Sabtu, 1 Oktober 2016

Salam Maal Hijrah 1438..!



Hayati..!

Muhyiddin, inilah masanya kita lakukan 'penghijrahan'

Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu), Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, mengajak rakyat Malaysia untuk 'berhijrah' ke arah sesuatu yang lebih baik dalam kehidupan peribadi, keluarga dan masyarakat.

Bersempena dengan sambutan Maal Hijrah, Muhyiddin berkata untuk itu masyarakat digalakkan untuk menyambutnya secara responsif dan produktif agar tahun hijrah yang mendatang ini akan menyaksikan penghayatan makna hijrah sebenar-benarnya oleh seluruh rakyat Malaysia.

"Saya pasti rakyat Malaysia begitu terkesan dengan perkembangan yang sedang berlaku di dalam negara kita sekarang. Bukan sahaja dari segi ekonomi, tetapi juga dari aspek kepimpinan negara yang dilihat semakin terhakisnya nilai-nilai ketaqwaan dalam memikul tanggungjawab kepimpinan seperti kejujuran, amanah, akauntabiliti dan integriti yang dituntut oleh Islam.

"Sedangkan kita sentiasa berdoa kepada ALLAH SWT agar dikurniakan pemimpin yang bertaqwa dan kehidupan yang sejahtera," katanya dalam utusan sambutan Maal Hijrah tahun ini.

Ujar Muhyiddin,inilah masanya rakyat membuat pilihan yang bakal menentukan kehidupan kita hari ini dan generasi anak bangsa pada masa hadapan.

"Negara kita memerlukan keberanian dan tekad rakyat untuk melakukan penghijrahan minda dan sikap untuk memilih kepimpinan yang lebih baik.

"Usah kita dibelenggu oleh suatu kepercayaan bahawa mentaati pemimpin adalah lebih afdal, sekalipun dia melakukan kemungkaran. Itu bukanlah ajaran Islam yang sebenar," katanya.

Tambah beliau, Islam menuntut kita agar sentiasa menyeru ke arah kebaikan dan mencegah kemungkaran. Al-amru bil ma'ruf wa al-nahyu anil munkar.

"Islam juga menuntut seorang pemimpin agar sentiasa jujur, amanah dan menjauhi perkara-perkara yang mungkar dalam melaksanakan tanggungjawab kepimpinan.

"Ayuh! Keluarlah dari kekangan kepercayaan yang mendustai kita selama ini. Buangkan rasa takut yang membelenggu dan menghalang kita daripada berhijrah ke arah kebaikan. Yakinlah dengan janji ALLAH bahawa kejayaan dan kemenangan adalah milik orang-orang yang bersatu di bawah panji-panji kebenaran dan mengorak langkah perjuangan dengan penuh kesabaran," katanya.

Untuk itu, ujarnya, beliau menyeru agar digerakkan satu kesatuan ummah bagi melakukan penghijrahan ke arah kehidupan yang lebih sejahtera, kepimpinan yang lebih beramanah dan negara yang lebih bermaruah.


Lu Fikir La Sendiri!!!

156 ulasan:

  1. TS Muhyiddin kata, ".. kita sentiasa berdoa kepada ALLAH SWT agar dikurniakan pemimpin yang bertaqwa dan kehidupan yang sejahtera."

    Saya doakan penghijrahan Najib dan Rosmah. Dari jawatan dan kedudukan nya. Saya yakin amat ramai juga rakyat lain mengharapkan demikian.

    Tak boleh nak di nafikan - Najib dan Rosmah akan menemui ajal politik dan kedudukan mereka.

    Nama MO1 di jangka keluar di bicara di mahkamah US. Kemudian, MOI, di atas nama penuh nya, akan di dakwa di mahkamah US.

    Kalau tak boleh atau tak sesuai dari nsedi perhubungan resmi antara dua negara, CIA akan lakukan tugas mereka. Sebab misappropriation of state funds and money laundering di US ada lah jenayah serius.

    CIA ada "dirty tricks department" mereka. Atau bahagian yang melaksanakan penjatuhan regim secara rahsia dan "subtle". Pernah di buat di masa yang lalu.

    CIA boleh lobby Jabatan Jabatan berkenaan di US supaya jadualkan tarikh bicara/ pengadilan mahkamah di US pada masa yang paling berkesan bagi menjatuhkan Najib - kaitkan dengan tarikh pilihanraya.

    Atau lain lain cara, terutama nya bila peguam Tun M dah terangkan bahawa YDP Agong ada kuasa melantik dan sebalik nya Najib sebagai PM.

    BalasPadam
  2. Muydin playboy ini kalau tengok lagak orang tak sangka
    Dia pandai berlakon lagak sepertii imam bermuka-muka
    Tapii masa lain di kelab malam tempat dia bersuka-suka
    Diusung sana sini nyonya China bernama Gee atau Nika

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hanya sorang totok bongok saja di portal ini mengidolakan si Sakauwan Negara dan layak bergelar SASAWAN Negara dgn pantun sampah yg meloyakan. Yang satu kaki sakau, yg satu lagi kaki sasau...dah kenalah tuu..bagai si Muthu mengenal si Maniam.

      Ibarat rumah tak bertiang seri, pantun sampahnya entah ke mana ketinggian pekertinya, kemana keindahan bahasanya ..baris pembayang tak ada..baris maksud entah apa-apa. Pantun sampah carca marba asal boleh. Itulah dia......SASAWAN NEGARA era pemerintahn terkini.

      Padam
    2. Betul ke ni..kalu nampak sendiri..pun ...jgn aibkan org....politik tidak blh melangkaui agama...

      Padam
    3. Betul ke ni..kalu nampak sendiri..pun ...jgn aibkan org....politik tidak blh melangkaui agama...

      Padam
    4. Orang Kampung..

      Anda kata.....jgn aibkan org...politik tidak blh melangkaui agama...

      Baik..sila ulas, adakah kita harus berpeluk tubuh & membisu saja bila kemungkaran telah nyata dan banyak bukti. Kenapa pesalah2 seperti pencuri, penyamun, perompak, perogol, pembunuh, perasuah beritanya di sebarkan di radio, tv, akbar..??

      Jika Najib memang tidak bersalah, mengapa beliau cukup takut & mengelakkan dirinya hadhir di mahkamah untuk perbicaraan?

      Bukankah agama kita menganjurkan 'fi Sabeel Lillah' demi kebenaran, melalui kuasa, tangan, ucapan atau setidak-tidaknya do'a? Oleh kerana saya tak ada kuasa dan tak punya kudrat dek usia lanjut, saya hanya mampu berhujah dgn fakta authentik & berdo'a saja, demi Allah bukan bertujuan semata-mata untuk mengaibkannya tapi untuk menyelamatkan negara dari keserakahan Najib & isterinya Rosmah.

      Padam
    5. Orang kampung, contoh do'a:

      argh! u get out no fotin kliaun.

      Padam
    6. Orang Kampong1 Oktober 2016 10:02 PTG
      Betul ke ni..kalu nampak sendiri..pun ...jgn aibkan org....politik tidak blh melangkaui agama...

      Betul ke Nuat meliwat ni..kalu nampak sendiri..pun ...jgn aibkan org....politik tidak blh melangkaui agama...


      Betul ke ni, Najib curi duit..kalu nampak sendiri..pun ...jgn aibkan org....politik tidak blh melangkaui agama...

      Kalau orang kampong tak mahu jawab, dipersilakan Al-Fadzil Al-Usmurtad Othaman Ahmad A/L Harun Al-Munafiqin untuk mengupas.

      Padam
    7. Anon 7:57 PTG marah sangat sebab Mak dan bini dia pernah dimantat oleh Playboy beramai2 saperti Mak dan Bini Kejora!!!

      Padam
  3. Yaaa...kami bekas orang2 UMNO telah berhijrah demi memberantas kebathilan dan mengegakkan kebenaran. Selamat tinggal UMNO .... HIDUP BERSATU...!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. UMNO itu bukan agama. Selain penasihat2 Yahudi, Amerika & British, dalam UMNO ada Idris Jala, seorang penasihat beragama Kristian yg menjahanamkan Dasar Ekonomi Bahru cetusan Almarhum Tun Abdul Razak. Begitu jua dgn PAS, ianya watu wadah politik yg menggunakan agama untuk mencapai matlamatnya. Sikap imam mereka TG Hadi Awang yg flip-flop (mengkafirkan orang UMNO) nyata songsang dan amat dikesali. Berketepatanlah bila orang mengatakan PAS adalah 'Parti Ajaran Songsang'.

      Ayuh teman2...berhirahlah ke Parti Bersatu...tinggalkan parti2 lapok & usang lagi rapoh...!!

      Padam
    2. Peringatan buat al 'Hush Start' Kejora:

      Sebenarnya dilarang keras oleh agama islam, hatta Nabi Muhammad s.a.w sendiri telah menyebut bahawa sesiapa yang memanggil saudaranya kafir, maka sesungguhnya celakalah akan memimpa salah seorang dari mereka.

      Isu takfΔ«r ΨͺΩƒΩΩŠΨ± dalam masyarakat Melayu bermula secara meluas setelah kewujudan parti politik yang menggunakan agama untuk menewaskan lawan politik mereka, walaupun parti parti politik menafikan bahawa mereka bertindak mengkafirkan parti lawan, namun demikian, telah wujud sebahagian ulama parti politik bertindak menggunakan pendekatan takfir terhadap lawan politik mereka.

      Padam
    3. Usmurtad Othaman Ahmad A/L Harun sebut Allah & Nabi Muhammad?

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh
      kih kiihh kiiihhh kiiiihhhh

      Padam
  4. πŸŒ™πŸŒ™πŸŒ™⭐⭐⭐πŸŒ™πŸŒ™πŸŒ™πŸŒ™πŸŒ™πŸŒ™πŸŒ™πŸŒ™πŸŒƒπŸŒƒπŸŒƒπŸŒƒπŸŒƒπŸŒƒπŸŒƒ

    BalasPadam
  5. 7:57 Raja pantun dosa yng pertama tahun hijrah 1438. Bertaubat lah. Ingat Allah kerana rezeki Allah yang bagi, bukan manusia.

    BalasPadam
  6. BERITA TERKINI KEBIADABAN UMNO:

    Konvoi Bersih 5 telah dijalankan secara serentak di seluruh negara bermula hari ini. Pelancaran Konvoi Bersih 5 di Lumut, Perak bertukar kecoh apabila penyokong Bersih diganggu oleh penyokong Baju Merah. Kira-kira 50 penyokong Baju Merah berarak ke lokasi berkenaan sambil melaungkan "Mati Bersih, Hidup Merah." Konvoi Bersih 5 kemudian diteruskan menghala ke arah Sitiawan dan Ayer Tawar, namun mereka terus diganggu penyokong Baju Merah. Selepas 10 minit, konvoi Bersih 5 tiba di stesen Petronas di Sri Manjung, kira-kira 50 penyokong Baju Merah yang menunggang motosikal menghampiri kenderaan dalam barisan konvoi, sambil menjerit-jerit serta menarik bendera yang ada pada kenderaan konvoi. Mereka menendang salah sebuah kereta konvoi dan menumbuk cermin hadapan kenderaan. Peneraju gerakan Baju Merah ialah si samseng, Jamal Pak Tongkol.

    BalasPadam
    Balasan
    1. He.he.he padan muka siapa sokong puak liberal itu kuning itu otak pun jadi kuning he.he.he
      Kami Tanya siapa yg biadap dulu macai protun macam kau cakap bersih biadap ,tapi sekrang tun m Dan anwar itu sangup cium mulut dgn anwar itu he.he.he itu..

      Padam
    2. Bila dia sengeh he he he..saling tak tumpas kelihatan bengap & bodoh ketika Zahid Komidi berucap omputih di persidangan Bangsa-Bangsa Bersatu baru2 ini.

      Padam
    3. Sudahlah Usmurtad Othaman Ahmad A/L Harun.
      Tak usah bermuka-muka menggunakan nama Allah & Nabi Muhammad sewenang-wenangnya!
      Solt Jumaat pun tidak, inikan solat lima waktu. Lepas itu megah memperkembangkan jampi pakai colok (jpc), hari ini cakap fasal do'a, fii sabilillah dsb.
      orang yg baru kenal ngko sehari dua bole lah kau perkena Othaman!
      Ingat Othaman, ko ada hutang ku satu soalan belum terjawab! Are you well prepared enough to give me your answer for the question, Usmurtad Othaman Al-Munafiqin?

      Padam
    4. Tanpa Nama1 Oktober 2016 9:11 PTG
      7:57 Raja pantun dosa yng pertama tahun hijrah 1438. Bertaubat lah. Ingat Allah kerana rezeki Allah yang bagi, bukan manusia.

      9.11, Tolong nasihatkan juga usmurtad Othaman, di awal tahun Hijrah ini yg mengutuk TPM Zahid Hamidi dekat komen 9.45 di atas.

      Jangan berat sebelah 9.11, hanya nak menegur bila namapak komen ke arah menyokong PM dan pejam mata bila lihat komen mengaibkan orang di sebelah pihak lagi.

      Padam
    5. Usmurtad Othaman, 10.27:

      Bukankah agama kita menganjurkan 'fi Sabeel Lillah' demi kebenaran, melalui kuasa, tangan, ucapan atau setidak-tidaknya do'a? Oleh kerana saya tak ada kuasa dan tak punya kudrat dek usia lanjut, saya hanya mampu berhujah dgn fakta authentik & berdo'a saja, demi Allah bukan bertujuan semata-mata untuk mengaibkannya tapi untuk menyelamatkan negara dari keserakahan Najib & isterinya Rosmah.

      Usmurtad Othaman, 9.45:

      Bila dia sengeh he he he..saling tak tumpas kelihatan bengap & bodoh ketika Zahid Komidi berucap omputih di persidangan Bangsa-Bangsa Bersatu baru2 ini.

      Satu hujah usmurtad ini bukan nak mengaibkan, satu lagi hujah jelas mengaibkan.

      Kalau ada pembaca yg baru saja mengenali ini Usmurtad Othaman Ahmad anak sulong tuhan harun, itulah fakta kenyataan tentang kemunafikannya.

      Padam
    6. Kejora...

      Baik saya terima cabaran anda untuk berdebat, sila kemukakan kemusykilan anda itu. Tapi anda juga harus jujur jelaskan siapa nama anda, umur berapa, pendidikan sampai tahap mana dan apa pengalaman anda kerja, apa sumbangan anda kepada masyarakat & negara, badan2 amal/sukarelawan yg anda sumbang beserta jawatan disandang.

      Saya berani berkata Zahid memang tidak layak jadi pemimpin ulung & kerana saya mengenali beliau dan mempunyai alasan kukuh sejak tahun 1993 ketika dia menjawat Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia.

      Terima kasih banyak2 kerana menghukum saya sebagai murtad.

      Padam
    7. Anon 9:41 PTG pencacai Jibo ketawa hehe sebab suka tengok mak dia disontot kuda saperti mak Kejora!!

      Padam
    8. Kejora...

      Kamu dulu menghantar posting di bawah ini konon menjawab balas soalan yg saya kemukakan...

      Tanpa Nama28 September 2016 6:08 PTG
      Apa masalah tandatangan ke atau tak...Perkasa pun medey kasi kencing hancing...PBBM ka PPBM ka suma poookimak punya pengkhianat...Jawatan medey yg sebenar ialah Dictator seumur idup.... nk tanda tangan ka nk bagi suman penangan ka ade ako kisah...? Puiiiii...


      Adakah hanya itu yang kamu mampu jelaskan...datang dari seorang cerdik pandai & pejuang kebenaran....????
      Ternyata kamu yang masih berhutang tidak menjawab soalan2 saya tempohari. Nah saya paparkan semula supaya semua yg hadir di sini dapat lihat batapa bijaknya kamu nak cover line Najib.
      Kamu bukan main kuat temberang menjaja di sana sini konon Tun Mahathir dimurkai oleh DYMM Yg Di Pertuan Agong sebab nak jatuhkan Najib tidak ikut peraturan & perlembagaan. Sekarang kamu jawab kenapa Najib & puak2nya cuba temberang dgn fuckta di dalam Kenyataan Najib itu yg amat meragukan:-

      - Kenapa Kenyataan itu tidak ada tanda tangan Najib?

      - Dalam perenggan pertama, PPBM disebut sebagai Parti Pribumi Perkasa Malaysia sedangkan namanya yang betul ialah Parti Pribumi Bersatu Malaysia. Pribumi Perkasa adalah NGO milik Ibrahim Ali.

      - pertemuan Tun Mahathir dengan Yang Dipertuan Agong ditemberangkan berlangsung di Istana Bukit Malut, Langkawi walhal yang sebenarnya ia berlaku di Istana Anak Bukit, Alor Setar.

      - jawatan sebenar Tun Mahathir ialah Pengerusi dan bukan Penasihat PPBM.

      - dalam perenggan ketiga PPBM bertukar menjadi PBBM.

      Kenapa.. mengapa.. kenapa.. masih tak puas nak temberang lagi ker....????

      Padam
    9. ha ha Osman anak sulung tuhan harun masih meroyan dgn cier yg dah basi, tertinggal kereta lembu orang tua ni

      Padam
    10. Usah ngocah atau menceceh tak karuan bagai orang tak siuman, jawab cabaranku di mana maklum balas kamu yang masih terapung-apung sampai saat dan ketika ini, bocah gendeng....!!!!

      Padam
    11. Kelihatan Kejora AnonyMOUSE terus tikus menikus, tak berkutik..terus senyap sepi seribu bahasa.

      Oh yesss... before I forget & miss this...

      Kejora....

      Take my word & hear me good ...I SHALL RELENTLESSLY LAMBASTE YOU whenever you appear with your stupid & vulgar post. Keparat kamu, kenapa kamu kelmarin di blog Putra Merdeka membohong. Kamu kata nama kamu 'Kejora Bin Musytari' tapi masih pakai 'Tanpa Nama'. Besar punya penipu harami, jgnlah cuba2 nak kelirukan orang dgn macam2 samaran, faham....!!!!! Kamu akan terus ku jejakki biar dunia tahu betapa pembohong & pengecutnya kamu, tak tumpah macam idola kamu si Najib.. That's endurance on my part and you can be rest assured of that....AND I REALLY MEAN BUSINESS!

      Nama ku Othman @ Othaman Bin Hj Ahmad Arbaie bin Hj Fadzli Bin Hj Shafiee.
      Apa nama mu wahai Kejora, takkan sebagai pejuang kebenaran masih nak pakai nama samaran 'tanpa nama' lagi...atau kamu nie memang pengecut takut besok2 bakal dicari & didakwa kerana dah terlalu biadab, memaki-carut, mentohmah membabi buta tanpa bukti.

      Padam
  7. Mana dah tak nampak Usmurtad Othaman sii tua malaun
    Apa sibuk hal buat wirid sambut awal Hijrah punya tahun
    Buat seperti tahlil tetapi guna serapah jpc rahman kliaun
    Atau usmurtad dah gol, iinna lillahi wa inna ilaihi rho jiun

    BalasPadam
    Balasan
    1. Masih ada ini, baru pulang dari mempengerusikan Mesyuarat Jawatankuasa penduduk.

      Padam
    2. Kamu yang masih berhutang tidak menjawab soalan2 saya tempohari. Nah saya paparkan semula supaya semua yg hadir di sini dapat lihat batapa bijaknya kamu nak cover line Najib.
      Kamu bukan main kuat temberang menjaja di sana sini konon Tun Mahathir dimurkai oleh DYMM Yg Di Pertuan Agong sebab nak jatuhkan Najib tidak ikut peraturan & perlembagaan. Sekarang kamu jawab kenapa Najib & puak2nya cuba temberang dgn fuckta di dalam Kenyataan Najib itu yg amat meragukan:-

      - Kenapa Kenyataan itu tidak ada tanda tangan Najib?

      - Dalam perenggan pertama, PPBM disebut sebagai Parti Pribumi Perkasa Malaysia sedangkan namanya yang betul ialah Parti Pribumi Bersatu Malaysia. Pribumi Perkasa adalah NGO milik Ibrahim Ali.

      - pertemuan Tun Mahathir dengan Yang Dipertuan Agong ditemberangkan berlangsung di Istana Bukit Malut, Langkawi walhal yang sebenarnya ia berlaku di Istana Anak Bukit, Alor Setar.

      - jawatan sebenar Tun Mahathir ialah Pengerusi dan bukan Penasihat PPBM.

      - dalam perenggan ketiga PPBM bertukar menjadi PBBM.

      Kenapa.. mengapa.. kenapa.. masih tak puas nak temberang lagi ker....????

      Padam
  8. Muydin pipi lebam kalau betul jadi PM teramatlah bahaya
    Depan kita belakon watak imam tapii kat belakang buaya
    Udah gah merata dgn nyonya Nika Gee dia berpoya-poya
    Khaiirudin mufliis pun tak suka Muydin punya lagak gaya

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ibarat rumah tak bertiang seri, pantun sampahnya entah ke mana ketinggian pekertinya, kemana keindahan bahasanya ..baris pembayang tak ada..baris maksud entah apa-apa. Pantun sampah carca marba asal boleh. Itulah dia......SASAWAN NEGARA era pemerintahn terkini.

      Padam
  9. Madey cadang Muydin jadi PM pembngkang jadi bergolak
    Masa dilantiik presiiden PPBM, Khairuddin awal lagii tolak
    Cadangan Madey tu DAP & PKR pulak bantah & tempelak
    Matdey jadi kian kalut, he he…kitorang tunggu nak gelak

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ibarat rumah tak bertiang seri, pantun sampahnya entah ke mana ketinggian pekertinya, kemana keindahan bahasanya ..baris pembayang tak ada..baris maksud entah apa-apa. Pantun sampah carca marba asal boleh. Itulah dia......SASAWAN NEGARA era pemerintahn terkini.

      Padam
    2. Anon 11:50 PTG Kejora Berpantun saperti budak bongok Berbapakan Anjing dan Beribukan Babi!!!

      Padam
  10. Bila anak tak dapat jadii PM, jadi kalut lah Matdey keling
    Fitnah 1MDB lepas itu dia ajak rakyat kat jalan berguling
    Tetapii idea aota dia tidak laku majority rakyat berpaling
    Lepas tu diajak Muydin cari tandatangan, merata keliling

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ibarat rumah tak bertiang seri, pantun sampahnya entah ke mana ketinggian pekertinya, kemana keindahan bahasanya ..baris pembayang tak ada..baris maksud entah apa-apa. Pantun sampah carca marba asal boleh. Itulah dia......SASAWAN NEGARA era pemerintahn terkini.

      Padam
    2. Kejora benci sangat dengan Keling sebab Mak da Bini dia pernah dirogol keling beramai2!!!

      Adios Kejora Kepala Butohs!!

      Padam
  11. Matdey makin tempang ibarat orang yang kaki dah patah
    Tambah resah biila petisyen Agong tolak mentah-mentah
    Mcm krisis perlembagaan dulu si tua inii kembali melatah
    Dihasut pulak rakyat untuk menderhaka dan membantah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ibarat rumah tak bertiang seri, pantun sampahnya entah ke mana ketinggian pekertinya, kemana keindahan bahasanya ..baris pembayang tak ada..baris maksud entah apa-apa. Pantun sampah carca marba asal boleh. Itulah dia......SASAWAN NEGARA era pemerintahn terkini.

      Padam
  12. Matdey kemudiian mcm ikan naiik ke darat menggelepar
    Takut Muydin hilang penyokong, kat Johor biikin gempar
    Tapii macam selalu ler si Matdey mulut diia agak celupar
    Dia terkedu lagii bila Sultan Johor nyaris kasii penampar

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ibarat rumah tak bertiang seri, pantun sampahnya entah ke mana ketinggian pekertinya, kemana keindahan bahasanya ..baris pembayang tak ada..baris maksud entah apa-apa. Pantun sampah carca marba asal boleh. Itulah dia......SASAWAN NEGARA era pemerintahn terkini.

      Padam
    2. Aku pantun jugak...

      Mak kejora dimantat Babi
      Babi memantat Mak Kejora
      Mak Kejora dimantat Babi
      Babi memantat Mak Kejora

      Padam
  13. Macam selalulah Matdey ni dia keras kepala tak reti adab
    Dekat kampong halaman orang masiih nak tunjuk biadab
    Nyaris saja Sultan Johor mahu titah minta dia mengadap
    Namun baginda sergah juga si Matdey dgn kata ‘shut up’

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ibarat rumah tak bertiang seri, pantun sampahnya entah ke mana ketinggian pekertinya, kemana keindahan bahasanya ..baris pembayang tak ada..baris maksud entah apa-apa. Pantun sampah carca marba asal boleh. Itulah dia......SASAWAN NEGARA era pemerintahn terkini.

      Padam
  14. Berhenti lah dari pergaduhan yang sia-sia ini.
    Maki hamun dan hentam-menghentam silih berganti tidak akan menambah pahala melainkan dosa kering yang berkati-kati.
    Sempena awal Muharam yang bersejarah ini berhijrah lah kita kearah titik pertemuan yang sejati.
    Lupa kan lah pro jibbo ke,pro madey ke atau pun pro hadi. Kerana mereka itu semua tidak kekal dan akan mati.
    Tapi nikmat hijrah ini lah yang jadikan islam kita kekal abadi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. 12.24 anak tuhan harun nak jadi baik setahun sekali ha ha

      Padam
  15. Namun dia masih merasa tak puas hati si Matdey Kerala
    Bila raja pulau perangai celupar yang lama dia buat pula
    Dibuatnya pelbagaii tohmah kepada raja dan PM dia tala
    Kali inii Sultan Johor titah: ‘jangan dilayan itu orang gila’

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ibarat rumah tak bertiang seri, pantun sampahnya entah ke mana ketinggian pekertinya, kemana keindahan bahasanya ..baris pembayang tak ada..baris maksud entah apa-apa. Pantun sampah carca marba asal boleh. Itulah dia......SASAWAN NEGARA era pemerintahn terkini.

      Padam
  16. Fitnah 1MBD ditolak rakyat, Matdey semakin resah gusar
    Ini dah terbuktii bila BN menang dalam PRK kat Sg Besar
    Lepas tu BN menang bergaya lagi kat PRK Kuala Kangsar
    Rakyat cerdik, PRU14 nanti pastii BN akan menang besar

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ibarat rumah tak bertiang seri, pantun sampahnya entah ke mana ketinggian pekertinya, kemana keindahan bahasanya ..baris pembayang tak ada..baris maksud entah apa-apa. Pantun sampah carca marba asal boleh. Itulah dia......SASAWAN NEGARA era pemerintahan terkini.

      Padam
    2. Ini pantun buat mu, Kejora...

      Hilang bintang haripun subuh
      Subuh tiba bintang tak nampak H
      Memang pantang mencari musuh
      Musuh tiba pantang ku tolak;

      Padam
    3. Datuk laksamana berdiiri gagah
      Dia lah ketua hulubalang negeri
      Tua ganyut usah nak bermegah
      Kejora hanya pakaii tangan kiri

      Padam
    4. Orang tua tidak bermegah
      Jauh sekali takbur di hati
      Jika Kejora laksamana gagah
      Kenapa lari berdengkur diri

      Padam
  17. Matdey semakin kelam keliibut gundah gelisah matii kutu
    Jalan untuk naikkan anak si boboi jadii PM semakin buntu
    Maka dia ajak Muydiin buat partii baru iaitu partii Bersatu
    Namun parti ini tiada sambutan orang Melayu tidak restu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Adakah yg di atas ini pantun Melayu berseni berbudaya?

      Ibarat rumah tak bertiang seri, pantun sampahnya entah ke mana ketinggian pekertinya, kemana keindahan bahasanya ..baris pembayang tak ada..baris maksud entah apa-apa. Pantun sampah carca marba asal boleh. Itulah dia......SASAWAN NEGARA era pemerintahan terkini.

      Padam
  18. Matdey rela jilat ludah biar dia tahu akan dipandang sinis
    Semua yang buruk busuk dulu terpaksa jadii indah manis
    Rela dipeluk cium Kit Siang yg dulu dikata bapak kominis
    Sanggup diia melutut dgn Nuat peliwat hubungan sejenis

    BalasPadam
    Balasan
    1. Adakah yg di atas ini pantun Melayu berseni berbudaya?

      Ibarat rumah tak bertiang seri, pantun sampahnya entah ke mana ketinggian pekertinya, kemana keindahan bahasanya ..baris pembayang tak ada..baris maksud entah apa-apa. Pantun sampah carca marba asal boleh. Itulah dia......SASAWAN NEGARA era pemerintahan terkini.

      Padam
    2. Hang Jebat Hang Kesturi
      Budak-budak raja Melaka
      Jangan hendak pukul curi
      Mari kita bersemuka

      Ada beranikah?

      Padam
    3. Duduk bersiimpuh kat atas tikar
      Nak di buat pengat diperah sagu
      Ini apa jenis ler punya pendekar
      Harimau tidor je berani gangggu

      Padam
    4. Kenapa limau jatuh bergugur
      Buah mempelam di atas bangku
      Kenapa harimau pergi tidur
      Sepanjang malam kita menunggu

      Padam
  19. Rasa bagaii tak berkesan Kit Siang & Nuat punya ciuman
    Matdey dalam hatinya kembali resah gundah tidak aman
    Tambah derita dia bila Husam & Ainina tarik balik saman
    Matdey kini berambah meroyan hilang akal tidak siuman

    BalasPadam
    Balasan
    1. Adakah yg di atas ini pantun Melayu berseni berbudaya?

      Ibarat rumah tak bertiang seri, pantun sampahnya entah ke mana ketinggian pekertinya, kemana keindahan bahasanya ..baris pembayang tak ada..baris maksud entah apa-apa. Pantun sampah carca marba asal boleh. Itulah dia......SASAWAN NEGARA era pemerintahan terkini.

      Padam
  20. Matdey tamak ini belum puas dah banyak harta dia bolot
    Rasanya dia pluralis sebab biila rujuk agama dikata kolot
    Orang Melayu dia nak kasii pecah bagaii bahagi tanah lot
    Ghani Patail tak sokong dia dikatanya orang tu pembelot

    BalasPadam
    Balasan
    1. Adakah yg di atas ini pantun Melayu berseni berbudaya?

      Ibarat rumah tak bertiang seri, pantun sampahnya entah ke mana ketinggian pekertinya, kemana keindahan bahasanya ..baris pembayang tak ada..baris maksud entah apa-apa. Pantun sampah carca marba asal boleh. Itulah dia......SASAWAN NEGARA era pemerintahan terkini.

      Padam
    2. Buah bidara buah cempedak
      Pinang ada di tepi paya
      Pantun kejora bernilai tidak
      Hilang bahasa rosak budaya

      Padam
    3. Kayuh basikal nak pergi kedai
      Mahu buat sayur belikan kulat
      Otthaman perasan diia pandai
      Buat pantun serupa taik palat

      Padam
    4. Sungguh besar kota Melaka
      Orang Arab datang dan pergi
      Jika benar bagai dikata
      Sila jawab soal diberi

      Dari mana punai melayang
      Dari sawah turun ke padi
      Dari mana berbilyon datang
      Dari Arab atau 1mdb

      Jika terima duit derma
      Derma bakti untuk pertiwi
      Jika derma mana resitnya
      Duit baki ke mana pergi

      Jawab jgn tak jawab dalam bentuk pantun.

      Padam
  21. Madey dapat balasan makin sehari makin dia terima bala
    Dia harap Peguam Negara tolong dia, tapi Ghani tak rela
    Beberapa blogger terkenal beraliih sokong DS Najib pula
    Maka si tua kutok Matdey ni makin bertambah risau gila

    BalasPadam
  22. Kejora mantat Mak dia sendiri!!!

    BalasPadam
  23. Memang Matdey inii tak sedar dirii tidak tahu dek untong
    Udah tua nak mampos masih biikin fitnah aota kelentong
    Sanggup nak dibunuh Umno tempat dia lama bergantong
    Tak sabar nak tengok diia masuk semula Institut Jantong

    BalasPadam
  24. Kejora udah nampak ada orang meroyan raban menurun
    Bagai naik basikal putus talii brek ketika menuruni cerun
    Orang iitu Kejora tahu giila mereng sewel turun temurun
    Kejora tidak mau berinteraksii dengan anak tuhan harun

    BalasPadam
    Balasan
    1. Usah berhajat hasrat terpendam
      Fikiran kusut memakan diri
      Usah berhangat bertahi ayam
      Cabar disahut cabut berlari

      Cisss...dasar pengecut.....!!!!

      Padam
    2. Banyak tikus di dalam semak
      Berlarii-lari ke tepi ke tengah
      Cabar disahut cabar pukimak
      Lepas sejam baru nak jengah

      Padam
    3. Bagus begitu, jangan berganjak dan menyembunyikan diri.

      Padam
    4. Kelapa bersabut usah ditajak
      Takut takut santan tak jadi
      Cabar disahut tidak berganjak
      Harimau pengecut yg cabut lari

      Padam
  25. Anak tuhan harun inii membesar bawah jagaan emak tiri
    Emak yang betul jeniis gatal burit dgn jantan lain dia lari
    Bapak dia pelir mati pucuk semacam orang kena kembiri
    Budak biol tolol bahalol ni jenis maknyah suka pukul curi

    BalasPadam
  26. Baru dua rangkap pantun si bapok anak tuhan harun lari
    1.13, 1.18, 1.22, 1.26, 1.29, 1.32 tu budak ni punya diri
    Kejora rasa budak lalok kaki dadah ini kerja kelindan lori
    Meroyan raban sebab gajii kena potong toke dia tak beri

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya dan Pak Rahman dah pencen sepenuh masa. Si Kejora nie siang malam berpaut di blog ini..tak ada kerja untuk sara hidup ker?

      Padam
  27. Kesian Kejora tengok macai yg dipilh untuk parti Bersatu
    Bodoh bingai biol tak ada ilmu jenis merayau punya kutu
    Bagi komen bengap tolol bahalol langsung tidak bermutu
    Paling jelas pembaca nak lihat anak tuhan harun yg satu

    BalasPadam
  28. Sekor lagii kalu nak tengok si Othaman biol sasau sawan
    Dia ni buat style copy-paste gila bila hujah tak tau lawan
    Ada sekali tu jangkit juga dgn si raman dia punya kawan
    Tapi puak ini dah tak beranii angkat kepala Kejora tawan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tuu haa... yg tadi berkobar-kobar nak berhujah, apa pulak merepek dgn pantun sampah tak berseni nie...? Bila kita dah sanggup membeli... pergi merepek meraban lari tajuk, apa ke hal?

      Padam

    2. Kejora...

      Alang-alang menyeluk perkasam
      Biar sampai ke pangkal lengan
      Alang-alang hendak berhentam
      Kenapa terlalai menikus pondan

      Padam
    3. Besar sungguh si ikan bujok
      Tidak le sebesar si ikan pari
      Othaman ini jenis menunjok
      Bila orang tidor dipukul curi

      Padam
    4. Sungguh besar kota Melaka
      Orang Arab datang dan pergi
      Jika benar bagai dikata
      Sila jawab soal diberi

      Kamu yang masih berhutang tidak menjawab soalan2 saya tempohari. Nah saya paparkan semula supaya semua yg hadir di sini dapat lihat betapa bijaknya kamu nak cover line Najib.
      Kamu bukan main kuat temberang menjaja di sana sini konon Tun Mahathir dimurkai oleh DYMM Yg Di Pertuan Agong sebab nak jatuhkan Najib tidak ikut peraturan & perlembagaan. Sekarang kamu jawab kenapa Najib & puak2nya cuba temberang dgn fuckta di dalam Kenyataan Najib itu yg amat meragukan:-

      - Kenapa Kenyataan itu tidak ada tanda tangan Najib?

      - Dalam perenggan pertama, PPBM disebut sebagai Parti Pribumi Perkasa Malaysia sedangkan namanya yang betul ialah Parti Pribumi Bersatu Malaysia. Pribumi Perkasa adalah NGO milik Ibrahim Ali.

      - pertemuan Tun Mahathir dengan Yang Dipertuan Agong ditemberangkan berlangsung di Istana Bukit Malut, Langkawi walhal yang sebenarnya ia berlaku di Istana Anak Bukit, Alor Setar.

      - jawatan sebenar Tun Mahathir ialah Pengerusi dan bukan Penasihat PPBM.

      - dalam perenggan ketiga PPBM bertukar menjadi PBBM.

      Kenapa.. mengapa.. kenapa.. masih tak puas nak temberang lagi ker....???

      Padam
  29. Sepanjang malam hingga nak masuk subuh, saya menunggu budak mentah Kejora yg cakap besar tapi kelibat dia pun tak nampak. Belakang kita bukan main berdegar-degar, bila ajak berdepan face to face, cabut lari.
    Betul punya pengecut budak mentah ini.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ewaah ewaah kemaiin si tua sial bangsat Othaman berok
      Masa kita tiibai lanyak sekeh pelakong dia larii menyorok
      Bila dia tahu kita tidor buat megah inii bapok loyar burok
      Kesudahannya aku rasa si tua biol ni padam kena stroke

      Padam
    2. Belum tidur, masih berjaga...memang menunggu kamu.

      Padam
    3. Kamu yang masih berhutang tidak menjawab soalan2 saya tempohari. Nah saya paparkan semula supaya semua yg hadir di sini dapat lihat betapa bijaknya kamu nak cover line Najib.
      Kamu bukan main kuat temberang menjaja di sana sini konon Tun Mahathir dimurkai oleh DYMM Yg Di Pertuan Agong sebab nak jatuhkan Najib tidak ikut peraturan & perlembagaan. Sekarang kamu jawab kenapa Najib & puak2nya cuba temberang dgn fuckta di dalam Kenyataan Najib itu yg amat meragukan:-

      - Kenapa Kenyataan itu tidak ada tanda tangan Najib?

      - Dalam perenggan pertama, PPBM disebut sebagai Parti Pribumi Perkasa Malaysia sedangkan namanya yang betul ialah Parti Pribumi Bersatu Malaysia. Pribumi Perkasa adalah NGO milik Ibrahim Ali.

      - pertemuan Tun Mahathir dengan Yang Dipertuan Agong ditemberangkan berlangsung di Istana Bukit Malut, Langkawi walhal yang sebenarnya ia berlaku di Istana Anak Bukit, Alor Setar.

      - jawatan sebenar Tun Mahathir ialah Pengerusi dan bukan Penasihat PPBM.

      - dalam perenggan ketiga PPBM bertukar menjadi PBBM.

      Kenapa.. mengapa.. kenapa.. masih tak puas nak temberang lagi ker....????

      Padam
    4. Kamu pun berhutang Othaman:

      Othaman munafiq tidak ada rukun negara yang pertama
      Dia jadi lembu kena cucuk hiidung dgn Matdey dah lama
      Buta jahil tapi ada hati dia nak keluarkan hukum agama
      Katanya: ’Nuat liwat+berzina = main golf Najib+Obama’

      Padam
    5. Anwar main burit & main jubor sepatutnya dibicarakan di mahkamah syariah sebab Anwar bukan merogol atau liwat secara paksa.
      Tetapi Anwar dibicarakan di mahkamah sivil, sedangkan ramai lagi orang2 kafir yg berzina dan melakukan hubungan sejenis tidak didakwa, kenapa?
      Memang Matdey sengaja nak kenakan Anwar, demi untuk kekal berkuasa!

      Padam
    6. Mtadey dah cekak habis semua telor Mat Said, ketua cawangan khas, Musa Hasan, timbalan pesuruhjaya polis, Ghani Patail, timbalan pendakwaraya, masa itu.

      Padam
    7. Matdey arah tangkap gambar tilam yg ada tompok air pelir Nuat, masuk dalam surat khabar.

      Matdey arah pengarang akhbar beri takrifan liwat dlm surat khabar: "memasukkan batang zakar ke lubang jubor untuk mendapat kenikmatan seksual".

      Bertujuan supaya rakyat akan melihat Anwar itu sekotor-kotor manusia yg tidak patut disokong. Ini yg mencetuskan reformasi.

      Padam
    8. Tidak cukup dgn satu pertuduhan meliwat pemandunya, Azizan, dibuat satu lagi pertuduhan meliwat pembantunya, Munawar, seorang keling tua.

      Ini bertujuan supaya rakyat melihat Anwar sebagai pelaku seks ganas yg tidak memilih mangsa, lelaki atau wanita, tua atau muda.

      Matdey nak lihat rakyat mencemuh Anwar dan menolak dia terus dari menjadi pemimpin.

      Padam
    9. Tidak cukup lagi dgn dua pertuduhan liwat, ditambah lagi pertuduhan berzina dgn isteri kawannya. Belum pernah tuduhan berzina bagi orang Islam dibicarakan di mahkamah awam. Tapi dgn perintah Matdey itu semua boleh dibuat. Pertuduhan2 itu segnaja dibuat serentak supaya rakyat melihat Anwar seorang pelaku seks tegar yg akan balun burit atau jubor siapa saja, tak kira pembantu atau drebar atau bini kawan.

      Matdey nak bunuh terus karier politik Anwar, biar sampai dia sudah bersara, Anwar tidak laku lagi di mata rakyat.

      Padam
    10. Kini Matdey nak buat perkara yg sama terhadap Najib, seperti mana dibuatnya ke atas Anwar, iaitu, bagi satu persepsi buruk untuk rakyat ke atas Najib...tangkap dan dakwa dan penjarakan Najib.

      Bagi Matdey, siapa yg cuba mengkhianati dia harus merengkok dalam penjara.

      Namun kaedah pertuduhan seks seperti yg dibuat ke atas Anwar mungkin dah tak laku lagi. Lagi pula Matdey dah tak ada kuasa untuk cekak telor polis dan hakim dan buat drama seperti mana ketika dia berkuasa dulu.

      Maka dia buat satu drama baru, drama 1MDB. Matdey orang kaya, harta berbilion (walau pun dia berlakon, kumpul duit gaji untuk buka kilang roti), dia upah konco macai untuk putar belit maklumat dan jatuhkan imej 1MDB dan dengan secara tidak langsung mengheret Najib selaku pengerusi 1MDB.

      Padam
    11. Macam2 macam dah dibuat Matdey untuk burukkan Najib, bahkan melalui petisyen kpd YDP Agong. Dia mahu Najib jatuh. Selagi Najib tidak jatuh, selama itu Mukhriz tiada harapan untuk menjawat Perdana Menteri Malaysia.

      Matdey timbul dengan akal baru, iaitu jatuhkan UMNO dan untuk jatuhkan UMNO, kenalah jatuhkan BN. Maka Matdey secara terang-terangan memihak pembangkang, yg menjadi musuhnya sekian lama.

      Ditubuhnya satu parti baru, Bersatu untuk menarik ahli UMNO yg percaya dgn fitnah dan tohmahannya. Namun dia sendiri sedar, parti baru ini tidak akan sekuat mana, seperti parti Semangat 46, Ku Li & Rais Yatim dulu. Maka dia mahu sekutukan parti barunya itu dengan dua parti kuat pembangkang, iaitu DAP dan PKR.

      Maka Matdey perlu tebal muka, biarlah orang nak kata kulit muka dia lebih tebal dari kulit babi, dia tak peduli. Biarlah orang nak label dia bapak perpecahan Melayu, dia tak kisah, asal saja Najib dapat dijatuhkan. Maka dgn muka tebal tak malu, Matdey pergi berlutut sembah dgn Kit Siang, orang yg dahulunya dilabel bapak kominis. Kini bapak kominis dah jadi sedara yg manis.

      Matdey ni walau pun bukan Melayu, ada juga sedikit jiwa Melayu, Dia tahu China kominis tu tak boleh dipercayai sepenuhnya. Maka dia nak cari juga sokongan yg kuat dari pembangkang yg kuat di kalangan orang Melayu. Maka Matdey tiada pilihan lain dari menjengok muka ke pintu rumah PKR, yg ketuanya ialah Anwar.

      Anwar, orang yg dia aniaya dulu, yg diharapkannya mati dalam penjara masih hidup. Matdey melaungkan kesuyukuran yg amat tinggi kepada 'Tuhan'nya, kerana memanjangkan umur Anwar yg dia usaha untuk bunuh.
      Itulah serba sedikit manusia munafiq fasiq bernama Matdey. Ada lagi...

      Padam
    12. Othaman yg berumur lebih 60 tahun ini tahu semua cerita ini. Cuma, bagi si Othaman ini, apa pun keterangan yg memperlihatkan keburukan Matdey, walau dari kitab Al-Quran sekali pun, tetap akan ditolaknya.

      Kerana bagi Othaman, Matdey adalah tuhan...

      Padam
    13. Othaman barua lahanat tu kitorang siikit pun tak gerun
      Diia inii jenis pondan bacul dayus bapok turun temurun
      Tak ada lah Kejora nak takut dia punya jampi menurun
      Selain dari Matdey tuhan si dajal ni adalah tuhan harun

      Padam
  30. Apa saja kamu merepek sakan nie... bila pulak & apa Othaman berhutang? Posting gila apa nie di pagi buta...
    "Othaman munafiq tidak ada rukun negara yang pertama
    Dia jadi lembu kena cucuk hiidung dgn Matdey dah lama
    Buta jahil tapi ada hati dia nak keluarkan hukum agama
    Katanya: ’Nuat liwat+berzina = main golf Najib+Obama’

    Kenapa pulak melencong ke situ? Berlagak pandai berpantunkan..nak jawab....

    Aduhai kejora yg tak budiman
    Otak miring tidak bernama
    Rukun Negara & Rukun Iman
    Yang mana penting yg mana utama

    BalasPadam
    Balasan
    1. kenapa tak beri respon dekat komen kejora 5.51 tu pak kadok?

      Padam
    2. jgn alih tiang pak kadok, panjang ceramah kejora kat ata tu

      Padam
    3. Mana ada alih tiang, dah tentu2 kamu jual...

      "Othaman munafiq tidak ada rukun negara yang pertama
      Dia jadi lembu kena cucuk hiidung dgn Matdey dah lama
      Buta jahil tapi ada hati dia nak keluarkan hukum agama
      Katanya: ’Nuat liwat+berzina = main golf Najib+Obama’

      Saya jawab mengikut ciri2 pantun berbaris pembayang & baris maksud....

      Aduhai kejora yg tak budiman
      Otak miring tidak bernama
      Rukun Negara & Rukun Iman
      Yang mana penting yg mana utama

      Fahammmmm....Bongokkkk...!!!
      '

      Padam
    4. Siapa yg bongok Pak Man?
      Rukun Negara yg pertama percaya kpd Tuhan, dah tentu Allah kalau mengaku orang Islam.
      Rukun Iman yg pertama pun percaya kpd Allah.

      Sebab itu kalimah syahadah/tahlil berbunyi
      Laa ilaaha illallaah = tiada tuhan melainkan Allah.

      Kalau Pak rajin baca fafsir al-Quran, ada ayat yg berbunyi:
      Barang siapa kafir kemudian ia kembali beriman, kemudian ia kafir lagi dan kembali beriman lagi...

      bermaksud boleh kembali Islam, walau sudah murtad. Dgn itu, saya cadangkan Pak Man masuk Islam semula, kemudian mintak kursus dgn PERKIM.

      Padam
    5. Kayu janggus mau dibuat selak
      Yg hendak diselak pintu almari
      Konon cakap musuh tak ditolak
      Kenapa pak kadok ni cabut lari

      Padam
    6. Pergi berburu tidak bertanjak
      Berburu pergi tidak berundur
      Musuh ku tunggu tidak berganjak
      Siapa yg lari siapa berdengkur

      Ilmu agama yg dititipkan oleh ayah & khususnya datuk ku, seorang pendakwah dari Jawa Tengah keturunan salah seorang Wali Songo amat ku pegang dgn erat.

      Tuhan itu apa? tuhan..hantu..tuhan..hantu.. Dalam masyarakat Melayu kuno sebelum kedatangan Islam di nusantara, orang Melayu sembah tuhan atau kekadang disebut dewa. Saya dulu ada belajar bahasa Arab di Sekolah Agama Al Junid, Spura. Allah itu unik tidak sama dgn tuhan. La ila maknanya tiada tuhan. Ila-ela dalam bahasa arab-ibrani itu tuhan. Semua agama menyembah tuhan, tapi mereka tidak menyembah Allah. Tuhan ada bermacam bentuk. Ada tuhan budha, ada tuhan patung, ada tuhan Jesus Kristus, ada tuhan api, ada tuhan brahma, ada tuhan siva, ada tuhan pokok dan beribu tuhan.

      La ila ha il Allah - Tiada tuhan, kecuali Allah. Tambahkan ilmu, belajar jgn berhenti belajar. Kuasai pelbagai bahasa supaya kita tidak canggung bila berinteraksi di dunia luar. Jgn jadi macam kebanyakan Melayu Malaysia, hanya boleh bertutur bahasa melayu saja.

      Padam
    7. Othaman, mengucap dua kalimah syahadah, masuk Islam semula dulu, kalau tidak nanti dikata buat pandai agama orang

      Padam
    8. tapi bukan itu saja pak man, nuh bedilan kejora 5.51 pg - 6.47 pg belum dijawab lagi

      jgn main pusing2 alih tiang pak man

      Padam
    9. jawab pak man, jgn tak jawab, ramai orang sdg baca ni pak man
      posting ni hot, komen dah nak mencecah 120

      Padam
    10. Yg dulu didulukan. Kamu yang masih berhutang tidak menjawab soalan2 saya tempohari. Nah saya paparkan semula supaya semua yg hadir di sini dapat lihat betapa bijaknya kamu nak cover line Najib.
      Kamu bukan main kuat temberang menjaja di sana sini konon Tun Mahathir dimurkai oleh DYMM Yg Di Pertuan Agong sebab nak jatuhkan Najib tidak ikut peraturan & perlembagaan. Sekarang kamu jawab kenapa Najib & puak2nya cuba temberang dgn fuckta di dalam Kenyataan Najib itu yg amat meragukan:-

      - Kenapa Kenyataan itu tidak ada tanda tangan Najib?

      - Dalam perenggan pertama, PPBM disebut sebagai Parti Pribumi Perkasa Malaysia sedangkan namanya yang betul ialah Parti Pribumi Bersatu Malaysia. Pribumi Perkasa adalah NGO milik Ibrahim Ali.

      - pertemuan Tun Mahathir dengan Yang Dipertuan Agong ditemberangkan berlangsung di Istana Bukit Malut, Langkawi walhal yang sebenarnya ia berlaku di Istana Anak Bukit, Alor Setar.

      - jawatan sebenar Tun Mahathir ialah Pengerusi dan bukan Penasihat PPBM.

      - dalam perenggan ketiga PPBM bertukar menjadi PBBM.

      Kenapa.. mengapa.. kenapa.. masih tak puas nak temberang lagi ker....????

      Padam
  31. Kiih kiih… Pak Man sudah kena pukulan keramat 1 Hijrah
    Kinii orang tua biiol inii mengelupor meroyan hilang arah
    Tersandar di katil semakin tinggii sukatan tekanan darah
    Makin diia cuba nak tunjuk jaguh makin berat luka parah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ibarat rumah tak bertiang seri, pantun sampahnya entah ke mana ketinggian pekertinya, kemana keindahan bahasanya ..baris pembayang tak ada..baris maksud entah apa-apa. Pantun sampah carca marba asal boleh. Itulah dia......SASAWAN NEGARA era pemerintahan Najib.

      Padam
  32. Kasiihan sungguh dgn si tua bingai bahalol Aotaman Taro
    Diia mungkiin ada siikit ilmu tapii ilmu pahlawan dia ‘zero’
    Dalam bahasa koboi dia ini dipangil bangsat atau ‘bagero’
    Hi, we won’t be able to see him either today or tomorrow

    BalasPadam
    Balasan
    1. Berani2nya dia menyebut 'bagero', satu istilah yg sangat dibenci oleh orang2 Jepun. Orang Jepun menganggap siapa yang menyebut 'bagero' sebagai uncivilzed/tak bertamadun dan tergolong dari lapisan kelas bahwahan. Lapan tahun pengalaman saya berkhidmat dgn korporat gergasi Jepun. Nak tengok dia tahu tak jawab dalam bahasa jepun.

      Kejora San, Ohayou Gozaimasu!

      Kiku wa ichido no haji, kikanu wa isshou no haji.

      Padam
    2. Othaman Kadok teruk kener pelakong hatii nya runsing
      Terasa kepala berputar-putar liigat tak ubah spt gasing
      Belum pernah dirasanya jadi begini parah Kejora lesing
      Namun masiih megah nak alih tiiang main putar pusing

      Padam
  33. Othaman biol berjaga dari tengah malam sampai ke siang
    Namun bila kena lanyak dgn Kejora hatinya tak lagi riang
    Pukulan padat kencang Kejora di teliinga masih terngiang
    Tak daya pak kadok mau menjawab terpaksa dialih tiiang

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pendapat syok sendiri..pada hal dia yg teruk kena belasah di setiap penjuru oleh hampir semua pengunjung blog. Dia keseorangan tapi berlakon & cuba klentong pelbagai watak seolah-olah dia ada geng..sayang hajat tak kesampaian macam pembohongan Najib yang dah terbongkar satu dunia.

      Padam
    2. Dia udah mula nak merapu inii Othaman biol katak puru
      Apa ke jadah dikata Kejora kena belasah setiap penjuru
      Kejoraa cekap menyerang cara madah dia jadi cemburu
      Dah bersarang kepala iblis ini kena Kejora punya peluru

      Padam
  34. ha ha anak sulong tuhan harun pun tak boleh makan kejora

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lepas ini pak kadok ni akan meracau minta tolong geng.

      Selalunya mcm ini: “My dear friend, sdr Rahman jpc…”

      Padam
  35. Othaman ini bodoh mengalahkan lembu dalam kandang
    Sampai suruh ‘gi kursus Perkim’ pun Kejora beri cadang
    Memang patut pun Geng Kejora balun terajang tendang
    Namun si tua ini terpaksa larii walau hati nya meradang

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kamu pandai yer..boleh bagi tahu, siapa nama kamu, belajar di mana & sampai standard berape..pekerjaan kamu tu ape..pernah keluar neagara..di mana tu..????

      Padam
    2. kejora ngaji sekolah pondok je pak man, kuala lumpur pun tak pernah sampai lagi

      Padam
    3. Pembaca dapat menilai sombong riak Othaman Ahmad
      Dia rasa dia le paling hebat angkat dirii megah teramat
      Manusia angkuh murtad yg tak percayakan hari kiamat
      We don’t have to be proud of ourselves if we are smart

      Padam
    4. Yaa... kita tunggu dan lihat nanti apa reaksi pembaca blog.

      Padam
    5. ha ha pak kadok sombong dah kena main sama kejora

      Padam
    6. Betullah ajaran dari guru saya, bila orang cuba merendah dan memperlekehkan kita, kita tidak perlu melatah atau berkasar dgn orang itu. Kita layan dia secara lemah lembut, sehingga dia aka mula terlihat banyak kelemahan yg ada padanya yg selama ini dia tidak sedari.

      Padam
  36. Kejora.. kamu masih tak jawab pantun saya.

    Aduhai kejora tak budiman
    Otak miring tidak bernama
    Rukun Negara & Rukun Iman
    Yang mana penting yg mana utama

    Mana diutamakan, rukun iman atau rukun negara?

    BalasPadam
  37. Pantun belum terjawab oleh Kejora:

    Sungguh besar kota Melaka
    Orang Arab datang dan pergi
    Jika benar bagai dikata
    Sila jawab soal diberi

    Dari mana punai melayang
    Dari sawah turun ke padi
    Dari mana berbilyon datang
    Dari Arab atau 1mdb

    Jika terima duit derma
    Derma bakti untuk pertiwi
    Jika derma mana resitnya
    Duit baki ke mana pergi

    Jawab jgn tak jawab dalam bentuk pantun.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Inilah satu2 caranya mengajar budak mentah yg tak menghormati orang2 tua. Konon macam pantun dia bagus sangat, bila kita jual balik, tergamam..terpaku

      Padam
    2. Apa hal dia syok sendiri ini Othaman bahalol otak beku
      Pantun semacam taik, kurang baca Melayu punya buku
      Mcm inii tak adalah Kejora nak jadii tergamam terpaku
      Kalu pantun busuk berulat nak dijual manalah nak laku

      Padam
  38. Othman Ahmad dibalun Kejora dah jadii gundah terkepit
    Makiin lama dia cuba jawab makiin Kejora serang himpit
    Inii lah jadii nya bila merasa enggang tak sedar diri pipit
    The more he tries to show off, the more he’ll look stupid

    BalasPadam
    Balasan
    1. Siapa kata...hanya pendapat kamu yang nyata SEBATANG KARA saja.

      Padam
    2. Othaman Kadok semakin lama makiin lemah kata bicara
      Masih juga nak berperang walau hatii sedih berduka lara
      Dia kesaorangan tiidak dapat pertolongan kawan sedara
      Now he tried to bullshit by saying Kejora ‘sebatang kara’

      Padam
  39. Othaman berok udah jadii tahap mereng tidak ketahuan
    Dia punya gila dah mencecah ke tahap biol sasau sawan
    Sudah kehabisan hujah tapi masih megah diri nak lawan
    Last resource he’s able to do is calling Kejora ‘sasauwan’

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    2. Saya dah berusia lanjut masih segar bugar menunggu jawapan kamu. Kamu kan jaguh pantun...jawablah pantun2 ini....

      Sungguh besar kota Melaka
      Orang Arab datang dan pergi
      Jika benar bagai dikata
      Sila jawab soal diberi

      Dari mana punai melayang
      Dari sawah turun ke padi
      Dari mana berbilyon datang
      Dari Arab atau 1mdb

      Jika terima duit derma
      Derma bakti untuk pertiwi
      Jika derma mana resitnya
      Duit baki ke mana pergi

      Jawab jgn tak jawab dalam bentuk pantun.

      Padam
    3. Burung tiiong bijak berkata-kata
      Namun kata tak sepetahnya nuri
      Berapa kalii lagii dah mau dikata
      Kan dah kata itu fiitnah malabari

      Padam
  40. Orang macam Othaman dajal ini spesiis yg perlu dilupus
    Sebab itu Kejora nak serang si tua kutok ni nak dihapus
    Masih nak bertahan dah tiada hujah bodoh nak mampus
    When he cannot save our strike he’ll move the gold post

    BalasPadam
    Balasan
    1. Toksah syok sendiri....

      Sungguh besar kota Melaka
      Orang Arab datang dan pergi
      Jika benar bagai dikata
      Sila jawab soal diberi

      Dari mana punai melayang
      Dari sawah turun ke padi
      Dari mana berbilyon datang
      Dari Arab atau 1mdb

      Jika terima duit derma
      Derma bakti untuk pertiwi
      Jika derma mana resitnya
      Duit baki ke mana pergi

      Jawab jgn tak jawab dalam bentuk pantun.

      Padam
    2. Burung tiiong bijak berkata-kata
      Namun kata tak sepetahnya nuri
      Berapa kalii lagii dah mau dikata
      Kan dah kata itu fiitnah malabari

      Padam
    3. Dunia percaya tak dapat nafi
      Bukti padat terang dan nyata
      DOJ berkata dari 1MDB
      Menunggu saat mahkamah bicara

      Padam
  41. Makin lama kian teruk merapu inii Othaman Kadok iblis
    Dari segi moral perjuangan si biol ni sudah dikira muflis
    Dia tergamam tengok counter attack Kejora susun tulis
    He never expect that Kejora is so damn good in English

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    2. naper keluarkan pak man, ada salah grammer?
      tapi dah sempat baca tadi!

      kih kih kih

      Padam
    3. 10.05

      Apa pak kadok tulis yg dia tu?

      Padam
    4. 10.05

      Apa pak kadok tulis yg dia padam tu?

      Padam
    5. 10.09,

      "Which school taught teach that English…", lebih kurang mcm itu lah orang tua tu tulis.

      Padam
    6. taught teach???

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

      Kih kiihh kiiihhh kiiiihhhh kiiiiihhhhh kiiiiihhhh

      Padam
    7. Kejora...

      Which school of thought that teach you English, if I may know?

      Padam
  42. Bravo! Well done Kejora!

    BalasPadam
  43. Seronok sungguh membaca pantun karangan anom kejora
    Saya teringin juga nak berpantun tetapi tidak tahu cara
    Bolehkah bagi email saya ingin belajar dari saudara
    Kalau nak dikenakan bayaran kemudian nanti boleh kira

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kebolehan pantun ni agak semula jadi sukar nak dilatih
      Kena mula siikit2 dahulu belajar macam budak bertatih
      Kalau nak guna dlm perang spt kita ini agak penat letih
      Ia nya lebih susah darii nak belajar bahasa orang putih

      Padam
  44. The victory goes to the brilliant cunning superb’si Kejora’
    Poor Othaman is left with deep frustration‘jiwa bergelora’
    He has no choice but to leave even though‘hati jadi bara’
    All the way he’ll feel the agony and will always ‘jiwa lara’

    BalasPadam