Rabu, 19 Oktober 2016

PANAS ~ Perut Siapa Yang Sepatutnya Di Ikat..?


Mengata dulang paku serpih..!

Layan..

IKAT PERUT NAJIB DULU, BAJET 2017 ADALAH "BAJET MISKIN"


Apabila Najib Razak mengarahkan para menteri untuk menghadapi masa terkehadapan yang lebih mencabar dan bersedia "mengikat perut"  dengan mengambil kira keperluan perbelanjaan kementerian masing-masing, ia dengan sendirinya membayangkan Bajet 2017 yang dibentangkannya  Jumaat ini adalah "bajet miskin."

Najib secara sedar mengakui negara sedang kekurangan wang dan oleh yang demikian, perbelanjaan kementerian-kementerian akan mengalami pemotongan yang ketara pada tahun hadapan.

Memotong atau mengurangkan perbelanjaan kementerian bermakna semakin kuranglah peruntukan yang diberikan kepada rakyat melalui program pembangunan dan perkhidmatan yang disediakan.

Jika selama ini sudah banyak perkhidmatan dan program pembangunan untuk rakyat yang dipotong kerana negara kekurangan wang seperti kemudahan perubatan, bekalan ubat-ubatan dan lain-lainnya, bermakna pada tahun depan lebih banyak lagi yang bakal dipotong dan dikurangkan.

Wajarkah hanya peruntukan kementerian yang dipotong dan menteri-menteri saja yang diminta berjimat-cermat?
Kalau pun perbelanjaan kementerian harus dipotong, Najib seharusnya kekal memberi memberi keutamaan kepada perkara-perkara yang melibatkan kepentingan rakyat, khususnya berkaitan kesihatan dan pendidikan.

Bagaimana dengan peruntukan untuk Jabatan Perdana Menteri sendiri, adakah ia akan dipotong juga?

Begitu dengan peruntukan untuk Perdana Menteri, akan adakah terma-terma tertentu yang akan dikurangkan atau ia berjalan sebagaimana biasa seperti zaman mewah dahulu?

Akan ada lagikah sewa khas jet dilakukan untuk membolehkan "First Lady kita" terbang ke sana ke mari untuk menghadiri program atau menerima anugerah atas nama Permata?

Jika Najib benar-benar memahami maksud perkataan wassatiyah yang selalu disebutnya,  sementara beliau mahukan para menteri berjimat cermat dan "mengikat perut", perkara itu perlulah dilakukan olehnya sendiri terlebih dahulu.

Tidak bermakna langsung kiranya hanya perbelanjaan kementerian, yang bermaksud perbelanjaan untuk rakyat saja yang dipotong, tetapi perbelanjaan untuk Jabatan Perdana Menteri dan Perdana Menteri masih kekal seperti biasa.

Memang diakui banyak juga perbelanjaan untuk Jabatan Perdana Menteri yang disalurkan kepada rakyat, tetapi tidak dinafikan sebahagiannya adalah tidak perlu, malah suatu pembaziran.

Contohnya, jawatan penasihat kerajaan bertaraf menteri. Sebelum ini ada 9 penjawat jawatan berkenaan, tetapi kini hanya tinggal lapan orang setelah Noh Omar dijadikan menteri penuh dalam rombakan kabinet baru-baru ini.

Antara mereka yang bergelar penasihat dengan segala kemudahan sebagai menteri itu  ialah Samy Vellu, Shahrizat Jalil, Rais Yatim serta beberapa yang lain.

Apakah peranan dan sumbangan penasihat kerajaan bertaraf menteri itu kepada rakyat, selain semata-mata bertujuan untuk memberi gaji dan elaun kepada mereka yang sudah pun sedia kaya dan mempunyai banyak wang?

Oleh itu, sesuai dengan masa terkehadapan yang lebih sukar yang disebut sendiri oleh Najib, beliau seharusnya memansuhkan terus jawatan tersebut, selain perlu juga mengurangkan perbelanjaan keraian yang tidak perlu serta yang mewah-mewah melibatkan dirinya yang biasa diadakannya selama ini.

Dalam hal ini, Najib harus jujur kepada dirinya sendiri dengan sedia bersama-sama untuk "mengikat perut", sesuai dengan era susah negara yang sebahagian puncanya adalah disebabkan kepimpinan serta kelemahannnya sendiri.


Perut rakyat dah lama pedih..!

Lu Fikir La Sendiri!!!


168 ulasan:

  1. Apa ke jadah pula PuteraMurtad ni buat fitnah mengarut
    Biila masa pula kerajaan cakap nak buat bajet ikat perut
    Itu saja ler cara mentaliti dia, ini yahudi punya tali barut
    Sebab ini ler cai2 biol Matdey ni kejora kerap maki carut

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bagi pembaca yg tak biasa dengan blog ini, supaya tidak terperanjat dengan pantun mengatun ini, ketahui lah bahawa itu di buat oleh "Najib-Paid Resident Blogger" yang di gelar Anjing Jibo di sini, spt di CV nya -

      Anjing Jibo

      Anjing Jibo di blog ini sekor saja. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

      Bola yang kecut sebab Jing Jibo ni dah tua. Masuk sini pagi petang siang malam, walau pun pukul 2-3-4 pagi. Menipu, membohong, memfitnah. Dah tua baka tapi otak budak kecik. Itu pasal apa yg dia cakap selalu nya mcm bebudak.

      Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, puiiii, terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak. Terakhir lagi, banyak pantun memantun macam kartun. Di salin C&P nya pulak, selalu ulang rangkap yang sama. Lagi terakhir: dia salin komen2 Nek Tempoyak atau tulis atas nama itu.

      Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang – Jing Jibo itu mengarut, mengata Go Fly Kite, maki hamun dan mencarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.
      Anjing Jibo ini ia lah contoh penyokong yang Jibo kata di kempen PRU13 ada lah “bangang, hamjadah”, sebab tak membantu dia sikit pun dengan mengeluarkan fakta dan hujah yang munasabah untuk menaikkan imej dia yang merudum.
      Kita teruskan balas, bidas, sebat, belasah, hentam, tibai, kritik, kutuk, ketuk, sekel, pelangkong, kentot dan tahikan dia. Itu saja cara nak deal dengan dia.

      Pada masa masa nya, jangan pedulikan dia, pulaukan dia.

      Padam
    2. itu jer modal anjing jubo anak tuhan harun 8.20 ni ha ha

      Padam
    3. Ha ha…ini je le yg anak tuhan harun sewel ini termampu
      Meratus, membebel melalak meroyan meraban merrapu
      Inii lah jadii nya bila bodoh biingai bahalol biol otak tepu
      Kerap si dungu 8.20 inii asyik diperhambat dgn penyapu

      Ada pembahagian tugas kat dalam kubu Madey Malabari
      Cai Jing Jubo8.20 ni tugas tetap mencarut dia dah diberi
      Tapi dia kena sekeh lanyak ganyang boleh kata tiap hari
      Udah kerap sangat anak tuhan harun sekor ini cabut lari

      Memang lawak jugak anak biiol tuhan harun yang bongsu
      Kerja memaki caci carut orang bagai hindu mabok samsu
      Buat citer hal mungkar-nangkiir miirip seorang nabi palsu
      Kerap kali si sewel ni ditibai Kejora hingga diam membisu

      Anak bongsu tuhan harun inii jeniis busuk hatii dan perut
      Tak ada apa satu pun hujah dia selaiin merapu mengarut
      Dia diberii tugas khas kerja makii cacii keji dan mencarut
      Bila marah jadi seperti anjing tua kembong kempis perut

      Anjing Jubo ni udah teruk kita sekeh, maruah dia tercalar
      Masih keluar jugak lagii walau cacat merangkak menjalar
      Dia boleh bertukar rupa, sekejap jadii anjing sekejap ular
      Anjing biol seekor ini, “anjing sewel hindu” kita beri gelar

      Anjing sewel ini, kalu tak silap datang bumi dari Sarawak
      Bagi kitorang si dungu inii hanya setaraf badut pak lawak
      Selalu di waktu pagi anjing ni pergi buru babi dan biawak
      Sebab itu lah, perangai binatang2 itu dia selalu terbawak

      Anjing hutan Sarawak ni selalu biawak dan babi dia buru
      Tapii bila Kejora berpantun dia jadii risau resah cemburu
      Dia cuba juga usaha nak buat tapii tak retii tergaru-garu
      Kini bersarang kepala kena ledakan Kejora punya peluru

      Anak bongsu tuhan harun ni komen secara lepas geram
      Bukan nya tak boleh berhujah cara baik aman tenteram
      Dia tak tahu Kejora inii lebih dulu darinya makan garam
      Kinii dia rasa lah akibatnya ini anjing barua anak haram

      Anak bongsu tuhan harun yg Kejora paling seronok layan
      Bila dia marah mula membebel mengalah nenek kebayan
      Dulu dekat dusun, kepala diia kener hempap buah durian
      Sebab itu ler dia jadi sewel membebel meraban meroyan

      Padam
    4. Semua orang dimurtadkannya..kini giliran pemilik blog ini. Inilah spesi yg lebih utamakan tuhan bukan Allah dalam pegangan tauhid dan menodai ayat2 Quran dgn bahasa kesat & mencarut kotor. Yang lebih menyayat hati...namanya & bapak kandungnya sendiri pun dia tidak kenal & tidak ketahui...jenis manusia apakah dia ini....??? Punyalah tahap bengap & buta huruf, nama Tun Mahathir & nama saya pun dieja salah...sekolah didikan mana dia.....????? Hmmm..entahlah..!!

      Padam
    5. Othaman Ahmad patut menjawab kenapa lah tun m sangup cium mulut dengan Soros
      Cium mulut dengan anwar
      Cium mulut dengan kid Siang

      Padam
    6. Lantak dialah nak cium sape, apa kau kesah?? anji tak cium bini kau.
      Hihihi

      Padam
  2. Puak pembangkang ni adalah umpama dajal yang diutus
    Mereka bermatiian mau pertahan si Matdey wayar putus
    Asyiik tabur fiitnah, kemarahan rakyat cuba mau dicetus
    Mereka buat dakyah palsu GST nak dinaik lapan peratus

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak tahu mengeja ker...apa matdey pulak? Pergi balik sekolah!

      Padam
    2. Othaman biol bahalol dah rapat kena Kejora punya ledak
      Mahu tunjuk juga dia tu hero dan kuat, tidak dapat tidak
      Kalu tak buat komen, takut nantii Matdey tak bagi dedak
      Komen pun dak tak berhujah, mengejek je serupa budak

      Padam
    3. Ada kemajuan nampak..dah kena sekel kepala baru ngeja nama saya betul. Tapi mesti terus begitu..jangan mudah lupa macam Najib, sudahlah.

      Padam
  3. Mmg besar punya puaka Madey Malabari punya mamak
    Bagi orang Melayu berpecah belah, biol serupa pukimak
    Rela dia peluk cium bapak kominis hanya kerana tamak
    Jilat Anuar kaki penutoh lobang jubor pun dia tergamak

    BalasPadam
    Balasan
    1. "bila dia dah tak tahu nak response atau meradang – Jing Jibo itu mengarut .. maki hamun dan mencarut."

      Padam
    2. tu dia, 8.23 Jing Jubo, anak bongsu tuhan harun keluar fatwa ha ha

      Padam
    3. Tak putus kalimat tuhan harun dari mulutnya. Betul tak?

      Padam
    4. Othaman biol bahalol dah rapat kena Kejora punya ledak
      Mahu tunjuk juga dia tu hero dan kuat, tidak dapat tidak
      Kalu tak buat komen, takut nantii Matdey tak bagi dedak
      Komen pun dak tak berhujah, mengejek je serupa budak

      Padam
  4. cucu tok selampit19 Oktober 2016 8:04 PTG

    HIDUP NAJIB !MATI UMNO!!

    BalasPadam
  5. MATDEY KENA SEKOLAH KAW2 DGN NAZRI:

    The Tourism and Culture Minister was responding to the former prime minister’s allegation that the government did not have enough money for the upcoming Budget 2017.

    "If the government don't have money, how are we going to run the country next year?

    "Tell him, just to shut up. Better for him to keep quiet than people think he is stupid. He opens his mouth and we can confirm that he is really stupid," Nazri told reporters when met in Parliament today.

    The Umno Supreme Council member added the former prime minister’s attacks were driven by his anger towards Prime Minister Datuk Seri Najib Razak for removing his son, Datuk Mukhriz Mahathir from power.

    "He is going senile. I still spare him because he is going senile. He is driven by this revenge towards Najib for ousting his son.

    "He is throwing a tantrum. Whatever he has done in the past year has not affected Najib. So he is taking cheap shots," Nazri explained.

    KAH KAAHH KAAAHHH KAAAAHHHH KAAAAAHHHHHH....

    Tun pukimak apa, asyik kena sergah 'shut up' jer...sebelum ini dgn Sultan Johor...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Matdey si biol, Nazri kata nyanyuk, mulut capul mcm puki
      Belum kerajaan bentang bajet dah timbul dendam dengki
      Dituduh kerajaan tiiada duit, padahal duit banyak berbaki
      Kesudahan, apa yg si tua kutok tu dapat hanya caci maki

      Padam
    2. Memang macam itu patut diajar itu orang tua biol lahanat
      Nampak sangat dia ini hati iblis penuh dgn dengki khianat
      Bajet belum dibentang, dia dah mula resah geliisah penat
      Agaknya kulup pelir kerat tidak habis masa dulu bersunat

      Padam
    3. "bila dia dah tak tahu nak response atau meradang – Jing Jibo itu mengarut .. maki hamun dan mencarut."

      Padam
    4. tu diaa, 8.26 Jing Jubo, anak bongsu tuhan harun keluar fatwa ha h

      Padam
    5. 1. Mengeja pun tak tahu, ada hati nak mengajar orang!

      2. tuhan harun tetap tak putus menjadi amalan wiridnya.

      Padam
    6. Othaman biol bahalol dah rapat kena Kejora punya ledak
      Mahu tunjuk juga dia tu hero dan kuat, tidak dapat tidak
      Kalu tak buat komen, takut nantii Matdey tak bagi dedak
      Komen pun dak tak berhujah, mengejek je serupa budak

      Padam
  6. Puak2 penyokong najib ni haramjadah sungguh.. sampai hilang maruah Negara masih nak kelentong lg.. berhenti jd manusia la ko org ni..jd Babi lg baik.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kiitorang ada fakta serta bukti apabila melontarkan hujah
      Bukan spt cai si Matdey penyokong komiinis dan penjajah
      Contoh nya inii cai bangang dungu 8.12 main maki terjah
      Agaknya sekolah rendah saja setakat enam punya darjah

      Padam
    2. Fakta apa benda nyAa tahu nk maki hamun jer.oklah najibs ngaku duit 42 juta masuk dalam account dia...soalanya kenapa mesti 42 juta masuk account dia..sila berikan fakta yer kalau tidak sah lah skarang umno ni dh jadi parti penyamun...umno penyamun.
      Penyamun umno sama jet

      Padam
    3. Komentar sdra 8:46 tentu kejora buat2 bodoh jer. Paling2 dia alih tiang gol.

      Padam
    4. dah muak pak man oi nak layan komen lapok 8.46 tu

      itu je yg diulang2, serupa anjing sewel anak bongsu tuhan harun tu dgn CV dia ha ha

      Padam
    5. Tuu dia...'tuhan harun' tetap tak putus2 disebut bagai zikir & wirid pegangan Kejora.

      Padam
    6. Othaman biol bahalol dah rapat kena Kejora punya ledak
      Mahu tunjuk juga dia tu hero dan kuat, tidak dapat tidak
      Kalu tak buat komen, takut nantii Matdey tak bagi dedak
      Komen pun dak tak berhujah, mengejek je serupa budak

      Padam
    7. pak man, wirid jpc, "argh u get fucked no fotin kliaun" tu, kenapa tak pakai lagi?

      Padam
  7. Manede bajet ikat perot tp biasiswa pelajar dh kena potong.
    Elaun student matrik pun xle nk bayar.
    Vendor supply mkn kt mrsm pun dh 4bulan xle nk bayar.
    Kipas lamput kt sekolah pun xle nk repair.
    Bila la kejora sampah nk brenti karang pantun sampah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tentukan pelajar pelajar itu mendaftar sebagai pengundi dan undi di PRU14.

      Tak payah canvass undi siapa, kalau biasiswa dah kena potong, tau saje le.

      Ha nya kasi mereka tahu bahawa Najib kasi biasiswa kpd pelajar pelajar Cina, kaum yg terkaya di negara ini dah berpuluh puluh tahun, yang ada beratus jutawan mereka beri derma utk biasiswa dll, begitu banyak duit kaum depa derma hingga sebelom PRU13 dulu pun UTAR tak mahu terima RM30 juta yang seorang jurutera jutawan Cina mahu derma.

      Padam
    2. Entah apa dia meroyan inii cai bengap 8.22 bapok sotong
      Bodoh bahalol macam keluar darii dalam taiik punya tong
      Tiada apa pun bukti cai inii main terjah je aota kelentong
      Ini jenis manusia haprak kufur nikmat tidak tau diuntong

      Padam
    3. Kebanyakan yg dapat biasiswa dan merana tak dapat duit tentu lah kaum Melayu. Najib tidak pedulikan nya, malah ada yang kata dia dengkikan kaum Melayu -

      Yang khianat dan dengki kpd kaum Melayu ia lah Najib. Negara ini negara Melayu, beribu tahun di kenali sebagai Tanah Melayu, bapak dia Melayu, tapi dia kata dia Bugis, "jugak pendatang". Dia lanyakkan maruah Melayu, dengkikan, khianati kaum Melayu.

      Najib buang ISA yang membendung kegiatan subversif DAP yang anti-Melayu, anti-Islam dan cetuskan pergaduhan kaum 13 Mei 1969. Najib buat keputusan buang Akta Hasutan yang melindungi Perkara Perkara sensitif dalam Perlembagaan berkenaan hak dan kepentingan Melayu, termasuk Kedudukan Istimewa Melayu di Perkara 153.

      DAP tak suka Perlembagaan, tak hormatkan Bahasa Kebangsaan, tak suka sejarah negara ini, sepatut nya Najib cari jalan atasi masalah susah nak bina rakyat Malaysia, tapi, dahlah Muhyiddin mestikan Sejarah di sekolah sekolah, dia buang Mahyuddin pulak.

      Betapa pengkhianat nya Najib kpd kaum Melayu, dia jugak senyapkan DEB, buang Kementerian Pembangunan Usahawan yang membimbing peniaga2 Bumiputera. Biasiswa yang di maksudkan untuk anak kaum yang mundur ekonomi dan pelajaran saperti kaum Melayu pun di kasi nya kpd kaum Cina yang terkaya di negara ini sejak berpuluh tahun, dengan itu mengkhianat kaum Melayu lagi. Najib mesti di ganti, pronto.

      Padam
    4. Woi bodoh piang 8.40, kenapa ngko tak mampus masa kecik dulu?

      Ngko kata: "kegiatan subversif DAP yang anti-Melayu, anti-Islam dan cetuskan pergaduhan kaum 13 Mei 1969."

      Dah begitu, kenapa ngko tak gi tanya Matdey tu, pasal apa dia nak bersekongkol dengan DAP barua dajal tu?

      Memang cai bahalol 8.40 ni dah teguk air gereja Matdey bagi, dia dah tak boleh berfikir lagi...

      Bodoh piang bangang bingai bengap dungu bengong bebal lembam bahalol tolol badigol samdol punya cai...

      Padam
    5. kih kih kih

      cai 8.40,

      ngko punya tahap bodoh biol lebih teruk dari Othaman ha ha

      Padam
    6. Lawak bodoh tak menjadi. Kejora cakap @8:55 dibalas sendiri dgn Kejora 9:01 (syok sendiri, bercakap sorang-sorang). Tengok lenggok bahasanya yg'sekolah tak habis' pun dah jelas lagi terang.

      Too bad punk...you failed miserably, got it....?????

      Padam
    7. Othaman biol bahalol dah rapat kena Kejora punya ledak
      Mahu tunjuk juga dia tu hero dan kuat, tidak dapat tidak
      Kalu tak buat komen, takut nantii Matdey tak bagi dedak
      Komen pun dak tak berhujah, mengejek je serupa budak

      Padam
  8. Ekonomi sekarang teruk, ramai penjaja kecil wujud di tepi jalan, Datuk terlajak laris juga mengatakan sedemikian, Dengan orang Kampung boleh lah Najib menipu
    Drp bekas penyokong tegar Najib

    BalasPadam
  9. Pikir saja lah - tak sepatut nya ada "bajet miskin" kalau Najib tak bikin 1MDB terhutang RM53 bilion dan IPIC pulak tuntut RM28 bilion, berjumlah RM81 bilion.

    Bandingkan jumalh RM81 bilion itu dengan bajet utk perbelanjaan seluruh negara di tahun 2016 ia lah RM280 bilion.

    Dahtu, dia seleweng 1MDB dan songlap berbilion Ringgit masuk akaun bank dia, anak tiri dia, dll.

    Jangan di undi si Najib, UMNO/BN di PRU14. Teruk rakyat di beban nya - tak cukup dengan membebankan kita dengan GST, tak kira miskin kaya di kenakan nya sama 6%. Pada hal cukai di mana mana negara selalu nya di kenakan kpd yang "berada" saja.

    BalasPadam
    Balasan
    1. woi bahalol 8.51

      mana beban pun, 6% tu bermakna RM6 jika belanja RM100

      kalau orang miskin, mana ada belanja sampai sehari RM50 (GST = RM3)

      kalau dia belanja RM30 sehari, GST dia baru RM1.80, itu pun kalau dia pergi semua ke tempat yg kena GST, kalau dia pergi pasar lambak atau pasar biasa, tak kena GST, maknanya atas perbelanjaan seorang miskin RM30, dia hanya kena GST dlm RM1 sahaja.

      ngko ni bodoh matematik ke apa?

      Padam
    2. Kepala hotak kau penuh tahi, tak boleh fikirkan bahawa RM3 pun kira banyak jugak kpd orang kampong dan yg diam di pinggir kota berpendapatan rendah.

      RM1 sehari pun sebulan dah RM30 yang bukan senang nak dapat, tak macam penjangak hentam duit 1MDB dan pemakan2 dedak nya mcm kamu.

      Kebanyakan nya Melayu. Wahai melayu, jangan undi Najib, UNNO dan BN di PRU14.

      Selamat malam. Biar terus malam kpd Najib dan fellow-penjangak penjangak nya selama lama nya.

      Padam
    3. Kawan2...kita kena turunkan Najib seberapa segera. Projek entah apa2 Menara Merdeka tuu yg mulanya dianggar RM6 bilyon dan dimarked-up jadi RM9 bilyon. Siaplah..GST akan naik cecah 8% dan ianya akan diperluaskan kpd barang keperluan harian & perkhidmatan yg kini belum dikategorikan.

      Padam
    4. wahai Melayu, jangan undi pembangkang yg bersandar kuat dgn DAP kominis yg anti Islam, anti Melayu dan pencetus 13 Mei spt yg dikatakan oleh cai 8.40

      Padam
    5. بَشِّرِ ٱلۡمُنَـٰفِقِينَ بِأَنَّ لَهُمۡ عَذَابًا أَلِيمًا (١٣٨) ٱلَّذِينَ يَتَّخِذُونَ ٱلۡكَـٰفِرِينَ أَوۡلِيَآءَ مِن دُونِ ٱلۡمُؤۡمِنِينَ‌ۚ أَيَبۡتَغُونَ عِندَهُمُ ٱلۡعِزَّةَ فَإِنَّ ٱلۡعِزَّةَ لِلَّهِ جَمِيعً۬ا (١٣٩)

      Sampaikanlah khabar berita kepada orang-orang munafik: Bahawa sesungguhnya disediakan untuk mereka azab seksa yang tidak terperi sakitnya.
      (An_Nisak, ayat 138)
      (Iaitu) orang-orang yang mengambil orang-orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Tidaklah patut mereka (orang-orang munafik) mencari kekuatan dan kemuliaan di sisi orang-orang kafir itu, kerana sesungguhnya kekuatan dan kemuliaan itu semuanya ialah milik Allah, (diberikannya kepada sesiapa yang dikehendakiNya).
      (An-Nisak, ayat 139)
      ____________________________________________

      Kalau nak dibandingkan dgn suasana politik di Malaysia sekarang, puak munafiq ini dulu sangat membenci dan bermusuhan dgn puak kafir kominis yg sangat memusuhi orang Islam/Melayu.

      Tetapi kini, bagi puak2 munafiq ini, apabila mereka terdesak dan mendapati kekuatan mereka tidak cukup untuk menumbangkan kerajaan yg ada, mereka dengan menggadai maruah pergi mendampingi puak kafir harbi ini untuk meminta pertolongan. Puak kafir yang dulu mereka labelkan sebagai kominis, musuh negara, musuh Melayu dan musuh Islam ini, sanggup mereka jadikan kawan untuk bersandar kekuatan.

      Tindakan puak munafiq ini adalah semata-mata untuk mencari/menumpang kekuatan. Dan mereka berharap akan mendapat kemuliaan jika berjaya menumbang kuasa Islam/Melayu yang ada sekarang. Namu Allah tegaskan mereka tidak mulia di sisiNya sebab Allah katakan tidak patut mereka berbuat begitu. Mereka melanggar larangan Allah, sedangkan mereka sendiri tahu akan kejahatan puak kafir itu.

      Mereka, puak munafiq ini lebih yakin dengan pertolongan kafir kominis berbanding dengan pertolongan Allah…

      Padam
    6. Dakyah UMNO yg dah basi ketinggaln zaman. Lagipun..UMNO itu bukan addin atau agama yg kita kena taksub & patuh. UMNO dah lapuk & rapuh menanti masa untuk runtuh.

      Padam
    7. memang dah boleh agak jawapan dari si munafiq ni

      ayat Quran dia boleh kata basi dan ketinggalan zaman

      geng proJib tak usah lah berdebat dengan Hindu ni menggunakan ayat Quran, dia tak akan percaya...

      Padam
    8. Saya tujukan posting 9:30 saya bagi dakyah kejora yg tertera di bawah...

      Tanpa Nama19 Oktober 2016 9:23 PTG
      wahai Melayu, jangan undi pembangkang yg bersandar kuat dgn DAP kominis yg anti Islam, anti Melayu dan pencetus 13 Mei spt yg dikatakan oleh cai 8.40
      ===========================================================

      Henti2kanlah spin & dakyah kamu itu, kejora.

      Padam
    9. ko baca balik komen cai 8.40 tu Hindu tua bahalol....

      Padam
    10. APA bodoh macai protun ,Arab suadi bakal laksanakan gst pada tahun 2018.

      Aku beli sayur tak ada pun kena gst.

      APA bodoh pembangkang anwar ini dulu cakap nak laksanakan gst, lepas cakap get kena laksanakan 5% lepas tu nak turunkan gst kena laksanankan 3%, kalau pembangkang berkuasa a alamat Malaysia ini tak ke mana punya.

      Padam
  10. 8.45 ptg nak kata teruk setakat ini tak terdengar lagi mana-mana penjawat awam yang tak terima gaji atau terlewat bayar.Yang ada gaji tiap tiap tahun tak pernah tak naik,besar pulak tu.

    Cikgu sebelah rumah aku ni ada tiga buah kereta.Dua nya satu merc satu four wheel drive dan ada dua buah motor berkuasa tinggi.

    Pasal penjaja tepi jalan ni kampung aku dulu-dulu bukan setekat tepi jalan tepi sungai atas rakit pun mereka menjaja.

    Drp bekas penyokong berkarat Pakatan Rakyat

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kepala hotak kau pun penuh tahi. Mengarut mengatakan Cikgu sebelah rumah kau ada tiga buah kereta. Dua nya satu merc satu four wheel drive dan ada dua buah motor berkuasa tinggi.

      ikgu boleh begitu? Siapa nak caya apa kau cakap? Bukan saja mengarut, kau gila cakap begitu.

      Padam
    2. Kepala hotak kau penuh tahi jugak mengata yg makan gaji tiap tiap tahun naik gaji dengan banyak. Kau ni Jing Jibo yang cakap selalu melalui bontot Jibo.

      Padam
    3. ngko yang otak penuh taik dlm kepala, 9.24.
      mungkin ngko kerja ikut lori sampah jer

      guru gred DG54, sekarang ni, gaji dgn elaun berjumlah hampir RM12K,
      kalu laki bini kedua-dua gred DG54, dah dekat RM24K gaji mereka, tak jadi hal nak bayar installment Mercedes RM2K atau RM3K sebulan untuk mereka berdua

      itu belum lagi kalau dia gred JUSA C...

      mmg kebanyakan cai matdey ni bodoh piang, tak tahu perkembangan zaman dan tak sekolah tinggi, komen main hentam ikut kehendak hati je...

      Padam
    4. cai 9.30 ni dudok dlm hutan Sarawak memburu babi dan biawak, mana dia tahu hal gaji pegawai kerajaan

      mana dia nak percaya sekarang ni gaji pegawai kerajaan kumpulan A yg mencecah pencen menghampiri RM12K atau RM13K..

      memang semua cai matdey ni jenis tak sekolah tinggi, bodoh piang...

      Padam
    5. Sekali lagi Kejora buat cerita katun macam pantun katun dia. Mana mungkin orang yang setakat makan gaji sebagai cikgu boleh ada kereta mewah & 2 kereta lain serta 2 motor berkuasa tinggi berbelanja lebih dari pendapatan yg sah. Entah2 mereka ini tidak bayar cukai pendapatan atau zakat 5% dari hartanya. Atau ada kong kali kong tak..???

      Biasanya orang2 politik (Khususnya UMNO) memang hidup bergaya mewah tak setanding dgn gaji atau pendapatannya. Contoh terbaik Najib..gaji hanya RM25,000 tapi Najib, Rosmah & anak hidup bagai bilionair (ada jet, ada kapal layar, ada duit ribuan juta dalam bank, ada handbag ribuan ringgit, ada emas berlian bernilai juta-juta). Kalau tak songlap, impossible boleh mampu memiliki itu semua. Betul tak kawan2...??

      Kebanyakan mereka ini tidak bayar cukai pendapatan atau zakat 5% dari hartanya.

      Padam
    6. Kalau cai tak pernah tengok, ini contoh slip gaji seorang guru gred DG54/T2 (lagi 3 tahun nak pencen):

      Gaji pokok………………..: RM9777.69
      Bantuan sara hidup….: RM250.00
      IMB tetap perumahan: RM900.00
      Elaun keraian…………..: RM800.00
      Jumlah……………………..: RM11,727.69

      kenaikan gaji tahunannya RM320.00,
      jika dia teruskan hingga umur 60, gajinya akan jadi:
      RM11,727.69 + RM320.00 + RM320.00 + RM320.00
      = RM12,787.69

      Padam
    7. pak kadok pun mungkin tak percaya, sbb time dia pencen dulu, gaji dia baru dlm RM5K jer...

      itu pun kalu dia tak kelentong kerja officer...entah salesman tak tahu ler...

      Padam
    8. Dasar penipu..pembohong kamu..anak haramjadah, kamu Kejora...ptuiiii...!!

      Padam
    9. "argh u get fucked cai fotin kliaun"

      Padam
    10. Sorry..salah taip. Zakat 2.5% setahun..bukan 5%.

      Padam
    11. Kih kih...Pak Kadok ketinggalan zaman. Dulu masa dia kerja, gaji pokok terakhir sebelum ialah RM5K. Bila pencen tinggal 50%, iaitu RM2500.00.

      Dgn beberapa kali semakan gaji, sekarang gaji pokok terakhir seorang guru DG54 ialah RM12,787.069. Bila pencen, tinggal 60% = RM7672.60.

      Pencen seorang guru jauh lebih tinggi dpd gaji penuh Pak Kadok (tapi dia tak tahu), maka dia masih besar diri, merasakan dia hebat...

      Itu sebab dia meroyan sakan bila dapat tahu hakikat sebenar...

      Padam
    12. maaf silap, gaji terakhir guru gred DG54 terkini ialah RM13,144.00

      http://www.panduanmalaysia.com/2015/10/jadual-tangga-gaji-guru-ssm-terkini-dg29-dg-54.html

      Padam
    13. othaman kadok 10.01

      kau kata aku pembohong dan haram jadah...sila lawat website gaji guru spt di atas, dan ketahui sendiri siapa yg haram jadah...

      dipersilakan en munafiq...

      Padam
    14. Othman barua haram jadah mulut mengalah lobang puki
      Anda boleh lihat dia punya sifat besar diri dan pendengki
      Kejora bagi tau gaji guru, dia jadi marah ludah dan maki
      Kini binatang munafiq ni termalu terus belah angkat kaki

      Padam
    15. Walaupun dulu saya menyokong UMNO & pemegang jawatan dalam Bahagian, saya tidak pernah bekerja dgn Kerajaan. Saya dari mula bekerja di Spura sampai bersara di Malaysia hanya berkhidmat dgn syarikat2 korporat asing kerana pendapatan lebih lumayan dari super scale di jabatan Kerajaan. Bonos tahunan atau kami panggil profit sharing tidak kurang 6 bulan gaji. Ingat tu..!!!

      Padam
    16. Othaman’s reputation and dignity day by day get cheaper
      He’s nothing except an idiot bastard boast worth a slipper
      Any argument he brings we tear up, just like tissue paper
      Tonight he’ll get into trouble again, this Hindu worshipper

      Padam
    17. kih kih kih

      seman kadok 10.34 besar punya aota...
      "lebih lumayan dari super scale di jabatan Kerajaan?"

      kita cakap bagi tau gaji guru lebih RM12K pun dia melenting macam babi kena lastik...

      kita boleh percaya dia kerja syarikat2 korporat asing, tapi setakat 'senior clerk' jer, tak lebih dari itu....

      Padam
    18. cara perangai babi ngko tu Seman haram jadah, sedikit pun tak ada orang akan percaya ngko berpendidikan tinggi atau pernah memegang jawatan tinggi...yg boleh terpakai untuk berok mcm ngko ialah sembang dan lagak tinggi...

      Padam
    19. Pembaca boleh niilai sendiri sikap si Othaman babi puaka
      Perangai megah diri hina orang mcm haram jadah celaka
      Tak sedar dirii dah tak lama lagi nak mampos tua bangka
      Kalau mampos tak ada tempat lebih sesuai selain neraka

      Padam
    20. Kejora ini kata2nya boleh dipercai ker?

      1. Orang yang tak reti nak mengeja nama orang dgn betul.
      2. Orang yg tak tahu & kenal nama & ayah kandungnya sendiri.
      3. Orang yg memutar belitkan fakta (contoh posting2 saya di Parpukari).
      4. Orang tak beradab yg tak hormat pada orang tua malah dimaki, disumpah seranah 'mampos' dan dicarut.
      5. Orang yg tak dikenal pasti keturunan, bangsa, agama.

      Padam
    21. Dari segi umur, Othaman babi le lebih dulu makan garam
      Tapi dari segi perangai barua ini lebih serupa anak haram
      Kalu dia kalah berhujah dia akan makii carut lepas geram
      Kinii binatang bertopeng manusia ini udah lari mengeram

      Padam
    22. othaman babi 10.56

      bukan ngko mencarut ke masa jam 10.01 ptg tu,

      tak payah nak spin lagi dgn sampah sarap ngko tu, haram jadah barua pukimak iblis lahanat ...

      ngko tak kenal pasti keturunan bangsa dan agama aku, ok

      tapi aku kenal keturunan ngko, keturunan haram jadah
      bangsa ngko bangsa anjing babi
      agama ngko antara Kristian atau Hindu...

      Padam
    23. Dah diberi nasihat baik2 dlm BM & BI masih tak faham2..pantun kamu itu layaknya bagai sampah yg merusakkan seni budaya Melayu. Nampak gaya kamu nie kena ajar cakap bahasa lain tak? Baiklah.. kena cakap Jepunlah gamaknya...

      Kejora San, Bakayaro..
      Chikusho, yakamashi..li kagen ni shiro..fuzakeru na

      kejora..

      Kalau nak tahu terjemahannya, usah segan & malu bertanya. Saya sentiasa bersedia untuk memberi tahu. Sayonara....!!

      Padam
    24. othaman babi 10.56

      ngko cakap aku tak beradab, apa ngko tu beradab ke anjing?

      ngko tak putar belit fakta ke, anak haram?

      ngko tu boleh dipercayai ke, barua haram jadah?

      Padam
    25. Inilah budak kejora songsang yg bersekolah sekerat jalan..tak khatam-habis, sebiji dua biji macam Najib. Dah ler bengap & bongok..pembohong, kaki temberang, biadab & kaki carut pulak tu. Punyer ler bodoh & buta huruf..mengeja nama orang pun pakai hentam kromo..contoh Othman @ Othaman Ahmad (nama saya) dan nama Tokoh Negarawan Terbilang, Tun Mahathir Mohamad. Kesian yer......!!!

      DAN......dan yg lebih menyayat hati lagi.....namanya sendiri & nama bapaknya pun dia tak tahu? Apalah punya lahabau & bongoknya makhluk ini? Jelas makhluk ini tidak ada maruah, integriti, jauh sekali dari pendidikan & asuhan baik...luahan kata2nya penuh hasad-dengki, mencarut, bahasa biadab & pembohongan.

      Padam
    26. othaman pukimak babi 11.07

      aku tak ada masa nak layan lawak bodoh ngko tu, anjing..

      Padam
    27. 11.10

      Inilah budak Othaman haram jadah babi songsang yg bersekolah sekerat jalan..tak khatam-habis, sebiji dua biji macam Matdey. Dah ler bengap & bongok..pembohong, kaki temberang, biadab & kaki carut pulak tu.

      Padam
    28. aku sedang selongkar nak cari balik dekat blog parpukari, kenyataan othaman anak haram ini mendakwa Islam berasal dari ajaran Hindu, tapi buat masa ini belum berjumpa, harap pembaca bersabar...

      Padam
    29. Apalah punya lahabau & bongoknya makhluk Othaman barua haram jadah ini? Jelas makhluk ini tidak ada maruah, integriti, jauh sekali dari pendidikan & asuhan baik...luahan kata2nya penuh hasad-dengki, mencarut, bahasa biadab & pembohongan.

      Padam
    30. Kalau asal usul tak diktahui, nama & ayah kandung pun tak tahu, ditambah pula siang malam mencarut, memaki hamun, nerbahasa kesat, biadab, fitnah & memutar belit fakta...apa namanya itu....????

      Dah menjadi lumrah, anak yg tak ketahui bapa kandungnya sendiri & asal susulnya (tanpa bin) itu kan anak luar nikah..atau dipanggil anak haram..atau anak haramjadah... mentelah lagi berperangai haram jadah. Poor soul...!!

      Padam
    31. Othaman barua babi anak haram ini ada satu kelebihan berbahasa Inggeris sebab dia belajar di sekolah Kristian selama 12 tahun di Singapore, dia lebih menuasai Al-kitab (bible) berbanding Al-Quran. Bila dia banyak membuat penulisan dalam Bahasa Inggeris, maka secara psikologi, mungkin ramai berfikir dia ni educated atau berpendidikan tinggi...tapi jika diperhatikan kelakuannya yang kebudak-budakan, dia bukan berpelajaran tinggi atau pernah memegang jawatan tinggi...semua itu kelentong si anak haram bangsat ni saja...

      Padam
    32. othaman babi 11.09

      walau pun ngko ada nama, tak mustahil juga ngko anak luar nikah, mak ngko mungkin berzina dgn bapak ngko sebelum bernikah atau mungkin ngko anak pungut luar nikah yg dibinkan Ahmad...dlm dunia ini semua boleh jadi...

      Padam
    33. Ayat cantik Kejora yg tak bernama & tak berbapa:

      othaman pukimak babi 11.07

      Padam
    34. othaman babi 11.19

      walau pun ngko ada nama, tak mustahil juga ngko anak luar nikah, mak ngko mungkin berzina dgn bapak ngko sebelum bernikah atau mungkin ngko anak pungut luar nikah yg dibinkan Ahmad...dlm dunia ini semua boleh jadi...

      kalau ngko nak buat kesimpulan secara kebudakan ngko yg siapa tak meletak nama adalah anak luar nikah, maka ramai lagi dlm blog ini ngko tuduh anak luar nikah..

      bahkan yg meletak nama samara seperti john doe dan RD juga tidak diketahui bapaknya, adakah mereka anak luar nikah?

      yang menjadi penyokong matdey, begitu ramai menggunakan 'tanpa nama', adakah mereka semua itu anak luar nikah?

      hujah ngko itu menampakkan dengan jelas akan tahap kebodohan, ketololan, kebahalolan ngko wahai otahaman barua babi haram jadah...

      Padam
    35. othaman barua babi pukimak 11.26

      walaupun ngko ada bin Ahmad, mungkin ngko bukan anak Ahmad, aku masih boleh tuduh ngko anak haram luar nikah sbb ia adalah satu perkara yg tak mustahil...tak mustahil emak ngko curang dan berzina dgn orang lain tanpa pengetahuan si Ahmad...suatu yg tidak mustahil...

      Padam
    36. ngko fikir2kan perkara yg aku kata ini sebelum tidor...
      dan aku akan mengeluarkan hujah yg sama ini setiap kali ngko kata aku anak luar nikah...sebab ngko juga tidak mustahil anak luar mikah...

      Padam
    37. othaman anak haram babi:

      aku ada dalil untuk mengatakan ngko hindu sebab ngko ada kata dlm blog parpukari yg agama Islam berasal dari ajaran Hindu, bermakna ngko mengangkat martabat agama Hindu lebih tinggi dari Islam...tak kan seorang Islam nak mengeluarkan hujah seperti ini?

      Padam
    38. Cantik bahasa Kejora yg boleh diteladani....

      "mak ngko mungkin berzina dgn bapak ngko sebelum bernikah atau mungkin ngko anak pungut luar nikah yg dibinkan Ahmad.."

      Jawablah kamu besok dgn almarhum kedua orang tua saya di akhirat kelak. Goodness....!!!

      Padam
    39. Othaman babi baru bangsat pukimak dajal celaka anak luar nikah:

      Aku nak tanya ngo!
      Apakah ngko nak kata mereka yg beri komen dlm posting ini:
      8.20, 8.23, cucu tok selampit, 8.26, 8.12, 8.46, 8.22, 8.35, 8.40, 8.45, 8.51, 9.19, 9.24, 9.30, 9.22, 9.44,

      semuanya anak luar nikah?

      Padam
    40. othaman barua babi haram jadah 11.48

      ngko pun kena bersedia untuk jawab dgn kedua mak bapak aku, sebab ngko tuduh aku anak luar nikah...

      kasar lawannya kasar othaman haram jadah...

      Padam
    41. Kejora..

      Don't you dare to put words in my mouth. It's your ridiculous assumption saying that...

      "ngko ada kata dlm blog parpukari yg agama Islam berasal dari ajaran Hindu, bermakna ngko mengangkat martabat agama Hindu lebih tinggi dari Islam.."

      Absolutely, I never make such acclaim...and I strongly deny. You're well known to make your own 'fantasy' and others also said that to you.

      Padam
    42. inilah fahaman ajaran hindu othaman pukimak barua babi ini

      kalau dia tuduh orang anak luar nikah, dia rasa seronok senang hati sahaja,

      tapi bila kita beri tuduhan balas yg sama ke atasnya, dia ugut nak kena jawab dgn mak bapak dia

      seolah-olah dia bebas berbuat apa saja tapi orang lain terikat dgn dosa...

      itulah sifat othaman anak haram munafiq barua babi pukimak bangsat lahanat dajal celaka iblis puaka...

      Padam
    43. othaman pukimak barua babi 11.57

      ngko tak perlu menyebok, tunggu saja aku cari balik dari blog parpukari itu...itu kerja aku...

      Padam
    44. Kalau bukan anak haramjadah, kenapa tak ada nama dan tak berbapa pulak...pelik kan? Tambah pulak kamu siang malam tiap hari berperangai macam haramjadah.

      Siapa nama kamu dan ayah kamu kalau bukan haramjadah....???

      Padam
    45. sudahlah othaman babi yg menyerupai manusia, cakap nko jam 10.01 ptg itu tidak dapat lagi menutup keburukan sebenar sifat ngko yg ngko lindung di sebalik lakonan ngko selama ini...othaman babi murtad...

      Padam
    46. Othaman barua babi anak harm pukimak 12.02:

      Sekali lagi aku nak tanya ngo!

      Jawablah wahai othaman babi sial jahanam...
      Apakah ngko nak kata mereka yg beri komen dlm posting ini:
      8.20, 8.23, cucu tok selampit, 8.26, 8.12, 8.46, 8.22, 8.35, 8.40, 8.45, 8.51, 9.19, 9.24, 9.30, 9.22, 9.44,

      semuanya anak luar nikah dan haram jadah?

      Padam
    47. jawablah wahai Othaman Babi bin Ahmad Anjing...

      Padam
    48. Othaman Babi bin Ahmad Anjing 12.02:

      kamu yg letak nama pun, siang malam berperangai haram jadah, sebab itu aku kata tak mustahil kamu anak haram luar nikah...

      Padam
    49. Apakah ngko nak kata mereka yg beri komen dlm posting ini:
      8.20, 8.23, cucu tok selampit, 8.26, 8.12, 8.46, 8.22, 8.35, 8.40, 8.45, 8.51, 9.19, 9.24, 9.30, 9.22, 9.44,
      ------------------------------------------------------------

      Kenapalah dilibatkan orang lain?

      Hamba2 Allah yg kamu sebutkan di atas tak lah siang malam berpaut di blog ini berperangai haramjadah macam kamu..dan tak diherdik/kecam oleh pengunjung lain seperti kamu.

      Padam
    50. Itulah aku dah kata lama dahulu, Othaman Babi bin Ahmad Anjing ni munafiq dan tidak cerdik...

      Lihatlah betapa bodoh bahalolnya si barua bai ini, dia buat kesimpulan (jam 12.02):
      "Kalau bukan anak haramjadah, kenapa tak ada nama dan tak berbapa pulak...pelik kan?"

      bermakna sesiapa yg nak buat komen selepas ini, tak kira proTun atau proJib dgn mengguna "tanpa nama", perlulah bersedia untuk dipanggil 'anak haram jadah' oleh si bengap dungu Othaman Babi bin Ahmad Anjing ini...

      Padam
    51. Memang sejak 2 minggu ini saya berpaut di blog ini tak seperti kamu mungkin dah bertahun. Selama ini kamu menyamar pelbagai karektor (termasuk di blog2 lain) apa motif kamu, haaa? Hanya baru2 ini kamu nak mengaku kamu kejora yg haramjadah, itupun setelah terkantol oleh saya Jelas sangat kamu tidak ikhlas dan berniat tidak baik.

      Padam
    52. Othaman Babi bin Ahmad Anjing 12.12:

      Kenapalah ngko dilahirkan untuk menjadi sebegitu bodoh dan bahalol...tak faham persoalan. Bukan persoalan berpaut atau tidak berpaut! Soal tanpa nama lah bangang!

      Aku ulang balik untuk Othaman Babi bin Ahmad Anjing yg tersangat tongong bangang ini...

      Lihatlah betapa bodoh bahalolnya si barua bai ini, dia buat kesimpulan (jam 12.02):
      "Kalau bukan anak haramjadah, kenapa tak ada nama dan tak berbapa pulak...pelik kan?"

      bermakna sesiapa yg nak buat komen selepas ini, tak kira proTun atau proJib dgn mengguna "tanpa nama", perlulah bersedia untuk dipanggil 'anak haram jadah' oleh si bengap dungu Othaman Babi bin Ahmad Anjing ini...

      Padam
    53. Othaman Babi bin Ahmad Anjing 12.21 yang sangat bengap dungu bangang tongong:

      Ngko nak kelentong siapa berpaut untuk 2 minggu ini?

      Tapi itu bukan persoalannya wahai anak Ahmad Anjing...

      Persoalannya tentang nama spt kat atas tu, ngko tak faham2 ke wahai Othaman Babi anak Ahmad Anjing cucu Berok cicit Keldai...

      Padam
    54. Othaman Babi A/L Ahmad Anjing

      hari ini ngko tak nak megah lagi ke dgn nama penuh ngko yg siap sekali dgn datuk moyang tu...kenapa tak letak mcm selalu tu...senaraikan semua keturunan barua anjing babi haram jadah dari keturunan nenek moyang ngko tu...

      kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaahhhh

      Padam
    55. Kejora....

      Take my word & hear me good ...I SHALL RELENTLESSLY LAMBASTE YOU whenever you appear with your stupid & vulgar post. Keparat kamu, kenapa kamu kelmarin di blog Putra Merdeka membohong. Kamu kata nama kamu 'Kejora Bin Musytari' tapi masih pakai 'Tanpa Nama'. Besar punya penipu harami, jgnlah cuba2 nak kelirukan orang dgn macam2 samaran, faham....!!!!! Kamu akan terus ku jejakki biar dunia tahu betapa pembohong & pengecutnya kamu, tak tumpah macam idola kamu si Najib.. That's endurance on my part and you can be rest assured of that.

      Nama ku Othman @ Othaman Bin Hj Ahmad Arbaie bin Hj Fadzli Bin Hj Shafiee.
      Apa nama mu wahai Kejora, takkan sebagai pejuang kebenaran masih nak pakai nama samaran 'tanpa nama' lagi...atau kamu nie memang pengecut takut besok2 bakal dicari & didakwa kerana dah terlalu biadab, memaki-carut, mentohmah membabi buta tanpa bukti.

      Sampai saat ini pun Kejora masih bersikap Pengecut...!!

      Padam
    56. Babi A/L Anjing 12.21

      Nampak sangat Othaman Babi A/L Ahmad Anjing ni biol gila sawan bila dia kata Kejora menyamar pelbagai karektor (termasuk di blog2 lain) ...

      Padam
    57. Othaman Babi bin Ahmad Arbaie Anjing bin Fadzli Berok bin Shafiee Keldai 12.38:

      Aku dah kata, apa ada pada nama jika perangai serupa barua babi bangsat pukimak lahanat ....

      Padam
    58. kih kih kih...

      Othaman Babi bin Ahmad Arbaie Anjing bin Fadzli Berok bin Shafiee Keldai tak tahu dan tak percaya gaji cikgu boleh mencecah RM13K lebih sebulan. Dia ingat gaji cikgu masih RM1000.00 sebulan mcm zaman dia bekerja dulu.

      Ini jelas menunjukkkan Othaman Babi bin Ahmad Arbaie Anjing bin Fadzli Berok bin Shafiee Keldai ini buta jahil dan tiada langsung pengetahuan am.

      Pengetahuannya dlm hal politik pun hanya harapkan dari internet saja, itu pun hanya merujuk blog2 pembangkang. Dia akan percaya semuanya 100% apa yg dimuatkan dlm blog2 itu dan tanpa sempat berfikir, dgn rakus dan gelojoh, copy-paste ke mana2 blog spt yg dibuat dlm blog ini...dan bila dia letak saja terus kena tibai sekeh pelakong...

      Sebenarnya Othaman Babi bin Ahmad Arbaie Anjing bin Fadzli Berok bin Shafiee Keldai ini tak ada apa pun, kosong abok buta jahil...

      Padam
    59. Tak ada menyamar ye Kejora? Ini siapa pulak tuu yg menyamar di blog Headbomb.. nak auta lagi..memang dasar penipu..!!!

      SEDUTAN DIALOG ANTARA SAYA DGN KEJORA DI BLOG HEADBOMB:

      Tanpa Nama 16 September 2016 2:45 PTG
      Dgn kuasa tuhan...parti bala balaci mahdey (pbbm) boleh lenyap...jgn takbur


      Othman Ahmad 16 September 2016 5:41 PTG
      Tuhan tidak ada kuasa. Tiada tuhan kecuali Allah. Insya Allah, semua parti2 pembangkang beserta majoriti rakyat akan menggembeling tenaga di bawah satu ukhuwah "Pakatan Bersatu" mengambil alih pentadbiran Barang Naik (BN) yg dikepalai oleh Untuk Macai Najib Only (UMNO), Make Chinese Angry (MCA) dan Make Indian Crazy (MIC).


      Othman Ahmad 17 September 2016 6:00 PG
      Tuhan tidak ada kuasa. Tiada tuhan kecuali Allah. Insya Allah, semua parti2 pembangkang beserta majoriti rakyat akan menggembeling tenaga di bawah satu ukhuwah "Pakatan Bersatu" mengambil alih pentadbiran Barang Naik (BN) yg dikepalai oleh Untuk Macai Najib Only (UMNO), Make Chinese Angry (MCA) dan Make Indian Crazy (MIC).

      Tanpa Nama 17 September 2016 2:48 PTG
      Tggu mahdey memohon maaf secara terbuka ke atas anwar dulu...
      Dan tunggu anwar bersumpah laknat tidak pernah mendubur dan memuki..
      Mgkin itu baru fuckatan boleh menang...klu izin Allah swt..
      Bukan mghina...cuma klu dh 2 manusia yg hebat mengutuk antara satu dgn yg lain bersekutu...hujung cerita akan berseteru balik...
      Kenapa???Masing2 ada agenda peribadi dan rakyat muak dgn manusia yg ada agenda peribadi...
      Lagipun kekuatan puak lgbt selama ini adalah pas...yg pemimpinnya dihina habis2an oleh dapigs serta puak lgbt pgayR....


      Othman Ahmad 17 September 2016 7:09 PTG
      Kejora,
      Lidah kamu jelas bercabang macam biawak, jenis Muslim apakah kamu nie yg percaya pada tuhan, tuhan ada kuasa? Sendiri kena ingat Allah SWT maha pengampun selagi kita bertaubat, tidak menyekutukanNya, tidak percaya pada tuhan selain Allah. Dari segi aqidah pun kamu dah kantoi.

      Tanpa Nama 18 September 2016 2:24 PTG
      Memang Allah swt maha pengampun.Nak tanya sikit, man...ko menggelarkan najib sebagai Najibul Bullshit tu baik sgt ker aqidahnya???Mgkin ko beranggapan Allah swt maha pengampun sukati jer ko kutuk org.Tapi kena ingat...ko msh menanggung dosa selagi tidak memohon maaf.Dah ko minta maaf baru Allah swt mengampunkan ko..man!!!
      So...jangan semberono jer nak berhujah klu aqidah sendiri pon blm mencapai standard.

      Padam
    60. Damn bloody Othaman thought that he’ll become a hero
      But he’s actually nothing, just a stupid idiot with IQ zero
      Instead of becoming proud, he incurs agony and sorrow
      I think that we won’t be able to see him again tomorrow

      Padam
    61. SEDUTAN DIALOG ANTARA SAYA DGN KEJORA DI BLOG HEADBOMB:

      Tanpa Nama 16 September 2016 10:44 PTG
      Ko pulak man, dpd asyik tanya org pasal altantuya kena bom, baik ko sendiri huraikan fakta lengkap. Tidaklah 2 org polis tu jd mangsa spt yg ko nukilkan. Aku percaya fakta ko lebih lengkap, cermat dan memenuhi piawai untuk dibawa ke mahkamah. Apa lagi, huraikanlah...


      Othman Ahmad 16 September 2016 10:50 PTG
      Belum pernah terjadi di mana2 pun mahkamah dunia pembunuh dijatuhkan hukuman mati tanpa para hakim & juri2 mengenal pasti motif/tujuan pembunuhan tersebut. Ini hanya terjadi di Malaysia di era pemerintahan Najibul Bullshit. Maka itu saya dan ramai orang masih terpinga-pinga & tertanya-tanya apakah motif pembunuhan itu. Faham.....!!!!!

      Tanpa Nama 17 September 2016 7:17 PTG
      Najib tu hakim ker?
      Pendakwaraya??
      Peguambela??
      Motif???Firaun ketuk kepala bapak ko dan dia tuduh emak ko yg buat... Mgkin kan????? Untuk jatuhkan seseorg....


      Othman Ahmad 18 September 2016 11:59 PTG
      Kejora....
      Thanks a lot for exposing your true self. Judging by your rude & lewd manners, it's without the least doubt reflect your way of upbringing & education level.

      Tanpa Nama 19 September 2016 10:03 PTG
      Man...tak yah guna bhs omputeh pulak...ko kutuk dgn mggelar org dgn gelaran buruk..Bagus ker??? Manner konon....
      Aku dulu pon hampir dikencing puak pakaTun jugak.Tapi kena lihat banyak sudut sblm buat kesimpulan.Najib pun tak lah perfect sgt tapi msh relevan setakat ini.Biasalah...klu nak jatuhkan seseorg..plbagai strategi perlu digunakan spt kata sotong lgbt....mghasut itu halal dgn menabur fitnah.Semoga dia sempat bertobat dan tidak mati dlm keadaan menabur fitnah.Rugi jer mengejar kuasa dunia dlm keadaan mcm tu...


      Othman Ahmad 20 September 2016 7:36 PG
      Akhirnya perlahan-lahan balasan mula menimpa:


      NEW YORK merupakan DESTINASI kegemaran Najib Razak dan Rosmah Mansor. Biasanyalah, asalkan ada peluang, sampailah Najib dan Rosmah ke Amerika Syarikat. Tapi...Rosmah & Jibby mana mungkin tunjuk diri setelah mereka dibogelkan dan diketahui seluruh pelusuk dunia. Nama Rosmah Mansor telah dikeluarkan daripada senarai penerima anugerah kerana pihak penganjur menyedari program Permata dicuri dari duit 1mdb. Mana nak letak muka.
      Selama ini kita diberitahu pembiayaan Permata datangnya daripada wang kerajaan, malah Najib sendiri mengumumkan peruntukan itu dalam beberapa ucapan belanjawan yang dibentangkannya, bagaimana Unesco boleh turut meraguinya dan kemudian membatalkan anugerah yang sepatutnya diterima Rosmah? Adakah penarikan balik anugerah Rosmah juga ada kaitan dengan saman Jabatan Kehakiman AS atau berhubung-kait dengan sebarang penemuan penyiasat antarabangsa berkaitan wang 1MDB yang telah dilencongkan? Tebalnya muka kedua laki bini nie, mana nak letak muka? Semakin hari semakin stresslah mereka berdua, menyebabkan kena stroke nanti. Boleh mereka berdua bertahan hidup sampai usia 91 tahun seperti Tun Mahathir & isteri....????
      Itu tanda-tanda awal menunjukkan ketidak ada keberkatan kerja buat yang menyeleweng dari yang dituntut oleh agama islam iaitu jujur ikhlas dan amanah - langsung tidak menunjukkan tauladan pada rakyat.

      Semakin hari semakin banyak kebongkaran ulah kedua laki bini ini.
      ------------------------------------------------------------

      Amacam Kejora...nak klentong apa kali ini....???

      Padam
    62. Othaman Babi bin Ahmad Arbaie Anjing bin Fadzli Berok bin Shafiee Keldai 1.10 pg:

      aku orang Islam, percayakan Allah tapi ngko aku tak tahu...

      demi Allah itu bukan tulisan aku, Kejora..dan akun tak pernah masuk buat komen di blog Headbomb.

      aku cabar ngko pula Othaman Babi bin Ahmad Arbaie Anjing bin Fadzli Berok bin Shafiee Keldai untuk mendakwa tuduhan ngko ke atas aku itu dgn nama Allah juga...

      aku dah kata bahawa ngko Othaman Babi bin Ahmad Arbaie Anjing bin Fadzli Berok bin Shafiee Keldai adalah boil gila...ngko akan tuduh atau panggil sesiapa sahaja mengikut perasaan ngko sbg Kejora...

      aku tak pernah memanggil Mahathir dgn mahdey atau mengungkap PKR dgn pgayR...

      Aku bersumpah dgn nama Allah, itu bukan komen aku dan
      kalau ngko tak berani bersumpah dgn nama Allah mengatakan itu komen aku...ngko memang bukan lagi munafiq, tapi aku label ngko kafir...

      Ngko ada fahaaaammmm... Othaman Babi bin Ahmad Arbaie Anjing bin Fadzli Berok bin Shafiee Keldai...

      Padam
    63. Othaman Babi bin Ahmad Arbaie Anjing bin Fadzli Berok bin Shafiee Keldai...

      aku nak rehat sekejap kerana dah makin mual melayan binatang barua gila babi yg tak ada maruah dan tak tahu malu mcm ngko ini...

      Padam
    64. Ohh... kejora masih tak nak mengaku menyamar di blog lain ye..?? Nie haa..ada bonos tambahan bukti kamu memang besar punyer penipu!

      SEDUTAN DIALOG ANTARA SAYA DGN KEJORA DI BLOG HEADBOMB:

      Othman Ahmad 17 September 2016 6:00 PG
      Nak tanya Headbomb apakah motif sebenar pembunuhan Altatunya yg dibomb hancur berkeai. Takkan 2 ekor polis itu saja2 melakukan tanpa arahan pihak atasan..anda kan pakar bomb...?? Jawab ye, terima kasih.

      Tanpa Nama17 September 2016 4:33 PTG
      Maksud dpd tulisan ko tu membawa makna yg ko tak tahu dan masih terpinga pinga macam rusa masuk kampung. Satu bijik butir berkaitan kespun kau tak tahu. Jadi pada aku ko tak patutpun meletakkan sebarang keputusan dan berprasangka buruk kepada mana2 individu. Tak kiralah pihak pendakwa, pihak didakwa atau siapa sahaja. Fakta mahkamah boleh didapati dan dibaca. Mana2 keraguan tentunya boleh dipertikai oleh peguam juga pendakwa. Dalam perbicaraan, dimanakah keraguan itu disalurkan? Di dalam media atau di mahkamah? Menurut fahaman aku, penulisan ko membawa maksud ko meragui malah menolak semua kerja2 pendakwaraya, peguambela dan juga hakim yang terlibat dalam perbicaraan sebab mereka tidak menyoal, mencari siapa yang mengarah bunuh, malah ketika menjatuh hukuman juga tidak adil. So, jika semua tu ada pada ko, kenapa ko tidak membawanya ke pengadilan? Setakat nak jadi hero keyboard ajelah nampaknya.


      Othman Ahmad 19 September 2016 12:02 PG
      Outsider please don't smoke cigar.

      Padam
    65. En Othaman ini orang Islam kah atau tidak? Bukankan Kejora sudah bersumpah dengan nama Allah yang Kejora tidak buat komen itu (rujuk komen 1.30) dan Kejora juga minta En Othaman, jika di pihak benar, bersumpah mengatakan itu komen dari Kejora. Tetapi En Othaman skip sahaja, tidak membalas jawapan Kejora 1.30 itu, sebaliknya En Othaman membawa keluar satu lagi pertuduhan yang hampir serupa pada jam 1.49.
      Tetapi En Othaman lupa bahawa bukan En Othaman dengan Kejora sahaja yang berada dan berdialog di blog ini, ramai lagi yang membaca dan mungkin membuat analisa terhadap perdebatan En Othaman dengan Kejora. Selepas mereka membaca tuduhan En Othaman jam 1.22, mereka tidak terus membaca tuduhan En Othaman jam 1.49, tetapi mereka membaca dulu komen Kejora jam 1.30. En Othaman tentu boleh faham kan?

      Padam
    66. Seorang lagi Tanpa Nama muncul. Maaf..2:06 nie siapa nak nyuruh orang sumpah-sumpah? Adakah bersumpah itu salah satu rukun dalam Agama untuk membuktikan seseorang itu bersalah atau tidak? Tahu tak kamu, kekeliruan & permasalahan ini timbul kerana sikap kejora yg berselindung di sebalik Anonymous/Tanpa Nama. Sekirannya tidak mahu bagi nama betul, berikanlah nama samaran di setiap postingnya. Ini tidak, tetap dgn Tanpa Nama..dah tu menyamar pelbagai karektor untuk mengelirukan pembaca. Saya syorkan anda juga tidak usah memakai Tanpa Nama supaya tidak mengelirukan orang.

      Padam
  11. Jibo/Rosy badan gemok macam badak sbb byk makan duit haram!!

    Suroh 2 ekor badak ni ikat perot dulu dan kembalikan duit hasil menipu 1MDB!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. 9.22 tanpa nama

      Ngko adalah anak haram jadam luar nikah, mengikut hadis Othaman...

      Padam
  12. Dah betapa lama Jing Jibo di tunjal dahi nya dengan cap JING JIBO, sekarang dia tiru istilah itu, gunakan istilah Jing Jubo, bodoh bangang tak mahu terima ramai di blog ini ia lah Protun, bukan pengikut Anwar.

    Jing Jibo buat begitu sebagai reaksi desperado. Macam Najib, dia dah macam cicak putus ekor.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Protun bukan pengikut anwar tapi tun m cium mulut dengan anwar itu he.he.he, tun m dengan Soros pun dia cium mulut he.he.he.
      APA punya manusia ini

      Padam
    2. tak ada desperado bro, sesuai dgn jadi penjilat Nuat kaki jubo, itu yg cantik letak label korang Jing Jubo ha ha

      Padam
    3. Lebih baik dari Jibo Corrupto commolot dengan Obama!!

      Rupa2 mya Obama pon terbabit dengan 1MDB.

      Apa nak jadi dengan Malaysia???

      Ranap Malaysia dikerjakan Najib dan Kuncu2nya.

      Anjing2 nya pulak menyokong berterusan demi dedak haram!!

      Padam
    4. 6.53 tanpa nama

      Ngko adalah anak haram jadam luar nikah, mengikut hadis Othaman...

      Padam
  13. Tak kiralah berapa gaji cikgu yg pakai kereta mewah tu tapi kalau gaji penjawat awam lambat dibayar maknanya kerajaan hampir muflis.Kita tak mahu situasi begitu terjadi dinegara kita.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya seorang penjawat awam. Tiada apa-apa masalah dlm pembayaran gaji pegawai/kakitangan kerajaan. Pemotongan budget sector-sector ke arah langkah perbelanjaan berjimat dan berhemah memang dibuat setiap tahun.

      Padam
    2. Kakitangan Kerajaan memang takde massalah sebab korup macam ketuanya/Jibo!!!

      Yang susah rakyat awam!!

      Padam
  14. Bajet akan dibentang jumaat ini
    Medey kutty gelabah susah dlm hati
    Dituduhnya bajet miskin untuk tahun ini
    Saja saja nak sedapkan atinyer señdiri


    kikikiki....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yang tetang2 gelabah Engkau Bahlol!!!

      BERSATU TETAP TEGOH!!!

      UMNOnok ROBOH!!!

      Padam
    2. 6.58

      Ngko beri komen sbg 'tanpa nama'?
      Sekarang siapa komen tanpa nama, mengikut Othaman Ahmad, adalah seorang anak haram jadah luar nikah...

      Padam
  15. Rumusannya pak otman ni banyak benda yang dia tak tahu.Jadi tak peliklah jika cerita-cerita yang dikarangnya banyak bersumberkan khayalan2nya dan tidak berpijak dibumi nyata...satu penghakiman yang mudah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dah ketebiat ke kamu Kejora.. apa ke hal tiba2dilibatkan saya dikaitkan dgn belanjawan...?? Memang kamu nie dah tak waras..!!

      Padam
    2. Othaman Babi bin Ahmad Arbaie Anjing bin Fadzli Berok bin Shafiee Keldai barua gila babi...

      12.24 tu bukan Kejora la bahalol...

      Padam
    3. ngko tak tengok ke aku menaip panjang jam 12.21 kat atas dgn bersambung komen 12.27 lagi, tak akan aku sempat nak mari buat komen kat bawah ni jam 12.24

      nyata benar Othaman Babi bin Ahmad Arbaie Anjing bin Fadzli Berok bin Shafiee Keldai ini sudah sampai tahap sawan sasau mireng gila babi....

      Padam
    4. Kejora memang tebiat sebab Mak dan Bininya di gang rape geng mamak dan seksrang jadi pelacur!!

      Adios Kejora pukimak... hahaha

      Padam
    5. 7.00

      Ngko komen sbg 'tanpa nama'?
      Sekarang siapa komen tanpa nama, mengikut Othaman Ahmad, adalah seorang anak haram jadah luar nikah...

      Padam
  16. saya pernah berkhidmat d bgh belanjawan selama 4 tahun. saya tahu lah sedikit sebanyak bagaimana belanjawan d gubal.

    jarang sekali kita dpt menyedia kan belanwan berimbang. ia nya kurang bahaya jika ia nya d gunakan utk belanja pembangunan.

    belanjawan 2017 akan sudah tentu berlandaskan 'deficit budget'. semua peruntukan utk kem2 akan d kurangkan dgn drastic terutama nya belanja operasi. selain gaji kakitangan awam, semua yg lain terpaksa d kurangkan.

    jika ia nya d kenakan kpd semua agensi kerajaan,maka kita terpaksa menerima nya. namun drpd maklumat yg d terima maka saya hampir pasti peruntukan utk JPM akan kekal atau d naik kan. serupa juga dgn peruntukan bagi PERMATA yg terang2 membazir.

    jika ini berlaku maka memang celaka sungguh kerajaan najib ini. elok benar dia d tendang dari kerusi PM.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pak Rahman

      Kalau tak salah saya, ini dah berlaku pun tahun lepas. Belanja semua kementerian turun tapi belanja JPM naik. Permata juga begitu.

      Mungkin pak Rahman maksudkan. Semakin turun dan semakin naik berbanding tahun lepas kot.

      Kerajaan Najib memang banyak bawa celaka? Itu saya tak mampu nafikan. Perlukan kaki spin utk nafikan perkara itu.

      Padam
    2. John doe 7.25, tanpa ketahuan nama bapak

      Ngko adalah anak haram jadam luar nikah, mengikut hadis Othaman...

      Padam
  17. DEDICATION TO THE GRAND OLD STATESMAN:

    Ayahanda Tun Dr. Mahathir Mohamad...

    You have always been controversial and transformational. Many misundertood you as leader extraordinaire. As an avid reader of a wide range of subjects, you used to be passionate about science. It was during your tenure tenure as Prime Minister that science assumed prominence & you remain a strong believer in the power of science and innovation in nation building.

    Under your leadership, the Barisan Nasional won landslide victories in the 1982, 1986, 1990, 1995, 1999 & 2003 General Elections.

    As prime minister, your thoughts and ideas were put to the test. Though many initially criticised your many so called mega projects for development, they later had to swallow their words. It soon proved that those mega projects were the ones which helped Malaysia achieve commendable progress. It was during your time that Malaysia experienced rapid economic growth and achieve modernization on par with some of the developed and industrial countries of the world. There is no doubt now that science played an important contributing role in that resounding socio-economic success.

    The mysteries of science continue to excite your goodself. This has inspired you to suggest that Science and Technology programmes be focused on local experience. You believe Science and Technology is a simple, easily understood project. You interprets science as knowledge that can explain all of Almighty Allah's creations to Man, and should be appreciated.

    At the launching of the New Economic Policy (NEC), You emphasised the role of Science and Technology to induce rapid economic growth and overall productivity and to create a strong industrial base for the nation. This effort continued under the National Development Plan (NDP), the 6th Msia Plan (6MP) and the 7th Msia Plan (7MP). Under this long term plan, Malaysia is set to be a fully developed nation in line with Vision 2020.

    It is through your vision that Malaysia has risen to great heights in the industrialization drive to put Malaysia ahead as a nation.

    Tun... it was also under your leadership and vision that moved Malaysia one step further along the road to industrial progress. The launching of the National Car, Proton on 9/7/85; the blast into orbit of MEASAT1 on the night of 13/1/96; the Multimedia Super Corridor (MSC) that is equipped with an integrated telecommunications network to meet sophisticated and value added needs, are just a few of the projects on Science and Technology that were implemented under your leadership.

    Malaysia used to progress under the strong socio-economic foundation that you helped establish. Malaysians continuously enjoyed the prosperity that came from the industrialized economic growth that you initiated. Tun your enormous contribution has left an unforgettable legacy for our future generation.

    Tun... you've made me proud to be a Malay, Muslim and Malaysian. You're not only a leader to us Malaysians, but also to the developing nations & Muslim countries. You are indeed a World Class Leader. Thank you and may Allah SWT always bestow the best place here and hereafter.

    Sadly all the good cause and harvests are now gone. Your 2 successors have back peddled the country from World 1st Country back to 3rd World Country. The worst of all is the shameful image & heavy-bad debt created by Najib & Rosmah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Suman, lebih baik kau tulis surat ini dekat blog chedet. Rasanya dia tak buka baca blog ini. Hi hi...

      Padam
    2. 6.57 mana kamu tahu dia tak baca?

      Padam
    3. I sm not a Malaysian but Tun is my idol!!!

      Tun a great Man!!

      Padam
    4. 7.00

      Ngko komen sbg 'tanpa nama'?
      Sekarang siapa komen tanpa nama, mengikut Othaman Ahmad, adalah seorang anak haram jadah luar nikah...

      Padam
    5. 7.05 tanpa nama tu othaman tujukan pada ko sahaja

      Padam
    6. Pak kadok 4.38, anak sulong tuhan harun, tulis surat kpd pak sedara dia, abang tuhan harun...

      Padam
  18. Salute to Othman Ahmad! Teruskan perjuangan!

    BalasPadam
    Balasan
    1. 4.58

      Puji diri sendirikah tuan?

      Padam
    2. 4.58

      Ngko komen sbg 'tanpa nama'?
      Sekarang siapa komen tanpa nama, mengikut Othaman Ahmad, adalah seorang anak haram jadah luar nikah...

      Padam
    3. 7.00 kami bukan jenis angkat bakul diri sendiri, ini satu contoh...

      Seman pedih hatii biila Kejora berpantun bahasa Inggeris
      Begiitu cantik tersusun sama je semua rangkap dan baris
      Bengang resah riisau cemburu hatinya rasa bagai terhiris
      Betapa seronok jika kemahiran Kejora ini dapat dia waris

      ...Dah kronik anjing jibbi sewel
      sekor.

      Padam
    4. Teringat saya senikata lagu Melayu (Lancang kuning) dendangan Eddy Silitongga yg popular pd tahun awal 70an, berbunyi...

      KALAU NAKHODA
      KALAU NAKHODA, KURANGLAH FAHAM
      HAI KURANGLAH FAHAM.
      ALAMATLAH KAPAL,
      ALAMAT KAPAL AKAN TENGGELAM

      Tak sedar menitis air mata ku berlinang di pipi mengenang nasib UMNO & generasi Anak Melayu akan datang dek kebodohan & KEBENGAPAN pimpinan yg ada sekarang. Betapa anak2 & cucu2 kita
      akan menganggung beban hutang riba + bunga riba yg tidak memberi manfaat bermakna kpd bangsa & negara, kecuali kesengsaraan, penjajahan semula orang asing & kehilangan martabat bangsa.

      Padam
    5. 7.05 tanpa nama tu othaman tujukan pada ko sahaja

      Padam
    6. 7.11 tanpa nama

      Ngko adalah anak haram jadam luar nikah, mengikut hadis Othaman...

      Padam
  19. KEJORA IS A MOTHERFUCKER!!!

    see u when i see u!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. 7.05 tanpa nama

      Ngko adalah anak haram jadam luar nikah, mengikut hadis Othaman...

      Padam
    2. 8.56

      Anak haram jadah dikhaskan pada ko oleh sdr othaman.

      Tak caya?

      Sdr Othaman boleh beri kata putus.

      Padam
  20. Buruk sangkakah tuan?

    BalasPadam
    Balasan
    1. 7.06 apa yg buruk sangka?

      Padam
  21. Kejora is a son bastard son of a woman fuck by a pig!!!

    Adios...

    BalasPadam
    Balasan
    1. 7.08 tanpa nama

      Ngko adalah anak haram jadam luar nikah, mengikut hadis Othaman...

      Padam
    2. 8.56

      Anak haram jadah dikhaskan pada ko oleh sdr othaman.

      Tak caya?

      Sdr Othaman boleh beri kata putus.

      Padam
  22. Ternyata kejora tidak ada sebarang fakta dan pengisian...maki hamun cacian makanan harian nya.

    Kejora ni manusia ke?

    BalasPadam
    Balasan
    1. 7.27 tanpa nama

      Ngko adalah anak haram jadam luar nikah, mengikut hadis Othaman...

      Padam
    2. 8.57

      Anak haram jadah dikhaskan pada ko oleh sdr othaman.

      Tak caya?

      Sdr Othaman boleh beri kata putus.

      Padam
    3. 9.52

      ini aku nak tolong sampaikan hadis othaman kpd ngko:


      Othaman Ahmad20 Oktober 2016 12:02 PG

      Kalau bukan anak haramjadah, kenapa tak ada nama dan tak berbapa pulak...pelik kan? Tambah pulak kamu siang malam tiap hari berperangai macam haramjadah.

      Siapa nama kamu dan ayah kamu kalau bukan haramjadah....???

      -----------------------------------------

      Ia umum untuk semua wahai cai, othaman tak ada sebut dituju khusus kepada sesiapa dgn nama tertentu...

      Padam
  23. Kesiian dgn Othaman penjiilat Nuat jubor dan DAP tokong
    Malam tadii tiada seekor caii pun yang nak datang sokong
    Dia jadi bengap bingai mungkin terlebih makan kangkong
    Rapat ke tanah kepala pak kadok biol inii Kejora pelakong

    BalasPadam