Selasa, 18 Oktober 2016

PANAS ~ Menteri Untuk Di Lelong..!


Murah betul nilainya sekarang ni..!
Fahamkan..

Siapa mahu jadi menteri?

SAYA pernah menghadapi soal jawab dengan Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC) di sebuah kamar di Parlimen. Seorang MP ahli PAC, tiba-tiba mengemukakan satu soalan. Nyata sekali soalan itu dibuat sesudah beliau membuat kesimpulan. Itu kesalahan pertama. Beliau patut tunggu dulu. Kesalahan kedua, beliau meninggalkan mesyuarat sebelum saya menjawab soalannya.

Kini, beliau menjadi seorang menteri. Banyak kenyataan yang telah beliau buat. Hampir semuanya menimbulkan kontroversi. Beliau seolah-olah tidak mempedulikan sama ada kenyataannya betul atau tidak. Yang penting ia mencetuskan persoalan. Mungkin beliau bersikap mahu melakukan provokasi; maka orang dan media akan memperkatakannya. Beliau akan mendapat publisiti. Soalnya, adakah itu kriteria seorang menteri?

Dalam lapangan komunikasi, publisiti buruk atau baik tetap publisiti. Ia lebih baik daripada tiada publisiti langsung.  Beberapa minggu lepas, saya menyatakan keganjilan beliau yang mengaku bahawa orang yang dimaksudkan MO1 itu ialah Perdana Menteri. Ini memang betul. Namun begitu, beliau sebagai  menteri dikehendaki tidak menyatakan sesuatu yang bertentangan dengan apa yang tuturkan oleh PM. Bukankah itu bertentangan dengan tanggungjawab kolektif? Bukankah kelainan begitu yang mengakibatkan Tan Sri Muhyiddin Yassin disingkirkan oleh PM dari Kabinet?

Itulah sebabnya saya mengatakan  beliau tentunya menghadapi keadaan yang resah, justeru beliau mungkin bersusah payah mencari jalan keluar ataupun bersilat politik untuk menyelamatkan dirinya. Bagaimanapun, rakyat menghayati beliau kerana berani bercakap benar. 

Seorang lagi seolah-olah bersikap merendahkan hemah dan kecerdikan rakyat. Dalam ilmu komunikasi, terutama yang bertulis dan bertutur, apa yang hendak disampaikan harus difahami oleh seorang yang berusia 12 tahun. Jika di AS, dia ialah seorang murid di tahun 7.  Di sini, dia di tahun 6. Dengan cara begitu, penulisan dan penuturan yang relevan sampai ke audiens seramai mungkin. Oleh itu kita boleh menyimpulkan itulah tahap bahasa yang dipakai oleh akhbar, TV dan radio.



Bayangkan apabila peguam negara AS menyatakan ciri-ciri MO1 persis PM Najib, sedangkan menteri itu menafikannya, tentunya audiens  dewasa terasa geli hati macam dicuit-cuit. Menteri yang kedua ini pula berbeza 360 darjah dengan menteri pertama di atas. Kebijaksanaan diri adalah amat penting. Betul atau tidak tudingan Peguam Negara AS itu adalah soal lain. Jika seorang menteri tidak sensitif dalam perkara begini, ia luar biasa sekali. Ini membawa kita kepada soal kesesuaian penjawat dengan jawatan menteri. 

Tun Dr Mahathir ketika menjadi PM pernah berkata bahawa menteri-menteri dalam Kabinetnya tidak mempunyai kepakaran yang sesuai dalam perkara tertentu. Itu sebabnya terdapat projek-projek penswastaan yang terbukti berat sebelah: membawa kerugian kepada kerajaan. Saya percaya dalam kalangan kementerian yang begitu banyak; kementerian kewangan, perdagangan dan pertanian menuntut kepandaian, kalaupun tidak kepakaran yang relevan. 

Baru-baru ini saya berbual dengan seorang tokoh korporat. Antara bisnes di bawah 
pengurusannya ialah perhotelan. Katanya, nilai sesebuah hotel adalah menurut jumlah bilik. Yang enam bintang, nilai biliknya ialah X; lima bintang, Y; empat bintang, Z; 3 bintang, A; dan seterusnya. Nilai-nilai itu diasaskan pula dengan sewanya.  Berdasarkan itu semua, nilai penuh hotel–hotel itu boleh diperhitungkan. Beliau menamakan sebuah hotel enam bintang di Kuala Lumpur di bawah pengurusannya. Segalanya meyakinkan. Malah keyakinanlah yang menjadi inti penerimaan orang. 

Dalam politik, bahasa adalah amat penting. Tetapi penggunaan bahasa berubah-ubah menurut keadaan. Tidak ada kompromi dalam penggunaan bahasa Melayu dalam politik Malaysia. Apabila di luar Malaysia pula, suka tidak suka kita harus akur dengan pentingnya bahasa Inggeris. Selain daripada orang Malaysia dan Indonesia, tidak ada orang lain yang tahu bahasa Melayu. Maka bahasa Inggerislah yang harus digunakan.

Oleh itu mana-mana menteri yang harus berkomunikasi kepada dunia, mereka mesti sekurang-kurangnya pandai berbahasa Inggeris. Tentulah PM tahu siapa yang mampu dan siapa yang tidak mampu. Lantikan menteri yang tidak menurut kemampuan tugas boleh menjejaskan integriti PM sendiri. Kelulusan profesional dalam undang-undang, kedoktoran, kejuruteraan dan sebagainya boleh menjadi asas pelantikan menteri demi kepelbagaian bakat dalam Kabinet. Mungkin ketiadaan kepelbagaian begitulah yang pernah menjadi rintihan Tun Dr Mahathir.


Rupanya yang menjadi penilaian ialah tahap ampu dan jilat jer..! Dapat ler tahap itu..!

Tokey sarkas juga yang untung..!
Lu Fikir La Sendiri!!!


87 ulasan:

  1. Gertakan caii-cai biol, BN tak ada sikit pun rasa bimbang
    Sebab puak caii inii memang besar lebat punya sembang
    PRU14 nanti puak Matdey biol ini langkah akan sumbang
    Sg. Besar dan Kuala Kangsar baru ini, siapa yg tumbang?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Komen di atas ini di buat dek Jing Jibo. Pantun memantun macam katun tak habis habis. Ini dia CV nya:

      Anjing Jibo

      Anjing Jibo di blog ini sekor saja. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

      Bola yang kecut sebab Jing Jibo ni dah tua. Masuk sini pagi petang siang malam, walau pun pukul 2-3-4 pagi. Menipu, membohong, memfitnah. Dah tua baka tapi otak budak kecik. Itu pasal apa yg dia cakap selalu nya mcm bebudak.

      Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, puiiii, terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak. Terakhir lagi, banyak pantun memantun macam kartun. Di salin C&P nya pulak, selalu ulang rangkap yang sama. Lagi terakhir: dia salin komen2 Nek Tempoyak atau tulis atas nama itu.

      Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang – Jing Jibo itu mengarut, mengata Go Fly Kite, maki hamun dan mencarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

      Kita teruskan balas, bidas, sebat, belasah, hentam, tibai, kritik, kutuk, ketuk, sekel, pelangkong, kentot dan tahikan dia. Itu saja cara nak deal dengan dia.

      Pada masa masa nya, jangan pedulikan dia, pulaukan dia.

      Padam
    2. OI si TERORIS2 JIJIK GILA BABI HOMO2 PENYAMAQ si PENJILAT JUBOQ BABI si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH ZioNAZI PARASIT /PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD - TAK pula lu TERLOLONG mcm. PUAKA psl. si TUAN lu, si TERORIS ZioNAZI madey anak beranak JUBOQ2 BABI yg. habis dok MENYAMUN berBILLION selama berPULUH TAHUN sampai sekrg. dr. RAKYAT dulu aaahhh??!!

      SYUKUR si DIKTATOR ZioNAZI PARASIT/PENYAMAQ/PENYANGAK/PENYAMUN/PEMBUNUH/PERASUAH/LANUN-madey anak BERANAK KEPARAT berIJAZAH JAMBAN ni; dah diTUMBANGkan dr. PETRON*S! PADAN MUKA! Selama ni TUAN depa, si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH PARASIT DAPJUBOQ BABI KURAP tu pikiaq dptlah terus MEROMPAK lagi PETRON*S melalui TOKEY2-PENJILAT-madey; skrg. dah HANCOQ semuanya!

      Selama ni, si keturunan PENYANGAK/PENYAMAQ/PEROMPAK-suka MEMBACA dulu sebelum SAMUN (tak ke KELAKAQnya ni!!), si madey-ejen ZIONIS ni dok punya BONGKAK pikiaq PETRON*S dan PROT*N utamanya, depa punya; sedgkan ini kepunyaan KERAJAAN dan RAKYAT!! Apalagi PETRONAS telah diTUBUHkan dgn. PENAT-LELAH oleh NEGARAWAN ULUNG TERCINTA kami, BAPA KEMERDEKAAN/PEMBANGUNAN, Almarhum PM Tun Abdul Razak Hussein, iaitu BAPA kpd. YAB PM TERCINTA kami!

      Si DIKTATOR madey anak BERANAK ni - TAK habis2 nak MENYAMUN/MENIPU rakyat terutamanya BANGSA Bumiputera!

      Tapi JANGAN haraplah si SPRM tu akan buka balik kes ini! Walaupun si LANUN-LANUN ni terus nak MEROMPAK PETRON*S serta RAKYAT - lagi $700 JUTA SEKARANG dari PETRON*S setelah MEROMPAK PETRON*S dan rakyat sebanyak RM16.21 bilion, dengan perjanjian konsesi IP* mereka yang dianugerahkan oleh si madey-LANUN tu - sehingga rakyat terpaksa TANGGUNG sampai SEKARANG!

      SIAL lu si Madey dan mana-mana KETURUNAN lu serta PENYOKONG/Tokey-Tokey yg. juga amat-JAHAT-si PEMUJA-JAMBAN DAPBANGKAI BABI! Di - http://wakeupmalaya.com/2015/12/ytl-menang-saman-petronas-rm-700juta/ :

      December 31, 2015 In Photo By WakeUp Malaya

      YTL Menang Saman Petronas RM 700juta

      Memandangkan kem pro-Tun begitu sibuk mempertahankan YTL selepas Najib menjelaskan bagaimana ERL yang dikuasai oleh YTL tidak mempunyai pilihan lain selain dari menaikkan tambang atau bayar RM2.9 bilion sebagai pampasan kepada mereka akibat dari perjanjian konsesi yang ditandatangani oleh Tun M, saya fikir adalah wajar saya menulis mengenai perkara di bawah – juga masalah legasi Tun M yang perlu ditanggung oleh kerajaan sekarang.
      ________________________________________

      Awal tahun ini, YTL telah menyaman Petronas di London dan telah memenangi pampasan berjumlah RM700 juta dari Petronas.

      Berdasarkan Perjanjian Pembekalan Gas (GSA) yang ditandatangani pada tahun 1993, Petronas sepatutnya perlu menjual gas kepada YTL Power pada harga yang dikira berdasarkan formula yang sudah ditentukan yang tidak mengikut harga pasaran gas.

      Walaubagaimanapun, apabila kerajaan mula menggunakan formula harga tetap untuk gas, YTL Power, di dalam laporan tahunannya, menyatakan Petronas secara bersendirian telah menarik balik diskaun yang disediakan di bawah formula yang berkaitan harga pasaran dan akibatnya, satu pertikaian telah tercetus sama ada diskaun tersebut, di dalam keadaan tersebut, adalah tertakluk di bawah GSA.

      Di dalam satu pendedahan yang mengejutkan, Petronas sepatutnya membekalkan gas kepada YTL Power pada harga diskaun tetapi menarik balik diskaun itu pada tahun 1997, apabila harga gas telah ditetapkan kerajaan pada harga RM6.40 untuk setiap mmbtu (yang masih lagi satu diskaun yang besar berbanding harga pasaran) untuk kesemua loji janakuasa di negara ini, disebabkan oleh krisis kewangan Asia...... (teruskan membaca)

      Jadi, Go LAHAP TAIK & JILAT LENDIR HANYIR JUBOQ2 BABI KURAP si TERORIS PENJAJAH ZIONIS DAPJUBOQ BABI KURAP lu tu!!

      Padam
    3. Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, puiiii, terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak. Terakhir lagi, banyak pantun memantun macam kartun. Di salin C&P nya pulak, selalu ulang rangkap yang sama. Lagi terakhir: dia salin komen2 Nek Tempoyak atau tulis atas nama itu.

      Padam
    4. 7.20/7.36 Anjing Jubo anak bongsu tuhan harun dah mula menyalak ha ha

      Padam
    5. Anjing Jubo ini bengap main terkam maki hamun terjah
      Langsung tiada fakta tapii gatal jubor dia mau berhujah
      Udah banyak kali anjing ini lari bila jubor dia kena tujah
      Mesti kini perut kembong kempis marah bertukar wajah

      kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaahhhh

      Padam
    6. 7.14
      pasal saudara bimbang le dok habiskan masa kat sini..menyibuk, memaki hamun, menggunakan ayat al quran untuk menyelamatkan penyamun, merepek tah pe2..kalau masuk untuk berhujah, bersama bukti tak de masalah..ni modal air liur, maki hamun org tu je keje

      Padam
    7. PANAS - Menteri Mangkuk Untuk Dilelong...! The Malaysian Mangkuk Cabinet is like my mum's cabinet. MANGKUK Everywhere!
      ------------------------------------------------------------WOWWW...what a topic we have today! I love it, man.

      Hey guys.. do you know that the word 'Mangkuk' is forbidden & cursed by the Japanese. Mangkuk indeed is a lewd-horrible-foul word in Japanese vocabulary. Mangkuk is Vagina in English and its いやらしい "iyarashii" (disgusting, lewd, indecent).

      Imagine...the cabinet that we have now all are MANGKUKs..!!

      Domo Arigato - Ohaiyo Gozaimasu..Sayonara!

      Padam
  2. Darii tohmahan fitnah cai-cai Matdey, BN tak le rasa sakit
    PRU14 nanti kita kan lihat bagaimana Melayu kan bangkit
    Nanti akan tenggelam ler itu Bersatu, Matdey punya rakit
    Biarkan dahulu anjiing-anjing gila Matdey menyalak bukit

    BalasPadam
  3. Salleh Keruak di jadikan Menteri sebab dia amat banyak mengampu Najib dalam blog nya. Tak caya, tengok lah rekod sebelom dia di lantik Najib.

    Dah jadi Menteri kerja dia asyik menafi, nafi, nafi aje. Apa nak buat lagi, Najib pun takda jawapan berkenaan 1MDB dan berblion Ringgit dalam akaun nya.

    Yang ada jawapan ia lah Dept of Justice USA, Attorney Genaral Switzerland, Monetary Authority of Singapore. Depa dah bawak ke mahkamah "misappropriation of 1MDB funds and money laundering" dan yg berkaitan dengan nya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salleh Keruak is one of the most stupid shoe cabinet ministers appointed by our World Famous Crime Minister, Najibul Bullshit. His stupidity as Multi Media & TelekoMENTEL Minister has earned him nick name...Salleh Ketiak Busuk @ Salleh Ndas Krewak.

      In his latest stupid blog gimmick, he explained the Soon-Outgoing Gomen of Najib's BN will be building an iconic tower aimed to outshine, destroy & vanquish Tun Dr. Mahathir's legacy, i.e. the KL Twin Tower and replace it with Najib's super multi 9 billion Merdeka Tower.

      Earlier Najib said the tower in the heart of Kuala Lumpur will become an “iconic” landmark that will define the capital city, besides enhancing its attractiveness to tourists and investors. When Najib mentioned an iconic tower, what exactly does it mean? What is it that makes a tower ‘iconic’? The design? The shape? The story or history that lies behind the development? Perhaps, in this case, it may be all of those things.

      The big question now is.. is it necessary when the country is already burdened with monumental foreign debt.. how is our Crime Minister gonna get fund to finance the Merdeka Tower..??? Another increase & extension of GST...???

      If those Goons/Idiots headed by the Crime Minister are serious of destroying Tun Mahathir's legacy and replace with new ones.. why not they demolish & destroy the PM Putrajaya Official Residence, PMO, UMNO PWTC Head Office built by Tun Mahathir as well...???

      Padam
    2. O.tak
      T.aik
      H.anya
      A.ota
      M.ahu
      A.ncam
      N.ajib

      A.njing
      H.indu
      M.atdey
      A.jar
      D.edak

      Padam
    3. Itu aje komen balas anda? Memang sah..puak penyokong Najib & menteri2 kabinet semua level 'mangkuk'.

      Padam
    4. tak perlu panjang, itu pun dah cukup padat dan jitu pak kadok

      bukan macam karangan panjang serupa kitab Hindu ngko yg mcm sampah tu

      mangkuk ok jugak pak kadok hindu, ngko tu taraf periuk berkerak mamak Nasik kandar, tak pernah basuh

      Padam
  4. kitar jgn tak kitar admin

    bloq putrasampah, tempat kita semula sampah sarap untuk sajian makan anjing2 kurap matdey ha ha

    BalasPadam
  5. OI si GoBLOG/TERORIS2 PENYAMAQ KANGKANG BABI si GILA BABI DAPJUBOQ BABI , lu manyak sedap aahhh... itu LAHAP TAIK dan JILAT LENDIR HANYIR si JUBOQ2 BABI JIJIK kit SIAL KANIBAL/TONGGENG eng JUBOQ BABI/kok-chin GILA BABI BETINA SUNDAL-PELACUR/gobing-jagdippyANJING KURAP-rayerHANYIR CILAKA/TODI puaKA JUBOQ BABI/KENCING NGAnga ming KANGKANG BABI BERLENDIR/BABIga KURAP!!

    TAK ke kELAKAQnya si media2 SETAN ZIONIS PENIPU WSJ dan NYT amat dajal yg. diJILAT si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH ZioNAZI PARASIT/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI/PKRHOMO KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD!Di - http://www.ifamericansknew.org/media/halsell.html :

    What Christians Don’t Know About Israel

    Grace Halsell: Grace Halsell was an award-winning journalist and author. Her books include Journey to Jerusalem and Prophecy and Politics. She passed away in 2000.
    Washington Report on Middle East Affairs

    May/June 1998

    ....that The New York Times, The Wall Street Journal, The Washington Post—and most of our nation’s print media—are owned and/or controlled by Jews supportive of Israel. It was for this reason, I deduced, that they sent so many reporters to cover Israel—and to do so largely from the Israeli point of view……

    …..the “mother” of The New York Times, Mrs. Arthur Hays Sulzberger.

    ….felt that what happened in Nazi Germany to Jews several decades earlier should silence any criticism of the Jewish state. She could focus on a holocaust of Jews while negating a modern day holocaust of Palestinians.

    I realized, quite painfully, that our friendship was ending. Iphigene Sulzberger had not only invited me to her home to meet her famous friends but, also at her suggestion, The Times had requested articles. I wrote op-ed articles on various subjects including American blacks, American Indians as well as undocumented workers. Since Mrs. Sulzberger and other Jewish officials at the Times highly praised my efforts to help these groups of oppressed peoples, the dichotomy became apparent: most “liberal” U.S. Jews stand on the side of all poor and oppressed peoples save one—the Palestinians.

    How handily these liberal Jewish opinion-molders tend to diminish the Palestinians, to make them invisible, or to categorize them all as “terrorists.”…….

    …. increasingly, American Jews have fallen victim to Zionism, a nationalistic movement that passes for many as a religion……

    Over five decades now, Zionists have killed Palestinians with impunity. And in the 1996 shelling of a U.N. base in Qana, Lebanon, the Israelis killed more than 100 civilians sheltered there. As an Israeli journalist, Arieh Shavit, explains of the massacre, “We believe with absolute certitude that right now, with the White House in our hands, the Senate in our hands and The New York Times in our hands, the lives of others do not count the same way as our own.”

    Israelis today, explains the anti-Zionist Jew Israel Shahak, “are not basing their religion on the ethics of justice. They do not accept the Old Testament as it is written. Rather, religious Jews turn to the Talmud. For them, the Talmudic Jewish laws become ‘the Bible.’ And the Talmud teaches that a Jew can kill a non-Jew with impunity.”……

    The danger, of course, for U.S. Christians is that having made an icon of Israel, we fall into a trap of condoning whatever Israel does—even wanton murder—as orchestrated by God.....

    .....said one delegate, “The Israelis have a policy to discourage us from visiting the Holy Land except under their sponsorship. They don’t want Christians to start learning all they have never known about Israel.”………

    Jadi, Go LAHAP TAIK & JILAT LENDIR HANYIR JUBOQ2 BABI KURAP si TERORIS KAFIR HARBI PENJAJAH/PARASIT ZioNAZI DAPJUBOQ BABI KURAP lu tu!!

    BalasPadam
  6. OI si GoBLOG/TERORIS2 si GILA BABI DAPJUBOQ BABI , lu manyak sedap aahhh... itu LAHAP TAIK dan JILAT LENDIR HANYIR si JUBOQ2 BABI JIJIK kit SIAL KANIBAL/TONGGENG eng JUBOQ BABI/kok-chin GILA BABI BETINA SUNDAL-PELACUR/gobing-jagdippyANJING KURAP-rayerHANYIR CILAKA/TODI puaKA JUBOQ BABI/KENCING NGAnga ming KANGKANG BABI BERLENDIR/ BABIga SUNDAL KURAP!!

    TAK pula lu TERLOLONG mcm. PUAKA kat RASUAH BERATUS BILIION utk. INDUSTRI2 SENJATA Barat/ISrael - apabila depa MEROMPAK/MENJAJAH Dunia Islam dgn. amat KEJAM! Dahlah memBUNUH umat ISLAM dlm. GENOSID sesuka hati bersama IS(IS)rael termasuk MENUBUHkan IS/IS! Dasar puak TERORIS JUBOQ BABI BARAT/ZIONIS!

    Dan lihat siapa si TERORIS ZIONIS JUBOQ BABI Soros-PERASUAH-PENGGUBAH WANG HARAM /PENIPU/PEROMPAK -no-1 dunia ni – yg. juga Leftenan KANAN empayar ZIONIS Rothschild-si PENUBUH rejim TERORIS KANIBAL ISrael serta pertalian Soros dgn. Bank-bank Switzerland yg. juga amat pro-RASUAH & terlibat dlm SINDIKET global SENJATA/DADAH - lepas tu K’jaan Switzerland/US-Barat nak MENYIASAT 1MDB kami; dasar si PENIPU/PENYANGAK nak MAMPOS) ! Di - http://www.bibliotecapleyades.net/sociopolitica/secretsoc_20century/secretsoc_20century10.htm, GEORGE SOROS AND THE ROTHSCHILD CONNECTION:

    …..Who was George Soros?

    ….The official story says that he was born in 1930 to Jewish parents and as a teenager had been chased from Budapest by the Nazis…..

    William Engdahl knows this to say about him:

    “Soros speculates on the world’s financial markets via his secret off-shore company Quantum Fund NV, a private Investment fund that handles a portfolio of four to seven billion US$ for several “clients”. The Quantum Fund is registered in the tax haven of the Netherlands Antilles in the Caribbean. In order to evade control of his financial activities by the U.S. administration not a single U.S. citizen sits on the board of Quantum. Its directors are a curious mixture of Swiss and Italian financiers.

    “Soros has been identified as a front man of the Anglo-French Rothschild banking group. Understandably neither he nor the Rothschilds want this important fact to be public, so the tight links to his friends in the London ‘City’, in the British foreign ministry, in the state of Israel and to his mighty friends in the American Establishment would stay concealed.”
    Among the members of the board of the Quantum Fund is one Richard Katz. He is at the same time head of the Rothschilds Italia S.p.A. in Milan and is also on the board of the commercial bank N.M. Rothschild & Sons in London. Another member of the board is Nils O. Taube.

    He is a partner in the London investment group St. James’ Place Capital which counts Lord Rothschild among its main partners. A frequent partner of Soros in several of his speculations – especially in the driving up of the gold quotation – is Sir James Goldsmith, a relative of the Rothschild dynasty. On the board of Quantum we also find the heads of some highly “discreet” Swiss private banks (who help the syndicated of organized crime – weapons and drugs – to launder their money)…….

    Jadi, si HOMO JIJIK, Go LAHAP TAIK & JILAT LENDIR HANYIR JUBOQ2 BABI KURAP si TERORIS PENJAJAH/PARASIT ZIONIS DAPJUBOQ BABI KURAP lu tu!!

    BalasPadam
  7. Bila tulis macam orang gila - campur huruf besar dgn huruf kecil, setiap satu komen ada memaki hamun, mengarut dan mencarut - mana orang nak baca, siapa nak percaya apa dia kata.

    Pembaca ha nya scroll over tiap kali komen dia tiba.

    BalasPadam
  8. OI BABI DIAMLAH KALAU TAK ADA BENDA NAK CAKAP. YANG KELUAR DARI MULUT BABI INI MAKIAN SAHAJA. MINAT SUNGGUH DIA PADA JUBOQ ZIONIS. PI LAH JILAT LENDIR DAN JUBOQ ZIONIS YANG HANG SUKA SANGAT. PUKI_MAK BUSUK PUNYA BABI.

    BalasPadam

  9. Mangkok2 pun mampu memerintah, pembangkang? Tin losing atau tempurung? Bunyi saja kuat habuk pun tarak, sanggup tadah apa yg BN buang, apa yg BN bends dah expired la tu , tatak malu ke korang, duk selongkar tong sampah BN.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Anjing2 Jubo matdey mana ada tahu malu...kutip makanan dlm tong sampah...

      Ini admin PutraMurtad sajikan mereka sampah kitar semula sbg makanan ha ha

      Padam
    2. "Jing Jibo itu mengarut .. maki hamun dan mencarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal."

      Padam
    3. 8.27 anjing Jubo anak bongsu tuhan harun yg terencat akal keluar fatwa ha ha

      Padam
    4. 8:15 & 8:53..

      In compliance with the Topic of The Day given by the blog Administrator,

      Rule No. 1:
      The cabinet that we have now all are MANGKUKs.

      Rule No. 2:
      Puak penyokong Najib juga level 'mangkuk'.

      Rule No. 3:
      Mangkuk is a lewd-horrible-foul word in Japanese vocabulary. Mangkuk is Vagina in English and its いやらしい "iyarashii" (disgusting, lewd, indecent).

      So..follow the rules stipulated above.




      Padam
  10. Hahaha, towkey circus dan badut circus.

    Sarkas, kata orang kampong.

    Apo nak di kato.

    Di PRU14 lah kita kato.

    Jangan pangkah Jibo atau Umno.

    BalasPadam
  11. InsyaAllah DS Najib, UMNO dan BN menang dengan majoriti yg besar pd PRU-14 nanti.
    Kpd pemakan2 fitnah (daging busuk), teruskan memakan daging busuk yg dihidangkan oleh Si Raja Mendaliar dan Si Kitul.
    Utk kes 1MDB, kita tunggu pengakhirannya utk tau siapa yg benar dan siapa yg batil.

    BalasPadam
    Balasan
    1. 8.36
      ye tunggu..pengenalan dia 2 bank di singapore dah ditutup..ambank dah kena saman..swiss dlm proses, lepas tu DOJ..just follow the flow..sabar le bro..kami pun boleh sabar tunggu najib saman WSJ pada hari selasa..selasa bila saudara boleh cakap?

      Padam
    2. 8:36, pls be reminded...

      In compliance with the Topic of The Day given by the blog Administrator,

      Rule No. 1:
      The cabinet that we have now all are MANGKUKs.

      Rule No. 2:
      Puak penyokong Najib juga level 'mangkuk'.

      Rule No. 3:
      Mangkuk is a lewd-horrible-foul word in Japanese vocabulary. Mangkuk is Vagina in English and its いやらしい "iyarashii" (disgusting, lewd, indecent).

      So..follow the rules stipulated above.

      Padam
  12. Arul kanda dah buat jelajah 1mdb
    Dah bagi penerangan dimasa ini
    tak payah nak menyibok nyibok lagi
    Pergi saja berhujah dan krmukakan bukti

    Tak payah merenyeh dengan UMNO lagi
    Dah berambus dari UMNO sila kan pergi
    Bela jer BERSATU murtad bersama medey kutti
    Satu haramjadah cawangan Bersatu tak ujud lagi

    kikikikiki.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Arul kanda buat penerangan 1mdb hanya cakap sorang2, peserta dijemput dengar sahaja, tak boleh soal, nak soal, soalan disediakan, apa punya sesi penerangan? Sekadar melepas batuk di tangga.

      Padam
  13. In US, Melania Trump said her husband's bad behaviour was "egged" on by Billy Bush.

    In Malaysia, Najib was egged on by Rosmah.

    Telor tembelang busuk.

    BalasPadam
  14. Najib jadi bodoh akibat terlebih jilat lendir hanyir rosmah

    BalasPadam
    Balasan
    1. 9.29 ulasan anjing jubo anak tuhan harun yg terencat akal ha ha

      Padam
  15. Satu cara lagi nak dapat di lantik ke kabnet Najib - take the hard line in questioning the 1MDB auditors like Deioitte, dapat jadi Tmbalan Menteri, macam Nur Jazlan.

    Tapi kesian Mat Maselan. Bukan main heboh lagi jawab macam macam pasal 1MDB, tapi tak tepat, bertelingkah fakta nya, dia dapat jadi ha nya Timbalan Menteri jugak. Pada hal dia pun Ketua Penerangan UMNO begitu lama. Dahtu di tarik jawatan dia. Di kasi kpd Annuar Musa.

    Tapi Mat Maselan dapat RM2 juta dari Najib. Shahrir, bekas Menteri dan Ketua Barisan MP di Parlimen dan Ketua Bahagaian Umno Johor Bahru dapat ha nya RM1 juta, kata dia.

    Dah meradang lain lain Ketua Bahagian yang tak dapat gitu banyak. Sebab ada 170 lebih Ketua Bahagian. Kalau di kasi RM1-2 juta sorang, banyak sangat, kot Rosmah marah.

    "It's my money, too," dia di laporkan berkata. Betul lah, apa si laki punya, dia berhak separuh. Kalau ikut undang undang sivil lah.

    Tak payah cakap civilized ke tak, lah, hehe

    BalasPadam
  16. Ari jumaat ni bajet maka riuh rendah la medey kutty merenyeh dan merendahkan baget nnti.... ada banyak krjutan yg mmbuatkan medey dan aljuboori 2 prngkhianat yg masih hidup dari negeri kedah lama tulur masuk lam perut berkenaan bajet nnti...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apa kejutan nya? Kejutan baik atau kejutan buruk?

      Setiap hari kejutan buruk je...

      Padam
    2. Budget nanti mesti nanti anjing2 cai matdey akan terkejut beruk dan melatah ha ha

      Padam
    3. 9:58 & 11:23, a friendly advice...

      In compliance with the Topic of The Day given by the blog Administrator,

      Rule No. 1:
      The cabinet that we have now all are MANGKUKs.

      Rule No. 2:
      Puak penyokong Najib juga level 'mangkuk'.

      Rule No. 3:
      Mangkuk is a lewd-horrible-foul word in Japanese vocabulary. Mangkuk is Vagina in English and its いやらしい "iyarashii" (disgusting, lewd, indecent).

      So..follow the rules stipulated above.

      Padam
    4. Dengar khabar dari kawan2 lama di PWTC, Najib akan pancing umpan 2 bulan bonos untuk semua kakitangan kerajaan pd hujung tahun ini. Apa pun kita tunggu pengumuman Buget hari Jumaat ini. Jika betul, diramalkan PRU 14 tak lama lagi.. mungkin cuti sekolah penggal pertama 2017.

      Pertandingan kali ini memang sah satu lawan satu sebab Gabungan Parti2 Pakatan Harapan akan bertanding di bawah 1 simbol sahaja.

      Padam
  17. Betul seperti komen john doe, kejora keturunan mamak ni kalau beri komen mesti nak menang...sifat semulajadi mamak, walaupun komen balas mamak ini tiada fakta, tiada pengisian, hanya maki hamun penuh kata kata kesat dan lucah.

    Rakyat baca tiada nilai, tidak meredakan persoalan rakyat, menimbulkan lebih banyak persoalan, ambil contoh disekeliling kita hari ini, adakah rakyat hidup selesa? Senang hati? Tidak dihimpit pelbagai masalah?

    Permasaalahan ini ditambah dengan pencacai upahan najib yg langsung tidak menolong najib, komen dan komen balas diberi lain dari topik iaitu masalah rakyat, maki hamun adalah makanan harian mereka dalam menjawab persoalan.

    Najib dapat apa dari pengundi jika begini sikap pencacainya?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apa pula nak disabiit dengan mamak
      Ini mestii ajaran john boDoe pukimak
      Pengampu tegar jilat Matdey mamak
      Bagi komen pun buat sampah semak

      Padam
    2. Pantun orang konpius dgn diri sendiri.

      Mula2 kata apa pula nak sabit dgn mamak pastu tetiba plak letak mamak di blkg nama Tun M.

      Tun M diberi bermacam gelaran buruk di belakang mamak cool ja.

      Ini baru ada yang sebut sikap mamak dah melenting habis. Inilah sikap mamak jahat. Apabila mereka memanggil mamak2 lain mereka hina dengan berbagai gelaran buruk, tapi apabila mereka dikaitkan dengan sikap mamak mereka melenting tak puas hati dikaitkan dengan mamak.
      Dan mereka lakukannya di sebalik nama anonyMouse.

      Yang sahnya ialah Kejora memang punya sifat2 mamak totok (mamak jahat ni bukan mamak baik).

      Padam
    3. Howdy bro John...

      In compliance with the Topic of The Day given by the blog Administrator,

      Rule No. 1:
      The cabinet that we have now all are MANGKUKs.

      Rule No. 2:
      Puak penyokong Najib juga level 'mangkuk'.

      Rule No. 3:
      Mangkuk is a lewd-horrible-foul word in Japanese vocabulary. Mangkuk is Vagina in English and its いやらしい "iyarashii" (disgusting, lewd, indecent).

      So..pick and choose the rules stipulated above.

      Padam
  18. cai2 dan jing jibo makan dedak haram cam babi....tp ok la gak...ade makan...yang x berbayor tapi bodoh2 mempertahankan jibo tu yg kesian....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Anjing2 Jubo yg pertahan matdey mcm tuhan tu lagi kesian, bengap dungu bodo piang..ha ha

      Padam
    2. Nak pertahankan tun? Perjuangan dia yg kami sokong...salah ke?

      Padam
    3. Perjuangan tak bermaruah, menjilat ludah, melutut sembah dgn bapak kominis dan kaki penutoh jubor...?

      Perjuangan nak pecah belahkan Melayu mcm pak kadok, menang sorak kampong tergadai...?

      Memang bodoh asal cai biol dungu baghal unta nih...

      Padam
    4. In compliance with the Topic of The Day given by the blog Administrator,

      Rule No. 1:
      The cabinet that we have now all are MANGKUKs.

      Rule No. 2:
      Puak penyokong Najib juga level 'mangkuk'.

      Rule No. 3:
      Mangkuk is a lewd-horrible-foul word in Japanese vocabulary. Mangkuk is Vagina in English and its いやらしい "iyarashii" (disgusting, lewd, indecent).

      So..pick and choose the rules stipulated above.

      Padam
  19. Belum pernah sejarah medey....aljuboori harga minyak turun... naik mencanak manjang... zaman najib minyak ada turun dan naik... isu minyak naik turun dah x timbul lgi.... klu aljuboori ari ni ke putarrjaya esok minyak turun... kah kah kah zaman medey royalti minyok disekat slg melutut buat bohong kata royalty minyok bagi klantan klu bersatu ke putarrjaya....kah kah kah .... otak penipu....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Zaman tun macammana harga minyak nak naik jika harga minyak jarang sekali naik?

      Padam
    2. Jarang2 ka kadang2 ka minyak tetap naik masa medey kutty 22 taun jadi PiEm... bodo punya mamak kitty... skg mau jimpa raayat kelantan nak bagi itu royalty balik la... kikikiki... tipuuu punya otakk suda mari kelantan sama kambing jampari ....

      Padam
    3. Tengok tu. Si Kejora meletakkan gelara kutty dan kitty di belakang nama Tun M.
      Inilah sikap mamak, bila mereka memanggil mamak lain mereka memanggil dengan penghinaan, tapi apabila perangai mereka dikaitkan dgn perangai mamak mereka melenting tak ketahuan.
      Makin banyak Kejora merapu makin jelas sikap mamaknya yang tak ketahuan ini.

      Padam
  20. Yang Medey nak bagi Kelantan tu bukannya royalty minyak tapi taik minyak

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ko tau ke apa taik minyak? Dedak halal haram pon tak tau, dedak manusia boleh makan ke? Pencacai je yg rela sumbat....

      Padam
  21. MEDEY KE KELANTAN BERSAMA JAMPARI
    NAK BAGI GULA GULA PASAL ROYALTY
    KEDAH KE FINAL PIALA MALAYSIA SEKALI LAGI
    BOBOI TERUS MERANA SAMBIL GIGIT JARI

    kikikikiki.....

    BalasPadam
  22. Anak-anak berudu dii celah batu
    Mereka takutkan panas mentari
    Othaman Hindu si burong hantu
    Biila waktu siang melariikan diri

    BalasPadam
  23. Osman jailani citer p ramlee
    Suman amat barua medey kitty
    Meroyan tak kira malam ka pagi
    panas ati pasal fitnah tak menjadi

    Kah kah kah....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Otaman Hindu puak haluan kiri
      Bertuhan kpd Matdey Malabari
      Dgn Kejora diia selalu giigit jari
      Bila waktu siang melarikan diri

      Ha ha

      Padam
    2. Apa pula nak disabiit dengan mamak
      Ini mestii ajaran john boDoe pukimak
      Pengampu tegar jilat Matdey mamak
      Bagi komen pun buat sampah semak

      Padam
    3. Sekali lagi pantun yang sama dikopipes untuk menunjukkan Kejora benar-benar seorang yang konpius dengan dirinya sendiri (akibat terlalu banyak menipu dia pun konpius mana satu yang betul tentang dirinya).

      Mula2 kata apa pula nak sabit dgn mamak pastu tetiba plak letak mamak di blkg nama Tun M.

      Tun M diberi bermacam gelaran buruk di belakang mamak cool ja. Sebab semua tu tak betul.

      Kejora pula bila dirinya dikaitkan dengan sikap mamak melenting habis jadi tak ketahuan. Kenapa agaknya ya?

      Ini baru ada yang sebut sikap mamak dah melenting habis. Inilah sikap mamak jahat. Apabila mereka memanggil mamak2 lain di sebalik nama AnonyMouse mereka hina dengan berbagai gelaran buruk, tapi apabila mereka dikaitkan dengan sikap mamak mereka melenting tak puas hati dikaitkan dengan mamak.

      Cuba lihat mesejnya pada 11;20 PG memanggil Tun M sebagai Kitty dan Kutty, dengan maksud menghina keturunan mamak.

      Kemudian tengok pula postingnya pada jam 12:03 PTG memanggil Matdey Malbari.

      Tidakkah ini sikap mamak totok (mamak jahat ni bukan mamak baik).

      Padam
    4. Bro John..

      This psychophant maniac is so obsessed with my name which he can't live without. Why is it John...???

      Padam
    5. Yes pak Othman.

      May be he just couldn't accept his real name given by his parents, embarassed of it, and thus the envy of yours? Just may be, but who knows..

      What might his real name be yea? Rumplestiltskin? Or may be worse? Who knows..

      And I wonder why he is so fond of calling Tun M with names such as Kitty, Kutty and Malbari? May be his real name has the like of those names. Who knows..

      But a psychophant maniac so obsessed with your name, that everyone knows..

      And a psychophant maniac so obsessed with Kitty, Kutty and Malbari, that too everyone knows.

      A confused entity? That has been proven without any doubt.

      Only these three words for him "kesiaaaan budak ni"..







      Padam
    6. Thanks and appreciate for the intellectual & well written enlightenment.

      Love & Salam to you and your family. Keep it going man..!!

      Padam
    7. Kih kih kih

      Dua ekor anak tuhan harun, bapak hindu (khalifah-1) & 'ostat' munafiq boDoe (khalifah-3) syok sesama sendiri ha ha

      Padam
  24. Othaman Hindu kalau orang tidor kemain lagii dia celupar
    Tapi bila siang Kejora kuar lari Hindu tua ini menggelepar
    Kebolehan Hindu tua iini hanya taraf Kejora punya selipar
    Kalau berdepan, piitam dia, kena Kejora punya penampar

    BalasPadam
  25. Satu perspektif lain,

    1. Ada 3 orang pesuruah najib yang perlu "ditiadakan" demi pentadbiran negara

    A. AG Apandi - defender of PM
    B. IGP Khalid - foot general of PM
    C. Speaker Pandikar - guardian of PM

    2. Pengomen pro najib

    A. Komen tak berfakta selain auta
    B. Mencaci dan memaki mahathir kerja mereka
    C. Menyerang pro mahathir dengan bahasa yang orang melayu sendiri tak faham

    3. Menteri yang perlu diberhentikan immediately

    A. Salleh Keruak....adakah nak roboh KLCC untuk bunuh legasi?
    B. Rahman Dahlan....adakah kena bangun awal untuk elak tol, guna jalan tak bertol?
    C. Nazri....adakah Ringgit lemah baik untuk negara?
    D. Mat Maslan....adakah GST diwarwarkan menurunkan harga barang?

    Sila tambah perspektif anda.

    Oh ya,

    K.E.J.O.R.A

    KOTORI minda melayu adalah kepakarannya
    EGO tak bertempat tunjuk kebodohannya
    JELIK menghambur kata-kata kesukaannya
    OTAK kosong tanpa IQ tanda personalitinya
    RESPON hanya layak dibangkul sampah tempatnya
    AUTA bukan fakta senantiasa keluar dari mulutnya

    KERIS BERAYON

    Keris ku berkarat
    Ego ku keparat
    Respon ku mengumpat
    Iblis aku berkawan rapat
    Syaitan aku juga bersahabat

    Bodoh sememangnya aku
    English tak erti BM kesukaanku
    Respek tiada dalam kamusku
    Auta dan fitnah juadah harianku
    Yang sedap dedak diberi padaku
    Only macais mengagumiku
    Najib yes....ketua penyamun ku

    P.R.O N.A.J.I.B

    Penyamun najib dah bangsatkan kami
    Rela diperkudakan dan tak boleh lari
    Otak tak perlu pakai perintah wajib dituruti

    Najib mesti kita yang bangsat pertahankan
    Agama dan bangsa kita yang bangsat perlu korbankan
    Jangan sekali sg buluh najib dihumbankan
    Ingatlah wahai macai yang najib bangsatkan
    BERSATU wajib kita yang bangsat musnahkan

    Sadaqallah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Menyerang pro Mahathir dengan bahasa yang orang Melayu sendiri tak faham? Patutlah sdr Othman selalu tak faham apa yang keluar dari mulut Kejora ni, cakap bahasa mamak rupanya. He he..

      Agak-agaknya mamak faham tak bahasa ni? Jom kita tunggu respon Kejora.. hehe..

      Padam
    2. Another Marvelous & Superb Write-Up from my brother, the gifted scholar!

      Padam
    3. Suku sakat tuhan harun syok sesama sendiri ha ha

      Padam
  26. 12.51

    .... copy paste jer la lagii...

    BalasPadam
    Balasan
    1. 12.57

      1. Tulisan acronym KEJORA, KERIS BERAYON DAN PRO NAJIB, SAYALAH AUTHORNYA.....saya nak copy n paste is my right.

      2. Contoh bahasa yang orang berfikir rasional tak faham adalah

      A. Tulisan orang kacau fikiran Nek Tempoyak
      B. Tukisan orang tak berfikiran rasional adalah dari Kejora dan Keris Berayon.
      C. Orang macam 12,57 merupakan waghing dog...whrn u have no facts u cannot argue intelligently.

      Kejora berpantun tapi sapa nak dengar...hanya melayj dan bangsat fahami
      Keris Berayon meracau, sapa nak simpati, orang macam kejora dan 12.57 yang sudi.

      Tak pernah sekali pun saya dapati tulisan atau hujah mereka berfakta, berrealiti dan berkebenaran. Yang ada deny, deny, deny. Yang dijawab auta, auta dan auta. Selainnya kutuk, kutuk, kutuk, cerca, cerca, cerca, maki,maki, maki....

      Entah manusia ke ape?

      Nang bo ti nang, kui bo ti kui

      Padam
    2. Bro 12:57..

      You're beginning to show your true scholarly colours. I like and also learn some invaluable materials from your good self.

      Keep going & Salam Perjuangan!

      Padam
  27. Mamak bukan sebarang mamak
    Mamak ini berotak budak-budak
    Menyemak-bukan sebarang menyemak
    Menyemaknya demi nak makan dedak.

    Budak bodoh bergelar Kejora
    Kekadang juga digelar jinggila
    Selalu dok suka mengaku juara
    Padahal bahasa serupa bangla

    Kejora gelaran empunya diri
    Mengaku Musytari tapi lebih serupa Malbari
    Kerjanya menipu setiap hari
    Carut dan dedak identiti diri

    Wahai budak separa gila
    Makanlah dedak selagi ada
    Kelak bila dah masuk penjara
    Baru nak makan makanan manusia


    BalasPadam
  28. http://www.bangkit.info/2016/10/gila-babi-farouk-peru-datang-lagi.html?m=1

    link..... kempen sembayang jumaat pada ari sabtu..
    kat atas tu dulu puak anwar aljuboori pejuang pluralisma murtad dan G25 marina gereja...skg medey... boboi..pp lebam dan macai bodo serah tengkuk tengkukdan leher bersatu dlm cap bunga raya bersekongkol dng puak puak murtad melacurkan kesucian islam dan meribek akidah dan iman umat islam.... bawak2 taubat...

    BalasPadam
    Balasan
    1. 1.18,

      Kamulah yang patut bertaubat. Free yourself from kemunafiqan pemimpin penyamun....



      Padam
    2. The Soon Coming Bersih 5 rally is also known as New Malaysia (Malaysia Bahru). It is a well planned democratic protest supported by the Oppositions & NGOs for Clean and Fair Elections (Bersih) and planned on Sat, November 19, 2016.

      Giants like Tun Mahathir, Azmin Ali, Mat Sabu, Lim Kit Siang, Muhyddin Yassin will spear head Bersih 5.

      Ayuh...mari kita turun beramai tunjukkan pada dunia & DYMM Raja2 rakyat jelata menolak Kerajaan Korup Najib/Rosmah.

      Padam
  29. Kih kih kih

    Perhimpunan suku sakat si tuhan harun ..
    Sayang tiada bersama si jampi menurun

    Ha ha

    BalasPadam
  30. Sdra othman dan john doe,

    Look at the response from kejora and his dedakian followers. Nond of their response showed any intelligent point.

    So, i choose to ignore their comments unless they have valid argument to rebut.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Me too.

      Komen tak ada isi. Haha, huhu, hihi, itulah saja isi yang dia ada. Kalau nak bagi panjang sikit lagi kena carut, maki, tipu dan putar belit ja.

      Padam
    2. Understood due to time constraint and family commitment. As for me, I have all the time (100% retiree) available to shut & ridicule Kejora's lies & deceit. Anyway, the country needs guys like you to counter evil subversive, notably skunk like Kejora.

      Salam Perjuangan, brothers.

      Padam
    3. Ok pak othman.

      Patutlah saya tengok pak Othman ni super aktif mcm Kejora jugak. Kekadang hairan jugak sbb saya yang kekadang muncul pun rasa tak ada masa?

      Kejora? Itu tak jadi tanda tanya lagi sebab dia dah femes dari team mydedak.

      Padam
    4. Ok pak othman.

      Patutlah saya tengok pak Othman ni super aktif mcm Kejora jugak. Kekadang hairan jugak sbb saya yang kekadang muncul pun rasa tak ada masa?

      Kejora? Itu tak jadi tanda tanya lagi sebab dia dah femes dari team mydedak.

      Padam
  31. Untuk 10.08, 'osta' john boDoe munafiq & yg seangkatan:

    Memang mamak orang jenis yang yg tak mahu mengalah
    Sentiiasa carii pasal dengan orang lain dan suka berbalah
    Matdey tongkang menjadii satu contoh yg amat terserlah
    Orang kutuk dia jilat ludah sedikit dia tidak rasa bersalah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kejora juga contoh yang terserlah.

      Padam
    2. Hairan lah juga dgn sikap ‘ostat’ boDoe munafiq pukimak
      Macam mana si dungu ni boleh begitu membenci mamak
      Mungkinkah ada mamak dah rogol binii dia dalam semak
      Atau pun dahulu ada mamak udah rogol dia punya emak

      Padam
  32. pak man and the gang,

    just ignore those scumbags......they r not worth a penny to note....kejora, keris berayun, nek tempoyak are just ajib's thrash, coming here just to spew some shits to make themselves feel relieved........similar to their master, in a denial stage.....but, don't know shit what they have written.......

    those 3 stooges and perhaps another one by the name mr fly kite ( have not seen him for quite sometimes or probably the same soul with different names ) r just here as commanded.....by the paymaster of course.....pity, with billions of ringgit, could only managed low life gutter maggots to scribe shits.....

    don't let yourselves to level down with them pariah.....you guys are way better than that......no wonder some of our ministers are in the same league........same paymaster.....

    -anti jub-

    BalasPadam