Selasa, 25 Oktober 2016

PANAS ~ Siapa Nak Jawab Soalan Husni..?



Bukan cerita kedai kopi..! Bukan orang kampung yang cakap..! Bekas Menteri Kewangan ke 2 yang beritahu..! Dimana? Di Parlimen Malaysia beb..! Apa cer..?


1MDB akan 'hantui' BN pada masa depan, kata bekas menteri

Bekas Menteri Kewangan Kedua, Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah (BN-Tambun) hari ini menggesa kerajaan untuk mempertimbangkan bagaimana masalah kewangan dan skandal 1MDB akan memberi kesan kepada survival Malaysia.
Ini adalah kali pertama Ahmad Husni membahaskan isu kontroversi 1MDB sebagai wakil rakyat selepas menghabiskan tujuh tahun sebagai seorang menteri kabinet, yang kebetulan bertepatan dengan jangka hayat 1MDB.
Ketika membahaskan ucapan Bajet 2017 Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak hari ini, Ahmad Husni mahu kerajaan mempertimbangkan beberapa kesan negatif akibat kontroversi 1MDB.
“Perdana Menteri (Datuk Seri Najib Razak) cakap persepsi menentukan survival kita
“Katalah, saya tak sebut DOJ (saman sivil Jabatan Keadilan, Amerika Syarikat) lah, katalah kes itu tak menyebelahi kita, bagaimana persepsi terhadap negara kita?
“Katalah kes AS4 bilion dengan Aabar (BVI) itu hilang, sekarang pun tak dapat, apa jadi kepada persepsi terhadap negara kita?” soalnya di Dewan Rakyat, hari ini.
Ahmad Husni merujuk kepada dana 1MDB yang bertujuan untuk usaha sama dengan PetroSaudi International (PSI) tetapi sebaliknya disalurkan ke dalam sebuah syarikat lain yang tidak berkaitan.
Husni yang juga adalah Ahli Parlimen Tambun, turut menyoal bagaimana persepsi ke atas Malaysia akan terjejas jika International Petroleum Investment Co (IPIC) ke atas 1MDB menang di mahkamah timbangtara antarabangsa bagi mendapatkan semula AS$ 6.5 bilion.
Beliau berkata skandal berkenaan akan menjejaskan peluang BN dalam pilihan raya.
“Mungkin pilihan raya akan datang BN akan menang tapi bagaimana lepas itu,” soalnya.
Lagi..!

Mengapa tiada tindakan terhadap 1MDB, soal Husni

Bekas Menteri Kewangan II hari mempersoalkan motif kerajaan menubuhkan 1Malaysia Development Berhad yang beliau dakwa menyaksikan banyak penggelapan berlaku tanpa dikenakan tindakan.
Datuk Ahmad Husni Hanadzlah (BN-Tambun) turut mempertikaikan AS$4 bilion (RM16.69 bilion) dilaporkan dalam Aabar Investment PJS Ltd, yang tidak dimiliki IPIC.
IPIC dan anak syarikat Aabar Investments PJS dalam satu kenyataan besama April lepas berkata syarikat Kepulauan Virgin British itu yang mempunyai nama yang hampir sama, Aabar Investments PJS Ltd, “bukan entiti dalam kumpulan mereka”.
“Apakah tindakan yang diambil terhadap pengurusan 1MDB kerana melabur wang bukan di tempat sepatutnya?” soal beliau ketika membahaskan rang undang-undang perbekalan 2017 di Parlimen.
Ahli Parlimen Tambun itu juga menuntut penjelasan tentang unit pelaburan bernilai AS$1 bilion (RM4.17 bilion), yang sepatutnya matang tahun lepas.
Husni, yang meletakkan semua jawatan dalam Umno dan Barisan Nasional, mempertikaikan alasan sebalik keputusan Kumpulan Wang Persaraan (KWAP) untuk meminjamkan RM4 bilion secara sekaligus kepada SRC International, bekas anak syarikat 1MDB.
“Lazimnya pinjaman diberi secara berperingkat.”
Beliau turut persoalkan alasan sebalik tender terhad dalam perolehan kerajaan tanpa pengetahuan jawatankuasa tender.
“Juga terdapat perjanjian yang menyebelahi syarikat swasta.”
Beliau menggesa pihak berkuasa supaya menyiasat kos Lebuhraya Pan Borneo.
Husni berkata meskipun Barisan Nasional mungkin memenangi pilihan raya umum akan datang, beliau tak pasti “apa yang akan berlaku selepas itu”.
Ini kerana, katanya, terdapat banyak isu berkaitan 1MDB yang belum selesai.
Ini menyebabkan syarikat pelaburan itu terdedah kepada risiko, selain daripada hakikat ia disiasat Switzerland dan Britain.
“Apa yang akan berlaku apabila siasatan itu selesai nanti? Apa akan berlaku sekiraya siasatan tidak menyebelahi kita?”
Dan lagi..!

Bajet 2017: ‘Jangan bagi sini sikit, situ sikit dan akhirnya...’

Bekas Menteri Kewangan Kedua Datuk Seri Husni Hanadzlah memberi amaran bahawa matlamat Bajet 2017 tidak akan tercapai jika peruntukan kerajaan itu tidak disalurkan dengan betul.
“Fokus betul-betul. Jangan bagi sini sikit, situ sikit dan akhirnya it becomes nothing,” katanya pada persidangan Dewan Rakyat hari ini.
"Kita beri (peruntukan) kepada semua orang hingga ia jadi begitu sedikit," katanya.
Ini adalah kali pertama Husni membahas sejak digugurkan jawatannya pada bulan Jun, selepas diberitahu bahawa beliau akan dipindahkan ke kementerian lain dalam rombakan kabinet.
Beliau berkata kerajaan perlu melakukan kajian untuk mengetahui sektor mana yang seharusnya pelaburan dibuat.
Ini katanya, adalah bagaimana negara-negara seperti Korea Selatan mampu melonjakkan negara mereka daripada sebuah negara berpendapatan sederhana kepada berpendapatan tinggi satu.
Beliau juga berkata semua kementerian perlu melihat kekuatan dan kelemahan secara holistik.
Lu Fikir La Sendiri!!!

95 ulasan:

  1. saya menyokong 1000% DS Husni...saya amat2 berbangga dan terharu memilih DS Husni sebagai pemimpin saya ...seorang pemimpin yg BERANI dan BerETIKA...semuga ALLAH memberi kekuatan dan ketenangan pada DS Husni...
    dr NAJIB BIN SAID pengundi DUN HULU KINTA dan Parlimen TAMBUN

    BalasPadam
    Balasan
    1. strategi masuk bakul dah lapuk dan licut

      Padam
  2. Apabila Husni bercakap dalam parlimen seluruh MP barisan nasional meninggalkan dewan.

    Rakyat memerhati perbuatan tidak bertanggungjawab perbuatan parti najib dan BN ini.

    Adakah mereka tidak boleh ditegur?

    Apakah tujuan rakyat mengundi mereka tempohari?

    Perbuatan mereka ini akan kami terjemahkan pada PRU akan datang dengan mengundi parti pembangkang.

    Ternyata umno parti najib hanya berkhidmat untuk diri mereka dan hanya mementingkan kekayaan untuk diri mereka sahaja.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Depa MP BN ikut tabiat Najib - dikataor, diaktaor, diktator.

      Songlap, songlap, songlap.

      Sekarag songlap masa sebagai MP sepatut nya dengar & bahas di Parlimen.

      Ingat tu, bila megundi di PRU14.

      Padam
  3. Jgn risau.
    Kejora bebal akan menghasilkan pantun bodoh yg mampu menjawab semua permasalahan.
    Bukan itu sahaja.
    Pantun kejora bebal juga akan membantu melangsaikan hutang 1mdb.

    Begitu hebatnya rasul tuhan najis

    BalasPadam
  4. Siapa nak jawap soalan si husni? Ini betul2 KELAKAU.....KAHKAHKAH....bukan ke dia sendiri dah pernah jawap sebelum soalan tu ditanyakan semalam. Alahai....inilah jadi bila asyik menjilat lendir dan kencing...ahakssss

    BalasPadam
    Balasan
    1. SAMA BENGONG MCM MUYIDIN...tak tahu apa apa pasal 1MDB...padahal dua dua duduk dlm cabinet dulu...satu jadi TPM...satu lagi MoF kedua...mcmmana boleh tak tahu...???

      Padam
    2. Kedua ni bengong atau kamu yang bengong?

      Macam mana diorang nak tau, segala urusan 1MdB diputuskan dan ditandatangani oleh seorang manusia sahaja.

      Dan urusan ini semua tidak dibawa ke dalam mesyuarat kabinet. Hanya apabila kantoi tak boleh bayar hutang maka barulah masuk kabinet untuk keluarkan 700m dana awam.

      Sekarang yang ada dalam kabinet semuanya buta tuli pekak, entah berapa wang cukai rakyat yang telah digunakan untuk bayar hutang bangkai gajah 1MDB ini.

      Kepada Allah kami mohon pertolongan.

      Padam
    3. Kalau muhyidin dan husni sendiri xtau psl 1mdb mcm mn cacai najis tau?
      Apa yg husni jawab psl 1mdb?
      Knp husni letak jawatan?
      Knp cacai najis masih bodoh?

      Padam
    4. "Apa yg husni jawab psl 1mdb?"...nampak sgt ko bodoh tapi berlagak terlebih cerdik...dia jawab dah lama dah dlm TV, radio, parlimen..ko saja yg duduk dlm gua...tapi perasan cerdik...

      kalau MP DAP Kepong Tan Seng Giaw otai pembangkang dlm parlimen dan politik Malaysia dan duduk dlm PAC utk siasat 1 MDB pun kata Najib tak ada kaitan langsung dan kelemahan 1MDB hanya dari aspek pengurusan...sapa ko nak perasan terlebih cerdik ...nampak sgt korang baru semalam je pandai cebok tahik kat burit...tuihhh..!!

      Padam
    5. Keris Berayon = Jing Jibo = NAJIB-PAID RESIDENT BLOGGER di tugaskan di blog ini. CV nua -

      Anjng Jibo

      Anjing Jibo di blog ini sekor saja. Tapi coba membayangkan dia ramai, konon. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

      Bola yang kecut sebab Jing Jibo ni dah tua. Masuk sini pagi petang siang malam, walau pun pukul 2-3-4 pagi. Menipu, membohong, memfitnah. Dah tua baka tapi otak budak kecik. Itu pasal apa yg dia cakap selalu nya mcm bebudak.

      Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, puiiii, terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak. Terakhir lagi, banyak pantun memantun macam kartun. Di salin C&P nya pulak, selalu ulang rangkap yang sama. Lagi terakhir: dia salin komen2 Nek Tempoyak atau tulis atas nama itu.

      Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang – Jing Jibo itu mengarut, mengata Go Fly Kite, maki hamun dan mencarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

      Anjing Jibo ini ia lah contoh penyokong yang Jibo kata di kempen PRU13 ada lah “bangang, hamjadah”, sebab tak membantu dia sikit pun dengan mengeluarkan fakta dan hujah yang munasabah untuk menaikkan imej dia yang merudum.

      Kita teruskan balas, bidas, sebat, belasah, hentam, tibai, kritik, kutuk, ketuk, sekel, pelangkong, kentot dan tahikan dia. Itu saja cara nak deal dengan dia.

      Pada masa masa nya, jangan pedulikan dia, pulaukan dia.

      Padam
    6. Knp menteri kewangan 2 yg jawab psl 1mdb?
      Mana menteri kewangan 1 yg juga selaku penasihat 1mdb?
      Kenapa dia sendiri xmau dtg parlimen jawab?

      Padam
  5. Trend skrg....manusia keliru. Sendiri jawab dulu...sendiri tya kemdian. Kalo btul ada integriti, masa pegang jwtn dia patut resign. Dh kena trf bru nk resign dan nk bangkang. Porrahh.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ko dah kronik? Jawab dulu tanya kemudian?

      Ko saling tak tumpah, saling tak ubah seperti anjing2 terlompat lompat ala kangaroo apabila jibbi baling dedak.

      Padam
    2. 2:09
      Aku rasa kau yg anjing tak reti bahasa. Kau dh terlampau lama mkn dedak tun m selama 22 tahun. Btul2 nk jd anjing.

      Padam
    3. Anon 325 Bapak Anjing Jibo!!

      Padam
  6. NAK JAWAB SEMUA MEMANG TAK LARAT
    SATU PANTUN SEMUA AKAN TERJAWAB
    HUSNI BODOH DIJADIKAN ALAT
    DULU DIA YG JAWAB SEKARANG DIA SOAL JAWAB

    BUDAK HUSNI DIJADIKAN ALAT
    DULU DIA JAWAB SKG DIA SOAL BALIK
    TERKINJA KINJA SUMA YAHUDI TAIK PALAT
    ASAL ADA FITNAH DIA KAUT BALIK...

    kikikiki...



    kikikiki... tak ke bodoh namernyer tuhh....

    BalasPadam
    Balasan
    1. SIFAT SEBENAR KEJORA:

      Para pembaca blog yg saya hormati

      Kejora nie bukanlah tua sangat tapi saya fikir dia dah cukup dewasa. Sayang, kepandaian yg dimilikki digunakan untuk mengauta, memutar belit fakta, memaki-carut-hamun, menodai ayat suci Quran, sikap pengecut... sebab tidak ada keihlasan dan hidup penuh dgn kepura-puraan.

      Sebagai bukti, saya tampilkan semula posting2 Kejora dgn saya & juga responden 'Anonymouse' lain2 untuk tatapan pembaca2 blog. Saksikanlah sendiri bagaimana dia begitu dengki, iri & hipokrit terhadap saya & Tun Mahathir. Oh ya..aya mohon maaf terlebih dahulu kerana saya terpaksa paparkan semua posting2 itu yg pasti agak panjang dan memakan ruangan..demi kebenaran. Di bawah ini adalah contoh bukti penampilan dirinya sewaktu kami berdialog di blog 'Parpukari'......

      OTHAMAN AHMAD JUNE 17, 2013 AT 11:25 PM
      Allah SWT dah tunjukkan dari awal lagi yang KJ tidak ada ciri-ciri atau trait untuk menjadi pemimpin negara, walaupun dia bekas pelajar Oxford, UK. Sebagai contoh & hujjah saya :-

      1) Apa dah jadi dengan pasukan bolasepak dream team dia, "My Team", awal-awal lagi dah lemas dan tenggelam, sedangkan jutaan ringgit habis dihamburkan untuk kerja tak sudah. Konon nak tunjuk pandai dgn FAM.......... mana nak tunjuk muka?

      2) DAP giat berkempen mendaftar pengundi baru, dan Tentera RBA (golongan belia Cina) siang malam menbuat serangan cyber sehingga berjaya melumpuhkan parti Gerakan, MCA & MIC. Akhirnya, mereka dapat meraih sokongan padu orang cina dan sebilangan besar kaum India pada PRU 13. Apa pula peranan dan gerak kerja Pemuda UMNO ketika itu? Yang pasti, ramai belia/beliawanis Melayu tidak berdaftar sebagai pengundi.

      Ketika itu juga, saya bertungkus lumus menangkis serangan RBA di blog mereka, tapi jarang sekali kelihatan tindak balas yg sama dari orang Melayu, khususnya kaum belia Melayu kita.

      Yang ini saya nak tanya KJ dan penggemar-penggemarnya, adakah dia layak jadi bakal pemimpin tertinggi di negara tercinta kita? Hanya memiliki segulung ijazah tanpa sumbangan bermakna, pada saya tak cukup untuk meyakin bahwa KJ adalah bakal pemimpin di masa mendatang. Harap beri maklum balas.

      Ex Son of Spura
      Quote: A leader is to be seen and not merely heard!

      ANONYMOUS JUNE 18, 2013 AT 3:36 PM (Kejora)
      UMNO sekarang dilanda akan masalah dalaman yang punyai akan mereka yang hendak menyingkirkan pengaruh Tun Mahathir - ini jelas wujud, dan tidak boleh dinafikan.

      Kita kena faham, Najib sekarang tengah bertungkus lumus hendak cari akan satu level untuk penyesuaian diri dia dalam mentadbir negara mengikut akan pemikiran dan cara dia. Namun, dia terganggu, terganggu dek akan taik-taik yang telah dibuat oleh seorang Perdana Menteri yang langsung tak buat apa-apa dalam ertikata skala yang besar pada Malaysia selama 1 penggal memegang jawatan Perdana Menteri.

      Bagi aku secara pribadi - Najib masih dalam proses nak mengenal lawan dan kawan. Nak kata Najib bodoh, tidak, dia cuma lambat nak tangkap, mungkin akibat dia tidak punyai daya fokus yang kuat. Well, lain orang lain cara.

      Dan kita harap dan mendoakan yang terbaik sahaja buat Najib untuk dapat lepaskan diri dari situasi yang mana menjadi ujian getir buat dia dan karier dia sebagai Perdana Menteri.

      Kalau kita boleh bersabar selama 1 penggal dari kepimpinan Perdana menteri sebelum Najib, mengapa tidak kita bersabar dan lihat pula Najib selama sepenggal lagi.

      Betul. Permilihan jawatan Tertinggi UMNO harus tidak dipertandingkan. Kerana terdapat makhluk pendek yang gila kuasa hendak membuat onar.

      Mungkin makhluk pendek ni adalah antara 1 dari makhluk-makhluk perosak wujud dalam UMNO yang tengah giat buat kerja muslihat.

      Aku rela Najib jadi Presiden dan Perdana menteri, dan juga muhyiddin sebagai Timbalan Presiden dan juga Timbalan Perdana menteri dari pendek, the golap man and the gangs kuasai UMNO dan kerajaan, seperti mana sebelum ni.

      Padam
    2. Sambungan....SIFAT SEBENAR KEJORA:

      ANONYMOUS JUNE 18, 2013 AT 3:36 PM (Kejora)
      UMNO sekarang dilanda akan masalah dalaman yang punyai akan mereka yang hendak menyingkirkan pengaruh Tun Mahathir - ini jelas wujud, dan tidak boleh dinafikan.

      Kita kena faham, Najib sekarang tengah bertungkus lumus hendak cari akan satu level untuk penyesuaian diri dia dalam mentadbir negara mengikut akan pemikiran dan cara dia. Namun, dia terganggu, terganggu dek akan taik-taik yang telah dibuat oleh seorang Perdana Menteri yang langsung tak buat apa-apa dalam ertikata skala yang besar pada Malaysia selama 1 penggal memegang jawatan Perdana Menteri.

      Bagi aku secara pribadi - Najib masih dalam proses nak mengenal lawan dan kawan. Nak kata Najib bodoh, tidak, dia cuma lambat nak tangkap, mungkin akibat dia tidak punyai daya fokus yang kuat. Well, lain orang lain cara.

      Dan kita harap dan mendoakan yang terbaik sahaja buat Najib untuk dapat lepaskan diri dari situasi yang mana menjadi ujian getir buat dia dan karier dia sebagai Perdana Menteri.

      Kalau kita boleh bersabar selama 1 penggal dari kepimpinan Perdana menteri sebelum Najib, mengapa tidak kita bersabar dan lihat pula Najib selama sepenggal lagi.

      Betul. Permilihan jawatan Tertinggi UMNO harus tidak dipertandingkan. Kerana terdapat makhluk pendek yang gila kuasa hendak membuat onar.

      Mungkin makhluk pendek ni adalah antara 1 dari makhluk-makhluk perosak wujud dalam UMNO yang tengah giat buat kerja muslihat.

      Aku rela Najib jadi Presiden dan Perdana menteri, dan juga muhyiddin sebagai Timbalan Presiden dan juga Timbalan Perdana menteri dari pendek, the golap man and the gangs kuasai UMNO dan kerajaan, seperti mana sebelum ni.

      ANONYMOUS JUNE 18, 2013 AT 4:48 PM (Kejora)
      Masa tu, Tun ada spare 45 cwgn tak berdaftar ... kalu kalah Tun nak protest guna cwngn tu lah ... tapi bila Tun manang tipis, geng KuLi yg protest ... bawak ke mahkamah ... 1988 ... mahkamah putuskan UMNO adalah parti haram (nasib baik tak jadi haram jadah) dan harta UMNO dibekukan ... Tun songlap harta UMNO, tubuh parti baru Melayu dgn nama UMNO(BARU) ... itulah parti yg memerintah sekarang ... sedikit demi sedikit 'journalist' mula guna UMNO saja ... alasannya kalau tak letak (BARU) pun, UMNO juga ... semua orang tau ... Hakikatnya, UMNO sudah mati tahun 1988 ... kita sekarang sedang berjuang dlm gelanggang baru orang2 Melayu ... parti yg tidak sama dgn parti Melayu zaman Tunku, Tun R, Tun H ... Ini adalah sebuah parti baru yg diasaskan Tun pada tahun 1988 ... pada tahun krisis perlembagaan ... pada tahun Ketua Hakim Negara Tun Saleh Abas disingkir (ditamatkan perkhidmatan tanpa sebab) ... pada tahun Raja2 Melayu hilang kuasa ...

      Orang2 bersara boleh bercakap apa saja ... mcm cikgu ... lepas bersara buat mcm2 cadangan ... perbanyakkan kelas tambahanlah ... balik sekolah pukul 5.00 lah ... mcm2 lagi ... tak sama dgn masa dlm perkhidmatan dulu ...

      ANONYMOUS JUNE 18, 2013 AT 5:23 PM (Kejora)
      Mana pergi juak2 yg garang sangat nak suruh najib berundur masa entry alies ong?
      Yg berapi-api minta najib letak jawatan masa entry sekolan Cina dong zong?
      Yg berjuang gila minta najib turun masa entry war room?
      Yg kata najib sudah tak relevan masa entry si kitol?

      Perempuan2 belaka kah mereka tu? Atau pun mereka dari kumpulan mak nyah / bapok chow kit?

      Rasanya tidak. Othaman Ahmad tu namanya bunyi mcm jantan ... Tapi dah expire kot ... dah pencen ... andropause kot ... jadi serupa maknyah jugalah.

      Inilah budaya orang2 UMNO, yes men, pak turut, pak angguk, JKKKK (jaga kilat kepala kote ketua)...

      Bila ada orang yg berani, berpendirian mcm KJ, orang2 UMNO tak suka ... jenis lwn toke adalah penderhaka atau anjing gigit tuan, bagi orang2 UMNO ...

      Padam
    3. Sambungan....SIFAT SEBENAR KEJORA:

      ANONYMOUS JUNE 18, 2013 AT 3:36 PM (Kejora)
      Othaman Ahmad June 18, 2013 at 2:14 AM,
      I'm on behalf of Anonymous June 17, 2013 @ 09:31 PM.

      We, the young generation got a lot of other things to do … with our jobs, handling our kids and a lot more responsibilities to our family … Not like old folks and retired people like you … having plenty of time, surplus time to bullshit around here … not here only, but in other blogs …

      If you are damn smart, why are you here, in this bloody blog? This blog is only suitable for uncivilized desperados to express their frustration, anger, hatred and jealousy … not for a clever, educated, experience and well equipped men like you. You would have been in the government’s cabinet or at least in the UMNO’s Superior Council … the better and more appropriate ground for you to deliver all you stuff … if you are really ‘you’ …

      You can just be the hero in this ‘kampung blogs’ and if you feel that you’re the real hero … it’s not late yet … I bet you … I wish to see you somewhere around … being somebody in the parliament or in Putrajaya or at PWTC or at least at the UMNO building …

      You must not be selfish and arrogant, having in your mind that we the youngsters are idiots … There are a lot of us who are much more smatter than you, but they are just reluctant to linger around to show off like you …

      ANONYMOUSJUNE 19, 2013 AT 11:43 AM
      anon 3.36,
      waa speaking nampak? kira hebat, young dan civilized la ni?

      since you speak on behalf of an anonymous, let me speak on behalf of mr othaman ahmad. we, the old folks have been doing what you whine about aeons ago albeit challenges and hardship during those days. like the saying goes 'been there, done that', stop whining and be a man. it's your responsibility to work for the wellbeing of your family and yourself. don't say as if we have not gone through those days.

      blog is a neutral ground. be it to vent frustration, give constructive comments or just being a perpetrator. if you think your young mind is too smart for this blog, why bother to stop by, let alone giving comments? this is a political blog same as malaysiakini, milosuam, tranungkite and many other counterpart. i suggest you look up the google and choose your favourite blogs to surf. instead of asking mr othaman ahmad to fight for a government's cabinet post, member of parliament, or be in UMNO council, why don't you do the same maybe under a different ticket ie PR? arent you one smart aleck? the thing is young people like you tend, i mean this generation, tend to be a whiner and a baby instead of a man. you think you are so smart cause you somewhat or rather are tech savvy and information wise. your level of narcissism to the extend of not respecting us, the elders. and the funny part is you didn't rebutt a single question posed by mr othaman. so yes, i think you are young, but idiot.

      jentayu

      ANONYMOUSJUNE 19, 2013 AT 10:27 PM
      Jen tau yu (June19, 2013 at 11:43AM):


      Who comes first, the young or the old?

      Who learnt from who & who should give good examples to who?

      You're biased! Look:

      Othaman AhmadJune 18, 2013 at 2:14 AM

      Sdra Anonymous June 17, 2013 @ 09:31 PM..........

      Apa dah jadi, senyap dan sepi aje? I am anxiosly awaiting for reponse. Come on young man, this old hag is challenging you.

      That's why the young hate peoples like you two, morons ...
      ....... PR: Before, Now & Forever! .......

      OTHAMAN AHMAD JUNE 20, 2013 AT 2:55 AM
      Anom June 19, 2013 at 11:43 AM

      Salam perjuangan..........

      That was indeed superb & marvellous! I missed your posting but glad to have found it at last. Thanks for saving my day, and I sure appreciate it.

      I'm puzzled why these young punks fancy so much of Melayu Baru with their heroes like Anwar & KJ. Can't they see that till now, Anwar & KJ fail to deliver significant contribution to the rakyat, except for self interest. Hope to hear from you again.

      Till then, Good Day mate & salam bahagia.

      Padam
    4. Sambungan....SIFAT SEBENAR KEJORA:

      ANONYMOUS JUNE 17, 2013 AT 10:18 PM (Kejora)
      Khairy lulusan Oxford University . Parpu pula lulusan
      university mana ?

      OTHAMAN AHMADJUNE 17, 2013 AT 11:40 PM
      When on the job, paper qualification is meaningless. It's the result that matters.

      Likewise, artis kalau handsome dan cantik tapi persembahan hambar dan membosankan tak ada maknanya.

      ANONYMOUSJUNE 18, 2013 AT 12:07 AM
      hahaha mantap....org lama beri komen.

      Harap muka aje..berlakon tah ke mana.. gossip aje lebih..hehehe
      ni cakap aje lebih..keja tah ke mana..nanti kita tendang bola aje la...bola masuk gol.. kj kena tendang masuk mana???!!

      OTHAMAN AHMAD JUNE 18, 2013 AT 12:03 AM
      Setuju, ramai orang terpelajar menjadikan kertas ijazah mereka sebagai produk untuk mengejar habuan dunia, termasuk golongan cendekiawan agama baik penganut Islam, maupun Kristian (Dapster Evangelist).

      Seharusnya, mereka menggunakan anugerah tuhan untuk dirinya, keluarga, jiran dan masyarakat. Bukan self interest!

      ANONYMOUS JUNE 18, 2013 AT 2:31 PM (Kejora)
      Kali ini Tun M akan menangis pula ... jgn harap Mukhriz nak kalahkan KJ ...

      ANONYMOUS JUNE 18, 2013 AT 2:35 PM (KEJORA
      Ramai lagi silent supporters bersama ko KJ, cuma mereka tu, ramai yg professional, tak ada masa nak menulis kat sini. Bukan mcm mangkuk2 yg menganggur dan paktua2 pencen yg tak ada kerja nak buat ... buang masa kat sini lah ...

      ANONYMOUS JUNE 18, 2013 AT 12:45 AM (Kejora)
      Yang pasti nya si Khairy lebih bijak dari Parpu . Khairy tu menteri , yang Parpu pulak?

      ANONYMOUS JUNE 18, 2013 AT 12:49 AM
      Kalau ya pun nak berhujah, biarlah cerdik sikit. Yalah khairy memang cerdik sebab tu dia rosakkan umno dari dalam. Di bukak flood gate dari dalam utk DAP. Cerdik memang cerdik...

      ANONYMOUS JUNE 18, 2013 AT 4:37 AM (Kejora)
      Parpu itu dari jenis tonggeng stout.......Bila dah stim.....dia start merepek. Parpu dhal.....hang mainlah dengan budak budak sama kaliber dengan hang. Tak usah nak komen pasai KJ.

      Kalau hang itu stout.....KJ is Single Malt Whisky.....Memang tak boleh dibanding. So find somene of your own stature.








      Padam
    5. Sambungan....SIFAT SEBENAR KEJORA:

      OTHAMAN AHMAD JUNE 18, 2013 AT 2:06 AM
      Maaf.... sesekali kena tulis dlm Bahasa Inggeris. Anggap saja English lesson time!

      During Dr Mahathir's time the 500 mile N-S Highway was built in a record time of under five years. The KLIA in four years, the KLCC in two years, the LRTs in two years. Everything was built in world record time.

      Under Pak Lah he did not even build a bus stop but sleeping all the time. What happen to his Hadhari? I reckon he was dihindari by Hindraf. Yes this the only legacy left by The Sleeping PM.

      Under Najib the KLIA2 is behind schedule. That bridge in Kelantan was behind schedule. Many things are just behind schedule. This is the Najib style of Gomen. What happened to ETP, GTP, Pemandu, Pemudah, Omar Ong, the con-sultans etc? Where are Khazanah and the other Government Losing Concerns?

      Dr Mahathir achieved so much without resorting to con-sultans, ETP, GTP, Idris Jala, Pemandu, Pemudah or whatever. Dr Mahathir only had the EPU, the ICU and the Civil Service. It was a top flight Civil Service.

      It is obvious. The failed system inherited from Abdullah Badawi has failed Najib. Now he is about to lose his job. For Najib to survive - the solution is simple. Just get rid of the entire system inherited from Badawi, Just go back to the system that was so successful and which served us so well under Dr Mahathir. Fire all the con-sultans. Empower the Civil Service. Empower the EPU, the ICU and the Civil Service. Get rid of Idris Jala and the entire Pemandu team. Get rid of the entire GLC leadership. Wind up Khazanah Nasional Bhd. They dont do much anyway. Nenek tua investment holding company.

      They invested in Appollo Hospital in India. How many Malaysian doctors, nurses and technicians have been employed or created from all those billions invested? Let me ask a question - who was the "middle man" in that deal? There must be middle men I presume!

      Mr PM has to change drastically or be changed, no choice! Some lembik followers have been saying that give him time to make things work. I say bro, 4 tahun pemerintahannya membuat pembangkang semakin kuat dan BN sebaliknya semakin rapuh. Asyik ikut telunjuk pembangkang, cina dan akhirnya timbul soalan, siapa sebenarnya memerintah negara ini. Asyik amaran, amaran, amaran. Pagi tangkap, petang dah keluar macam tindakan melepas batu di tangga. Ada apa-apa ke........?????????

      Ex Son of Spura

      ANONYMOUS JUNE 18, 2013 AT 3:01 PM (Kejora)
      Sure Tun Mahathir make many thing in record time but do not forget it come with large liabilities that cause high amount of current account deficit. That resulted with stock market crashes and ringgit depreciated. What is the point? What the rushes to get all this done at one time (want to cream off the as much as you can?) and that cause systemic collapse in our economy. Now Najib time it stable and we are looking forward for a better and higher economic platform. Anwar Ibrahim want to bring us one step behind. We need people like KJ to spear head this agenda and move forward. Not sulking around and envy with green eyes. Other wise we are the looser.

      OTHAMAN AHMADJUNE 18, 2013 AT 4:59 PM
      Anom June 18, 03:01 PM

      "large liabilities that cause high amount of current account deficit. That resulted with stock market crashes and ringgit depreciated". That's striking!

      In view of that, I appreciate if you could elaborate in details rather than just a general statement derived from wild and baseless accusation. Furthermore, when those things happened how old were you and do you know the full accounts of that incident?

      Eagerly awaiting for your answer, failing which I construe you're another bunch of good for nothing citizen, ungrateful and menace to the nation. Another, I have deep respect to people who speak without fear & favour, notably without hiding behind "Anonymous".

      Ex Son of Spura.

      Padam
    6. Di sini rupanya kamu Kejora ye. Penat aku tanya dah 2 kali entry dah tak jawab2 lagi soalan aku pasal maksud dan sejarah penggunaan kata pendedak untuk penyokong Najib. Ni aku tanya sekali lagi ni, kot-kot lah kamu terlepas pandang.

      Ini dah masuk kali ketiga aku tanya ni. Kalau kamu tak jawab juga aku takkan tanya lagi dah. Cukup 3 kali saja, macam salam dan talak lah jugak. So jawapan aku ialah 'I rest my case'.

      Kejora.

      Ini aku kopipes dan ubah suai jawapan aku kepada kamu dan soalan2 aku yang kamu belum jawab pada entry yang lepas. Aku datang balik ke sini takut2 kamu dah tak balik tengok entry yang lepas. Aku boleh kopipes sebab aku guna komputer di tempat kerja.

      Kalau kamu tak terima sebarang imbuhan mengapa guna Tanpa Nama? Gunalah nama samaran. Tidak yakin dengan nama samaran sendirikah. Adakah kamu Kejora? Kalau kamu Kejora apa sahaja katamu semua aku tak percaya melainkan ada bukti. Aku dan gelarkan kamu Al-Kazib yang bermaksud penipu maka bagaimana aku nak percaya kata2 kamu yang tidak disertakan bukti. Aku bukan AG Ronggeng Apandi Ali.

      Tapi kamu boleh terus cuba yakinkan aku dengan meletakkan maruah ibu bapa dan seluruh zuriat kamu sebagai taruhan seperti yang aku lakukan.

      Baiklah kamu tak dapat "upah khusus" untuk muncul dalam ni. Adakah kamu mencari makan melalui UMNO? Menjadi S/U kepada mana-mana Menteri / YB UMNO seperti S/U akhbar, S/u Politik dan seumpamanya? Atau bekerja dan mendapat gaji dari UMNO atau mana2 pembesarnya. Atau mendapat kontrak melalui UMNO? Sila jawab.

      Bukankah kamu kata kamu ada pencen? Adakah kamu penjawat awam? kalau penjawat awam bagaimana kamu boleh gunakan waktu pejabat untuk muncul di sini sebegitu kerap, pecah amanah tu. Kalau jawatan kamu bersifat political maka sudah terbukti memang kamu masuk juga kategori pendedak.

      Sebelum tu biar aku beritahu dulu, aku tidak bekerja makan gaji dengan kerajaan dan tidak pula pekerjaan aku ini bersifat political. Kamu pula?

      Hairan juga aku bagaimana kamu boleh bergayut hampir 24 jam di sini. Adakah kamu tidak perlu bekerja mencari rezeki? Atau upah kamu ditanggung oleh seseorang dari kem Najib sendiri? Aku sendiri akui kerja aku sedikit terganggu disebabkan perlu menjawab kepada tohmahan2 kamu. Kalau kamu ingat aku mula aktif dalam ni hanya selepas kamu petik ayat2 AlQuran dengan cara yang paling keji sekali. Sebelum itu aku hanya komen sikit2 sahaja. Kamulah punca aku aktif di sini.

      Sekiranya ya (pekerjaan bersifat politikal), maka kamu tetap masuk kategori pendedak sama seperti semua menteri yang menutup mulut dan mata ke atas skandal terbesar negara yang diOSAkan.

      Double standard? Mengapa dikatakan double standard sedangkan takrif dedak telah diberikan. Ia tetap ada perbezaan. Malah sejarah penggunaannya juga telah diberikan.

      Asal perkataan dedak sebagai imbuhan juga sejarahnya bermula dari UMNO digunakan oleh orang UMNO ke atas orang UMNO yang lain.

      Mana rebuttal kamu tentang 3 sejarah yang aku bagi tentang awal penggunaan kalimah dedak oleh UMNO ke atas UMNO?

      Dan aku tambah satu lagi. Iaitu kenyataan Anuar Musa bahawa "ini bukan soal yang menyokong itu dapat dedak, tapi soal yang tidak menyokong itu tidak mendapat dedak". Tidakkah ini pengakuan bahawa hanya yang menyokong Najib sahaja boleh digunakan kalimah dedak itu? Sebab apa? Sebab mereka menyokong buta tuli dan sanggup terjun bersama tuannya ke mana-mana pun demi dedak itu.

      Siapakah Ali Tinju, Jamal Yunos, Shahidan Kassim, dan Annuar Musa. Penyokong Najib atau bukan?

      Jawablah persoalan ini untuk buktikan hujah kamu dedak dan upah itu sama saja maksudnya,

      Jawablah juga apa pekerjaan kamu untuk buktikan kamu tidak termasuk di dalam definisi penerima dedak.

      Sila jawab semua soalan di atas wahai Kejora Al-Kazib

      Padam
    7. Sambungan....SIFAT SEBENAR KEJORA:

      ANONYMOUS JUNE 18, 2013 AT 6:03 PM
      Sir, that statement is valid and concur with many news in the past. Go check in Bloomberg and AWJ. Unless you did not read those kind of news papers eh!

      OTHAMAN AHMAD JUNE 18, 2013 AT 6:54 PM
      Anom June 18, 2013 @ 06.03 PM

      Being ex corporate person with global entrepreneur contacts and a player at that time, I still disagree with your stand & perception. Now allow me to narrate what actually happened :-

      What I witnessed & experienced was that the year 1997 saw drastic changes in Malaysia. There was speculative short-selling of the Malaysian currency, the ringgit. Foreign direct investment fell at an alarming rate and, as capital flowed out of the country, the value of the ringgit dropped from RM 2.50 per USD to, at one point, RM 4.80 per USD.The KLSE's composite index fell from approximately 1300 to nearly merely 400 points in a few short weeks. After the sacking of finance minister Anwar Ibrahim, a National Economic Action Council was formed to deal with the monetary crisis. Bank Negara imposed capital controls and pegged the RM3.80 to the US dollar. In addition, it also fully suspended the trading of CLOB (Central Limit Order Book) counters, indefinitely freezing approximately US$4.47 billion worth of shares and affecting 172,000 investors, most of them Singaporeans.

      Malaysia refused economic aid packages from IMF and the World Bank, surprising many analysts. By refusing aid and thus the conditions attached thereof from the IMF, Malaysia was not affected to the same degree in the Asian Financial Crisis as Indonesia, Thailand, and the Philippines.
      Regardless, the GDP suffered a sharp 7.5% contraction in 1998. It however rebounded to grow by 5.6% in 1999. The Government predicted 5.8% real GDP growth in the year 2000, but most analysts predicted growth will exceed 8% for the year.

      In order to rejuvenate the economy, massive government spending was made and Malaysia continuously recorded budget deficits in the years that followed. Economic recovery has been led by strong growth in exports, particularly of electronics and electrical products, to the United States, Malaysia's principal trade and investment partner. Inflationary pressures remained benign, and, as a result, Bank Negara,had been able to follow a low interest rate policy. The Malaysian economy recovered from the 1997 Asian Financial Crisis sooner than neighbouring countries, and has since recovered to the levels of the pre-crisis era with a GDP per capita of $14,800.

      ANONYMOUS JUNE 18, 2013 AT 6:40 AM (Kejora)
      KJ ... ko tak perlu bimbang ...

      Biarkan luncai2 di atas terjun bersama labu2 mereka ...

      Biarkan anjing2 di atas menyalak bukit putrajaya engkau ...

      Realiti, hakikat ttg kebolehan ko yg akan menentukan kejayaan ko ...

      Salakan dan lolongan mereka tidak akan menghasilkan apa-apa, malainkan dosa ...

      Intan dipalit lumpur tidak akan hilang sinarnya ...

      Ular menyusur akan tidak akan hilang bisanya ...

      Bintang yg cerah adalah fenomena cakerawala ... ia tidak dapat dimalapkan dgn meteor2 yg berterbangan dan berkeliaran tak berhaluan ...

      Pergi jahanam dgn taik2 bintang yg dengkikan kegemerlapan cahayamu ...

      Kalaulah pemimpin2 dlm UMNO ibarat bintang2, ko KJ adalah bintang Kejora ...

      ANONYMOUS JUNE 18, 2013 AT 6:59 AM (Kejora)
      KJ is Tun M in the making except for he is no as harsh as Tun ...

      He is the new era Malay leader who will indoctrinate modernization and civilization into the Malay minds ...

      KJ ... kalau kau tiada, siapa yg akan tampil berjuang bila Anuar & Rafizi nak pekunun UMNO? Siapa pemimpin UMNO yg ada integrity, capacity & capability, yg berani tampil untuk berdebat dgn mereka ... kasihanilah UMNO ...

      Padam
    8. Sambungan....MENYINGKAP SIFAT SEBENAR KEJORA:

      ANONYMOUS JUNE 18, 2013 AT 10:20 AM
      KJ adalah seburuk-buruk, sekotor-kotor, sebusuk-busuk, sehina-hina, sekeji-keji, sekarat-karat Pemimpin yg pernah UMNO lahirkan …

      Apakah anda mahu si jahanam licik ini menjadi PM kita? Dia memang berkebolehan dan berkemampuan …. Yaa ... kebolehan dan kemampuan untuk rosakkan bangsa dan agama, rosakkan dan hancurkan masa depan Malaysia dan khususnya masa depan orang2 Melayu …

      Hairan sekali, bagaimana UMNO boleh melahirkan sebegini rupa punya pemimpin … atau ada sejarah hitam perbuatan sundal yg memang pernah berlaku … yg menyebabkan kelahiran ini …

      Kita kena sentiasa berhati-hati … saya percaya bukan KJ seorang shj yg bersifat begini … ramai lagi … ramai lagi pemimpin2 jenis busuk dan kotor telah dilahirkan dan akan bakal dilahirkan UMNO …

      Langkah pertama untuk bersihkan UMNO ialah dgn melenyapkan KJ dan juga mereka2 yg seumpamanya dlm dari UMNO bersama kekotoran yg ada bersama mereka …

      Reply
      Replies

      ANONYMOUSJUNE 18, 2013 AT 1:53 PM
      Anon10:20, Pembetulan:

      Tidak Hairan langsung, bagaimana UMNO boleh melahirkan sebegini rupa punya pemimpin … ada sejarah hitam perbuatan sundal yg memang pernah/kerap berlaku dlm UNMO… yg menyebabkan kelahiran ini …

      Kita kena sentiasa berhati-hati … memang bukan KJ seorang shj yg bersifat begini … ramai lagi … ramai lagi pemimpin2 jenis busuk dan kotor telah dilahirkan dan akan bakal dilahirkan UMNO …

      Langkah pertama untuk bersihkan UMNO ialah dgn melenyapkan KJ dan kedua, lenyapkan UMNO bersama kekotoran yg ada bersama mereka …



      ANONYMOUSJUNE 18, 2013 AT 2:46 PM
      AnonymousJune 18, 2013 at 10:20 AM

      Begitulah … kelahiran “ANAK2 HARAM” ini … bukanlah perkara baru … Sbb nya ialah, perbuatan “SUNDAL SUMBANG” itu memang dah jadi resam lumrah kehidupan mereka …

      Tak kan anon baru nak tahu … ia dah berlaku dari dulu …

      “DULU, KINI & SELAMANYA” …


      Reply

      ANONYMOUSJUNE 18, 2013 AT 2:43 PM
      Anda semua cemburu ke atau golongan melayu looser, eh! bukan melayu baru ye... Looser loeser. Depa semua dah jadi elitist, Golongan elitist melayu Azran, KJ, Nik Nazmi, Nazir, Azman Yahya, Azman Mokhtar, Tengku Zafrul, ni semua adalah golongan elite melayu... Bangga beb.. Anda semua bagaimana. Terima Kaseh kepada kak Rosmah dan PM Najib dan Nor Yakcob... KJ teruskan agenda perjuangan ekonomi melayu anda.

      Reply

      ANONYMOUSJUNE 18, 2013 AT 4:02 PM
      Eden ni memang bonci dongan anak Pongulu Jamaludin ni lamo dah.
      Apo UMNO takut sangatkah kalu tak ado pomimpin mcm KJ ni? Buang sajo budak ponipu ni … UMNO ado ghamai layi pomimpin yg karismataik … Ramai juwo layi tokoh2 koparat UMNO yg boleh ambil alih jawatan dari KJ … Dio tu poghasan kononnyo dio nak bawo cagho pomikiran baru Molayu barua dlm UMNO … poyi jalan lah pongkianat nogaro … Eden fikir tak perlu kito nak risau sangat, dio tak akan bojayo jadi PM … Pocayolah, pomimpin2 UMNO somuo tunggul dan lihat sajo … saat2 kitol ni tosungkor … Maghi kito ramai2 singkirkan si jahanam ini, UMNO perlu disola matikan … Kitol nak lihat dlm UMNO lobih bayak poning katan dlm PRU14 nanti …
      Eehh.. eden dah lewat, kono masuk kojo shif potang kek pokan Ghombau. Minta maaf, mungkin ado banyak kosilapan monaip sobab togoso-goso nak poyi kojo …

      Reply
      Replies

      ANONYMOUSJUNE 18, 2013 AT 7:17 PM
      Wah dahsyat lu bro ... kalut2 nak pergi kerja, sempat buat komen lagi.

      Tak ada apa salah dlm typing (no typing error), cuma bhgn 'loghat nogoghi' tu, tak pastilah, sbb gua tak berapa cekap. Kalu 'loghat kelate' boleh la sikik2 ...



      ANONYMOUSJUNE 19, 2013 AT 7:32 PM
      Bro7:17pm, lu buta huruf ke? Tak salah hotak kau!
      Baca dgn teliti:

      1.UMNO ado ghamai layi pomimpin yg karismataik
      2.Ramai juwo layi tokoh2 koparat UMNO
      3.Molayu barua dlm UMNO
      4.pomimpin2 UMNO somuo tunggul dan lihat sajo
      5.UMNO perlu disola matikan …
      6.Kitol nak lihat dlm UMNO lobih bayak poning

      Kesalah atau disengajakkan?

      Padam
    9. Sambungan....MENYINGKAP SIFAT SEBENAR KEJORA:

      OTHMAN AHMADJUNE 18, 2013 AT 5:08 PM
      Semalaman saya memikir kenapa Tun Mahathir menasihati kita sedemikian. Kesimpulannya, saya amat bersetuju ini semua bagi mengelakkan UMNO musnah. Tun Mahathir yg bijaksana dapat membaca Najib berada dalam dilema dahsyat, dihimpit tekanan dari dalam dan luar. Tun Mahathir sendiri hampir maut ketika menghadapi krisis dgn Team B (S46).

      Saya berdoa' semoga Najib diberi petunjuk dan keselamatan untuk terus menerajui UMNO. Dalam pada itu, saya mohon Najib hindarilah orang-orang Pak Lah yg telah merusakkan semua rancangan wawasan 2020 Tun Mahathir. Berdampinglah selalu dgn Tun Mahathir. Beliaulah sebenarnya Anugerah Allah SWT buat zaman ini bagi umat Melayu dan Islam sejagat!

      OTHMAN AHMADJUNE 18, 2013 AT 5:08 PM
      Semalaman saya memikir kenapa Tun Mahathir menasihati kita sedemikian. Kesimpulannya, saya amat bersetuju ini semua bagi mengelakkan UMNO musnah. Tun Mahathir yg bijaksana dapat membaca Najib berada dalam dilema dahsyat, dihimpit tekanan dari dalam dan luar. Tun Mahathir sendiri hampir maut ketika menghadapi krisis dgn Team B (S46).

      Saya berdoa' semoga Najib diberi petunjuk dan keselamatan untuk terus menerajui UMNO. Dalam pada itu, saya mohon Najib hindarilah orang-orang Pak Lah yg telah merusakkan semua rancangan wawasan 2020 Tun Mahathir. Berdampinglah selalu dgn Tun Mahathir. Beliaulah sebenarnya Anugerah Allah SWT buat zaman ini bagi umat Melayu dan Islam sejagat!

      ANONYMOUSJUNE 19, 2013 AT 2:01 AM
      Jika nabi kita sebut mukjizat..utk manusia kita sebut karomah...perbuatan dan tindakannya membuatkan org menghargai dan menghormatiinya. Satu kemuliaan yg disanjung tinggi. Pasti ada yg membenci tapi sedikit...yg menyukai besar jumlahnya.

      Karomah yg dianugerah Allah tidak ditunjuk dgn harta atau kuasa..tapi suatu naluri yg ada dlm diri kita. Itulahanugerah yg diberi ke Dr M...walaupun sudah berhenti..kita menyanjung tinggi sehingga kini.

      Biasanya karomah seorg wali dipandang dr sudut keagamaan. Tapi Dr M dipandang dr sudut ketokohannya. Karomah itulah adalah suatu kemuliaan yg kita beri ke seseorg tapi bukan dlm bentuk harta atau kuasa tapi sesuatu yg ada dlm hati kita yg dpt kita rasakan.

      Majoriti yg ada disini merasa karomah itu. Apa saja yg djnyatakan Dr M kita menghargai dan menghormati walaupun kita tidak bersetuju org itu dipertahankan. Seperti nasihat Tun lebih baik tak bertanding yg 2 diatas..nasihat ayah ke anak.

      Padam
    10. Sambungan....MENYINGKAP SIFAT SEBENAR KEJORA:

      ANONYMOUS JUNE 18, 2013 AT 7:02 PM.
      Kalau anon 11:10am rasa orang tua nyanyok dah tak boleh pakai, cari yg muda gagah perkasa, contohnya, KJ.
      Siapa Khairi Jamaludin:
      1. Menteri Belia dan Sukan ‘Malaysia’
      2. Ahli Parlimen Rembau
      3. Ketua Pemuda UMNO Malaysia
      4. Lulusan Oxford University, UK.
      5. Fasih berbahasa Inggeris & bahasa Melayu.
      6. Petah bercakap & banyak hujah ilmiah
      7. Disukai oleh anak2 generasi muda
      8. Berfikiran matang dlm membuat kenyataan
      9. Bersikap terbuka kpd kritikan
      10. Tidak mudah melatah bila dikritik
      11. Bersikap liberal dan toleransi
      12. Berfikiran terbuka dan menerima pandangan orang
      13. Berani berhujah dan menyatakan pendirian
      14. Tegas dlm pegangan & pendirian
      15. Berani berdebat dgn Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim
      16. Berani berdebat dgn Pengarah Statistik & Perancang Strategi Pilihanray PKR, Sdr Rafizi Ramli.
      17. Low profile & tidak suka menunjuk-nunjuk
      18. Mahu membentuk generasi Melayu baru yg lebih kompetan
      19. Mahu bawak keluar orang2 UMNO dari fikiran dogmatik dan orthodox
      20. Disenangi oleh semua bangsa & lapisan masyarakat, bukan orang2 Melayu shj
      21. Tidak disenangi oleh Tun M …sbb menghalang laluan anak Tun ….
      22. (banyak sangat, tak larat nak taip)
      23. ….
      24. ….
      25. ….
      26. ….
      27. ….
      28. ….
      29. ….
      30. Bakal Perdana Menteri Malaysia … tahun …

      OTHAMAN AHMAD JUNE 18, 2013 AT 7:31 PM
      Anon June 18, 2013 @ 05:23 pm,
      Siapa jantan, siapa lelaki tulen? Kamulah sebenarnya maknyah pengecut, tak berani mendedahkan diri sebenar, hanya berani melalak-meraban disebalik 'Anonymous'. Betul tak semua bloggers?

      Tun Mahathir adalah pemimpin Agung zaman ini yg telah merubah landskap Malaysia menjadi negara maju, berteknologi, berdaya saing, celik komputer/IT tidak seperti zaman sebelum 1981 (yg mundur dan daif). Beliau adalah mentor, guru dan kebangaan saya sebagai anak Melayu Islam.

      Saya akui, saya memang marah dgn Najib kerana Najib 'mudah lupa' dgn wasiat Tun Mahathir yg masih hidup lagi. PM Najib masih terhegeh dgn kehendak & petunjuk Pak Lah (S46) dan pihak pembangkang PR. Namun setelah bermunajat dan solat hajat, saya akhirnya akur dgn keputusan Tun Mahathir yang jauh lebih bijaksana dan hikmah.

      OTHAMAN AHMAD JUNE 18, 2013 AT 7:44 PM
      Anom June 18, 2013 @ 06:08 PM

      Yes, I admit I was so damn mad with Najib and as a matter of fact still disappointed at him for condoning and following stupid advice from the failure Tun Dol and his henchmen.

      However, I have high due regards to Tun Mahathir who is my mentor, guru and my pride. He is the man with great vision and wisdom.

      ANONYMOUS JUNE 18, 2013 AT 8:43 PM (Kejora)
      En Othaman ni marahkan siapa sebenarnya? Kalau marahkan Najib pun, mcm mana boleh kaitkan dgn AnonymousJune 18, 2013 at 11:10 AM?

      Sah sudah, En Othaman tidak cukup tidur ... menulis siang malam, pagi petang di dlm blog tidak membawa kesan sebanyak mana ... ia bakal memberi kesan tidak baik kepada kesihatan En Othaman ...

      Kalau En Othaman beriya-iya benar, belum terlambat untuk En Othaman masuk bergiat aktif dlm UMNO ... berjuang hingga ke jawatan tertinggi ... di situ keluhan, rintihan, pandangan dan suara En Othaman mungkin lebih laku ...

      Padam
    11. Sambungan....MENYINGKAP SIFAT SEBENAR KEJORA:

      ANONYMOUSJUNE 19, 2013 AT 2:33 AM
      Anon di atas yg sokong kj...

      sape org tua nyanyuk...penilaian anda ke org tua yg byk berjasa anda kata nyanyuk.. anda muda...anda dtg dr mana..dr batu... tidak mungkin dr batu pasti dr org tua..org tua anda sudah tua...jika org tua anda sudah tua bermakna org tua anda nyanyuk..

      Apa maksud anda tak guna bersuara di sini pi bertanding majlis tertinggi ..Adakah anda kj sendiri atau penasihat kj atau siapa sajalah. Apakah kami org bawah atau org yg tak bertanding tidak boleh bersuara..jika nak bersuara pergi bertanding.

      Wah enak benar ya...undi yg memberhakkan anda semua duduk diatas undi Melayu bawah yg anda kata tak perlu cakap byk tapi anda semua bebas melakukan apa saja. Yg bawah tak boleh menegur.

      Telinga anda belum cukup faham..kami disini mengundi Umno bukan nama pemimpinnya. Dikertas undi itu aje hanya ada logo parti bukan orgnya. Tapi kami amat menghormati Tun walaupun kami harus menelan semua kata kata kami. Bukan bermakna en Othaman Ahmad tidak ada pendirian.

      Saya tidak dpt membayangkan pemimpin seperti kj yg masih muda kononnya tidak tahu mendidik penasihatnya agar menghargai pendpt org bawah. Hingga kini dr bahasa dan cara anda menjawab anda betul betul ada kaitan dgn kj. Adakah anda sendiri kj???????

      Jika anda kj anda tak layak jadi pemimpin. Belum apa apa di tempat begini anda melatah. Ada cara lebih bagus. Ini jelas menunjukkan sikap dalaman anda. Ingat kami bukan pemimpin kami org bawah.

      Org bawah perlu tahu. Apa yg En Othaman lakukan bagi kami amat bagus.

      ANONYMOUS JUNE 18, 2013 AT 11:37 AM
      Lagi sekali Tun Mahathir selamatkan Najib.

      hmm..

      Namun, Najib lagi masih nak tunjukkan dia lebih pandai dari Tun.

      Ada orang kata, Tun Mahathir tak boleh nak bandingkan kepimpinan dia selama 22 tahun sebagai alat pengukur dengan kepimpinan Perdana Menteri sekarang ni.

      Aku nak tanya, 22 tahun Tun memerintah, apa yang Tun hadapi?

      come on lah bhai, 22 tahun Tun memerintah, Malaysia makmur, agresif dalam hal berkaitan pembangunan negara, ekonomi stabil, etc etc..

      bayangkan kalau 22 tahun tu hancur berkecai hanya disebabkan ketidakmahiran Perdana Menteri mentadbir Malaysia, semua habis dalam sekelip mata dengan apa yang dibina selama 22 tahun.

      Mungkin bagi orang lain, Tun tak perlu interframe dalam urusan kerajaan kerana dia dah pencen, so what? Tun ada hak, dia bangunkan Malaysia, dia ada hak. lu ada masalah pribadi dengan dia, lu pergi mampus.....


      Bagi gua, Tun Mahathir adalah Perdana Menteri yang TERBAIK Malaysia pernah ada.


      Najib hanya perlu lakukan satu je, yakni pastikan Pentadbiran Malaysia dan Wawasan Malaysia tidak terkeluar dari landasan yang Tun Mahathir telah sediakan dengan usaha beliau selama 22 tahun.

      Dan... lagi sekali Tun selamatkan Najib.

      ANONYMOUS JUNE 18, 2013 AT 11:43 AM
      Tun Dr M masih SAYANGKAN UMNO sebab tu dia minta tiada pertandingan bagi 2 jawatan tertinggi. Melayu dahlah berpecah tiga nanti berpecah lagi jadi empat.

      Masa tulah biaDAP terlonjak2 ketawa besar. Walaupun beliau minta Najib lebih tegas jangan bagi muka pada pembangkang, beliau masih sokong Ah Jib ghost dan Muhyiddin.

      Mungkin didalam hati sanubari beliau inginkan ahli UMNO berperangai lebih matang tetapi realiti nya masih tamak dan dendam macam budak2.

      Oleh itu buat masa ni kerana masih hingusan, pertandingan akan dilancar bila semua ahli dah capai kematangan.

      Kami rindu Tun Dr M sebagai Perdana Menteri Malaysia.

      Padam
    12. Sambungan....SIFAT SEBENAR KEJORA:

      ANONYMOUS JUNE 18, 2013 AT 12:11 PM
      Kita Nak Minta Kepada Umno

      1. Orang berbudi kita berbahasa.
      2. Kenang budi para pengundi yang telah menyelamatkan hayat Umno pada PRU13.
      3. Perkasakan semua Majlis Agama Islam Negeri melalui :

      (1) Tambah budget majlis
      (2) Tambah pegawai penguatkuasa agama untuk memeriksa dan menangkap pasangan2 islam yang buat maksiat sama ada di tempat sembunyi atau terang
      (3) Naikkan hukuman denda dan penjara bagi kesalahan khalwat atau sekedudukan. Amaun denda yang ada sekarang membuatkan orang tak heran - naikkan kepada Minima RM5,000.00 dan Maksima RM10,000.00 ATAU penjara Minima 6 bulan dan Maksima 2 tahun.
      (4) Pinda Enakment Jenayah Syariah supaya ada peruntukan untuk menghukum bukan islam yang ditangkap khalwat atau sekedudukan dengan pasangan muslim (enakment yang ada sekarang nampak kartun sangat - bukan islam terlepas daripada sebarang hukuman begitu saja. Ini akan menggalakkan lelaki bukan islam ambil kesempatan ketas wanita islam)

      4. Perkasakan semua cabang pendidikan islam melalui :

      (1) Beri bantuan penuh kepada sekolah2 agama.
      (2) Upgrade taraf guru2 sekolah agama setaraf dengan guru sekolah akedamik.
      (3) Buat penambah baikan kepada infrastruktur disekolah2 agama setanding dengan sekolah cina dan sekolah tamil.

      Kami orang2 melayu yang undi Umno pada PRU13 sebenarnya sikit pun tak termakan dengan janji Hudud oleh Pas. Kami berpendapat tanpa Hudud pun kita boleh cegah dan basmi maksiat, hanya perlu buat penambah baikan kepada Enakment Jenayah Syariah yang sedia ada. Kami tahu Pas jadikan Hudud sebagai umpan nak dapatkan sokongan orang melayu, itu saja.

      Maka Umno " Tepok lah Dada dan Tanya lah Hati ". Nak jaga hati kami (pengundi Umno) atau nak jaga orang lain (yang tak undi Umno). As simple as that. Ini Kali lah .. UBAH.

      Peluang Datang Tanpa Di Undang. Umno Kami Harap Jadi Hulubalang.
      Di Dewan Rakyat Bila Bersidang.
      Umno Bukan Tunggul, Umno Bukan Batang.
      Hj Ariffin

      ANONYMOUS JUNE 18, 2013 AT 12:30 PM (Kejora)
      Pendapat Dr Mahadey tidak relevan lagi sebab beliau adalah seorang bekas perdana menteri yang sudah bersara . Bagaimana pula Pak Lah ? Pak Lah juga berhak untuk suarakan pendapat. Tapi Pak Lah bijak . Pak Lah tahu dia sudah bersara jadi beliau hanya diamkan diri saja.

      ANONYMOUS JUNE 18, 2013 AT 12:34 PM
      Yang layak nak lawan Najib hanya lah Muhyidin Itu pun kena kaji dulu. Kalau Najib bawa Umno seperti yang akar umbi Umno dan orang melayu mahu, buat apa kita nak buang Najib. Dan Najib kena selalu ingat, sekarang ada lah masa untuk dia memimpin Umno supaya orang melayu nampak Umno adalah lebih praktikal daripada Pas dalam perlaksanaan islam.

      Saya nak kabor kepada sahabat2 daripada Pas, ayat " gagal laksana Hudud sama erti dengan tolak islam ", ayat tu dah " out of date " sama macam pemimpin Agong Pas iaitu Ayatullah Nik Abdul Aziz yang pada kami sudah " Out Of Date atau Dah Expired " sebab itu Ayatullah tu tiba2 jer kena reject sebagai MB Kelantan. Sapa yang reject dia .. walahulam.
      Hj Ariffin

      ANONYMOUS JUNE 18, 2013 AT 5:37 PM (Kejora)
      Tn Hj ni pernah pergi Mekah ke atau saja2 taruk title Hj ...

      Ini isu rumahtangga UMNO, persoalan ttg sokongan Tun M kpd DSN & TSMY supaya dikekalkan ...

      Kalu Tn (Hj?) beranggapan cadangan Tun bagus, keluarkan hujah2 menyokong Tun, ... kalau sebaliknya, beri sebab & beri cadangan, siapa yg lebih layak untuk berada di puncak kepimpinan UMNO, selain DSN & TSMY dan kenapa ...

      Yg Tn (Hj?) nak heret hal rumahtangga PAS tu, apsal?

      Kalau minat ke arah tu, pergi tarbiyahkan orang2 PAS dlm blog pro PR, baru kaw ...

      Bagi hujah yg relevan sikit, mcm yg sebelum2 ini ...


      ANONYMOUS JUNE 18, 2013 AT 8:52 PM (Kejora)
      Hj Arifin selalu sangat sebut pasal PAS sbb apa? Ada kena mengena ke? Sekarang ni nak lagakan DSN dgn TSMY ...

      Awas dgn tukang2 komen ala KGB ni, mereka sukar dikenal pasti ...

      Kalau terikut-ikut, alamatnya Muhiyudin Yasin, Najib Talkin ... UMNO Tahlil ....

      Padam
    13. Sambungan....MENYINGKAP SIFAT SEBENAR KEJORA:

      ANONYMOUS JUNE 18, 2013 AT 1:33 PM
      TUN Mahathir ialah leader yang jarang wujud..

      Sukar cari pengganti..mcm P Ramlee..(anak P ramlee pun tak mcm p ramlee)

      Kerajaan Umno masih tak ada orang2 competent. Lihat Wiki Tg. Razaliegh, Najib & Muhyidin tak mampu tandingi.

      Lagi baik lah YM Ku Li dijadikan Senior minister (mcm LKY) untuk membuang konsultan2 & bebudak yg gagal perform, yg akan membankrupkan negara.

      Konsep slogan 1 Malaysia mungkin tak gagal..tapi I Love PM gagal- buang yg keruh ambil yg jernih.

      Dulu mmg YM bergaduh dgn Tun kerana Proton, Penang Bridge krn nampak mcm membazir..tapi bila idea tu dah berjaya ketika proton wira meletup YM menyokong kembali UMNO & Tun Mahathir.

      ANONYMOUSJUNE 18, 2013 AT 3:36 PM (Kejora)
      UMNO sekarang dilanda akan masalah dalaman yang punyai akan mereka yang hendak menyingkirkan pengaruh Tun Mahathir - ini jelas wujud, dan tidak boleh dinafikan.

      Kita kena faham, Najib sekarang tengah bertungkus lumus hendak cari akan satu level untuk penyesuaian diri dia dalam mentadbir negara mengikut akan pemikiran dan cara dia. Namun, dia terganggu, terganggu dek akan taik-taik yang telah dibuat oleh seorang Perdana Menteri yang langsung tak buat apa-apa dalam ertikata skala yang besar pada Malaysia selama 1 penggal memegang jawatan Perdana Menteri.

      Bagi aku secara pribadi - Najib masih dalam proses nak mengenal lawan dan kawan. Nak kata Najib bodoh, tidak, dia cuma lambat nak tangkap, mungkin akibat dia tidak punyai daya fokus yang kuat. Well, lain orang lain cara.

      ANONYMOUS JUNE 18, 2013 AT 4:32 PM
      Kalau kita fikir2kan, memang pada PRU13 orang cina dan india " go all out " untuk menjatuhkan kuasa politik melayu. Sebab itu slogan INI KALI LAH digunakan. Tapi melayu Pas dan melayu PKR yang bengong lagi bengap tu bukan main bangga lagi mencanangkan slogan tu di serata kampong. Malah melayu Pas yang pakai topi (ketayap) Pas dengan baju logo Pas, dengan bangganya mengarak bendera roket dalam kampong, pada hal saya tak pernah nampak pun sekor cina yang arak bendera bulan dalam pekan.

      Slogan INI KALI LAH memang mereka cina dan india dah Confirmed 100% bahawa ini kali melayu akan jatuh sebab pada masa itu sokongan melayu yang bengong lagi bengap ini kepada parti2 Pakatan Rakyat sangat memuncak, dan kami yang pro Umno pun tak yakin Umno akan kekal berkuasa. Tapi dengan kuasa Allah, orang melayu yang tak bengong dan bengap telah memihak kepada Umno demi untuk menelamatkan kuasa politik melayu.

      Saya ceritakan ini semua supaya Najib tahu, sedar diri dan insaf siapa dirinya kalau bukan kita melayu yang tak menyertai mana2 parti ini yang memangkah parti Umno. KAMI PANGKAH LAMBANG DACING BUKAN KERANA NAK SELAMATKAN BN TETAPI KERANA NAK SELAMATKAN UMNO.
      Hj Ariffin

      ANONYMOUS JUNE 18, 2013 AT 5:23 PM (Kejora)
      Mana pergi juak2 yg garang sangat nak suruh najib berundur masa entry alies ong?
      Yg berapi-api minta najib letak jawatan masa entry sekolan Cina dong zong?
      Yg berjuang gila minta najib turun masa entry war room?
      Yg kata najib sudah tak relevan masa entry si kitol?

      Perempuan2 belaka kah mereka tu? Atau pun mereka dari kumpulan mak nyah / bapok chow kit?

      Rasanya tidak. Othaman Ahmad tu namanya bunyi mcm jantan ... Tapi dah expire kot ... dah pencen ... andropause kot ... jadi serupa maknyah jugalah.

      Inilah budaya orang2 UMNO, yes men, pak turut, pak angguk, JKKKK (jaga kilat kepala kote ketua)...

      Bila ada orang yg berani, berpendirian mcm KJ, orang2 UMNO tak suka ... jenis lwn toke adalah penderhaka atau anjing gigit tuan, bagi orang2 UMNO ...

      Betullah spt yg disakatkan oleh geng2 pembangkang ...

      UMNO, Dulu mcm tu
      Kini, mcm tu juga
      dan Selamanya akan mcm tu lah juga.


      Padam
    14. Sambungan....MENYINGKAP SIFAT SEBENAR KEJORA:

      OTHAMAN AHMAD JUNE 18, 2013 AT 7:47 PM
      Anon June 18, 2013 @ 05:23 pm

      Siapa jantan, siapa lelaki tulen? Kamulah sebenarnya maknyah pengecut, tak berani mendedahkan diri sebenar, hanya berani melalak-meraban disebalik 'Anonymous'. Betul tak semua bloggers?

      Tun Mahathir adalah pemimpin Agung zaman ini yg telah merubah landskap Malaysia menjadi negara maju, berteknologi, berdaya saing, celik komputer/IT tidak seperti zaman sebelum 1981 (yg mundur dan daif). Beliau adalah mentor, guru dan kebangaan saya sebagai anak Melayu Islam.

      Saya akui, saya memang marah dgn Najib kerana Najib 'mudah lupa' dgn wasiat Tun Mahathir yg masih hidup lagi. PM Najib masih terhegeh dgn kehendak & petunjuk Pak Lah (S46) dan pihak pembangkang PR. Namun setelah bermunajat dan solat hajat, saya akhirnya akur dgn keputusan Tun Mahathir yang jauh lebih bijaksana dan hikmah.


      ANONYMOUS JUNE 18, 2013 AT 8:20 PM (Kejora)
      Othaman AhmadJune 18, 2013 at 7:47 PM:

      Kalau begitu, tuan buat satu kenyataan umum, yg tuan menarik balik hujah tuan (Othaman AhmadJune 18, 2013 at 5:40 PM)yg berbunyi:

      "Sejarah telah menunjukkan setiap sentuhan orang-orang S46 tidak ada kejayaan yg membanggakan walaupun setelah diberi peluang kedua untuk meminpin negara. Contohnya, Rais Yatim, Tun Dol Bangang, Tajol Rosli, Sahril Samad dan termasuk PM Najib."

      Taksub dan fanatic anda kpd Tun menyebabkan anda keliru dgn diri sendiri … memilih antara “kebencian anda kpd Najib & ta’at setia anda kpd Tun…”, sehingga anda tidak lagi mampu membuat pertimbangan yg rasional …

      Najib, telah gagal walaupu telah diberi peluag kedua … sekarang akan diberi pula peluang ketiga? Jika gagal lagi … & Tun kata Najib perlu dikekalkan … tuan akan berikan Najib peluang ke-empat … ke-lima, ke-enam … kalau Najib mampu bertahan riwayat melebihi 100 tahun …

      En Othaman!
      Now you should be awakened and realize and get conscious & aware that ‘YOU ARE ACTUALLY NOT WHAT YOU THINK YOU REALLY ARE’ ….


      ANONYMOUS JUNE 18, 2013 AT 8:33 PM (Kejora)
      Bagaimana pula pandangan En Othaman ttg 10 sebab kenapa PR kalah (spt apa yg Parpu cadang kita tengok) dekat 'link blog' yg parpu bagi:

      1) Najib tidak memansuhkan dasar keistimewaan kepada bumiputra.

      2) Najib tidak menghapuskan DEB.

      3) Najib tidak menjadikan sekolah cina setaraf sekolah kebangsaan.

      4) Najib tidak membenarkan kalimah Allah digunakan sepertimana yang diminta Guan Eng.

      5) Najib tidak buka Umno kepada bangsa lain dan jadikan Umno For All seperti Pas.

      6) Najib tidak beri pajakan tanah 999 tahun kepada kampung-kampung baru cina.

      7) Najib tidak benarkan Chin Peng balik ke Malaysia.

      8) Najib tidak jadikan agama-agama lain sebagai agama rasmi Malaysia.

      9) Najib tidak bagi peruntukan sama rata kepada rumah-rumah ibadat lain sepertimana diberikan kepada masjid.

      10) Najib tidak benarkan orang islam tukar agama sesuka hati sepertimana yang Izzah cakap.

      En Othaman tak terasa kah untuk masuk dan hentam blogger tu?

      Padam
    15. Sambungan....MENYINGKAP SIFAT SEBENAR KEJORA:

      OTHAMAN AHMAD JUNE 18, 2013 AT 9:56 PM
      Anom June 18, 2013 @ 08:20 PM

      Dah saya nyatakan saya masih kecewa dgn Najib berdasakan sikap lembik dan terhegeh-hegeh beliau kepada kumpulan Tun dol, pembangkang, puak cina.

      Penemuan 4 mata antara Tun Mahathir dgn Najib baru-baru ini pasti ada banyak hikmahnya. Lagi pula ketika ini hanya Najib pemimpin terbaik dalam kalangan UMNO. Semoga selepas ini, Najib akan sentiasa mendampingi Tun Mahathir dgn mendengar nasihatnya pula.

      Saya adalah pengkagum Tun Mahathir sejak tahun 60an lagi. Dunia mengakui dan menghormati ketokohan beliau sebagai pemimpin kelas dunia sebaris dgn Lee KuanYew. Malah dunia Islam juga mengakuinya. Beliau adalah jurucakap (spokeman) bagi dunia ketiga dan pandangan-pandangannya sering menjadi buruan jurnalis tempatan dan luar negara dan menjadi tajuk berita akbar & media seantero dunia. Pembangunan dan infrastruktur Malaysia dikagumi dunia barat & jepun dari pengalaman saya berinteraksi dengan mereka. Hari ini anak Melayu mampu memiliki kemewahan, pendidikan/pengajian tringgi dan celik komputer/IT dek cetusan wawasan Tun Mahathir. Saya sendiri dapat peluang pekerjaan baik melalaui Dasar Ekonomi Baru dan berpeluang menjelalajah hampir semua benua. Terima kasih Tun...... semoga Allah memberkati Tun di dunia & di akhirat.

      OTHAMAN AHMAD JUNE 18, 2013 AT 10:17 PM
      Anom June 18, 05:23 PM,
      Anom JUne 18, 08:20 PM
      Anom June 18, 08:33 PM

      First and foremost, stop using pseudonym and hiding behind "ANONYMOUS" if you are a true fighter and gentlemen. I hope you will not be chickened out to my call.

      Me..... running away, oh no...that's not me! I'm still around & If you guys want to debate, by all means you are most welcome.

      ANONYMOUS JUNE 18, 2013 AT 9:43 PM (Kejora)
      Mana pergi En Othaman?
      Apa dah jadi, senyap dan sepi aje? AnonymousJune 18, 2013 at 8:20 PM & AnonymousJune 18, 2013 at 8:33 PM are anxiously awaiting for your response. Come on old man, these DSN & KJ's men are challenging you.

      Ha ha ha ... ada 3 kemungkinan:

      (1) Pengsan sbb terkejut dgn 'power2' punya attack.
      (2) Pitam sebab tak cukup tido
      (3) Dah kena warning dgn Tun pasal 'tenyeh' Najib.

      Ha ha ha ...

      Padam
    16. Sambungan....MENYINGKAP SIFAT SEBENAR KEJORA:

      ANONYMOUS JUNE 19, 2013 AT 3:23 AM
      Saya membaca dr atas sampai bawah komen di sini...sape yg lari sape yg pengsan sape yg menyorok..Mereka masih beri komen tapi komen mengikuti nasihat Tun.. Adakah mereka biadap dgn Tun..tidak..dah bersara masih dihormati.

      Cuba bandingkan Pak Lah dan Najib.. Adakah En Othaman atau yg dibawah takut...Bukan mereka takut..jika Dr M tak
      menahan..pasti berlaku sesuatu. Bermakna Najib masih diberi peluang. Kita sendiri tidak tahu isi perbincangan. Seperti pertemuan nuor dgn JK atau kj dgn regina atau kj dgn tony pua atau kj dgn yg lain. Semua ada agenda tersembunyi. Tapi kami yakin kpd Tun. Kerana itu kami menahan diri.

      Anda seperti org kepanasan.. Sebab mungkin anda saja yg tau. Saya sendiri tak boleh ingat semua tarikh dan masa yg tepat. Ya kita dtg dan pergi. Tapi anda beri detail walaupun dan berrlalu sehari.

      Hanya org betul berada disekeliling kj saje yg akan buat begini. Walaupun sokong setakat begitu aje. Lihat En Othaman yg mengaku menyanjung Dr M dan jujur menyampaikan isinya. Pandangan org berbeza. Tapi anda menutup diri tapi mencabar.

      Org tua jgn dicampak. Takde yg tua takde yg muda. Tapi org muda yg bagus pasti dtg dr org tua yg bagus. Org muda yg tak bagus tidak semestinya org tuanya tidak bagus. Mungkin pergaulan sekeliling mengubah dirinya.

      Najib dihentam tapi tetap menghormati Tun. Bertanya pendpt. Tapi anda dihentam tidak bertanya pendpt tidak menghormati org tua. En Othaman org seperti najib menghormati Tun.

      Sikap anda yg baran itu bagus jika menjadi ahli pemuda Umno dan tunjukkan didepan pembangkang. Bukan senyap sebelum Pru tapi riuh hanya urusan diri bukan parti.

      Bagaimana mungkin kj boleh bersuara ke pembangkang..kelihatan ia begitu rapat dgn pihak di sana. Byk perkara telah berlaku..tiada satu pun pemuda Umno bersuara lantang yg berkait Melayu bahkan hanya terdgr suara sumbang.

      Ketika saya menulis ini..saya masih bertanya adakah debat kj dan nuor itu benar atau hanya lakonan. Terlalu byk lakonan yg dipertontonkan.

      Semua rakyat tau byk yg bermain sandiwara.


      OTHAMAN AHMAD JUNE 19, 2013 AT 5:46 AM
      Anon Jun 19, 03:23 AM

      Saya hargai pengertian anda. Mungkin kerana ketaksuban terhadap bangsa, agama & negara dan juga teman-teman di sini mengguna pakai samaran 'Anonymous', saya menjadi keliru. Terlebih dahulu saya mohon maaf jika saya keterlanjuran kerana sebagai insan, kelemahan tetap ada.

      Assalamualaikum & selamat menunaikan fardhu solat subuh.

      OTHAMAN AHMAD JUNE 18, 2013 AT 10:34 PM
      Anom June 18, 05:23 PM
      Anom June 18, 08:20 PM
      Anom June 18, 08:33 PM
      Anom June 18, 09:43 PM
      Anom June 18, 10:20 PM

      I am repeating, stop using pseudonym and hiding behind "ANONYMOUS" if you are a true fighter and gentlemen. I hope you will not be chickened out to my call.

      Me..... running away, oh no...that's not me! I'm still around & If you guys want to debate, by all means you are most welcome.

      BERPANTANG MATI SEBELUM AJAL.

      OTHAMAN AHMAD JUNE 18, 2013 AT 11:04 PM
      Anom June 18, 05:23 PM
      Anom June 18, 08:20 PM
      Anom June 18, 08:33 PM
      Anom June 18, 09:43 PM
      Anom June 18, 10:20 PM

      Saya akan melayani anda semua sekiranya anda menggunakan nama sebenar seperti saya. 10 statement anda itu mestilah disokong dgn fakta bila, mana, siapa yg mengeluarkannya. Tanpa ini semua saya anggapa anda semua adalah pemfitnah seperti si Anwar juga.

      Anyway, I will be awaiting your early response. All readers of this blog shall be the audience and witness. Regards.

      ANONYMOUSJUNE 19, 2013 AT 1:33 AM
      INI ADALAH MAKLUMAT TENTANG 10 STATEMENT ITU:


      PENDEDAHAN BERAPI! NAJIB YANG GAGAL ATAU ANWAR YANG JUAL BANGSA AGAMA DAN NEGARA?

      (GAMBAR PK DEKAT TENGAH SDG MAKAN EPAL)

      Nak tau cerita penuh KLIK SINI
      (Linknya)
      http://www.rbfonline.net/2013/06/pru-13-sepuluh-kegagalan-najib-punca-bn.html

      Tuesday, June 18, 2013
      PRU 13: Sepuluh Kegagalan Najib Punca BN Gagal Menang Selesa

      En Othaman tak perlu type address linknya, just click at: 'KLIK DI SINI'.

      Padam
    17. ANONYMOUS JUNE 19, 2013 AT 3:48 AM
      Tidak perlu bengang..ada dua persoalan besar...sebelum dan selepas pru..

      sebelum pru semua blogger dan org Umno melakukan apa saja utk mempastikan kemenangan. Walau menyakitkan hati dgn melihat tingkah diatas.

      Yg diatas sebelum pru tidak melihat ke bawah hanya melihat ke menteri dan penasihat aje..Jajaran politik yg hanya melihat diri sendiri bukan org yg undi anda semua. Terlalu yakin ke cina..terlalu mendgr nasihat disamping..tidak mau mendgr teguran org lain. Jadi segala polisi yg dibuat sebelum dan selepas pru berbeza.

      Kj sendiri hilang suaranya entah kemana tidak berbunyi..jika menang bertahan mungkin jika ada yg kalah melompat. Bidan terjun. Terkejut satu Maalaysia melihat keputusan yg dibuat rakyat Malaysia.

      Kerana itu kita lihat...najib juga telah sedar kuasa yg ada ditgnnya bukan di tgn cina tapi ditgn Melayu. Cuba kita lihat beberapa perkara yg berlaku selepas pru..mula mula isu dikeluar org atas tapi kerana bantahan keras org Melayu bawah akhirnya batal..gagal.

      Cth.. BN menjadi satu parti. Org Melayu Umno mau Najib beri perhatian ke Melayu Bumiputera Pribumi...bukan ke cina.. lihat kata TPM dan Najib ke Maysia Timur.

      Dr M tau hanya dia boleh mencegah dr terus bergolak ketidakpuasan pihak Melayu Umno bawah. Isu yg anda timbul adalah isu yg dilaungkan sebelum najib berjumpa Tun.
      Anda seperti mau mengambil kesempatan.

      Anda mungkin juga dtg dr satu pihak yg diupah oleh org tertentu. Beritahu kj kuasa undi ada ditgn bawah. Masih pjg perjalanan dia dlm Umno. Jgn jenis sana gagal sini melompat.

      OTHAMAN AHMADJUNE 18, 2013 AT 10:23 PM
      Anom June 18, 05:23 PM
      Anom JUne 18, 08:20 PM
      Anom June 18, 08:33 PM

      First and foremost, stop using pseudonym and hiding behind "ANONYMOUS" if you are a true fighter and gentlemen. I hope you will not be chickened out to my call.

      Me..... running away, oh no...that's not me! I'm still around & If you guys want to debate, by all means you are most welcome.

      BERPANTANG MATI SEBELUM AJAL.

      ANONYMOUS JUNE 18, 2013 AT 10:38 PM
      Syabbas tuan! Kami sentiasa di belakang tuan, ajar mereka cukup2.

      DSN memang tidak disukai oleh ramai orang2 Melayu di dlm dan diluar UMNO. Mana lebih utama antara mempertahankan DSN dgn mempertahankan nasib UMNO & nasib Melayu?

      Bab Tun M, kita respect dia ... Tapi pejam mata dulu bab Tun ... (dia sebenarnya faham) ...

      Tuan senaraikan balik lebih dari 10 sebab, mengapa orang2 Melayu patut tolak Najib ...

      Kami yakin dgn pengalaman, kewibawaan dan kebolehan tuan (tapi tlng tulis dlm BM supaya mudah dan cepat difahami semua orang).

      TSMY lebih patriotic & kurang bersikap 'materialistik' , saya rasa ...

      Kita tidak sanggup melihat anak bangsa menderita di Tanah air sendiri dgn cara kepimpinan najib.

      ANONYMOUS JUNE 18, 2013 AT 11:29 PM
      DSN & KJ, cara gaya hidup mereka adalah ala kebaratan, sbb tu mereka sukakan orang2 Cina yg gaya hidup mcm mereka. Tapi mereka tidak tahu Cina tidak suka kpd mereka. kalau ada yg ssuka pun pura2 saja (Cinapura), mereka nak dapatkan projek atau subcon dari DSN & KJ. Dasar win-win kata orang putih. Gua tolong lu (bagi projek), lu tolong gua (bukan bagi undi, tapi bagi komisen). Itu yg banyak kita dengar, tapi bukti kebenarannya hanya orang2 yg hebat dlm politik shj yg tau, mcm sdr Othman dari Sarawak tu.

      kalau boleh sdr Othman tolong kemukakan bukti2 khianat DSN & KJ dlm blog ini bagi orang2 Melayu tau siapa sebenarnya DSN & KJ, mcm cadangan AnonymousJune 18, 2013 at 10:38 PM kat atas.

      kami sangat tertunggu-tunggu maklumat yg bernas dan tepat dari tuan. harapnya tuan sdr Othman tidak akan menghampakan kami...

      Padam
    18. Sambungan....MENYINGKAP SIFAT SEBENAR KEJORA:

      ANONYMOUS JUNE 18, 2013 AT 11:36 PM
      Maaf, namanya OTHAMAN AHMAD bukannya Othman.

      Benar En Othaman Ahmad, bila kita kempen untuk jatuhkan KJ & najib, geng dia orang kata kita buat fitnah & tohmahan saja .kalau tuan En Othaman dapat buktikan kebenarannya,barulah ada kesedaran pada mereka ..
      Kita kena tukar pucuk pimpinan umno dan bn supaya dlm pru14 nanti kita akan dapat lebih banyak undi melayu, undi2 cina jagn haraplah, makin merosot lagi adaalah. masalahnya kj & najib masih percaya cina2 akan balik sokong bn, macam mana mereka lihat kita pun tak tahu ...

      Tolonglah kami en othaman, tolonglah orang2 melayu .... kami melayu & kami merayu ...

      ANONYMOUS JUNE 18, 2013 AT 11:51 PM
      Saya lama juga ikuti rencana2 tulisan pk dan komen2 balas. dlm banyak2 komen, saya dapati komen en othaman adalah sistematik dan bernas sekali berbanding dgn yg lain sbb yg lain (mungkin yg muda2) banyak yg bersikap emosyenal .dan sekadar menghentam butatuli tidak ada hujah kuat atau bukti.

      Juga saya Nampak en othaman adalah pejuang melayu sejati dengann cara dia menulis itu. cuma kalau boleh kurangkan penggunaan b inggeris atau buat terjemahan sekali.

      dia bersikap tegas dan berani (lihat kenyataannya si atas ) terhadap penentang2 nya. Dia pun pernah kata dia bukanlah jenis yes man, dimana perlu dia akan lwn.

      dia pun mcm kita juga tak suka kj dan najib sbg pemimpin UMNO.

      en othaman kalau boleh berikan maklumat2 sahih penglibatan najib & kj dlm penyelewengan , skandal dann rasuah mereka biar orang2 melayu semua tahu kita dlm umno perlukan pemimpin baru yg lebih dipercayai

      en otahaman tidak perlu takut sbb kita dijalan yg benar dan demim menegakkan kebenaran ...

      ANONYMOUS JUNE 18, 2013 AT 11:55 PM
      saya hairan kenapa En Othaman tidak masuk jadi calon. bagaimana UMNO Sarawak boleh terlepas pandang orang yg berkebolehan dn sangat berjiwa melayu mcm en Othaman ini.

      ANONYMOUS JUNE 19, 2013 AT 12:14 AM (Kejora)
      Hoi anons June 18, 2013 at 10:38 PM/11:29PM/11:36PM/11:51/11:55PM,

      Jarum panjang & jarum pendek jam sudah berhimpun, menandakan tarikh akan bertukar ke hari lain. Korang lebih baik pergi tidur, sebab:

      EN OTHAMAN TERLENTANG MATI SEBELUM AJAL!

      Kenapa dia tak jadi calon? Soalan bodoh dari 11:55. Ini zaman Najib, bukan zaman Mahathir. Alangkan zaman Mahathir, tokoh idola dia pun dia tak lekat, ini lagi jauh panggang dari api lah...

      Soalan2/cadangan2 bodoh lain 10:38 PM/11:29PM/11:36PM/11:51, ko nak tengok dia kena terajang dgn Mahathir?

      Dia cakap berdegar2 tu sbb dia meroyan tak boleh jadi calon lah ...
      Entah2 tulis dlm BI pun main copy & paste shj.

      Kalau dia betul gentleman Melayu, dia kena ada sifat Hang Jebat. Ko nak minta point dari dia ttg keburukan Najib, sorry lah! Kalau kebaikan Najib dia boleh senaraikan sekarang (sambil menyumpah dlm hati). Kalau keburukan KJ anytime ko boleh tanya dia ...

      PK kena buat entry puji Najib pula ... bagi ruang En Othaman nak tulis banyak2 komen positif ... supaya nampak sealiran pemikiran dgn Tun M ...

      Selamat pagi semua. Ok bye.

      Padam
    19. Sambungan....MENYINGKAP SIFAT SEBENAR KEJORA:

      OTHAMAN AHMAD JUNE 19, 2013 AT 12:08 AM
      Anom June 18, 10:38 PM
      Anom June 18, 11.29 PM

      Terima kasih & salam bahagia.

      Saya sudah meninggalkan dunia politik sejak tahun 2003 kerana kesibukan tugas. Saya kini juga sudah bersara pada 2008 kerana tidak sependapat dgn lembaga pengarah syarikat atas sebab kuota bumiputera telah tidak dihormati oleh pihak syarikat. Alasan mereka ketika itu adalah ianya bukan lagi dasar kerajaan. DEB zaman Tun Mahathir dah berakhir dan telah diganti oleh dasar Tun Dol yang kononnya lebih rasional.

      Saya amat sedih dan terharu kerana ketika ini maruah status Bumiputera langsung tidak dihormati di sektor swasta. Sebab itu kalau anda periksa carta organisasi syarikat di seluruh tanah air, hampir 90% jawatan pengurusan dimonopoli oleh kaum cina. Siapa nak disalahkan jika tidak Pak Lah & Najib sebagai pemimpin negara ketika itu dan kini. Pengiklanan jawatan-jawatan terpenting & pengurusan tanpa segan silu lagi diletakkan sebagai "Untuk Cina Sahaja" atau "Keutamaan Untuk Cina". BEDEBAH!

      Dalam pada itu, saya masih menunggu 5 ekor juara Melayu Baru yg mencabar saya untuk berhujjah. Sampai kini sepi membisu saja, kenapa ye?

      Saya Melayu Tidak Lupa demi Agama, Bangsa & Negara!

      ANONYMOUS JUNE 19, 2013 AT 12:08 AM (Lakonan Kejora)
      Kenapa nak desak En.OTHAMAN untuk mendedahkan bukti khianat DSN?Tak kan tak faham lagi bila En OTHAMAN berkata dia hanya pada mulanya menentang DSN tetapi akur apabila melihat pandangan TUN. Aku juga begitu,secara pribadi pada mulanya aku juga kurang bersetuju terhadap DSN tetapi setelah meneliti penerangan TUN aku dapat merasakan bahawa beliau menaruh kepercayaan penuh terhadap DSN.Bukannya TUN yang mencorakkan pemikiran aku tetapi shingga kehari ini aku tetap merasakan TUN adalah yang terbaik dari yg terbaik selaku pemimpin malaysia.Kenapa penyokong2 PR disini melalak bila En OTHAMAN menyentuh hal rumahtangga PAS?Hampa tak sedarkah yang isu disini merupakan hal rumahtangga UMNO?Takkan korang bolih masuk campur hal rumahtangga orang tapi orang lain tak bolih?@pun memang sifat semulajadi hampa sebegitu?

      ANONYMOUS JUNE 19, 2013 AT 12:44 AM
      Saya ambil dialog isteri ke3 En Jamil cerita madu3:

      Saya ni sebelah sini pun tidak, sebelah sana pun tidak, marilah kita sama2 menjaga martabat kaum Melayu (dialog asal, kaum wanita).

      Mereka2 yg anti Najib @ pro Najib bukan anti Mahaathir sebenarnya. Najib adalah pemimpin no 1 UMNo& BN sekarang. Mereka takut dgn cara dan dasar Najib, yg boleh menjejaskan kepentingan Melayu. Semua keputusan di tangan Najib. Mahathir hanya pemerintah di luar kerajaan, tidak mampu nak bela mereka, itu fikiran mereka, tak boleh salahkan mereka juga.

      Najib ibarat kapten dlm pasukan bolasepak. Dlm kepenatan berlari bermain, kapten menentukan serangan dan pertahanan dan mempengaruhi permainan. Mahathir ibarat pengurus. Jeritan pengurus atau jurulatih di luar padang tidak boleh didengari oleh pemain2, tambahan lagi dgn bising hiruk pikuk penonton.

      Mereka merasakan mereka perlu kpd seorang kapten yg berwibawa & boleh dipercayai, mereka takut kapten mereka kena suap dgn pasukan lawan.

      Dlm situasi politik pula mereka hampa, bila orang yg mereka harapkan dan nampak berkaliber spt En Othaman, yg sebelum ini kelihatan seperi sama dlm arus perjuangan mereka, tidak dapat menolong mereka ...

      Saya harap En Othaman & Anonymous June 19, 2013 at 12:08 AM faham akan situasi ini ...

      Padam
    20. Sambungan....MENYINGKAP SIFAT SEBENAR KEJORA:

      ANONYMOUS JUNE 19, 2013 AT 1:16 AM (Lakonan Kejora)
      Biarlah saya cuba menilai persidangan di sini (bukan nak jadi hakim).

      Sebelum ini, isu ttg DSN & KJ sangat hangat dan nyata lebih ramai adalah yg anti Najib & anti KJ. Ramai yg berapi-api minta Najib singkirkan KJ @ minta Najib letak jawatan dan berundur.

      (Saya ambil secara menyeluruh tanpa merujuk mana2 anon sbb terlalu banyak untuk dirujuk).

      Ada antara pengikut blog ini terperasan En Othaman adalah salah seorang yg anti Najib & anti KJ. Yg lain2nya walaupun ramai mereka tidak ingat sbb anonymous.
      Apabila keluar entry ttg Tun M cadang Najib & Muhiyudin tidak dicabar dlm PAU, secara tidak langsung bermaksud mengekalkan Najib. Mereka tadi melihat geng2 anti Najib sebelum ini termasuk En Othaman seperti tidak berani bersuara lagi.

      En Othaman kena mengaku, atas sbb sikap angkuh En Othaman mencabar beberapa orang dpd mereka, ruj:
      “Apa dah jadi, senyap dan sepi aje? I am anxiosly awaiting for reponse. Come on young man, this old hag is challenging you.”,
      maka mereka bertindak balas balik ke atas En Othaman.

      Ini nyata benar, bila salah seorang mengeluarkan kenyataan:
      “You must not be selfish and arrogant, having in your mind that we the youngsters are idiots … There are a lot of us who are much more smatter than you, but they are just reluctant to linger around to show off like you …”

      Dlm pada itu, ada pula pihak yg menangguk di air keruh, mungkin ingin nak melihat lagi bagaiman En Othaman akan beraksi atau respon. Maka dgn sbb itu, ia manjadi melalut panjang …

      Kalau En Othaman sudah mengubah pendirian untuk menyokong Najib, tak apalah. Tapi jgnlah untuk kepentingan peribadi, mesti untuk kepentingan UMNO & kepentingan orang2 Melayu khasnya. Ttg pendirian En Othaman dgn KJ, itu terpulanglah kpd En Othaman.

      ANONYMOUS JUNE 19, 2013 AT 2:08 AM (Lakonan Kejora)
      OK, bro12:44&1:16am, June 19,2013:

      Lu dua orang nampak neutral!

      Tapi, lu mesti sudah boleh nilai, bekas rakyat Spore ini ingat dia smart sangat. Mungkin cara dia mengolah BI berjaya memperdaya sesetengah orang. Orang putih kata, “don’t judge a book by its cover, but by its content”. Dia mengambil kesempatan ini sbb ramai followers blog yg tak pandai BI. (Kalau ada pun, bukan yg sokong dia, tapi yg hentam dia, dlm BI juga). Jadi, yg tak reti BI itu akan sentiasa kata BRAVO SIR! Tanpa mengetahui dia disokong atau dihentam.
      Dia penyokong kuat Tun M & Parpukari … faham2 sajalah. Gaya berhujahnya pula mirip Anwar. Banyak putar belit. Lihat:
      “Dalam pada itu, saya masih menunggu 5 ekor juara Melayu Baru yg mencabar saya untuk berhujjah. Sampai kini sepi membisu saja, kenapa ye?”
      Tuan2 boleh refer balik komen2 yg ada. Tak jumpa satu pun yg cabar dia untuk berdebat!
      Mereka itu hanya minta penjelasan dari beliau, kenapa tidak berani lagi bersuara untuk menentang Najib seperti sebelum ini, bila Tun M kata Najib perlu dikekalkan.

      Mereka nak tengok apa pendapat beliau tentang 10 hujah2 pujian tentang kebaikan dan kelebihan Najib dlm blog RBFonline. Takkan dari semua 10 itu, satu pun beliau tak berani sangkal?
      Beliau dgn senang hati shj melabel mereka penyokong KJ (Melayu Baru), sedangkan persoalan yg diketengahkan adalah berkaitan Najib.

      Kalau dlm mahkamah, hakim tidak nilai gaya bahasa, tapi fakta dan bukti. Cakap kokak kokak tergagap-gagap pun jika betul, hakim terima, tapi kalau cakap fasih petah mana pun, kalau temberang, hakim akan tolak!


      OTHAMAN AHMAD JUNE 19, 2013 AT 7:44 PM
      Anom June 19, 2013 at 1:16 AM

      Anda ada menyatakan:
      Ini nyata benar, bila salah seorang mengeluarkan kenyataan:
      “You must not be selfish and arrogant, having in your mind that we the youngsters are idiots … There are a lot of us who are much more smatter than you, but they are just reluctant to linger around to show off like you …”

      Puas saya mencari posting ayat tersebut di atas..... tak ada pun! Tolong tunjukkan di mana, bila & dari siapa? Semoga ianya bukan bidaah ada-ada saja ye!

      Padam
  7. Nasib baiklah bukan Mahathir menjadi PM, kalau tidak Husni telah menerima nasib bekas menteri kewangan yg disingkir dulu sekali dg mata lebam kena tumbuk.

    BalasPadam
    Balasan
    1. susulan insiden (mata baboon)itulah, baru rahsia PM22 dibongkar satu demi satu oleh si mata lebam...kesimpulannya: semua ini MachiaMali LOL. wakakaka

      Padam
  8. Husni bodoh buat soalan dijawab sendiri. Bila dah bercampur puak munafiq, ikut jadi munafiq le Husni biol ni...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dah ku sangka kejora al-kazib (atau sewaktu dengannya) akan menuduh Dato' Husni pula menjadi munafiq. Ini aku kopipes dan edit balik jawapan pak Othman dan jawab balas aku dalam entry lain.

      Jawapan yang sama sebab ceritanya pun sama:-

      Respond 1 (Pak Othman)

      Pulak daahh...dah habis dia munafiqkan saya, Tun M, Pak Rahman, Bro John Doe, pemilik blog ini dan Tuan Ibrahim, kini Dato Husni pulak jadi sasaran. Hebat sungguh si al 'Hush Start' Kejora nie...!!!

      (maaf pak Othman saya pinjam terlebih dahulu sebelum minta izin)


      Respond 2; john doe

      Betul tu, yang tawaduk dan beriman hanyalah Najib dan Kejora sahaja. Rosmah pun serupa. Juga Nazri Aziz, Rahman Dahlan, Salleh Keruak, Azalina, Jamal Yunos dan yang sekapal dengan mereka sahaja.

      Yang lain2 semua dah jadi murtad, fasiq, munafiq belaka. Pak Othman pun dah jadi Hindu penyembah Baghwan - Vishnu.

      Sapa kata? Al-ustaz Kejora al-kazib was-safih wal-laim wal-caruti.

      Wala'yazubillah

      Padam
    2. UNTUK PERHATIAN KEJORA:
      PAS SETUJU TIDAK AKAN KAFIR MENGKAFIR

      Setiausaha Agung PAS dan pimpinan PAS Pusat yang lain sangat mengambil berat fenomena tidak sihat kafir mengkafir, maki memaki, labelan buruk dan hinaan kepada asatizah dan pihak yang tidak atau belum bersetuju atau belum sepenuhnya yakin dengan usul RUU 355. Ada komitmen yang sangat baik diberikan oleh Setiausaha Agung dalam hal ini.

      Terima kasih kepada rombongan wakil PAS Pusat untuk pertemuan yang sangat baik, mesra dan berjaya.
      Alhamdulillah.

      Dr Rozaimi Ramle, Ustaz Abu Hafiz Sallehuddin, Ustaz Khairil Anwar, Saudara Ilham Ramli.

      --------------------

      Tahniah PAS. Kerana terbuka. Walaupun agak lambat. Tetapi masih belum terlewat. At least pendirian PAS pada isu neh boleh dijadikan rujukan bagi kami untuk sampaikan kepada penyokong2 PAS yang sesuka ahti kafirkan orang.
      (kEJORAT kena ingat dan masukkan dalam kepala hotak)
      Terima kasih ya.

      Padam
  9. SEJARAH MESIA TERCIPTA SUDAH
    DULU DIA JAWAB SEKARANG DIA SOAL SEMUA
    BUDAK HUSNI DAH JADI HARAMJADAH
    UMPAMA KONDOM DIKITAR SEMULA


    kikikiki... 1 pantun jawab semua komen bodoh barua yahudi.....

    BalasPadam
  10. PETALING JAYA, Oct 24 (MySinchew) --According to an online survey conducted by Sinchew.com.my, more than 80% of respondents are disappointed with the 2017 Budget tabled by prime minister cum finance minister Datuk Seri Najib Tun Razak at the Dewan Rakyat last Friday.

    Of the 1,082 replies received as of 1 p.m. today, 51.2% of respondents say they are "very disappointed" with the Budget while 32.7% are "disappointed".

    In the meantime, 11.5% feel that the Budget is "not too bad", but only 2.1% say they are "satisfied" with it, with 2.6% "very satisfied" with what is widely perceived as the "election budget".

    Among the items that most people are happy with are the special discounts for PTPTN loan repayment, increased BR1M and upgrading of Internet services. Some also say they are happy that the GST rate is not going up.

    On the other side of the scale, the most disappointing items are: perks for civil servants, swollen government operating expenditures and pathetic allocations for Chinese primary schools.

    On the question of "financial prudence", an overwhelming majority of respondents (90.2%) feel that the government has failed badly while 5.8% say they "have no idea". Only 4% believe Najib has managed the country's finances prudently.

    In addition, 89.1% think that the 2017 Budget will not revitalize the national economy. Only 3.9% think otherwise.

    BalasPadam
    Balasan
    1. 90 % Rakyat Malaysia berkata kerajaan najib telah gagal dari segi kewangan berhemah.

      Padam
    2. Kalau buat kajian kat PJ . aku hairan ngapa 100% tidak tolak bajet tersebut.

      Padam
    3. China ambil masa ribuan tahun untuk jadi nombor dua Sepatutnya dah nombor satu). Temasek GLC jatuh berdebuk. Maknanya tak ada sapa yang boleh claims dialah pakar yang mampu menyelamatkan ekonomi dunia. IMF pun buntu dan tak dapat berbuat apa-apa.

      Padam
  11. Yahooooo , Husni kata pru14 ini BN akan menang. He. He. He

    BalasPadam
  12. HUSNI CIPTA SEJARAH KINI
    SARUNG KONDOM KAT PALA SENDIRI
    JAWAPAN AWAL SUDAH LAMA DIBERI
    SOALAN NYA BARU MUNCUL HARI iNI

    Kikikikikkiki... bodooo ... bodooo... kikikiki..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, puiiii, terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak. Terakhir lagi, banyak pantun memantun macam kartun.

      Padam
  13. Menuduh umno/bn sabotaj air adalah membawa maksud bahawa kerajaan negeri sudah tidak tahu atau sudah mati akal bagaimana untuk menyelesai masaalah ini.Bahaya berketuakan parti dan pemimpin seperti ini,andai kata berlaku keadaan yang sangat kritikal seperti peperangan atau bencana pemimpin ini akan panik dan tidak tahu bila atau bagaimana patut untuk menggerakkan jentera bagi mengatasi keadaan.

    Dia hanya akan menyalahkan musuh kerana menyerang negara nya atau mungkin menyalahkan kuasa Allah kerana menurunkan bencana kepada negaranya.Pemimpin dipilh bagi tujuan memimpin dan membuat keputusan penting bagi melindungi rakyat nya bukannya untuk makan gaji dan ber retorik semata-mata.Sesebuah negara tidak selalunya sentiasa aman dan selesa akan tiba masa nya suatu malapetaka yang tak terduga yang memerlukan kebijaksanaan seorang pemimpin yang mampu dan bersedia untuk menghadapinya.

    Kalau mengikut tafsiran koperat dan falasah pengurusan pun dia ni sudah tidak layak untuk menjadi CEO dan seharusnya meletakkan jawatan.

    BalasPadam
  14. Husni ni mula2 dia ikut arahan klepet. Lepas tu hati dia terbuka melihat kebenaran yg ekonomi negara jatuh akibat 1mdb. Dia pun sound klepet. Seperti biasa klepet bertindak tukarkan dia ke kementerian lain. Yg sangat membuat Husni terasa ialah media dah tahu tapi Husni tak diberitahu langsung. Dari sini Husni membuat keputusan meletakkan jawatan.

    Ramai yg dapat hidayah...dunia bukan segalanya. Tapi ramai juga yg masih tertutup pintu hati untuk membuka mulut melawan si klepet jahanam.

    BalasPadam
  15. 4:105 Indeed, We have revealed to you, [O Muhammad], the Book in truth so you may judge between the people by that which Allah has shown you. And do not be for the deceitful an advocate.

    4:106 And seek forgiveness of Allah . Indeed, Allah is ever Forgiving and Merciful.

    4:107 And do not argue on behalf of those who deceive themselves. Indeed, Allah loves not one who is a habitually sinful deceiver.

    4:108 They conceal [their evil intentions and deeds] from the people, but they cannot conceal [them] from Allah , and He is with them [in His knowledge] when they spend the night in such as He does not accept of speech. And ever is Allah , of what they do, encompassing.

    4:109 Here you are - those who argue on their behalf in [this] worldly life - but who will argue with Allah for them on the Day of Resurrection, or who will [then] be their representative?

    4:110 And whoever does a wrong or wrongs himself but then seeks forgiveness of Allah will find Allah Forgiving and Merciful.

    4:111 And whoever commits a sin only earns it against himself. And Allah is ever Knowing and Wise.

    4:112 But whoever earns an offense or a sin and then blames it on an innocent [person] has taken upon himself a slander and manifest sin.

    4:113 And if it was not for the favor of Allah upon you, [O Muhammad], and His mercy, a group of them would have determined to mislead you. But they do not mislead except themselves, and they will not harm you at all. And Allah has revealed to you the Book and wisdom and has taught you that which you did not know. And ever has the favor of Allah upon you been great.

    SEEK FORGIVENESS

    “Allaah would not punish them as long as they sought forgiveness.” [al-Anfal (8):33]

    BalasPadam
  16. Jawapan Husni pada tahun 2015 sebelum DOJ umumkan siasatan FBI menjumpai bukti dari money trail wang pelaboran 1mdb diluar negara masuk dalam akaun najib kepala perompak ....najib takut cabar siasatan FBI sampai sekarang....tahun 2015 najib kata derma raja arab yg disahkan oleh zahid komedi dan loyar buruk negara Apandir...tapi 2 orang ni jugak tak berani bantu najib cabar dOJ/FBI..

    BalasPadam
  17. 1MDB ditubuhkan untuk memudahkan najib songlap duit pelaboran 1mdb diluar negara..dan telah pun berlaku duit dlm akaunnye yg disiasat FBI dipindahkan dari syarikat pelaboran 1mdb diluar negara....sampai sekarang najib tidak berani cabar siasatan FBI..

    BalasPadam
  18. Sampai sekarang perniagaan 1mdb tak pernah untung 1sen pun...tiada odit yg berani sahkan penyata kewangan 1mdb...Aset negara pulak yg habis dijual untuk bayar utang 1mdb...belum untung dah dirompak..tabong haji turut jadi mangsa bantu beli tanah dengan harga yg mahal..cai2 lembu tetap sokong kepala perompak yg tak berteloq..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mas biasa untung ke
      KTM biasa untung ke
      Misc biada untung ke
      Proton holding pun kalau tak minta sedekah pada Najib nak bayar gaji pun susah.

      Padam
    2. Mas ,ktm dan proton kena rompak ke?buat perbandingan biarlah cedik sikit

      Padam
    3. Mas berniaga industri pernerbangan.
      Ktm berniaga industri keretapi.
      Misc berniaga industri perkapalan.
      Proton berniaga industri automotif.

      1mdb berniaga apa?
      Bli ipp jauh lbh tinggi dari harga pasaran.
      Jual ipp kpd kuasa asing.
      Masuk duit kedalam akaun bkn milik ipic tp kebetulan milik jho low yg kebetulan naik kapal mewah bersama najis sekeluarga yg kebetulan kawan anak tiri najis.

      Cai najis bila nk berhenti jdk bodoh?
      Brapa harga jual maruah?
      Rm2500 sebulan dibawah ketua penerangan?
      Atau bwh amat maslan cemerlang pintar terbilang tp hilang jawatan menteri?

      Padam
    4. Tahu kah anda llp buat di sebab penipuan tun m Dan anwar,CEO tnb penah menasihat tun m Dan anwar Malaysia bakal akan kena krisis eletik tapi tak dengar tun m Dan anwar itu selapas belaku krisis selepas minggu eletik baru anwar Dan tun m kelamkabut CEO tmb dah menyalahkan ceo tmb dia pecat untuk menutup malu,
      Ada cari fakta sebenar siapa tubuh llp ITU anda tahu kebenaranya

      Padam
    5. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    6. Saya yakin di atas ini pasti si Kejora kaki klentong yg cuba memandai-mandai reka cerita dongeng.

      Kalau dia ikhlas, jujur & tahu, bersaksikan semua pembaca blog, saya cabar dia apa latar belakang/kisah benar penipuan Tun M & Anwar dan apa ke biji nasihat yg mendiang TS Ani Arope atau CEO TNB beri.

      Ketika kejadian itu, saya masih duduk dalam Committee member Persekutuan Pengilang-Pengilang Malaysia (FMM), Ahli Panel Mahkamah Perusahaan mewakili Persekutuan Majikan-Majikan Malaysia dan Pengerusi Lembaga Penasihat Institiut Latihan Perindustrian.

      Jawab Kejora, jika kamu memang bermaruah & bukan penipu..!!

      Padam
    7. Pak Othman, tentang LPP ni saya dah baca tulisan TS Sanusi Junid sebab beliau ada dalam jemaah kabinet semasa ia diputuskan. Saya share untuk knowledge bersama.

      Ringkasnya:-

      1. Semasa Tun M jadi PM nak galakkan banyak kilang dibuka beliau telah panggil TNB ke dalam mesyuarat kabinet. 2 wakil TNB akui TNB tak mampu nak sediakan power yang cukup dengan cadangan penambahan kilang.

      2. Di atas persetujuan kabinet, kerajaan setuju kewujudan LPP untuk tampung power suppl. Ianya adalah collective decision.

      3. Tapi details perjanjian termasuklah harga jualan unit power tu di luar keputusan kabinet. Ia di antara TNB dan LPP sendiri.

      4.TS Ani Arope marah sebab harganya dipersetujui oleh pegawai TNB tanpa dirujuk kepadanya. TS Ani berpendapat harganya Agak tinggi tapi yang bersetuju dan masuk perjanjian dgn LPP adalah pegawai TNB yang memang ada autoriti sendiri untuk bertindak.

      5. TS Sanusi sendiri berpendapat tiada sebarang salah laku di pihak pegawai TNB berkenaan, cuma mungkin dia kurang teliti soal harga. Tsk dijelaskan oleh TS Sanusi apakah pangkat pegawai2 TNB ini.

      Itu biasalah sebab kebiasaan yang masuk perjanjian bagi pihak syarikat besar ini selain CEO dan GM adalah pegawai undang-undang. PUU ini sekalipun mahir undang-undang dan telah pastikan sekuriti bagi syarikatnya ia mungkin tiada pengetahuan tentang harga yang sesuai. Tambahan pula itulah kali pertama negara TNB deal dengan pihak lain untuk tujuan beli power supply.

      Walau apa pun, kewujudan LPP itu memang telah membantu power supply dan penambahan kilang. Menambahkan peluang pekerjaan, pendapatan dan merancakkan ekonomi. Keuntungannya berbaloi dengan kos.

      Jelas, tiada apa salah laju, pencurian wang, buat keputusan solo dan sbgnya dalam urusan TNB-LPP ini.

      (Fakta adalah dari TS Sanusi, komennya dari saya sendiri).

      Padam
    8. Greeting & Salam bro John...

      Untuk pengetahuan negara sudah 3 X mengalami 'major black-out' pada tahun 1992, 1996 & 2005...yg menjejaskan aktiviti harian khususnya perekonomian negara.

      Dalam satu wawancara exclusive dgn pemberita2, TS Ani Arope telah berlawak bodoh bila diaju pertanyaan. Dia keluar kenyataan, "No big deal, after all TNB stands for Total National Black-Out". Kenyataan ini membuat pelabur2 & pengilang-pengilang Asing (khususnya Jepun & USA) cukup marah.

      Padam
  19. UNTUNG RUGI ADAT MENIAGA
    HUSNI KANTOI TATAU NAK KATA
    TAK PAYAH NAK GEBANG SEMUA
    DOJ FBI SAMAN & TANGKAP BILA NAK MULA..?

    BalasPadam
  20. I strongly believe husni does not know the whole story about 1MDB. He was always reading script by najib when responding. When he discovered the thievery is so obvious and glaring, he left. People alleged he resigned due to transfer to other ministry. I say no..he knew what is right and wrong, his conscience say so.

    The questions asked were very telling....he demands real answer, not the one scripted for him before when he was in service. Real answer must be very different fromvwhat hd had read out before.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Agree. He kept quiet because he stuck to principle - tow the line while in the government.

      He resigned. Then fcuked Nijib and the wrong doings. Even so, he did it in Parliament. For maximum effect.

      Goes into the Hansards, Parliamentary records. Najib's grandchilren, great grandchildren etc can read. Forever there.

      Padam
  21. saya anggap husni ini seorang munafik n tiada pendirian yg kukuh. beliau yg d tugas sebagai jurucakap utk mempertahankan 1MDN tlh gagal 'big time' olih kerana dia sendiri mengetahui 'scandal itu memang 'indefensible'.

    setelah gagal mempertahankan jawatan selaku men kewanagan 2 n d 'turunkan' pangkat sebagai ketua unit d EPU, beliau memilih utk melatak jawatan.

    dari segi 'credibility', imej husni tlh tercemar. apapun tahniah kerana sebagai orang yg wajib tahu mengenai 1MDB beliau tlh bangkit utk menyuarakan pendapat n akan d rekod 'verbatim' dlm hansad. 'its better late than never'.

    si lanun najib tidak akan berani memberi respon. cai2 nya juga tidak akan berkeupyaan utk menjawab dgn 'rational'. mereka sudah tentu akan menyerang secara peribadi 'd messenger'.

    saya yakin husni akan d beri tunjuk sebab olih 'whip' kerajaan n kes nya d bawa utk pertimbangan jk disiplin UMNO sebelum d pecat.

    apa juga yg najib cuba akan buat tidak akan melepaskan diri nya drpd tuduhan mengkhianati Negara (treason). jika d dapati bersalah maka rakyat wajib menuntut hukuman mati 'by firing squad'.

    Ya Allah tuhan yg maha berkuasa, lindungi lah kami drpd kedurjanaan yg makin menjadi jadi. Ameeen.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam pak Rahman

      Lama tak nampak. Semoga sihat selalu.

      With due respect, I do not agree with the using of kalimah 'munafiq' on Husni (or anyone else for that matter) but I do agree that he did play wayang once.

      Apa pun I agree that he had been tolerating the Penipuan for too long and if he really wanna right the wrong he had once involved in, he had to say and do something rather than keeping quiet.

      Some people got hidayah' later than the others, but as long as their behaviour after the hidayah shows that they are no longer playing wayang and willing to fight the wrongdoers, then we should restrain ourselves from labelling them as munafiq and the like coz only Allah knows what is in their hearts. Remember Khalid al-Walid and Abu Sufiyan?

      Tentang Najib dan cai-cainya akan menyerang secara peribadi the messenger itu sudah semestinya. Awal-awal lagi si Kejora alkazib wassafih wallaim walcaruti dan hukumkan Dato Husni ni sudah menjadi munafiq selepas bercampur dengan munafiq.

      Innalillahi wa inna ilaihi rajiu'n.




      Padam
    2. mr john doe,

      I respect yr view n its good that he has come out in d open.

      my simple question is, wld he still keep mum if his wish 2 stay on as d 2nd finance minister was garanted by najib?

      he has admited himself that he wanted 2 remain as 2nd finance minister until d 14ge.
      it is in this context that I classify him as a munafik. we cannot undo history.

      its good that he has come into d open. let us pray that he wil reveal a lot more n make najib 'kepanasan' or 'squirm'.

      d rakyat need all hands on board so as to kick out this lanun from commiting further damage 2 our beloved Malaysia.

      being n insider, I m pretty sure a lot more will b revealed when he gets d sack.

      UMNO's loss is d rakyat's gain.

      Padam
    3. Kenapa berdoa? Kenapa tak buat jampi wirid mcm selalu?

      "Argh u get fucked cai fotin Firaun"

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh ...

      Padam
    4. anon 5:41 ptg.
      salah tu ! patut nya 'argh! u get out no fotin kliaun'

      ini bahasa adik saya masa berumur 6 tahun. saya tlh jelaskan latar belakang nya dlm blog ini. jadi bila saya gunakan unkapan ini bermakna mutu ulasan balas sama lah saperti adik saya ketika itu.

      jgn marah ya kerana itu lah pendapat ikhlas drpd saya - 'no class'

      Padam
    5. Dato' Rahman JPC
      Bro John Doe

      'Better late than never'...and Allah SWT is All Forgiving.

      It's good to see one after another UMNO big guns leaving.

      Padam
  22. IF DONNO THE WHOLE DON'T ACT LIKE BRAINY
    SEKARANG DAH KANTOI MANA NK LETAK MUKA
    CAKAP GEBANG TRRKINJA KINJA MVM BERANI
    BILA MINTAK TANGKAP&SAMAN MELOPONG SUMA


    kikikiki.... bodo bodo... komen bodoh nak sedap kan masing kah kah kah....

    BalasPadam
  23. Aku tunggu hingga tahun 2017, jika Malaysia tidak bankruptcy atau Najib tak kena tangkap , aku anggap korang semua merapu dana Dan bang masa aku saja ,

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mesia blm bankrap tapi hutang bertimbun2..sape kena bayar?..apebezanye dengan bamkrap..petronas kurangkan kakitangan..mas dah kurangkan kakitangan..harga barang mahal..jualan kete baru lembap..matawang jatuh..cai2 masih tak sedar diri..

      Padam
  24. Halo saudara kalau mengikut dia orang ni dah lama pun malaysia bankrup ni.Nak minta sangat malaysia ni bankrup gamak nya.Kalau dah bankrup jatuh lah BN,agak2 nya boleh tak puak2 pakatan nak uruskan ekonomi supaya malaysia boleh keluar dari bankrup.Nak uruskan pakatan sendiri pun dah kacau bilau.Tu tengok air apa dah jadi,gebang saja lebeh puak2 ni.

    BalasPadam
  25. Bertaubatlah pencacai najib sekalian, korang bukannya tak ada akal, tak faham hasil habuan pemberian najib itu adalah hasil penyamunan wang dan harta rakyat.

    Dah la najib baling je atas lantai dedak (kurang ajar najib nih) , pastu korang jadi anjing ala2 kangaroo melompat lompat mentekedarah hasil sisa habuan najib berikan tu.

    Korang tau tak, najib sekeluarga ada billion2 dalam akaun peribadi beliau?

    Apa dia? Tau? Dah tau pasai apa korang buat kerja haram?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau ko tak mau dedak Najib (br1m) bagi kat aku tau.

      Padam
    2. Camna nak bagi, nama pun tak tau. Bagitau leh nama dulu. Hehe

      Padam
    3. Kitaorg tak ambil br1m chai, kena cukai ada la, br1m tu duit najib ke chai? Dari akaun peribadi najib?

      Maksud Dedak chai, pencacai siang malam kipas jilat lap bontot najib ngan kak mah, diulang ulang chai.

      Maksud dedak juga didefinasikan sebagai pencacai menaikkan imej najib.

      Maksud dedak juga adalah bersubahat dengan najib dalam isu penyelewengan wang rakyat.

      Chai cuba sebut kipas jilat lap bontot najib kak mah. (cher cakap berulang kali tanpa bosan....)

      Memang patut la rakyat terima br1m tu, sebab da dikenakan cukai gst menggila.

      Chai, bila kami fikirkan, kalo boleh kembalikan zaman tun yg penuh bahagia, brim tak ada pun takper.

      Jadiknya br1m tu bukan duit najib, duit rakyat, malahan jika pembangkang berkuasa, mereka akan beri lebih baik lagi.

      Padam
    4. Sudah sah 6:24 adalah pelahap dedak. Tak cukup dedak BRIM orang pun dia nak.

      Padam
    5. Oleh kerana ko dah buat istihaj sendiri bahawa 'dedak' itu haram, maka ia menjadi haram bagi kamu menggunakan, so aku ko derma sajalah kepada mana2 badan kebajikan.

      Padam
    6. 7.44 memang la dedak tu haram, ko tak baca penerangan terperinci 7.13? Susah payah beri penerangan untuk pendedak harami nie...

      Padam
  26. Tempat yang tertinggi (Al-'A`rāf):94 - Kami tidaklah mengutus seseorang nabipun kepada sesuatu negeri, (lalu penduduknya mendustakan nabi itu), melainkan Kami timpakan kepada penduduknya kesempitan dan penderitaan supaya mereka tunduk dengan merendahkan diri.

    Tempat yang tertinggi (Al-'A`rāf):96 - Jikalau sekiranya penduduk negeri-negeri beriman dan bertakwa, pastilah Kami akan melimpahkan kepada mereka berkah dari langit dan bumi, tetapi mereka mendustakan (ayat-ayat Kami) itu, maka Kami siksa mereka disebabkan perbuatannya.

    Yūnus:98 - (Dengan kisah Firaun itu) maka ada baiknya kalau (penduduk) sesebuah negeri beriman (sebelum mereka ditimpa azab), supaya imannya itu mendatangkan manfaat menyelamatkannya. Hanya kaum Nabi Yunus sahaja yang telah berbuat demikian - ketika mereka beriman, Kami elakkan azab sengsara yang membawa kehinaan dalam kehidupan dunia dari menimpa mereka, dan Kami berikan mereka menikmati kesenangan sehingga ke suatu masa (yang Kami tentukan).

    An-Naĥl:112 - Dan (berhubung dengan hal kaum yang kufur ingkar) Allah memberikan satu contoh: Sebuah negeri yang aman damai dan tenteram, yang didatangi rezekinya yang mewah dari tiap-tiap tempat, kemudian penduduknya kufur akan nikmat-nikmat Allah itu, maka Allah merasakannya kelaparan dan ketakutan yang meliputi keseluruhannya disebabkan apa yang mereka telah lakukan.

    Al-'Isrā':16 - Dan apabila sampai tempoh Kami hendak membinasakan penduduk sesebuah negeri, Kami perintahkan (lebih dahulu) orang-orang yang melampau dengan kemewahan di antara mereka (supaya taat), lalu mereka menderhaka dan melakukan maksiat padanya; maka berhaklah negeri itu dibinasakan, lalu kami menghancurkannya sehancur-hancurnya.

    Hūd:117 - Dan Tuhanmu tidak sekali-kali hendak membinasakan mana-mana negeri dengan sebab kezaliman penduduknya, selagi mereka sentiasa MEMPERBAIKI keadaan sesama sendiri.

    Al-Ĥaj:38 - Sesungguhnya Allah membela orang-orang yang beriman; sesungguhnya Allah tidak suka kepada tiap-tiap seorang yang khianat, lagi tidak bersyukur.

    An-Nisā':147 - Apa gunanya Allah menyeksa kamu sekiranya kamu bersyukur (akan nikmatNya) serta kamu beriman (kepadaNya)? Dan (ingatlah) Allah sentiasa Membalas dengan sebaik-baiknya (akan orang-orang yang bersyukur kepadaNya), lagi Maha Mengetahui (akan hal keadaan mereka).

    If you are grateful, Allah will give you more - Surah Ibrahim v.7


    BalasPadam
  27. Polemik mengenai RUU 355 setakat ini belum reda apabila usul mengenainya belum dapat dibentangkan oleh ahli parlimen Marang, Haji Abdul Hadi Awang.

    Malah beliau juga telah dilaporkan tidak hadir ke sessi pembentangan belanjawan 2017 kerana tidak menyenangi sikap kerajaan yang tidak serius di dalam menyokong RUU 355.

    Sebelum ini, pelbagai pihak telah memberi pandangan terhadap Usul Persendirian Presiden PAS itu yang rata-rata menyatakan bahawa ia hanyalah perangkap UMNO BN untuk menghancurkan pembangkang. Namun Haji Hadi berkeras dan tetap mahu usul itu dibentangkan.

    Beberapa pemimpin dan ahli-ahli PAS juga didapati menggunakan RUU 355 sebagai modal baharu untuk menghidupkan budaya takfiri dengan mengkafirkan orang yang tidak bersetuju dengannya.

    Seorang penceramah PAS yang juga merupakan Yang Dipertua PAS Padang Serai telah menganggap seseorang yang tidak menyokong RUU 355 sebagai "jatuh iman" disamping memberi contoh yang keterlaluan menggunakan nama seorang pemimpin tertinggi Keadilan iaitu Dr Wan Azizah Wan Ismail.

    Shaharuddin bagaimanapun telah menarik kenyataan tersebut dan membuat permohonan maaf secara terbuka.

    Kini usul tersebut seperti ditiup angin lalu, tenggelam dengan sessi perbahasan belanjawan 2017.

    BN dilaporkan telah mencapai konsensus di kalangan parti komponennya yang sekalipun tidak diumumkan namun dipercayai tidak akan membenarkan usul tersebut dibentangkan sekalipun ia wujud sebagai agenda keempat di dalam Kertas Perintah sidang Parlimen sessi ini, tetapi merudum ke agenda tujuh sehari selepasnya dan peluang untuk dibentangkan semakin tipis malah bermungkinan terus akan disenyapkan.

    BalasPadam
  28. JAWAPAN DAJ LAMO DIBORI
    SOALAN EEHH BARU DIKEMUKO ARI NI
    TU LA YANG TERJADI PADO HUSNI
    PERANGAI PEMFITNAH BARUA YAHUDI

    RRU 35 PULAK YG KINI DIJAJA
    TAJUK POSTING DAN KOMEN PUN DAH LARI
    NAK DIVERT ISU BERSATU PARTI X GUNA
    BUAT FITNAH UNTUK MENYEDAPKAN HATI


    kikikiki

    BalasPadam
  29. Memang agak melucukan peel si Husni biiol dungu buta2 celik
    Semua orang melihat soalan yang dia kemukan suatu yg pelik
    Nyata terserlah Husni barua iblis ni lidah biawak berdolak-alik
    Dia dulu bagi jawapan tetiba jawapan itu yang dia tanya balik

    BalasPadam
  30. Kih kih kih ...

    Othaman biol murtad dan John boDoe munafiq terkedu mati akal bila posting admin pasal Husni fasiq dah makan diri balik...

    Othaman bengap tiga suku tak ada modal nak berhujah, hingga terpaksa pergi ceduk copy-paste artikel tahun 2013 dari blog Parpukari yg panjang berjela-jela (orang tak baca pun), diberi tajuk "MENYINGKAP SIFAT SEBENAR KEJORA" untuk menyerang Kejora, yg tak ada sangkut paut dgn artikel admin...

    Pasti di dalam hati, si 'ostat' john boDoe berkata "focus Pak Man, jgn tak focus...", tapi 'ostat' boDoe ni tak berani tegur, takut dipelakong kepala dek si tua bahalol tu...

    kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaahhhh

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bila selalu je ditewaskan Kejora, hati Othaman sedih tak riang
      Terkedu melopong lah si tua kutok penjiilat komiinis Kit Siang
      Tiada hujah nak berii, bawa citer blog Parpukari nak alih tiang
      Tak mahu kalah, nak tunjuk hebat juga ini cai tua bodo piang

      kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaahhhh

      Padam
    2. Bila BERSATU datang UMNOnok lari Lintang Pukang
      UMNOnok lari lintang pukang bila BERSATU datang
      Bila BERSATU datang UMNOnok lari lintang pukang
      UMNOnok lari lintang pukang bila BERSATU datang

      Kahkahkahkahkah

      Padam
    3. Kelihatan jelas Kejora tak senang duduk bila kemunafikannya dilondehkan....kaki auta, memutar belit fakta, memaki-carut-hamun, menodai ayat suci Quran, sikap pengecut... sebab tidak ada keihlasan dan hidup penuh dgn kepura-puraan.

      Hanya orang gila cakap sorang2 sepert yg Kejora paparkan 6:34, 6:41 & 11:47.

      Padam
  31. Dah kronik ko chai 6.34/41....bertaubatlah chai

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saudara 7:04. Saya melihat si Kejora ni sangat sengsara jiwanya.
      Komennya pun tidak ada apa isi hanya sekadar nak mengubati jiwanya sahaja. Hakikatnya jiwa itu makin sengsara.
      Sebab itulah semua komennya kali ini saya biarkan saja. No harm pun. Di atas tu bila dia kacau pak rahman dengan komen low class pun saya biarkan saja. Cuma pak rahman sahaja yang membalas balik.
      Cuma komen saudara saja yang saya balas sebab berkongsi pandangan, memang jiwa dia ni sengsara.

      Padam
    2. PM Jibo Bahlol gunakan Anjing Kejora Baghal

      Sajak la tu!!!

      Padam