Khamis, 13 Oktober 2016

Dasar Pengampu@Penyapu..!


Apa sebenarnya bidang tugas yang dia jawat dalam kerajaan? Apakah kerja yang digalas benar benar membela agama, bangsa dan negara? 

Lu Fikir La Sendiri!!!


104 ulasan:

  1. Ya, apa kerja si Puad Zarkashi itu sekarang? Dulu Timbalan Menteri Pelajaran, Timbalan Menteri Penerangan (?), sekarang Ketua Pengarah Jabatan Hal Ehwal Khas (JASA)?

    Jika betul, apasal tak lagi Timbalan Menteri? Sebab ada kasut dlm mulut (macam Nazri, ada kaki dalam mulut, kata orang). Jika betul, apa dia fungsi JASA itu dan apa dia tugas nya sebagai Ketua Pengarah.

    Kena turunkan pangkat? Teruk betul kesalahan dia. Dah lah kalah jawatan MP Batu Pahat kawasan yang ramai Melayu, pernah kena belasah dek Tengku Mahmkota Johor, lihat -

    Johor prince: You know nothing, Puad Zarkashi
    www.themalaymailonline.com/.../johor-prince-you-know-not...

    Aug 17, 2015 - Johor's Crown Prince today admonished Datuk Dr Mohd Puad Zarkashi for ... should not be made “without being aware of the present situation”.

    Kalau dah gitu, siapa nak percaya dia kata konon nya hutang Kerajaan ha nya 16.8 bilion. Mengarut punya orang, cakap nya tak masuk akal langsung. Kena periksa dia doktor apa. Jika doktor falsafah atau PhD, lulus dari mana, ada kah jenis yg di beli di internet yang ramai Mamat, Chong & Thambi ada beli dan pakai.

    Macam itu lah contoh Ahli Majlis Tertinggi UMNO, itu lah sebab bermacam masalah Malaysia hadapi sekarang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dasar lu si TERORIS PENIPU GOBLOG HOMO JIJIK PENJAJAH PARASIT DAPJUBOQ BABI HARAM JADAH - Hutang DALAM NEGARA itu dlm. RM JUTA bukan BILLION dan bukan dlm. US$; lagipun kena bandingkan PERATUS hutang pd. GDP! Lihat di - http://politikputramerdeka.blogspot.com/2016/10/dasar-pengampupenyapu.html, 13 Oktober 2016, Dasar Pengampu@Penyapu..!

      Lagi pun, itu bukan "FOREIGN DEBT" yg. menJAHANAMkan NEGARA pd. instutusi GLOBAL spt. IMF dsbnya - di mana MALAYSIA antara negara TERENDAH – lihat di -https://www.gfmag.com/global-data/economic-data/xtegh9-external-debt-in-countries-around-the-world?page=12 , Countries With The Most External Debt,October 13, 2016!

      Dan antara negara2 yg. mempunyai hutang kerajaan yg. paling tinggi, adalah US/Barat-ISrael dan SingaPORK/Jepun - iaitu US$10.5 TRILLION utk. Jepun; dan US§$17.6 TRILLION! Sbb. itu depa ni asyik nak MEROMPAK/MENJAJAH Dunia Islam/Dunia Ketiga yg. KAYA minyak/gas skrg. di LAUT DALAM Lautan Pasifik/Laut China Selatan/Lautan Hindi (sbb. itu NA*O-ISrael bersama KULI2nya, terutamanya dr. Jep*n/Kor*a Selatan/SingaPORK/Ind*a mahu MENAKLUK Selat Melaka kami – lihat di http://www.utusan.com.my/bisnes/ekonomi/singapura-antara-yang-tinggi-hutang-1.76879 , Singapura antara yang tinggi hutang, FADZIL ZAINOL | 04 April 2015!

      Lihat di:

      - http://www.forbes.com/sites/mikepatton/2014/09/29/the-seven-most-indebted-nations/#2bbdf8ac2cb3 , The Seven Most Indebted Nations, Mike Patton, Sep 29, 2014;

      di - https://www.statista.com/statistics/268177/countries-with-the-highest-public-debt/ , The 20 countries with the highest public debt in 2016 in relation to the gross domestic product (GDP);

      di - http://www.businessinsider.com/wef-countries-highest-level-of-government-debt-vs-gdp-2016-4?op=1 , The 17 countries with the highest level of government debt, Lianna Brinded , 3.04.2016;

      dan di -http://www.visualcapitalist.com/by-this-measure-the-u-s-has-the-2nd-highest-national-debt/ , By This Measure, the U.S. has the 2nd Highest National Debt, Jeff Desjardins, on September 24, 2015;

      di - http://articles.economictimes.indiatimes.com/2016-04-01/news/71977563_1_debt-management-policy-external-debt-non-government-debt , India's external debt went up to $480 billion at end-December: Finance Ministry, By ET Bureau | Apr 01, 2016;

      dan di - http://english.yonhapnews.co.kr/news/2016/01/31/0200000000AEN20160131000600320.html, , S. Korea's national debt to top 600 tln won mark soon, 2016/01/31.

      Jadi, Go LAHAP TAIK & JILAT LENDIR HANYIR JUBOQ2 BABI KURAP si TERORIS PENJAJAH/PARASIT ZIONIS DAPJUBOQ BABI KURAP lu tu!!

      Nek Tempoyak.

      Padam
    2. PEMBETULAN: (perenggan 2)

      Lagi pun, itu bukan "FOREIGN/EXTERNAL DEBT" yg. menJAHANAMkan NEGARA pd. instutusi GLOBAL spt. IMF; WB dsbnya - di mana MALAYSIA antara negara TERENDAH; dan Barat/ISrael serta SingaPORK/Jepun antara paling TERTINGGI di mana hutang adalah US $17,437,745 (hamapir 18 JUTA) – lihat di -https://www.gfmag.com/global-data/economic-data/xtegh9-external-debt-in-countries-around-the-world?page=12 , Countries With The Most External Debt, November 19, 2015!

      Nek Tempoyak.

      Padam
  2. Bloody idiot Matdey is a big treat to our future generation
    He teaches the youngsters to practice wild demonstration
    The real intention is to set bald Boboi as PM in promotion
    He didn’t feel guilty, creating havoc & chaos to the nation

    BalasPadam
    Balasan
    1. Fitnah yg kejora sering lontarkan terhadap Tun Mahathir tanpa bukti hanya dgn air liur basi. Tak pulak dia buat laporan polis & kemukakan saman..hanya melalak bagai anjing kurap. Hingga kini tidak ada seorang pun ada yang kemuka saman terhadap Tun Mahathir, kecuali tohmhan kosong saja. Bahkan di sesi soal jawab di London baru2 ini, Tun Mahathir mempersilakan sesiapa jua untuk mendakwanya ke mahkamah jika ada bukti beliau melakukan jenayah rasuah.

      Lainlah halnya dgn 1mdb.. harta, akaun bank & orang2 yg terlibat telah didakwa di mahkamah, ada dah dihumban ke penjara..malahan bank yg berurusan dgn 1mdb didenda & ditutup operasinya. Hanya di Malaysia saja 1 mdb kebal sebab undang2 dipegang oleh si Raja Joget Ronggeng Pandir Ali & Najib.

      Padam
  3. Matdey never care, if the country get ruined with disaster
    By hook or by crook his Boboi must be the prime minister
    He begged Kit Siaang, DAP terrorist, communist gangster
    Unashamedly, Nuat the sodomy he’s willing to kneel after

    BalasPadam
  4. DS Najib should stay on in longer term to lead the nation
    He is a smart courageous man with full of determiination
    We agree if law is concern there should be no exemption
    But we have to do away with all Madey’s false accusation

    BalasPadam
  5. Bloody old biig mouth Othaman dare not anymore appear
    Kejora wallop him by using poems not knife neither spear
    When he hears Kejora cough or sneeze he’ll feel very fear
    Maybe he now realize that he’s not a tiger but just a deer

    BalasPadam
  6. Whenever Othaman thought of Kejora, he’ll get haunted
    He lied of chasing Kejora, but he instead is being hunted
    This old chap never expect that Kejora is damn talented
    His capability, as compared to Kejora is not even a third

    BalasPadam
    Balasan
    1. execute me bro! yr england is not powderful at all.

      it is a joke.

      Padam
    2. Rong sepelling some more...he he...want to right in engrish konon. Zahid your engrish teacher?

      Padam
    3. Ohh 'datuk', lama tak nampak...tak berubat orang ke mlm ni...?

      Mlm jumaat ni 'datuk' kalu menurun nombor ekor menjadi ni tok...tapi jgn lupa jpc (jampi pakai colok) yer tok...

      Good nite tok...

      Padam
    4. Ini kisah fiksyen bagaimana Kojola boleh menjadi seorang pendedak. Kisah ini tiada kena mengena dengan yang hidup atau yang mati. Ia hanyalah satu jenaka untuk menggalakkan anak-anak belajar bahasa Inggeris dengan tekun.

      Lebih khusus lagi ia boleh mengajar orang-orang supaya jangan dok rendahkan orang lain dengan olok-olokkan bodoh kelak ditakuti kita pula yang nampak bodoh tanpa perlu pun diperolok-olokkan.


      Gini citanya:-

      Selepas tamat pengajian di Universiti, Kojola gi interview untuk kerja di sebuah syarikat GLC.

      Mula2 ditemuramah dalam bahasa Melayu. Penemuramah meminta Kojola menceritakan tentang keluarganya. Dia pun ceritalah dengan semangat ala2 Hero Malaya yang tidak terkalahkan gitu.

      Habis cerita ja, penemuramah tukar bahasa, cakap gini "now tell me about your family in English".

      Kojola menjawab dengan konpiden "I dont have family in England sir, they all live in Malaysia".

      Akhirnya Kojola gagal interview itu. Disebabkan ia mahu gaji banyak wang mudah kerja sikit akhirnya Kojola menjadi seorang pendedak.

      Sampai sekarang pun Kojola tak tahu kenapa dia gagal interview tu.

      (Sekali lagi ditegaskan kisah ini hanya rekaan semata-mata, tapi iktibarnya tetap jelas dan nyata). Hehe..

      Padam
    5. 2.55 'ostat' boDoe munafiq, anak ke3 tuhan harun (khalifah-3) meracau mengigau ha ha

      Padam
    6. Terima kasih le tok dukun jpc, komen aku nko sudi tatap
      Memang aku akuii bahasa Inggeriis aku tak giitu mantap
      Maklum ler dulu hiidup susah hanya belajar sekolah atap
      Tapi kelebihan komen aku, banyak kali pelir ngko sentap

      Padam
    7. KISAH ‘DATOK’ ANUGERAH ‘SULTAN MELAKA’

      Thiis second son of late Lord harun is extremely arrogant
      He tried to cheat, claiming himself a datok but a hooligan
      Too fanatic with ‘u get out fotin kliaun’ his magical slogan
      He dreams of having a ‘merz’ but a hawker with a wagon

      Memang teruk le biol mireng anak tuhan harun ini seekor
      Dia fikir status sosialnya itu, kita ini tak mampu nak ukor
      Mengaku datok, entah2 hanya penjaja jual keropok lekor
      Kalu datok pun, dia setakat datok menurun nombor ekor

      Memang dibikin lawak tahap gila babii ini rahman biol jpc
      Puak2 tua kutok inii selalu biikin kiitorang tak kering gusi
      Kasiihan si tua ini asyiik berkhayal ‘datok’ di alam fantasi
      Kita boleh percaya kalu dia cakap ‘sultan melaka’ yg kasi

      Yang selalu buat kita ketawa berguling ni geng tua kutok
      Contohnya si bahlol sekor ini, rahman jpc burong belatok
      Ada kerr perangai serupa penyamun mengaku diiri datok
      Ini ler yg mebuat kitorang selalu gelak tersedak terbatok

      Rahman jpc biol ni nak menipu tapi tak ada plan stratejik
      Nak jual kelentong aota pun biarlah manasabah dan lojik
      Takkan le datok nak mari bergelumang ini blog kotor jijik
      Akhir nya hanya jadi bahan olokan mcm Othaman sebijik

      Memang rahman jpc biol ni hebat dia punya lawak jenaka
      Manasabah ke dato’ nak marii berbalah kat ini blog puaka
      Tak apalah jugak kalau pandai jaga maruah dan air muka
      Datok pukiimak hapah jadah nya perangaii serupa celaka

      Dia tak ada perasaan malu kah inii rahman jpc kera duku
      Serupa kucing tua mengharap misai jer dah tumpul kuku
      Nak masuk bakul, tak sempat angkat dia kena tibai paku
      Kat blog spt ini siapa nak, lebih dari dato boleh mengaku

      Memang lucu kalau ikut dari awal, gelagat ini datok palsu
      Bila kena tajii, nak ngadu MMC spt budak masih menyusu
      Konon datok ntah2 kakii langgah air ketum mabok samsu
      Kena balun ganyang teruk, banyak hari terdiam membisu

      Kesian aku, si jpc tua kutok ini nak cari publisiti murahan
      Kemain mengaku datok tetapi seperti reput punya dahan
      Kena tiibai sikit pun, rata carii tempat mengadu bertahan
      Tak mustahil suatu masa tok dukun sesat ni ngaku tuhan

      This stupid cattle felt sick more than a week, just recover
      He tried to cheat us telling us he’s datok but we’re clever
      When people refuse to accept him, he’ll get back to fever
      We will not be surprise if one day he jumps into the river

      Padam
    8. Itu ler ngko tok dukun jpc, komen orang ko suka jampok
      Kalu ngko betul hebat tak apa, inii rapuh serupa keropok
      Tak pasal-pasal kepala biingai biiol ngko tu kena hempok
      Kesudahannnya merata lari dikejar serupa pondan bapok

      Padam
    9. KISAH ‘OSTAT’ BODOE PIANG MUNAFiQ

      Ini lah kisah John boDoe anak kpd tuhan harun yg ketiga
      Diia berentap dgn Othaman rebut jawatan kepala dongga
      Mula masuk watak ostad tetapi bertukar pencarut le juga
      Selalu didengar orang munafiq ni susah nak cium syurga

      Anak ketiga tuhan harun pula banyak buat komen semak
      Diia berlakon berlapiik agama menyamar ‘ostad’ pukimak
      Dia mengkhusus buat tesis mau menghiina kaum mamak
      Menyalahgunakan ayat alQuran pun si fasiq inii tergamak

      Anak ketiga tuhan harun ini pandai berlakon watak ‘ostat’
      Namun dia fasiq suka buat fitnah seperti munafiq murtad
      Semakin lama makin nampak dia ini rupa kaki memantat
      Mestii tak dilepas pandang perempuan pakai seluar ketat

      ‘Ostat’ ini pada awalnya lenggok gaya spt nak berdakwah
      Tetapi bertukar jadi fasiq dgn sifat mencaci hina riak juah
      Namun dah kerap kali Kejora sekolahkan dia makan kuah
      Selalu kita dengar, orang munafiq ni neraka paling bawah

      ‘Ostat’ boDoe ni kaki spin putar belit pandai dia cari helah
      Memang orang munafiiq ni sukar kalu nak mengaku kalah
      Dah banyak kali ‘ostat’ biol ni terkedu Kejora kasi sekolah
      Biila dia matii kutu, dicarinya alasan terus dia cabut belah

      Sama dgn Seman & Raman, si boDoe ini suka megah diri
      Kerap kita lihat mereka ni masuk ke bakul angkat sendiri
      Dia mengkhusus biidang agama, itu tugasan Matdey beri
      Bila tersepit hujah dipatah dia akan cari alasan cabut lari

      Sama saja tiga ekor mereka, ejen kominis mereka melobi
      BoDoe munafiq ni pun jugak penjilat puak DAP kafir harbi
      Bagi puak2 munafiq ni Matdey tuhan Matdeylah juga nabi
      Pasal itu si boDoe langgar nasihat sendiri rela gomol babi

      John BoDoe ni salah seorang cacai Matdey bekas diktator
      Diarah melakonkan watak ostat dlm agama punya sektor
      Bila bergaul puak2 anjing keimanannya jadi makin lentor
      Mmg bila masuk blog jijik ini, yg bersih mudah jadi kotor

      Apa terjadi pada siJohn Doe hendaklah kita ambil iktibar
      Akiibat ikut nafsu serakah dan tak dapat menahan sabar
      Akhiir nya iman makin tipis dan jiiwa makin lesu hambar
      Udah lalai dia:‘Subhanallah,Walhamdulillah,Aallahuakbar’

      Padam
  7. I think you are stupid, you doesn't know what Tun M are doing. Country have been rule by Chimp and Rhino

    BalasPadam
    Balasan
    1. Poor folk 8.08! Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

      Tun M are doing?

      How many Tun M you have bro?

      been rule?

      kih kih kih kih kih kih kih kih kih...

      Padam
    2. Agree with what you said.

      The bloke is the Resident ProNajib Paid Blogger in here, called Jing Jibo. His CV is as follows:

      Anjing Jibo

      Anjing Jibo di blog ini sekor saja. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

      Bola yang kecut sebab Jing Jibo ni dah tua. Masuk sini pagi petang siang malam, walau pun pukul 2-3-4 pagi. Menipu, membohong, memfitnah. Dah tua baka tapi otak budak kecik. Itu pasal apa yg dia cakap selalu nya mcm bebudak.

      Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, puiiii, terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak. Terakhir lagi, banyak pantun memantun macam kartun. Di salin C&P nya pulak, selalu ulang rangkap yang sama. Lagi terakhir: dia salin komen2 Nek Tempoyak atau tulis atas nama itu.

      Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang – Jing Jibo itu mengarut, mengata Go Fly Kite, maki hamun dan mencarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

      Kita teruskan balas, bidas, sebat, belasah, hentam, tibai, kritik, kutuk, ketuk, sekel, pelangkong, kentot dan tahikan dia. Itu saja cara nak deal dengan dia.

      Pada masa masa nya, jangan pedulikan dia, pulaukan dia.

      Padam
    3. You are lucky enough stubborn 8.08, since old owl Othaman is not in here. Otherwise he'll be laughing like hell to your poor English!

      Padam
    4. aah.. there you are, 8.16, the youngest son of Lord harun returned ha ha

      Padam
    5. 8.16 the 4th caliph of Lord harun ha ha

      Padam
    6. Jing Jibo's CV says "kekadang mode bebudak ki ki, ha ha .."

      Padam
    7. Actually old owl Othaman is my master. He taught me how to insult and underestimate those who are poor in English.

      But now, that damn bloody old idiot is heavily injured, ran away, escaped and disappeared.

      Padam
    8. Pen Kendi ni mungkin budak kecil yang tidor baru terjaga
      Ngko tak tau ker, dah cabut larii Othaman kepala dongga
      Setakat ular lidii usah berangan-angan ler nak telan naga
      Kalau kail panjang sejengkal lautan dalam jangan diduga

      Padam
    9. Pen Kendi,

      Just disregard the Jing Jibo barkings. He is supposed to defend Jibo in here. But, for being stupid in not being able to get reliable facts and acceptable arguments, he often resorts to the ancient tactic of "offence being the best form of defence."

      So he tries to offend anti-Jibo people in here. He "tries", but has not succeeded. Because any offensive remarks he makes boomerangs on him, reflects on his shallow thinking, bankrupt of ideas, facts and arguments.

      Jibo has himself said during the PRU13 election campaign that his supporters who are not helping raise his image by producing reliable facts and acceptable arguments are "bangang, hamjadah." Like Jing Jibo in here.

      Padam
    10. Kih kiih…Othaman tak senang duduk akhirnya menjelma
      Tapi dek takutkan Kejora, ini iblis tak berani pakai nama
      Dua tiga kali diacah tak tahan dia suara Kejora bergema
      Banyak kali dia terkedu dituduh Kejora guna tektik lama

      Padam
  8. The way Othman behaved, shows as if he is not educated
    Just like a lame mad dog barking, he got insanely excited
    Some simple insignificant matter he made it exaggerated
    Maybe some part of his brain’s neuron got short circuited

    BalasPadam
  9. Ini dia objektif Jabatan Hal Ehwal Khas (JASA) yg di ketuai si Puad:

    - Membentuk masyarakat Malaysia yang berkeyakinan diri, matang, kukuh nilai moral dan berjiwa patriotik;

    - Menggalakkan persekitaran politik yang lebih kondusif bagi mendorong proses integrasi nasional tercapai;

    - Menyedia dan memastikan penyebaran maklumat yang sistematik melalui media konvensional (perhubungan Nota: website nya pun tak tulis itu dengan betul - hamsat).

    Tak tau apa di buat Jabatan itu. Tapi objektif "memastikan penyebaran maklumat yang sistematik melalui media konvensional (perhubungan" dah kantoi bila si Puad cakap mengarut hutang Kerajaan ha nya 16.8 bilion.

    Apa kah Jabatan itu di wujudkan ha nya nak beri kerja kpd Timbalan Menteri yang tak layak pegang jawatan itu? Kapada si Najib, apa salah nya, ye tak? Sebab tak payah ada jawatan pun Rosmah boleh pakai jet eksekutif.

    Ingat, perlu gulingkan Najib di PRU14.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Membentuk masyarakat .. yg berjiwa patriotik -

      Siapa yang dah berjiwa patriotik? Yang seleweng 1MDB dan songlap berbilion patriotik ke?

      Si Puad berani bentuk patriotism dalam sanubari Jibo ke?

      Padam
    2. Otak kuning biasalah bontot pun kuning ,ITU pengikut tun m sekarang .

      Padam
  10. Ooi pengampu2 Mahathir korang layari la pulah web malasyia external assets kemudian tolak dg malaysia external dept,

    https://www.statistics.gov.my/index.php?r=column/cthemeByCat&cat=87&bul_id=UnBycG5Uak1wYndDOFV1b2dRcit3dz09&menu_id=azJjRWpYL0VBYU90TVhpclByWjdMQT09

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bendaklah Jing Jibo ni nak seru orang pun pakai "Ooi". Biadap dan kurang ajar. Malom lah - dia binatang.

      Dahtu pemalas, tak mahu kasi fakta dan hujah di sini, suruh kita pergi baca di blog entah apekebende. Kupra worak dia.

      Padam
    2. 8.20 anak bongsu tuhan harun (khalifah-4) ha ha

      Padam
    3. CV Jing Jibo itu kata "kekadang mode bebudak ki ki, ha ha"

      Padam
  11. Apa sebenarnya niat blogger ini tak henti2 memburuk2kan kerajaan? Apakah kerja yang digalas benar benar membela agama, bangsa dan negara?

    Fikir La Sendiri!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bodoh bangang ke kamu? Tak tahu ke tak sanggup tahu bahawa tujuan nya ia lah nak gulingkan Jibo di PRU14.

      Lu kupra taruk kaki !!!!

      Padam
    2. Apakah kerja yang digalas benar benar membela agama, bangsa dan negara?

      Fikir La Sendiri!!!

      Padam
    3. Kerja Najib, kuncu kuncu dan anjing anjing berbayar nya seperti kamu ada benar benar membela agama, bangsa dan negara ke?

      Lu kupra taruk kaki.

      Padam
    4. Penyair (Ash-Shu`arā'):2 - Inilah ayat-ayat Al Quran yang menerangkan.

      4:83. When there comes to them some matter touching (public) safety or fear, they make it known (among the people), if only they had referred it to the Messenger or to those charged with authority among them, the proper investigators would have understood it from them (directly). Had it not been for the Grace and Mercy of Allah upon you, you would have followed Shaitan(Satan), save a few of you.

      At-Tawbah:64 - Orang-orang munafik itu takut kalau diturunkan satu surah Al-Quran yang menerangkan kepada mereka (dan kepada ramai) akan apa yang ada dalam hati mereka (dari kekufuran). Katakanlah (wahai Muhammad): "Ejek-ejeklah (seberapa yang kamu suka), sesungguhnya Allah akan mendedahkan apa yang kamu takut (terdedah untuk pengetahuan ramai)"
      Ash-Shu`arā':200 - Demikianlah Kami masukkan perasaan (kufur ingkar) itu ke dalam hati orang-orang yang melakukan dosa - tidak percayakan Al-Quran.


      Padam
  12. Matdey dan Bersatu kesudahannya akan kojol mati katak
    Pastii tiiada masa depan langsung inii puak pemberontak
    Hanya harapkan caii-cai tolol bengap dungu tak ada otak
    Yang masuk mari pendidikan tak tinggi, hanya kuli batak

    BalasPadam
  13. Puak cai Matdey nyata bingai dalam politik punya kancah
    Yang masuk ke blog hanya taraf budak2 maiin acah-acah
    Kebanyakan hanya gelas nipis, mudah jer kita kasi pecah
    Bila mati akal berhujah bawa keluar kata carut dan lucah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jing ji bo yg bingai najisb dh terang songlap duit pun nk defense gak maklumlah pengampu..
      Janji masyuk

      Padam
  14. Yg hampir pasti duit dlm akaun najib dtg dari bank swiss.. Bukan dari arab..

    BalasPadam
  15. Tak dapat dipastikan apa sebenar tujuannya PutraCelaka
    Adakah posting nya inii hanya sekadar nak dibuat jenaka
    Siapa pun boleh jika setakat nak letak besar mana angka
    Tetapi mungkin itu cara yg dia diajarkan si Matdey puaka

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau tak pasti nampak terangla yg kau tu anjing najisb...kerja kor makan telor busuk jer tu yg otak berkarat

      Padam
  16. Anjing najib aka mulut burit mamak tongkang adalah seekor chameleon, seperti raven, mistik xmen, kemahiran yg ada pada si mulut burit ini adalah,

    1.Berpantun
    2.Maki hamun
    3.Pakar Kata2 kesat dan lucah
    3.Ostat
    4.Boleh berbahasa inggeris
    5.Gemar melabel, mengecop org lain
    5.Pakar alih topik tajuk artikel

    Apa yg penting ciri2 terdapat pada si mulut burit mamak tongkang ini adalah beliau...

    1.Tin kosong
    2.Takder fakta dan isi untuk membela najib
    3.sentiasa tewas dalam hujah
    4.malahan kami bersedia membantu anjing ini
    5.panas baran
    6.setiap kali tewas berbahas, mulut otomatik bertukar jadi mulut burit mamak tongkang
    7.anjing cuba berlakon sewel, gila malangnya Allah SWT tidak izinkan.

    Jika strategi adalah alih topik, alih tiang gol dari tajuk artikel lebih baik ko suruh kak mah masuk beri komen.

    Dibayar bukan buat kerja percuma (pak arab oops sori, mamak tongkang gila mana yg nak buat kerja percuma?) Najib beri hasil penyamunan keatas rakyat, sumbat dan beri anak bini makan, dah la keturunan mulut burit mamak tongkang, darah daging diturunkan kepada anak cucu darah songlap duit rakyat....nauzubillah!

    Kak mah dan najib bayar ko suruh beri komen standard kanak2 spastik ke? Kanak2 spastik kalau baca tulisan ko pun tak percaya ada juga jenis jingwel.



    BalasPadam
    Balasan
    1. tu dia, 8.59 anak bongsu tuhan harun (khalifah-4) bawak keluar fatwa dan hadis panjang ha ha

      Padam
    2. Ini ada lah citer pasal anak biol tuhan harun yang bongsu
      Kerja memaki caci carut orang bagai hindu mabok samsu
      Buat citer hal mungkar-nangkiir miirip seorang nabi palsu
      Kerap kali si sewel ni ditibai Kejora hingga diam membisu

      Padam
    3. Anak bongsu tuhan harun yg Kejora paling seronok layan
      Bila dia marah mula membebel mengalah nenek kebayan
      Dulu dekat dusun, kepala diia kener hempap buah durian
      Sebab itu ler dia jadi sewel membebel meraban meroyan

      Padam
  17. Sudah terang lagi bersuluh. Biarkan pihak yang bersubahah dengan pelaku salah berceloteh hingga cirit birit dari mulut mereka. Biarkan dan jangan dilayan, period. Kita rakyat marhein percaya kebenaran datngnya dari Allah SWT. Marilah kita berhujah menjari jalan penyelesaian untuk merungkai masalah yang amat besar ini. Berhujah dengn melayan orang upahan yang tak bertamadun dan tak berapa gunakan akal mengotori blog ini sahaja. Bahas untuk kebaikan. Allah SWT telah memberi kita beberapa cara untuk dilakukan. InsyaAllah Allah SWT bersama dengan yang benar........ cukup2 la jgn buat dosa kering buta2 muflis kat sana nnti.. bawak2 istigfar dan taubat banyak2

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sokong 9.06!

      Jgn jadi seperti si biol mireng 8.59 tuh!

      Padam
  18. Betul, Dasar Pengampu@Penyapu..! Macam Puad Zarkashi.

    Nak tambah: Bila nak sangat mengampu, buat bising. Macam Salleh Said Keruak. Heboh mengampu Najib di blog dia hingga di lantik jadi Menteri MM. Takda pertimbangan lain spt kelulusan, pengalaman, luas pemandangan dsb nya.

    Tapi ada jugak yang bising, kena hamput, mcm Puad kena basuh dek Raja Muda Johor, hilang jawatan Timbalan Menteri pulak. Kesian.

    Pssst, sebenar nya tak kesian langsung. Bila cakap tak melalui otak tapi melalui hidung, kena posong le padah nya.

    BalasPadam
  19. K.E.J.O.R.A

    KOTORI minda melayu adalah kepakarannya
    EGO tak bertempat tunjuk kebodohannya
    JELIK menghambur kata-kata kesukaannya
    OTAK kosong tanpa IQ tanda personalitinya
    RESPON hanya layak dibangkul sampah tempatnya
    AUTA bukan fakta senantiasa keluar dari mulutnya

    BalasPadam
  20. Anjing najib mulut burit mamak tongkang ini jika berbicara secara beradab dan sopan maka kami akan balas juga secara berhemah berada dan bersopan.

    Apabila respon mulut burit ini kurang ajar kasar maki hamun kesat dan berunsur lucah maka respon kami juga adalah sama.

    Ironinya, mulut burit mamak tongkang ini boleh pula mengadu domba kan tindak balas kami sebagai kurang ajar, siap dengan kata2 nasihat, si mulut burit ini berikan...kronik minda dia ni.

    Umpama anjing berlakon sewel, menyalak bukit, bunyi bising takda isi, tin kosong berdengong nak menakutkan lawannya, bila kami kejar anjing ni, lari lintang pukang, kami rejam dengan batu, masih menyalak nyalak melarikan diri.

    Mulut burit datang mengacah acah membawa pisau, kami datang dengan fakta dan isi, anjing buat u turn, cabut, sambil menukar rupa wajahnya.

    BalasPadam
  21. A lunatic entity kejora also known as jingila,
    You think you're a hero representing the whole of Malaya,
    No facts, nothing, you're just an excellent liar,
    You're a confirmed ex-inhabitant of Tg Rambutan villa...

    Spending years in Tanjung Rambutan straight jacket he was strapped,
    A lunatic cursing psycho beware of his trap,
    Now released, but on frequent medicines to stabilise his health,
    A real loser doing anything for fortune and wealth..

    You think you're smarter than Othman, Tok Rahman and John Doe,
    They're way above you, don't cry, don't be sad though,
    Every single night they sleep well in their bungalows and condos,
    You're an outcast who sleep and shout in street corridors..

    Wow, such an expert in cursing and smearing,
    At times self-proclaimed fighter like Lord of The Ring,
    By fact you're just a coolie of the person reigning,
    You're protecting him by means of dedak taking..

    You're such a disgust to society as a whole,
    Cursing, foul words, Al- Quran verses, together you scroll,
    You're a damned lunatic person under his payroll,
    When he is over, you'll be jumping into the deepest hole..

    Dear Othman, Tok Rahman and John Doe,
    Thank you for blasting this lunatic servant of jibbo,
    Smearing, distorting, cursing he's the vendor,
    No amount of perfumes could hide his unbearable odour...





    BalasPadam
    Balasan
    1. Dah keluar 9:25 anak tiri tuhan harun yg kena buang sekolah sbb melancap dalam tandas pelajar perempuan.

      Padam
    2. Mulut burit 9.32,

      Label dan mengecop pengomen adalah kegemaran si mulut burit, ko kalau takder fakta, pergi blajar balik kat tampoi atau tg rambutan.

      Padam
    3. biasa ler bro, budak terencat akal tu ada 3 senjata tu jer. diulang copy-paste dari masa ke masa.
      I. CV dia
      II. maki carut dia
      III. pantun kartun melantun-lantun tuh..

      sian khalifah-4 anak bongsu tuhan harun ni terencat akal

      Padam
    4. Anjing sewel 9.39,

      Ada tak artikel atas tu nak balas dan nafikan? Ada fakta untuk balas balik?

      Padam
    5. Al-Qaşaş:76 - Sesungguhnya Qarun adalah ia dari kaum Nabi Musa, kemudian ia berlaku sombong dan zalim terhadap mereka; dan Kami telah mengurniakannya dari berbagai jenis kekayaan yang anak-anak kuncinya menjadi beban yang sungguh berat untuk dipikul oleh sebilangan orang yang kuat sasa. (Ia berlaku sombong) ketika kaumnya berkata kepadanya: "Janganlah engkau bermegah-megah (dengan kekayaanmu), sesungguhnya Allah tidak suka kepada orang-orang yang bermegah-megah. (seperti lagakmu itu)
      ......
      Al-Qaşaş:78 - Qarun menjawab (dengan sombongnya): "Aku diberikan harta kekayaan ini hanyalah disebabkan pengetahuan dan kepandaian yang ada padaku". (Kalaulah Qarun bijak pandai) tidakkah ia mengetahui dan pandai memahami, bahawa Allah telah membinasakan sebelumnya, dari umat-umat yang telah lalu, orang-orang yang lebih kuat daripadanya dan lebih banyak mengumpulkan harta kekayaan ? Dan (ingatlah) orang-orang yang berdosa (apabila mereka diseksa) tidak lagi ditanya tentang dosa-dosa mereka, (kerana Allah sedia mengetahuinya).
      ....
      Al-Qaşaş:81 - Lalu Kami timbuskan dia bersama-sama dengan rumahnya di dalam tanah, maka tidaklah ia mendapat sebarang golongan yang boleh menolongnya dari azab Allah" dan ia pula tidak dapat menolong dirinya sendiri.

      Padam
    6. Dear Fan Tun..

      Wow thats really fantastic. A real pantun by a real Master.

      U are welcome, and let me humbly say that the appreciation is mutual.

      May Allah bless you always.

      Nitey.

      Padam
  22. rugi besar matdey bayar upah cai terencat akal mcm mamat kat atas tuh
    aku rasa bila Bersatu terlungkup PRU14 nanti, budak sewel tu awal sekali matdey panggil sekeh pelakong kepala dia

    BalasPadam
    Balasan
    1. Anjing sewel 9.42,

      Ada tak artikel atas tu nak balas dan nafikan? Ada fakta untuk balas balik?

      Padam
  23. Ayuh anjing najib sekalian, keluarkan segala fakta menafikan artikel atas tu?

    Rakyat baca artikel diatas seterusnya meneliti komen2 dan boleh membuat kesimpulan...

    Bahawasanya anjing2 najib hanya menyalak bukit, tin kosong, pakar mengalih topik, cuba membawa pembaca ke arah lain.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ooi anjing2 mahathir

      1. korang masuk site ini
      https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_external_deb2. kumudian korang masuk site ini pula
      https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_sovereign_states_by_external_assets
      3. Ko cari Negara Malaysia
      4. Ko tukarkan currency tersebut dp ke RM (satu dlm EUR satu dlm USD)
      5. Ko bandinngkan mana yang besar

      Susah betul la nak ajar budak2 cerodong ni

      Padam
    2. 12.59

      Kau tu yang bodoh tak dapat diajar dan pandai tak dapat diikut...

      Padam
  24. (Iblis said: "I am better than him")7:12
    Those who think they are better than others have the quality of Iblis that led him to being [Iblis]

    BalasPadam
  25. Mulut burit dah pergi ke mana?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Udah2 le pak man, bawak mengucap, ingatkan mati...

      Padam
  26. “I am better than him!” That was Iblis’s answer when he was asked why he disobeyed the order of God. He envied. Envy is the root of many conflicts we see around us all the time; whether between family members, at work places or between friends.

    The problem is that this state of envy results in one’s inability to see things as they are. Iblis saw the external being of Adam, alayhi as-salaam—peace be upon him, but he didn’t see the internal. He saw Adam (as) made of clay. He didn’t see the heart of Adam (as) that surrenders to His Creator, subhanahu wa ta`ala – exalted is He, with utmost love and humility.

    Observe what Adam (as) said upon disappointing God (swt): “Our Lord, we have wronged ourselves, and if You do not forgive us and have mercy upon us, we will surely be among the losers,“ (Qur’an, 7:23).

    When Adam (as) made a mistake, he immediately repented out of fear of losing the connection and love of his Beloved (swt).  But when Iblis made a mistake, he became arrogant and argumentative, unable to see the wisdom beyond.  Similarly, when people are hateful and envious, they judge others by their external appearances, unable to look beyond.

    “I’m better. I deserve this more. We are right, they are wrong…” This is what one thinks in moments of arrogance and envy forgetting that by doing so, they’re trading the beautiful qualities of humility and trust in God (swt) that characterizes the sons of Adam (as) with the heated envious qualities of the one who was made of fire!

    Humility, patience, softness and trust in God (swt)—this is the beauty of the state of Islam (surrendering with peace). Envy; however, fills a person with explosive negative energy and may force him/her to focus on revenge rather than productivity and moving on with life.  Why waste one’s time on that?

    BalasPadam
  27. letak ayat2 al quran ko nak beri nasihat pada siapa? Boleh ko beri terjemahan dan tafsiran nya tak?

    BalasPadam
  28. Copy paste ayat al quran untuk siapa jin-jingwel?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Udah2 le pak man, bawak mengucap, ingatkan mati...

      Padam
  29. Mulut burit mamak tongkang Jin-jingwel banjirkan ruangan komen ini dengan perkara tiada berkaitan.

    Apa tujuannya?

    Divert dari topik, ada akal tak dia ni? Takder, jadi samalah seperti seekor anjing berlakon gila.

    Kunun2nya bijak?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Udah2 le pak man, bawak mengucap, ingatkan mati...

      Padam
  30. Marah betul keluarga tuhan harun mlm ni...hahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. Orang pandai cakap dgn fakta tapi kalau anjing upahan macam kor selalunya bongok ulasan selalu merapo biasaler anjing la katakan

      Padam
  31. Tul la,hanya 2% dr nilai utang keseluruhan,nilai 600b diambil termasuklah 42% utang penhutang/pendeposit warga asing,30%+ sektor swasta,9% glc..zaman madey imf tak ambil kira utang warga asing,tu yg nampak kecik,walhal sbenarnye zaman dia utang mesia sampai jejak 125% berbanding gdp..tp dia tak jujur nak crita yg sbenar..begitu juga mangkuk hayun kat blog ni yg tak mau telan hakikat yg sbenar bahwa saiz ekonomi zaman najib adalah 13x ganda zaman madey dan utang zaman najib cuma pd paras 50%+ berbanding gdp..tp mcm biasa la geng2 ni smua cuma nak kelirukan rakyat supaya boboy berpeluang jd pm,bkn sbab dorang sygkan rakyat..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memandangkan ko tak backup dengan rujukan data, perbandingan zaman tun dan najib boleh kita gunakan disini.

      "walhal sbenarnye zaman dia utang mesia sampai jejak 125% berbanding gdp"

      Ini jawapannya jika berkenaan GDP;

      Since its formation in 1963, Malaysia's economic performance has been one of Asia's best. Real gross domestic product (GDP) grew by an average of 6.5% per year from 1957 to 2005. Performance peaked in the early 1980s through the mid-1990s, as the economy experienced sustained rapid growth averaging almost 8% annually. High levels of foreign and domestic private investment played a significant role as the economy diversified and modernised.

      Keyword untuk pencacai : "Performance peaked in the early 1980s through the mid-1990s"

      Zaman siapa tu? Najib?

      ......

      "Malaysia recorded a Government Debt to GDP of 54 percent of the country's Gross Domestic Product in 2015. Government Debt to GDP in Malaysia averaged 48.22 percent from 1990 until 2015, reaching an all time high of 80.74 percent in 1990 and a record low of 31.80 percent in 1997. Government Debt to GDP in Malaysia is reported by the Ministry of Finance, Malaysia."

      Tertinggi : 80.74% tahun 1990
      Paling rendah : 31.80% tahun 1997

      Zaman siapa mentadbir?

      Tahun 2015 : 54 %

      Yang ini siapa pula mentadbir?

      Padam
    2. "hakikat yg sbenar bahwa saiz ekonomi zaman najib adalah 13x ganda zaman madey"

      Kalau saiz jadi ukuran sepatutnya pihak pemerintah perlu bijak, bersih, cekap dan amanah untuk mengurus, menaikkan taraf ekonomi negara.

      Jika najib nerasakan tidak berkebolehan, tunggu apa lagi? Ukur baju tu....

      Apa najib lakukan ketika bekerja?

      Main game dalam henfon,

      kata najib "jika saya bosan ketika mesyuarat, saya main game"

      Fitnah ke chai?

      Padam
    3. Tertinggi pd taun 85-86 la mangang..menda yg ko nak spin ni..gdp pd zaman madey memang la tinggi,pasal zaman tu zaman membangun,serba serbi tengah murah..tp smakin maju sesuatu negara,smakin sukar la nak mencatat gdp yg positif,biarpun begitu,gdp kita mencatatkan pertumbuhan 4.5% pd kala ekonomi dunia sdang mengalami kelembapan,negara2 spt singapura pula pd suku taun lepas pernah mencatat pertumbuhan negatif,dan tumbuh hanya 2% pd taun ni,dan syarikat strategik mreka siap rugi sampai usd70b..didlm asia tenggara cuma indon saja yg tumbuh lebih dr mesia,tu pun kerana kos buruh dan tanah jauh lebih murah.

      Padam
  32. Chai 10.26 boleh fokus artikel atas tu tak?

    Kalau tak betul, sila balas.

    Ha ha ha tu apa? lawak? Apa yg lawak? Atau ko syok sendiri? Ko ketawa sorang2 kenapa? Ok tak? Ko masih stabil?

    BalasPadam
  33. Sekadar mengingatkan...

    4:83. When there comes to them some matter touching (public) safety or fear, they make it known (among the people), if only they had referred it to the Messenger or to those charged with authority among them, the proper investigators would have understood it from them (directly). Had it not been for the Grace and Mercy of Allah upon you, you would have followed Shaitan(Satan), save a few of you.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bagus ingatkan najib apa yg dia curi dari rakyat.

      Padam
  34. Assalamulaikum Admin,

    Mohon untuk dimasukkan blog saya ke blok tuan. Blog saya:

    biarlembuyangjadilembu.blogspot.com

    Sekiranya sudah dimasukkan harap maklumkan kat email saya: biarlembuyangjadilembu@gmail.com

    Terima kasih

    BalasPadam
  35. This manoeuvre had triggered several established money-laundering ‘Red Alerts': there was the size of the transaction; the speed with which it had passed through the account (providing no commercial logic to the transaction); the link to a politically exposed person and, of course, the final destination of the cash which was the politician in charge of decision-making at 1MDB – a man who had no legitimate reason to acquire a $681 million lump sum.
    - FINMA -

    Respect Finma. Macam dia tahu isihati rakyat msia....'a man who has no legitimate reason to acquire a $681 million lum sum'.
    Najib kata ini duit derma dari putera arab untuk membenteras IS. Zahid pun kata dia dah jumpa putera arab tu.
    Siasatan jenayah bank yg membawa masuk duit dah bermula.
    Dermalah sangat hahaha.

    BalasPadam
  36. 1. korang masuk site ini
    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_external_deb2. kumudian korang masuk site ini pula
    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_sovereign_states_by_external_assets
    3. Ko cari Negara Malaysia
    4. Ko tukarkan currency tersebut dp ke RM (satu dlm EUR satu dlm USD)
    5. Ko bandinngkan mana yang besar

    BalasPadam
  37. TAJUK-TAJUK BERITA LUAR NEGARA YG AMAT MEMALUKAN GARA-GARA ANGKARA MURKA NAJIB, ROSMAH & 1MDB:

    Oct. 10, 2016
    Singapore Fines Three Banks in 1MDB Investigation
    Singapore’s central bank said it would withdraw the license of a Swiss private bank operating in the city-state and fine two large banks as part of an investigation into fund flows related to 1MDB.

    Oct. 11, 2016
    Criminal Charges Filed Against Two Ex-Bankers in 1MDB Case
    Prosecutors in Singapore charged two former private bankers with forgery and other charges related to the alleged misappropriation of billions of dollars from Malaysian state development fund 1MDB.

    Oct. 6, 2016
    Swiss Authorities Repeat Call for Malaysia’s Help in 1MDB Probe
    Swiss authorities said they are trying to advance a probe into the alleged misappropriation of billions of dollars from a Malaysian state investment fund but haven't yet received anticipated help from Malaysian counterparts.

    Sept. 12, 2016
    1MDB Scandal Around Malaysia Prime Minister Puts New Spotlight on Wife
    Documents show $6 million in credit-card spending drawing renewed scrutiny of Rosmah Mansor, amid allegations that her husband and people close to him siphoned more than $3 billion from a state investment fund, 1MDB.

    Sept. 6, 2016
    Behind the 1MDB Scandal: Banks That Missed Clues and Bowed to Pressure
    Suspected ringleaders of Malaysia’s 1MDB scandal allegedly cultivated bank executives, pressed compliance officers and obsessed about secrecy.

    How $1 Billion Made Its Way to PM Najib
    Investigators say at least $3.5 billion was misappropriated from 1MDB. Here’s how they believe $1 billion ended up in the bank accounts of Malaysian Prime Minister Najib Razak.

    Aug. 18, 2016
    Key Figure in 1MDB Probe Is Arrested
    Abu Dhabi authorities have arrested Khadem Al Qubaisi, who authorities say is a key figure in an alleged multibillion-dollar fraud related to a Malaysian sovereign-wealth fund, according to people familiar with the matter.

    Aug. 4, 2016
    Goldman Pressed by N.Y. Regulator for Details on 1MDB Dealings
    New York’s financial services regulator pressed Goldman Sachs Group for more information on the investigations into the firm’s dealings with a Malaysian investment fund at the center of a corruption scandal.

    Aug. 2, 2016
    1MDB Figure Bought Stake in Wall Street Firm Electrum Group
    Malaysian financier Jho Low’s Jynwel Capital made a $150 million investment in Electrum in 2012, purchasing a 7% piece of the firm.

    July 30, 2016
    Goldman Sachs Subpoenaed in U.S. for Documents Related to 1MDB
    U.S. authorities have issued subpoenas to Goldman Sachs for documents related to its dealings with 1Malaysia Development.

    July 27, 2016
    Deloitte Resigns as 1MDB Auditor
    The departure of a third auditor for the Malaysian government investment fund is putting focus on another global company that apparently failed to raise questions about what investigators are calling a large-scale fraud.

    July 21, 2016
    1MDB Case Shines Spotlight on U.S. ‘Kleptocracy’ Group
    The $1 billion in asset seizures linked to Malaysian fund 1MDB represents the biggest target to date for the Justice Department’s six-year-old ‘kleptocracy’ initiative, in which prosecutors aim to hunt down assets tied to foreign corruption.

    July 21, 2016
    Singapore Finds Lapses Related to 1MDB Funds at Banks
    Singapore said Thursday that a wide-ranging money-laundering investigation into fund flows connected with Malaysian state investment fund 1MDB found lapses at local units of DBS, Standard Chartered and UBS.

    July 21, 2016
    Malaysia Leader Under New Pressure From U.S. Lawsuit in 1MDB Case
    Prime Minister Najib Razak faced fresh calls to resign, but looked set to easily weather the latest storm after U.S. prosecutors moved to seize more than $1 billion in assets linked to the 1MDB fund..

    BalasPadam
    Balasan
    1. TAJUK-TAJUK BERITA LUAR NEGARA :

      July 21, 2016
      U.S. Links Malaysia Prime Minister to Millions Stolen From Fund
      U.S. prosecutors have linked the prime minister of Malaysia to hundreds of millions of dollars allegedly siphoned from an economic development fund, and are seeking the seizure of more than $1 billion of assets.

      July 21, 2016
      Prosecutors Seize Millions of Dollars in Art in 1MDB
      Probe
      Swiss officials are seizing some of Jho Low’s holdings, including a drawing by Vincent van Gogh and two paintings by Monet, alleged in a civil lawsuit that they were bought with money stolen from 1Malaysia Development Bhd., a government investment fund in Malaysia known as 1MDB.

      July 20, 2016
      Swiss Working to Fulfill U.S. Assistance Request Over 1MDB
      Switzerland’s attorney general’s office is working to fulfill a request for assistance filed in May by the U.S. regarding bank documentation related to the investigation of Malaysian development fund 1MDB.

      July 20, 2016
      In Properties Targeted in 1MDB Case, a High-End House Tour
      Condos in New York, mansions in Los Angeles and a private jet are among assets U.S. government is moving to seize, alleging they were bought with funds misappropriated from Malaysian investment fund 1MDB.

      July 20, 2016
      U.S. Set to Seize $1 Billion in Assets Tied to Malaysian Fund 1MDB
      Federal prosecutors are poised to launch one of the largest asset seizures in U.S. history as they step up their investigation into billions of dollars siphoned away from a Malaysian government investment fund, according to people familiar with the matter.

      June 30, 2016
      Malaysia Delegation in Abu Dhabi for Talks to Resolve 1MDB Dispute
      The two government investment funds at the heart of a Malaysian financial scandal are disappearing as the two sides try to put the situation behind them even as they battle over billions of dollars that have gone missing.

      June 23, 2016
      Chief of Malaysian Antigraft Body Investigating 1MDB to Step Down
      Malaysia has announced the resignation of the head of its anticorruption agency, which has been carrying out an investigation into state investment fund 1MDB.

      June 7, 2016
      Goldman Probed Over Malaysia Fund 1MDB
      U.S. investigators are trying to determine whether Goldman Sachs broke the law when it didn’t sound an alarm about a suspicious transaction involving Malaysian state investment fund 1MDB.

      June 6, 2016
      Najib Cracked Down on Free Speech to Limit 1MDB Fallout, Journalist Says
      A Malaysian journalist who quit his job at a leading newspaper said the government has cracked down on freedom of speech as it tries to limit the fallout from a graft scandal surrounding a state investment fund.

      May 26, 2016
      Malaysia’s Probe Into 1MDB Fund Was Flawed
      Investigations ordered by Malaysia’s leader into graft allegations at a state-development fund have been undermined by political pressure and a lack of transparency, according to documents and interviews with people involved.

      May 26, 2016
      1MDB Unit Bought by China Nuclear Firm Was Distressed, Auditor Says
      An audit of a key energy-group sold by troubled state investment fund 1Malaysia Development Bhd. to a Chinese state-owned nuclear power company flagged deep uncertainty over the company’s viability.

      May 25, 2016
      Swiss Bank Is Charged Over 1MDB Dealings
      Authorities in Switzerland and Singapore took action against Swiss private bank BSI SA for allegedly failing to prevent suspected money laundering and bribery related to its dealings with a Malaysian development fund.

      May 18, 2016
      Investigators Studying Former 1MDB Official’s Payment to Ex-Goldman Banker
      International investigators are examining funds sent to a former senior Goldman Sachs banker from a lawyer with ties to a scandal-embroiled Malaysian investment fund.

      May 12, 2016
      Malaysian Leader Najib’s Stepson Allegedly Funded U.S. Property Deals With 1MDB Money
      At least $50 million allegedly diverted from a state investment fund in Malaysia was spent on luxury properties in New York and Los Angeles by the stepson of the Malaysian prime minister.

      Padam
    2. Tak tumbuh tak melata, tak sungguh orang tak kata.
      'kalau tidak ada angin, mana mungkin pokok bergoyang'. ...

      Padam
    3. rajin pak kadok kutip berita2 fitnah ni
      kalau satu berita RM1, mlm ni pak kadok dah dapat RM25
      wow loaded ler pak kadok, boleh belanja adik2 nanti

      khalifah-1, pak kadok = RM7
      khalifah-2, jpc (jampi pakai colok) = RM6
      khalifah-3, 'ostad' boDoe munafiq = RM5
      khalifah-4, anjing sewel tukang carut = RM4

      7 + 6 + 5 + 4 = RM22
      aiikkk...lagi RM3?

      oohh lupa, derma:
      yayasan tuhan-1 (tuhan harun) = RM1
      yayasan tuhan-2 (matdey/Bersatu) = RM1
      yayasan nabi Putra (blog ni) = RM1

      siap...settle RM25

      kia kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh......

      Padam
  38. Saya baca blog ini dsn pilih komen2 yang berfakta dan membina, baik dari pro najib atau pro tun atau those on neutral ground.

    We can pick and choose. Kalau yang kaki caci maki, guna ayat quran yang tak ada kena mengena, saya tak nak ambik perhatian. Kalau cacian dan makian dah tsk laku, guna ayat quran....ksn tak ada IQ langsung. Kejora, keris berayon dan mereka yang hilang ingatan.

    K.E.J.O.R.A

    KOTORI minda melayu adalah kepakarannya
    EGO tak bertempat tunjuk kebodohannya
    JELIK menghambur kata-kata kesukaannya
    OTAK kosong tanpa IQ tanda personalitinya
    RESPON hanya layak dibangkul sampah tempatnya
    AUTA bukan fakta senantiasa keluar dari mulutnya

    KERIS BERAYON

    Keris ku berkarat
    Ego ku keparat
    Respon ku mengumpat
    Iblis aku berkawan rapat
    Syaitan aku juga bersahabat

    Bodoh sememangnya aku
    English tak erti BM kesukaanku
    Respek tiada dalam kamusku
    Auta dan fitnah juadah harianku
    Yang sedap dedak diberi padaku
    Only macais mengagumiku
    Najib yes....ketua penyamun ku

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kau pun sama mengutuk dan mencaci komen yg tak sehaluan dgn citarasa kau.
      Baik sangatlah tu konon....

      Padam
    2. 6:16 lepas sembahyang subuh terus hina orang?

      Ini ajaran tuhan harun ke?

      Padam
    3. 6.49

      apa yg nak diherankan, mmg suku sakat tuhan harun ni semua fasiq munafiq

      Padam
    4. Mmg dlm bidang pembahagian tugas para khalifah tuhan harun nih, 6.16 anak bongsu tuhan harun ni @ khalifah-4 dah diberi tugas khas bhgn mencarut dan maki caci.

      Padam
    5. Susur galur hiraki ajaran tuhan harun:

      I. tuhan-1 (mendiang tuhan harun sendiri), memberi wahyu dlm mimpi kepada orang bawahannya

      II. tuhan-2 (matdey), mengeluarkan arahan strategi fitnah dan tohmah.

      III. khalifah-1 (pak kadok), kerja selongkar blog2 lain, kutip dan copy-paste bahan2 itu ke mari.

      IV. khalifah-2 (jpc, jampi pakai colok), jampi dan menurun dari jauh untuk melemahkan geng pro Najib.

      V. khalifah-3 ('ostad' boDoe munafiq), berlakon watak ostad dgn membawa bahan2 berunsur agama spt ayat Quran, untuk dijual di sini dgn harga yg murah.

      Vi. khalifah-4 (anjing sewel hindu), ikut belakang komen orang, susuli dgn kata2 maki caci dan mencarut.

      Padam
  39. Dasar lu si TERORIS PENIPU GOBLOG HOMO JIJIK PENJAJAH PARASIT DAPJUBOQ BABI HARAM JADAH - Hutang DALAM NEGARA itu dlm. RM JUTA bukan BILLION dan bukan dlm. US$; lagipun kena bandingkan PERATUS hutang pd. GDP! Lihat di - http://politikputramerdeka.blogspot.com/2016/10/dasar-pengampupenyapu.html, 13 Oktober 2016, Dasar Pengampu@Penyapu..!

    Lagi pun, itu bukan "FOREIGN DEBT" yg. menJAHANAMkan NEGARA pd. instutusi GLOBAL spt. IMF dsbnya - di mana MALAYSIA antara negara TERENDAH – lihat di -https://www.gfmag.com/global-data/economic-data/xtegh9-external-debt-in-countries-around-the-world?page=12 , Countries With The Most External Debt,October 13, 2016!

    Dan antara negara2 yg. mempunyai hutang kerajaan yg. paling tinggi, adalah US/Barat-ISrael dan SingaPORK/Jepun - iaitu US$10.5 TRILLION utk. Jepun; dan US§$17.6 TRILLION! Sbb. itu depa ni asyik nak MEROMPAK/MENJAJAH Dunia Islam/Dunia Ketiga yg. KAYA minyak/gas skrg. di LAUT DALAM Lautan Pasifik/Laut China Selatan/Lautan Hindi (sbb. itu NA*O-ISrael bersama KULI2nya, terutamanya dr. Jep*n/Kor*a Selatan/SingaPORK/Ind*a mahu MENAKLUK Selat Melaka kami – lihat di http://www.utusan.com.my/bisnes/ekonomi/singapura-antara-yang-tinggi-hutang-1.76879 , Singapura antara yang tinggi hutang, FADZIL ZAINOL | 04 April 2015!

    Lihat di:

    - http://www.forbes.com/sites/mikepatton/2014/09/29/the-seven-most-indebted-nations/#2bbdf8ac2cb3 , The Seven Most Indebted Nations, Mike Patton, Sep 29, 2014;

    di - https://www.statista.com/statistics/268177/countries-with-the-highest-public-debt/ , The 20 countries with the highest public debt in 2016 in relation to the gross domestic product (GDP);

    di - http://www.businessinsider.com/wef-countries-highest-level-of-government-debt-vs-gdp-2016-4?op=1 , The 17 countries with the highest level of government debt, Lianna Brinded , 3.04.2016;

    dan di -http://www.visualcapitalist.com/by-this-measure-the-u-s-has-the-2nd-highest-national-debt/ , By This Measure, the U.S. has the 2nd Highest National Debt, Jeff Desjardins, on September 24, 2015;

    di - http://articles.economictimes.indiatimes.com/2016-04-01/news/71977563_1_debt-management-policy-external-debt-non-government-debt , India's external debt went up to $480 billion at end-December: Finance Ministry, By ET Bureau | Apr 01, 2016;

    dan di - http://english.yonhapnews.co.kr/news/2016/01/31/0200000000AEN20160131000600320.html, , S. Korea's national debt to top 600 tln won mark soon, 2016/01/31.

    Jadi, Go LAHAP TAIK & JILAT LENDIR HANYIR JUBOQ2 BABI KURAP si TERORIS PENJAJAH/PARASIT ZIONIS DAPJUBOQ BABI KURAP lu tu!!

    Nek Tempoyak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nek tempoyak,

      Allah maha mengetahui. Semoga kamu mendapat petunjuk dari Allah swt dan berada di landasan yang lurus dan betul.

      Padam
    2. PEMBETULAN: (perenggan 2)

      Lagi pun, itu bukan "FOREIGN/EXTERNAL DEBT" yg. menJAHANAMkan NEGARA pd. instutusi GLOBAL spt. IMF; WB dsbnya - di mana MALAYSIA antara negara TERENDAH; dan Barat/ISrael serta SingaPORK/Jepun antara paling TERTINGGI di mana hutang adalah US $17,437,745 (hamapir 18 JUTA) – lihat di -https://www.gfmag.com/global-data/economic-data/xtegh9-external-debt-in-countries-around-the-world?page=12 , Countries With The Most External Debt, November 19, 2015!

      Nek Tempoyak.

      Padam
    3. NOTIS PENTING:

      MO DAJAL -makin AGRESIF oleh puak TERORIS PEMBUNUH/PEROGOL HOMO/PORNO JIJIK PENJAJAH/PARASIT ZioNAZI DAPJUBOQ BABI adalah dgn. mengGERTAK bangsa Bumiputera Islam/Melayu, termasuk Nek Tempoyak - dgn. mengGERTAK nak ROGOL/BUNUH MAK/BAPA/ISTERI/ADEK-KAKAK/kita! Supaya kita TAKUT nak BUKA mulut kita kat Sosial media!

      Lepas tu, satu lagi MO si PEMBUNUH2/PEROGOL2 DAPJUBOQ BABI adalah dgn. MENYAMAQ sbg. umat Islam/Melayu yg. akan cuba mengGERTAK kita lagi dgn. syarahan 'Islam' depa bila kita buat "COUNTER-ATTACK" dgn. AGRESIF pd. si TERORIS2 PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI ni!

      Sedgkan TAK pula si PENYAMAQ2 DAPJUBOQ BABI ni KUTUK si PEMBUNUH2/PEROGOL2 DAPJUBOQ BABI yg. sampai nak BUNUH/ROGOL Mak/Bapa/keluarga bangsa BUMIPUTERA Islam/Melayu yg. BERANI mengKRITIK DAPJUBOQ BABI/PembangKANGKANG ni!

      Nek Tempoyak.

      Padam