Isnin, 17 Oktober 2016

PANAS ~ Tun M Melakukan Jenayah Di Kelantan..!


Kalau ikut kata Ketua Penerangan UMNO Malaysia tu...politik kebencian merupakan satu jenayah..! Mungkin salah makan ubat kot..! Baca di sini.


Bila kena batang hidung semuanya salah..! semuanya jenayah..! Bubar la UMNO/BN di Penang, Selangor dan bandar bandar besar kerana di kawasan tersebut kebanyakkannya dikuasai oleh pembangkang..! So dengan semangat muhibbah dan anti jenayah kebencian bubar ajer la cawangan dan bahagian disitu..!

Ini bermakna bahawa tahap kebencian rakyat terhadap kepimpinan negara sudah tidak dapat dibendung lagi..! tahap kebencian rakyat terhadap Najib dan pasukannya sudah tidak dapat disembunyikan lagi..!

Itu sebab di mana sahaja program menolak Najib dan pasukannya diadakan ianya pasti mendapat sambutan..!

Terbaru Tun M di Kelantan.. Layan..!

Semalam Tun Mahathir sekali lagi berkunjung ke Kelantan, kali ini di Tunjung Kota Bharu. Lebih 2 ribu rakyat Kelantan sabar menunggu untuk menyambut beliau dalam keadaan hujan. Dek kesuntukan masa, Tun Mahathir hanya sempat berucap selama 30 minit sebelum kembali semula ke KL. 

Point utama Tun Mahathir kali ini yang sering diulang2nya adalah PENYATUAN PARTI2 PEMBANGKANG kerana menyedari hanya melalui SATU LAMBANG, SATU CALON DAN SATU MANIFESTO saja yang mampu mengalahkan BN.


Royalti ?  Menang Kerajaan Pusat Dulu Dan Kita Sendiri Tentukan



KLiK untuk ke Youtube

Mengenai Royalti Minyak, Tun Mahathir menjawab, hanya dengan menjadi Kerajaan Malaysia dahulu barulah kita boleh tunaikan apajua janji kepada rakyat. 

- Hanya parti yang membentuk kerajaan saja yang sebenarnya boleh laksanakan janji2 yang dibuat.

- Kalau kita nak cari kemenangan, kita mesti bersatu, mengguna satu simbol saja, satu manifesto saja ... dan apabila menang, mendirikan satu kerajaan campuran di peringkat pusat. 

Memenangi kerajaan negeri tidak cukup untuk menentukan nasib kita. Semuanya bergantung kepada kerajaan pusat. Semuanya perlu meminta2 daripada kerajaan pusat. 

Tetapi kalau kita jadi kerajaan pusat, kita tak payah minta daripada orang lain ... kita minta daripada diri kita. Dan kalau kita minta daripada diri kita, takkan kita tak bagi !


Ketepikan Permusuhan, Satu Simbol, Satu Manifesto, Satu Calon !





KLiK untuk ke Youtube

 
 
Parti pembangkang lawan sesama sendiri sebab itu kalah. Semasa saya memimpin BN, saya tak takut parti lawan. Saya tak payah lawan mereka. Mereka lawan sesama sendiri. Bila mereka lawan sesama sendiri, mereka tentu tak boleh kalahkan BN yang merupakan satu gabungan 14 parti politik di dalamnya. 

BN menang kerana mereka berjuang sebagai sebuah parti. Bukan sebagai parti MCA, Umno, MIC, Supp dan lain2.  Mereka menggunakan satu simbol saja - dacing. Mereka mempunyai satu manifesto saja. Dan yang utama ialah, mereka meletak satu calon dalam satu kawasan, dan semua 14 buah parti sokong calon itu. Dengan itu mereka dapat undi yang terbanyak mungkin.

Tetapi parti lawan letak calon dari parti itu, parti ini.. dan berpecahlah sokongan kepada parti lawan. Dan mereka kalah,

Kalau nak jatuhkan BN hanya satu cara saja yang ada. Caranya ialah dengan bergabung.

Jika terus bertanding atas tiket parti masing2, parti lawan tidak akan menang. 

Kali ini saya ingin mendesak kepada semua parti lawan - KALAU NAK MENANG, KETEPIKAN PERMUSUHAN ANTARA KITA, 

Dan kita bersatu. Kita sokong siapa saja yang diletak sebagai calon. Dan kita menggunakan satu simbol saja. Inilah caranya untuk mendapat kemenangan.


Makanya kita dapat lihat sekarang bagaimana Najib dan para balacinya begitu bersungguh2 mahu menggagalkan usaha penyatuan ini. Sehingga ke tahap Najib sendiri melabelkan usaha penyatuan ini sebagai satu perpecahan perpaduan !

Sebab mereka sedar nasib mereka bukan bergantung kepada kekuatan diri mereka sendiri tetapi kepada kegagalan parti2 pembangkang untuk bersatu.

Mereka akan mengapi2kan kita dengan isu2 perkauman dan agama ..... tujuannya hanya satu - Jangan biarkan parti2 pembangkang bersatu.

Umno sudah terdesak !


DiTuduh Mencuri, Kita Berasa Malu ... Itu Kalau Kita Tak Mencuri la... 




KLiK untuk ke Youtube 



Saya bukan sengaja nak main masuk keluar masuk keluar Umno. Ada sebab2nya. Dan kali ini sebabnya amat dasyat.

Apabila dunia berkata bahawa Perdana Menteri Malaysia ini dah curi duit ! Kita berasa malu. Tapi dia tak berasa malu. Yang ni pelik.

Sepatutnya kalau orang tuduh kita mencuri, kita berasa malu .... kalau kita tidak mencuri lah. Tapi kalau mencuri, kita nak kata apa ?

Inilah sebabnya yang hari ini saya berada bersama2  dengan parti2 yang dulu menjadi musuh saya. Dan saya dengan mereka berusaha sedaya upaya untuk menjatuhkan kerajaan BN pimpinan Umno,



Siapa BIAWAK Yang Tun Maksudkan Ini ?




KLiK untuk ke Youtube 

Ketepikan segala permusuhan antara kita. Dan tentukan kita kerjasama dengan cukup rapat supaya kita dapat kalahkan BN dan Umno.

Saya berasa sedih nak cakap macam ini. Tapi apa boleh buat ... yang utama bukan Umno. Yang utama agama, negara dan tanahair. Itu yang utama.

Kalau kita nak dukung juga BIAWAK ini, kita talqin.( tak berapa jelas ) Dia dah lama jadi busuk. Sebab itu kita semua harus buat keputusan, janji kepada diri sendiri bhawa dalam pilihanraya ke 14 ini, kita akan undi parti2 lawan yang bergabung, dan mengguna satu simbol, satu manifesto dan akan mendirikan satu kerajaan yang akan mengganti kerajaan BN.




Puan Anina juga membuat penampilan selaku Ketua Serikandi ( Wanita ) PPBM. 

Angkara Najib, Generasi Akan Datang Turut Berhutang !
  



KLiK untuk ke Youtube. 


Disebalik serangan Najib dan para balacinya terhadap peribadi Tun Mahathir, Muhyiddin dan Mukhriz, Anina mengingatkan kita siapa sebenarnya PENCURI HARTA RAKYAT. 

Serangan2 peribadi itu lebih berbentuk mengalih tumpuan rakyat daripada skandal2 yang membelenggu Najib.

Najib bukan hanya mencuri duit kita hari ini, tetapi juga duit anak cucu dan cicit kita yang belum lahir lagi. Duit yang dicuri oleh Najib hari ini hanya akan habis dibayar sekurang2nya pada tahun 2036 !

Makanya kita harus bertindak sekarang demi untuk menyelamatkan bukan saja nasib rakyat pada hari ini tetapi juga nasib rakyat generasi akan datang yang belum lahir lagi tapi sudah menanggung hutang yang dibuat oleh Najib ketika ini. 


Ini kira jenayah tak?


Lu Fikir La Sendiri!!!

67 ulasan:

  1. Annuar Musa di kasi pangkat Tan Sri, mana tak dia berseri, tapi bila Umno dah kena serang bertalu talu, dia merepek tak berperi. Mengata politik kebencian merupakan satu jenayah menunjukkan dia dah bengong mcm orang kalah judi.

    Kesian dia, dapat jawatan yang dulu Mat Maselan pegang. Mat itu dah bikin jawatan itu di ketawakan dan tak di hormatkan rakyat. Terutama bila Mat Maselan pun bengong tak reti macam mana nak jawab bermacam soalan pasal 1MDB dan berbilion Ringgit dalam akaun si Najib.

    Ingatkan boleh naik lah imej jawatan Ketua Penerangan UMNO di bawah Annuar tuh. Rupa nya, hampeh. Givap la, wei. Bagi jawatan itu kpd Mat Nazri atau Mat Ikan Bakar, baju merah cendana tak berwarna, lagi baguih.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Untuk makluman Majlis di Kelantan ini (14 Oktober 2016), menampilkan Dr Mahathir dan Husam Musa, regu baru yang menjadi pengerak membela rakyat dan negara. Husam bolehlah disifatkan sebagai pemenuh kepada kekosongan yang terpaksa ditinggalkan Anwar Ibrahim yang kini masih dalam penjara.

      Dalam majlis berlainan sebelum ini, di Shah Alam pula juga hebat & bermakna apabila kesemua pemimpin dan jaguh2 rakyat dari parti-parti oposisi hadir. Yang hadir malam tadi, Muhammad Sabu presiden Amanah, Mohamed Azmin Ali timbalan presiden Keadilan, Dr Mahathir Mohamad pengerusi Bersatu (PPBM), Ronnie Liu mewakili DAP. Turut sama ialah pengerusi Bersih Marina Chin Abdullah, Ambiga, bekas Ketua Dewan Muslimat Pas Jamilah Ibrahim, Dr Siti Hasmah Mohd Ali, Dr Mariah Mahmud, ahli parlimen Kota Raja, Mohd Annuar Tahir setiausaha Amanah dan lain-lain. Majlis anjuran Parti Amanah Negara sempena ulang tahun pertama penubuhannya peringkat Selangor itu cukup memberi pengertian besar dan membanggakan pendokong oposisi bukan kerana ia dihadiri oleh gandingan politik baru negara Dr Mahathir dan Husam Musa yang popular dan beruara waktu ini. Solidaritas gabungan Bersatu/PKR/PAN/DAP akan lebih dahsyat dari tsunami cina 2013 kerana kali ini adalah gelombang tsunami serta gempa bumi keseluruhan rakyat jelata dari semua lapisan masyarat pelbagai kaum. Rasakanlah kau Najib....!!!

      Padam
  2. "kita harus bertindak sekarang demi untuk menyelamatkan bukan saja nasib rakyat pada hari ini tetapi juga nasib rakyat generasi akan datang .."

    Paling penting: bertindak selewat lewat nya pada hari mengundi di PRU14. Jangan undi Najib, UMNO/BN. Gulingkan penyeleweng 1MDB dan pengsonglap berbilion duit rakyat tuh.

    BalasPadam
  3. *"Ada orang fanatik parti. Saya fanatik perjuangan. Bila parti tak betul, saya keluar"*kata YBHG TUN DR MAHATHIR MOHAMAD

    Kita berjuang, *kita tak boleh ikat dari kepada parti, tapi ikat kepada perjuangan.* Kalau parti tidak lagi ikut prinsip perjuangan, kita tinggal parti itu.

    Saya rasa yang sokong Umno sekarang bukan sokong parti. Tapi sokong Najib. Mungkin sebab Najib banyak dedak bagi penuh mulut.

    1MDB bukan untuk bisnes, tapi untuk curi duit. Sebab Najib kata cash is king. Pemimpin-pemimpin disogok. Dia nak kekal pada setiap kali pilihan raya.

    *Rasuah, sogok diharamkan oleh agama.* Tapi Najib tak peduli semua itu. Pada pilihan raya akan datang Najib akan suap kepada siapa yang boleh.

    Najib hina orang Melayu. Dia ingat Orang Melayu ini boleh disogok. Saya tak fikir Orang Melayu sekarang macam ini. Orang Melayu sekarang sudah matang, tahu halal haram.

    Himpunan Bersih di negara kita aman. Senyap sahaja. Cuma pakai baju kuning.

    Saya dah dapat baju kuning. Saya pun nak hadir sama. Sebab Bersih itu aman.

    Maka datanglah baju merah Jamal ni tendang peserta Bersih. Mereka sengaja nak cari gaduh. *Supaya Najib boleh isytihar kawasan keselamatan.* Dia boleh tangkap orang.

    Tapi orang Bersih baik. Tidak melawan. Saya harap orang Bersatu pun jangan pakai baju merah hari tu. Kita pakai baju kuning.

    Kita keluar beramai-ramai bersama PKR, DAP, AMANAH.

    Penyokong Najib, Salleh Keruak kata hapuskan legasi saya. Nak tebang KLCC. Saya nak cakap, JPM saya yang buat dulu. Rumah Perdana Menteri tu pun saya buat dulu.

    *Saya kata terang-terang Najib curi duit. Dia belum lagi nak saman saya.* Tindakan Najib ini sangat luar biasa.

    Tun Mahathir
    16 Oct 2016

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mungkin yang tak setuju dgn Najib bila dapat dedak, senyap. Tapi bila PRU14, senyap senyap undi Pembangkang - undi rahsia, kalau ia pun.

      Takda perinsip? Siapa kata UMNO di bawah Najib ada perinsip. Atas bawah dah macam itu.

      Padam
    2. "Dia (Najib) belum lagi nak saman saya," kata Tun. Mana dia nak saman, Tun. Nak mampos, kata orang Johor. Nanti di perintah dek Hakim datang ke mahkamah jadi saksi, gigil lutut, jalan kengkang le dia.

      Takut kena soal peguambela bertalu talu hingga tanggal bulu keluar skandal baru.

      Padam
    3. Heran & terpelik...tak pulak Najib buat laporan polis & kemukakan saman.. hanya setakat macam anjing kurap melalak bukit. Juga hingga kini tidak ada seorang pun (seantero dunia) kemuka saman terhadap Tun Mahathir, kecuali tohmahan kosong saja. Bahkan di sesi soal jawab di London baru2 ini, Tun Mahathir mempersilakan sesiapa jua untuk mendakwanya ke mahkamah jika ada bukti beliau melakukan jenayah rasuah. Itulah sikap PAHLAWAN SEJATI.. berani bersemuka & mencabar sesiapa & di mana jua..!! Bukan macam Najib cabut lari di sesi 'Nothing to hide'.

      TUN MAHATHIR PEJUANG SEJATI.
      Najib pejuang seKATI......!!!!

      Padam
    4. Othaman Ahmad baru Sekarang nak bagi Royalti Minyak, kenapa tak 22tahun dulu

      Padam
    5. Untuk maklum...pada ketika era Tun Dr Mahathir dan sebelumnya...Telaga Minyak ada di Terengganu....bukan di Kelantan...Selepas Era Tun Dr Mahathir.. cari gali baru bermula di Kelantan.... Harap Maklum

      Padam
    6. Najib xperlu buat apa2. Pembangkang akan bercakaran sesama sendiri. Tun m membuka pekung nya sendiri. Rakyat jemu dgn serangan tun m yg mcm budak2...owh..dh 92 tahun pun..patutlah.

      Padam
    7. Kepada perserta bersih Tanya diri anda dulu
      Yg pukul polis Dan rosakan harta benda awam ITU aman damai ke?
      Yg tunjuk bontot kuning sexy ke?
      Yg sokong lgbt ITU tak salah ke?
      Yg nak jatuhkan PM ITU guna Cara bukan demokasi tak salah ke?
      Yg pecahkan bekas air peniaga pasar malam di jalan tar tak salah ke?

      Baju merah tak penah pukul polis
      Tak penah tunjuk bontot
      Elok baju kuning kuning ITU di pukul terlalu kurang ajar

      Padam
    8. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    9. Jamal Setongkol si Jamal Tongkeng
      Tongkeng Jamal di atas ambin
      Jamal bahlol bila menonggeng
      Ali Tonjol dah naik angin

      Bangla bersepah kerja si Zaid
      Bangla marah tak tentu arah
      Baju merah dah datang haid
      Baju merah cekik darah

      Bangla bersepah merata jalan
      Merata jalan tak tentu arah
      Baju merah berdatang bulan
      Datang bulan berkotoran darah

      Marah bukan sebarang marah
      Marah menyala bagai nak telan
      Merah bukan sebarang merah
      Merah sebab tak ikut bulan

      Hendak gugur gugurlah nangka
      Pucuk pauh jangan ditimpa
      Hendak berkubur kuburlah segera
      UMNO rapuh menunggu masa

      Hendak gugur gugurlah nangka
      Jangan menimpa si pucuk pauh
      Hendak undur undurlah segera
      Rakyat jelata dah riuh suruh

      Padam
  4. UMNO dah macam cicak putus ekor. Di mana sahaja program menolak Najib dan pasukan pasukan nya diadakan ianya pasti mendapat sambutan.

    Ketua Penerangan nya pun tak tahu undang undang. Kot dia kata semua yg keritik Najib ia lah berpolitik perkauman dan penjenayah.

    Setuju, mungkin dia salah makan ubat.

    BalasPadam
  5. Jangan marah ye, ikhlas nak tahu - mengapa orang tua baju merah itu ada buah dada?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sebab banyak sangat makan rasuah!!!

      Kahkahkahkahkah...

      Padam
  6. UMNO??? Hahahaha

    Dah kehabisan talian hayat!!

    Satu persatu Pekong didedah bukan oleh Negara Malaysia itu sendiri tapi daripada merata Dunia!!

    Najib/UMNO Boleh!!!

    Boleh Apa??!!

    Boleh sakau Khazanah Rakyat!!!

    BalasPadam
  7. Ok kebencian ko terhadap Najib mempunyai sebab yg agak menasabah, tetapi kebencian ko kpd Pak Lab duly APA sebab, rakyat ingin tahu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kebencian pada madey macam mana pula
      Semua PM 'tun m nak jatuhkan
      Semua tmp tak penah kekal di bawah kuasa tun m ITU
      Semua orang mesti dengar cakap dia
      Anak tun m nak jadikan pm,

      Sila Tanya pada tun m ITU ,najib belum penah buang orang malah bagi peluang sebanyak Kali pada mahuyuddin banyak Kali Cuba tikam umno dari belakang, aminah kesayang tun m ITU Cuba bawah kes dia dimahkamah ,Cuba dia laku perkara sama di era tun m ITU jangan harap tun m lepas akan anda, ingat tak siapa ubah pelembagaan umno ITU kalau bukan tun m, perkatan tun m ubah pelembagaan mana2 yg bawa kes kemahkamah akan dibuang setermerta..

      Aku tengok perlembagan parti cop bunga raya itu pasti bersifat diktotor

      Padam
    2. Kamu nie Kejora kan..kan..Kan..?? Apa nama kamu.. siapa bapak kamu.. kamu dah sunat belum.. I/C kamu merah ke biru..sekolah di mana dan sampai tahap apa..??? Kalau soalan2 mudah ini pun kamu tak boleh jawab, baik duduk diam2..jgn masuk urusan orang dewasa.. Fahammmmm....!!!

      Padam
    3. Hahaha kelakar Encik Othaman - ada IC ke, dah sunat ke .. hahaha.

      Dia dah tua baka, ha nya otak dia nak kena sunat.

      Padam
  8. http://theflyingkick.blogspot.my/2016/10/proton-rugi-ratusan-juta-ringgit.html?m=1

    link

    jenayah kroni saudara dan anak beranak yg sampai skg lansung tidak ada tindakan saman oleb meddy kitty pada blogger yg dedahkan.....

    nnpk tak blogger terbaik dengan blogger batu api yg kaut citer dan terkinja kinja lapor berita fitnah dari wsj..sr...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ade x melibatkan AG Switzerland? AG USA? AG Singapore? Sebagaimana kes 1MDB?

      Padam
    2. FBI DoJ bila mau action la... bila lagiiii.....bila... bilaaa....

      Padam
  9. Mahathir kini lebih baik dpd dulu. Buktinya, dia kata dulu bersih jahat, tidak berperlembagaan. Sekarang bersih adalah bersih sebab negara ini demokrasi. Dulu demo tak boleh sebab boleh menjadi punca ketegangan dan huruhara. Sekarang boleh sebab rakyat ada hak untuk bersuara. Dulu pembangkang jahat kerana sentiasa menghasut rakyat benci kerajaan, sekarang beliau menjadi pembangkang yang menghasut rakyat bencikan kerajaan yang jahat. Dulu akan selamatkan umno dan bn kerana sayangkan umno dan bn, kini nak pastikan umno dan bn tumbang dan pupus dari arena politik malaysia. Mahathir dah berubah 360°. Sebenarnya senarai itu boleh lagi dipanjangkan tapi tak mengapalah, cukup untuk menilai perubahan 'baik' tun mahathir.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dulu hina janggut Nabi, sekarang tak lagi
      Dulu hina jubah & serban org Pas, sekarang tak lagi
      Dulu cakap hukum hudud tak sesuai, sekarang tak lagi

      Dan lagi...lagi...lagi...

      Padam
    2. Spesi 3:03..

      Ada pernah dengar pepatah, "Sekali bah..pantai pun ikut berubah". Bahtera lama yg dah rapuh, bocor & rusak baik ditinggalkan sebelum kita sama2 tenggelam & karam...???

      Kamu nie Kejora kan..kan..Kan..?? Apa nama kamu.. siapa bapak kamu.. kamu dah sunat belum.. I/C kamu merah ke biru..sekolah di mana dan sampai tahap apa..??? Kalau soalan2 mudah ini pun kamu tak boleh jawab, baik duduk diam2..jgn masuk urusan orang dewasa.. Fahammmmm....!!!

      Padam
    3. Dan juga orang inilah yg tuduh orang-orang pas adalah sesat. Laa ni terhegeh hegeh nak ajak pas berunding dan bentuk persefahaman.

      Boleh blahlah. Kami orang-orang Pas tak kisah kalah drp tunduk menyembah Dap laknatullah yg secara konsisten menolak hudud dan mempersendakan kami.

      Padam
    4. Kah kah budak suman dah la tak tido smpi pagi meroyan smpi petang kah kah kah...

      Kapal sapa yg nak bocor ni
      Kapal sapa yg nak karam ni
      Bersatu sudah berumur 100 hari
      Aksi brani mati lagak ngeri
      Ada hajat nak amik kerusi parti
      Cawangan dan bahagian tak tubuh lagi
      Kikikikiki....lu fikir la sendiri suman babi

      Suman meroyan petang dan pagi
      Tak puas hati medey kitty dicaci
      Boboi Aljuboori lebam di pipi
      Mana satu nak jadi Perdana Menteri
      kikikiki... lu fikir la sendiri ..babi

      kikikikiki.... meroyan sampai petang
      Kah kah kah...

      Padam
    5. Sokong pendapat En Othaman - "Bahtera lama yg dah rapuh, bocor & rusak baik ditinggalkan .."

      Padam
    6. Kpd semua Pembaca blog budiman...

      Semalam Spesi Kejora ini dalam postingnya menyatakan...

      "aku sudah kata, bagi othaman munafiq ni, matdey adalah tuhan, matdey juga nabi..

      dulu bila matdey cadang supaya jawatan presiden umno tidak dipertandingkan dlm PAU Umno, othaman jadi pak anggok setuju

      kini dlm blog ini, othaman menghina najib, katanya najib penakut dan tak berani bertanding jawatan presiden

      othaman juga dua kali munafiq".
      ------------------------------------------------------------

      Nah sekarang saya pula tuntut dia menjawab kembali....

      - Buktikan di mana saya anggap matdey adalah tuhan, matdey juga nabi.

      - Berikan tarikh PAU bila Tun mencadangkan jawatan Presiden tidak dipertandingkan, dan buktikan di mana saya jadi pak angguk bersetuju.

      - Saya memang akui mencemuh & tidak menghormati Najib kerana sikap pengecutnya melarikan diri dari sesi 'Nothing To Hide, dan menangguhkan pemilihan jawatan dalam PAU beberapa kali untuk tempoh yang cukup lama. Tun M tak melarikan diri dari pertandingan jawatan, malah telah 2 x bertanding melawan Ku Li. Tapi Najib sebaliknya hingga kini belum pernah bertanding untuk jawatan presiden. Beliau jadi presiden hanya sebab Tun Abdullah Badawi meletak jawatan.

      - Terima kasih mengecap saya sebagai munafik dan saya serahkan kpd pembaca blog untuk menilai siapa Munafik sebenar.

      Kini saya pula tuntut anda memberi jawapan balas...biar pembaca blog semua menjadi saksi.

      Padam
  10. Wahai Oltraman kaduk, kau ingat komen yg tak sealiran dgn kamu semestinya dari kejora?

    Wahai Oltraman kaduk, time kejora timbul dgn gurindamnya, kau menyorok dlm reban ayam.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kojora, toksah cakap babyak...

      Nah sekarang saya pula tuntut kamu menjawab kembali....

      - Buktikan di mana saya anggap matdey adalah tuhan, matdey juga nabi.

      - Berikan tarikh PAU bila Tun mencadangkan jawatan Presiden tidak dipertandingkan, dan buktikan di mana saya jadi pak angguk bersetuju.

      - Saya memang akui mencemuh & tidak menghormati Najib kerana sikap pengecutnya melarikan diri dari sesi 'Nothing To Hide, dan menangguhkan pemilihan jawatan dalam PAU beberapa kali untuk tempoh yang cukup lama. Tun M tak melarikan diri dari pertandingan jawatan, malah telah 2 x bertanding melawan Ku Li. Tapi Najib sebaliknya hingga kini belum pernah bertanding untuk jawatan presiden. Beliau jadi presiden hanya sebab Tun Abdullah Badawi meletak jawatan.

      - Terima kasih mengecap saya sebagai munafik dan saya serahkan kpd pembaca blog untuk menilai siapa Munafik sebenar.

      Kini saya pula tuntut anda memberi jawapan balas...biar pembaca blog semua menjadi saksi.

      Padam
    2. Betul ke kau kata agama Islam ni berasal dari agama hindu spt yg kau tulis dlm blog parpukari dulu?

      Padam
    3. Di bawah ini adalah SEDUTAN DIALOG ANTARA KEJORA DAN SAYA DI BLOG PARPUKARI sebagai bukti dia memutar belitkan fakta:

      Anonymous July 30, 2013 at 9:40 AM berkata:
      En Othaman, pembawa fahaman "Islam berasal dari Hindu" ini sebelum ini telah menghilangkan diri selama seminggu lebih setelah dihentam teruk. Setelah dia bermunajat dgn 'Baghwan Visnu'nya, dia mendapat semangat 'Alkaki Autha'nya semula dan kini memberanikan diri semula untuk tampil kembali.


      OTHAMAN AHMAD AUGUST 2, 2013 AT 11:10 PM
      I've been keeping distance watching & listening for awhile in order not to worsen the trouble waters. But this disrespectful Anon who is notorious for his fake identities is going overboard. May I reiterate that he still has so many questions unanswered.

      1. Dia yg kehabisan modal sering merepek dgn tuduhan tidak berasas bahawa saya adalah visnu dan maha-thir worshipper kerana meminati pendakwah terkenal Dr. Zakir Naik. Dia juga menuduh saya pembawa fahaman "Islam berasal dari Hindu" Saya memang meminati pendakwah Almarhum Sheikh Ahmad Deedat dan Dr. Zakir Naik yang berani berhujah dan berdebat menegak kebenaran haq agama Islam dgn pendita hindu & evangelist kristian. Kedua tokoh yang terkenal ini telah banyak kali datang ke sini atas undangan kerajaan Malaysia. Nah sekarang saya nak tanya pada anon liberal berkenaan, jika Dr. Zakir Naik itu menyimpang dan sesat, kenapa kerajaan kita mengundang beliau membuat ceramah perdana ke negara kita.

      Padam
    4. Pak man ooi...tak faham soalan ke?

      Padam
    5. Kamu memang terkenal memutar belit fakta. Buktikan saya pembawa fahaman "Islam berasal dari Hindu", bermunajat dgn 'Baghwan Visnu' & mendapat semangat 'Alkaki.

      BUKTIKAN..JANGAN ASYIK TABUR FITNAH, FAHAMMMMMM....!!!!!

      Padam
    6. Wahai pak Oltraman, jawapannya senang saja, Ya atau Tidak. Itu sahaja.
      Kalau tidak, jawab tidak sahaja. Yang pak Oltraman pi melalut sampai ke India apa hal?

      Padam
    7. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    8. Sebelum saya jawab, biar saya bertanya dulu, ada tak ketika itu saya katakan bahawa saya pembawa fahaman "Islam berasal dari Hindu", bermunajat dgn 'Baghwan Visnu' & mendapat semangat 'Alkaki...??? Atau ianya hanya satu andaian atau fitnah kamu semata-mata?

      Padam
    9. Wahai Oltraman, saya tanya berdasarkan perbahasan pak Oltraman dgn kejora dlm blog ini. Kalau tuduhan kejora tak betul, pak Oltraman cuma perlu jawab tuduhan tu tak betul dan fitnah, cukuplah.

      Siapa yg buat andaian ni pak Oltraman? Adakah soalan saya kat atas tu berupa andaian?

      Atau adakah pak Oltraman tak faham soalan saya?

      Padam
    10. Baca dan fahami apa yang kejora tulis sebagai bukti.

      Anonymous July 30, 2013 at 9:40 AM berkata:
      En Othaman, pembawa fahaman "Islam berasal dari Hindu" ini sebelum ini telah menghilangkan diri selama seminggu lebih setelah dihentam teruk. Setelah dia bermunajat dgn 'Baghwan Visnu'nya, dia mendapat semangat 'Alkaki Autha'nya semula dan kini memberanikan diri semula untuk tampil kembali.

      Adakah itu pernyataan dari saya....????

      Padam
  11. Jing Jibo dah mampos, tergelimpang tepi jalan, ha nya bangkai dia keluar sini, bau busuk bukan main lagi

    BalasPadam
  12. Boboi dan Aljuboori pilihan diberi
    mati mati medey kitty nak boboi Perdana Menteri
    Merana la lagi merah padam lebam di pipi
    Tak kesampaian nak jadi Perdana Menteri

    Medey kitty tiada pilihan lagi
    Boboi jugak idaman di hati
    PP lebam membawa diri
    Aljuboori di liwat medey kitty lagi
    Fitnah tak mampu dibungkus dng api
    kesiannn si suman... lu fikir la sendiri

    BalasPadam
  13. Siapa yang tak faham apa itu Jing Jibo, ini CV dia -

    Anjing Jibo

    Anjing Jibo di blog ini sekor saja. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

    Bola yang kecut sebab Jing Jibo ni dah tua. Masuk sini pagi petang siang malam, walau pun pukul 2-3-4 pagi. Menipu, membohong, memfitnah. Dah tua baka tapi otak budak kecik. Itu pasal apa yg dia cakap selalu nya mcm bebudak.

    Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, puiiii, terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak. Terakhir lagi, banyak pantun memantun macam kartun. Di salin C&P nya pulak, selalu ulang rangkap yang sama. Lagi terakhir: dia salin komen2 Nek Tempoyak atau tulis atas nama itu.

    Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang – Jing Jibo itu mengarut, mengata Go Fly Kite, maki hamun dan mencarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

    Kita teruskan balas, bidas, sebat, belasah, hentam, tibai, kritik, kutuk, ketuk, sekel, pelangkong, kentot dan tahikan dia. Itu saja cara nak deal dengan dia.

    Pada masa masa nya, jangan pedulikan dia, pulaukan dia.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Anjing pengesan tuhan harun dah mula bagi CV..hahaha

      Padam
    2. Salam bro 4:05..

      Amat tepat sekali..itulah karektor & peribadi sebenar spesi pengecut Kejora.

      Padam
  14. Anak babi menari nari
    Anok kitty boboi nama diberi
    30 tahun jadi memanda metri
    Rupa rupa nya grassroot pun x ada lagi

    Grassroot pun tiada lagi
    Medey kitty boboi lebam di pipi
    Selama kini nnpk gah kesana kemari
    Rupa rupa nya UMNO bagi nyawa selama kini
    Suman ted dan pomen lu fikir la sendiri
    Mak bapak lu melantak kenyang bukan medey yg beri
    Semua nya hasil dari perjuangan UMNO dulu dan kini

    BalasPadam
    Balasan
    1. mesti ko ni tertelan seluar dalam kot?

      Padam
    2. Ya agaknya, jangan-jangan seluar dalam bini engko

      Padam
    3. Sampai-sampai kaum Hawa turut mengecam kejora, kesiann...!!

      Padam
  15. 22 tahun menjadi perdana mrnteri
    Meninggalkan beso punya beban legacy
    Yg kaya raya anak beranak dan krooni
    Budak suman saja yg tertelan seluo dalam bini
    terkinja kinja lah memuji muji medey kitty...

    BalasPadam
  16. A thief has similar thought process. Thieves would think everything belongs to them. This is how they would take ownership on whatever they want.

    The members in the previous party called UMNO did not have this sort of behaviour. They served the people first and foremost. The leaders back then knew that their position is just a loan given by the people that voted for them.

    They never condone any blatant corruption and will not allow anyone who has given Malaysia and UMNO a bad name. Malaysians through the decades had been happy that UMNO had produced very capable leaders in modernising and improving the country’s image but this time around, because of Najib, UMNO is dead.

    BalasPadam
  17. 5.14
    tak payah la nak tulis umno is dead...lu dah berambus dari UMNO lu buat saja diri lu berambus tal payah nak terkinja kinja nak tahu pasal UMNO... mak bapak lu dulunkenyang banyak sampai buntang biji mata.makan lasal perjuangan UMNO... bukan BERSATU murtad punya perjuangan... lu tak payah merenyeh renyeh pasal UMNO lagi... just read my lips and follow carefully and slow and staedy


    B.E.R.A.M.B.U.S & F.U.C.K.Y.O.U.....!!!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. "bila dia dah tak tahu nak response atau meradang – Jing Jibo itu mengarut .. maki hamun dan mencarut."

      Padam
    2. Aboiiii....cantiknya bahasa... datang dari seorang pejuang kebenaran, konon...!!!

      Padam
    3. Itulah jawapan copy paste anjing pengesan tuhan harun

      Padam
  18. Memang susah nak mempertahankan Penyamun. Kalau tak guna maki-hamun... nak guna fakta apa lgi untuk mempertahankan Najib Klepet.

    Dari bahana Razak Baginda... membazir WANG Rakyat bayar komise RM500 Juta... dah lebih 15 tahun masih menghantui dari Altantuya hingga pembunuhnya pun masih menghambat Najib dari Ostolia, hari ini.

    Kemudian... Deepak Carpet pula.

    Sekarang... Jho Low & 1MDB, hutang berBillion-Billion, sebahagiannya lesap. Negara terkenal seluruh dunia sebagai Kleptocracy.... Rule by thieves. Kabinet Najib... gerombolan pencuri... patut pun SPRM rampas berpuloh-juta cash dalam 'kabinet'.

    Oleh itu... tak salah kalau kita kata UMNO mampos.

    BalasPadam

  19. Othaman Ahmad16 Oktober 2016 10:26 PTG

    Ucapan Amanat Ayahanda Tun Dr Mahathir yang diucap dalam Sesi Tertutup pada 26 Julai 2013.

    1 - Kerosakan UMNO bermula dari waktu Pak Lah menjadi pemimpin UMNO, dan kemudian DS Najib gagal memperbetulkan
    nya malah keadaan bertambah buruk.

    2 - Akibat perpecahan perpecahan Melayu, orang cina menjadi penentu kuasa malah kemungkinan kita akan dapat PM Melayu yang ikut telunjuk cina, ini sudah pun berlaku sekarang.

    --------------------------------------------------------------

    Jelas sangat pembohongan dan sifat munafiq Matdey ni.

    Kalau dia tahu bahawa akibat perpecahan Melayu, orang China akan jadi penentu kuasa, kenapa dia tubuh parti Bersatu dan melobi ahli dari Umno? Bukankah itu menjadikan Melayu lebih berpecah?

    Lebih teruk lagi bila dia sanggup tunduk jadi pak angguk bersetuju, apabila Kit Siang bapak kominis DAP mencadangkan Anwar peliwat jadi PM, jika pembangkang menang dalam PRU14. Dulu Matdey dgn keras menegaskan Anwar tak layak dilantik jadi pemimpin kerana dia peliwat dan tak bermoral.

    Tapi kini dia rela terima China kominis jadi penentu kuasa… manusia ke binatang Matdey ni? Binatang... kata Zainudin Mydin dalam blognya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Matdey sudah terkenal kotor dalam poliitiik punya kancah
      Sanggup dia melutut dgn Anwar peliiwat hiina kotor lucah
      Demi cita peribadi, Agong pun gamak dia desak dan acah
      Bukan ke penubuhan PPBM itu nak kasii Melayu berpecah

      Padam
    2. Ternyata amanat si Madey hanyalah kelentong tipu dusta
      Satu pembohongan jelas darii seorang munafiiq yg nyata
      Semua selindung di balik rencana Boboi nak rebut takhta
      Namun rakyat tak mudah ditiipu, mereka cerdik tak buta

      Padam
    3. Madey semakin biol dan kini makin tersepit dan terdesak
      PM, Agong dan raja-raja Melayu terus si munafiq ini asak
      Biila tubuh Bersatu, bererti nak bagi Melayu pecah rosak
      Maka Melayu jangan lah disokong dia ni, fikir ler masak2

      Padam
    4. Matdey ternyata pembohong aota cakap tak serupa bikin
      Dari segi aqidah, prinsip maruah diri, dia ini amat miskin
      Tak sedar dirii sudah tua bangka, tidor mlm pakai napkin
      Tunggu tengok jer ler, Bersatu dah boleh bersiap ditalkin

      Padam
    5. Madey puaka jaja buat fiitnah pasal 1MDB dengan hutang
      Demii cita peribadi, bapak kominis dan peliwat dia tatang
      Nuat yang dia kata tiada moral kini nak dijadikan bintang
      Sebab itu Zamkata kata Matdey layak dipanggil biinatang

      Padam
    6. Apalah punya baghal Kejora nie! Tun berucap 3 tahun dulu ketika budak2 Cina menghina agama Islam tapi Najib buat bodoh jer tak ambil tindakan pun. Konon demi slogan 1 Malaysia, Najib bersikap terlalu toleransi hingga tergamak mengetepikan DEB, menggantikan dgn 'Meritokrasi' di mana kaum cina diberi seluas-luasnya peluang menduduki jawatan penting dalam syarikat2 kepunyaan kerajaan dan swasta.

      Padam
  20. ADMIN...TOLONG BAGI PAUTAN NAK LIHAT NAJIB SUMPAH SERANAH DAN MENGATA ORANG.
    ADA?

    BalasPadam
  21. UMNO......UNITED MOHD NAJID ORGANISATION
    HAHAHA

    BalasPadam