Isnin, 31 Oktober 2016

Sarawak Dah Mula Bergegar..!


Sebelum pilihanraya negeri Sarawak berlangsung bukan main janji disemai..! Nak mengampu punya pasal hingga mesyuarat kabinet pun diadakan di Kuching..! Itu sebelum keputusan pilihanraya diterima..!

Setelah itu...!!!

Saya sudah bosan dan tidak akan tolak ansur – Tok Nan

KUCHING: “Saya sudah bosan dan saya tidak boleh hendak bertolak ansur lagi.
“Kalau 10 atau 20 tahun saya boleh terima…tetapi ini sudah setengah abad. Dan ini melampau!”.
Itu suara hati Ketua Menteri Sarawak, Tan Sri Adenan Satem semalam, yang ternyata kecewa dengan Kerajaan Persekutuan berhubung permohonan untuk membina baharu sekolah-sekolah di Sarawak masih belum menemui jawapan positif.
14242224_1189857301087837_3630984959487199754_o
Katanya, beliau sudah bosan memohon peruntukan Kerajaan Pusat, kerana sekolah-sekolah di negeri ini telah berada dalam situasi yang daif dan miskin terlalu lama.
“Kita hanya mahu mereka membina sekolah standard.
“Saya sudah penat merayu agar mereka memberikan kita sekolah yang lebih baik,” keluhnya sewaktu melancarkan penerbitan kamus Iban-Bahasa Inggeris oleh Yayasan Budaya Dayak di sebuah hotel terkemuka di sini semalam.
Adenan berkata, dalam konteks hari ini masih ada sekolah yang terhumban ke dalam sungai, bahkan masih ada yang tiada bekalan air bersih dan tiada bekalan elektrik.
“Ini amat mengecewakan,” katanya lagi.
Oleh itu katanya, masa untuk bertolak ansur sudah tamat dan Sarawak perlu bertegas dalam perkara ini.
Khabar baru diberitakan 3 IPG di Samarahan, Sibu dan Rejang bakal ditukar taraf kepada Politeknik atau Pusat Permata..! Ini menambah bahang kemarahan Adnan serta pemimpin dan rakyat Sarawak..! Kehendak Sarawak yang mahukan IPG berkenaan melahirkan tenaga pengajar dari Sarawak untuk pelajar Sarawak nampaknya tidak akan dapat dijayakan..!
Dulu lain, sekarang lain..! 
PRN dah selesai tapi PRU Parlimen belum lagi beb..!
Tunggu..!
Lu Fikir La Sendiri!!!


62 ulasan:

  1. Gegar jangan tak gegar...TOk Nan tunjukkan keberanian bahkon tuntut Najib isi jawatan pegawai dan kakitangan petronas diserawak dengan anak2 Serawak...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya sudah bosan dan tidak akan tolak ansur – Tok Nan ...
      sarawakvoice.com › News


      About Us | Sarawak Report
      www.sarawakreport.org/about/
      Sarawak Report and its sister organisation Radio Free Sarawak were ...
      Times calling Rewcastle-Brown “one of the most effective voices




      Sarawak Report dan Sarawak Voice adalah 2 organasasi
      yang ada adakaitan.

      SO BERHATI-HATI JANGAN TERPEDAYA



      Padam
    2. Sya tak yakin sarawakvoice.com › News ada kaitan dengan Sarawak Report.

      Sarawak Report mahu rakyat jatuhkan Najib melalui cara di benarkan atau di PRU14, saya sokong. Jika SR mahu gegarkan Sarawak dari Malaysia, saya bantah. Amat sangat.

      Saya yakin majoriti Malaysians berpendirian begitu.

      SEDARI LAH PENDIRIAN MAJORITY MALAYSIANS.

      Padam
    3. Kalo fitnah tok nan boleh saman...

      Padam
    4. R E P E A T B R O A D C A S T ...!!!

      KEKERAPAN KEBAKARAN SEKOLAH DI SARAWAK - SALAH SIAPA..??
      1. BINTULU 15 Ogos – Dua (2) kes kebakaran membabitkan bangunan sekolah dilaporkan berlaku di negeri ini dalam tempoh kurang 24 jam. Kejadian pertama berlaku membabitkan sebuah blok asrama menempatkan 30 murid lelaki dan bilik pembantu pengurusan murid di Sekolah Kebangsaan (SK) Long Busang. Kebakaran kedua di sebuah blok sekolah di SK Sundar, Lawas.

      2. Semalam, lagi kebakaran terjadi pada Sekolah Menengah Kerajaan (SMK) St Teresa di Jalan Tun Abang Haji Openg antara yang tertua di Sarawak terbakar.. Apa puncanya?
      ------------------------------------------------------------------

      Dalam ucapan perbahasan Budget 2017 baru2 ini, YB Shafie Afdal menyatakan kebanyakan keadaan sekolah2 di Sabah & Sarawak amatlah daif & menyedihkan. Kebanyakannya masih berdinding papan, bertiangkan kayu dan ada yang masih berlantaikan tanah.

      Rakyat & kerajaan negeri Sarawak telah letih & kesal menunggu peruntukan kerajaan pusat yg hanya menghulur RM95 juta walau diminta RM400 juta bagi keperluan 483 sekolah di Sarawak. Dengan kekerapan kejadian kebakaran dek keadaan sekolah yg uzur serta primitif itu, pasti kerajaan pimpinan Adenan Satem sangat kesal kerana sikap acuh tak acuh KERA-jaan Najib walaupun Sarawak telah memenangi PRU baru2 ini buat BN. Bertambah menyakitkan hati lagi bila kini IPG di Samarahan, Sibu dan Rejang nak ditukar taraf kepada Politeknik atau Pusat Permata..! Memang ini menambah bahang kemarahan Adnan serta pemimpin dan rakyat Sarawak..!

      Oleh kerana pakai penasihat Yahudi, berguru & bersahabat dgn Yahudi, dan pinjam duit riba Yahudi puluhan bilyon, perangai & hati budi Najibpun dah sama dgn Yahudi.

      Oleh itu... Tumbangkan Najib/BN/UMNO....!!!

      Padam
    5. Othaman Ahmad baru sekarang nak bersuara Tanya Shafie Afda kenapa projek 200 ITU gagal projek kementerian luar Dan wilayan ITU gagal Othaman Ahmad. Peruntukan baru baru berapa minggu, nak back peruntukan kau ingat hari cakap besok boleh dapat, perutukan atas 1juta makan masa lama Bulah2 selapas kaji dibuat baru peruntukan dikeluarkan,
      Othaman Ahmad sekolah agama minded setapak k.Lumpur yg terbakar minta peruntukan dari kerajaan '8bulah selepas ITU dapat menbetulkan bangunan sekolah agama ITU baru dapat peruntukan. kalau peruntukan lebih 1juta kau ingat senang ke nak dapat, kajian di jalankan, lupa ia apa mahuyuddin buat disemasa dalam kementerian pelajaran dulu si jawab ia

      Padam
    6. Kejora....

      Memang benar apa sdra seperjuangan saya sering nyatakan.. Kejora ini ialah contoh penyokong yang Jibo kata di kempen PRU13 ada lah “bangang, hamjadah”, sebab tak membantu Najib sikit pun dengan mengeluarkan fakta dan hujah yang munasabah untuk menaikkan imej dia yang merudum.

      Apa ke halnya pulak Kejora ini mengaitkan posting saya perihal peruntukan dari KERA-jaan Pusat Najib dgn projek di bawah Kementerian luar Bandar & Wilayah di bawah YB Shafie Afdal ketika itu. Dah ler tuu..dia pulak merepek tak tentu pasal ke Kementerian Pelajaran yg diterajui TSMY ketika itu dgn menanyakan kita apa TSMY buat. Sekarang biar saya bertanya...peruntukan/bantuan kewangan dari KERA-jaan Pusat siapa yg bertanggung jawab? Siapa Menteri Kewangan? Siapa yg berkuasa menentu jumlah peruntukan? Adakah apakebebe Biji Permata Rosmah itu lebih penting dari keperluan sekolah2 di Sarawak hingga permintaan mereka RM400 juta hanya disalurkan RM95 juta saja. Si Biji Permata Rosmah saban tahun peruntukan ditambah. Ada logik kah.....????

      Padam
  2. Saya tak setuju Sarawak mahu berlebihan dari apa yg termaktub di Perlembagaan negara. Saya yakin Sarawak tak keluar dari Malaysia sebab tak ada peruntukan bagi Sarawak buat begitu.

    Singapore dulu bukan keluar - di tendang, konon nya. Tapi sebenar nya, itu ia lah sebab Tengku A Rahman amat bodoh, "menendang bila panas hati", buatkan "Separation Agreement". Tapi sebenarnya dia telah beri Spore kpd Lee Kuan Yew FOC. Bedebah. Celaka.

    Dalam sejarah manusia, negara negara berperang mempertahankan their sovereignty and territorial integrity, ini pulak si bangang TAR beri saja dengan percuma. Tiada maaf bagi nya. Buku2 sejarah mesti tulis begitu supaya rakyat semua akan bedal sesiapa pemimpin yang memikir buat begitu di masa depan.

    Tapi saya setuju dan tak khuatir Sarawak Dah Mula Bergegar. Hilang Fixed Deposit UMNO pun takpa. Asalkan Najib telungkup di PRU14.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Walaupu tiada peruntukan dlm perlembaagan, kalo rakyat serawak memilih untuk keluar siapa yg boleh halang? timor leste asalnye wilayah indonesia akhirnye jadi negara merdeka ...

      Padam
    2. Ingat, kata kata begitu boleh di tafsir sebagai menghasut, kamu boleh di kenakan tindakan di bawah Akta Hasutan, atau di bawah Penal Code. Kamu boleh di kesan dek Polis walau pun tak letak nama kamu masa blogging - melalui IP komputer kamu.

      Ketahui lah bahawa selain dari PDRM, Angkatan Tentera Malaysia ada di dalam atau di sekitar atau di perairan Sarawak dan Sabah. Seperti mana jugak mereka berada di banyak negeri di Semenanjong.

      Tiada siapa akan membenarkan mana mana satu komponen Malaysia keluar. Melainkan si bodoh Tengku A Rahman yang dah mati.

      Padam
  3. Tok NAn jadi berani kerana PRU14 hampir dekat...Najib tunggu dekat pilihanraya baru umum lulus peruntukan....sementara tunggu pilihanraya penyokong2 pandai2lah kalo nak hidup...bukan tak biasa...yg marah2 bising2 nanti hulur sikit senyaplah...kan dah biasa jual beli nih...penyokong2 bukan pengundi yg cerdik sangat...tak taulah kalo dah cedik sikit sekarang

    BalasPadam
  4. Mr Unknown.

    Saya masih di dalam wudhu dan masih berada di dalam rumah Allah slps selesai solat Zuhur jemaah. Kalau apa yang saya tulis di sini dusta saya serahkan nasib saya kpd Allah untuk membalasnya dengan segera.

    Berbalik kepada isu 'dedak'. Ini hujahan saya:-

    1. Dedak dari bahasa bermaksud makanan haiwan. Maka dari segi istilah tidak semua upah itu dedak. Kaitannya dgn haiwan mesti dilihat.

    2. Apabila seorang manusia makan dedak sifatnya mengikut sifat haiwan. Apabila anjing diberi makan dedak ia akan taat kepada tuan walaupun tuannya penyamun. Apabila ayam diberi dedak ia akan makan sampai gemuk walaupun saban hari ia nampak ayam2 gemuk lain disembelih.

    3. Apabila manusia makan dedak maka ia akan berperangai seperti anjing. Ia membela tuannya walaupun sampai ke peringkat cuba memasukkan unta ke dalam lubang jarum. Ia juga akan menjadi seperti ayam, membela tanpa mengingati dosa pahala yang boleh membawanya terjun ke neraka.

    4. Maka mengambil upah melakukan perkara betul tidak boleh dikatakan makan dedak. Adakah guru2 agama yang mengajar agama dengan betul tapi mengambil upah layak digelar pemakan dedak?

    5. Dari sudut sejarahnya dedak telah mula digunakan oleh penyokong kelepet ke atas penyokong kelepet yang lain.

    (1) ia pertama kali digunakan oleh cyberterompah Kelepet yang tidak berpuas hati dengan upah cyberterompah Kelepet yang lain di dlm satu majlis UMNO sendiri.

    (2) Apabila Ali Tinju dan Jamal Yunos berebut mengakui merekalah juara baju merah, salah seorang telah menggunakan kalimah dedak ini ke atas seorang lagi secara live dalam TV (mata saya saksikan).

    (3) Apabila wujud ketegangan di antara dua kumpulan cyberterompah DS Shahidan telah namakan kumpulan ini MyKmu dan MyDedak dan disebut 'gencatan senjata'

    6. Ketiga2 sejarah di atas menunjukkan bahawa sesama penyokong Kelepet yang menganggap dan menamakan upah mereka sebagai dedak.

    7. Ilmu psikologi (dan malah agama pun) mengatakan tntg kewujudan satu pemikiran yang berlandaskan kebenaran di sebalik sebarang penipuan, yang kadang2 akan mengakui perkara di dalam hati melalui mulut. Itulah yang berlaku di dalam ketiga kes di atas.

    8. Itulah juga yang berlaku apabila KJ keluarkan kenyataan 'biarlah kita digelar macai (kah kah kah) dalam membela PM. Jom cari takrif macai pula. Tidakkah takrifnya melayakkan penggunaan kalimah pemakan dedak ke atas para macai ini?

    9. Ilmu psikologi juga akan mengatakan manusia cenderung untuk menanggap orang lain seperti dirinya. Sekiranya motivasinya ialah upah maka ia juga akan menganggap orang lain bekerja demi upah.

    10. Maka itulah TS Anuar Musa pernah mengeluarkan kenyataan "ini bukan soal yang menyokong PM itu dapat makan dedak, tapi soal yang tak sokong itu tak dapat makan dedak". Tidakkah ini pengakuan penyokong PM semua pendedak dan bukan penyokong sekalipun mendapat upah tetapi tidak boleh disebut dedak.

    Saya sendiri tidak mendapat apa2 upah untuk muncul. Tiada gaji tetap dari sumber politik, dan tiada upah khusus, tapi saya mengatakan berdasarkan hujah2 saya admin blog ini bukan pemakan dedak. Sudah tentu ia ada upahnya tapi upah ini tidak boleh digelar dedak.

    Saya telah memberi hujah melalui maksud bahasa, istilah, sejarah dan psikologi untuk menunjukkan bahawa hanya upah yang diterima oleh para penyokong kelepet (termasuklah jawatan lantikan politik yang perlu dihabiskan penggalnya untuk kelayakan mendapat pencen) yang layak dipanggil dedak.

    Sekarang mari kita lihat apa jawapan Mr Unknown untuk rebut (BI bukan BM) hujahan saya tentang 'siapakah selayaknya digelar pemakan dedak?'

    BalasPadam
  5. Saya dah bosan...beransur2 saya tolak najib dan umno

    BalasPadam
  6. Ayat orang politik kekadang kena baca berlawanan...statement depan penyokong kena tegas sikit tapi tersiratnye lain...saya dah bosan...tetapi akan tetap tolak ansur

    BalasPadam
    Balasan
    1. Maaf ko silap... sepatutnya kena baca yang TERSIRAT...
      atau 'between the lines"

      Padam
    2. maaflah ko betullah, aku tak baca habis kenyataan ko

      Padam
  7. Mana komen balas Mr Unknown tentang isu 'siapa pendedak' yang ia mula2 bangkitkan ni?

    Dah lama tunggu ni.. Ada kerja lain jugak..

    Tak apa.. Saya tunggu lagi.

    Harap Mr Unknown tidak lagi menjawab isu dengan mengubah isu sepertimana Kejora menjawab isu dengan mencarut.

    I know u r better than Kejora. Frankly speaking, i am beginning to like you.

    Come on bro, jawablah pasal dedak tu.
    .

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mr unknown pengecut masih dlm jamban...kena cirit birit akibat makan dedak haram

      Padam
    2. John Doe munafiiq udah mula buat perangai budak-budak
      Udah kena lanyak pun nak menang juga tidak dapat tidak
      Asal mahu berbunyi, peluru kosong pun tak apa dia ledak
      Kalu dia kelihatan tewas, dia takut nantii tak dapat dedak

      Padam
    3. Betul tak saya nyataka sebelum ini...si 'Unknown' adalah makhluk yg sama dgn Kejora yg suka menyamar pelbagai watak.

      Padam
    4. Pak Man

      Betoila ostad john cakap sejak kemunculan unknown pantun sampah kejora dah tak laku. Tunggu ja keduanya bergaduh rebut dedak.

      Hehe (unknown)

      Kikiki (Kejora

      Padam
    5. Terima kasih pak Othman dan saudara berdua.

      Adakah Kejora dan Unknown orang yang sama? Sungguh saya tidak tahu.

      Tapi yang sahnya dari sudut psikologi kewujudan Unknown ini secara tetiba memang menunjukkan Kejora terdesak memerlukan satu watak bantuan yang bukan AnonyMouse. Ini menunjukkan watak Kejora dengan pantun hampas, maki hamun dan bersyair kufur Tuhan Harun sudah tak laku lagi (memang tak pernah laku pun cuma lama2 watak sebegini menjadi tepu).

      Barangkali juga keduanya orang yang sama wallahu a'lam, tapi in shaa Allah saya akan respond berdasarkan watak wayang kulit yang mereka bawakan sekalipun dimainkan oleh tangan yang sama.

      Padam
  8. 1MDB bukan saja terlihat tidak lut daripada segala undang-undang yang ada, malah ia lebih kebal berbanding imuniti Ahli-Ahli Parlimen ketika berucap di Dewan Rakyat. Sebelum ini, kita biasa mendengar apabila Ahli Parlimen menyentuh sesuatu yang sensitif ketika berucap di Parlimen, mereka selalunya akan dicabar supaya mengulanginya di luar Dewan Rakyat agar tindakan undang-undang dapat diambil. Tetapi kali ini, tanpa sesiapa mencabar ketiga-tiga bekas menteri itu mengulanginya di luar Parlimen, sebaliknya hanya berdasarkan apa yang dibangkitkan oleh Speaker Dewan Rakyat dan kemudian disusuli dengan laporan polis oleh dua NGO pendedak, mereka terus disiasat dan diambil keterangan. Ia secara langsung dan tidak langsung menunjukkan 1MDB lebih gagah dan perkasa berbanding imuniti Ahli-Ahli Parlimen. Dalam hal ini, seorang peguam berpengalaman dan bekas menteri, Zaid Ibrahim menyatakan, menyentuh sesuatu perkara secara umum tidaklah boleh ditafsirkan sebagai mendedahkan rahsia kerajaan atau melanggar sumpah kerahsiaan, kecuali mendedahkan butiran minit mesyuarat kabinet secara khusus. Jika diteliti ucapan perbahasan Muhyiddin, Shafie mahupun Husni, di mana dalam ucapan mereka terdapat hal-hal berkaitan minit mesyuarat kabinet yang didedahkan? Jika seseorang bekas menteri yang bercakap secara umum mahu ditafsirkan sebagai melanggar sumpah rahsia, di zaman Tun Mahathir Mohamad menjadi Perdana Menteri iaitu selepas pemilihan 1987 di mana ramai antaranya memilih untuk berbalah dan menyerangnya, termasuk menyentuh berkaitan berbagai syarikat kerajaan, mereka ketika itu tentunya lebih dianggap melanggar sumpah kerahsiaan. Namun, pernah kita mendengar sesuatu tindakan diambil oleh Tun Mahathir kepada bekas-bekas menteri yang menentangnya? Di sebalik ramai yang telah dan sedang diambil tindakan kerana menyentuh perkara berkaitan 1MDB, Jho Low yang sekarang entah di dunia mana sedang berhiburnya, tetap merupakan orang yang paling bertuah sekali di era Najib ini. Beliau pasti akan tersenyum dan ketawa menyaksikan satu demi satu insiden yang berlaku ini, meskipun segala-galanya berpunca daripada caturan yang dilakukannya. (SH 31/10/2016).

    BalasPadam
  9. LAPORAN SARAWAK REPOT DI KAUT LAGI
    PAS TU TULIS SARAWAK DAH GEGAR
    INI LA YG DIWAR WARKAN BARUA YAHUDI
    HAKIKATNYA BERSATU YANG DAH LUTUT KETAQ...!!

    kikikikkki... bodooo bodooo

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waaaaah belom ada CV Jing Jibo masuk, rupa nya, Ini dia -

      Anjing Jibo

      Anjing Jibo di blog ini sekor saja. Tapi coba membayangkan dia ramai, konon. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

      Bola yang kecut sebab Jing Jibo ni dah tua. Masuk sini pagi petang siang malam, walau pun pukul 2-3-4 pagi. Menipu, membohong, memfitnah. Dah tua baka tapi otak budak kecik. Itu pasal apa yg dia cakap selalu nya mcm bebudak.

      Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, puiiii, terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak. Terakhir lagi, banyak pantun memantun macam kartun. Di salin C&P nya pulak, selalu ulang rangkap yang sama. Lagi terakhir: dia salin komen2 Nek Tempoyak atau tulis atas nama itu.

      Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang – Jing Jibo itu mengarut, mengata Go Fly Kite, maki hamun dan mencarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

      Anjing Jibo ini ia lah contoh penyokong yang Jibo kata di kempen PRU13 ada lah “bangang, hamjadah”, sebab tak membantu dia sikit pun dengan mengeluarkan fakta dan hujah yang munasabah untuk menaikkan imej dia yang merudum.

      Kita teruskan balas, bidas, sebat, belasah, hentam, tibai, kritik, kutuk, ketuk, sekel, pelangkong, kentot dan tahikan dia. Itu saja cara nak deal dengan dia.

      Pada masa masa nya, jangan pedulikan dia, pulaukan dia.

      Padam
    2. Setuju amat bersetuju tanpa sedikitpun berbelah bagi....!!!

      Padam
  10. Setengah abad terbuang berpunca dr taib mahmud. Najib took over dlm keadaan ekonomi tak menentu. Berlaku adil lah pd najib. Taib scot-free begitu aje.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jing Jibo, kau nak sabo bos kau ke? Kan Jibo bagi nak mampos coba simpan Fixed Deposit UMNO - Sarawak.

      Sekarang kau, anjing dia, nak kutuk Taib Mahmud yang di lantik Yang Di Pertua Negeri Sarawak pulak? Otak taruk kaki ke?

      Aku tak kisah Jibo dan UMNO lingkup. Tapi aku mahu Sarawak steady dlm Malaysia.

      Yang Putera M kata Sarawak Mula Bergegar itu makna nya orang Sarawak pun dah tak suka Najib dan UMNO, bukan tak suka Sememnanjong.

      Faham? Ada ngarti? Comprendo? Wakaru? Maronong?

      Padam
    2. Taib will get off scott free. Remember Mahmud's room in his alma mater univ in adelaide? The name has been removed after much complaints by the environmentalist group.

      Next will be his accounts in swiss bank. Remember musa aman,cm sabah kan dah di londeh his account in swiss bank following court orders? Time will tell.

      In the case of najib, it is prettt obvious. Today is the start of trial in singapore related to 1MDB. Slowly but surely.

      Padam
    3. You can say anything you like to get Najib & Co replaced, I don't mind at all.

      So Long as you don't instigate or hasut Sarawak and Sabah away from Malaysia. I love them. My fellow Malaysians. I'm proud of them. Not Najib.

      Padam
  11. Serawak nak keluar, keluarlah
    Sabah nak keluar, keluarlah
    Johor nak keluar pun, keluarlah.
    Perlis dulu pun ada juga ura-ura nak keluar...

    Keluor je, cakap banyak tak guna.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ini Jing Jibo cakap ke? Dah gila nampak nya dia. Kena pelangkong kepala anjing nih, baru dia tau.

      Padam
    2. Kejora 3.29 pantun ker?

      Padam
    3. Orang dah keciwa & ketandusan idea..begitulah....!!

      Padam
  12. 3:26 anak kesayangan tuhan harun tak habis-habis dgn cv. Kau ni tersalah makan pil perancang agaknya.

    Pil perancang tu, bagi bini ko makan, bukan ko yg makan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Marah ye, Jing. Malu ye? Tak bebas nak cakap, asyik di ketuk kepala kamu bila bukak mulut ye?

      Jangan mengarut, le Jing. Kalau tak mengarut, tak lah kena ekori ekor kau macam kau anjing betina. Nak kena?

      Padam
    2. Betul tuu...ekori dia, jejakki dia..lepas tuu tibai dia cukup2.

      Padam
    3. Setuju sungguh sungguh setuju. Sebat ja anjing ni. Keluarkan cv dia setiap kali dia menyalak.

      Padam
  13. Najib arrives in Beijing for six-day official visit. Roz will have seven-day unofficial shopping.

    1,2,3,4 million Ringgit?

    BalasPadam
  14. Kuat fitnah bro..berapa byk dedak dpt skrg..makin kuat kuar artikel fitnah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Takda dedak, ha nya di motivasikan dek kebosanan dengan Najib.

      Melampau Mr Cash Is King tuh. Walap sampai berbilion Ringgit. Tak ngaku pylak tuh. Kuatkan benteng kubu dia, block sana, amaran sini, ugut situ, dah jadi pemerintahan kuku besi, Dol.

      Tak fitnah. Korang saja yg buat itu. Tak reti malu pulak. Rakyat dah meluat. Nak gulingkan korang di PRU14.

      Amacam, bole?

      Padam
    2. Aku pun bosan jugak dengan jibo dan anjing-anjingnya. Tak ada motivasi dedak pun. Cuma aku join sikit-sikit boleh la. Tumpang sebat anjing.

      Tabik sama pak man, john doe dan tok rahman.

      Padam
  15. Nak tunggu apa lagi Tok Nan!! angkat kaki saja la ! Tinggalkan BN tuh!! ,Buat permuafakatan baru.Kalau tak silap Sarawak ada lebih 30 kerusi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dia susah nak buat gitu. Sayangkan pangkat tipu (Tengku) dia. Nama sebenar nya nama Acheh - Teuku. Entah mcm mana dulu org silap panggil dia Tengku. Melulu dia ke Pejabat Pendaftaran mintak nama dia di daftarkan Tengku. Maalom lah, orang UMNO. Asyik tipu menipu, membohong, menyeleweng dan menyonglap aje.

      Kalau dia cabut dari UMNO nanti orang mintak Pendaftar Kerakyatan tukarkan balik nama dia kpd Teuku. Menangis le dia. Hamsat.

      Padam
    2. Alamaakk..jgn keliru bro. Kita bercakap ttg Adnan Satem, bukan si lahanat-lahabau si Teuku Adnan yg sesen pun tak berguna untuk Agama, Bangsa & tanah air.

      Padam
  16. Buat mcmna pun kami tak blh digulingkan..simpan angan2 tu cerita dkt cucu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tu kau cakap, Jing. Sapa caya apa kau cakap. Kau kan anjing. Jing Jibo.

      Padam
    2. Sokong 4.37!!!!

      Padam
    3. Ya..saya yakin & percaya..Najib, BN & UMNO pasti terguling & tumbang nanti, Insya Allah.

      Padam
  17. Sikit2 gegar. Panas. Takde gegar2nya. Kentut je. Mula2 ade bau busuk pastu abih la. Berapa kali gegar daa..akhirnya sumer nya ok, mcm anak toyo gak. Lepas masuk penjara dapat bini baru lg. Poodah.

    BalasPadam
  18. BREAKING NEWS


    http://www.utusan.com.my/berita/mahkamah/fitnah-mohamad-salleh-rafizi-diperintah-bayar-rm200-000-1.401998


    KUALA LUMPUR 31 Okt. - Mahkamah Tinggi di sini hari ini memerintahkan Ahli Parlimen Pandan, Rafizi Ramli membayar ganti rugi RM200,000 kepada Pengerusi Eksekutif National Feedlot Corporation Sdn. Bhd. (NFCorp), Datuk Seri Dr. Mohamad Salleh Ismail dan syarikat terbabit..................

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kes belom selesai, Mat. Boleh di rayu. Ada 2 peringkat rayuan lagi.

      Tak breaking pun news. Ha nya stroking aje. Stroking barang sesiapa yg berkenaan.

      Padam
  19. BERITA KONOMI

    http://www.utusan.com.my/bisnes/ekonomi/iskandar-malaysia-raih-pelaburan-baharu-rm10-85-bilion-1.401976


    Iskandar Malaysia raih pelaburan baharu RM10.85 bilion

    JOHOR BAHRU 31 Okt. - Iskandar Malaysia meraih pelaburan baharu sebanyak RM10.85 bilion pada suku ketiga tahun ini.

    Ini membawa jumlah pelaburan komited kumulatif yang diraih kepada RM218.84 bilion dari 2006 hingga 30 September lalu............

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kenapa tak cakap siapa dapat munaffat? Melayu ada dapat ke? Selain yang ambik komisen. Tak berapa sen banding dgn yang melabur. Sapa yg melabur? Awat tak cakap? Johor nak jadi negeri Cina ke? Najib yang galakkan, ye tak?

      Padam
    2. Aku dapat jadi pengarah mana2 satu syarikat OK LA. RM14_15R Misti punya.

      Padam
    3. Ahaa ya...berapa anak Melayu dapat peluang pekerjaan di peringkat esksekutif & pengurusan? Berapa ramai Melayu bawahan dapat peluang meraih perniagaan & duduk dalam kerusi lembaga pengarah. Saya khuatir hanya kerabat Di Raja & orang politik UMNO saja yg berpeluang. Indah khabar dari rupa, dikhuatiri menang sorak kampung tergadai kepada Cina & China.

      Padam
    4. Dah lah org tua..jgn byk merapu meraban.lg baik jg kesihatan kot blh tgk cucu membesar

      Padam
    5. Aik jing. Itu hari seronok sakan buat pantun pak man dah kronik dalam wad sekarang suruh pak man rehat plak.

      Aku rasa ko yg kena berhenti takut sakit jantung hari2 kena sebat.

      Padam
    6. T. Kasih sdra 7:46. Teruskan henyak & lanyak si Kejora yg berjuang ilusi buruk Najib.

      Padam
  20. 6:10 betul tu. kalau rakyat Johor atau bngsa johor yang mendapat manfaat Alhamdulillah le. Tkut menang sorak negeri tergadai pada China, Cina M & Cina S. Rncak sangat bngsa2 ni kat Johor tu. Jaga baik2.

    BalasPadam
  21. Sokong sarawak

    BalasPadam