Jumaat, 14 Oktober 2016

Menjunjung Kasih Tuanku..!


Sultan Kelantan, Sultan Muhammad V dipilih menjadi Yang di-Pertuan Agong ke-15 oleh Mesyuarat Majlis Raja-Raja kali ke-243 (Khas) di Istana Negara di sini hari ini. 

Menurut kenyataan Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja, Datuk Seri Syed Danial Syed Ahmad, pelantikan itu berkuat kuasa 13 Disember ini untuk tempoh lima tahun. 

Sultan Perak, Sultan Nazrin Muizzuddin Shah, pula dipilih menjadi Timbalan Yang di-Pertuan Agong bagi tempoh sama. 

Mesyuarat Khas Majlis Raja-Raja itu dihadiri semua Raja dan dipengerusikan Raja Perlis, Tuanku Syed Sirajuddin Putra Jamalullail. - BERNAMA

Daulat Tuanku..!

Lu Fikir La Sendiri!!!


10 ulasan:

  1. Mudah mudahan Allah lanjutkan usia Tuanku dan aman makmur negara.

    Rakyat mengharapkan Tuanku memberi perhatian kapada Deklarasi Rakyat dan Selamatkan Malaysia.

    Ameeen.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Deklarasi Rakyat di tolak dengan undian 8-1.

      Padam
    2. 6:56 PG ada lah komen orang yang tidak bertanggung jawab.

      Mengata yang tidak pernah di dengar, menggunakan angka angka seolah olah coba memberi fakta, tetapi tidak menyebut punca atau link rujukan bagi nya ada lah tidak bijak langsong.

      Komen saperti kominis. Atau bebudak mentah. Membohong, menipu macam bos dia yang seleweng dan songlap berbilion - anak tiri dan kroni "MO1" melakukan "misappropriation of 1MDB funds and money laundering", kata US Department of Justice (DoJ).

      Padam
  2. Disebabkan doa orang orang alim, doa org yg pergi haji setiap tahun dan doa khatib ketika berkhutbah, Allah masih sayangkan dan nak pelihara Negara ini.

    Sebab tu semua perancangan jahat & fitnah pembangkang yang dibantu oleh anasir asing telah GAGAL!!!

    Semoga Malaysia terus maju dibawah pemerintahan sekarang.

    Saya tak sanggup melihat Malaysia diperintah oleh parti pembangkang yang berpecah belah,tak ada arah tuju, semuanya bermatlamatkan agenda peribadi, dendam dengki khianat dan sanggup bersekongkol dengan anasir luar...

    Jangan marah ye....inilah reality.

    Aku akan mungkin cuba vote pembangkag sekiranya semua pembangknag boleh bentuk satu pakatan seperti BN.

    Ada satu logo bila beranding
    Ada satu presiden kepada pakatan tu
    Ada timbalan dan seterunya...

    Boleh buat ke????

    Konon ajer Pakatan Rakyat atau Harapan...sebenarnya tak ada pakatan pun....bertanding guna logo masing masing...

    Apa dah jadi dengan DAP dan PAS??
    Apa punya kerajaan di Selangor??? ada PKR, DAp dan PAS ..tapi PAS tak nak DAP....tapi masih memerintah di Selangor...

    Pakatn rakyat (Pakatan palsu) di Selangor akan tumbang di PRU 14 nanti...percayalah!!!!


    BalasPadam
    Balasan
    1. Allah menolong mana mana negara pun. Termasuk Greece yang dah nak bankrap tapi di tolong dek Germany, tak bankrap.

      Tapi di merata dunia, bila ada penyelewengan dan pengsonglapan wang berbilion Dollars atau Ringgit di lakukan pemimpin nya, mesti di bantah, pemimpin nya di gulingkan di PRU.

      Tak bijak mengatakan Pembangkang tak boleh di sokong sebab tak ada logo. Cetek pemikiran jika memikirkan takda logo bermakna takda pakatan.

      Parti Bersatu bahru di tubuhkan. Umno, MCA dan MIC makan masa banyak tahun sejak penubuhan sebelom timbul Alliance dan kemudian nya BN.

      Pada hal BN pun dah berpecah belah jika di lihat dari pendirian MCA dan Gerakan berkenaan redelineation of constituencies yang di lakukan SPR tempoh hari.

      Pakatan atau BN tumbang di Selangor di PRU14 tiada siapa boleh mengata nya sekarang. Tapi tak boleh percaya apa yg di kata sipolan yg cakap seperti di atas ini.

      Padam
  3. Malaysia memang selamat pun...

    Tapi yang buat tak selamat ialah pembangkang yg panggil campur tangan asing, jadkan WSJ dan media asing sebagai kitab ujukan yg dipercayai dan merosakkan imej Malaysia di arena antarabangsa

    Deklarasi rakyat atau Deklarasi pembangkang???

    Agong bukan bodoh macam korang!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. 6:50 PG mungkin komen bendaklah yang di gelar Anjing Jibo di blog ini. Dalam pos yang berupa majestik dan serene berkenaan YDP Agong bahru dengan gambar Raja Raja Melayu yang bermaruah, dia dah mula gunakan perkataan bodoh, pada hal dia boleh gunakan perkataan tidak bijak.

      Untuk maloman pembaca yang tak biasa dengan blog ini, di perturunkan di bawah ini CV Anjing Jibo itu -

      Anjing Jibo

      Anjing Jibo di blog ini sekor saja. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

      Bola yang kecut sebab Jing Jibo ni dah tua. Masuk sini pagi petang siang malam, walau pun pukul 2-3-4 pagi. Menipu, membohong, memfitnah. Dah tua baka tapi otak budak kecik. Itu pasal apa yg dia cakap selalu nya mcm bebudak.

      Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, puiiii, terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak. Terakhir lagi, banyak pantun memantun macam kartun. Di salin C&P nya pulak, selalu ulang rangkap yang sama. Lagi terakhir: dia salin komen2 Nek Tempoyak atau tulis atas nama itu.

      Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang – Jing Jibo itu mengarut, mengata Go Fly Kite, maki hamun dan mencarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

      Kita teruskan balas, bidas, sebat, belasah, hentam, tibai, kritik, kutuk, ketuk, sekel, pelangkong, kentot dan tahikan dia. Itu saja cara nak deal dengan dia.

      Pada masa masa nya, jangan pedulikan dia, pulaukan dia.

      Padam
    2. Yang "buat tak selamat" ia lah pemimpin yang menyeleweng dan mengsonglap berbilion wang rakyat, bila terdesak, mulakan pimpinan kuku besi, gunakan "tangan ghaib", istilah Timbalan Pengarah Cawangan Khas PDRM yang di tukar tempat kerja nya serta merta bersama pegawai2 tinggi SPRM yg menyiasat 1MDB dan berbilion Ringgit dalam akaun bank Najib.

      Bak kata Tun Mahathir, dia rampas sebahagian kuasa YDP Agong dengan Akta Keselamatan Negara yang membolehkan nya mengistihar keadaan dharurat (emergency situation) bagi sesuatu kawasan, boleh tangkap rakyat tanpa waran dsb nya.

      Mana ada rasa selamat macam itu?

      Padam
  4. Terlihat segak dan serene ke semua sembilann orang Raja Raja Melayu kita di gambar itu.

    Lambang keMelayuan negara ini seperti termaktub di Perkara Perkara berkenaan dengan nya di Perlembagaan negara.

    Jangan sesiapa coba apa apa bagi menukar peruntukan peruntukan di Perlembagaan itu yang bertaraf "Perkara Perkara sensitif" dan di lindung dek Akta Hasutan.

    Jangan sesiapa coba lagi membuang Akta Hasutan. Najib buat keputusan yang amat keji membuang nya tapi di bantah Ketua Ketua Bahagian dan Majlis Tertinggi Umno.

    Tindakan coba membuang Akta Hasutan itu perlu di anggap menghasut di bawah Akta Hasutan itu juga.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Akta Hasutan bukan sahaja melindungi kedudukan dan peranan Raja Raja Melayu yang tertera di dalam Perlembagaan negara, ia juga melindungi seluruh hak dan kepentingan Melayu, termasuk Perkara 3 yang menyatakan "Islam ada lah agama Persekutuan ini. (Awas, ada puak di Penang yang mahukan Evanngelical Christianity menjadi satu dari "agama resmi" negara ini.)

      Fungsi dan peranan YDP Agong, Raja Raja Melayu dan Majlis Raja Raja ada di kanunkan di Perlembagaan negara itu. Tiada perkenan dan tanda tangan YDP Agong atau Raja Raja Melayu, tiada siapa boleh di resmikan menjadi PM atau Menteri Menteri Besar.

      YDP Agong boleh merujuk apa apa perkara kapada Majlis Raja Raja yang boleh membuat keputusan sebagai suatu badan tertinggi di negara ini. Majlis boleh jugak bermesyuarat tanpa PM dan Menteri Menteri Besar, sebagai mesyuarat Pra-Council, seperti yang di lakukan di 5 Mei 2015 di mana kenyataan akhbar bagi nya mengatakan mereka mahukan isu 1MDB di selesaikan secepat mungkin. (Tapi masih meroyan sehingga hari ini).

      Nyata lah betapa penting nya Akta Hasutan yang melindungi hak dan kepentingan Melayu itu. Nyata juga bahawa Najib membuat keputusan membuang Akta Hasutan (dah di umumkan lama dahulu) menunjukkan dia tidak pedulikan hak dan kepentingan Melayu.

      Wahai pengundi2 Melayu sekelian, Najib perlu di ganti. Dengan itu, jangan lah undi Najib, dan, ipso facto, jangan lah undi UMNO dan BN di PRU14.

      Padam