Ahad, 16 Oktober 2016

Tembelang 1MDB Semakin Hanyir & Membusuk..!


Apabila dah kotor dan menjijikan...

Dikait skandal 1MDB, Leo digesa letak jawatan utusan PBB

Aktivis masyarakat sivil telah menggesa superstar Hollywood Leonardo DiCaprio meletak jawatan sebagai utusan damai Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) untuk perubahan iklim sekiranya dia gagal menjauhkan diri daripada skandal 1MDB.
Gesaan itu dibuat oleh aktivis dari Malaysia, United Kingdom dan Switzerland dalam satu sidang akhbar di London semalam.
Mereka menggesa DiCaprio untuk menafikan secara terbuka hubungannya dengan Riza Shahriz Abdul Aziz, anak tiri Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, dan jutawan Malaysia Jho Low.
Kedua-duanya memainkan peranan penting dalam membiayai penerbitan filem 'The Wolf of Wall Street' yang didakwa menggunakan AS$61 juta yang diseleweng dari firma pelaburan tersebut.
"Leonardo DiCaprio secara berterusan enggan menjelaskan hubungan peribadi dan kewangan dengan individu-individu utama dalam skandal 1MDB itu.
"Ini tidak boleh diterima. Jika DiCaprio gagal untuk menjauhkan dirinya daripada rasuah Malaysia, dia perlu meletak jawatan sebagai utusan PBB untuk perubahan iklim.
"Kita tidak boleh menyelamatkan alam sekitar jika kita gagal untuk menghentikan rasuah," kata pengarah Bruno Manser Fund yang berpangkalan di Switzerland Lukas Straumann.
Sementara itu, wakil Pusat bagi Memerangi Rasuah dan Kronisme (C4), Sudhagaran Stanley menggesa supaya dana yang didakwa diseleweng di luar negara dari 1MDB, dikembalikan kepada Malaysia.
"Leonardo DiCaprio dalam kedudukan yang terbaik untuk berbuat demikian dan membayar balik berjuta-juta yang diterimanya daripada Jho Low dan Riza Aziz.
"Pembayar cukai Malaysia tidak boleh ditipu," katanya.
Beliau juga menggesa masyarakat antarabangsa untuk memulakan prosiding jenayah terhadap mereka yang terlibat dan memberi tekanan kepada kerajaan Malaysia supaya memberi bantuan perundangan kepada pihak berkuasa penyiasat negara asing.
Turut hadir di sidang akhbar itu ialah editor Sarawak Report,Clare Rewcastle Brown yang telah memainkan peranan penting dalam mendedahkan skandal 1MDB.
Beliau menggesa penguatkuasaan peraturan perbankan yang lebih ketat, sambil menegaskan bahawa banyak bank secara rela terlibat dalam pengubahan dana 1MDB.
Siasatan The Hollywood Reporter mendedahkan DiCaprio Yayasan Leonardo mendapat manfaat daripada sumbangan Jho Low lebih AS$ 2 juta dalam bentuk tunai dan barangan sejak 2013.
Penyamun dan penyangak..!
Dua dua jahanam..!
Lu Fikir La Sendiri!!!

148 ulasan:

  1. Lama juga Kejora tidak masuk berdebat hati terasa rindu
    Macam selalu Kejora membukak kata dgn pantun syahdu
    Walau pun bunyi tidak hebat tapii kemas padat dan padu
    Mahu berlawan hujah dengan Othaman tua agama Hindu

    Othaman biiol tu Kejora tau semua dia punya cerita silam
    Nama dia Melayu tapi agama Hindu dan menyamar Islam
    Dia memiliki kemahiran seperti biawak, timbul dan selam
    Munafiq ini lakon watak Islam di luar tapii Hindu di dalam

    3 atau 4 tahun dulu dekat blog Parpukari kitorang beradu
    Masa tu Othaman jadi bengang bagai orang mabok candu
    Dia bawa hujah agama Islam ni berasal dari ajaran Hindu
    Apa lagi, teruk lunyai ler dia kena tibai melopong terkedu

    Kita tunggu tengok ini Othaman, akal hampas otak sabut
    Kalu dengar sembang besar dia mengalahkan angin ribut
    Kejora keluar kisah dia jadi Hindu, dia mesti kelam kabut
    Malam ini sekali lagi, si tua bahlol unta ini akan lari cabut

    Othaman’s reputation and dignity day by day get cheaper
    He’s nothing except an idiot bastard boast worst a slipper
    Any argument he brings we tear up, just like tissue paper
    Tonight he’ll get into trouble again, this Hindu worshipper

    BalasPadam
    Balasan
    1. SEDUTAN DIALOG ANTARA KEJORA DAN SAYA DI BLOG PARPUKARI:

      Anonymous July 30, 2013 at 9:40 AM berkata:
      En Othaman, pembawa fahaman "Islam berasal dari Hindu" ini sebelum ini telah menghilangkan diri selama seminggu lebih setelah dihentam teruk. Setelah dia bermunajat dgn 'Baghwan Visnu'nya, dia mendapat semangat 'Alkaki Autha'nya semula dan kini memberanikan diri semula untuk tampil kembali.

      Anonymous July 30, 2013 at 9:43 AM berkata:
      Mr Ahmad is visnu and maha-thir worshipper .. that is surprising!!
      ------------------------------------------------------------
      My Response:
      OTHAMAN AHMAD JULY 31, 2013 AT 12:27 AM

      Anon di atas nampaknya dah kehabisan modal dan merepek dgn tuduhan tidak berasas.

      Saya memang meminati pendakwah Almarhum Sheikh Ahmad Deedat dan Dr. Zakir Naik yang berani berhujah dan berdebat menegak kebenaran haq agama Islam dgn pendita hindu & evangelist kristian. Kedua tokoh yang terkenal ini telah banyak kali datang ke sini atas undangan kerajaan Malaysia. Nah sekarang saya nak tanya pada anon liberal berkenaan, jika Dr. Zakir Naik itu menyimpang dan sesat, kenapa kerajaan kita mengundang beliau membuat ceramah perdana ke negara kita?

      Saya harap beliau akan menjawab soalan saya itu kerana tuduhan beliau terhadap saya amatlah berat sekali.
      ------------------------------------------------------------
      Seperti biasa dia memutar belit kenyataan saya & menuduh konon saya percaya Islam berasal dari Hindu India. Sebenarnya dia yg tidak menjawab soalan balas saya, 'jika Dr. Zakir Naik itu menyimpang dan sesat, kenapa kerajaan kita mengundang beliau membuat ceramah perdana ke negara kita?'

      Saya serahkan kpd budi bicara pembaca blog untuk membuat penilaian siapa yg ikhlas & benar dalam perjuangan.

      Padam
    2. Hanyir dan busuk bau puki rosmah. Umno babi. Melayu anak haram sokong umno

      Padam
    3. OI si HOMO KEPALA BUTOH 123 HOMO JIJIK PEROGOL DAPJUBOQ BABI, PI MAMPOS lu ANAK HARAM dan Mak/NBini CELAKA PELACUR2 SUNDAL PUKI BABI HANYIR-penuh NANAH lu yg. diROGOL BERGILIR2 oleh si SAMSENG2 DAPJUBOQ BABI lu!

      Dasar si PENJAJAH PARASIT RASIS KAFIR HARBI ANAK HARAM JILAT KEPALA BUTOH DAPJUBOQ BABI! PI MAMPOS lu dr. TANH MELAYU kami ni si JUBOQ BABI penuh LENDIAQ OI!

      Padam
    4. OTHAMAN AHMAD AUGUST 2, 2013 AT 11:10 PM
      I've been keeping distance watching & listening for awhile in order not to worsen the trouble waters. But this disrespectful Anon who is notorious for his fake identities is going overboard. May I reiterate that he still has so many questions unanswered. Below are 2 items as an eample :-

      1. Dia yg kehabisan modal sering merepek dgn tuduhan tidak berasas bahawa saya adalah visnu dan maha-thir worshipper kerana meminati pendakwah terkenal Dr. Zakir Naik. Dia juga menuduh saya pembawa fahaman "Islam berasal dari Hindu" Saya memang meminati pendakwah Almarhum Sheikh Ahmad Deedat dan Dr. Zakir Naik yang berani berhujah dan berdebat menegak kebenaran haq agama Islam dgn pendita hindu & evangelist kristian. Kedua tokoh yang terkenal ini telah banyak kali datang ke sini atas undangan kerajaan Malaysia. Nah sekarang saya nak tanya pada anon liberal berkenaan, jika Dr. Zakir Naik itu menyimpang dan sesat, kenapa kerajaan kita mengundang beliau membuat ceramah perdana ke negara kita.

      2. Posting Anonymous July 27, 2013 at 7:03 PM berkata:
      MU ZAKAR AH ini buat keputusan ikut arahan dari atas, bukan dari hadis atau quran. Samalah dgn fatwa mengatakan MELAYU LIBERAL adalah haram.
      -----------------------------------------------------------
      My Response:
      OTHAMAN AHMAD AUGUST 2, 2013 AT 11:10 PM
      Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan telah memutuskan bahawa Aliran Pemikiran Liberal adalah ajaran sesat dan menyeleweng daripada Syariat Islam. Ianya dikeluarkan pada tahun 2006. Sekarang saya nak tanya siapa perdana menteri ketika itu?.Aneh bukan....menantu & penasihat-penasihat pm yang berfahaman liberal ketika itu SSIAPAAA...??????

      Saya harap beliau akan menjawab soalan saya itu kerana tududan beliau terhadap saya amatlah berat sekali.
      ------------------------------------------------------------
      Kejora's Reply:
      ANONYMOUS AUGUST 3, 2013 AT 3:26 AM
      ape ke bende nie pak man, lari tajuk pulak?
      ------------------------------------------------------------
      SSesudah dia meremeh-remehkan saya, Kejora langsung tak mmemberi jawapan soalan2 yg saya kemukakan. Malah lain yg ditanya, lain pula dijawab. Memang dasar berani buat tak berani bertanggung jawab si Kejora ini... setelah dia menuduh saya kafir hindu, dia buat2 bodoh bak orang sesudah baling batu, sembunyi tangan.
      Saya serahkan kpd budi bicara pembaca blog untuk membuat penilaian siapa yg ikhlas, jujur & benar dalam perjuangan.


      Padam
    5. Di atas adalah juga SEDUTAN DIALOG ANTARA KEJORA DAN SAYA DI BLOG PARPUKARI:

      Padam
    6. NOTIS PENTING:

      MO DAJAL -makin AGRESIF oleh puak spesis TERORIS PEMBUNUH/PEROGOL HOMO/PORNO JIJIK PENJAJAH/PARASIT ZioNAZI DAPJUBOQ BABI, yg. diLAHIRkan dr. spesis JUBOQ2 BABI, adalah dgn. mengGERTAK bangsa Bumiputera Islam/Melayu, termasuk Nek Tempoyak - dgn. mengGERTAK nak ROGOL/BUNUH MAK/BAPA/ISTERI/ADEK-KAKAK/kita! Supaya kita TAKUT nak BUKA mulut kita kat Sosial media!

      Lepas tu, satu lagi MO si PEMBUNUH2/PEROGOL2 DAPJUBOQ BABI adalah dgn. MENYAMAQ sbg. umat Islam/Melayu yg. akan cuba mengGERTAK kita lagi dgn. syarahan 'Islam' depa bila kita buat "COUNTER-ATTACK" dgn. AGRESIF pd. si TERORIS2 PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI ni!

      Sedgkan TAK pula si PENYAMAQ2 DAPJUBOQ BABI ni KUTUK si PEMBUNUH2/PEROGOL2 DAPJUBOQ BABI yg. sampai nak BUNUH/ROGOL Mak/Bapa/keluarga bangsa BUMIPUTERA Islam/Melayu yg. BERANI mengKRITIK DAPJUBOQ BABI/PembangKANGKANG ni!

      Nek Tempoyak.

      Padam
  2. Othaman pukimak barua bangsat tua kutok tak sadar diri
    Dulu Kejora hantam dia teruk masa dekat blog Parpukari
    Kalau berdepan pun Kejora pukul hanya guna tangan kiri
    Malam ini macam mana cara pun, tua bapok ni mesti lari

    BalasPadam
    Balasan
    1. Biadap dan kurang ajar, mulut cabul, tahi babi di dua komen di atas ini ia lah Resident Blogger yg di bayar puak Najib, yang di gelar Anjing Jibo.

      Supaya pembaca yang tak biasa di sini tak geram hingga nak cekik dia, di turunkan di bawah ini ia lah CV nya -

      Anjing Jibo

      Anjing Jibo di blog ini sekor saja. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

      Bola yang kecut sebab Jing Jibo ni dah tua. Masuk sini pagi petang siang malam, walau pun pukul 2-3-4 pagi. Menipu, membohong, memfitnah. Dah tua baka tapi otak budak kecik. Itu pasal apa yg dia cakap selalu nya mcm bebudak.

      Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, puiiii, terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak. Terakhir lagi, banyak pantun memantun macam kartun. Di salin C&P nya pulak, selalu ulang rangkap yang sama. Lagi terakhir: dia salin komen2 Nek Tempoyak atau tulis atas nama itu.

      Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang – Jing Jibo itu mengarut, mengata Go Fly Kite, maki hamun dan mencarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

      Kita teruskan balas, bidas, sebat, belasah, hentam, tibai, kritik, kutuk, ketuk, sekel, pelangkong, kentot dan tahikan dia. Itu saja cara nak deal dengan dia.

      Pada masa masa nya, jangan pedulikan dia, pulaukan dia.


      Padam
    2. 7.46 pak man kadok (anak sulong tuhan harun, khalifah-1) pinjam copy-paste adik dia (anak bongsu tuhan harun, khalifah-4) punya bahan fatwa ha ha

      Padam
    3. Ha ha…ini je le yg anak tuhan harun sewel ini termampu
      Meratus, membebel melalak meroyan meraban merrapu
      Inii lah jadii nya bila bodoh biingai bahalol biol otak tepu
      Kerap si dungu 7.46 inii asyik diperhambat dgn penyapu

      Ada pembahagian tugas kat dalam kubu Madey Malabari
      Cai Jing Jubo7.46 ni tugas tetap mencarut dia dah diberi
      Tapi dia kena sekeh lanyak ganyang boleh kata tiap hari
      Udah kerap sangat anak tuhan harun sekor ini cabut lari

      Memang lawak jugak anak biiol tuhan harun yang bongsu
      Kerja memaki caci carut orang bagai hindu mabok samsu
      Buat citer hal mungkar-nangkiir miirip seorang nabi palsu
      Kerap kali si sewel ni ditibai Kejora hingga diam membisu

      Anak bongsu tuhan harun inii jeniis busuk hatii dan perut
      Tak ada apa satu pun hujah dia selaiin merapu mengarut
      Dia diberii tugas khas kerja makii cacii keji dan mencarut
      Bila marah jadi seperti anjing tua kembong kempis perut

      Khaliifah-4 ini udah teruk kita sekeh, maruah dia tercalar
      Masih keluar jugak lagii walau cacat merangkak menjalar
      Dia boleh bertukar rupa, sekejap jadii anjing sekejap ular
      Anjing biol seekor ini, “anjing sewel hindu” kita beri gelar

      Anjing sewel ini, kalu tak silap datang bumi dari Sarawak
      Bagi kitorang si dungu inii hanya setaraf badut pak lawak
      Selalu di waktu pagi anjing ni pergi buru babi dan biawak
      Sebab itu lah, perangai binatang2 itu dia selalu terbawak

      Anjing hutan Sarawak ni selalu biawak dan babi dia buru
      Tapii bila Kejora berpantun dia jadii risau resah cemburu
      Dia cuba juga usaha nak buat tapii tak retii tergaru-garu
      Kini bersarang kepala kena ledakan Kejora punya peluru

      Anak bongsu tuhan harun ni komen secara lepas geram
      Bukan nya tak boleh berhujah cara baik aman tenteram
      Dia tak tahu Kejora inii lebih dulu darinya makan garam
      Kinii dia rasa lah akibatnya ini anjing barua anak haram

      Anak bongsu tuhan harun yg Kejora paling seronok layan
      Bila dia marah mula membebel mengalah nenek kebayan
      Dulu dekat dusun, kepala diia kener hempap buah durian
      Sebab itu ler dia jadi sewel membebel meraban meroyan

      Padam
    4. "Terakhir lagi, (Anjing Jibo) banyak pantun memantun macam kartun. Di salin C&P nya pulak, selalu ulang rangkap yang sama. "

      Padam
    5. 8.09 anak tuhan harun (Anjing Jubo) dgn fatwa mimpi, tuhan harun bagi ha ha

      Padam
  3. Aku tak kisah org lain letak jawatan ke tak. Aku mahu Najib letak jawatan.

    Dia tak mahu, kita gesa dan desak. Macam Tun Dol di gesa dan di desak hingga letak jawatan, dulu. Dan Najib dapat menafaat nya. Bedibul.

    BalasPadam
  4. Othaman si bahalol adalah munafiiq yang bermuka-muka
    Mengaku tua tetapi perangai sebijik macam budak tadika
    Kalu dia mati berhujah,ayat: ‘your poor English’ dia buka
    Perangai sebiijik mcm barua bangsat haram jadah celaka

    BalasPadam
  5. Malam tadii Othman biol kena tiibai parah dalam dan luar
    Semua makanan manis masam masin dia jadi rasa tawar
    Pastii si tua kutok barua dajal tu terkencing dalam seluar
    Nampak macam malam ni, iblis ni udah tak berani keluar

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ucapan Amanat Ayahanda Tun Dr Mahathir yang diucap dalam Sesi Tertutup pada 26 Julai 2013.

      1 - Kerosakan UMNO bermula dari waktu Pak Lah menjadi pemimpin UMNO, dan kemudian DS Najib gagal memperbetulkan
      nya malah keadaan bertambah buruk.

      2 - Akibat perpecahan perpecahan Melayu, orang cina menjadi penentu kuasa malah kemungkinan kita akan dapat PM Melayu yang ikut telunjuk cina, ini sudah pun berlaku sekarang.

      3 - Lihat sahaja isu EC yang di serah kepada Parlimen, ini semua tanda tunduk kepada desakan kerana kedudukan kita tidak begitu kuat begitu juga lah dengan ISA dan isu keselamatan, ini semua sebab pemimpin nak jaga hati lawan.

      4 - DS Najib nak jadi “BRAND” dan juga cogan “1Malaysia” kerana difikirkan nama UMNO sudah tidak bagus lagi”. 1Malayisa tidak dijelaskan dengan betul, ia bermaksud lain pada pihak lain pada orang cina ia bermaksud semua sudah sama melayu dan cina, pada orang melayu ia bermaksud tiada lagi sekolah cina dan sebagai nya.

      5 - Keadaan bertambah buruk dengan memiliki penasihat yang tidak faham politik dan sensitivity, tapi malangnya mereka lah yang didengar oleh pemimpin.

      6 - Pemuda UMNO sekarang tidak semacam dulu” ujar Tun, ini amat ketara kerana Pemuda UMNO ada agenda dan kepentingan sendiri dan bukan pemankin kepada penentu kuasa orang melayu. “Nak kira 700 undi pun makan masa 8 jam.

      7 - Tun Mahathir juga berkata banyak pihak yg berjumpa dengan nya merasakan melayu tersisih kerana DS Najib terlalu
      tumpu mahu menarik perhatian pihak yang tidak menyokongnya terutamanya orang cina. Malah mereka ini sangat dilayan dengan istemewa berbanding dengan orang Melayu yang menyokongnya. Walaupun DS Najib naik atas tiket Melayu tapi amat malang dia masih menumpu kepada bukan melayu untuk dilayan.

      8 - Tentu sekali pemimpin UMNO bukan jenis yang berkata benar kepada DS Najib akan keadaan dibawah kerana mereka seperti di
      kata bukan lagi ahli yg berkualiti selain hanya mahu mengampu dan memberi kabaran baik sahaja.

      9 - Ada kah sebarang kontrak orang cina akan serah kepada Melayu?” Orang melayu yang dapat tender dan kontrak akhirnya akan sub kepada bukan melayu juga tapi malangnya apa yang dapat kepada orang cina tidak pernah dapat kepada orang melayu.

      10 - Orang Melayu undi Najib bukan kerana suka kepada nya, tapi kerana takut kepada Anwar dan Lim Kit Siang dan apa
      yang akan dibawa oleh kedua nya, lalu ketakutan mereka diterjemah kepada undi kepada UMNO dan DS Najib.

      11 - BR1M akan menjadi masalah jika satu ketika nanti rakyat sudah terbiasa dengan pemberian sebegini, dan keadaan akan jadi buruk apa bila tidak lagi dapat memberinya.

      12 - Saya Ultra Malay tapi orang cina tahu dan kenal cara saya dan mereka undi saya, ada caranya untuk memikat hati mereka, pendekatan DS Najib tidak betul dengan sentiasa menghulurkan wang, mereka akan ambil tetapi belum tentu mengundi. Akhir sekali, Saya akan terus bersuara untuk bumiputera dan melayu.. jika mereka kata saya rasis.. Ya, saya akan kata saya rasis.
      ------------------------------------------------------------
      Bagi saya apa yang Ayahanda Tun cakap itu adalah benar..natijahnya boleh dilihat di atas bencana yg melanda negara...bencana alam, laut, udara, gunung, darat, penjajahan asing (Cina, Amerika & Yahudi), pengkhianatan pemimpin, rasuah berleluasa & terang-terangan, lonjakan hutang negara, kenaikan harga barang, GST yg memeritkan rakyat & ekonomi yg merudum.

      Padam
    2. Aiikk..diia ada ker si Othaman bapak Hindu bapok sotong
      Ingatkan udah tewas teruk, raket dia dah mau digantong
      Tidak habis2 lagi Hindu tua ini bawa mari aota kelentong
      Kalau wayang kulit Kedah, Hindu inii setaraf watak etong

      Padam
    3. point ke-2 hujah matdey:

      2 - Akibat perpecahan perpecahan Melayu, orang cina menjadi penentu kuasa malah kemungkinan kita akan dapat PM Melayu yang ikut telunjuk cina, ini sudah pun berlaku sekarang.

      amanat no 2 matdey ni jelas menunjukkan sifat munafiq dia.
      kalau ikut hujah dia akibat perpecahan Melayu, China akan jadi penentu kuasa, kenapa dia pecah belahkan lagi Melayu dgn menubuh parti baru PPBM?

      matdey hipokrit dan munafiq. full stop.

      Padam
    4. hujah no 12 matdey, saya ultra melayu

      ultra melayu yg sanggup menyembah china kominis untuk tumbangkan kerajaan yg diterajui melayu?

      ultra melayu dlm memecah belah orang2 Melayu?

      memang matdey hipokrit dan munafiq...

      Padam
    5. aku sudah kata, bagi othaman munafiq ni, matdey adalah tuhan, matdey juga nabi..

      dulu bila matdey cadang supaya jawatan presiden umno tidak dipertandingkan dlm PAU Umno, othaman jadi pak anggok setuju

      kini dlm blog ini, othaman menghina najib, katanya najib penakut dan tak berani bertanding jawatan presiden

      othaman juga dua kali munafiq

      Padam
    6. Kejora..

      Merujuk kpd posting anda @ 12:47.

      - Buktikan di mana saya anggap matdey adalah tuhan, matdey juga nabi.

      - Berikan tarikh PAU bila Tun mencadangkan jawatan Presiden tidak dipertandingkan, dan buktikan di mana saya jadi pak angguk bersetuju.

      - Saya memang akui mencemuh & tidak menghormati Najib kerana sikap pengecutnya melarikan diri dari sesi 'Nothing To Hide, dan menangguhkan pemilihan jawatan dalam PAU beberapa kali untuk tempoh yang cukup lama. Tun M tak melarikan diri dari pertandingan jawatan, malah telah 2 x bertanding melawan Ku Li. Tapi Najib sebaliknya hingga kini belum pernah bertanding untuk jawatan presiden. Beliau jadi presiden hanya sebab Tun Abdullah Badawi meletak jawatan.

      - Terima kasih mengecap saya sebagai munafik dan saya serahkan kpd pembaca blog untuk menilai siapa Munafik sebenar.

      Kini saya pula tuntut anda memberi jawapan balas.

      Padam
  6. .. Sarawak Report .. yang telah memainkan peranan penting dalam mendedahkan skandal 1MDB. -

    Bagus SR buat begitu. Kalau tidak Najib bergelora dengan berbilion dalam akaun dia, bersiul sana, menari sini, kita sikit tak tahu dia seleweng dan songlap duit 1MDB.

    Najib ha nya nafi tapi saman SR tak berani. Dia takut, gigil lutut bila kena panggil jadi saksi di mahkamah, takut di soal dek peguambela bertalu talu hingga tersasul keluar skandal bahru.

    BalasPadam
  7. SR LAGI....BOHSIIA BRITISH TU PUN DAH X BRANI NK DTG MALAYSIA... BOHSIIA SR YG CUKUP BAIK DNG MEDEY..... sarawak repot punya news no wonder blogger ni trrkinja kinja jadi batu api kah kah kah....

    BalasPadam
    Balasan
    1. SR, WSJ, NYTimes - smua Najib tak berani saman. WSJ dah kata depa bersedia lawan jika di saman di Malaysia pun. Gigil lutut Najib kalau di panggil jadi saksi.

      Najib saman satu kes di Malaysia, dia suruh peguam dia mintak Hakin buat "summary judgment", makna nya, tak payah bicara penuh, tentu tak kena panggil jadi saksi. Hakim tak mahu begitu. Kot dia settle out-oof court.

      Bugis Lanun pengecut hadir di mahkamah.

      Padam
    2. Aku suka kalau Najib saman SR dan WSJ. Dalam perbicaraan saman di mahkamah nanti baru kita tahu apa hasil kehakiman terhadap kedua belah pihak. Di situ nanti baru diputuskan siapa yang benar. Pihak SR & WSJ atau Najib yang benar?

      Padam
  8. Aku yakin Leonardo DiCaprio menyesal terima perlawaan berlakon dlm filem anak tiri Najib. Mungkin ejen dia dah periksa latar belakang si anak tiri dan si Najib, tapi skandal 1MDB belom meletup di masa itu, jadi, tidak memberi apa apa amaran kpd Leonardo.

    Rupa rupa nya bapak tiri nya penyangak Bugis yang melanun berbilion duit rakyat Malaysia. "MO1" terlibat dalam kelakuan misappropriation of 1MDB funds and money laundering, kata Department of Justice (DoJ), USA.

    BalasPadam
  9. Karyawan filem Malaysia sila ambil peluang keemasan, persiapkanlah skrip dan kajian mendalam mengenai kes 1MDB, sebaik sahaja penjenayah ditangkap dan dibicarakan boleh projek usahasama produksi tempatan dan Hollywood bergabung tenaga untuk membikin filem berlatar belakang kes rasuah yang terbesar di alam semesta ini.

    Pada masa itu saya percaya Mr Leo pun sanggup berlakon percuma sebagai usaha beliau memulihkan imej yang telah tercemar.

    Hasil royalti kelak bolehlah dibuat untuk membayar hutang bertimbun yang terpaksa ditanggun oleh Rakyat Malaysia dalam syarikat sial yang direncanakan oleh Penyamun Bugis.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bagus cadangan ini.

      Nak tambah: tolong kasi prominence jugak kpd Si Gemok Gedempol, nafsu duit dll amat tinggi, kasi caption somewhere: "The failure behind a Bugis Lanun is a fat woman".

      Padam
    2. Dalam Islam arak itu haram. Yang menghidangkan arak juga jatuh berdosa subahat. Dalam Islam bahan lucah ialah haram, yang terlibat dalam filem yang menghidangkan adegan2 lucah juga hukumnya haram kerana bersubahat.

      Kalau kafir, lantaklah dah memang tak tahu hukum hakam, tapi yang Islam bagaimana?? Apa tak adakah didikan Islam dalam yang empunya diri?? Salah orang yg mendidik atau memang tak ada didikan??

      Padam
  10. Othaman jadi spt anjing kurap mundar mandir hulu hilir
    Malam tadi ditibai, mcm bapok kena tutoh jubor bergilir
    Menahan sebak di dada, air mata bapok tua ni mengalir
    Hendak masuk gelanggang diia udah kecut batang pelir

    BalasPadam
  11. Othaman bapok sudah jadi gila babi mireng sasau sawan
    Kalau seorang dia tak beranii, harap minta tolong kawan
    Perangai mcm budak, bila kalah berhujah dia ejek lawan
    Dgn Kejora dia sangat takut macam liihat sarang tabuan

    BalasPadam
  12. Putra Merdeka, merdekakan diri kamu dp memakan fitnah (daging busuk) yg dihidangkan oleh Si Raja Mendaliar dan Si Kitul. Takut nanti kamu jadi mudah lupa atau nyanyuk.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yang betul betul Kitol ia lah pemimpin yang takda kontol. Nak saman SR, WSJ dan NYT pun takut. Takut di heret ke mahkamah sebagai saksi.

      Padam
    2. Najiib tak mahu ikut Matdey punya rentak dan citarasa
      Biarlah orang yang mendakwa dan buat fitnah tersiksa
      Nak takut apa kalau tidak ada buat salah atau berdosa
      Kalau dibuat report, nantii kena jadi saksi buang masa

      Padam
  13. Othaman dungu anjiing kurap tak beranii lagi berkeliaran
    Kemain fasiq munafiiq ini gatal jubor bawa ayat al-Quran
    Tapii hanya dapat satu ayat je, entah mana bahan curian
    Malam tadi anjing ini Kejora pelakong, larii bertempiaran

    BalasPadam
    Balasan
    1. Weiiii dah la tu woi ni bukan blog Othman pun........adoiii..........naik muak pulak asik baca balik2 itu je.

      Padam
    2. 9.48 naik muak telan ubat le ha ha

      Padam
    3. lagi pulak 9.48, ni bukan blog bapak ko ha ha

      Padam
    4. Rasanya ko yg lupa telan ubat. Tulis asik2 pasal Othman. Pergi jumpa kat luar bertumbok la woii. Menyemak bagi org baca benda yg sama berulang-ulang. Blog ni pun bukan mak bapak ko punya !!

      Padam
    5. kalau dah bukan mak bapak aku atau mak bapak kau punya, kau nak bising buat apa, tak mahu baca pejam mata ha ha

      mcm kenderaan awam le biol, aku nak naik berapa kali apa ngko sibuk

      ruang banyak lagi, ngko rajin tulis lah, kalau malas boleh belah ha ha

      Padam
  14. Hari ini masalah negara bertambah parah,
    Akibat perbuatan durjana pariah,
    Hidup dan pendapatan rakyat habis diperah,
    Rakyat tinggal tulang najib yang tarah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalu negara inii jatuh ke tangan kominis, kita akah parah
      Takkan kita nak biiar kaldai kominis rusuh tak tentu arah
      Mari le ramai-ramai anak Melayu kita sokong baju merah
      Demi maruah dan nasib Melayu biar kita bermandi darah

      Padam
    2. Setuju. Di tarah dek penyeleweng 1MDB dan pengsonglap berbilion Ringgit.

      Padam
    3. "Mari le ramai-ramai anak Melayu kita sokong baju merah
      Demi maruah dan nasib Melayu biar kita bermandi darah"

      Rangkap pantun ini (oleh Jing Jibo, rasa nya) ada lah
      menghasut.

      Jing Jibo tak payah cakap pasal maruah dan nasib Melayu. Bos kamu khianat dan dengki bangsa Melayu - baca ini:

      Yang khianat dan dengki kpd kaum Melayu ia lah Najib. Negara ini negara Melayu, beribu tahun di kenali sebagai Tanah Melayu, bapak dia Melayu, tapi dia kata dia Bugis, "jugak pendatang". Dia lanyakkan maruah Melayu, dengkikan, khianati kaum Melayu.

      Najib buang ISA yang membendung kegiatan subversif DAP yang anti-Melayu, anti-Islam dan cetuskan pergaduhan kaum 13 Mei 1969. Najib buat keputusan buang Akta Hasutan yang melindungi Perkara Perkara sensitif dalam Perlembagaan berkenaan hak dan kepentingan Melayu, termasuk Kedudukan Istimewa Melayu di Perkara 153.

      DAP tak suka Perlembagaan, tak hormatkan Bahasa Kebangsaan, tak suka sejarah negara ini, sepatut nya Najib cari jalan atasi masalah susah nak bina rakyat Malaysia, tapi, dahlah Muhyiddin mestikan Sejarah di sekolah sekolah, dia buang Mahyuddin pulak.

      Betapa pengkhianat nya Najib kpd kaum Melayu, dia jugak senyapkan DEB, buang Kementerian Pembangunan Usahawan yang membimbing peniaga2 Bumiputera. Biasiswa yang di maksudkan untuk anak kaum yang mundur ekonomi dan pelajaran saperti kaum Melayu pun di kasi nya kpd kaum Cina yang terkaya di negara ini sejak berpuluh tahun, dengan itu mengkhianat kaum Melayu lagi. Najib mesti di ganti, pronto.

      Padam
    4. tak payah nak kelentong ler 8.45 biol bahalol Jing Jubo, matdey khianati melayu lagi banyak, naik muak nak termuntah dah kalau nak citer ha ha

      Padam
    5. Mana Tok Rahman JPC?

      Tok, yang ni memang statement menghasut Tok. Bukan setakat merendah-rendahkan orang lagi dah ni.

      Apa lagi, repotlah. Biar budak ni tahu langit tinggi atau rendah.

      Padam
    6. woi boil 9.37, mengata Najib penyamun tanpa bukti tu tak menghasut ker? boleh belah la lu bapok...

      Padam
    7. Mangata najib penyamun tanpa bukti? Kah kah kah. Sah ko ni bodoh dungu dan tolol.

      Apa pun aku sokong bro 9:37.
      Harap tok rahman teruskan.

      Padam
    8. salam kpd tanpa nama 9:37ptg.

      jgn khuatir, 'wip'(work in progress).

      biarkan dia merepet n mencarut.

      saya tlh menghubungi MCMC n mereka tlh memberi pengesahan.

      insya'allah laporan menghasut n mempersendakan anugerah baginda sultan Selangor akan d susuli apabila semua maklumat mengenai nya tlh saya perolihi.

      buat sementara waktu berdailog lah dgn secara sopan. kita tidak rugi apa2. malahan semua carutan n kata2 nista hanya mencerminkan keperibadian orang yg melakukan nya.

      sementara itu,saya amat bersimpati dgn tun rahah. saperti mana yg tlh saya kongsi bersama pandangan, beliau adala isteri n ibu mithali.

      mungkin sudah d takdirkan beliau isteri kpd 'bapa pembangunan negara' n mungkin juga akan d kenali sebagai ibu kpd 'ketua penyamun negara' yg terpaksa memimpin ala 'kuku besi' utk mengelak drpd d dakwa.

      keluarga saya yg amat terhutang budi pd tun razak terpaksa mermilih utk bersama2 warga yg menentang kemungkaran.

      saya yakin tun rahah seta anak2 nya yg lain sedar tentang keadaan yg amat genting yg sedang d hadapi olih keluarga besar mereka akibat perbuatan najib yg seolah olah berada dlm keadaan 'lemas' olih kerana d pengaruhi rosmah( Cleopatra pendek).

      kedudukan najib tidak bolih d selamat kan lagi.

      Padam
    9. Salam pak Rahman dan saudara 9:37.

      Kalau dulu saya berpendapat biarlah budak jahat tu maki hamun mencarut dalam ni sebab dia tak ada modal nak pertahankan bossnya si penyamun tu, kali ni saya rasa memang statement di atas dia itu menghasut.

      Saya serahkan kepada pak Rahman untuk melakukan apa yang dirasakan sesuai dan patut.

      Padam
    10. Salam pak Rahman dan saudara 9:37.

      Kalau dulu saya berpendapat biarlah budak jahat tu maki hamun mencarut dalam ni sebab dia tak ada modal nak pertahankan bossnya si penyamun tu, kali ni saya rasa memang statement di atas dia itu menghasut.

      Saya serahkan kepada pak Rahman untuk melakukan apa yang dirasakan sesuai dan patut.

      Padam
  15. Betul, Tembelang 1MDB Semakin Hanyir & Membusuk..!

    Aku rasa ada lagi tembelang yang belom pecah, skandal lain yang belom meletup.

    Aku harap akan meletup 1-2 minggu sebelom PRU14.

    BalasPadam
  16. Perdebatan hebat Othaman dgn Kejora sengit tadi malam
    Terbuka kisah berentap di blog Parpukari kenangan silam
    Terbongkar balik cerita Hindu tua ini yang berlakon Islam
    Teruk lunyai le Kejora tala taiji munafiq ni luar dan dalam

    BalasPadam
    Balasan
    1. Biasa ler...perasan syok sendiri..itulah hakikatnya...!!!

      Padam
    2. Saya dengan rendah diri ingin menyambut dan mengatakan..

      Saya bersetuju dan amat bersetuju..

      Padam
  17. Haha..sampai ilang akal puak najib nk jwb isu ni...

    BalasPadam
  18. Unsur menghasut ini penting, komen ini perlu di ulang:

    "Mari le ramai-ramai anak Melayu kita sokong baju merah
    Demi maruah dan nasib Melayu biar kita bermandi darah"

    Rangkap pantun ini (oleh Jing Jibo, rasa nya) ada lah
    menghasut.

    Jing Jibo tak payah cakap pasal maruah dan nasib Melayu. Bos kamu khianat dan dengki bangsa Melayu - baca ini:

    Yang khianat dan dengki kpd kaum Melayu ia lah Najib. Negara ini negara Melayu, beribu tahun di kenali sebagai Tanah Melayu, bapak dia Melayu, tapi dia kata dia Bugis, "jugak pendatang". Dia lanyakkan maruah Melayu, dengkikan, khianati kaum Melayu.

    Najib buang ISA yang membendung kegiatan subversif DAP yang anti-Melayu, anti-Islam dan cetuskan pergaduhan kaum 13 Mei 1969. Najib buat keputusan buang Akta Hasutan yang melindungi Perkara Perkara sensitif dalam Perlembagaan berkenaan hak dan kepentingan Melayu, termasuk Kedudukan Istimewa Melayu di Perkara 153.

    DAP tak suka Perlembagaan, tak hormatkan Bahasa Kebangsaan, tak suka sejarah negara ini, sepatut nya Najib cari jalan atasi masalah susah nak bina rakyat Malaysia, tapi, dahlah Muhyiddin mestikan Sejarah di sekolah sekolah, dia buang Mahyuddin pulak.

    Betapa pengkhianat nya Najib kpd kaum Melayu, dia jugak senyapkan DEB, buang Kementerian Pembangunan Usahawan yang membimbing peniaga2 Bumiputera. Biasiswa yang di maksudkan untuk anak kaum yang mundur ekonomi dan pelajaran saperti kaum Melayu pun di kasi nya kpd kaum Cina yang terkaya di negara ini sejak berpuluh tahun, dengan itu mengkhianat kaum Melayu lagi. Najib mesti di ganti, pronto.

    BalasPadam
    Balasan
    1. tak payah nak kelentong ler 8.47 biol Jing Jubo, matdey khianati melayu lagi banyak, naik muak nak termuntah dah kalau nak citer ha ha

      Padam
    2. Cakap aje le kamu, Jing Jibo. CV kamu nyata menunjukkan kamu ha nya tahu memutar belit.

      Tak berani nak cari bukti atau contoh, tahu hanya ha nya menuduh mcm budak kecik tapi kamu dah tua baka. Sebalik nya, yang bkti dah ada dalam laporan DoJ 134 mukasurat, kenyataan Swiss AG dan MAS Sigapore, kamu masih tanya apa bukti lagi. Bodoh.

      Di kempen PRU13 Jibo panggil org mcm kamu yang malas nak cari fakta dan hujah yg munasabah bagi menolong dia sebagai "bangang, hamjadah".

      Padam
    3. 9.13 biol bahalol, kamu lagi belit mengalah ular spt yg disebut dlm pantun anak bongsu tuhan harun tu ha ha

      Padam
    4. Sdraku 9:13.
      This kejora jerk is alone fighting against all odds. Actually he possesses nothing to shout about and mentally disturbed when no one is backing or giving him due recognition him.

      Take care & Salam Perjuangan.

      Padam
    5. Pak Othman.

      Nanti dia akan wujudkan watak2 lain yang menyokong dan kononnya mereka ini sedang berbual.

      Yang lawaknya mesej di antara depa hanya beza seminit.

      Nampak sgt watak yang diwujudkan.

      Orang kuat gebang memang camtula. Reka watak baru konon sokong dia.

      Berbeza dgn kita yang lain yang bersambut secara ikhlas dan tidak perlu diwujudkan watak baru. AnonyMouse lagi tu.

      Kalau pak Othman masih ingatlah:-

      1. Mula2 dia cakap othman dan rahman tu orang yg sama, berlakon 2 watak.
      2.kemudian dia cakap pula othman dan john doe orang yang sama, berlakon dua watak.
      3. Kemduian dia cakap pula yang maki dia balik (konon dia panggil adik kita tu) dan john doe orang yang sama.
      4. Lepas tu dia cakap sesiapa sahaja Tanpa Nama yang post dalam bahasa inggeris adalah pak Othman.

      Betullah psikologi cakap, orang penipu selalu menyangka orang lain juga menipu sepertinya. Begitulah juga pemakan dedak akan menyangka orang lain juga makan dedak sepertinya.

      Kasihan budak ni. Sakit tenat jiwanya .

      انا لله وانا اليه راجعون

      Padam
    6. Pak Othman.

      Nanti dia akan wujudkan watak2 lain yang menyokong dan kononnya mereka ini sedang berbual.

      Yang lawaknya mesej di antara depa hanya beza seminit.

      Nampak sgt watak yang diwujudkan.

      Orang kuat gebang memang camtula. Reka watak baru konon sokong dia.

      Berbeza dgn kita yang lain yang bersambut secara ikhlas dan tidak perlu diwujudkan watak baru. AnonyMouse lagi tu.

      Kalau pak Othman masih ingatlah:-

      1. Mula2 dia cakap othman dan rahman tu orang yg sama, berlakon 2 watak.
      2.kemudian dia cakap pula othman dan john doe orang yang sama, berlakon dua watak.
      3. Kemduian dia cakap pula yang maki dia balik (konon dia panggil adik kita tu) dan john doe orang yang sama.
      4. Lepas tu dia cakap sesiapa sahaja Tanpa Nama yang post dalam bahasa inggeris adalah pak Othman.

      Betullah psikologi cakap, orang penipu selalu menyangka orang lain juga menipu sepertinya. Begitulah juga pemakan dedak akan menyangka orang lain juga makan dedak sepertinya.

      Kasihan budak ni. Sakit tenat jiwanya .

      انا لله وانا اليه راجعون

      Padam
  19. Dah kecut sentap habis pelir dia Othaman biol Jawa totok
    Tak berani le tunjuk muka lagii ini bapak Hindu tua kutok
    Malam tadi merata benjol kepala munafiq ni Kejora ketok
    Kini sembunyi terperap le dia bila terdengar Kejora batok

    BalasPadam
  20. Matdey mati akal mau naikkan anak jadi PM tak tahu lobi
    Lalu diiusaha nak jatuhkan Najiib mengguna fitnah 1MDB
    Ada ler juga terpedaya sekor dua cai biol anjing dan babi
    Sanggup jadi cacai keldai tunggangan kominis kafir harbi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul lah tuh.

      Najib sanggup jadi 'keldai tunggangaan komunis kafir harbi' Jho Low, untuk klepet WANG Rakyat.

      Dulu dia jadi keldai tunggangan Razak Baginda & Deepak Carpet. Sampai hari ini, bahana Razak Baginda > Altantuya > Sirul masih mnghantui UMNO & BN.

      Hidup Najib... Mampus UMNO.

      Padam
    2. Najib tak ada jual maruah menyembah tebal muka jilat ludah mcm Matdey menyembah Kit Siang kominis tu...

      Padam
    3. Matdey dulu kata Anwar tidak layak jadi pemimpin sebab dia tak bermoral. Kini dia angguk kepala dgn Kit Siang bial DAP & PKR mahu Anwar jadi PM jika pembangkang menang PRU14. Matdey anggok bodoh jer bila Muydin blur ditolak oleh Kit Siang dan PKR.

      Mana pergi pendirian dulu yang kata orang tak bermoral jgn dilantik jadi pemimpin? Matdey tak ada maruah dan harga diri lagi...

      Atau mungkin betul, Anwar tak bersalah, Matdey yg fitnahkan dia dulu tahun 1998?

      Padam
    4. Kalau diimbas kembali peristiwa 1998 itu, jalan cerita seperti ada konspirasi Matdey untuk jatuhkan Anwar.

      Berita pertuduhan ke atas Anwar digembar-gemburkan setiap hari tidak putus-putus dalam akhbar dan siaran tv.

      Masih ingat lagi bila takrifan liwat dbentangkan di dada akhbar:
      “memasukkan batang zakar ke dalam lubang dubor untuk mendapat kepuasan sekdual”

      Masih ingat lagi tilam yang diusung bawa ke mahkamah sebagai bukti pertuduhan zina ke atas Anwar dengan isteri orang. Gambar tilam itu dimuatkan dalam akhbar dengan menampakkan kesan tompok air pelir Anwar.

      Tujuannya untuk memalukan Anwar sehabis-habisnya, supaya rakyat mencemuh dan menolak terus Anwar.

      Padam
    5. ...dan kini Matdey melutut sembah dgn Anwar spt mana dia berlutut sembah dgn Kit Siang...

      ...Matdey ini binatang...

      Padam
    6. Kalau nak bandingkan dengan rasuah anak Kit Siang, sangat jauh dengan klepet Najib...berBillion-Billion... sejak dari Razak Baginda lagi. Masa tu Najib baru saja jadi Menteri Pertahanan.

      Makanya... Najib lebih bahaya kepada Agama, Bangsa & Negara. Oleh kerana Islam adalah Agama Persekutuan, imej Agama kita turut tercemar. Bayangkan... sebuah Negara Islam di perintah oleh gerombolan pencuri. itulah maksudnya... Kleptocracy.

      Oleh yang demikian, adalah lebih bijak... Dr.M memilih lesser evil.

      Padam
    7. Najib & Rosmah pencuri WANG Rakyat.

      Padam
    8. bukan nak banding dgn rasuah kit siang la biol, nak banding seorang munafiq penjilat ludah yang tak ada harga diri dan maruah...

      Padam
    9. tuduhan ke atas najib masih lagi tuduhan liar yg belum ada pendakwaan atau terbukti kesalahan...

      tapi perbuatan matdey menjual maruah setaraf pelacor ni jelas nampak terang nyata..

      panggilan binatang kpd matdey dah keluar dlm journal seorang pengarang...

      ....matdey binatang....

      Padam
    10. Yang ni saya setuju dgn RD.

      Lesser evil adalah satu cara memahami keutamaan.

      Padam
    11. RD.
      Lge kelepet sikit dr najib x mengapa? Bodoh jugak kau ni. Kalo nk perang rasuah xkira byk atau sikit. Nmpk sgt ko mkn dedak tun.

      Padam
  21. Quran says....

    35:19 Not equal are the blind and the seeing,

    35:20 Nor are the darknesses and the light,

    35:21 Nor are the shade and the heat,

    35:22 And not equal are the living and the dead. Indeed, Allah causes to hear whom He wills, but you cannot make hear those in the graves.

    35:23 You, [O Muhammad], are not but a warner.

    35:24 Indeed, We have sent you with the truth as a bringer of good tidings and a warner. And there was no nation but that there had passed within it a warner.

    35:25 And if they deny you - then already have those before them denied. Their messengers came to them with clear proofs and written ordinances and with the enlightening Scripture.

    35:26 Then I seized the ones who disbelieved, and how [terrible] was My reproach.

    35:27 Do you not see that Allah sends down rain from the sky, and We produce thereby fruits of varying colors? And in the mountains are tracts, white and red of varying shades and [some] extremely black.

    35:28 And among people and moving creatures and grazing livestock are various colors similarly. Only those fear Allah , from among His servants, who have knowledge. Indeed, Allah is Exalted in Might and Forgiving.

    (4:142) Behold, the hypocrites seek to deceive Allah, but it is they who are being deluded by Him. When they rise to Prayer, they rise reluctantly, and only to be seen by men. They remember Allah but little.

    (4:143) They dangle between the one and the other (faith and disbelief), and belong neither to these nor to those completely. And he whom Allah lets go astray, for him you can find no way.

    BalasPadam
  22. Malam tadi Othman biol tertiarap bila Kejora hilang sabar
    Si Hindu tu terus lari masuk berselimut dalam kain gebar
    Sejak dari petang tadii dah sunyii sepi tak dengar khabar
    Tak berani le Hindu tua ini nak masuk takut Kejora cabar

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dah balik singapore kot?

      Padam
    2. Quran says....

      4:138 Give tidings to the hypocrites that there is for them a painful punishment -

      4:139 Those who take disbelievers as allies instead of the believers. Do they seek with them honor [through power]? But indeed, honor belongs to Allah entirely.

      4:140 And it has already come down to you in the Book that when you hear the verses of Allah [recited], they are denied [by them] and ridiculed; so do not sit with them until they enter into another conversation. Indeed, you would then be like them. Indeed Allah will gather the hypocrites and disbelievers in Hell all together -

      4:141 Those who wait [and watch] you. Then if you gain a victory from Allah , they say, "Were we not with you?" But if the disbelievers have a success, they say [to them], "Did we not gain the advantage over you, but we protected you from the believers?" Allah will judge between [all of] you on the Day of Resurrection, and never will Allah give the disbelievers over the believers a way [to overcome them].

      4:142 Indeed, the hypocrites [think to] deceive Allah , but He is deceiving them. And when they stand for prayer, they stand lazily, showing [themselves to] the people and not remembering Allah except a little,

      4:143 Wavering between them, [belonging] neither to the believers nor to the disbelievers. And whoever Allah leaves astray - never will you find for him a way.

      4:145 Indeed, the hypocrites will be in the lowest depths of the Fire - and never will you find for them a helper -

      4:146 Except for those who repent, correct themselves, hold fast to Allah , and are sincere in their religion for Allah , for those will be with the believers. And Allah is going to give the believers a great reward.

      4:147 What would Allah do with your punishment if you are grateful and believe? And ever is Allah Appreciative and Knowing.

      Padam
    3. 9.36 anak tuhan harun meraban ha ha

      Padam
    4. Tanpa Nama16 Oktober 2016 9:41 PTG
      9.36 anak tuhan harun meraban ha ha

      Minta maaf 9.36, silap enter..

      Padam
  23. Kejora jing nama yang satu
    Bahasanya buruk lagaknya hantu
    Dalam mulutnya masukkan sepatu
    Buang tebiat tak lama dah waktu

    Hari hari dia mencarut
    Otak sikit letak kat lutut
    Tak ada mata tak ada perut
    Terlampau mencarut mulutnya herot

    Kejora kata dialah satu2nya pahlawan
    Pahlawan ini dedak makanan harian
    Tak sedar dirinya layak ke Tg Rambutan
    Bagi kejora dan rakan2 yang kurang siuman

    Kejora tahukah erti bercakap sopan
    Kalau mengerti mengapa lempar cacian
    Hanya orang tak siuman berlaku sedemikian
    Trade mark mereka penghuni Tg Rambutan

    Selamat tahun baru Hijrah wahai Kejora
    Makanlah dedak selagi ada
    Kami sokong blog Putra Merdeka
    Sampailah Najib dapat balasannya

    Tik tok tik tok Kejora terdengar
    Tandanya dentuman dah dekat nak tiba
    Kejora masih tidur tak sedar
    Najib tumbang Kejora entah ke mana.

    Kredit kepada Tanpa Nama

    BalasPadam
    Balasan
    1. 9.32 anak bongsu tuhan harun merapu ha ha

      Padam
    2. Quran says....

      4:138 Give tidings to the hypocrites that there is for them a painful punishment -

      4:139 Those who take disbelievers as allies instead of the believers. Do they seek with them honor [through power]? But indeed, honor belongs to Allah entirely.

      4:140 And it has already come down to you in the Book that when you hear the verses of Allah [recited], they are denied [by them] and ridiculed; so do not sit with them until they enter into another conversation. Indeed, you would then be like them. Indeed Allah will gather the hypocrites and disbelievers in Hell all together -

      4:141 Those who wait [and watch] you. Then if you gain a victory from Allah , they say, "Were we not with you?" But if the disbelievers have a success, they say [to them], "Did we not gain the advantage over you, but we protected you from the believers?" Allah will judge between [all of] you on the Day of Resurrection, and never will Allah give the disbelievers over the believers a way [to overcome them].

      4:142 Indeed, the hypocrites [think to] deceive Allah , but He is deceiving them. And when they stand for prayer, they stand lazily, showing [themselves to] the people and not remembering Allah except a little,

      4:143 Wavering between them, [belonging] neither to the believers nor to the disbelievers. And whoever Allah leaves astray - never will you find for him a way.

      4:145 Indeed, the hypocrites will be in the lowest depths of the Fire - and never will you find for them a helper -

      4:146 Except for those who repent, correct themselves, hold fast to Allah , and are sincere in their religion for Allah , for those will be with the believers. And Allah is going to give the believers a great reward.

      4:147 What would Allah do with your punishment if you are grateful and believe? And ever is Allah Appreciative and Knowing.

      Padam
    3. A lunatic entity kejora also known as jingila,
      You think you're a hero representing the whole of Malaya,
      No facts, nothing, you're just an excellent liar,
      You're a confirmed ex-inhabitant of Tg Rambutan villa...

      Spending years in Tanjung Rambutan straight jacket he was strapped,
      A lunatic cursing psycho beware of his trap,
      Now released, but on frequent medicines to stabilise his health,
      A real loser doing anything for fortune and wealth..

      You think you're smarter than Othman, Tok Rahman and John Doe,
      They're way above you, don't cry, don't be sad though,
      Every single night they sleep well in their bungalows and condos,
      You're an outcast who sleep and shout in street corridors..

      Wow, such an expert in cursing and smearing,
      At times self-proclaimed fighter like Lord of The Ring,
      By fact you're just a coolie of the person reigning,
      You're protecting him by means of dedak taking..

      You're such a disgust to society as a whole,
      Cursing, foul words, Al- Quran verses, together you scroll,
      You're a damned lunatic person under his payroll,
      When he is over, you'll be jumping into the deepest hole..

      Dear Othman, Tok Rahman and John Doe,
      Thank you for blasting this lunatic servant of jibbo,
      Smearing, distorting, cursing he's the vendor,
      No amount of perfumes could hide his unbearable odour...

      Kredit kepada Fan Tun

      Padam
    4. 9.46 anak tuhan harun merapu raban ha ha

      Padam
    5. Tanpa Nama16 Oktober 2016 9:42 PTG
      9.46 anak tuhan harun merapu raban ha ha

      Pembetulan:

      9.40 anak tuhan harun merapu raban ha ha

      Padam
  24. Jika rakyat berdiam pasti ditindas
    Najib pasti bermegah hidup singahsana teratas
    Melayang layang buaian hidup najib seperti kertas
    Najib perlu dihadapkan kemuka pengadilan dengan pantas

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bro 9:45..

      You know something..

      I've more respect towards a man who let us know where he stands.. never lie even he is wrong. That is a real man..!! But Najib & kejora are hypocrites and liars who pretend to be angel but turn out to be devil.

      Padam
  25. Othaman biiol bapok namanya sudah rosak dan tercemar
    Takutkan Kejora dia sembunyi mcm pendatang Myanmar
    Dia buat jugak komen secara sembunyi kat dalam kamar
    Tidak puas hati dgn Kejora, guna tanpa nama menyamar

    BalasPadam
  26. Dah senyap terus si dayus Othaman pendekar taik kucing
    Terlupa pakai pampers kat atas tilam si tua ini terkencing
    Dengan Kejora, dia terus jadii mati kutu mulut terkancing
    Bila dengar Kejora batuk, larii menyorok ke lobang cacing

    BalasPadam
  27. Dedak bukan sebarang dedak
    Dedak dilahap penuh di tekak
    Lahaplah sepuasnya sehingga kamu pekak
    Najib tewas nanti, kamu bertukar rupa jadi gagak

    BalasPadam
    Balasan
    1. That's the way..ah ha ah ha, I like it, man....!!

      Padam
  28. Tanpa Nama16 Oktober 2016 9:40 PTG

    "You think you're smarter than Othman, Tok Rahman and John Doe,
    They're way above you, don't cry, don't be sad though,
    Every single night they sleep well in their bungalows and condos,
    You're an outcast who sleep and shout in street corridors.."

    Quran says....

    18:34 And he had fruit, so he said to his companion while he was conversing with him, "I am greater than you in wealth and mightier in [numbers of] men."

    18:35 And he entered his garden while he was unjust to himself. He said, "I do not think that this will perish - ever.

    18:36 And I do not think the Hour will occur. And even if I should be brought back to my Lord, I will surely find better than this as a return."

    18:42 And his fruits were encompassed [by ruin], so he began to turn his hands about [in dismay] over what he had spent on it, while it had collapsed upon its trellises, and said, "Oh, I wish I had not associated with my Lord anyone."

    4:140 And it has already come down to you in the Book that when you hear the verses of Allah [recited], they are denied [by them] and ridiculed; so do not sit with them until they enter into another conversation. Indeed, you would then be like them. Indeed Allah will gather the hypocrites and disbelievers in Hell all together -

    BalasPadam
  29. Negara malaysia negara penyamun,
    Gelaran Najib ketua penyamun,
    Ada air rakyat terpaksa bertayamun,
    Sehinggakan air najib sanggup samun.

    BalasPadam
    Balasan
    1. bertayamun?

      nyata tulisan orang munafiq...

      kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaahhhh

      Padam
    2. 9.55 baik ko jolok lobang jubor ko dgn mentimun ha ha

      kih kih kih kih kih kih kih kih .........

      Padam
    3. Mencarut dah jadi tabiat & darah daging, kan..kan..kan..??

      Padam
    4. Yang ni saya setuju dan sahkan.

      Padam
  30. Pencacai komen tiada arah,
    Guna pelbagai mode untuk hilangkan jejak arah
    Maki hamun berpantun berbahasa omputih tiada arah,
    Betul kata najib pencacainya haram jadah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang nyata pencacai Matdey inii kotor dia punya lidah
      Gatal jubor dia nak buat pantun tapi serupa haram jadah
      Bila dia beranii jolok sarang tabuan dia kan terima padah
      Huerghh…ptuiihh…kahak gelema muka dia aku nak ludah

      Padam
    2. Mencarut dah jadi tabiat & darah daging, kan..kan..kan..??

      Padam
  31. Najib anak haram. Rosmah puaka hantu raya celaka.

    BalasPadam
    Balasan
    1. OI si HOMO KEPALA BUTOH 1003 HOMO JIJIK PEROGOL DAPJUBOQ BABI, PI MAMPOS lu ANAK HARAM dan Mak CELAKA PELACUR SUNDAL PUKI BABI HANYIR-penuh NANAH lu yg. diROGOL BERGILIR2 oleh si SAMSENG2 DAPJUBOQ BABI lu!

      Padam
  32. Kejora faham sangat akal iitu Othaman barua memerang
    Teruk kena mlm tadi, kat kepala penuh peluru bersarang
    Bapok tua ini akan kembali juga nanti nak tunjuk garang
    Ia itu, waktu tengah malam pukul curii masa tiada orang

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tengok lah nanti..siapa yang cabut..

      Keep on running
      Keep on hiding
      One fine day I'm gonna be the man
      To make you understand
      Oh yeah..I'm gonna be the man.

      Hey--hey..hey..
      Everyone is laughing at you now
      It makes you feel so mad

      Hey..hey..hey
      Everyone is looking at you now
      It makes me feel so glad

      Keep on running, hm...
      Keep on hiding, hm..

      Padam
    2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    3. Kan dah kata, sepanjang malam hingga ke subuh, kelibat Kejora pun tak ada. Cakap besar aje...isi habuk pun tarak...!!!

      Padam
  33. Pantun2 ni lambat..nak serang, nak maki, maki terus. Tak payah lapik2. Satu masa nanti kami guna fizikal. Kata2 dah tak jalan. Siap kau pasangan celaka. Siap kau!

    BalasPadam
  34. Sumbat benda haram disukai pencacai
    Samun hak rakyat kerja macai
    Rompak harta rakyat habis berkecai
    Pencacai tak kisah masih bleh makan daun kucai

    BalasPadam
    Balasan
    1. Matdey tak peduli kalau Melayu nak jadi hancor berkecai
      Yang jadii pengikut dia adalah bingai dungu punya macai
      Bodoh bengap bahalol tolol badigol hanya taraf kuli cacai
      Lantak korang le nak terjun dgn labu2 wahaii para luncai

      Padam
  35. Pencacai apa kesah rakyat hidup melarat
    Janji perut dan halkum penuh sampai tak larat
    Benda haram pencacai sumbat sampai karat
    Inilah hidup si pencacai bedebah keparat

    BalasPadam
    Balasan
    1. Matdey tak kisah kalau bangsa Melayu nanti jadi mudarat
      Diia perdaya cai2 tolol dungu masuk komiinis punya jerat
      Tapi nasib baiklah rakyat yg bangang ni tak berapa kerat
      Majoriiti rakyat Melayu benci cara ini puak barua keparat

      Padam
  36. Kehidupan anjing ada yg beradab,
    Anjing gila nyalak bukit penghuni tetap
    Pencacai berlakon gila kerna makan julap
    Tak dapat main bini dah dipakainya minyak dhab

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tengok cai biingai ini buat pantun mcm asal sekolah atap
      Bunyi hujung dan panjang baris berserabut gila tak tetap
      Lain le pantun Kejora ini molek indah kalu penonon tatap
      Kalu cai buat perbandingan, mesti cai menangis meratap

      Padam
  37. Zaman mahathir rakyat hidup terpelihara,
    Kebajikan rakyat tiada yg lara,
    Hari ini tiada lagi biasiswa mara,
    Dicukainya rakyat oleh najib si lipan bara

    BalasPadam
    Balasan
    1. Matdey memang sengaja mau cetuskan kecoh huru hara
      Target dia ini hanya satu Najib mahu dikasi jatuh segera
      Ada ker Nuat kaki menjubor nak diangkat pimpin negara
      Kit Siang bapak kominis dia rela berlutut ajak beraudara

      Padam
  38. Pencacai hidup bergelumang dengan dosa
    Rakyat dipaksa makan kangkong amat terseksa
    Satu hari nanti hidup rakyat tak cukup makan kena berpuasa
    Fikirkanlah, adakah rakyat perlu undi najib si raksasa?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Matdey kini dah jadi biol teruk kemaruk tamak gila kuasa
      Dia mahu jatuhkan kuasa Melayu dan Umno rosak binasa
      Biila Agong tolak petiisyen, dibuat seolah mcm nak paksa
      Kini rakyat dapat nilai yang mana emas yang mana suasa

      Padam
  39. Apa jadi dengan DOJ ha!?..dah senyap sunyi. MO1 dah ditangkap ke belum. Oktober pun dah nak habis. Dulu kata Ogos..lepas tu September...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tiada sunyi tiada senyap,
      Kes berjalan bukan lenyap,
      Duit rakyat kena songlap,
      najib songlap memang cekap.

      Padam
    2. Gurindam anak tuhan harun hahaha..

      Padam
    3. Cai biingai udah termakan dgn kominis punya perangkap
      Tuduhan tanpa bukti boleh ler kalau sekadar main cakap
      Mahu tanya cai biol ini sikit bila yang Najib kena tangkap
      Ada dengar diia dipenjara atau pun diitahan dalam lokap

      Padam
  40. THE BOLD WOLF OF 1MDB!!!

    BalasPadam
  41. Entah ke mana Othaman bapak Hindu ni udah melingkup
    Barangkalii masih menangis sampai mata bengkak bakup
    Atau bersembunyii dalam bilik, dgn kain muka dia serkup
    Kalau dia keluar, Hindu tua ini aku mau ajar cukup-cukup

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tengok lah nanti..siapa yang cabut..

      Keep on running
      Keep on hiding
      One fine day I'm gonna be the man
      To make you understand
      Oh yeah..I'm gonna be the man.

      Hey--hey..hey..
      Everyone is laughing at you now
      It makes you feel so mad

      Hey..hey..hey
      Everyone is looking at you now
      It makes me feel so glad

      Keep on running, hm...
      Keep on hiding, hm..

      Padam
    2. Kan dah kata, sepanjang malam hingga ke subuh, kelibat Kejora pun tak ada. Cakap besar aje...isi habuk pun tarak...!!!

      Padam
  42. Masihkah kita ingat kata2 ni dari bibir merah yg tak lama lgi akn pucat..
    Jika kita bersikap ikhlas untuk mencari kebenaran di sebalik dakwaan itu, kita perlu mendapatkan maklumat daripada sumber yang sah contoh nya(seperti Ketua Audit Negara) dan bukan daripada portal berita pihak ketiga atau blog dalam talian yang mungkin mempunyai agenda tersembunyi”. - Najib Razak, Mei 2015.

    Njib sendiri berjanji bahawa Laporan Ketua Audit Negara mengenai 1MDB akn diumumkan dn beliau memberi jaminan bahawa individu atau pihak yg terlibat dlm penyalahgunaan dn penyelewengan 1MDB akn dibawa ke muka pengadilan
    . Tetapi skrg Najib telah memungkiri janjinya kpd rakyat. Bukan saja Laporan Ketua Audit Negara tdk didedahkan kepada umum, malah tlh diklasifikasikan sebagai dokumen rahsia rasmi di bawah Akta Rahsia Rasmi 1972. Tindakan mengklasifikasikan Laporan Ketua Audit Negara sebagai dokumen rahsia rasmi kerajaan NAMPAK JELAS2 CUBA MELINDUNGI JENAYAH DLM 1MDB...MEROMPAK WANG NEGARA DN MENUTUP PERBUATAN JENAYAH ADALAH SUATU PENGKHIATAN YG AMAT JIJIK KPD NEGARA DN DI MATA DUNIA... PERSOLAAN YG PERLU DIJAWAB OLH NAJIB PADA RAKYAT APA ALASAN LAPURAN AUDIT DIMASUK PETI BESI. DAN SIAPA BUKA KENE TANGKAP.. HINGGA SEKARANG KNPA NAJIB MASIH MEMBISU TENTANG LAPURAN AUDIT.

    BalasPadam
  43. Hanyir lagi bau puki kak ros

    BalasPadam
    Balasan
    1. OI si HOMO KEPALA BUTOH 120 JIJIK PEROGOL DAPJUBOQ BABI, PI MAMPOS lu dan Mak PELACUR SUNDAL PUKI BABI HANYIR-penuh NANAH lu yg. diROGOL BERGILIR2 oleh si SAMSENG2 DAPJUBOQ BABI lu!

      Padam
    2. Oh...sembunyi di sini rupanya....!!!

      Padam
  44. Tengok lah nanti..siapa yang cabut..

    Keep on running
    Keep on hiding
    One fine day I'm gonna be the man
    To make you understand
    Oh yeah..I'm gonna be the man.

    Hey--hey..hey..
    Everyone is laughing at you now
    It makes you feel so mad

    Hey..hey..hey
    Everyone is looking at you now
    It makes me feel so glad

    Keep on running, hm...
    Keep on hiding, hm..

    BalasPadam
    Balasan
    1. KEPALA BUTOH betul parti PENJAJAH ZioNAZI PARASIT PEMBUNUH/PEROGOL/PENYANGAK/LANUN:
      Duboq
      Anjing
      Panggang!

      OI si TERORIS otamanHOMO PENYAMAQ si SPESIS KANGKANG PENJAJAH PARASIT ZioNAZI DAPJUBOQ BABI, lu manyak sedap aahhh... itu LAHAP TAIK dan JILAT LENDIR HANYIR si JUBOQ2 BABI JIJIK kit SIAL KANIBAL/TONGGENG eng JUBOQ BABI/kok-chin GILA BABI BETINA SUNDAL-PELACUR/gobing-jagdippyANJING KURAP-rayerHANYIR CILAKA/TODI puaKA JUBOQ BABI/KENCING NGAnga ming KANGKANG BABI BERLENDIR/BABIga SUNDAL KURAP!!

      Jadi, Go LAHAP TAIK & JILAT LENDIR HANYIR JUBOQ2 BABI KURAP si TERORIS PENJAJAH/PARASIT ZIONIS DAPJUBOQ BABI KURAP lu tu!!

      Padam
  45. OI si GOblog & TERORIS2 si JIJIK GILA BABI HOMO PENYAMAQ si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD - TAK pula lu TERLOLONG mcm. PUAKA psl. si TUAN lu, si TERORIS DAPJUBOQ BABI dpt. RASUAH HARAM JADAH JIJIK yang berBILLION dr. rejim TERORIS KANIBAL IS(IS)rael/ZIONIS aaahhh??!!

    OI si TERORIS si GILA BABI DAPJUBOQ BABI , lu manyak sedap aahhh... itu LAHAP TAIK dan JILAT LENDIR HANYIR si JUBOQ2 BABI JIJIK kit SIAL KANIBAL/TONGGENG eng JUBOQ BABI/kok-chin GILA BABI BETINA SUNDAL-PELACUR/gobing-jagdippyANJING KURAP-rayerHANYIR CILAKA/TODI puaKA JUBOQ BABI/KENCING NGAnga ming KANGKANG BABI BERLENDIR/ BABIga KURAP!!

    PENJAJAH TERORIS ‘NGO‘ BMFZionis, yg. disyaki EJEN Perisik MOSSAD/Jerman, juga berpusat di Basel spt. JustoPEROMPAK tu (Basel telah jadi seolah tanah jajahan Jerman), Switzerland, yg. asyik KACAU Sarawak yg. amat KAYA MINYAK-GAS – telah diTUDUH memBIAYAI SR HARAM JADAH tu! Kedua puak TERORIS ni bersama KULI depa dr. keturunan si PENJAJAH/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD – adalah juga disyaki DALANG2 belakang puak TERORIS PEMISAH Sabah/Sarawak, yg. disyaki berOPERASI dr. Miri dan mempunyai sy. HELIKOPTER sendiri, yg. MENYAMAQ – supaya dpt. TERBANG ke kwsn2 PENDALAMAN terpencil di Sabah/Sarawak; dan disyaki yg. SABOTAJ Helikopter yg. telah menyebabkan PEMIMPIN2 UMNO tercinta kami TERBUNUH!

    Sampai sekarang, BMFZionis/SR amat CILAKA adn JIJIK ni dan si TODI puaKA DAPJUBOQ BABI tu TAK juga SAMAN Lester yg. buat PENDEDAHAN tentang kaitan antara depa ni!

    Dasar SIAL puak TERORIS Barat/ZIONIS dan KULI2 depa dr. PKRHOMO/DAPJUBOQ BABI ni yg. asyik nak mengGULINGkan YAB PM Bumiputera Islam/Melayu TERCINTA kami serta NEGARA ISLAM kami ini melalui MO ZIONIS-FITNAH ke atas IMDB!

    Lihat di - http://www.themalaymailonline.com/malaysia/article/bmf-denies-claim-that-it-funded-sarawak-report-radio-free-sarawak (tapi awas: MM ni selalunya anti-Islam/umatnya):
    BMF denies claim that it funded Sarawak Report, Radio Free Sarawak

    KUALA LUMPUR, July 22 ― A Swiss-based pressure group has denied financing Sarawak Report (SR), amid accusations that the whistleblower site forged documents to link Prime Minister Datuk Seri Najib Razak to the 1Malaysia Development Board (1MDB) scandal.

    The Bruno Manser Fund (BMF) was quoted in a report by The Star Online as saying that it works closely with SR editor Clare Rewcastle-Brown on its "Stop Timber Corruption" campaign, but denied that it funded the operations of SR and online radio station Radio Free Sarawak.

    “BMF refutes all allegations made by Lester Melanyi in recent video statements and reserves the right to sue him for defamation,” it said, referring to the former Sarawak Tribune editor who made the claims in a series of videos posted online recently.

    BMF, which is named after an environmental activist who went missing in Sarawak's jungles in 2000, said its involvement in the 1MDB fiasco only went to the extent of informing the Attorney-General's Chambers of the alleged involvement of Swiss banks....

    In the second of a series of video confessions posted online yesterday, Lester claimed that BMF had paid for his salary while working for SR through Rewcastle-Brown.

    Last Thursday, Lester had admitted to Malay Mail Online that he was paid to expose a grand conspiracy ostensibly involving Malaysia’s opposition and Rewcastle-Brown to unseat Najib using purportedly doctored leaks of documents on 1MDB.

    Lester’s admission came a day after Umno minister Datuk Abdul Rahman Dahlan told reporters that he had evidence that SR and its editors had fabricated the alleged document leaks in an attempt to discredit Najib.

    DAP MP Tony Pua has since instructed his lawyers to initiate legal action against Lester who named Pua and PKR’s Rafizi Ramli as co-conspirators in the claimed “1MDB mission” to remove Najib.

    BalasPadam
  46. OI si GoBLOG/TERORIS2 HOMO/PORNO KANGKANG BABI JIJIK si GILA BABI DAPJUBOQ BABI , lu manyak sedap aahhh... itu LAHAP TAIK dan JILAT LENDIR HANYIR si JUBOQ2 BABI JIJIK kit SIAL KANIBAL/TONGGENG eng JUBOQ BABI/kok-chin GILA BABI BETINA SUNDAL-PELACUR/gobing-jagdippyANJING KURAP-rayerHANYIR CILAKA/TODI puaKA JUBOQ BABI/KENCING NGAnga ming KANGKANG BABI BERLENDIR/BABIga KURAP!!

    TAK ke kELAKAQnya si media2 SETAN ZIONIS PENIPU WSJ dan NYT amat dajal yg. diJILAT si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH ZioNATZI PARASIT/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI/PKRHOMO KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD!Di - http://www.ifamericansknew.org/media/halsell.html :

    What Christians Don’t Know About Israel

    Grace Halsell: Grace Halsell was an award-winning journalist and author. Her books include Journey to Jerusalem and Prophecy and Politics. She passed away in 2000.

    Washington Report on Middle East Affairs

    May/June 1998

    ....that The New York Times, The Wall Street Journal, The Washington Post—and most of our nation’s print media—are owned and/or controlled by Jews supportive of Israel. It was for this reason, I deduced, that they sent so many reporters to cover Israel—and to do so largely from the Israeli point of view……

    …..the “mother” of The New York Times, Mrs. Arthur Hays Sulzberger.

    ….felt that what happened in Nazi Germany to Jews several decades earlier should silence any criticism of the Jewish state. She could focus on a holocaust of Jews while negating a modern day holocaust of Palestinians.

    I realized, quite painfully, that our friendship was ending. Iphigene Sulzberger had not only invited me to her home to meet her famous friends but, also at her suggestion, The Times had requested articles. I wrote op-ed articles on various subjects including American blacks, American Indians as well as undocumented workers. Since Mrs. Sulzberger and other Jewish officials at the Times highly praised my efforts to help these groups of oppressed peoples, the dichotomy became apparent: most “liberal” U.S. Jews stand on the side of all poor and oppressed peoples save one—the Palestinians.

    How handily these liberal Jewish opinion-molders tend to diminish the Palestinians, to make them invisible, or to categorize them all as “terrorists.”…….

    …. increasingly, American Jews have fallen victim to Zionism, a nationalistic movement that passes for many as a religion……

    Over five decades now, Zionists have killed Palestinians with impunity. And in the 1996 shelling of a U.N. base in Qana, Lebanon, the Israelis killed more than 100 civilians sheltered there. As an Israeli journalist, Arieh Shavit, explains of the massacre, “We believe with absolute certitude that right now, with the White House in our hands, the Senate in our hands and The New York Times in our hands, the lives of others do not count the same way as our own.”

    Israelis today, explains the anti-Zionist Jew Israel Shahak, “are not basing their religion on the ethics of justice. They do not accept the Old Testament as it is written. Rather, religious Jews turn to the Talmud. For them, the Talmudic Jewish laws become ‘the Bible.’ And the Talmud teaches that a Jew can kill a non-Jew with impunity.”……

    The danger, of course, for U.S. Christians is that having made an icon of Israel, we fall into a trap of condoning whatever Israel does—even wanton murder—as orchestrated by God.....

    .....said one delegate, “The Israelis have a policy to discourage us from visiting the Holy Land except under their sponsorship. They don’t want Christians to start learning all they have never known about Israel.”………

    BalasPadam
  47. They say ignorance is bliss. But in history, what you don't know could hurt you.

    So, let everybody knows that Najib is a Bugis Lanun, "MO1" responsible for the "misappropriates of 1MDB funds and money laundering".

    And Anjing Jibo in here licks his feet, his shit and everything else that is Jibo.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam & selamat pagi bro 6L01..

      Looks like Kejora has been ducking & hiding.

      Padam
    2. U-you-Me?-NO UMNO

      BERiSATU undi pada BERSATU

      Padam
  48. Wassalam Sdr Othaman,

    Tajuk berita ini menarik dan Jing Jibo yang semalam menghasut (seditious) cakap pasal menyokong Baju Merah dan tumpah darah perlu jawab mengapa Najib tidak mengumumkan pendirian dia terhadap tabiat macam gengster puak Jamal Ikan Bakar baju merah -

    Muhyiddin attacks Najib's silence on Red Shirts
    Free Malaysia Today

    He says Umno president giving tacit support to Jamal's 'racist and rude' group and hurting race relations.

    BalasPadam
  49. Quran says...

    Penghuni-penghuni gua (Al-Kahf):13 - Kami kisahkan kepadamu (Muhammad) cerita ini dengan benar. Sesungguhnya mereka adalah pemuda-pemuda yang beriman kepada Tuhan mereka, dan Kami tambah pula untuk mereka petunjuk.

    Penghuni-penghuni gua (Al-Kahf):14 - Dan Kami meneguhkan hati mereka diwaktu mereka berdiri, lalu mereka pun berkata, "Tuhan kami adalah Tuhan seluruh langit dan bumi; kami sekali-kali tidak menyeru Tuhan selain Dia, sesungguhnya kami kalau demikian telah mengucapkan perkataan yang amat jauh dari kebenaran".

    Penghuni-penghuni gua (Al-Kahf):15 - Kaum kami ini telah menjadikan selain Dia sebagai tuhan-tuhan (untuk disembah). Mengapa mereka tidak mengemukakan alasan yang terang (tentang kepercayaan mereka)? Siapakah yang lebih zalim daripada orang-orang yang mengada-adakan kebohongan terhadap Allah?

    Sapi Betina (Al-Baqarah):72 - Dan (ingatlah), ketika kamu membunuh seorang manusia lalu kamu SALING  tuduh menuduh tentang itu. Dan Allah hendak MENYINGKAPKAN apa yang selama ini kamu sembunyikan.

    10:82 And Allah will establish the truth by His words, even if the criminals dislike it."

    Penghuni-penghuni gua (Al-Kahf):10 - (Ingatlah) tatkala para pemuda itu mencari tempat berlindung ke dalam gua, lalu mereka berdoa: "Wahai Tuhan kami, berikanlah rahmat kepada kami dari sisi-Mu dan sempurnakanlah bagi kami petunjuk yang lurus dalam urusan kami (ini)".

    BalasPadam
    Balasan
    1. Certainly, Allah loves those who put their trust (in Him).” (Surah Imran 3:159)

      10:82 And Allah will establish the truth by His words, even if the criminals dislike it."

      Padam
    2. 27:91 [Say, O Muhammad], "I have only been commanded to worship the Lord of this city, who made it sacred and to whom [belongs] all things. And I am commanded to be of the Muslims [those who submit to Allah ]

      27:92 And to recite the Qur'an." And whoever is guided is only guided for [the benefit of] himself; and whoever strays - say, "I am only [one] of the warners."

      Padam
  50. Memang dah agak dari awal, pak tua bapok tu akan menyorok. Tunggu lepas tengah malam, time orang tidor baru buat berani pukul curi ha ha.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Siapa sebenarnya yang menghilangkan diri malam tadi hingga ke subuh? Bukti semua jelas ada dalam catatan di blog ini.

      Keep on running
      Keep on hiding
      One fine day I'm gonna be the man
      To make you understand
      Oh yeah..I'm gonna be the man.

      Hey--hey..hey..
      Everyone is laughing at you now
      It makes you feel so mad

      Hey..hey..hey
      Everyone is looking at you now
      It makes me feel so glad

      Keep on running, hm...
      Keep on hiding, hm..

      Padam