Rabu, 26 Oktober 2016

HOT ~ Percaya Laa..!


Tolong la..!

Kerajaan tidak pernah tipu data, kata Najib

Datuk Seri Najib Razak berkata pentadbirannya tidak pernah memanipulasi data dan statistik bagi mengelirukan orang awam, dan berserah kepada rakyat bagi menentukan kebenaran.
“Saya sentiasa mengingatkan rakan-rakan dalam kabinet bahawa kita mesti mengutamakan kebenaran dan hak. Bukan memanipulasi fakta untuk kepentingan diri dan kumpulan yang kecil,” kata perdana menteri seperti dipetik Bernama, dalam ucapan yang dibacakan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom pada Seminar Antarabangsa Wasatiyyah 2016 malam semalam.
Seminar tersebut bertemakan “fiqh tabayyun” atau menyemak asas kebenaran, dan dianjurkan Institut Wasatiyyah Malaysia (IWM) yang dipengerusikan Tan Sri Dr Abdullah Md Zin.
Seperkara lagi..
Sehingga akhir Jun tahun ini, kedudukan hutang kerajaan berjumlah RM655.7 bilion atau 53.2% daripada keluaran dalam negara kasar (KDNK), kata Datuk Seri Najib Razak.
Menurutnya, hutang kerajaan persekutuan kekal terurus dan dikategorikan sebagai negara keberhutangan sederhana.
Perdana menteri berkata daripada jumlah itu, sebanyak 95.9% atau RM628.8 bilion merupakan hutang domestik sementara 4.1% atau RM26.9 bilion adalah pinjaman luar pesisir.

Terurus..???

Lu Fikir La Sendiri!!!


121 ulasan:

  1. Utamakan kebenaran?..2.6 billion derma raja arab..sehingga fbi siasat buktikan kebenaran duit dari rompakan 1mdb..tak berintegriti kepala perompak ni..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wa caya sama lu jiib...ha3

      Padam
    2. Botol arak jho low dalam gambar di atas ditaja oleh umno

      Padam
    3. Terlalu lama umno tanam, jajah minda ahlinya dengan sifat perkauman. Berkarat dah kepala otak ahli sampaikan kalau najib bayar rm50 suruh terjun lubang taik demi melayu pun mereka sanggup.

      Padam
  2. Jamil khir sendiri guna duit YAPEIM untuk kursus kahwin di US tahun lepas..geng perompak

    BalasPadam
  3. Waktu menegur tamat, kini waktu keluar Umno’
    Aedi Asri  | October 26, 2016
    Bekas ketua cawangan Umno berkata parti Melayu itu tidak boleh diselamatkan lagi seperti yang diharapkan Tengku Razaleigh.

    PETALING JAYA: Sudah terlewat untuk ahli Umno mendisiplinkan pemimpin parti yang dilihat menyimpang daripada perjuangan parti itu, kata seorang bekas ketua cawangan Umno.
    Naib Presiden Gerakan Ketua Cawangan Umno Malaysia (GKCM), Rushdan Mohamed mengulas kenyataan Tengku Razaleigh Hamzah semalam yang menggesa ahli Umno bertegas mengingatkan pemimpin parti kembali menggerakkan negara mengikut visi pengasas negara.
    “Masa menegur sudah berlalu, sudah terlambat. Sekarang waktu untuk ahli meninggalkan Umno,” katanya ketika dihubungi FMT.
    Beliau berkata kritikan yang disuarakan sejumlah pemimpin akar umbi kepada pimpinan tertinggi, terutama Presiden Datuk Seri Najib Razak, sebelum ini dibalas dengan tindakan disiplin.
    “Jelas Umno sudah tidak dapat diselamatkan, sebarang teguran sudah tidak berguna. GKCM menggesa ahli menyertai mereka yang sudah meninggalkan Umno untuk menyertai Parti Peribumi Bersatu Malaysia (PPBM),” katanya ketika dihubungi FMT.
    Memetik pepatah “busuk ikan bermula dari kepala”, Ku Li yang juga ahli Parlimen Gua Musang berkata hanya ahli Umno yang dapat menjamin masa depan parti itu yang kini dilihat menjaga kepentingan pemimpinnya.
    Pada Disember lalu, Lembaga Disiplin Umno memutuskan untuk menggantung keahlian 8 ketua cawangan di Teluk Kemang selama 6 tahun kerana menggesa Najib meletakkan jawatan sebagai presiden.
    Rushdan yang pernah mengetuai Umno Cawangan Rista Villa Perdana turut dipanggil Jawatankuasa Disiplin ekoran tindakannya membakar buku Perlembagaan Umno pada 26 Jun lalu, sebagai simbolik membantah pemecatan Timbalan Presiden Tan Sri Muhyiddin Yassin, Naib Presiden Datuk Seri Shafie Apdal dan bekas menteri besar Kedah Datuk Seri Mukhriz Mahathir.
    Beliau yang kini ahli PPBM memaklumkan sebahagian besar ahli GKCM sudah menyertai parti yang dipengerusikan bekas perdana menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad itu

    BalasPadam
  4. Aku percaya kerajaan xmenipu data.
    Aku percaya Najis menipu rakyat.
    Yg nk ditipu adalah rakyat.

    Aritu selamat ada ali tinju.
    Bila nk buat nothing2hide lg?

    BalasPadam
  5. Dalam tempoh 5 tahun najib jadi PM, hutang negara 450 billion!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sekarang 650 billion..mana duit nak bayar ni

      Padam
  6. Othaman bengap bahlol dungu tak mampu lagii nak gatal
    Udah lunyaii si tua keparat itu Kejora lanyak sekeh sental
    Keperitan yang dialami iblisi ini melibat fizikal dan mental
    Kini dia tercungap-cungap terkangkang atas katil hospital

    BalasPadam
    Balasan
    1. K.E.J.O.R.A

      KOTORI minda melayu adalah kepakarannya
      EGO tak bertempat tunjuk kebodohannya
      JELIK menghambur kata-kata kesukaannya
      OTAK kosong tanpa IQ tanda personalitinya
      RESPON hanya layak dibangkul sampah tempatnya
      AUTA bukan fakta senantiasa keluar dari mulutnya

      Padam
    2. O.tak
      T.aik
      H.anya
      A.ota
      M.unafiq
      A.mat
      N.yata

      A.njing
      H.indu
      M.atdey
      A.jar
      D.edak

      P.uak
      P.emberontak
      B.arua
      M.amak

      Padam
    3. NEK TEMPOYAK

      Nama pelek, komen tak guna
      Entah manusia spesis mana
      Komen gila sah macam tuannya

      Tulisan kosong cerca ada
      Entah bangsat terus gila
      Mengotori blog malu tiada
      Penampar othaman baru kena
      Otak berkocak tambah gila
      Yang dikata jadi auta
      Akibat fantasi tolak yang nyata
      Konon terror hahaha bodoh juga

      Padam
    4. J.ahil
      O.tak
      H.ampas
      N.yiur

      D.engki
      O.rang
      E.go

      Padam
    5. A.nak
      N.akal
      J.iwa
      I.nsin
      N.ak
      G.ila

      H.anya
      I.ngat
      N.ak
      D.edak
      U.pah

      Padam
  7. Udah sehari tak nampak Othaman barua punya komentar
    Dah habis bahan dapat di’copy-paste’, itu kakii spin putar
    Rasa nya dekat katil wad hospital si tua dajal ini terlantar
    Malaikat maut pun rasanya dah sibuk dengan buku daftar

    BalasPadam
    Balasan
    1. انا لله وانا اليه راجعون

      Padam
  8. Minta maaflah wahai Dato Seri Mappadulung Daeng Mattimung Karaeng Sanrobone Mohd Najib bin Abdul Razak.

    Apa sahaja yang keluar dari mulut Dato Seri memang saya tak percaya lagi walaupun Dato Seri bersumpah di atas nama Allah sekalipun.

    Semoga Allah pelihara kami daripada kamu wahai Dato Seri.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kami pun sama, semoga kami terlindung dari fitnah john bodoe dukun tuhan harun ni.

      Padam
    2. انا لله وانا اليه راجعون

      Padam
    3. انا لله وانا اليه راجعون

      Padam
    4. Apa benda dia mengarut cai boDoe carii publisiti murahan
      Dengan tetiba saja DS Najib dia jadikan subjek belasahan
      Dia sendiri bila Kejora cabar, tidak berani buat sumpahan
      Dia hanya percaya Matdey yg dianggap setaraf dgn tuhan

      Padam
    5. انا لله وانا اليه راجعون

      Padam
    6. John Doe
      Kalau lah Najib kata sembahyang itu wajib untuk Orang2 Islam. bagaimana??
      So jaga sikit mulut tu faham...


      Padam
    7. John boDoe inii juga percaya fitnah dari agakan dan andai
      Bagii dia, semua orang lain salah dia sorang jer yg pandai
      Diia tak sedar sebenarnya komiinis nak jadiikan dia keldai
      Akhirnya jadi pak kadok menang sorak kampung tergadai

      Padam
    8. Kemasukan hujah John Doe ini hanya sekadar jadi semak
      Akal setaraf budak2 je tapii perasan bijak macam ulamak
      Sebelum ni dibuatnya karangan tujuan menghina mamak
      Buat komen riak takbor serupa orang jahil bebal pukimak

      Padam
    9. Tiada apa perlu dijawab melainkan:-

      انا لله وانا اليه راجعون

      Padam
    10. Saudara 8:57.

      Maaf saya tak nampak komen saudara tadi. Terima kasih kerana bagi peringatan, cuma saya mohon izin untuk berkongsi sedikit ilmu.

      Di dalam bahasa Arab perkataan 'semua' atau 'segala' disebut 'kullu'.

      Sekiranya saudara melihat hadith 'kullu bida'tin dholalah', jelas sekali bahasanya bermaksud 'setiap bidaah itu sesat'.

      Walaubagaimanapun apabila melihat syarah2 para Ulamak ahlussunah waljamaah saudara akan melihat bahawa perkataan kullu yang bermaksud 'semua' atau 'segala' tidak bermaksud 'likulli syai' atau maksud segala2nya dari maksud bahasa tapi dari istilah. Ia akan diberi takrif mengikut maksud yang ia bawa dan tidak lari dari pengecualian.

      Ada lagi contoh lain tapi memadailah yang ini sahaja utk saudara.

      Ini bermakna perkataan segala yang saya gunakan adalah qualified merujuk kepada apa2 fakta yang berkaitan dengan Pak Najib sbg PM dan bukan hukum2 seperti solat dan sebagainya.

      Tapi ini pun qualified sebab ada ayat perintah 'fatabayyanu' yang bermaksud selidikilah. Senang cakap ia bermaksud 'kalau tak ada bukti jangan percaya'.

      Dalam hal ini saya telah bermaksud apa sahaja yang keluar dari mulut pak Najib melainkan hukum yang telah jelas atau bukti yang jelas (bukan spin mcm kerja para pencacainya), maka saya tidak akan percaya.

      Saudara boleh spin tapi ilmu ini in shaa Allah pembaca2 lain juga boleh dapat manfaat (bagi yg berfikir dengan iman dan aqal dan bukan demi dedak)

      Wallahu a'lam

      Padam
    11. "Kalau lah Najib kata sembahyang itu wajib untuk Orang2 Islam. bagaimana??"

      Bodoh ke per....

      Padam
    12. John boDoe fiikir komen dia 8.35 ptg akan jadi penghibor
      Tapi apa yang ‘ostat’ munafiq ni dapat ialah kena sembor
      Itu ler lain kali fikir dulu nak cakap, jangan terlalu takbor
      Duduk elok2, mari ke sini carii pasal, kena tendang jubor

      Padam
    13. Oooh bodoh (safih) rupanya saudara ini. Ingatkan hanya jahil saja rupanya safih juga.

      Kalau tak tahu beza di antara safih dan jahil jangan malu bertanya ya saudara.

      Cuma saya dah dalam perjalanan menuju ke rumah dari masjid. Kalau di rumah saya kurang online kecuali ketika isteri tidur.

      Kalau ditanya in shaa Allah bila berkesempatan saya akan jawab beza jahil dan safih.

      Padam
    14. Ini pulak untuk Kejora al-kazib dan sewaktu dengannya di 9:36

      انا لله وانا اليه راجعون

      Padam
    15. ‘Ostat’ boDoe caci babi ni dah mula nak spin putar goreng
      Dia fikir mudah mau kelentong kita ini ‘ostat’ otak mireng
      Udah jadii biol gelong mcm kereta buruk longgar strereng
      Ngko gii tepi bukit ‘ostat’, lepas itu ko terjun dekat lereng

      Padam
    16. ‘Ostat’ John boDoe terlajak cakap, dia kena tibai tertiarap
      Tapii dia tak mau mengalah, diputar belitnya bahasa Arab
      Sebijik dia ikut style Othaman, ini cai boDoe anjing kurap
      Walau cacat tempang, ego megah dirii masih nak digarap

      Padam
    17. Geng perompak pun mintak perlindungan Allah

      Padam
    18. Najib tak perlu kata sembahyang itu wajib kerana semua islam dah tau...tapi cai yg tak tahu rompak tu haram..sembahyang perompak diterima tuhan kalau tak bertobat?

      Padam
    19. Terima kasih saudara 11:02 dan 11:31.

      Begitulah cara puak2 pemakan dedak ini spin. Buat2 tak faham maksudnya tapi hakikatnya spin.

      Padam
  9. Blog takde isi

    BalasPadam
    Balasan
    1. isi yg sama diulang kitar dah hampir setengah tahun, biol punya admin

      Padam
    2. Jing, kalau takder isi, kenapa letak komen? Kalau komen jing ada fakta ok juga lah, cuba beri penerangan ikut artikel bleh? Yg ada hanyalah cop beri gelaran pelbagai nama, stakat anjing nyalak bukit aje la, tin kosong....

      Padam
    3. Komennya ialah blig ni rak ada isi.

      Padam
    4. woi cai babi boil matdey 9.29, yg ngko tulis pasal KEJORA dan NEK TEMPOYAK tu tak menyalak tin kosong ke?

      bengap bahalol bangang sewel punya cai babi...

      Padam
    5. 9.38 menyalak je? Bagitau la, betul atau tidak najib 5 tahun jadi PM hutang negara beratus billion?

      betul? Tidak?

      Padam
    6. 9.39 anjing inilah sifatnya, nyalak bagai da sewel, jing boleh jawab soklan tak?

      Atau najib tak berhutang beratus billion? Citer sikit?

      Jing ko suka melompat lompat macam kangaroo? Tapi ko anjing, knapa ko nak jadi kangaroo?

      Padam
    7. woi cai babi anak haram 9.48

      kenapa lah ngko dilahirkan untuk jadi seekor babi yg dungu..?

      ko tak nampak ke PM cakap:
      "hutang kerajaan persekutuan kekal terurus dan dikategorikan sebagai negara keberhutangan sederhana"

      sepatutnya cai babi, ngko mampos masa kecik, supaya tak menyusahkan orang...

      Padam
    8. cai babi 9.48, kalau ngko dah tahap dungu sampai sebegini, lebih baik ko masuk balik dlm lubang burit mak ngko...

      Padam
    9. Kih kih kih…cai babi 9.48 dah kena pukulan yg amat perit
      Itu le, gatal nak berdebat, tapii otak tahap longkang parit
      Hujah tak ada, hanya harapkan menyalak je terjeriit-jerit
      Akhir nya disuruh masuk balik dalam mak dia punya burit

      Padam
    10. Jing 10.00,

      Jika hutang sederhana, kenapa dah menggila mencanak naik 52% dari aras bahaya 55% (harap jing faham ikut peratusan ye)

      Dalam tempoh 5 tahun najib jadi PM hutang negara 400 billion, betul atau tidak?

      Padam
  10. Anjing najib, kalau tak betul artikel atas tu, ko beri ko punya pemahaman bleh?

    BalasPadam
    Balasan
    1. ko pun sama ler cai babi matdey 9.39

      Padam
    2. 9.41 apa yg sama? Citer skit? Betul atau tidak najib jadi PM hutang negara beratus billion?

      Susah sangat nak jawab knapa jing?

      Padam
    3. Betul, kau baru sedar ke? Malaysia dah 3 bulan bangkrap. Kami penjawat awam dah tiga bulan makan ubi yg ketua kau si tuhan harun sedekahkan.

      Mabuk ketum kau ni.

      Padam
    4. Hutang berbilion kami tak heran. Kau yg tak sedar Malaysia dah 3 bulan bangkrap yang amat menghairankan kami.

      Minum air kencing tuhan harun ke?

      Padam
    5. 9.45/48,

      Fikirlah jing, takkan ko trus takder akal nak jawab?

      Nak tolong jawab ker?

      Padam
    6. Jing 9.45/48 gelaran anjing memang layak untuk ko, cuba buat research skit, google jing takleh ke?

      Senang je nak jawab balik jing?

      Minta tolong.... tak bertanya sesat jalan jing.

      Padam
    7. Akal apa nya cai babi Matdey 9.51?

      Kan PM dah bagi tahu:
      "hutang kerajaan persekutuan kekal terurus dan dikategorikan sebagai negara keberhutangan sederhana"

      Memang bingai dungu betul le ini cai babi...

      Padam
    8. Jing 9.58,

      Jika hutang sederhana, kenapa dah menggila mencanak naik 52% dari aras bahaya 55% (harap jing faham ikut peratusan ye)

      Dalam tempoh 5 tahun najib jadi PM hutang negara 400 billion, betul atau tidak?

      Padam
    9. Betul. Dah 5 tahun Malaysia bangkrap, bukan 3 tahun. Jing mata satu yg kau bela tu silap tengok.

      Padam
    10. 10.13 nak buat camner jing, dah fakta, laporan bukan jenis main silap mata jing, kami komen berlandaskan laporan data kewangan tersedia, google jing google.

      Padam
    11. Kah kah, cai babii 9.48/10.06 kena pukulan yg amat perit
      Itu le, gatal nak berdebat, tapii otak tahap longkang parit
      Hujah tak ada, hanya harapkan menyalak je terjeriit-jerit
      Akhir nya disuruh masuk balik dalam mak dia punya burit

      Padam
    12. 10.21 Lu nak citer apa?

      Padam
  11. Blog tong kosong..sekali ketuk gema sakitkan telinga.takda isi takda faedah

    BalasPadam
    Balasan
    1. 9.57 blog tong kosong ke atau ko dah ditugaskan handle blog ni jing?

      Nak atau tidak terpaksa la...

      Padam
  12. 9:56

    Tak sangka kau rupanya chief anjing pengesan tuhan harun yg terkenal itu. Gaji kau naik bulan depan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. 10.04 perangai macam budak2, ko tak tau nak jawab ke jing? Dah mati akal cop, beri gelaran....

      Padam
    2. 10:10
      Nak jwb apa lagi, kau dah beritahu hutang dah sekian byk. Nak search apa lagi. Wahyu tuhan harun dah turun pd kau. Kami terima aje.

      Kami tengah kemas barang nak pindah Australia pulak. Awak masih lagi nak duduk Malaysia ni?
      Awak masih sayang najib dan rosmah?

      Pindah lah, ikut mcm kami ni.

      Padam
    3. 10.18 jing takyah nak tukar jadi chameleon xmen jing, lu alignment dah lari, tulisan dah berterabur, menunjukkan lu dah tak boleh kawal fikiran lu, lu nak marah pun ada kan?

      Padam
    4. Nk lari macam sirul jgk ke pindah aussie?

      Knp rakyat nk kena pindah kalau yg musibat tu najis?
      Najis harus dihukum.

      Knp cai najis bodoh sgt. Najis buat mslh rakyat yg nk kena pindah.

      Yela najis pun sama bodoh. Xhairan la disokong oleh org yg bodoh.

      Padam
    5. 10:24

      Lu masih sayang najib dan rosmah?
      Takat tu je? Ingatkan menyalak pagi ptg siang malam lu sedang kemas pakaian nak keluar dari negara korup yg dah bangkrap ni?

      Apa lagi wahyu dari tuhan harun yg terbaru? Kongsilah... Hehehe

      Padam
    6. Jing 10.29 ikut artikel bleh tak jing? Kami tau la ko kena handle blog ni, beri penerangan supaya pembaca dan pengundi luar tu faham....bleh jing?

      Padam
    7. Oooowwh...itu wahyu dari tuhan harun yg terbaru?

      Muahaha... Kesian ko.

      Padam
    8. Ok la jing najib, lu nak deflect komen lu, alih kasi keliru skit, lu kasi racun skit, lu maki hamun tuan dedak lu sendiri najib n rosmah, nak kasi keliru, letak smoke bomb, menyamar jadi kangaroo jap, btul tak jing.

      Apa2 je la, anjing nak jadi kangaroo nih....wa nak chow, esok nak carik rezeki halal jing.

      Pasni lu letak komen, org lain dah kalah, takleh lawan sama lu punya komen, semua org takut, angkut bakul sendiri je la keje ko jing....

      Padam
    9. Malam ini cai babi 10.55 tiada geng, dia jadii kelam kabut
      Kemain nak berlagak tunjuk pandai tapi bingai otak sabut
      Makin cai babi ini nak melawan makin dia serabai serabut
      Tak ada piilihan lain, cai babi biol sewel ini terpaksa cabut

      Padam
    10. Dah belah terus cai babi biol Matdey 10.55 kepala dongga
      Diia hanya kerbau patah tanduk masiih ingin mau berlaga
      Ingatkan dia ini pegawai tinggi atau tokey besar berniaga
      Rupanya diia kerja shift malam sekadar seorang pak jaga

      Padam
  13. 10:29
    Pengikut tuhan harun mcm kau je yg ada masalah.

    BalasPadam
  14. Cai babi Matdey 10.36 nampak sepeti biol tidak ketahuan
    Bagai anjing kurap sakit, dah tempang tapii nak melawan
    Nak suruh terang butoh pak dia apa semacam gila sawan
    Barangkali cai babi ini dah terkena kesan dari belanjawan

    BalasPadam
  15. To honkey-donkey Bugis-Pirate.....still not seeing the light at the end of the tunnel?

    OK, Husni Hanadzlah finally came to his senses and asked all the HARD QUESTIONS, in PARLIAMENT, baru jer 1 hari lepas!!!

    But hey! According to Husni here comes out another genie (from the Bugis-Pirate's arse)inverted brackets are add-on-punt-only......all the 60% assets as PAWNED to the CHINESE (read CHINA), there wasn't the slightest hunch that the DEAL was SIGNED and ASSETS CHANGED HANDS (IPP & Land) but, but, but the PAYMENT was deferred and only effected in 2022??#$@!%??? Hoi, Tanah gazetted for BUMIs, LEBUR tapi bayar, TUNDA????!!!!

    Another 1MDB-Arul scheming with the blessing of MO1 only to enticed the Chinese for such a lopsided DEAL, the losing end is MALAYSIA, what a dumb-arse Bugis-Pirate signature ONE MORE TIME!

    Errrr ECRL at the initial stage said to be cost-estimated at 30 Billion, somehow SR managed to pre-empt the 'CLOSED-DOOR' deal and spilled the beans its going to be 60 Billion! Suddenly, over the BUYJET2017 (using KluangDiamond's terms), ECRL were slated as 55 Billion....wow thats a mere 8% off-target by SR! Is that not another clear indication that the BUGIS-PIRATE is scheming here and there, left and right but it still leaks and for SR to hit >90% to the bull's eye pre-empting cunning Bugis-Pirate's attempt to 'STEAL' Billions, 'zillion' more time.......

    Well.....UMNO.....BN......melayu ramai yang celik, bijak-pandai dan bermaruah tidak seperti yang disumbat DEDAK, tidak seperti yang berlagak pernah bercomment, "....rumah aku 280,000, habis bayar mungkin berjumlah 500,000....bla bla bla tapi tak merungut bayar GST, hutang dan sebagai nya...tetap menyokong si Kepala-Penyamun tuh...".

    I'll tell you something the sentiments of MALAYSIANS domiciled overseas (mencari rezki di Bumi ALLAH selain Malaysia, you'd be surprise-shit to know how much we make-Alhamdullillah) only because of concerns and for the love of Tanah Ayer that abang, adik, kakak, pak cik, mak cik, sepupu-sepapat, sedara-mara dan sahabat andai-taulan kekawan seMalaysia yang masih di Malaysia yang merasa keperitan cukup menggangu kami...., bermakna kami prihatin, ada paham!!!!

    Hence our continuous effort within the cavalry of anti-Najib-UMNO-BN! The THIEVERY has to stop! And with that we call upon Bugis-Pirate's honkey-donkey troops to cease your SKULLDUGGERY and emancipate yourselves from the beliefs that 'Melayu Akan Hancur Tanpa UMNO' but infact its the exact opposite!$%#@!!!

    Nak diharapkan PAS....macam dah LEMBU PAKAI SPEC HIJAU bak kata TS SANUSI JUNID. (sila check DinTurtle)

    May your brain be UNSCREWED dear all honkey-donkey and to John Doe, Othaman, Jentayu, KD, DT, JMD, PM, SDC....and many others silently doing your bit..., stand upright and keep the onslaught coming, the Pirate's Ship is listing...

    TRUTH will PREVAIL, In Sya Allah!

    MLN

    PS. And, Budget 2017 debate has not subsided and the detail in the devil not scrutinised, till then....

    BalasPadam
  16. Hidup umno hidup najib..Allah selamatkan malaysia

    BalasPadam
    Balasan
    1. selamatkan Negara ini dari puak munafiq yg tunduk menyondol macam anjing kepada kafir kominis dan peliwat untuk menjahanamkan bangsa melayu...

      Padam
    2. Hidup najib...banyak lagi laa duit negara kena rompak..allah selamatkan malaysia dari najib kepala perompak dan mereka2 yg bersubahat membela najib..

      Padam
  17. Pemuda Umno pakai baju logo PSM gesa Guan Eng letak jawatan


    SEKUMPULAN anak muda berbaju hitam dengan logo Parti Sosialis Malaysia, PSM hari ini dilaporkan berhimpun di perkarangan Kompleks Tun Abdul Razak (KOMTAR) menggesa Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng meletak jawatan.

    Aku diberitahu kebanyakan peserta himpunan ini adalah dari golongan penganggur yang tidak ada kerja tetap. Sebab itu mereka boleh berhimpun seperti ini walaupun pada hari bekerja.



    Aku tak kisah pun kau nak berhimpun, nak berarak dan nak minta sesiapa pun letak jawatan, itu hak kau, hak yang dijamin dalam perlembagaan negara. Selagi kau tak berhimpun bawa senjata dan mencederakan orang lantak kau lah nak berhimpun sampai pagi esok sekali pun.

    Cuma aku pelik kenapa kumpulan berbaju hitam yang diketuai oleh Ketua Pemuda Umno Pulau Pinang, Rafizal Abdul Rahim ini gunakan logo PSM pada baju mereka?


    Read more: http://www.milosuam.net/2016/10/pemuda-umno-pakai-baju-logo-psm-gesa.html#ixzz4OCarSDfL

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kau terima wahyu ni dari Blogger pondan tua si milo suam kote kecik telur laboh tu?...

      Muahaha...

      Padam
    2. cai babi matdey 11.14

      nak menipu pun agak2 ler...bukan tak ada gambar, di baju tu jelas tertulis BELIA BANGKIT dan tak ada satu abok pun tulisan PSM
      agaknya cai babi ni dah tua nak mampos kot, mata dah kelabu

      apa le bodoh piang punya cai babi...

      Padam
    3. Wahyu kepala hotak ko

      Padam
  18. Malam inii respon dari cai babi biol Matdey sangat kurang
    Agak nya dah tak ada modal aota kelentong nak dikarang
    Langsung tiidak nampak ketua cai si Othaman memerang
    Tadii masuk jap si ‘ostat’ boDoe tapi udah jatuh ke jurang

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bunyi mcm garang tapi kenapa takut sangat dengan cina babi perompak jho lo..ko biarkan perompak ni bebas..ato ko kawan baik perompak ni..

      Padam
  19. Anon 7.45

    MINGGU NI ARI DEPPAVALLI
    BOLE LA PEKENA TANDOORI
    KO DAN SUMAN SENTAP CAWANGAN DAN PENGERUSI
    BILA TAK BERKUASA JADI BARUA YAHUDI

    BILA BERKUASA DLM UMNO " ANA YANG PUNYA"
    BILA SENTAP BERKUASA MULA MAJUK DIRI
    DEPA NI MELAYU MUDAH LUPA MCM MEDEY KITTY
    TATAU TERIMA KASIH DAN BALAS BUDI

    DAH TAK BERKUASA MULA LA KHIANAT
    KENA TERAJANG BILA DAH BUNGKUS
    BARUA YAHUDI SILA KUAR SI LAHANAT
    UMNO DAH TAK HINGIN PERGI BERAMBUS


    kimak yg tatau megrnang budi masam meddey kutty mudah lupa... puiii

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sapa yg pakai penasihat yahudi dan siapa yg pinjam bank yahudi kalo bukan najib kepala perompak ko...ko ni ejen yahudi jugak yg menyamar..

      Padam
  20. Pengerusi Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC), Datuk Hasan Arifin menafikan bahawa beliau sedang berdepan dengan pemulauan oleh ahli jawatankuasa pembangkang dan BN.

    "Tidak ada boikot," kata Hasan kepada pemberita ketika ditemui selepas mesyuarat PAC hari ini.

    Mesyuarat hari ini tidak dihadiri oleh empat daripada lima ahli parlimen pembangkang, dan dua dari BN.

    Ahli Parlimen pembangkang yang tidak hadir kari ini adalah Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara Tony Pua, Ahli Parlimen Teluk Kemang Datuk Kamarul Baharin Abbas, Ahli Parlimen Selayang William Leong dan Ahli Parlimen Kota Bharu Datuk Takiyuddin Hassan.

    Takiyuddin tidak hadir kerana beliau berada di Dewan Rakyat bagi mengikuti perbahasan Menteri Kesihatan Datuk Seri Dr S Subramaniam berhubung kebakaran tragis di Hospital Sultanah Aminah di Johor Bahru, semalam yang mengorbankan enam nyawa.

    Sementara itu, Ahli Parlimen BN yang tidak hadir adalah Ahli Parlimen Kulim Bandar Baru Datuk Seri Aziz Sheikh Fadzir dan Ahli Parlimen Tanjung Piai Datuk Wee Jeck Seng.

    Sumber-sumber memberitahu Malaysiakini bahawa Aziz tidak menghadiri mesyuarat PAC sejak selepas laporan 1MDB dibentangkan April lalu.

    Begitu juga, dengan Pua, Leong dan Kamarul yang menguzurkan diri sejak itu.

    Menurut sumber, Aziz kurang senang dengan tindakan Hasan yang secara unilateral menyunting laporan 1MDB, selepas ia dipersetujui secara kolektif.

    Ayat yang dipadamkan daripada laporan itu menyatakan bahawa Bank Negara telah memaklumkan kepada PAC yang Good Star Ltd dimiliki oleh individu yang tidak dikaitkan dengan kumpulan PetroSaudi.

    Sejak itu, telah dipastikan bahawa Good Star dimiliki oleh hartawan kelahiran Pulau Pinang, Jho Low, yang menurut pihak berkuasa Amerika menyelewengkan dana 1MDB.

    Syarikat itu menerima AS$1.03 bilion dana 1MDB yang sepatutnya bagi membiayai projek usaha sama dengan PetroSaudi International.

    Malaysiakini telah menghubungi Aziz untukmengulas dakwaan ini.

    Apabila ditanya mengenai ketidakhadiran Aziz, Hasan seolah-olah kekok untuk memberi jawapannya.

    BalasPadam
  21. Cai2 babi sewel Matdey udah habis peluru nak bertempor
    Ramai yg takut kena bedil, sembunyii jer kat ceruk dapor
    Ketua caii babii si Otaman, atas katil wad dia mengelupor
    Penolong dia john boDoe pula dah jadi ayam berak kapor

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ko merapu lah sorang2..ha3..orang pun dah tau cai2 umnongok mana ada teloq..dah kena cabut dengan pempuan SR..ha3..sian geng keeis telanjang

      Padam
    2. Betul saudara 11:49.

      Bila kita suruh dia jawab dia lari. Lepas tu bila kita tak online dia cakap dia dah jadi hero.

      Yang sahnya jiwanya makin hari makin sengsara..

      Padam
    3. Betul saudara 11:49.

      Bila kita suruh dia jawab dia lari. Lepas tu bila kita tak online dia cakap dia dah jadi hero.

      Yang sahnya jiwanya makin hari makin sengsara..

      Padam
    4. Kasihan juga biila tengok keadaan ‘ostat’ biol John boDoe
      Si minafiq cai Matdey ini hanyalah dayus lagak desperado
      Bila Kejora ada, cai babi bapok ini hanya lalu tepi corridor
      Mahu tunjuk hebat, tapii hanya berani acah harimau tidor

      Padam
    5. John Doe mau lagak ‘ostat’ tetapi busuk punya hati perut
      Seringkalii hujah nya mirip budak2 dan banyak mengarut
      Bila tak boleh kawal marah, keluar cakap kotor dan carut
      Dia tak mampu lindungi sifat asal Yahudi punya tali barut

      Padam
    6. Sah cai ni sakit kronik

      Padam
    7. Terima kasih saudara 8:44

      Memang tak diragui lagi kebenaran katamu itu.

      Padam
  22. Apa yg admin nk sampai kan ni? Setakat copy paste je xyah lah jadi blogger politik. Nmpk benar otak udang termasuk pencinta blog ni....udang betul!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Beli arak, berjudi, enjoy guna duit 1mdb. Hutang?..ditanggung rakyat. Sial anak haram punya keturunan rosmah.

      Padam
    2. Setuju dgn 12.52, blogger admin Putra ni biol otak udang
      Bila tahu kerajaan ada kemampuan dia dengki meradang
      Biingai bengap tololl hanya setaraf lembu dalam kandang
      Sebab itu tiap posting dia sering kena tunjal dan tendang

      Padam
    3. Cai umnongok yg biol..kepala perompak negara dipertahankan..ada plak cai perompak nafikan..bodoo betul2

      Padam
  23. Kojolla jingila happy deepavali dariku,ini minggu jangan makan dedak makanlah muruku,kasyian kapla kojola John Doe sudah luku,sebab kojola murid kuat mencarut, John Doe itu disiplin guru.

    Ini kojola bila betul betul mau kojol, bila sudah kalah dia terus lari confirmed bacul, fakta susah mahu jawab sebab dia sah biol, bos suruh kacau ini blog, dia jadi serupa toyol.

    Nampak sangat kojola dia kosong dalam fakta, hari hari dia muntahkan carut sama auta, dia rasa banyak besar tapi otak tidak centar,ilmunya takde dia cuma tahu belit putar.

    Suka hina panggil orang babi dengan biawak,kitak sik mauk datang kamek nunggu kitak sampei Sarawak, apo kono ea ekau jing ghaso dah pandai bijak, hang nak laghi mana mulut busuk bini pun takndak.

    Kojola cakap lepas, dia macam takde agama, agaknya komunis atau jenis sesen tak guna, kalau pasal mencarut memaki he's the winner,he thinks he's an angel but probably a sinner.

    Ramai ajak berdepan dia lari tak mahu berdebat, tak berseni tak beradap konon pantun dia hebat,sekarang boleh berlagak sebab kuasa bos kuat, ditakdir PRU kalah terkontang kanteng terkulat kulat.

    Jingjibo contoh manusia (?) yang amat rugi, dia sanggup jadi begitu kerana dedak sekati,carut maki hamun Tun Mahathir tanpa bukti, tujuh negara dengan bukti masih nak cover laki bini.


    BalasPadam
    Balasan
    1. Pak Man 4.33 pg,

      Selamat Hari Depavali.

      Padam
    2. Hahaha, Jingila celebrates Deepavali, ye? Vanakam, Jing.

      Wahai Jing Najib, kamu si Kitol ke? Nampak heboh aje menyokong Najib, menipu Najib hingga dia rasa di sayangi, tapi kamu tak keluarkan fakta dan hujah yang munasabah yang boleh membantu dia kurang di keji dek masyarakat Malaysia ke?

      Padam
    3. kamu pulak cai babi matdey 6.09

      tak boleh ke bagi hujah supaya masyarakat Malaysia tak keji matdey jilat jubor kominis dan gosok pelir peliwat...

      bodoh piang punya cai babi...

      Padam
    4. Cai babi Matdey 6.09 keadaan jiwa dan mental dia gawat
      Tempias dari kejahatan kafir dan kemungkaran si peliwat
      Gila mereng sewel cai babi ni, perlu segera dibawa rawat
      Ko gi le hospital atau cari bomoh, babi, sebelum terlewat

      Padam
    5. Kasihan sungguh cai babi 6.09, anak bongsu tuhan Harun
      Cai babi ini keturunan sasau sewel mireng turun temurun
      Asyiik mampos kat blog ini je dia, spt pencari harta karun
      Memang cai babi ni asal tok nenek bodoh berkurun-kurun

      Padam
    6. Terima kasih saudara 4:33 dan 6:09

      Memang benar kata2 saudara itu. Budak Kojola ni memang tak ada sebarang disiplin baik dalam berhujah atau apa pun jua. Dia hanya tahu tipu, putar, carut dan caci. Sesuai sangatlah saya gelarkan dia Kejora alkazib wassafih wallaim walcaruti.

      Memang fujur adalah darah dagingnya. Habis dituduhnya orang lain komunis padahal dialah komunis tak ada disiplin, pakai rodong apa saja. Benar seperti Pantun sdr Fan Tun.

      Dia sibuk nak provok orang tapi bila ditanya dia lari,lari dan lari. Dengan pak Othman pun dia lari, dengan saya pun dia masih tak boleh jawab pasal isu dedak hanya untuk penyokong Najib, dan pendedak adalah orang sepertinya.

      Bila yang dibangkitkan telah dijawab dengan sempurna dia akan ulang2 lagi bangkit perkara tu sekaipun ia telah diberikan jawapan. Dia ulang2 konon nak tunjuk dia benar tapi hatinya makin sengsara sebab hati kecilnya tahu dia sedang kelentong dan putar dan mengulang2 perkara yang telah dijawab.

      Dia belajar cara ini dari yahudi zionis melalui UPCO yang dibayar jutaan ringgit oleh bosnya pak Ajib melalui dana awam. Sebab itulah dia aplikasikannya di dalam ini.

      Ibarat ayam berak kapur, ibarat beruk berak bersepah, ibarat anjing menjelir lidah, ibarat biawak lari menyorok. Semuanya telah pun berlakau pada Kejora.

      Yang paling benar sekali ialah jiwanya sedang mengalami kesengsaraan yang amat sangat. Teramat2 sengsara sekali jiwanya. Tidur malamnya pun asyik dok fikir apa lagi aku nak kelentong besok. Saya setuju dengan pengataan seseorang dalam ni bahawa si Kojola ni dah lari allignment. Marah membuak2. Kembang kempis dadanya. Keluh kesah jiwanya, dan sebab itulah makin berterabur sampah2 yang ia poskan di sini.

      Kalau boleh dia nak balik tidur lupakan blog ni tapi apakan daya dia perlukan dedak untuk hidup. Kena bertahan sat supaya kelak dapat pencen. Cuma barangkali sebelum sempat habiskan penggal ini dia jadi betul2 miring.

      Orang dulu2 nasihat jangan buat2 malatah nanti jadi sungguh kaki latah, jangan buat2 dungu nanti jadi sungguh seorang yang dungu, jangan buat2 tak faham nanti jadi sungguh otaknya lembam.

      Sengsara jiwanya yang amat sangat...

      Sengsara.. Sengsara.. Sengsara..

      Kalau nak gugur gugurlah cemara
      Jangan ditimpa si buah cempedak
      Kalau nak undur undurlah segera
      Selamat dari carut dan dedak

      Kalau nak gugur gugurlah cemara
      Jangan ditimpa si dahan cempedak
      Memang sungguh jiwanya sengsara
      Apakan daya hidupnya di atas dedak

      Dedak oh dedak.. Sampai beginilah penangan kamu ke atas Kejora..

      Kasihaaaaaan...

      Padam
  24. Keadaan fiziikal dan mental Othaman dah semakiin gawat
    Tak daya buat apa-apa terlentang kat hospital punya wad
    Disangka di syurga dikelilingi bidadarii rupanya jururawat
    Kiita tunggu dengar berita jer, nak sedekah tahlil selawat

    BalasPadam
  25. Bila tau kerajaan tak bankrap, Othaman resah tak senang
    Kalu debat lawan geng pro-gomen diia sering tak menang
    Kinii menahan sebak kat wad hospital, air mata berliinang
    Agak nya, keluar nantii, dia terjun jambatan Pulau Pinang

    BalasPadam
  26. ‘2017 national budget’, definitely meaningful to the nation
    PM Najib dismisses ‘bankrupt’ and ‘failed state’ accusation
    But on the opposition’s side, they fell into deep frustration
    That is their coward MPs walked away and left the session

    BalasPadam
  27. Ghentikan le, kamu Anjing Najib, tak tidur siang malammengkomen di sini, dah 2 komen sejak 527 PG, takda satu pun fakta atau hujah mempertahankan Najib.

    Kalau kamu datang ke Bota, di balin oghang ke sungai Peghok.

    BalasPadam
    Balasan
    1. cai babi 6.14, tu pantun 6.13 bukan fakta ke biol?

      Padam
    2. Kih kih kih..apa yang dia meroyan cai babi 6.14 jahil buta
      Apa yang dia megah tu, duduk pendalaman Perak di Bota
      Masuk blog pun tiidak ada apa hujah, hanya merapu aota
      Ko gi tebas dusun durian lagi baik, wahai cai bahalol unta

      Padam
    3. Punya bodoh bingau le kome Anjing Najib. Asyik memantun cakap tak tau sopan santun le kome.

      Ko ingat oghang Bota tak reti bahasa Inggeris ke? Kome tak tau oghang di tepi sungai Pegok le yang rejam lembing hingga mampus Bretes Residen JWW Birch di Pasir Salak, di tepi sungai Peghok, bantah Bretes nak mula jajah nnegara ini tahun 1875 dulu.

      Kome buat apa utk pertahankan atau selamatkan negara? Angkat bola Najib aje ke? Eeee Mok ai.

      Padam
    4. Teman ini kesian ke kome cai babi 6.52, jadi teman layan
      Kome tu sebenor nyer udoh teghok tahap giler meghoyan
      Badan kome tu yop,panaih lebiih,banyak lantak deghoyan
      Ghentikan yop,bebel kome tu udoh ghope nenek kebayan

      Padam
  28. Sekadar selingan saja


    Burung kakak tua
    hinggap di rumah sewa
    nenek sudah tua
    Atok sayang hingga hujung nyawa
    Dalam sawah padi dituaikan
    Menari gaya bentuk tempua
    Salam ukhwah diri hulurkan
    Dari saya untuk semua
    Pulau Pandan jauh ke tengah
    Gunung Daik bercabang tiga
    Kerja sedikit termengah-mengah
    Ada hati nak kahwin tiga?
    Burung kakak tua
    Hinggap di jendela
    Nenek sudah tua
    Atok tetap cinta
    Di tengah hutan harimau mengaum
    Rusa dan kancil terus berlari
    Malaysia negara berbilang kaum
    Rakyat hidup aman dan harmoni
    Buah cempedak di luar pagar
    Ambil galah tolong jolokkan
    Kamu budak sedang belajar
    bercouple-couple tolong jauhkan
    Sungguh bertuah Bilal b Rabah
    Terpegun insan mendengar azannya
    Sesungguhnya tiada Tuhan selain Allah
    Nabi Muhammad adalah RasulNya
    Pohon cemara rendang tersusun,
    pohon melati tumbuh berbaris
    jangan suka duduk mengelamun,
    yang pergi usah di tangis.
    Burung bangau di pinggir kali,
    itek berenang berkawan kawan,
    teman sejati payah di cari,
    teman ketawa berkoyan koyan.
    Cantik sungguh sulaman baldu,
    di buat baju kurung sepasang,
    hendak ku tanya terasa malu,
    hati di dalam berdenyut kencang
    Budak budak bermain rakit,
    rakit hanyut arah ke hulu,
    bila dekat hatiku sakit,
    bila jauh terasa rindu
    Minah mat saleh makan pakai tangan,
    makan nasi berlauk budu,
    kirim jangan pesan pun jangan,
    biarkan daku menanggung rindu.
    Duduk berkumpul di atas tangga,
    sambil menunggu waktu berbuka,
    memang sudah takdir yg Esa,
    jodohmu dengannya tidaklah lama..
    Kalau suka katakan suka,
    tidak hamba ternanti hampa,
    diri di lupa sekelip mata,
    dikau membina istana bahagia.
    Pergi ke pasar bersama cik gayah,
    hendak membeli juadah berbuka,
    membina cinta punyalah payah,
    diri di lupa sekelip mata.
    Pagi-pagi murid berbaris
    Mata sepet nampak sebaris
    Kasut emas milik Rodriguez
    Gigi emas milik Suarez
    Di kaunter tiket perkenalan bermula,
    pandang memandang hati tertawan,
    sakitnya hati tidak terkira,
    gadis setiawan pula yg dia berkenan
    Kalau sakit janganlah moyok
    Tempat yang sakit ditampal koyok
    Janganlah kita puasa yang yok
    Pagi- pagi dah buka periuk

    BalasPadam
  29. Kepala hotak si anjing Najib cakap membabikan oghang aje. Aku rejam kepala dia dengan batu, baru tau.

    pantun 6.13 ada fakta mok dia.

    ‘2017 national budget’, definitely meaningful to the nation - ini coma pendapat dia, bukan fakta kepala hotak dia.

    PM Najib dismisses ‘bankrupt’ and ‘failed state’ accusation - ini apa fakta nya? dismiss apekejadah nye? Kalau dah betui, apa nak dismiss nye?

    But on the opposition’s side, they fell into deep frustration - ini pun cuma pendapat dia, bukan fakta

    That is their coward MPs walked away and left the session - mengata coward itu pun pendapat dia. Bodoh piang, oghang kampung pun tau MPs itu keluar dewan nak kentotkan cakap si Mamat yang ramai dah bencikan sebab 1MDB dan banyak lagi hal.

    Anjing Najib ni ada otak tapi letak di bontot.

    BalasPadam
    Balasan


    1. Apa yg ko bebelkan cuma pendapat ko saja, bukannya pendapat majoriti pun, entah betul entah salah.


      Padam
  30. Cai2 umnongok dahlah bodoo tak berteloq plak..tapi nak tunjuk samseng tai koocing kuat merapu..kalo najib kojol dia orang pun mampoos jugak..ha3

    BalasPadam
  31. Kalo najib yg jadi pm 30 tahun lepas tak ada ape kat mesia ni..banyaklah duit kena rompak..sekarang pun hutang negara beratus juta ringgit ape yg ada?ringgit jatuh merudum...nak setanding dengan singapura yg tak hasil bumi,jauh api dari panggang...nasib baik lah madey kutty dah buat...

    BalasPadam