Selasa, 11 Oktober 2016

Tun M ~ Bersatu Parti Pilihan Rakyat Malaysia


Tun M terkenal tegas dan berterus terang..! Tentu ada pihak yang akan membuat fitnah bahawa kenyataan Tun M ini merupakan penolakan Tun M kepada kepimpinan Muhyiddin..! Lebih menambah rencah apabila dikaitkan dengan cubaan Tun M untuk menaikkan anaknya Mukhriz sebagai bakal PM..!

Hakikatnya, parti Bersatu yang ditubuhkan oleh Tun M dan Muhyiddin bersama sama barisan pemimpin yang lain ini jauh lebih baik dengan struktur perlembagaan yang mantap lagi seimbang..!

Bersatu ditubuhkan bagi menggantikan parti UMNO yang telah di seleweng dan disalahguna oleh barisan pemimpin mereka..!

Bersatu tidak hidup atas individu tapi bersatu hidup atas perjuangan setiap individu yang ada didalam negara..!

Layan...

Liku politik Tun Dr Mahathir Mohamad memang sukar dibaca dan penuh warna-warni – daripada pengkritik Tunku Abdul Rahman kepada perdana menteri lebih dua dekad.
Justeru, walaupun seperti berpatah arang berkerat rotan dengan Umno, banyak pihak masih mencongak kemungkinan beliau kembali ke pangkuan parti Melayu itu.
Ini kerana, Mahathir sebelum ini dalam kempen-kempennya hanya menyasarkan serangan pada sosok Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan bukan Umno-BN.
Soalnya, adakah mungkin Mahathir kembali pada Umno jika Najib bukan lagi orang nombor satu parti itu, seperti ketika Tun Abdullah Ahmad Badawi berundur pada 2009?
“Tidak, saya tidak fikir begitu.

“Saya sudah lepas tahap itu,” katanya tegas dalam wawancara dengan Malaysiakini minggu lepas.
Beliau malah beranggapan, parti yang dianggotai lebih 60 tahun itu, kini sudah melepasi tahap boleh diselamatkan, walaupun “pemimpin korup” berundur?

Dalam wawancara kira-kira 20 minit di Putrajaya it, Mahathir juga keberatan menamakan secara langsung siapa yang dipercayainya untuk mengepalai negara ini.
Bercakap soal Muhyiddin, yang memimpin serpihan Umno Parti Bumiputera Bersatu Malaysia (BERSATU), Mahathir hanya berkata beliau yakin bekas timbalan Najib itu akan dapat memimpin parti.
Bagaimanapun, kelihatan berhati-hati, pemimpin 91 tahun itu berkata, bab memimpin negara, itu soal yang lain.
Soalan: Kenapa BERSATU ada pengerusi dan presiden?

Mahathir: Kita tidak mahu tumpukan kuasa pada seorang individu. Jika tidak, jika ada salah guna kuasa, majlis (tertinggi) tidak mampu membendungnya.
Jadi lebih baik ada sebuah badan dipengerusikan oleh seorang pengerusi, yang akan menyeimbangkan kuasa presiden.
Ada orang tuduh Tun cuba kekang Muhyiddin dengan jadi presiden?

Itu biasalah orang kata. Tapi saya sudah terlalu tua untuk kawal orang. Tetapi saya percaya bekerjasama dua orang lebih baik berbanding usaha seorang.
Ada orang kata Muhyiddin tidak mampu pimpin parti. Boleh BERSATU hidup tanpa Tun?
Saya rasa BERSATU boleh hidup. Sudah tentu Muhyiddin ada di situ tetapi tidak bermakna dia akan kekal jadi presiden.

Kita akan buat pemilihan dan terpulanglah kepada anggota-anggota untuk tentukan sama ada beliau mampu teruskan atau tidak. Kita parti yang demokrasi.

Tun rasa Muhyiddin mampu memimpin?
Saya rasa buat masa ini, dengan sokongan diberikan, beliau boleh memimpin, (berhenti sekejap) parti. Sama ada beliau boleh pimpin kerajaan itu soal lain.

Apa peranan Mukhriz dalam parti?
Dia anggota parti dan jika dia dipilih untuk sebarang jawatan, dia ada hak bertanding. Dan jika dia terpilih dia terpilihlah.

Ada yang kata Tun mahu jadi menteri mentor macam mendiang Lee Kuan Yew.

Saya tidak ada cita-cita jadi menteri, menteri kanan atau menteri mentor atau apa pun.
Annuar Musa kata jika Mukhriz mahu jadi perdana menteri dia boleh balik pada Umno.
(Ketawa kecil) Saya rasa Umno tak akan hasilkan perdana menteri selama-lamanya.

Selain Muhyiddin, siapa yang Tun lihat mampu pimpin negara ini?
Ada banyak orang yang tidak dibenarkan masuk Umno khususnya. Sebab pemimpin Umno takut orang lebih baik daripada mereka masuk parti dan singkirkan mereka.

Pemimpin Umno makin hari jadi kurang dan kurang berkemampuan kerana mereka hanya benarkan orang kurang berkemampuan masuk parti.

Dan bila mereka mati, parti akan dipimpin oleh pemimpin yang lebih teruk. Dan bila orang itu pula mati, kualiti kepimpinan terus jatuh.

Boleh Tun namakan seseorang secara khusus yang Tun lihat boleh jadi pemimpin untuk negara ini?
Saya tidak boleh sebut secara khusus tetapi kita ada ramai orang yang minat masuk Umno contohnya, (tetapi) mereka ini disekat daripada masuk Umno.

Malah, Mukhriz pun dulu tidak dibenarkan masuk Umno.

Jadi saya harap bila kita tubuhkan BERSATU, mereka ini akan sertai kita kerana kita tiada sekatan terhadap kemampuan (mereka).
 
Ada nampak sesiapa dari kalangan orang muda untuk jadi pemimpin?
Saya tidak akan namakan mereka tetapi saya fikir mereka lebih terdidik daripada pemimpin sedia ada.
Bila orang muda ini berkuasa, patutkah mereka rujuk pada generasi lebih tua?
Generasi tua akan pergi. Mereka akan mati. Tidak ramai akan akan terus hidup. Mereka yang umur macam saya, berapa lagi yang tinggal? Mereka akan jadi tidak berupaya atau meninggal dunia.

Anak Tun, Mukhriz, cadang bataskan tempoh perjawatan perdana menteri kepada dua penggal. Tun sokong?
Ini trend seluruh dunia. Ada yang bataskan kepada sepenggal, ada yang dua penggal.
Tetapi apa yang penting, perdana menteri harus diberikan masa untuk berfikir, untuk faham kerjanya, untuk gubal dasar-dasar dan laksanakannya.

Dalam kes saya, saya ada 22 tahun dan oleh itu saya ada banyak masa untuk buat dan teliti semula apa yang telah dibuat.

Tetapi saya fikir jika seseorang itu terlalu lama (pegang jawatan), dia mungkin salah guna kuasa.
Dalam kes saya, saya putuskan letak jawatan, tanpa tekanan daripada sesiapa.

Tun tidak rasa cadangan ini ironik, memandangkan Tun sebagai perdana menteri paling lama di Malaysia?
Saya rasa Mukhriz sandarkan pada kejayaan saya. Pada masa saya, saya tidak dengar sesiapa pun suruh saya berundur. Saya letak jawatan sendiri.

Tetapi sekarang orang ramai mahu perdana menteri letak jawatan sekarang, jika boleh sebelum penggal pertama tamat. Ini kerana soal pencapaian (perdana menteri).
Jika pemimpin korup berundur, Umno boleh diselamatkan?
Ia tidak boleh diselamatkan lagi. Orang ramai sudah benci padanya.

Tun ada pertimbang untuk balik selamatkan Umno jika pemimpin-pemimpin sebegitu berundur?
Tidak, saya tidak fikir begitu. Saya sudah lepas tahap itu.

Tun menyesal tinggalkan Umno?
Saya memang kesal, kerana ia parti saya. Saya jadi anggota sejak tahun 1946. Saya malah pernah jadi presidennya. Tidak mudah untuk saya putuskan untuk tinggalkan parti itu.

Tetapi ia kini menjadi parti yang berbeza, bukan Umno asli yang diasaskan oleh tokoh pengasas-pengasnya.
Tun faham sekarang kenapa bekas-bekas perdana menteri Tunku Abdul Rahman dan Hussein Onn yang tinggalkan parti?
Mereka sebenarnya tidak tinggalkan parti. Mereka anggota parti itu. Tetapi bila saya tubuhkan Umno baru (selepas Umno diharamkan pada 1988), mereka tidak masuk semula. Itu saja.

Tun faham sekarang kenapa mereka putuskan tidak masuk semula Umno?
Saya rasa situasi tidak sama. Saya tidak curi duit, saya tidak buat apa-apa salah.

Tetapi mereka ada hak untuk tidak sokong saya secara langsung atau bersama parti-parti lain.
Bersatu ditubuhkan sesuai dengan masa dan ketikanya..! Bersatu lahir untuk menyelamatkan setiap rakyat Malaysia dari ditindas dan dinafikan hak mereka..! Bersatu berfungsi sebagai pembela Agama, Bangsa dan Negara..!
Yakin la..!
Lu Fikir La Sendiri!!!

125 ulasan:

  1. Demikian ramai rakyat yang dah bosan dengan keadaan dalam negara ini. Itu pasal Bersatu telah di tubuhkan.

    Kalau termasuk mereka yang di gelar "silent majority", rasa nya sudah ada majority yang bosan saperti itu sekarang. Bermakna, kalau semua yang bosan dengan pemerintahan Najib bersuara dengan cara mengundi di PRU14, akan lingkup Najib, UMNO dan BN di masa itu.

    Ayoh Bersatu, usahakan anak2 muda pergi berdaftar di SPR supaya boleh dan akan mengundi Bersatu di PRU14.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Parti BersatuHOMO/PORNO-MENYAMUN rakyat ni patut di MAMPOSkan dan diTERAJANG aja!

      OI si GoBlog/TERORIS2 JIJIK GILA BABI HOMO PENYAMAQ si PENJILAT JUBOQ BABI si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH ZioNAZI PARASIT /PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD - TAK pula lu TERLOLONG mcm. PUAKA psl. si TUAN lu, si TERORIS ZioNAZI madey anak beranak JUBOQ2 BABI yg. habis dok MENYAMUN berBILLION selama berPULUH TAHUN sampai sekrg. dr. RAKYAT dulu aaahhh??!!

      SYUKUR si DIKTATOR ZioNAZI PARASIT/PENYAMAQ/PENYANGAK/PENYAMUN/PEMBUNUH/PERASUAH/LANUN-madey anak BERANAK KEPARAT berIJAZAH JAMBAN ni; dah diTUMBANGkan dr. PETRON*S! PADAN MUKA! Selama ni TUAN depa, si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH PARASIT DAPJUBOQ BABI KURAP tu pikiaq dptlah terus MEROMPAK lagi PETRON*S melalui TOKEY2-PENJILAT-madey; skrg. dah HANCOQ semuanya!

      Selama ni, si keturunan PENYANGAK/PENYAMAQ/PEROMPAK-suka MEMBACA dulu sebelum SAMUN (tak ke KELAKAQnya ni!!), si madey-ejen ZIONIS ni dok punya BONGKAK pikiaq PETRON*S dan PROT*N utamanya, depa punya; sedgkan ini kepunyaan KERAJAAN dan RAKYAT!! Apalagi PETRONAS telah diTUBUHkan dgn. PENAT-LELAH oleh NEGARAWAN ULUNG TERCINTA kami, BAPA KEMERDEKAAN/PEMBANGUNAN, Almarhum PM Tun Abdul Razak Hussein, iaitu BAPA kpd. YAB PM TERCINTA kami!

      Si DIKTATOR madey anak BERANAK ni - TAK habis2 nak MENYAMUN/MENIPU rakyat terutamanya BANGSA Bumiputera!

      Tapi JANGAN haraplah si SPRM tu akan buka balik kes ini! Walaupun si LANUN-LANUN ni terus nak MEROMPAK PETRON*S serta RAKYAT - lagi $700 JUTA SEKARANG dari PETRON*S setelah MEROMPAK PETRON*S dan rakyat sebanyak RM16.21 bilion, dengan perjanjian konsesi IP* mereka yang dianugerahkan oleh si madey-LANUN tu - sehingga rakyat terpaksa TANGGUNG sampai SEKARANG!

      SIAL lu si Madey dan mana-mana KETURUNAN lu serta PENYOKONG/Tokey-Tokey yg. juga amat-JAHAT-si PEMUJA-JAMBAN DAPBANGKAI BABI! Di - http://wakeupmalaya.com/2015/12/ytl-menang-saman-petronas-rm-700juta/ :

      December 31, 2015 In Photo By WakeUp Malaya

      YTL Menang Saman Petronas RM 700juta

      Memandangkan kem pro-Tun begitu sibuk mempertahankan YTL selepas Najib menjelaskan bagaimana ERL yang dikuasai oleh YTL tidak mempunyai pilihan lain selain dari menaikkan tambang atau bayar RM2.9 bilion sebagai pampasan kepada mereka akibat dari perjanjian konsesi yang ditandatangani oleh Tun M, saya fikir adalah wajar saya menulis mengenai perkara di bawah – juga masalah legasi Tun M yang perlu ditanggung oleh kerajaan sekarang.
      ________________________________________

      Awal tahun ini, YTL telah menyaman Petronas di London dan telah memenangi pampasan berjumlah RM700 juta dari Petronas.

      Berdasarkan Perjanjian Pembekalan Gas (GSA) yang ditandatangani pada tahun 1993, Petronas sepatutnya perlu menjual gas kepada YTL Power pada harga yang dikira berdasarkan formula yang sudah ditentukan yang tidak mengikut harga pasaran gas.

      Walaubagaimanapun, apabila kerajaan mula menggunakan formula harga tetap untuk gas, YTL Power, di dalam laporan tahunannya, menyatakan Petronas secara bersendirian telah menarik balik diskaun yang disediakan di bawah formula yang berkaitan harga pasaran dan akibatnya, satu pertikaian telah tercetus sama ada diskaun tersebut, di dalam keadaan tersebut, adalah tertakluk di bawah GSA.

      Di dalam satu pendedahan yang mengejutkan, Petronas sepatutnya membekalkan gas kepada YTL Power pada harga diskaun tetapi menarik balik diskaun itu pada tahun 1997, apabila harga gas telah ditetapkan kerajaan pada harga RM6.40 untuk setiap mmbtu (yang masih lagi satu diskaun yang besar berbanding harga pasaran) untuk kesemua loji janakuasa di negara ini, disebabkan oleh krisis kewangan Asia...... (teruskan membaca)

      Jadi, Go LAHAP TAIK & JILAT LENDIR HANYIR JUBOQ2 BABI KURAP si TERORIS PENJAJAH ZIONIS DAPJUBOQ BABI KURAP lu tu!!

      Padam
  2. Kita hentam si Jing Jibo atau kejora atau apa saja nama yang blogger di bayar puak Najib di sini itu. Sebanyak mana yg boleh.

    Jangan lupa, ada masa masa nya yang lebih bijak kalau kita biorkan dia memantun ke ape seseorang sahaja. Bila tak di layan, dia komen atau memantun 2-3 kali, dia senyap.

    Lebih penting lagi - dalam pada kita hentam Jing Jibo itu, kita perlu juga komen dan bincangan tajuk dan isi kandongan pos Putra M jugak.

    Akan menjadi bosan pembaca yg tak meninggalkan komen - yg ramai masuk sini sebab Visitors Counter Putera M menunjukkan banyak juta visitors - jika kita yg mengkomen ha nya melayan si Jing Jibo dengan tidak memberi pendapat dan hujah.

    Hv a good day, folks.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam saudara 1:25

      Setuju dgn pndpt ini. Asalnya memang saya pun tumpu komen kpd post saja tapi bila ada gangguan dari si pengacau ni kena jawab jugaklah.

      Kalau bawa motor ada anjing mai gigit kaki, kena sepak dulu anjing tu ke tepi baru boleh sambung bawak motor.

      Apa pun syabas kepada admin dan semua pendokong2 penentang penipuan besar ini. Teruskan.

      (Kalau kekadang saya tak masuk ketahuilah saya punya kerja lain untuk cari makan dan bukan dibayar untuk muncul).

      Syabas saudara2ku.

      Padam
    2. pakatan baik anak ke3 (Alang) dan anak bongsu (Acu) tuhan harun ha ha

      Padam
    3. Alang ‘ostat’, anak ketiiga tuhan harun masih menjengah
      Dah tak nampak kelibat lagi pakar jampi ‘kliaun’ si Angah
      Yg bongsu, si Acu biila time nak carut baru dia ke tengah
      Kasiihan si Along tua pak kadok tercungap penat mengah

      Padam
    4. Kan saya dah cakap tuan admin. Komen saya sebut namanya pun tidak tapi dia tetap nak kacau. Sebab dia dibayar bukan untuk berhujah tetapi untuk mengacau.

      Kita semua memang nak komen ikut tajuk tapi si pengacau yang tak ada hujah ni akan menyerang pemberi komen.

      Pak Rahman dan bbrp nama yang tidak anonyMouse pun dah tak muncul, mgkn jijik dengan dia ni.

      Bila kita jawab balik dia tak leh nak jawab dibawanya watak2 pembantu untuk membantunya.

      So camna tuan admin?

      Padam
    5. Kejora ni terus jer berpantun madah dgn nada yg syahdu
      Di dalam kelembutan pukulan Kejora jitu padat dan padu
      “Ostat’ boDoe munafiiq jadii mati kutu melopong terkedu
      Mcm budak kecik jadii nya si ‘ostat’, dgn admin mengadu

      Padam
    6. Aku ni Melayu ada adab. Bila tuan rumah cakap cmtu aki kena respond lah.

      Lainlah kamu tu Melayu celup yang biadab.

      Padam
    7. Ni satu lagi sifat mamak. Seperti yang saya pernah bagitau dulu si Kejora ni mempunyai 100% sifat mamak padanya.

      Bersopan dengan tuan rumah juga dianggapnya sebagai melopong dan mati kutu.

      Patutla kawan dia gunakan analogi perogol ke atas dia, sah budak jahat.

      Padam
    8. Kih kiih,’ostat’ boDoe munafiq dah jadi taraf budak-budak
      Janji ada bunyi lawan, peluru kosong pun dia mahu ledak
      Komen tidak diguna akal hanya ikut hati punya kehendak
      Nak buat macam mana, kalau larii nantii tak dapat dedak

      Padam
    9. ‘Ostat’ bodoe kemain lagi awal nya langkah nak jadi hero
      Namun setiap hujahnya patah akibat biol bengap IQ zero
      Helah munafiq inii bila tersepit: ‘see you again tomorrow’
      When he dares to challenge me, he now feels the sorrow

      Padam
    10. Pendek ja jawapan aku kali ini-

      Biarkan si luncai dengan carut dedaknya..

      Padam
    11. Kih kih kih…’ostat’ munafiq terima nasib seperti si Seman
      Makin digagahi nak lawan Kejora makin jadi tidak siuman
      Akhiir nya perangai jadii serupa otak kena serang kuman
      Keluar lah pelbagai bahasa, Sepanyol, Jepun dan Jerman

      Padam
    12. John Doe..

      NAJIB DERHAKA TIDAK KENANG BUDI:

      Bukankah Tun M yg selamatkan Najib dari kritikan MB Pahang paling bengap yg disandangnya pada 82~86?

      Bukankah Tun M yg selamatkan Najib ketika ditangkap berkhalwat dgn Ziana Zain di Port Dickson pd tahun 90an?

      Bukankah Tun M yg bertungkus lumus menaikkan Najib jadi PM gantikan Pak Lah?

      Bukankah Tun M yg membina Kediaman Rasmi PM Putrajaya bertaraf dunia yg kini didiami dgn nyaman oleh Najib & Rosmah?

      Bukankah Tun M yg membina Ibu Pejabat UMNO PWTC bertaraf dunia menggantikan pejabat yg dulunya jelek terletak di kawasan kotor Chow Kit?

      Tapi Najib berpaling tadah dan memilih untuk bersekongkol dgn pihak Yahudi & Amerika. Sebab apa? Sebab nak memilikki duit riba berblyon-bilyon. Yahudi & Amerika telah perangkap Najib dgn taktik 'umpan jinak di air tenang'. Goldman Sachs memang terkenal dgn slogan "To conquer a nation by giving debt".

      Padam
    13. bukankah Najib yg tolong Matdey tewaskan Ku Li pemilihan presiden sebelum Umno jadi haram dulu?

      tak payah kelentong ler Othaman biol...

      Padam
    14. balik2 Goldman Sachs ni jer modal dia, entah berapa ribu kali dia bawak keluar

      tak tau malu ke barua bapok Singapore nih...?

      Padam
    15. salam sdr john doe.

      memang benar saya sudah 'cemuih' dgn insiden mencarut tanpa haluan.

      saya sedang menunggu respon drpd MCMC yg tlh saya hubungi melalui Pengerusi nya.

      buat sementara waktu saya tlh d nasihatkan utk berdiam diri.

      dlm pada itu saya ingin sarankan supaya kita tidak akan terikut ikut dgn kelucahan nya.

      berdailog lah dgn cara berhemah.

      Padam
    16. Kejora..

      Kamu sering memperlekeh & menidakkan bahawa 1mdb adalah cetusan Najib yg menjahanamkan. Kamu sering memperkecil & meremehkan masalah dgn lontaran bodoh layak budak tak tamat sekolah.

      pencuri?
      siapa tangkap?
      mana duit curi?
      go fly kite...


      JAWAPAN TEPAT:

      Pencuri?
      Najib laki bini, Jho Low, anak Rosmah, arab dogol abu dhabi, Suboh Yasin, Nik Faisal & Lembaga Pengarah 1mdb.

      Siapa tangkap?
      7 buah negara, kecuali kerajaan korup BN/UMNO Najib.

      Mana duit curi?
      Dah melingkup masuk akaun bank Jho Low, anak Rosmah, arab dogol, Najib & Rosmah buat nyopping sakan, beli hartatanah rumah/aparment mewah/bungalow/jet mewah/kapal layar mewah/kasut mahal/handbag mahal/perhiasan emas berlian/bikin filem hollywood/rasuah ketua2 bahagian/kenduri tunang &
      kahwin anak/dandanan kecantikan & hiasan rambut Rosmah, dll.

      go fly kite?
      layang2 dah putus benang... dah tak boleh terbang lagi.

      Padam
    17. Tak pernah ke si tua kutok Othaman ni fikir tentang mati
      Dia taksub fanatik dgn petualang bangsat si Matdey kuty
      Dia himpun dan lemparkan pelbagai tuduhan sesuka hati
      Mana rekodnya, biila bicara, apa hukuman, tak ada bukti

      Padam
    18. Sian aku dgn orang yg megah dirii carii publisiti murahan
      Pelbagai kaedah mereka inii guna bila diri nak dipertahan
      Ada ngaku pegawai tinggi, ada ngaku ostat beri syarahan
      Dlm blog ni, bukan je datok, ada juga boleh ngaku Tuhan

      Padam
    19. Howdy Mr. Smart Alec Kejora,

      Pls abstain your stupid whinning with your ridiculous pantun.

      Listen now...

      Earlier Najib said about RM4bil of 1MDB’s investment funds in the Cayman Islands was transferred to a Singaporean Bank to ease the facilitation of transactions The remaining US$1.103bil (RM4.08bil) of 1MDB’s investment funds managed by the Cayman Monetory Authority has been redeemed in cash and is kept in US currency by the BSI Bank Limited Singapore (BSI Spore).

      “The decision to use a bank in Singapore is to ease the facilitation of fund withdrawals as Bank Negara Malaysia (BNM) regulations state its approval is needed for every transaction exceeding RM50mil".


      The question now.....

      When the "cash" became "assets" and then "units";

      Then the "units" became "nothing";

      Why Najib is tight lipped over his lying? Where is his credibility & avcountability? Where is the US$7 billion that the PAC says is not accounted for? What kind of Finance Minister allows these things to happen?

      Awaiting for your prompt response, Kejora. Pls do so in English to test your English, righteousness, and education level since you fond of belittling me, Pak Rahman & John Doe.

      Padam
    20. Salam kembali pak Othman and pak Rahman.

      Its a great honour for me to be recognised by both of you.

      To pak Rahman; do whatever u have to do. No doubt he had so many times crossed the lines.

      And now is my suggestion and request. May I continue in Malay..

      Saya tidak ragu2 lagi bahawa budak Kejora ini telah menzalimi ketiga2 kita melalui lidahnya yang sangat keji itu. Setiap kali keluar kekejian ia mengumpan kita untuk keluar melawan kekejian dengan kekejian. Alhamdulillah lidah2 kita masih terpelihara.

      Saya pun rasa tak mahu respon lagi kepada budak melampau batas ini, tapi tak mahu dia terus mendabik dada sombong konon dialah jaguh terbilang dan kita semua takut padanya.

      Kalau kedua2 pak Othman dan pak Rahman yang juga telah dizalimi oleh lidah Kejora bersetuju, saya ingin bacakan (tuliskan di sini) bbrp ayat AlQuran dan niatkan sebagai doa. Ayat2 ini adalah tentang orang-orang munafik dan kemudian pula tentang anjing yang dihalau pun ia tetap datang.

      Selepas pada itu kita sama2 serahkan nasib budak ni kepada Allah. Kalau dia muncul lagi dgn caci keji dia kita ulang ja dan aminkan.

      Kalau pak Othman dan Pak Rahman setuju, cuma katakan ya. In shaa Allah saya akan bacakan (tuliskan). Saya hanya perlukan aamiin sahaja dari kedua2 pak othman dan pak rahman.

      Satu lagi (hehehe) isteri dah mula bunyi dan buat muka sebab katanya saya dah terlalu banyak dgn hp. Saya akan tulis ayat2 ini dan niatkan sebagai doa bila dapat curi masa untuk lakukannya.
      (Sebab tu dulu saya selalu muncul malam2 supaya tak ganggu urusan keluarga).

      I need just two yeses and i will do it.

      Padam
    21. Curi menaip di trafik pagi ni. Rumah susah sikit sejak isteri merungut.

      Rasanya pak othman juga setuju cuma dia tak menjenguk kembali entry lama.

      In shaa Allah saya akan masukkan doa pada entry terkini di bawah sekali. Mohon pak rahman dan pak othman aminkan begini.

      Allahumma aamiin ya robbal a'laamiin..

      Padam
  3. Tkasih Tun kerana memahami dan menolong kami rakyat yg tak berupaya ni.
    Memang akan kami ajar umno kali ni.
    Hidup Bersatu....Amin.

    BalasPadam
  4. Benar bahawa Bersatu lahir untuk menyelamatkan rakyat Malaysia dari ditindas dan dinafikan hak mereka. Hak bersuara pun dah terancam.

    Deklarasi Rakyat itu nyata dan acara Selamatkan Malaysia iiu telah menerangkan mengapa tindakan perlu di lakukan oleh rakyat, bahkan oleh YDP Agong dan Raja Raja Melayu pun.

    Majlis Raja Raja telah bermesyuarat Pra-Council di Mei 2015 dan mengeluarkan kenyataan akhbar mahukan Kerajaan menyelesaikan isu 1MDB secepat mungkin.

    Najib tidak melakukan nya dan nama Malaysia semangkin busuk di merata dunia dengan DoJ USA mengemukakan ke mahkamah 134 laporan misappropriation of 1MDB funds and money laundering in the US yang di lakukan dek anak tiri Najib dan kuncu kuncu nya.

    Bersatu mesti gembelingkan tenaga semua puak puak Pembangkang dalam Malaysia dan coba dapatkan Najib letak jawatan macam Tun Dol lakukan sabelom nya.

    BalasPadam
  5. Dimalaysia,penuh dgn politician yg korup,tp suka kata org lain korup..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Polician UMNO kebanyakkan nyer KURAP!!

      Padam
  6. Macam Bersalin kulit ... sendiri tulis sendiri komen.

    BalasPadam
  7. Hari ini pemimpin wajib dan tiada kompromi berkenaan sumpah taat setia serta janji mereka iaitu berkhidmat untuk rakyat.

    Pemimpin bernama najib sepatutnya menjadi orang gaji, servant kepada rakyat, bukan songlap dan menyamun wang rakyat dan harta negara.

    Tidak sesekali kami rakyat boleh menerima ahli2 parti najib menyelongkar segala harta negara seterusnya menjadi kaya raya.

    Tidak sesekali kami rakyat marhaen boleh menerima penindasan kezaliman dan penganaiyaan yg dilakukan oleh kak mah (najib bersifat ceremonial sahaja)

    Tiba PRU akan datang pasti kami rakyat marhaen akan nengajar parti najib ini,kesemua yg mempertahan najib razak wajib dihadapkan ke nahkamah kerana bersubahat merompak wang rakyat.

    Ini janji kami!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau tabiat macam penyanggak tak perlu di panggil "Kak" pun.

      Setuju kita ajar mereka semua di PRU14. Kalah menang satu hal, tapi kita mesti ajar cara membelasah dengan apa cara yg tak melanggar undang2.

      Padam
  8. Semoga Tun diberikan umur yang panjang dalam keadaan sehat wal'afiat untuk kembalikan Malaysia ka situasi masa era beliau...

    Amin..............

    BalasPadam
  9. BERSATU TEGOH!!

    UMNO ROBOH!!

    BalasPadam
  10. Tun M pemboohong besar
    Dulu dia kata Najibb akan di tangkap ap0abila dia keluar negara
    Dulu dia kata anak tiri Najib akan di penjara di Amerika
    Dulu dia kata Malaysia bankrup

    Habuk pun tarak

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bugis pengecut tak berani gi amerika. Anak tiri pun tgh sembunyi.
      Tak nmpak lg ke ekonomi negara?Elaun buat Phd di oversea pun dah tak mampu bayar. Hidup merana catu makan. Sewa bilik pun tak bayar.
      Ini semua bahana 1mdb.

      Padam
    2. Kejora..

      BENARKAH NAJIB PEJUANG ISLAM SEJATI...???

      Penasihat Zionis Yahudi, APCO & Goldman Sachs, Islam ker?
      Penasihat Idris Jala yg meranapkan DEB itu, Islam ker?
      Menteri Pengkid yg tak pasti jantinanya itu bukan gay ker?
      Khairy Jamaluddin tu apa pegangannya...bukan liberal ker?
      Pinjam duit riba berbilyon-bilyon duit Yahudi untuk isi tembolok laki bini, Islamik ker?
      Guna pakai duit pencen tentera untuk bayar hutang kad kredit laki bini, Islamik ker?
      Beli stesyen janakuasa yg dah putus darah dgn harga melebihi harga pasaran (mark-up price) untuk menyonglap komisyen, Islamik ker?
      Guna duit tabung haji untuk urusan riba 1mdb, Islamik ker?
      Guna duit 1mdb bayar hutang judi anak Rosmah & Jho Low, Islamik ker?
      Berjoli sakan, makan angin-nyopping keliling dunia guna jet kerajaan, Islamik ker?
      Menyonglap masuk akaun anak beranak berbilyon duit tanggungan rakyat/kerajaan, Islamik ker?
      Merasuah dgn duit riba untuk terus berkuasa, Islamik ker?
      Bercakap bohong & menipu, Islamik ker?
      Ambil isteri orang dgn menebus talaq, Islamik ker?

      Jangan sama sekali kata ini fitnah....semua dah jelas dan terbukti. Giliran Najib & Rosmah menerima pembalasan dari Yg Maha Kuasa di atas pembongkaran segala kemungkaran mereka dan terimalah pembalasan Cash dengan Keaiban Besar meliputi seluruh dunia.

      Padam
    3. bukti apa pak kadok?
      mahkamah mana?
      penjara mana?

      entah bila si tua kutok ni nak jadi siuman?

      Padam
    4. Tak pernah ke si tua kutok Othaman ni fikir tentang mati
      Dia taksub fanatik dgn petualang bangsat si Matdey kuty
      Dia himpun dan lemparkan pelbagai tuduhan sesuka hati
      Mana rekodnya, biila bicara, apa hukuman, tak ada bukti

      Padam
    5. Hanya di Malaysia saja tak pernah masuk di mahkamah sebab orang tahap Raja Joget Ronggeng menjadi Peguam Negara & bertindak senagai hakim membuang kes di luar bidang kuasanya. Hanya untuk melindungi si Raja Penyamun.

      Padam
  11. Bersatu berfungsi sebagai pembela Agama, Bangsa dan Negara..! Mengambil alih fungsi UMNO.

    UMNO dah tak laksanakan fungsi itu lagi. UMNO ha nya ikut apa Naiib mahu, supaya dia boleh lama memerintah, tapi jahanam Malaysia kalau begitu.

    Jadi perlu gesakan supaya dia letak jawatan macam Pak Lah dulu dan gulingkan dia dan UMNO di PRU14.

    BalasPadam
  12. Pemimpin umno yg dituduh korup telah ke penjara
    Ada fakta kes, ada bukti atau saksi dan mahkamah akan menentukan setelah yg tertuduh diberi peluang membela diri. Bukan dlm umno shj, parti-parti lain pun sama tak kira pihak kerajaan atau opposition.

    Kalau tuan-tuan ada maklumat, sila buat laporan kpd pihak yg berkenaan. InsyaAllah, tindakan akan diambil. Dan percayalah Allah Maha Adil lagi Maha Mengetahui lagi Maha Bijaksana.

    Sehebat mana pun perancangan manusia, nescaya tidak akan dapat mengatasi perancangan Allah swt.

    Sekadar renungan dan peringatan. T kasih.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hoi bro....bukan takde yg buat. Kena penjara.
      Sarawak report dah tunjuk transaksi duit masuk akaun peribadi ambank bugis dari src. Duit yg diambil dari kwap rm4 billion.
      Apa lagi tungggu?? Bukti tersangat sahih tu.

      Padam
    2. Earlier Najib said about RM4bil of 1MDB’s investment funds in the Cayman Islands was transferred to a Singaporean Bank to ease the facilitation of transactions The remaining US$1.103bil (RM4.08bil) of 1MDB’s investment funds managed by the Cayman Monetory Authority has been redeemed in cash and is kept in US currency by the BSI Bank Limited Singapore (BSI Spore).

      “The decision to use a bank in Singapore is to ease the facilitation of fund withdrawals as Bank Negara Malaysia (BNM) regulations state its approval is needed for every transaction exceeding RM50mil".


      The question now.....

      When the "cash" became "assets" and then "units";

      Then the "units" became "nothing";

      Why Najib is tight lipped over his lying? Where is his credibility & avcountability? Where is the US$7 billion that the PAC says is not accounted for? What kind of Finance Minister allows these things to happen?

      Awaiting for your prompt response, Kejora.

      Padam
    3. Tuan2 & puan2 sekelian..

      Let's see how Kejora gonna rebut me in English on the issue I raised above. Since he's fond of belittling me, Pak Rahman & bro John Doe, I want to test his English & intellectual level. Let's wait and see.

      Padam
  13. TAK tau MALU lansung si DIKTATOR ZioNAZI PARASIT/PENYANGAK/PENYAMAQ/PENIPU/PENYAMUN/PEMBUNUH/PERASUAH/LANUN-madey ANAK BERANAK berIJAZAH JAMBAN tu yg. juga pikiaq, Malaysia ni masih depa punya - PI MAMPOS! Dah TUA BANGKA-nak MAMPOS dah, tapi masih PERANGAI mcm. JUBOQ BABI KURAP!

    Sebenaqnya depa ni buat FITNAH tak habis-habis kat YAB PM tercinta kami/UMNO/TH/MARA dan mana-mana institusi BUMIPUTERA yg. agenda utama membantu BUMIPTERA MISKIN - disyaki adalah utk. MENUTUP PEROMPAKAN/PEMBUNUHAN/PENYAMUNAN si madey ANAK-BERANAK ni ke atas NEGARA ISLAM kami ni serta RAKYAT terutamanya BANGSA Bumiputera kami ni terutamanya MERAMPAS TANAH PUSAKA nenek moyang BUMIPUTERA kami!

    Tengoklah Tokey-Tokey PENYAMUN-BANGKAI BABI-PENJILAT-madey ni! Lihat di- http://ibm-akusayangumno.blogspot.my/2015/10/cina-balaci-era-tun-mamak-mahathir.html , CINA BALACI ERA TUN MAMAK MAHATHIR MUNCUL DAN DESAK NAJIB UNDUR?..LU SAPA? SABTU, Posted by Ismail Bukit Mas, 03 OKTOBER 2015!

    Buka juga balik kes-disyaki-PENIPUAN 12.5 BILLION dalam kes “Port Klang Free Zone”(PKFZ) dan skandal PERWAJA Steel – semuanya berlaku di bawah si PENYAMUN-madey tu! Lihat di - http://www.malaysia-today.net/the-perwaja-steel-scandal/ , The Perwaja Steel Scandal, by MT Webmaster, September 22, 2015!


    Dan tengok TOKEY-TOKEY PENYAMUN lain yg. juga jadi hartawan anak-beranak berBILLION masa zaman si DIKTATOR/PENYAMUN/PEMBUNUH/PERASUAH-madey ANAK BERANAK ni; DASYATnya! Lihat di - http://theunspinners.blogspot.my/2015/10/politik-najib-dibunuh-kerana-tak.html , Politik Najib dibunuh kerana tak sambung YTL Power?, Posted by The Unspinners at 10/07/2015; di - http://wwwmegatpanjialam.blogspot.my/2015/10/mansuh-ipp-mansuh-ap-mansuh-perniagaan.html, MANSUH IPP, MANSUH AP, MANSUH PERNIAGAAN MESIN SLOT... PATUTLAH BERIA-IA DESAK NAJIB LETAK JAWATAN!!!; dan di - http://theflyingkick.blogspot.my/2015/10/bapanya-perah-duit-rakyat-malaysia.html , BAPANYA PERAH DUIT RAKYAT MALAYSIA MENERUSI KONSESI IPP, ANAK PEREMPUANNYA ANTARA 50 ORANG 'WANITA BERKUASA DI ASIA' DI SINGAPURA!!! October 13, 2015!

    Semua Tokey-Tokey PEROMPAK/LANUN JUBOQ BABI ni sebenaqnya PEMUJA JAMBAN TERORIS2 si KETURUNAN PENJAJAH ZioNAZI PARASIT/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI/PKRHOMO KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD !

    BalasPadam
  14. Parti Parasit BersatuHOMO/PORNO-MENYAMUN rakyat ni patut di MAMPOSkan dan diTERAJANG aja!

    Nek Tempoyak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Oiii Parasit Juboq Penjajah Zionis Blah Blah Blah Blah...

      Kahkahkahkahkahkah

      NOnok Tempek_yak

      Padam
  15. Bersatu bunga raya tunggu masa je nak hancur berkecai
    Tapii biasa lah dibikin gah sebagai angan2 puak pencacai
    Biarkan mereka bawa labu2 terjun ini cai2 bengap luncai
    Kemaiin mimpi mau potong BMW tak sedar motor kapcai

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanda2 kekuatan BERSATU!!!

      Pencacai Gelabah dan mula berpanton dan merepek meraban...

      Padam
  16. SOP macai penyamun.....maki hamun.
    (Hasil mentekedarah duit haram).

    BalasPadam
  17. Bersatu terus berada dalam keadaan gayat
    Menunggu harii saja lah nak tamat riiwayat
    Muydin dan boboi dah di penghujung hayat
    Matdey pun sehari dua lagii nak jadi mayat

    BalasPadam
    Balasan
    1. BERSATU TEGOH!!!

      UMNO ROBOH!!!

      Padam
  18. Kah kah kah .... wawancara nnpk mamak kitty banyak sebut UMNO lebih dari 50 kali.. BERSATU kurang dari 30 kali.... nnpk ssgt mamak kitty bahas UMNO itu dan ini .... kah kah klu dah berambus x payah nak sebut2 lagi dng UMNO... lu brrambus.. read my lips slo slo...B.E.R.A.M.B.U.S & F.U.C.K.Y.O.U...

    Wawancara dengan memak kitty
    Punya la bongkak tak sedar diri
    Boboi jugak dijulang kesana sini
    Cawangan BERSATU pun tak ujud lagi
    Kikikikiki.... lu fikir la sendiri

    Dah berambus buat cara berambusss..

    BalasPadam
    Balasan
    1. BERSATU TEGOH!!!

      UMNO ROBOH!!!

      Padam
  19. Tak ppayah buang masa menanya adakah mungkin Mahathir kembali pada Umno jika Najib bukan lagi orang nombor satu parti itu.

    Yang penting sekarang is lah sebat dan belasah Jibo dan UMNO sebanyak mana yang boleh hingga Jibo letak jawatan atau di gulingkan di PRU14.

    BalasPadam
  20. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  21. Pengerusi Bersatu jilat ludah, maruah diri tidak berharga
    Dia menghasut rakyat berontak dan rakyat nak kasi laga
    Hampr semua rakyat bencikan ini mamak kepala dongga
    Tapi dia tetap dgn angan2 mimpi ular lidi nak telan naga

    BalasPadam
    Balasan
    1. BERSATU TEGOH!!!

      UMNO ROBOH!!!

      Padam
  22. Sebenarnya... dulu saya tak sokong Baju-Kuning, tetapi hari ini saya sokong. Sebabnya, adalah seperti berikut.

    Bersih ada banyak 'version' dan peserta-persertanya berbeza mengikut keadaan semasa:-

    1. Versi - PAS sedang berpelok dengan DAP, (Ketika itu, Melayu sanggup jadi lembu, baring atas jalanraya)

    2. Versi - PAS sudah berpisah dengan DAP. (95% Cina. Polis sangat tegas ketika itu. FRU siap sedia dengan gas pemedih-mata... ditugaskan menghalang Geng Baju-merah mendekati/bertembung dengan Baju-Kuning)

    3. Versi - Dr.M istihar keluar UMNO, selepas scandal 1MDB meletop. Muhyiddin, Mukhriz dipecat, Shafie Afdal digantung tanpa diberi peluang bela-diri. UMNO berpecah menjadi BERSATU. (Polis tahu... setakat Melayu-terajang-Melayu... tak jadi hal. Memang pun Melayu berani dengan bangsa sendiri je. Kalau Mat Motor tu berkulit-cerah... sudah tentu tak kena flying-kick)

    BalasPadam
  23. Kasihan lah sungguh dgn ini Bersatu parti cibai ciput cikai
    Pengerusi kerah ahli memberontak kat jalan serupa sakai
    Masalah berebut PM dgn peliwat & DAP tak boleh rungkai
    Tambah berselerak ler nanti bila Matdey dah jadi bangkai

    BalasPadam
    Balasan
    1. BERSATU TEGOH!!!

      UMNO ROBOH!!!

      Padam
  24. Yang menanya jika Tun akan kembali lagi ke UMNO membayangkan

    - rasa terkilan bahawa Tun telah meninggalkan UMNO
    - rasa curiga keselamatan UMNO bila Tun Menubuhkan Bersatu
    - rasa rindu Tun takda lagi mempertahankan Umno
    - rasa kesal Melayu dah kehilangan seorang wira bagi kaum Melayu dan negara Malaysia
    - sedih bahawa takda siapa lagi dalam UMNO yang mahu naikkan maruah, jati diri dan hagai diri untuk bangsa dan negara
    - sudah bosan dengan Najib dan tindak tanduk penyamun, pengsonglap, dan goblok

    dan bermacam macam lagi.

    BalasPadam
  25. Saya pun sekarang sokong Baju Kuning.

    Dan sokong mereka yang menyokong baju kuning.

    Ayoh kita beramai ramai menyertai jimpunan Bersih 5.0 pada 11 November ini.

    BalasPadam
  26. Matdey cadang presiden Bersatu dijadi PM sebagai patong
    Peliiwat & kominis tak mahu Matdey sorang je nak untong
    Si tua biol ni pening sebab DAP & PKR tempat bergantong
    Dua tiga hari lagi Madey akan kembali ke Institut Jantong

    BalasPadam
    Balasan
    1. BERSATU TEGOH!!!

      UMNO ROBOH!!!

      Padam
  27. 3.34
    tak yh nk gebang pasal maruah.... lu tgk mamak punya maruah dulu... cakap laen buat laen... mamak mudah lupa.... puiiiiii

    BalasPadam
    Balasan
    1. jilat jubor Kit Siang
      jilt pelir taik palat Guan Eng
      jilat butoh bengkot Nuar

      Padam
    2. Orang kata dia jilat ludah, Matdey tak pun rasa tersentoh
      Yang diia mahukan ialah Najib mestii segera ditolak jatoh
      Diia sanggup jiilat si Guan Eng dan Kit Siang punya butoh
      Bahkan diia rela tadah jubor kalau Nuat mintak nak tutoh

      Padam
    3. Dulu Matdey buat hal hantar Nuat ke penjara merengkok
      Kinii dia nak mintak tolong si Nuat tanpa malu dan kekok
      Carii peluang di mahkamah Nuat disembah membongkok
      Sanggup dia kalu Nuat arah jilat kulum batang dan takok

      Padam
    4. Earlier Najib said about RM4bil of 1MDB’s investment funds in the Cayman Islands was transferred to a Singaporean Bank to ease the facilitation of transactions The remaining US$1.103bil (RM4.08bil) of 1MDB’s investment funds managed by the Cayman Monetory Authority has been redeemed in cash and is kept in US currency by the BSI Bank Limited Singapore (BSI Spore).

      “The decision to use a bank in Singapore is to ease the facilitation of fund withdrawals as Bank Negara Malaysia (BNM) regulations state its approval is needed for every transaction exceeding RM50mil".


      The question now.....

      When the "cash" became "assets" and then "units";

      Then the "units" became "nothing";

      Why Najib is tight lipped over his lying? Where is his credibility & avcountability? Where is the US$7 billion that the PAC says is not accounted for? What kind of Finance Minister allows these things to happen?

      Awaiting for your prompt response, Kejora. Pls do so in English to test your English, righteousness, and education level since you fond of belittling me, Pak Rahman & John Doe.

      Padam
  28. Terima kasih Tun.Doakan Allah sentiasa memelihara Tun serta negara ini.Amin.

    BalasPadam
  29. Baju kuning menjadi anjing dan kaldai si kominis keparat
    Dengan sogokan angpau Kit Siiang bagii, mereka terjerat
    Tak ramai pun, yg dalam blog inii ada lah beberapa kerat
    Akan rugi le mereka di dunia dan muflis le pula di akhirat

    BalasPadam
    Balasan
    1. BERSATU TEGOH!!!

      UMNO ROBOH!!!

      Padam
  30. Setuju 3.40, mari kita tunjuk sokongan kita menghapuskan pemimpin korup, menyamun wang dan harta rakyat!

    BalasPadam
  31. ".. parti Bersatu ini jauh lebih baik dengan struktur perlembagaan yang mantap lagi seimbang."

    Sudah tentu lah. Rang undang undang yang di gubal dek Tun yang telah memerintah negara 22 tahun, TS Muhyiddin, yang telah merintah sebuah negeri sebagai MB dan menjadi Timbalan PM beberapa tahun, di bantu dek loyar2, saperti Haniff Khatri.

    Tak macam di tahun 1948 dahulu. Takda pengalaman memerintah, melihat fungsi parti politik berinteraksi dengan jentera pemerintahan atau civil service. Itu pun, Pendaftar Syarikat sengaja melambatkan pendaftaran secara resmi, di kepit kontol nya dek Menteri nya.

    Tak macam di zaman Bugis Lanun, undang2 di ketepikan, seleweng dan songlap duit 1MDB berbilion Ringgit, bila nak di dakwa, buang Peguam Negara Gani Pattail, gantikan dengan Pandi yang dengan cepat kata Najib tak bersalah, dan Najib gunakan kuasa "tangan ghaib" dsb nya.

    Kelanunan dan Kekatunism si Najib, di ketawakan dek dunia di sana sini.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cai biol bahalol 4.04 udah termakan Matdey punya fitnah
      Perut dan hatii nya kotor penuh dengan kudiis dan nanah
      Tiada apa bukti nyata, si anjing kurap ni sumpah seranah
      Minta2 lah satu hari nanti, cai bangsat ni kilat petir panah

      Padam
    2. BERSATU TEGOH!!!

      UMNO ROBOH!!!

      ANON 411 BODOH!!!

      Padam
    3. Shafie Afdal pun dan menyampah dg BERSATU, apa tak nya asyik kira nak lantik boboi saja jadi TPM (kalau BERSATU menang) . Jangan duk mimpi di la ooi. Pasti ko tergolek punya dlm PRU14 ini.

      Padam
  32. "Jika pemimpin (Jibo) korup, berundur, Umno boleh diselamatkan?
    Ia tidak boleh diselamatkan lagi. Orang ramai sudah benci padanya."

    Setuju dgn Tun.

    Dulu kawan fikir boleh. Tapi bila dah berbilion Ringgit di hentam tapi dah di heboh dek DoJ di US, AG di Switzerland dan Mahkamh di Spore pun, Jibo buat derk aje, Majlis Tertinggi dan Ketua2 Bahagian pun membisu aje, memang dah tak boleh buat apa lagi - UMNO dah busuk sampai ke tulang.

    Kasi ranap aje di PRU14.

    BalasPadam
  33. Kisah keluarga tuhan harun sundel bolong:

    Si tua bapok pak kadok dah siingkat kain pelikat digulong
    Si dukun jpc sibuk jampi serapah, diseru jin hantu polong
    Si ‘ostat’ boDoe munafiq dah lari tak ada geng nak tolong
    Si bongsu anjing sewel habis modal carut mahu melolong

    BalasPadam
  34. Wawancara Tun itu di terbitkan dek Malaysiakini.

    Dulu aku tak suka Malaysiakini. Tapi bila Najib dah melampau, Malaysiakini dah jadi hero kpd aku.

    BalasPadam
  35. Memang tak kan panjang umur partii bunga raya Bersatu
    Pengerusi pun hanya harapkan jilat ludah lepas satu satu
    Presiden pula si Muydin kakii betina playboy nombor satu
    Setiiausahanya si Ainina kemetot udah terdiam mati kutu

    BalasPadam
  36. Kalau jumpa ular dengan UMNO, amacam?

    Kalau jumpa ular dengan Bugis Lanun, amacam?

    BalasPadam
    Balasan
    1. 4.32

      Kalau jumpa ular dengan lanun bugis?

      Ketuk serentak sekali lanun bugis dan si mulut burit mamak tongkang!!!

      Selamatkan ular, antar balik ke hutan!!!

      Padam
    2. aiikk..muncul juga 4.51 anak sulong tuhan harun ha ha

      Padam
    3. Anak2 tuhan Harun yg tua semua udah takut kecut perut
      Pak Padok langsung dah tidak beranii lagi mari mengarut
      ‘Ostat’ boDoe marah, perut kembong kempiis dada diurut
      Kini si anjing sewel 4.51 pula pengganti masuk mencarut

      Padam
    4. Pendek ja jawapan aku kali ni.

      Biarkan Kejora terjun dengan labu dedaknya

      Padam
    5. Kih kih kih…’ostat’ munafiq terima nasib seperti si Seman
      Makin digagahi nak lawan Kejora makin jadi tidak siuman
      Akhiir nya perangai jadii serupa otak kena serang kuman
      Keluar lah pelbagai bahasa, Sepanyol, Jepun dan Jerman

      Padam
    6. Mr. Smart Alec Kejora....

      Earlier Najib said about RM4bil of 1MDB’s investment funds in the Cayman Islands was transferred to a Singaporean Bank to ease the facilitation of transactions The remaining US$1.103bil (RM4.08bil) of 1MDB’s investment funds managed by the Cayman Monetory Authority has been redeemed in cash and is kept in US currency by the BSI Bank Limited Singapore (BSI Spore).

      “The decision to use a bank in Singapore is to ease the facilitation of fund withdrawals as Bank Negara Malaysia (BNM) regulations state its approval is needed for every transaction exceeding RM50mil".


      The question now.....

      When the "cash" became "assets" and then "units";

      Then the "units" became "nothing";

      Why Najib is tight lipped over his lying? Where is his credibility & avcountability? Where is the US$7 billion that the PAC says is not accounted for? What kind of Finance Minister allows these things to happen?

      Awaiting for your prompt response, Kejora. Pls do so in English to test your English, righteousness, and education level since you fond of belittling me, Pak Rahman & John Doe.

      Padam
  37. Matdey pengerusi Bersatu ini penderhaka yang maa cibai
    Belum lagii PRu, jawatan PM dah berebut serabut serabai
    Tidak sedar diri dekat nak mampos, kubor dah melambai
    Pasal tu kalu jumpa keling dgn ular, keling dulu kita tibai

    BalasPadam
  38. Sedap montot cakap melayu lupa diri
    Skg mamak telan slogan ciptaan sendiri
    Cakap berapi api akhirnya barua yahudi
    Parti Cap Bunga jadi idaman hati
    Hajat ati boboi jadi Perdana Menteri
    Bahagian dan cawangan pun tak muncul lagi
    Rumah kata pergi kubo dah kata mai sini
    Dendam fitnah jadi mainannya hari ini
    Fitnah tak mampu dibungkus dengan api
    Kahakkkk thuuiiii...lu fikir la sendiri..

    BalasPadam
  39. "berfungsi sebagai pembela Agama, Bangsa dan Negara.."

    Najib ada fikir pasal itu semua ke?

    Berapa kali di fikir itu gamak nya?

    BalasPadam
  40. Scots 'have a better quality of life than the English' because they're more tolerant, liberal and their schools are superior, say BRUSSELS bureaucrats = http://www.dailymail.co.uk/news/index.html.

    Bugis Lanun di banding dengan Parti Bersatu amacam?

    BalasPadam
  41. Parti Bersatu bunga raya Din Pagoh kinii kian lemah tenat
    Ditubuh pun kerana kekecewaan politik si Matdey lahanat
    Biila rasa tidak kuat mintak tolong kominis pelir tak sunat
    Rakyat tak sokong sebab tiidak suka dengan pengkhianat

    BalasPadam
  42. GEORGE TOWN, Oct 11 —" Penang Chief Minister Lim Guan Eng challenged Umno today to state if it supports a Barisan Nasional (BN) friendly party’s proposal to turn the island state into casino-endowed Macau.

    Lim noted that the Penang Front Party (PFP) has the backing of some Umno politicians and had yesterday announced it would apply for casino licences from the federal government if it wins the next election."

    Apa nak jadi dengan umno hari ini?

    Geng si mulut burit mamak tongkang menyokong memberi lesen judi dan kasino di p.pinang!

    Tak cukup dengan merompak menyamun wang dan harta rakyat, sokong pula bisnes judi dan kasino?

    Kalau dah bernama mamak tongkang, dapat plak jenis mulut burit mamak tongkang....ya Allah kami mohon keampunan!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. 5.17 anak bongsu tuhan harun meroyan ha ha

      Padam
  43. Aku rasa Najib ada fikir pasal "berfungsi sebagai pembela Agama, Bangsa dan Negara.."

    Tapi dia kata, biar lah orang lain buat itu semua. Sebab dia ada banyak benda lain yang nak buat. 1MDB. GST, benda2 macam itu.

    1MDB dia kena fikir macam mana nak selesaikan masalah itu dan skandal itu. GST dia fikirkan kalau kena buat kali ke 2 bila gomen tak cukup duit.

    Bersatu? Apa peduli Bersatu, kata dia. Menang kalah di PRU14 pun dah berbilion Ringgit dalam akaun bank.

    BalasPadam
  44. UMNO tak cukup2 lagi ker menyamun harta rakyat? Sokong pemberian lesen judi dan kasino P.Pinang pula?

    BalasPadam
  45. Udah tak ada lagi kelibat anak2 tuhan harun haram jadah
    Pak kadok, jpc kliaun, ostat munafiq semua terima padah
    Itu le lain kali jika dada kosong, gelanggang usah diredah
    Baru tahu setajam2 ujung pedang, tajam lagii ujung lidah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Itu pantun mamak, dan kebanggaan seorang mamak. Nanti aku jawab pantun rendah diri orang Melayu.

      Secara mantiknya kamu mengaku bahawa kamu hanya memiliki lidah yang keji lagi jahat dan bukan akal yang bijak. Tapi ini kamu tak perlu pun mengaku sebab semua orang dah nampak.

      Ini pantun peringatan orang Melayu:-

      Kerana pulut santan binasa
      Kerana mulut badan binasa

      Terlajak perahu boleh berundur
      Terlajak lidah buruk padahnya.

      Sepandai2 tupai melompat
      Akhirnya jatuh ke tanah jua.

      Aku nak cau ni sebab aku nak spend time dgn famili plak ni.

      Banyak masa spent untuk menyamak anjing yang masuk rumah sejak bbrp hari. Anjing ni banyak menyalak, lidah terjelir dan banyak najis yang tumpah. Dasar anjing pulak tu, dihalau pun ia datang, dibiarkan pun ia datang dengan lidah yang terjelir-jelir.

      Kamu ingat aku takut dgn lidah keji kamu dan nak lari? Lantak kamulah luncai..

      Padam
    2. pantun?

      kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

      Padam
    3. Kih kiih kiih..pantun serupa taik ‘ostat’ ini Kejora tak beli
      Ia nya hanya aka membuat perut sakit dan hati jadii geli
      Kinii ‘ostad’ munafiq bacul dayus cabut tidak tahan dibuli
      Dah tewas terkedu diibuatnya alasan nak bersama famili

      Padam
    4. Ya betul katamu Kejora. Aku hanya sedang menanti kata ya dari pak othman dan pak rahman bagi mesej aku di atas. Lepas tu aku serahkan kamu kepada Allah.

      Tewas kepada kamu? Biar Allah tentukan. Aku sangat berharap kedua2nya berkata Ya..

      Padam
    5. Alhamdulillah kedua2nya berkata ya.
      In shaa Allah saya curi sedikit masa hari ini juga.

      Padam
  46. Anak2 tuhan harun ni pipi tersorong hidung tak mancong
    Bodoh bingaii bengap pula tu otak tahap belalang kacong
    Bila kalah berhujah mereka guna kaedah spin melencong
    Namun dah mati kutu, sekor demii sekor Kejora pancong

    BalasPadam
  47. UMNO zaman Tengku A Rahman dulu benarkan judi di Genting Highlands. Dan dia kasi Singapore FOC kpd Lee Kuan Yew. Celaka. (Kamus kata: bawak malang).

    Zaman Najib sokong judi di Penang. Kalau dia buat apa saja membawa kpd kasi Penang FOC pulak, itu ia lah .......... tak terlulis aku malang nya dan perkataan2 maki hamun nya

    BalasPadam
  48. Matdey biijak berlakon dibuka Bersatu sebagai panggong
    Namun dia sedar tak akan ke mana parti setahun jagong
    Maka dia miinta tolong dgn komiinis tak basuh punggong
    Diia hasut pula rakyat menentang yang dipertuan Agong

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mr. Smart Alec Kejora,
      Pls abstain your stupid whinning with your ridiculous pantun.

      Listen now...

      Earlier Najib said about RM4bil of 1MDB’s investment funds in the Cayman Islands was transferred to a Singaporean Bank to ease the facilitation of transactions The remaining US$1.103bil (RM4.08bil) of 1MDB’s investment funds managed by the Cayman Monetory Authority has been redeemed in cash and is kept in US currency by the BSI Bank Limited Singapore (BSI Spore).

      “The decision to use a bank in Singapore is to ease the facilitation of fund withdrawals as Bank Negara Malaysia (BNM) regulations state its approval is needed for every transaction exceeding RM50mil".


      The question now.....

      When the "cash" became "assets" and then "units";

      Then the "units" became "nothing";

      Why Najib is tight lipped over his lying? Where is his credibility & avcountability? Where is the US$7 billion that the PAC says is not accounted for? What kind of Finance Minister allows these things to happen?

      Awaiting for your prompt response, Kejora. Pls do so in English to test your English, righteousness, and education level since you fond of belittling me, Pak Rahman & John Doe.

      Padam
  49. Parti najib da main judi dan kasino plak dah....tak cukup2 ke berjudi sakan kat las vegas? Dah habis duit rakyat kena rembat, nak buka kasino di p.pinang plak?

    BalasPadam
  50. Zaman ini nak kelentong perdaya rakyat tidak lah mudah
    Maklumat ada merata cepat sampaii dan rakyat terdedah
    Bersatu ini tak laku sebab rakyat nampak ia haram jadah
    Pengerusii nya muka tak tau malu merata-rata jilat ludah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mr. Smart Alec Kejora,
      Pls abstain your stupid whinning with your ridiculous pantun.

      Listen now...

      Earlier Najib said about RM4bil of 1MDB’s investment funds in the Cayman Islands was transferred to a Singaporean Bank to ease the facilitation of transactions The remaining US$1.103bil (RM4.08bil) of 1MDB’s investment funds managed by the Cayman Monetory Authority has been redeemed in cash and is kept in US currency by the BSI Bank Limited Singapore (BSI Spore).

      “The decision to use a bank in Singapore is to ease the facilitation of fund withdrawals as Bank Negara Malaysia (BNM) regulations state its approval is needed for every transaction exceeding RM50mil".


      The question now.....

      When the "cash" became "assets" and then "units";

      Then the "units" became "nothing";

      Why Najib is tight lipped over his lying? Where is his credibility & avcountability? Where is the US$7 billion that the PAC says is not accounted for? What kind of Finance Minister allows these things to happen?

      Awaiting for your prompt response, Kejora. Pls do so in English to test your English, righteousness, and education level since you fond of belittling me, Pak Rahman & John Doe.

      Padam
  51. Bila Muydin, DAP tak mau beri jadi PM, Matdey mengalah
    Ini betul2 meletakkan Matdey dalam keadaan serba salah
    Dengan inii maka hasrat si Boboi jadi PM tamat sudah lah
    Matdey frust, di Lumut dia kata pembangkang akan kalah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mr. Smart Alec Kejora,
      Pls abstain your stupid whinning with your ridiculous pantun.

      Listen now...

      Earlier Najib said about RM4bil of 1MDB’s investment funds in the Cayman Islands was transferred to a Singaporean Bank to ease the facilitation of transactions The remaining US$1.103bil (RM4.08bil) of 1MDB’s investment funds managed by the Cayman Monetory Authority has been redeemed in cash and is kept in US currency by the BSI Bank Limited Singapore (BSI Spore).

      “The decision to use a bank in Singapore is to ease the facilitation of fund withdrawals as Bank Negara Malaysia (BNM) regulations state its approval is needed for every transaction exceeding RM50mil".


      The question now.....

      When the "cash" became "assets" and then "units";

      Then the "units" became "nothing";

      Why Najib is tight lipped over his lying? Where is his credibility & avcountability? Where is the US$7 billion that the PAC says is not accounted for? What kind of Finance Minister allows these things to happen?

      Awaiting for your prompt response, Kejora. Pls do so in English to test your English, righteousness, and education level since you fond of belittling me, Pak Rahman & John Doe.

      Padam
  52. Bersatu ini lahir dari idea puak pengkhianat yang kecewa
    Mereka ini ialah puak yg tak tahu kenyang bak ular sawa
    Tidak yakin hidup, mereka cari DAP & PKR mintak nyawa
    Kesudahan nya akan hangus lungkup jadii bahan ketawa

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mr. Smart Alec Kejora,
      Pls abstain your stupid whinning with your ridiculous pantun.

      Listen now...

      Earlier Najib said about RM4bil of 1MDB’s investment funds in the Cayman Islands was transferred to a Singaporean Bank to ease the facilitation of transactions The remaining US$1.103bil (RM4.08bil) of 1MDB’s investment funds managed by the Cayman Monetory Authority has been redeemed in cash and is kept in US currency by the BSI Bank Limited Singapore (BSI Spore).

      “The decision to use a bank in Singapore is to ease the facilitation of fund withdrawals as Bank Negara Malaysia (BNM) regulations state its approval is needed for every transaction exceeding RM50mil".


      The question now.....

      When the "cash" became "assets" and then "units";

      Then the "units" became "nothing";

      Why Najib is tight lipped over his lying? Where is his credibility & avcountability? Where is the US$7 billion that the PAC says is not accounted for? What kind of Finance Minister allows these things to happen?

      Awaiting for your prompt response, Kejora. Pls do so in English to test your English, righteousness, and education level since you fond of belittling me, Pak Rahman & John Doe.

      Padam
  53. Soalan pertama tu dh nmpk tun m memang nk kontrol kuasa. Pastu moodin turun...boboi naik. Tak nak kalah dgn lee kuan yew.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mr. Smart Alec Kejora,
      Pls abstain your stupid whinning with your ridiculous pantun.

      Listen now...

      Earlier Najib said about RM4bil of 1MDB’s investment funds in the Cayman Islands was transferred to a Singaporean Bank to ease the facilitation of transactions The remaining US$1.103bil (RM4.08bil) of 1MDB’s investment funds managed by the Cayman Monetory Authority has been redeemed in cash and is kept in US currency by the BSI Bank Limited Singapore (BSI Spore).

      “The decision to use a bank in Singapore is to ease the facilitation of fund withdrawals as Bank Negara Malaysia (BNM) regulations state its approval is needed for every transaction exceeding RM50mil".


      The question now.....

      When the "cash" became "assets" and then "units";

      Then the "units" became "nothing";

      Why Najib is tight lipped over his lying? Where is his credibility & avcountability? Where is the US$7 billion that the PAC says is not accounted for? What kind of Finance Minister allows these things to happen?

      Awaiting for your prompt response, Kejora. Pls do so in English to test your English, righteousness, and education level since you fond of belittling me, Pak Rahman & John Doe.

      Padam
  54. Pak Man,

    It is useless to wait for his response. His brain is stuck in his shit hole, so what ever come out of it just full of shits. Perhaps the same as mr go fly kite, mr telur berayun or nek terberak, guess my balls are much bigger than their brains.

    -anti jub-

    BalasPadam
    Balasan
    1. By virtue that the jerk shying away and lost of words, I reckon you're dead right.

      Padam
    2. Bloody old man!
      I was damn busy yesterday’s evening, overnight and was unable to entertain you. You don’t have to chase me, but I’ll be chasing you on and on instead.

      Since you have been barking like hell, as if a mad dog since yesterday, then, I give you my response now. I’m not going to make fun around or beat around the bush.

      I’ll quote it very simple, precise and concise:

      It’s an accusation (not an allegation), due to falsification, slander, conspiration, exploitation, manipulation, exaggeration brought out to create quarrel, chaos and havoc to the nation by the rebel terrorist chef de mission, Matdey.

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh kih kih kih

      Biila Kejora tak ada, Othaman barua bapok kemain galak
      Soalan yg sama diiulang tanya serupa hanjeng menyalak
      Mengaku tua tapi biol tak matang serupa orang gila talak
      Dah kerap jadi: ‘auw auw auw’ seperti bapok kain diselak

      Padam
    3. Is that all you can manage, it's totally rubbish. You fail miserably....poor chap...!!!

      Padam