Jumaat, 21 Oktober 2016

PANAS ~ Cerita Sebenar Campur Tangan Asing..!


Layan...

Dipetik dari blog otai jebatmustdie.

Perihal campurtangan asing? Hanya cerita dongeng oleh macai-macai Najib

Berikut adalah tulisan dari blogger SatDee yang kini kian aktif menulis di dalam ruangan Facebook beliau. Disarankan para pembaca semua meneliti butiran fakta yang disediakan dan berilah diri sendiri peluang untuk bermuhasabah dan kembali ke jalan yang benar. Terima kasih.
_________________________________
Dear Sesetengah Malaysians Yang Malas Baca dan Malas Berfikir.
Hari ini saya nak bercerita pasal Foreign Intervention (campurtangan asing) dalam isu 1MDB (1Malaysia Development Berhad)
Saya dari dulu tergelak besar bab bab foreign intervention ni.
Persoalan Pertama,
Siapa Di antara kamu kenal akan manusia-manusia dari Pulau Seychelles?
Boleh cerita tak mereka ni kulit warna hijau ke warna biru ke warna merah?
Ada sapa-sapa kenal?
Kerana Orang Dari Pulau Seychelles lah yang telah memberi data kepada Bank Negara Malaysia | Central Bank of Malaysia (Official), Monetary Authority of Singapore (MAS), Department of Justice (DOJ), Swiss AG dan juga Hong Kong Monetary Authority (HKMA).
Siapa dia orang-orang dari Pulau Seychelles ni?
Kerja dia macam Registrar of Companies (ROC) kat Malaysia (Suruhanjaya Syarikat Malaysia SSM).
Orang nak buat company check siapa pemilik atau shareholder, kena tanya ROC.
Jadi sebagai the Authority in charge of Registar of Companies kat Seychelles dialah TUHAN bab-bab pemilik untuk mana-mana company yang berdaftar di situ. Ini website dia –> http://www.fsaseychelles.sc/
BNM dah tanya company GoodStar tu siapa punya.
Dia jawap Jho Low yang punya.
DOJ tanya dia jawap Jho Low jugak.
MAS tanya pun dia jawap Jho Low jugak.
HKMA dan Swiss AG dah tanya dan dia jawap Jho Low jugak.
Pendek kata, company GoodStar tu tak lain dan tak bukan, Jho Low lah pemiliknya.
Tapi dalam PLANET BUMI ni hanya 1MDB (1Malaysia Development Berhad) sahaja yang percaya bahawa GoodStar adalah milik syarikat PETRO SAUDI.
Jadi boleh cerita tak apa niat orang Seychelles nak bersekongkol dengan Yahudi Yaknatullah Kafir Harbi untuk menjatuhkan Pemimpin Melayu terbaik yang Malaysia pernah lihat dengan MENIPU kepada SEMUA REGULATORS DI DUNIA BAHAWA GOODSTAR ADALAH MILIK JHO LOW DAN BUKAN MILIK PETRO SAUDI?
Persoalan Kedua,
Siapa sini kenal orang-orang dari Brittish Virgin Island (BVI)?
Kulit depa warna apa?
Ada sapa kenal?
Tak kenal kan…
Orang kat Brittish Virgin Island lah MANUSIA yang SEKARANG DI TUDUH MEMFITNAH Pemimpin Melayu Terulung pasal dia sudah kata Tanore Finance Corporation (yang didaftar di BVI) tu adalah di miliki oleh Eric Tan Kim Loong
Ini website mereka —> http://www.bvifsc.vg/
DOJ tanya dia jawap Eric adalah pemilik Tanore.
MAS tanya dia jawap Eric juga.
Semua orang tanya dia jawap Eric lah yang jadi owner kepada company Tanore.
Hanya Apandi Ali sahaja yang PERCAYA BAHAWA TANORE FINANCE CORPORATION (BVI) ADALAH MILIK PAK ARAB.
Are you all still following me here?
Cerita dia simple aja, jika semua FITNAH DAN FOREIGN INTERVENTION NI BERASAL DARIPADA SEYCHELLES DAN BRITISH VIRGIN ISLAND, maka boleh tak cerita kat saya dan orang orang kampung APA MOTIF kedua-kedua REGULATOR INI NAK MENIPU BERKAITAN PEMILIKAN TERHADAP GOODSTAR DAN TANORE?
Saya benar benar ingin tahu….sekiranya saudara saudari dapat membuktikan bahawa Seycelles FSA dan BVI Financial Service Commission telah menipu, SAYA AKAN JILAT TAPAK KAKI MALAYSIA OFFICIAL 1 DAN ISI BORANG MASUK UMNO.
Sekarang ada satu lagi benda saya nak sampaikan.
Ini terkait 1MDB Officer 3.
Berdasarkan maklumat yang terlampir 1MDB Officer 3 adalah Jasmine Loo.
Sila lihat gambar yang saya tempel kat sini:
14681883_359993087676781_735927802265173630_n
Di situ kita lihat apa DOJ cakap berkaitan AUTHORISED SIGNATORY OF TANORE FINANCE YANG BAGI DERMA 681JUTA USD PADA MALAYSIANOFFICIAL1.
APA KAITAN JASMINE LOO (yang menjawat jawatan Executive Director 1MDB pada waktu itu) DENGAN ANAK RAJA ARAB SAMPAI BOLEH JADI AUTHORISED SIGNATORY PADA ACCOUNT TANORE FINANCE?
ORANG YANG SAMA TELAH DI CARI OLEH BNM SAMPAI KELUAR WANTED POSTER
http://www.themalaymailonline.com/…/bank-negara-issues-want…
14717272_359993581010065_3212492682971401747_n
DAH JUMPA KE BELUM AUTHORISED SIGNATORY PADA ACCOUNT YANG BAGI DERMA PADA MALAYSIAN OFFICIAL 1? Mana perempuan ni menyorok? Polis dah jumpa belum?
AUTHORISED SIGNATORY TU BEB..!
JANGAN MAIN MAIN BOLEH SIGN APPROVAL TO TRANSFER USD681,000,000!
Bukan Enam Ringgit Lapan Posen tau!
14650489_359993197676770_2759782617961120486_n
db
bhcksa
Petikan dari kertas siasatan DOJ
Akhir kata saya benar benar berharap kepada PENYOKONG TEGAR MALAYSIAN OFFICIAL 1 UNTUK DATANG KE FACEBOOK SAYA DAN MEMBUKTIKAN BAHAWA 2 REGULATORY AGENCIES (Seychelles dan British Virgin Island) TELAH MENIPU UNTUK MELAKUKAN FOREIGN INTERVENTION TERHADAP POLITIK KAMPUNG KITA DAN INGIN MENJATUHKAN PEMIMPIN MELAYU ISLAM.
And don’t you want to see me JILAT KAKI MALAYSIAN OFFICIAL 1?
-TAMAT-
cdsv
Walaupun macam-macai Najib menyalak dan mengutuk keras campurtangan DOJ, Najib sendiri terhegeh-hegeh untuk berkawan dengan pemimpin asing dari negara DOJ tersebut.

Aliran wang tunai yang seluruh dunia tahu kecuali macai-macai Najib
Aliran wang tunai yang seluruh dunia tahu kecuali macai-macai Najib

image2
Carta aliran wang yang diambil dari kertas siasatan DOJ

image3
Kesimpulan aliran wang yang disiasat oleh DOJ
Lu Fikir La Sendiri!!!

53 ulasan:

  1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  2. Nampak sangat blog ini blog putra amerika puak liberal tak pergi solat jumaat.
    Pemilik blog ini pergi pergi sembahyang pada hari sabtu he.he.he sama puak yahudi he.he.he

    BalasPadam
    Balasan
    1. Punya bodoh bangang hamjadah ini Jing Jibo menuduh liar puak Putra M tak solat Jumaat. Mata dia dah bonjol menanah asyik melihat dari lubang bawah jamban bos dia Jibo dan FLOM berak. Selalu berak. Macam macam berak.

      Jing Jibo tak boleh nampak bahawa Putra M keluarkan pos dia pada pukul 1:09 PTG, masakan solat Jumaat bermula pada 1:30 PTG. Komen pertama di keluarkan di sini ia lah pada pukul 2:01 PTG, masa orang dah balik selepas siap solat Jumaat, tak tunggu apa lagi. Orang2 yang rumah nya berdekatan masjid memang boleh buat begitu.

      Memfitnah si hamjadah ini memang berdosa lebih dari pahla dia dapat solat Jumaat – itu pun kalau dia solat. Tapi kita tahu jenis Jing Jibo tak pedulikan syurga neraka, pentingkan dunia saja, tidak pentingkan akhirat. Itu pasal bos dia Jibo sanggup seleweng dan songlap berbilion Ringgit duit rakyat. Celaka.

      Padam
    2. Bagi yg tak kenal Jing Jibo, dia ada lah NAJIB-PAID RESIDEN BLOGGER di tugaskan ke blog ini.

      Blog ini bermutu tinggi, pos pos nya berisi, komen peserta peserta nya ada substance (melainkan komen2 Jing Jibo). Jadi, Jibo perlu beri perhatian kpd blog ini.

      Ini dia CV Jing Jibo itu -

      Anjng Jibo

      Anjing Jibo di blog ini sekor saja. Tapi coba membayangkan dia ramai, konon. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

      Bola yang kecut sebab Jing Jibo ni dah tua. Masuk sini pagi petang siang malam, walau pun pukul 2-3-4 pagi. Menipu, membohong, memfitnah. Dah tua baka tapi otak budak kecik. Itu pasal apa yg dia cakap selalu nya mcm bebudak.

      Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, puiiii, terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak. Terakhir lagi, banyak pantun memantun macam kartun. Di salin C&P nya pulak, selalu ulang rangkap yang sama. Lagi terakhir: dia salin komen2 Nek Tempoyak atau tulis atas nama itu.

      Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang – Jing Jibo itu mengarut, mengata Go Fly Kite, maki hamun dan mencarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

      Anjing Jibo ini ia lah contoh penyokong yang Jibo kata di kempen PRU13 ada lah “bangang, hamjadah”, sebab tak membantu dia sikit pun dengan mengeluarkan fakta dan hujah yang munasabah untuk menaikkan imej dia yang merudum.

      Kita teruskan balas, bidas, sebat, belasah, hentam, tibai, kritik, kutuk, ketuk, sekel, pelangkong, kentot dan tahikan dia. Itu saja cara nak deal dengan dia.

      Pada masa masa nya, jangan pedulikan dia, pulaukan dia.

      Padam
    3. Lihat lah jumlah pelawat blog Putra M ini - menjangkau 8 juta, Beb.

      Selepas di ambil kira regular visitors keluar masuk pun, masih berjuta pelawat blog ini. Mesti banyak pengaruh blog ini kapada rakyat. Itu yang Jibo tak tahan, di tugas nya sekor anjing - Jing Jibo - masuk sini pagi petang, siang malam.

      Ayoh, kita teruskan menghentam Jing Jibo dan bos dia Jibo bertalu talu hingga PRU14 di mana Jibo di jangka kiok.

      Padam
    4. Jangan tipu lah azan surau pada di k.Lumpur 1.04 ptg.
      Nampak sangat blog putra amerika ini Dia sembayang hari sabtu. He.he.he
      Aku pun dekat rumah dengan rumah mampu pergi awal solat jumaat balik 2ptg itu

      Dah lah jangan menipu kita orang ini.
      Putra amerika kau yahudi yg sembayang hari sabtu he.he.he

      Padam
  3. GLOBAL HEADLINES BROUGHT SHAME TO MALAYSIA
    Source - WSJ (Wall Street Jounal)

    Oct. 19, 2016
    DiCaprio Cooperating With 1MDB Probe
    Representatives of Hollywood actor Leonardo DiCaprio contacted the Justice Department in July immediately after the government alleged some money embezzled from a Malaysian government fund financed a film starring Mr. DiCaprio called “The Wolf of Wall Street.”

    Oct. 14, 2016
    Malaysian Fund 1MDB Linked to White House Visit
    Investigators of Malaysia’s troubled 1MDB fund are looking into whether money embezzled from it paid for lobbying seeking closer U.S.-Malaysian relations. Frank White Jr., who had business ties to 1MDB and is also a Hillary Clinton fundraiser, brought relatives of Malaysia’s prime minister to the Oval Office.

    Oct. 12, 2016
    Swiss Attorney General Expands Probe of Malaysia’s 1MDB Fund
    Switzerland’s Office of the Attorney General has expanded its scrutiny of Malaysian fund 1MDB by opening a criminal probe of a small Swiss lender, Falcon Private Bank.

    Oct. 10, 2016
    Singapore Fines Three Banks in 1MDB Investigation
    Singapore’s central bank said it would withdraw the license of a Swiss private bank operating in the city-state and fine two large banks as part of an investigation into fund flows related to 1MDB.

    Oct. 11, 2016
    Criminal Charges Filed Against Two Ex-Bankers in 1MDB Case
    Prosecutors in Singapore charged two former private bankers with forgery and other charges related to the alleged misappropriation of billions of dollars from Malaysian state development fund 1MDB.

    Oct. 6, 2016
    Swiss Authorities Repeat Call for Malaysia’s Help in 1MDB Probe
    Swiss authorities said they are trying to advance a probe into the alleged misappropriation of billions of dollars from a Malaysian state investment fund but haven't yet received anticipated help from Malaysian counterparts.

    Sept. 22, 2016
    Former Malaysian Leader Urges Separation of Top Government Roles
    Former Malaysian Prime Minister Mahathir Mohamad says the role of prime minister shouldn’t be combined with that of finance minister to avoid a repeat of the financial scandal involving the state investment fund 1MDB.

    BalasPadam
    Balasan
    1. GLOBAL HEADLINES BROUGHT SHAME TO MALAYSIA
      Source - WSJ (Wall Street Jounal)

      Sept. 12, 2016
      1MDB Scandal Around Malaysia Prime Minister Puts New Spotlight on Wife
      Documents show $6 million in credit-card spending drawing renewed scrutiny of Rosmah Mansor, amid allegations that her husband and people close to him siphoned more than $3 billion from a state investment fund, 1MDB.

      Sept. 6, 2016
      Behind the 1MDB Scandal: Banks That Missed Clues and Bowed to Pressure
      Suspected ringleaders of Malaysia’s 1MDB scandal allegedly cultivated bank executives, pressed compliance officers and obsessed about secrecy.

      How $1 Billion Made Its Way to the Prime Minister - WSJ.com
      Investigators say at least $3.5 billion was misappropriated from 1MDB. Here’s how they believe $1 billion ended up in the bank accounts of Malaysian Prime Minister Najib Razak.

      Aug. 18, 2016
      Key Figure in 1MDB Probe Is Arrested
      Abu Dhabi authorities have arrested Khadem Al Qubaisi, who authorities say is a key figure in an alleged multibillion-dollar fraud related to a Malaysian sovereign-wealth fund, according to people familiar with the matter.

      Aug. 4, 2016
      Goldman Pressed by N.Y. Regulator for Details on 1MDB Dealings
      New York’s financial services regulator pressed Goldman Sachs Group for more information on the investigations into the firm’s dealings with a Malaysian investment fund at the center of a corruption scandal.

      Aug. 2, 2016
      Malaysia’s Najib, Beset by Growing Scandal, Demands Respect
      Malaysian Prime Minister Najib Razak, facing a loss of international standing as he wrestles with global investigations into alleged corruption, urged countries not to meddle in the affairs of his country.

      Aug. 2, 2016
      1MDB Figure Bought Stake in Wall Street Firm Electrum Group
      Malaysian financier Jho Low’s Jynwel Capital made a $150 million investment in Electrum in 2012, purchasing a 7% piece of the firm.

      Aug. 2, 2016
      Film Company, U.S. Reach Pact in 1MDB-Related Case
      The U.S. film company that produced “The Wolf of Wall Street” reached a deal with the Justice Department to keep separate its future earnings from the film pending the outcome of the government’s civil asset-seizure cases.

      July 30, 2016
      Goldman Sachs Subpoenaed in U.S. for Documents Related to 1MDB
      U.S. authorities have issued subpoenas to Goldman Sachs for documents related to its dealings with 1Malaysia Development.

      Padam
    2. GLOBAL HEADLINES BROUGHT SHAME TO MALAYSIA
      Source - WSJ (Wall Street Jounal)

      July 27, 2016
      Deloitte Resigns as 1MDB Auditor
      The departure of a third auditor for the Malaysian government investment fund is putting focus on another global company that apparently failed to raise questions about what investigators are calling a large-scale fraud.

      July 27, 2016
      Malaysia Won’t Interfere With Foreign 1MDB Legal Action
      The Malaysian government won’t protect citizens from legal action taken outside the country stemming from the scandal surrounding state investment fund 1Malaysia Development Bhd.

      July 21, 2016
      Leonardo DiCaprio’s Cameo Role in 1MDB’s Growing Drama
      Prosecutors’ move to seize assets from the Malaysian backers of ‘The Wolf of Wall Street’ details gambling trips, other social ties with the actor.

      July 21, 2016
      1MDB Case Shines Spotlight on U.S. ‘Kleptocracy’ Group
      The $1 billion in asset seizures linked to Malaysian fund 1MDB represents the biggest target to date for the Justice Department’s six-year-old ‘kleptocracy’ initiative, in which prosecutors aim to hunt down assets tied to foreign corruption.

      July 21, 2016
      Singapore Finds Lapses Related to 1MDB Funds at Banks
      Singapore said Thursday that a wide-ranging money-laundering investigation into fund flows connected with Malaysian state investment fund 1MDB found lapses at local units of DBS, Standard Chartered and UBS.

      July 21, 2016
      Malaysia Leader Under New Pressure From U.S. Lawsuit in 1MDB Case
      Prime Minister Najib Razak faced fresh calls to resign, but looked set to easily weather the latest storm after U.S. prosecutors moved to seize more than $1 billion in assets linked to the 1MDB fund.
      July 21, 2016
      U.S. Links Malaysia Prime Minister to Millions Stolen From Fund
      U.S. prosecutors have linked the prime minister of Malaysia to hundreds of millions of dollars allegedly siphoned from an economic development fund, and are seeking the seizure of more than $1 billion of assets.

      July 21, 2016
      Prosecutors Seize Millions of Dollars in Art in 1MDB Probe
      Swiss officials are seizing some of Jho Low’s holdings, including a drawing by Vincent van Gogh and two paintings by Monet, alleged in a civil lawsuit that they were bought with money stolen from 1Malaysia Development Bhd., a government investment fund in Malaysia known as 1MDB.
      July 20, 2016
      Swiss Working to Fulfill U.S. Assistance Request Over 1MDB
      Switzerland’s attorney general’s office is working to fulfill a request for assistance filed in May by the U.S. regarding bank documentation related to the investigation of Malaysian development fund 1MDB.

      July 20, 2016
      In Properties Targeted in 1MDB Case, a High-End House Tour
      Condos in New York, mansions in Los Angeles and a private jet are among assets U.S. government is moving to seize, alleging they were bought with funds misappropriated from Malaysian investment fund 1MDB.
      July 20, 2016
      U.S. Set to Seize $1 Billion in Assets Tied to Malaysian Fund 1MDB
      Federal prosecutors are poised to launch one of the largest asset seizures in U.S. history as they step up their investigation into billions of dollars siphoned away from a Malaysian government investment fund, according to people familiar with the matter.

      June 30, 2016
      Malaysia Delegation in Abu Dhabi for Talks to Resolve 1MDB Dispute
      The two government investment funds at the heart of a Malaysian financial scandal are disappearing as the two sides try to put the situation behind them even as they battle over billions of dollars that have gone missing.

      Padam
    3. Kenapa dua ekor Matthias Chang Dan husam musa tarik balik saman pada 1mbd ITU he.he.he

      Kenapa dua Matthias Chang Dan khairuddin mula2 mengadu pada FBI ITU dan tarik balik saman guna husam,

      Pemalas betul khairuddin ITU duit nak ,bila suruh pergi amerika saman suruh husam padan lah husam dan Matthias Chang batalkan saman yg dibuat,
      betul khairuddin pemalas buat kerja malas macam mana orang nak jatuhkan najib ITU..

      Najib bertambah kuat he.he.he

      Mungkin Othaman Ahmad boleh Jawabnya

      Padam
    4. Hari selasa bila najib nak saman Doj? Jawab jgn tak jawab.

      Husam, Mathias, Khairuddin tak janji dgn rakyat nak saman. Itu usaha mereka sendiri. Ada dia guna duit dedak ko?

      P/s
      Cai najib riak sgt solat jumaat tapi telan duit haram.

      Padam
    5. He.he.he. najib tak saman atas nasihat peguam kita tak ketahui undang2 amerika he.he.he.he, lihat kes Apple bergaduh kerajaan China untuk menbatalkan perharaman pengedaran telifon jadi mereka pun kalah he.he.he akhir sekali terpaksa kerjsama teknologi pada China pembuat telifon

      APA alasan tiga ekor Husam, Mathias, Khairuddin batalkan saman di amerika ITU sila jawab he.he.he

      Berani kerana benar kami mahu tahunya macai protun

      Padam
    6. Tanpa Nama 2:22 @ Kejora..

      I'm not sure whether you know the true fact that there are 2 separate cases involving Mathias Chang/Husam & Khairuddin.

      Can you first show us evidence where "Matthias Chang Dan khairuddin mula2 mengadu pada FBI" that you stated?

      I will only give my response after you respond to my above question.

      Padam
    7. He.he.he kenapa tak jawab Othaman Ahmad
      Kenapa tiga ekor ITU tarik balik saman 1mbd ITU he.he.he
      Kenapa Khairuddin Cakap najib bakal tangkap oleh FBI
      Kenapa husam gantikan Khairuddin untuk tarik saman ITU

      Mungkin Othaman Ahmad tak boleh jawab
      kalau tiga ekor ITU buat kerja alamat najib tak ditangkap he.he.he

      Padam
    8. Salam Sdraku 2:49..

      Susulan apa yg sdra nyatakan, saya ingin menambah dan ikut mencabar Najib & Kejora.....

      Tahun sudah, Najib declared,

      "Satu usaha menjatuhkan kerajaan yang dipilih rakyat dan saya akan menyaman WSJ hari Selasa ni. Dia orang tak tahu saya ni Pahlawan Bugis pantang dicabar tau!

      Laungan berkobar-kobar Najib juga disiarkan LIVE di tv1, tv2 & tv3 dalam slot berita perdana jam 8.00 malam. Masih ingat kawan2..?? Tapi apa dah jadi..sampai sekarang tak saman lagi... dah berapa Selasa berlalu, ya....???.

      Padam
    9. Jelas tulisan Kejora @ 3:15 menunjukkan dia tidak tahu bahawa Mathias Chang & Khairuddin tidak bersama-sama menghantar saman dan menarik semula saman di USA. Kejora main hentam kromo saja seperti biasa yg dilakukan tanpa fakta kukuh.

      Padam
    10. Mungkin mula najib nak saman selepas mendapat nasihat peguam najib dia tak nak saman ADA faham tak, belum menghantarkan Surat me mahkamah.

      Kenapa tiga ekor Mathias Chang,Husam & Khairuddin tarik balik saman ITU
      Kenapa Khairuddin suruh husam gantikan dia untuk tarik baik saman 1mbd ITU, nampak sangat tiga ekor tak tahu buat kerja


      He.he.he

      Padam
    11. Allow me to make clear enlightenment regarding the withrawal of joint summon by Mathias Chang and Husam (not Khairudin).

      Matthias Chang and Husam Musa have dropped their class action suit against US-based corporations and individuals linked to alleged embezzlement and money laundering involving 1MDB.

      This is according to a court filing on Friday, in the New York Southern District Court, by US-based attorneys representing the duo.

      Appended below is the listing for the said notice of dismissal...

      “NOTICE OF VOLUNTARY DISMISSAL Pursuant to Rule 41(a)(1)(A)(i) of the Federal Rules of Civil Procedure, the plaintiff(s) and or their counsel(s), hereby give notice that the above-captioned action is voluntarily dismissed, WITHOUT prejudice against the defendant(s) Goldman Sachs Group, Inc., Debra Whelan Johnson, Timothy Leissner, Christopher Joey McFarland, Metropolis IX Capital Advisors, LLC, Red Granite Pictures, Inc., Riza Shahriz Bin Abdul Aziz, Low Taek Jho. Document filed by Husam Musa, Matthias Chang. (Burke, Louis).”
      (Mana ada nama Khairuddin, Kejora?)

      It is important to note the said voluntarily dismissal was done without prejudice, which will give them leeway to file a new legal action in the future, if they so desire, after commencement of criminal proceeding to take effect soon.

      It'still early days yet.... the war ain't over & the battle is just beginning. Matthias & Khairuddin have the option of refiling their suit with new or amended evidence, affidavits etc.

      Bear in mind DoJ’s case is still at civil suit status, so nobody have been criminal penalized,,, yet… until those defendants could proof, the source of their funds is legitimate, otherwise… assets forfeiture and a criminal suit will ensue. That's why Red Granite Pictures was allowed to continue with their work “on exciting new projects”, so that its employees would not be deprived of their paycheck.

      And… tersangat pelik why nobody on the side of Najib, dare to mention… Red Granite’s future profit/earnings are frozen under escrow funds.....why..why..?

      ps:
      Sila ambil perhatian semua..saya harap selepas penerangan ini kita tidak terjebak & termakan dgn klentong Kejora.

      Padam
    12. Suman...so what happen then re 1mdb?

      Padam
    13. Dah ler buta huruf tak pandai mengeja nama orang..banyak pulak bertanya? Soalan2 saya dulu..dah terlalu banyak terkumpul (too many accumulated questions left unanswered by you). The most recent one being...

      Can you first show us evidence where "Matthias Chang Dan khairuddin mula2 mengadu pada FBI" that you stated?"

      Padam
  4. Bab nak cek dana org2 Islam adalah kerja mereka sejak dari awal2 Islam lahir. Itu biasalah , yg aku minat berapa orang sudah mereka tangkap kerana salah urus dana.

    BalasPadam
  5. tun m cium mulut dengan Soros ITU di amerika dulu, korang tak sedar ke APA yg dibuat oleh soros ITU pada Malaysia

    Tun m cium mulut dengan anwar dimahkamah korang tak sedar ke apa anwar buat pada 1998 ITU.

    Tun m cium mulut dengan kit Siang korang tak sedar ke APA dibuat oleh kit siang pada 13 mei ITU

    Korang pergi layan tun m yg telah nyanyok ITU

    BalasPadam
  6. "SAYA AKAN JILAT TAPAK KAKI MALAYSIA OFFICIAL 1 DAN ISI BORANG MASUK UMNO."

    Pencacai dan pemakan dedak selamba der je jilat kak mah? Camner plak?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Soalan Cepu Emas:
      Siapa di belakang tabir MO1 yg menyebabkan haru biru dan belenggu hutang negara?

      Padam
  7. Cai2 pembangkang kesalahan MO1 ngaku je lah hari Jumaat ni. Negara asing bukan nak masuk campur, deme nak tolong rakyat marhein yang dikenakan dengan berbagai alasan tak masuk akal.

    BalasPadam
  8. Cai2 umno...suruh najib saman dulu wsj dan SR...cabar DoJ dan fbi..dah menang baru boleh citer campor tangan asing....nak putar belit pun tak guna...nama dah busuk seluhuh dunia...pengecut..ahli2 parti cap keris telanjang pengecut...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yg pergi tarik saman lagi malu tiga ekor yg buat kerja untuk saman 1mbd tiga ekor Husam, Mathias, Khairuddin kenapa tarik balik saman
      He.he.he..
      Najib tak saman wsj atas nasihat peguam,

      Padam
  9. Najib, ingatkah lagi ketika kamu mengangkat sumpah dan lahfaz ikrar kamu terhadap rakyat malaysia?

    BalasPadam
  10. Najib, ingatkah lagi ketika kamu mengangkat sumpah dan lahfaz ikrar kamu terhadap rakyat malaysia?

    BalasPadam
  11. Najib, ingatkah lagi ketika kamu mengangkat sumpah dan lahfaz ikrar kamu terhadap rakyat malaysia?

    BalasPadam
  12. Alasan tak saman kerana tak tahuundang2 uS...prinsip undang2 sama diseluruh dunia...lantik peguam. US...ape susah...kalo tak cukup duit aku boleh bagi derma..tak usah klentong lebih2...pengecut..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Anda tahu tak Obama ADA kuasa elak saman di lakukan pada WSJ jika dia disaman,
      Amerika pasti akan gunakan aktar kebebasan akbar, anda tahu ke semua ini

      Padam
  13. Macai jilat segala busuk jibo, jibo jilat obama. Macai dok kata yahudi, tapi tak jawab artikel kat atas. Bukan satd jer nak jilat kaki jibo, aku pun turut jilat kalu macai dapat beri fakta bahawa segala ini konspirasi nak jatuhkan jibo macai. Kaki macai pun aku jilat juga. Jawab, bukan menyalak. Jawab persoalan bukan jawapan ikut suka hati macai.

    BalasPadam
  14. Global Shame to Malaysia la pulakk
    Apa kejadah dari satu sumber WSJ semata mata
    kena terajang jadi pengerusi tetap yg haprak
    melutut meratap jadi barua pengkhianat durjana

    BalasPadam
    Balasan
    1. Keputusan meninggalkan UMNO ketika itu bila hati dah tawar melihat Najib buat perangai tak kenang jasa, derhaka teerhadap Tun Mahathir...dan lebih percaya & tunduk pada bini, nasihat pemerintah Spore, penasihat Zionis Apco (Paul Landen) dan Goldman Sachs.

      Padam
    2. Hanya 1 sumber saja? Jgn jadi katak bawah tempurung..nah baca nie yg tertera di bawah. Kalau tak cukup, cakap, ye..!!

      GLOBAL HEADLINES BROUGHT SHAME TO MALAYSIA
      Source: South China Morning Post

      19 Oct 2016
      Leonardo DiCaprio co-operating with US DOJ in Malaysia scandal.
      Leonardo DiCaprio says he is awaiting direction from the US Justice Department regarding any ill-gotten funds that may have supported his environmental foundation or 2013 film “The Wolf of Wall Street.”

      Thursday, 13 October, 2016
      Malaysia ‘trying to put internet genie back in the bottle’ with new laws designed to curb online dissent
      Authorities have blocked several websites and news portals carrying reports critical of 1MDB and Prime Minister Najib Razak.

      Switzerland opens criminal case against Falcon bank linked to 1MDB scandal
      12 Oct 2016

      Singapore shuts down second Swiss bank linked to 1MDB money laundering
      11 Oct 2016

      Two more Singapore private bankers charged in 1MDB saga
      10 Oct 2016

      $800 million misappropriated in Malaysia 1MDB 'Ponzi scheme', Swiss prosecutor says
      5 Oct 2016

      Leading protest group to stage seven-week roadshow and rally to demand resignation of Malaysia’s prime minister
      14 Sep 2016

      It’s official: Malaysian PM Najib Razak named by cabinet minister as key figure in US lawsuit over 1MDB scandal
      2 Sep 2016

      The hidden costs of China’s lifeline in the 1MDB scandal
      19 Aug 2016

      It’s not me: Malaysian PM Najib says US 1MDB lawsuit doesn’t involve him
      5 Aug 2016

      We’re not done: Singapore preparing to ‘name and shame’ banks linked to scandal-hit 1MDB
      25 Jul 2016

      PM’s party rattled by US taking steps to seize ‘embezzled’ 1MDB assets, MPs poised to defect
      23 Jul 2016

      Padam
  15. Kami rakyat Malaysia masih lagi menunggu Najib yg tidak tumbuh2 teloq nya...

    BalasPadam
  16. Dulu Mendey kata Najib bila dia keluar negara dia akan kena tangkap. Dah berapa kali dia keluar negara tak pernah kena tangkap pun.
    Mendey memang pembohong besar

    BalasPadam
    Balasan
    1. Keluar ke negara yg disiasatlah bodoh. Jibo tak berani pergi Usa dan Saudi. Dia hantar komidi.

      Padam
    2. 4:09 kau yg bodoh. Knp tak tanya betul-betul kpd org yg keluarkan kenyataan tu.

      Padam
  17. Bodoh cai jibo. Di amerika tu ada banyak lawyer yg boleh dibayar. Duit jibo kan byk. Appoint lawyer amerika lawan Doj dan wsj. Kes2 jenayah rakyat malaysia guna lawyer sana boleh pulak.
    Yg sebenarnya jibo takut kerana salah. Bila dah tersepit guna alasan campur tangan asing konon. Menjijikkan.

    BalasPadam
  18. Bila la najib nak tumbuh teloq?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dia pun species mcm kau jugak, tak ada telor. Buat2 tanya pula.

      Padam
    2. Ada orang tu lagi kecut, saya ajak bersua muka belanja minum kopi & tibai roti canai pun tak berani.. dah 3 kali dia menolak konon tak ada masa. Tapi bergayut-paut di thread Putra Merdeka 24 jam, ada masa pulak...??? Alasan..takut cakap ler takut....!!

      Padam
    3. Sdr othaman, macai n jibbi berpisah tiada meme takder teloq...

      Padam
    4. Tepat & benar. Lagi satu..mana dia berani jejak kaki ke USA, Switzerland & Spore lagi...???

      Padam
    5. And dont forget one more..

      Mongolia.. Hehe

      Padam
    6. And dont forget one more..

      Mongolia.. Hehe

      Padam
  19. Global shame to Malaysia
    Dikata dari prlbagai sumber berita
    Pelbagai sumber petik WSJ pada asalnya
    Fitnah Mantan pengerusi kuciwa juga akhirnya

    kikikiki.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hanya 1 sumber saja dari WSJ saja? Jgn jadi katak bawah tempurung..nah baca nie yg tertera di bawah. Kalau tak cukup, cakap ye..!!

      GLOBAL HEADLINES BROUGHT SHAME TO MALAYSIA
      Source: South China Morning Post

      19 Oct 2016
      Leonardo DiCaprio co-operating with US DOJ in Malaysia scandal.
      Leonardo DiCaprio says he is awaiting direction from the US Justice Department regarding any ill-gotten funds that may have supported his environmental foundation or 2013 film “The Wolf of Wall Street.”

      Thursday, 13 October, 2016
      Malaysia ‘trying to put internet genie back in the bottle’ with new laws designed to curb online dissent
      Authorities have blocked several websites and news portals carrying reports critical of 1MDB and Prime Minister Najib Razak.

      Switzerland opens criminal case against Falcon bank linked to 1MDB scandal
      12 Oct 2016

      Singapore shuts down second Swiss bank linked to 1MDB money laundering
      11 Oct 2016

      Two more Singapore private bankers charged in 1MDB saga
      10 Oct 2016

      $800 million misappropriated in Malaysia 1MDB 'Ponzi scheme', Swiss prosecutor says
      5 Oct 2016

      Leading protest group to stage seven-week roadshow and rally to demand resignation of Malaysia’s prime minister
      14 Sep 2016

      It’s official: Malaysian PM Najib Razak named by cabinet minister as key figure in US lawsuit over 1MDB scandal
      2 Sep 2016

      The hidden costs of China’s lifeline in the 1MDB scandal
      19 Aug 2016

      It’s not me: Malaysian PM Najib says US 1MDB lawsuit doesn’t involve him
      5 Aug 2016

      We’re not done: Singapore preparing to ‘name and shame’ banks linked to scandal-hit 1MDB
      25 Jul 2016

      PM’s party rattled by US taking steps to seize ‘embezzled’ 1MDB assets, MPs poised to defect
      23 Jul 2016

      Padam
  20. cai jibo buktikan cyc fca menipu dan fitnah goodstar jolow punya.. cepat cepat buktikan...dah offer nak jilat tapak kaki kau ni... kalau tak de bukti pegi mereput lah kau.bacul.....

    BalasPadam
  21. GLOBAL SHAME ON MALAYSIA JADI CITER
    PELBAGAI SUMBER KONON DIBACA
    ASAL BERPUNCA DARI WSJ SAJA
    TERKINJA KINJA PENGKHIANAT MENJAJA CERITA

    BAJET SUDAH HABIS DIBENTANG
    PUAK PEMBANGKANG LARI LINTANG PUKANG
    BARU SUNYI SIDANG DIDEWAN
    PROOTT AAARGH LEGA BELANJAWAN TERBILANG


    Kkikikikiki....

    BalasPadam