Sabtu, 8 Oktober 2016

PANAS ~ Merasa Jugak Pencen MB..!


Sekadar membalas jasa anak kawan baik bapak..! Tak gitu?

Parti Pribumi Bersatu (BERSATU) yakin BN bakal tumbang di Kedah pada pilihan raya akan datang berikutan sentimen rakyat di negeri itu selepas Datuk Seri Mukhriz Mahathir dipaksa melepaskan jawatannya sebagai menteri besar.
Ini kerana, menurut presidennya, Tan Sri Muhyiddin Yassin, menteri besar baru, Datuk Seri Ahmad Bashah Md Hanipah tidak diterima baik oleh rakyat negeri Kedah.
"Selepas Mukhriz disingkirkan... mungkin sudah cukup matang untuk BN tumbang, sebab saya tengok sentimen rakyat Kedah selepas peristiwa itu berlaku ia amat tidak baik bagi BN, penerimaan mereka kepada MB baru (maaf cakap) tidak sehebat Mukhriz," katanya yang dipetik Sinar Harian hari ini.
Bekas timbalan perdana menteri yang dipecat oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak itu juga dilaporkan berkata beliau telah memberi nasihatnya tetapi tidak diendahkan.
"Sebelum Najib pecat Mukhriz saya hantar mesej kepada beliau saya beritahu 'amaran baik' jangan buat begitu...itu permulaan kepada kejatuhan BN, tapi yang pasti mereka tidak endahkan, jadi perkiraan saya BN di Kedah sudah cukup ranum dan cukup matang untuk terjatuh," katanya.
Mukhriz dipecat daripada Umno pada Jun lalu, dan disingkirkan sebagai menteri besar Kedah meskipun di sebalik kejayaannya merampas negeri jelapang padi itu daripada PAS pada tahun 2013.
Ketika itu, BN berjaya mendapatkan 21 kerusi berbanding 15 yang dimenangi oleh Pakatan Rakyat.
Tahap kesihatan Ahmad Bashah sentiasa menjadi persoalan apabila beliau dilaporkan pitam ketika menghadiri mesyuarat pada 4 Jun lalu dan sering mendapat rawatan susulan.
Bagi ramai pemerhati politik, Mukhriz adalah mangsa akibat perang mulut antara bapanya,dan Tun Dr Mahathir Mohamad dan Najib. Namun Umno Kedah mendakwa Mukhriz gagal menyatupadukan parti dan tidak mempunyai strategi membangunkan negeri itu.
Mahathir, yang pada satu masa menyokong Najib, kini telah menjadi pengkritiknya paling sengit, terutama selepas dakwaan penglibatan Najib dalam skandal 1MDB dan sumbangan RM2.6 bilion daripada keluarga diraja Arab Saudi yang dimasukkan ke akaun bank peribadinya sebelum PRU13.
Sepatah kata orang utara..! kalau pergi pun lepaih ni..! tutup mata rapat la noo..!
Siapa?
Lu Fikir La Sendiri!!!

97 ulasan:

  1. Kah kah kah…

    Matdey pemberontak makin sehari makin lemah terlantar
    Di negeri Kedah sudah tak laku lagii dia punya belit putar
    Anaknya si Boboi botak pun semakin takut terketar-ketar
    Dia dgn puak bersih dikejar ‘baju merah’ dekat Alor Setar

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kah Kah Kah..

      Mak engkau anon 7:21 adalah pelacur dalam filem lucah bersetubuh degan Babi.

      Bini engkau dilacurkan setelah dirogol olwh geng mamak beramai2

      Adios pencacai Jibo pukimak..

      Padam
    2. ha ha 8.46 anak bongsu tuhan harun (acu), belajar dari 'ostad' anak ketiga (alang)...

      Padam
    3. 7:21 anak tuhan harun yg jadi pengarah filem lucah.. Hahaha

      Padam
    4. Beribu-ribu rakyat Kedah menjadi kuning!

      Padam
    5. Bendang kat Kedah banyak ler kuning, sekarang ni musim padi masak.

      Padam
    6. aku org kedah..insya Allah UMNO akan tumbang...aku tak mau bersubahat dengan penyamun dan pembodek2 yang mengalalkan hasil samun...bye2 UMNO

      Padam
  2. PutraIblih, hang nak muhong apa, aku ni oghang Kedah
    Dah pokai putuih modai sangat ka hang nak tiipu dedah
    Kamii semua habih cemuih Matdey buat dajai jilat ludah
    Hang pebodo oghang lain bulih la oi admin haram jadah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Anon 7:28 hang nak muhong apa??

      Memanglah Mak dan Bini hang tu pelacur dan pelakon filem lucah

      Hang hang hang kepala butoh pak hang lah!!!

      Padam
    2. ha ha 8.48 anak bongsu tuhan harun (acu), belajar dari 'ostad' anak ketiga (alang)...

      Padam
    3. 7.28pg
      aku pun org kedah..dari umuq aku boleh mengundi sampai umuq aku 42thn, aku x penah pangkah selain UMNO..dari tok nek aku, tok wan aku, ayah, mak, adik2 aku semua UMNO..tu dulu la..bila penyamun jd ketua, ada pulak org dok sokong, cukup la..kalau ditanya, dia marah, kalau diteguq dia pecat, dia buat macam UMNO ni hak dia..yg puak2 hang dok diam..salah tetap salah..tak kira hang PM ka...MB ka..hang tau ka mat bashah tu kira otai politik kedah..tp selama dia jd ADUN berpuluh2 thn, penah ka dia jadi MB sebelum ni..tu maknanya dia tu bukan org yg hebat..kalau hebat, dah lama jd MB..hebat sebab menyokong najib..itu ja..selamat menyokong penyamun saudara....

      Padam
    4. Taik cuci taik bau taik jugak

      Padam
  3. Mukhliz tu tak cerdik orangnya , dah 18 ADUN BN tidak sokong masihh juga mau duduk kerusi MB.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Engkau lagi tak cerdik Mak/Bapak mantat salah hari dapat anak baghal macam kau

      Adios...

      Padam
    2. ha ha 8.50 anak bongsu tuhan harun (acu), belajar dari 'ostad' anak ketiga (alang)...

      Padam
    3. along terus demam tak berani keluar bila tengok alang kena lanyak teruk kat posting sebelum ni

      Padam
    4. 7.41
      mohong la hang oii..org tau dia kena pecat sebab dok kritik najib pasai 1MDB sj..hang mohong puak2 hang boleh la...

      Padam
  4. Mukhriz sebijik macam Muyidin, depan orang lagak lebai
    Hal negeri Kedah tak ambil kisah, asyik di KL atau Dubai
    Merata kita dengar boboi ini orang Kedah asyik dok tibai
    Tak usah lobi le admin, dia ini Kedah udah ucap bye bye

    BalasPadam
    Balasan
    1. Engkau sebiji macam buah pelir Najib

      Hal Mak/ Bini kau jadi pelacur ko tak ambil kesah tapi ko ambil kesah hal orang lain

      Adios pencacai jibo kepala butoh.

      Padam
    2. ha ha 8.53 anak bongsu tuhan harun (acu), belajar dari 'ostad' anak ketiga (alang)...

      Padam
    3. along terus demam tak berani keluar bila tengok alang kena lanyak teruk kat posting sebelum ni

      Padam
    4. acu ni, dia tak kisah sbb dia tak perlukan apa2 hujah, tugas tetap dia tukang carut jer

      Padam
    5. 8;53 anak tuhan belum sarapan pagi.

      Padam
    6. Bro, angah apa citer?

      Padam
    7. Angah tu, dia tukang jampi...tak masuk blog pun tak apa, dia meratib jampi serapah dari jauh jer...

      Padam
    8. 8.34pg
      kedah kat bahagian mana? hang ni merapu dan dok syok sendiri ni..penyamun pun hang sokong..ptt la negara jd lubuk org curi duit..sebab kepala besaq pun sama

      Padam
  5. Tersebut le kisah akan keluarga tuhan harun punya cerita
    Mereka semuanya inii berada dalam keseatan yang nyata
    Dalam alQuran disebut orang fasiq yang membawa berita
    Bukan le kelentong, tapi surah al-Hujurat Allah yang kata

    Anak sulong tuhan harun dari Singapore sangat kuat aota
    Kerja diia bawa copy-paste bahan, selongkar blog merata
    Dengan PM & isterii, iblis inilah yang paling kuat mengata
    Banyak kalii diia tertangkap kerana berbohong dan dusta

    Inii pulak kiisah seorang ‘datok’, anak kedua tuhan harun
    Dia inii memang lah pakar dalam jampi serapah menurun
    Dah banyak diugut gempar dgn jampi nak kasi kita gerun
    Nyata ‘datok’ sultan Melaka inii sesat fasiq turun temurun

    Anak ketiga tuhan harun pula banyak buat komen semak
    Diia berlakon berlapiik agama menyamar ‘ostad’ pukimak
    Dia mengkhusus buat tesis mau menghiina kaum mamak
    Menyalahgunakan ayat alQuran pun si fasiq inii tergamak

    Inii pulak cerita pasal anak biol tuhan harun yang bongsu
    Kerja memaki caci carut orang bagai hindu mabok samsu
    Buat citer hal mungkar-nangkiir miirip seorang nabi palsu
    Kerap kali si sewel ni ditibai Kejora hingga diam membisu

    Suku sakat tuhan harun ni keturunan dayus tiada jati diri
    Selalu saja mereka gunakan tektik bapok main pukul curi
    Malam kelmarin biila Kejora mengamuk mereka habis lari
    Setakat empat ekor ituu kita pukul hanya dgn tangan kiri

    BalasPadam
    Balasan
    1. this chap shld b eliminated from d bloggers sphere.

      he has become so intoratable that this blog has become tainted n corrupted.

      if u agree wth my stand n views pls respond accordingly thru this blog.

      tqvm.

      Padam
    2. Setuju dengan pak Rahman. Budak ni sakit teruk caci carut ka kerjanya seharian. Tujuan nak alih kita punya perhatian. Supaya kita tak bercakap tentang Jibi tapi tentang dia punya kelentong merapu dan meraban.

      Hari2 carut ja kerja budak ni, tak ada isi apa pun. Jangan sampai orang2 yang sopan tinggalkan blog ni sebab lebih banyak cacian daripada menjawab dengan buah fikiran.

      Padam
    3. Dia muka tak malu muncul juga ini ‘ostad’ lobang jamban
      Bila masuk blog, ‘ostad’ munafiq ini lempar kepiah serban
      Sebelum inii beri hujah ttg agama kinii meroyan meraban
      ‘Ostat’ biol John Bodoe inii hanya taraf ayam dalam reban

      Padam
  6. Tukang jampi merangkap penulis ucapan tuhan harun.

    BalasPadam
  7. Anak bongsu tuhan harun yg Kejora paling seronok layan
    Sebelum ni dia jadi awak-awak kerja dengan bot nelayan
    Dulu dekat dusun, kepala diia kener hempap buah durian
    Sebab tu le dia jadi mireng membebel meraban meroyan

    BalasPadam
    Balasan
    1. kih kih kepala kena hempap durian muahaha

      Padam
  8. Kalau standard pencarut dungu sekor tu, baik tak payah masuk blog pun tak apa, buat malu geng Pro-Tun saja.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dia mana ada tahu malu, muka tebal, tampal kulit babi.

      Padam
    2. agak nyer kulit babi belen Guan Eng sembelih buat kenduri, dia ambil bawa balik

      Padam
    3. Kamulah yang mulakan budaya mencarut di sini wahai Kejora Tak Ngaku Mamak

      Padam
    4. Oh dia muncul lagi ‘ostad’ John Bodoe bangang tiga suku
      Dia udah berhentii tesis ttg mamak, ini ‘ostad’ kera duku
      Bila orang tau ‘ostat’ John ini munafiq, hujah dia tak laku
      Yennadey thamby…birinti la buat tesis, baiik jual maruku

      Padam
  9. Senario Sesi soal jawab diantara mamak tongkang dan malaikat mungkar nangkir...

    MT(mamak tongkang) : Aduh!!! Kenapa aku kena pelangkung??? sambil mengurut ngurut kesakitan.

    Malaikat:kerana ko berbohong dan berbahasa lucah.

    MT : Aduh!!! Kenapa aku kena pelangkung lagi??? sambil mengurut ngurut kesakitan teramat pedih...

    Malaikat:kerana ko cuba berubah rupa bentuk dan wajah ketika disoal.


    MT : Aduh!!! Kenapa aku kena lagi??? sambil mengurut ngurut kesakitan teramat pedih sambil mengalir air mata meraung raung


    Malaikat:kerana ko cuba bertukar cuba buat buat gila, padahal hanya dengan izin Allah jua ko boleh jadi sewel.

    MT : Ampun ma.. (tak sempat habis sebut konsonan ayat...kena lagi!!!)

    Begitulah nasib anjing buat2 gila najib ni yg bakal menerima hukuman tiada berkesudahan dan tiada penghujungnya....semuanya akibat perbuatan terkutuknya jua dan hanya kerana sedikit kemewahan dunia.

    Sekadar peringatan untuk diri sendiri dan kepada seluruh anjing2 najib termasuk jua proksi2 najib, sekadar pengajaran kehidupan akhirat...


    Neraka Jahannam di jaga ketat dan memiliki malaikat penyiksa yang sangat patuh terhadap Allah, memiliki tubuh yang sangat tegap, berperawakan besar, riak wajah menakutkan, suara yang amat kasar dan garang, sadis dan keras. Tersebut dalam Al-Qur'an:

    “Hai orang-orang yang beriman, peliharalah dirimu dan keluargamu dari api neraka yang bahan bakarnya adalah manusia dan batu; penjaganya malaikat-malaikat yang kasar, yang keras, yang tidak mendurhakai Allah terhadap apa yang diperintahkan-Nya kepada mereka dan selalu mengerjakan apa yang diperintahkan. (At Tahrim:66:6)
    dunia dan isi-isinya.


    Manusia di padang mahsyar terdapat dua macam kelompok

    1.Manusia berbentuk minyak petrol, mudah terbakar-orang yang banyak dosa

    2.Manusia yang macam air, tidak mudah dijilat api orang beriman.

    Inginkan pencerahan lanjut? Sila layari,

    https://ms.m.wikipedia.org/wiki/Jahanam

    BalasPadam
    Balasan
    1. ha ha acu 9.29, memperolok-olok kisah alam kubor untuk menghina kaum mamak

      dia taksub dgn tesis ttg mamak yg dibuat abangnya, alang

      nyata sesat dan munafiq, suku sakat tuhan harun nih ha ha

      Padam
    2. Kemai lagi si dungu ni copy-paste terjemahan ayat surah at-Tahrim.
      Entah2 seumur hidup, buka al-Quran pun tak pernah.

      Padam
    3. Alang, 'Ostad'...
      Tak mahu ker mari perbetulkan adik ngko, acu, yg sesat teruk nih.
      Dia campur aduk, mempermainkan alam barzakh dgn meletak bersama ayat suci Al-Quran.

      Padam
    4. Acu ni tak sedar, kemungkinan mamak tongkang yg kena pelakong kepala dgn malaikat dlm cerita karut dia tu, si Matdey, boss dia sendiri.

      Padam
    5. Untuk puak-puak munafiq ini:

      وَإِذَا لَقُواْ ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ قَالُوٓاْ ءَامَنَّا وَإِذَا خَلَوۡاْ إِلَىٰ شَيَـٰطِينِهِمۡ قَالُوٓاْ إِنَّا مَعَكُمۡ إِنَّمَا نَحۡنُ مُسۡتَہۡزِءُونَ (١٤)

      Dan apabila mereka bertemu dengan orang-orang yang beriman, mereka berkata: Kami telah beriman dan manakala mereka kembali kepada syaitan-syaitan mereka, mereka berkata pula: Sesungguhnya kami tetap bersama kamu, sebenarnya kami hanya memperolok-olok (akan orang-orang yang beriman).
      (Al-Baqarah, 14)

      ٱللَّهُ يَسۡتَہۡزِئُ بِہِمۡ وَيَمُدُّهُمۡ فِى طُغۡيَـٰنِهِمۡ يَعۡمَهُونَ (١٥)

      Allah (membalas) memperolok-olok dan membiarkan mereka meraba-raba dalam kesesatan mereka (yang melampaui batas itu).
      (Al-Baqarah, 15)

      أُوْلَـٰٓٮِٕكَ ٱلَّذِينَ ٱشۡتَرَوُاْ ٱلضَّلَـٰلَةَ بِٱلۡهُدَىٰ فَمَا رَبِحَت تِّجَـٰرَتُهُمۡ وَمَا كَانُواْ مُهۡتَدِينَ (١٦)

      Mereka itulah orang-orang yang membeli kesesatan dengan meninggalkan petunjuk; maka tiadalah beruntung perniagaan mereka dan tidak pula mereka beroleh petunjuk hidayat.
      (Al-Baqarah, 16)

      أُوْلَـٰٓٮِٕكَ ٱلَّذِينَ يَعۡلَمُ ٱللَّهُ مَا فِى قُلُوبِہِمۡ فَأَعۡرِضۡ عَنۡہُمۡ وَعِظۡهُمۡ وَقُل لَّهُمۡ فِىٓ أَنفُسِہِمۡ قَوۡلاَۢ بَلِيغً۬ا (٦٣)

      Mereka itulah orang-orang yang diketahui oleh Allah akan apa yang ada dalam hati mereka, oleh itu berpalinglah engkau daripada mereka dan nasihatilah mereka, serta katakanlah kepada mereka kata-kata yang boleh memberi kesan pada hati mereka.
      (An-Nisak, 63)

      Padam
    6. 9.56

      itu pun kalau 9.29 tu Islam
      kalau tidak, buang masa je

      Padam
    7. Apakah maksud munafik?

      Munāfiq atau Munafik (kata benda, dari bahasa Arab: منافق, plural munāfiqūn) adalah terminologi dalam Islam untuk merujuk pada mereka yang berpura-pura mengikuti ajaran agama Islam, namun sebenarnya hati mereka memungkirinya.
      Dalam Al Qur'an terminologi ini merujuk pada mereka yang tidak beriman namun berpura-pura beriman.

      “ Apabila orang-orang munafik datang kepadamu, mereka berkata: "Kami mengakui, bahwa sesungguhnya kamu benar-benar Rasul Allah", dan Allah mengetahui bahwa sesungguhnya kamu benar-benar Rasul-Nya; dan Allah mengetahui bahwa sesungguhnya orang-orang munafik itu benar-benar orang pendusta. Mereka itu menjadikan sumpah mereka sebagai perisai, lalu mereka menghalangi (manusia) dari jalan Allah. Sesungguhnya amat buruklah apa yang telah mereka kerjakan. Yang demikian itu adalah karena bahwa sesungguhnya mereka telah beriman, kemudian menjadi kafir (lagi) lalu hati mereka dikunci mati; karena itu mereka tidak dapat mengerti. (Surah Al-Munafiqun 63:1-3)


      Padam
    8. APAKAH CIRI2 SIFAT MUNAFIK?

      "Berdasarkan hadits, Nabi Muhammad mengatakan: “Tanda-tanda orang munafik itu ada tiga, yaitu; jika berbicara berdusta, jika berjanji mengingkari dan jika dipercaya berkhianat”.[1]

      Kemudian ada hadits lain yang menjelaskan bahwa berdebat hingga melampaui batas termasuk dalam kategori munafik.[2]"

      TERBUKTI, CIRI2 YG TERDAPAT PADA MAMAK TONGKANG ANJING KETURUNAN HINDU KASTA RENDAH DALIT BELAAN NAJIB INI...

      Padam
    9. Orang-orang munafiq ini pandai berlakon, sehingga boleh terpedaya orang beriman. Mungkin ada di antaranya Matdey hantar pergi kursus mcm yg buat citer memperolokkkan kisah alam kubor dgn mamak tuh:

      وَإِذَا رَأَيۡتَهُمۡ تُعۡجِبُكَ أَجۡسَامُهُمۡ‌ۖ وَإِن يَقُولُواْ تَسۡمَعۡ لِقَوۡلِهِمۡ‌ۖ كَأَنَّہُمۡ خُشُبٌ۬ مُّسَنَّدَةٌ۬‌ۖ يَحۡسَبُونَ كُلَّ صَيۡحَةٍ عَلَيۡہِمۡ‌ۚ هُمُ ٱلۡعَدُوُّ فَٱحۡذَرۡهُمۡ‌ۚ قَـٰتَلَهُمُ ٱللَّهُ‌ۖ أَنَّىٰ يُؤۡفَكُونَ (٤)

      Dan apabila engkau melihat mereka, engkau tertarik hati oleh tubuh badan mereka (dan kelakuannya) dan apabila mereka berkata-kata, engkau juga (tertarik hati) mendengar tutur katanya (kerana manis dan petah sekalipun kosong). (Dalam pada itu) mereka adalah seperti batang-batang kayu yang tersandar (tidak terpakai kerana tidak ada padanya kekuatan yang dikehendaki). Mereka (kerana merasai bersalah, sentiasa dalam keadaan cemas sehingga) menyangka tiap-tiap jeritan (atau riuh rendah yang mereka dengar) adalah untuk membahayakan mereka. Mereka itulah musuh yang sebenar-benarnya maka berjaga-jagalah engkau terhadap mereka. Semoga Allah membinasa dan menyingkirkan mereka dari rahmatNya. (Pelik sungguh!) Bagaimana mereka dipalingkan (oleh hawa nafsunya dari kebenaran)?

      (Al-Munafiqun, ayat 4)

      Padam
    10. anak tuhan harun 10.15 tulis tentang hadis?

      kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

      kih kiihh kiiihhh kiiiihhhh kiiiiihhhhh kiiiihhhh

      Padam
    11. Bro 10.40

      Abang 'ostad' dia si alang tuh suruh adik bongsu dia,10.15, si acu ni ambil alih tugas 'ostad' sekejap.

      Jadi, si acu ni skrg ada dua tugas serentak, jadi 'ostad' dan masih kekal dgn tugas tukang carut.

      ha ha keluarga tuhan harun

      Padam
    12. "mendengar tutur katanya (kerana manis dan petah sekalipun kosong)."

      Inilah anjing najib, sendiri keluar ayat, sendiri komen namun KOSONG...

      Padam
    13. ha ha 11.06 anak tuhan harun meroyan

      Padam
    14. "batang-batang kayu yang tersandar (tidak terpakai kerana tidak ada padanya kekuatan yang dikehendaki)."

      Anjing najib tiada fakta menepis segala dakwaan dilemparkan, benar seperti ayat ini...tiada kekuatan.

      Padam
    15. ha ha 11.09 anak tuhan harun meroyan

      Padam
    16. Kalau le ramai mcm cai 9.29 inii Bersatu kena tutup kedai
      Ada sekor dua penyokong pun bodoh mengalahkan kaldai
      Biingai biol bengap tolol bahalol cuba mahu tunjuk pandai
      Jenis dungu ni bukan je agama, mak bapak pun dia gadai

      Padam
    17. Kalu Matdey tahu ada cai biol begini mesti dia naik hantu
      Mesti ada ramai lagii jenis bengap ini dalam Parti Bersatu
      Boleh jadii cai 9.29 ini budak punk pakai subang dan tatu
      Bila dia cakap hal agama, jadi bahan ler untuk ditibai latu

      Padam
    18. Cai anjiing 9.29 ini dah ler muka hodoh perangai tak elok
      Kalau orang Indon, cai barua inii digelar brengsek goblok
      Jelas sangat munafiq ni tak tau agama punya selok belok
      Ada ker ceriita hal dalam kubor dia nak memperolok-olok

      Padam
    19. Kalau Matdey tahu, mestii dia menyesal air mata dikesat
      Terpilih caii 9.29 bengap dungu inii, yg ternyata bangsat
      Sudah lah bingai bahalol bangang, cai ini fasiq dan sesat
      Agak nya budak biol tolol ini, dulu lahir tak dikerat pusat

      Padam
    20. Lawak..mmg le lawak cai 9.29 bingai dungu beruk ungka
      Tak sedar ker apa diludah itu jatuh balik dia punya muka
      Mmg ternyata bodoh bingai dungu bebal ini budak puaka
      Seorang bakal ahli neraka mau cerita pulak pasal neraka

      Padam
    21. Caii 9.29 dah sesat teruk, telinga dan hati dah tersumbat
      Kalau dia mahu selamat, secara rukyah dia kena berubat
      Cai sesat ini nak balik ke jalan yg benar belum terlambat
      Yg paling mustahak,mengucap semula & segera bertobat

      Padam
    22. Ha ha cai anjing Matdey ni bengap tapi nak lagak takbor
      Terus dia jadi terdiam kelu sunyi bisu bila Kejora sembor
      Cai anjing biol ni lari lintang pukang taik cirik bersembor
      Kalau larii ke kem PKR pulak lagii teruk Nuat tutoh jubor

      Padam
    23. Caii dungu anjiing Matdey 9.29 ini buat cara lepas geram
      Tapii dia tak tahu Kejora ni yang lebih dulu makan garam
      Biila kena pelakong kepala dia kinii sudah larii mengeram
      Udah tak jawab lagii, ini cai bangang bahalol anak haram

      Padam
    24. 11.11 hingga 11.34, 8 pantun diberi tetapi tidak ada satu pun beri manafaat kepada najib, rosmah, dan pembaca sebaliknya hanyalah,

      1.tuhan harun meroyan
      2.tolol bahalol
      3.budak punk
      4.brengsek
      5.fasik dan sesat
      6.ahli neraka
      7.mengucap semula
      8.nuar tutoh jubor

      Dari ayat potongan diatas ini, di manakah jawapan kepada rakyat malaysia bahawasanya najib tidak bersalah?

      Padam
    25. Bukan nak jawab pasal Najib, tapi nak ajar orang yg kurang ajar & sesat!

      Padam
    26. 2.04 nak ajar org yg kurang ajar siapa? Najib berkata haramjadah bangang dan sial?

      Inikan pula anjing2nya nak ajar bercakap sopan dan beradab?

      Atau balasan diberi dengan mencarut dan kata2 kesat oleh anjing2nya?

      Beginikah sifat pemimpin dan pengikut2nya?

      Padam
  10. Kepada penyokong DS Najib,

    Sebagai pembaca blog ini, rasa agak terkilan jugalah kerana tidak ada satu komen pun yg membantu DS Najib dan DS Rosmah.

    Kami Pengundi atas pagar berhak untuk menilai kredibiliti DS Najib kerana dari komen penyokong Najiblah yang akan menentukan undi kami nanti.

    Sebagai contoh, betulkah DS Rosmah mempunyai pelbagai jenis beg begitu mahal harganya? sehingga mencecah harga sebuah banglo mewah?

    jika tidak betul, kenapa penyokong DS Najib tidak menafikan dengan memberi bukti serta fakta menyangkal dakwaan ini? kenapa Penyokong DS Najib tidak membuat saman pemula terhadap penfitnah ini?

    Seperti saman2 yang pernah dilakukan NGO pro kerajaan? penfitnah yg dimaksudkan adalah media2 barat yg melaporkan perkara ini. Kenapa tidak ambil contoh lakukan sepertimana kerajaan Singapura lakukan?

    Mohon pencerahan, penerangan dan jawapan dari penyokong DS Najib, Kerana jawapan kamu mempengaruhi pengundi2 pada PRU akan datang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mcm kata tuan admin blogger, lu pikir le sendiri...

      Padam
  11. Betul atau tidak komen 9.43 tuh?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Berapa kalii cai 9.43 ini nak ulang tayang soalan yg sama
      Soalan ini masih segar tapi tak tau siapa sbb tanpa nama
      Sebenarnya jawapan bagii soalanya dia sudah pun terima
      Kalu ngko nak jawapan, scroll ler balik posting yang lama

      Padam
    2. 10.21 apa jawapan nya?

      Padam
    3. mcm kat 10.21 tuh

      Padam
    4. 11.27, Mana jawapan nya kena scroll? Scroll yg mana neh?

      Padam
    5. ingat kuli bapak ko ke nak kena ajar semua
      ko gi motong gotah lagi baik

      Padam
    6. 11.43 bukankah tugas pronajib beri penjelesan kepada kami rakyat yg tidak faham?

      Padam
  12. Aku kakigaduh
    dg Tengku aku berrhaduh
    dg Musa Hitam aku bergaduh
    dg Anwar Ibrahim aku bergaduh
    dg Paklah aku bergaduh
    dg Najib aku bergaduh
    dg PAS aku bergaduh
    dg DAP dulu aku bergaduh
    terbaru aku bergaduh dh Sultan Johor
    aku memang bouncer

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aku ini ialah hero Tamil dari negara India kawasan Kerala
      Kalu tak nak tunaiikan hajat aku aku akan buat honar gila
      Jika bukan la ni aku nak tunggu boboi jadi PM sampai bila
      Aku pedulii apa negara mau jadii haru biru huru hara bala

      Padam
    2. Macam jamal pak tomgkol kaki bodek kuat.pinjam duit gomen knon nk niaga niaga lingkop lepas buat kumpulan ganstet baju merah pa.ggil lah ali tinjju tengah kumpul budak ali dgn tongkol gaduh nak rebut jawatan .duadua bingai sbab kononnya nk bodek abg besar, buat macam mana abg besar takut bini alihalih prk sg besar orang lain jadu calon, jamal dgn ali melopong bgitula crita tauladan yg maknusia ni jgn melampau kalau nak bodek ket tamak ker ingat Allah tu ada elakkan jadi munafik ayat alquran yg kt atas tu untuk org umno kan?

      Padam
    3. 10.20, kaki gaduh atau berbeza pandangan tidak menjadi masalah, semuanya demi kepentingan negara jika semua nya "yes men yes sir" seperti mana najib dan menterinya...

      Inilah akibatnya,

      Rakyat menanggung kezaliman, penindasan dan penganaiyaan yg dilakukann oleh najib dan "yes man, yes sir" menteri KABINAT jenis KAYU tak ada suara.

      Ambil contoh sepotong ayat sekerat2 hadis dan quran anjing najib bentang dan berikan...

      "batang-batang kayu yang tersandar (tidak terpakai kerana tidak ada padanya kekuatan yang dikehendaki)".

      Ayat atas ni anjing najib beri...jelaskan?

      Padam
    4. Cai anjing Matdey 11.33 ni bengap tapi nak lagak takbor
      Terus dia jadi terdiam kelu sunyi bisu bila Kejora sembor
      Cai anjing biol ni lari lintang pukang taik cirik bersembor
      Kalau larii ke kem PKR pulak lagii teruk Nuat tutoh jubor

      Padam
    5. 11.37 mana terdiam sunyi? Ada jawapan balas kan? Siapa yg nak lari? Kenapa nak pergi jumpa anwar?

      Padam
    6. Cai dungu anjiing Matdey 11.33 ni buat cara lepas geram
      Tapi dia tak tahu Kejora ni yang lebih dulu makan garam
      Bial kena pelakong kepala dia cuba mahu larii mengeram
      Jumpa juga kat sinii, ini cai bangang bahalol anak haram

      Padam
    7. 11.41 di manakah jawapan kepada rakyat malaysia bahawasanya najib tidak bersalah?

      Bukan kah najib bayar cybertroopernya?

      Padam
  13. Salam Tuan 9.43

    Saman tetap saman...seperti dalam isu WSJ..Hari SELASA diberitahu pada media tempatan khususnya utusan...cuma TAHUN tidak beritahu..diam2 dah SETAHUN....

    #alahaiNajib

    BalasPadam
  14. Yeelah lomen puak najibs tak bole nak baca tak paham melalut , diaorang syok sendiri langsung takda isi...kita sape baca bodo.. biasala orang umno kan dungu keja melantak duit macam boss dia gak, kes rasuah kt sabah pun sama gakla tu atas sama sekali dgan bwah boss bleh buat semua prangai sama jer...perangai nampak baik belakang penyamun

    BalasPadam
  15. 10:21 jangan berdalih dalih. Jika kamu seorang yang beriman, tolong jawab 9:43. Jawab dengan nawaitu kerana Allah SWT. Kami tak belah sesiapa hanyak mahukan kebenaran yang nyata. Kami sayangkan anak cucu kami dan kami sayangkan bumi Tanah Melayu kami ini. Tolong bercakap benar. Terima kasih.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau nawaitu kerana Allah taala maka ingatlah firman Allah:

      Orang yang berkemul (Al-Muddaththir):11 - Biarkanlah Aku bertindak terhadap orang yang Aku telah menciptakannya sendirian.

      Padam
    2. Rakyat yang beriman walaupun pemimpin zalim pasti dilindungi...

      Yūnus:98 - (Dengan kisah Firaun itu) maka ada baiknya kalau (penduduk) sesebuah negeri beriman (sebelum mereka ditimpa azab), supaya imannya itu mendatangkan manfaat menyelamatkannya. Hanya kaum Nabi Yunus sahaja yang telah berbuat demikian - ketika mereka beriman, Kami elakkan azab sengsara yang membawa kehinaan dalam kehidupan dunia dari menimpa mereka, dan Kami berikan mereka menikmati kesenangan sehingga ke suatu masa (yang Kami tentukan).

      Padam
    3. Tempat yang tertinggi (Al-'A`rāf):96 - Jikalau sekiranya penduduk negeri-negeri beriman dan bertakwa, pastilah Kami akan melimpahkan kepada mereka berkah dari langit dan bumi, tetapi mereka mendustakan (ayat-ayat Kami) itu, maka Kami siksa mereka disebabkan perbuatannya.

      Padam
    4. 23:1 Certainly will the believers have succeeded:

      23:2 They who are during their prayer humbly submissive

      23:3 And they who turn away from ill speech

      23:4 And they who are observant of zakah

      23:5 And they who guard their private parts

      23:6 Except from their wives or those their right hands possess, for indeed, they will not be blamed -

      23:7 But whoever seeks beyond that, then those are the transgressors -

      23:8 And they who are to their trusts and their promises attentive

      23:9 And they who carefully maintain their prayers -

      5:100 Say, "Not equal are the evil and the good, although the abundance of evil might impress you." So fear Allah , O you of understanding, that you may be successful.

      “Allaah would not punish them as long as they sought forgiveness.” [al-Anfal (8):33]

      Padam
  16. A man once came to al-Hasan al-Basri and complained to him:
    “The sky does not shower us with rain.” He replied: “Seek Allaah’s forgiveness (i.e. say أستغفر ألله).”

    Then another person came to him and said, “I complain of poverty.” He replied: “Seek Allaah’s forgiveness.“

    Then another person came to him and complained, “My wife is barren; she cannot bear children.” He replied: “Seek Allaah’s forgiveness.”

    The people who were present, said to al-Hasan: “Everytime a person came to you complaining, you instructed them to seek Allah’s forgiveness?”

    Al-Hasan al-Basri said, “Have you not read the statement of Allaah?

    “Ask forgiveness of your Lord. Truly He is Oft-Forgiving. He will send rain to you in abundance; increase you in wealth and children; grant you gardens and bestow on you rivers. [Nuh (71):10-12]

    There are two things on the earth that gives a person safety and security from the punishment of Allaah. The first has been removed, whilst the second still remains.

    As for the first, it was the Messenger of Allaah (صلي ألله عليه و سلم).
    “Allaah would not punish them while you were among them.” [al-Anfal (8):33

    As for the second, it is istighfar.
    “Allaah would not punish them as long as they sought forgiveness.” [al-Anfal (8):33]

    Never leave repentance, no matter how big the sin!

    “Verily, Allah lets [a person] enjoy a blessing for as long as He wills. But when He is no longer thanked for it, He turns it into a punishment.
    al-Hasan al-Basri

    BalasPadam
  17. Perhiasan (Az-Zukhruf):36 - Barangsiapa yang berpaling dari pengajaran Tuhan Yang Maha Pemurah (Al Quran), kami adakan baginya syaitan (yang menyesatkan) maka syaitan itulah yang menjadi teman yang selalu menyertainya.

    Perhiasan (Az-Zukhruf):37 - Dan sesungguhnya syaitan-syaitan itu benar-benar menghalangi mereka dari jalan yang benar dan mereka menyangka bahwa mereka mendapat petunjuk.

    BalasPadam
  18. Orang yg Beriman (Ghāfir):27 - Dan Musa berkata: "Sesungguhnya aku berlindung kepada Tuhanku dan Tuhanmu dari setiap orang yang menyombongkan diri yang tidak beriman kepada hari berhisab".

    Orang-orang mukmin (Al-Mu'minūn):97 - Dan katakanlah: "Ya Tuhanku aku berlindung kepada Engkau dari bisikan-bisikan syaitan.

    Orang-orang mukmin (Al-Mu'minūn):98 - Dan aku berlindung (pula) kepada Engkau ya Tuhanku, dari kedatangan mereka kepadaku".

    Nabi Hud:47 - Nuh berkata: Ya Tuhanku, sesungguhnya aku berlindung kepada Engkau dari memohon kepada Engkau sesuatu yang aku tiada mengetahui (hakekat)nya. Dan sekiranya Engkau tidak memberi ampun kepadaku, dan (tidak) menaruh belas kasihan kepadaku, niscaya aku akan termasuk orang-orang yang merugi".

    Manusia (An-Nās):1 - Katakanlah: "Aku berlindung kepada Tuhan (yang memelihara dan menguasai) manusia.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Allah Tuhanku dan Tuhanmu.
      Allah Tuhan Harun dan Musa.

      Padam
  19. Binatang Ternak (Al-'An`ām):102 - (Yang memiliki sifat-sifat yang) demikian itu ialah Allah Tuhan kamu; tidak ada Tuhan selain Dia; Pencipta segala sesuatu, maka sembahlah Dia; dan Dia adalah Pemelihara segala sesuatu.

    BalasPadam
  20. Dah beri ayat al quran, sila beri terjemahan? Boleh?

    BalasPadam
  21. Dan apabila engkau membaca Al-Quran (wahai Muhammad), Kami jadikan perasaan ingkar dan hasad dengki orang-orang yang tidak beriman kepada hari akhirat itu sebagai dinding yang tidak dapat dilihat, yang menyekat mereka daripada memahami bacaanmu.
    (Al-Israa' 17:45)

    Dan Kami jadikan (perasaan itu sebagai) tutupan yang berlapis-lapis atas hati mereka, juga sebagai penyumbat pada telinga mereka, yang menghalang mereka dari memahami dan mendengar kebenaran Al- Quran; dan sebab itulah apabila engkau menyebut nama Tuhanmu sahaja di dalam Al-Quran, mereka berpaling undur melarikan diri.
    (Al-Israa' 17:46)

    BalasPadam
  22. Fāţir:45 - Dan kalaulah Allah mengirakan kesalahan manusia serta terus menyeksa mereka disebabkan amal-amal jahat yang mereka telah kerjakan, tentulah la tidak membiarkan tinggal di muka bumi sesuatu makhluk yang bergerak; akan tetapi (dia tidak bertindak dengan serta merta, bahkan) Ia memberi tempoh kepada mereka hingga ke suatu masa yang tertentu; kemudian apabila sampai tempoh mereka (maka Allah akan membalas masing-masing dengan adilnya), kerana sesungguhnya Allah sentiasa Melihat keadaan hamba-hambaNya.


    Bertaubatlah.

    BalasPadam