Sabtu, 22 Oktober 2016

PANAS ~ PAS Umum Masuk BN..?


Jangan tunggu lagi ler..! Rakyat pun menunggu nunggu PAS istihar masuk BN supaya senang rakyat membuat keputusan..!

Takkan PAS berjuang semata mata nak menjadi anjing suruhan untuk memecahkan undi..?

Takkan PAS berjuang hanya untuk meletakkan calon 'ketiga' didalam pilihanraya?

Takkan PAS berjuang hanya nak menerima dedak semata?

Mungkin pemimpin PAS boleh sendawa tapi Aali PAS yang lain nak jadi apa???

Baca lanjut di sini.

Almaklum...PAS kan dah liberal..! dah macam macam ada..! PAS for all..!

Lu Fikir La Sendiri!!!


146 ulasan:

  1. Mursidul kata begitu sebab ada kaitan dengan RM90 juta di katakan di beri kpd PAS ke?

    Jangan kata PAS takda korapsi. Dulu Arwah Nik Aziz MB Kelantan kasi Perak DAP cousins Nga Ngeh apekenama nye beribu ekar balak dan tanah pertanian di Kelantan sebab nakkan mereka setuju PAS Mohd Nizar jadi "Menteri Besar Perak sakejap".

    BalasPadam
    Balasan
    1. "yang dikatakan... " ini ayat species monyet yg kena halau keluar dewan... Kafir harbi laknatullah.

      Padam
  2. Hahaha, orang PAS nak berkerjasama dgn PAS sebab ada yang nak join party sosial dengan Jho Taek dan Paris Hilton di gambar itu ke?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ayat calon upsr 5d sekolah tak habis.

      Padam
    2. Memang otak udang la kamu... 7.42 PTG

      Padam
  3. Jing Jibo belom masuk lagi. Siapa yg tak tahu Jing Jibo, dia ia lah NAJIB-PAID RESIDENT BLOGGER di blog ini, di tugaskan di sini sebab blog ini ramai pelawat dan mempengaruhi ramai pengundi. ini CV nya -

    Anjng Jibo

    Anjing Jibo di blog ini sekor saja. Tapi coba membayangkan dia ramai, konon. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

    Bola yang kecut sebab Jing Jibo ni dah tua. Masuk sini pagi petang siang malam, walau pun pukul 2-3-4 pagi. Menipu, membohong, memfitnah. Dah tua baka tapi otak budak kecik. Itu pasal apa yg dia cakap selalu nya mcm bebudak.

    Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, puiiii, terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak. Terakhir lagi, banyak pantun memantun macam kartun. Di salin C&P nya pulak, selalu ulang rangkap yang sama. Lagi terakhir: dia salin komen2 Nek Tempoyak atau tulis atas nama itu.

    Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang – Jing Jibo itu mengarut, mengata Go Fly Kite, maki hamun dan mencarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

    Anjing Jibo ini ia lah contoh penyokong yang Jibo kata di kempen PRU13 ada lah “bangang, hamjadah”, sebab tak membantu dia sikit pun dengan mengeluarkan fakta dan hujah yang munasabah untuk menaikkan imej dia yang merudum.

    Kita teruskan balas, bidas, sebat, belasah, hentam, tibai, kritik, kutuk, ketuk, sekel, pelangkong, kentot dan tahikan dia. Itu saja cara nak deal dengan dia.

    Pada masa masa nya, jangan pedulikan dia, pulaukan dia.

    BalasPadam
    Balasan
    1. itu jer modal babi sewel Matdey 7.46 ni, asyik bawa keluar taik palat lapok busuk lubang burit mak dia...ptuiiihhh...

      Padam
    2. Mulut Longkang....eloklah kawan dengan kera...

      Padam
    3. Syukurlah akhirnya tersingkap juga kebenaran mutlak. Terima kasih sekali lagi kerana mendedahkan apa yang tersirat selama ini. Tahniah Kejora....!!!

      Ayat terakhir Kejora 8:34 di atas (modal babi sewel Matdey taik palat lapok busuk lubang puki mak dia...) melambangkan perjuangan suci & laungan BN/UMNO pimpinan Najib/Rosmah yg dah jauh terpesong-songsang.

      Padam
    4. Ini komen dari ketua dukun tuhan harun. Dia takut tulis cv sbb telur dah labuh.

      Padam
    5. Kau anjing apa pulak??

      Jing Madey!

      Padam
  4. Islam itu bersaudara. Seburuk muslim itu ada imannya, tidak syirik serta ada pertimbangan pahala & dosa. Kalau yang bercakap itu musyrikin tak payah cakap banyak lah mmg jahannam. Maka memang sewajarnya UMNO dan PAS berada dalam landasan yang betul serta bergandingan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju. Tapi dah nyata UMNO tidak di landasan yg betul. Najib seleweng 1MDB dan songlap berbilion Ringgit masuk akaun dia, anak tiri dia dll. Itu landasan Bugis Melanun.

      Korapsi bukan main kuat. Semua Ahli2 Majlis Tertinggi dan Ketua2 Bahagian nya di suap Mr Cash Is King.

      Kalau PAS bersama UMNO, PAS nak korap juga ke?

      Padam
    2. Kalau ada pertimbangan pahala dan dosa mengapa pas nak bersekongkol dengan pencuri duit rakyat? Dah sah duit SRC dari KWAP pencen masuk akaun peribadi Najib dan dia pun mengaku. Sekarang ni kerajaan nak push umur pencen ke 62 tahun sebab dah tak mampu nak bayar pencen.

      Kata pas ni parti ugama islam tapi kita nampak parti kafir yang yang bersuara dan menentang perbuatan kleptrokasi.
      Cer cerita sikit????

      Padam
    3. "Tapi dah nyata UMNO tidak di landasan yg betul. Najib seleweng 1MDB dan songlap berbilion Ringgit masuk akaun dia, anak tiri dia dll. Itu landasan Bugis Melanun."

      Bagus la PAS joint parti najib chif penyamun, mungkin PAS ingat boleh tarbiah skit ngan chif penyamun dan lanun2nya, sebaliknya chif penyamun ajak hj hadi sama2 kongsi hasil penyamunan duit rakyat.

      10 untuk aku 1 untuk engko!!!

      PAS dah lupa kot bagaimana permainan umno, PAS kelantan tumbang.

      Padam
    4. Anon 7:46 kata, "Islam itu bersaudara".

      Tapi, TGHA dulu pernah mengkafirkan jutaan umat Melayu UMNO sebagai kafir.

      Kini al 'Hush Start' Kejora dari puak Najib pula memurtadkan saudara sesama Islam sebagai penganut Hindu, Kristian & Yahudi..hanya kerana perbezaan ideologi politik.

      Ada tiga pendapat, yg mana satu betul agaknya....???

      Padam
    5. Alhamdullilah kalau nak bersatu . Perang sekarang peach perpaduan orang Islam jangan terpedaya tak kira dari parti mana mesti bersatu .

      Padam
    6. Othaman Ahmad sekarang puak liberal kuasai parti pembangkang, kami tak penah cakap kau ITU murtad, dah terang2 puak liberal selam ajak orang Islam dimalaysia ajak sembayang hari sabtu 'kau nak ikut ke? Othaman Ahmad perangai puak liberal itu ajak sembahyang hari sabtu bagi mengantikan solat jumaat ,hanya orang yahudi sembahyang hari sabtu angap suci bagi mereka.

      terpulang pada kau, puak libarel ITU ada englang menghasut orang Islam di Malaysia terutama pembangkang untuk tukar solat jumaat pada hari sabtu

      Padam
    7. Teringat ceramah seorang Islamic Scholar tersohor, Sheikh Imran Nazar Hosein di negara kita, where he states.....

      In the secular European model, sovereignty was taken away from Allah and vested in the polity and state. That was blasphemy (Shirk). Allah was further stripped of supreme authority and law and these, also, were vested in the people and the state, and were institutionalized in secular government (administration, judiciary and legislature). That, also, was blasphemy (Shirk). The people not only assumed supreme authority and installed their own man-made law as supreme law, they even went on, and recklessly so, to make legally permissible that which God Himself had prohibited. Such was the case, for example, with the divine prohibition of ‘lending money on interest’, gambling and lottery. The Qur’an has described all these efforts to ‘play God’ as blasphemy (Shirk), which is the one sin that Allah Most High has warned that He would never forgive. I guess that someone would respond by accusing Allah of being fundamentalist.

      Adakah PAS, UMNO atau BERSATU parti yg di asaskan oleh Melayu Islam di bawah perlembagaan negara buatan manusia mengikut sistem sekular/demokrasi piagam Peetubuhan Bangsa2 Bersatu itu 100% islamik....?????

      Padam
    8. Bersandarkan pendapat Sheikh Imran Hosein itu, saya juga berpendapat hanya Imam Mahadi serta Nabi Isa AS yg mampu mengembalikan syariat Islam dan menghapuskan sistem sekular/demokrasi ciptaan barat...tentunya bukan PAS atau UMNO atau Parti Bersatu. Ini juga adalah bersesuaian dgn hadith2 Rasulullah SAW berhubung kait dgn ilmu akhirul zaman atau diistilahkan dalam pengajian ilmu islamic eschatology.

      Padam
    9. Dia mula spin Othaman babi, Matdey punya tukang ampu
      Udah kehabisan modal hujah, dia keluarkan citer merapu
      Sembang jer lebat tapii bingai bahalol bangang otak tepu
      Sebab itu, dulu dia kena lanyak teruk dekat blog si Parpu

      Padam
    10. Semakin menyerlah sikap & tahap ilmu di dada kejora ini/

      Padam
    11. Ada kes ke pasal 1MDB ni???

      Penyiasatan banyak tapi habuk pun tak ada..
      Dah brapa byk berita luar negra yg kata nak bawak ke mahkahmah sebab ada penggubahan ang haram, penipuan dan sebaginya....

      Tapi sampai sekarang, tak muncul muncul...

      Sekadar berita untuk memberi persepsi buruk...

      Memang cara yahudi!!!

      Padam
    12. Othaman Ahmad mana tahu propaganda yahudi, yahudi mahu orang Islam bergaduh antara satu sama lain, dia lupa media barat dikawal yahudi terutama agensi icij itu, dia mana penah baca macam propagada mesin yahudi buruk orang islam Dan musuh yahudi..

      Yahudi cakap dia bunuh 6juta tun m percaya Holocaust, hasil kajian yahudi hanya tangkap dalam kem untuk dihantar palestine malah orang yahudi degil akan bunuh.

      Hasil kajian ITU yg kena bunuh 6juta ITU adalah tentera yg berperang Dan mengikianat germen, hasil kajian ITU barat tak suka populasi yahudi semakin berkembang di euro mereka Cuba mencari satu Negara sesuai untuk yahudi.
      Cuba tengok German cuba memerangi yahudi tempatkan mereka di kem untuk hantar ketempat lain.

      Hasil kajian dibuat oleh antarabangsa cakap hanya beberapa ribu je yahudi degil dibunuh tak mahu berpindah selebih ada tentera Dan orang awam mengikianat Negara dibunuh

      Padam
  5. Hidup umno..hidup pas.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hidup UMNO dan BN

      Terima Kasih PAS

      Hancur pembangkang tak guna dan pondan!!! Kena provoke sikit, lari keluar dewan....bodoh punya ahli parlimen!!!!

      Padam
  6. SEMUA BARUA.. FITNAH SELEWENG DUIT LAGI
    BILA MINTAK BUKTI MEREKA LARI SEMBUNYI
    DOJ DAN FBI BILA NAK ACTION NI.?.
    TUNGGU KUCING BERTANDUK TAK TANGKAP LAGI

    GELABAH SUNGGUH DENGAN.PARTI PAS
    KALAU GABUNGAN UMNO/PAS TAK SALAH
    MEDDEY KITTY MONTOTNYA DAH PANAS
    BILA UMNO/PAS UNTUK PERPADUAN UMMAH

    PERPADUAN UMMAH MENJELMA KINI
    MULA LAH FITNAH KESANA SINI
    UMNO/PAS DAH BERSATU HATI
    SEMUA BARUA YAHUDI GELABAH MACAM BABI..


    kikikikkkiki...

    BalasPadam
    Balasan
    1. UMNO dibawah Najib....tidak pernah jujur pada PAS...Contohnya :

      MEMBENTANGKAN RUU 355 DI PARLIMEN

      Hari Pertama Persidangan di Parlimen - usul pembentangan berada pada No. 4.
      Hari kedua, menurun ke nombor 7.
      Bagaimana hari ketiga?LANGSUNG TIADA

      Perlengahan ini merupakan satu amaran kepada PAS.

      #BaikPunyerCilok #SapeKenaCilok

      Padam
    2. FuuCccKkk...👀👯

      Padam
    3. BN dan UMNO akan menang besar dlm PRU 14

      Terima kasih PAS

      Padam
    4. Sdra 8:50 ptg..

      Kalau dikaji sejarah PRU negara, PAS memang selalu Lebai Malang jadi keldai tunggangan UMNO, Semangat 46, PKR, DAP dan kini balik semula kpd UMNO. Macam dialog filem 'Madu Tiga'...kesiannnnn...kesiannnn.....!!!

      Padam
  7. Memang satu tiindakan yang biijak sebuah parti lama Pas
    Mereka sudah nampak geng pembangkang nyata hampas
    Ahli2 nya Melayu Islam yg tiidak rela negara kafir rampas
    Nak pertahan maruah Melayu/Islam hingga hujung napas

    BalasPadam
  8. Pas tak mahu lagii terpedaya dengan helah pembangkang
    Sudah masak niiat jahat komiinis dan kaki main belakang
    Ditambah lagi dgn rencana bodoh jahat Matdey pedukang
    Mereka tak sanggup liihat Melayu/Islam jadii terkangkang

    BalasPadam
  9. Kepada Allah kita berserah.Semoga Islam bersatu demi Agama Bangsa dan Negara.
    Ingatlah kafirin takkan berdiam diri sehingga kamu mngikutinya.
    Kekurangan kawan jangan dibesarkan..raikan kelebihannya.Insya Allah berkat dan berpahala

    BalasPadam
  10. Gabungan Melayu/Islam PAS & UMNO memang lah wajar
    Kalu diiikutkan tuntutan agama Islam ia sangat le sejajar
    Lama juga dengan pembangkang Pas dah banyak belajar
    Kali ni bersama BN puak babi keldai Matdey kita kan ajar

    BalasPadam
  11. Kesian Mahathir untuk melihat anak tersayangnya menjadi PM munkin take tercapai. Besok2 Bila ada upacara "Malaysia Berselawat" kami akan undang ko 3 beranak. Datanglah ye?

    BalasPadam
  12. Kpd Ahli2 Pas dan Pemimpinnya:
    Dlm pas ada ahli yg jadi batu api tukang cucuk mandaliar.Mrk akan bising dgn sumpah seranah keji umpat sehingga kelihatan sudah terkeluar batas fikah.Mrk bagai gunting dlm lipatan.Dimulut lain dihati lain.
    Bukti : 1.Din Pudu 2.Mat Sabu Hotel Perdana 3.Khalid G***
    Kemana halatuju mereka.Mrk adalah kami carut marut dan meraih populariti dlm parti dgn cara yg keji.
    4. Datuk Din P. Kubur.....akhirnya meng zahirkan hakikat berpaksi parti lgbt PKR
    5. Mahfussse Helo Helo.....terus menurut kata hatinya yg sudah nyata kiblatnya.

    BalasPadam
  13. Pas kini kan bersama menegakkan parti BN simbol dacing
    Mereka tahu sinambungan kuasa Melayu amat meruncing
    Mereka tak mau lagii kotor dgn pembangkang taik kucing
    Biar puak kominis & geng peliwat tu saling lawan kencing

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pembnagknag tak boleh diharap...

      PBPM lagi tak boleh diharap...ada hati nak jadi PM konon....hehehe...leps yu kena kencing...

      Bodoh punya strategi....aal aal lagi nklantik TSMY nak jadi PM bila pembnagknag menang...

      Allah nak tunjuk yg PBPM ditubuh nak jadikan TSMY jadi PM...madey ingat dia boleh bodohkan PKR, DAP dan AMANAH...

      Hehe...memang pembangknag akan hancur...

      Padam
  14. PAS menolak pembangkang, mereka pilih perjuangan suci
    Lagii pulak, cara Matdey pecah belah Islam, mereka benci
    Jugak mereka tidak rela lihat Perdana Menteri dimaki caci
    Mudah-mudahan pegerakan Bersatu akan makiin terkunci

    BalasPadam
    Balasan
    1. Othaman....kau parti atau penyokong mana???

      Citer sikit..Daripada asyik tulis perkataan bodoh ajer!!!

      Aku penyokong UMNO dan BN..!!!

      Hidup BN dan UMNO....

      Padam
    2. PRU 14 adalah penentuan bagi rakyat seluruhnya. Rakyat mungkin akan menemui beberapa perubahan dan kebaikan seperti tiada lagi GST, tadbir urus kerajaan yang lebih baik, pemimpin yang lebih bertanggungjawab, dalang dan petualang 1MDB dapat diketahui, rakyat Kelantan mendapat royalti, hak yang lebih baik bagi Sabah dan Sarawak dan pelbagai lagi kemungkinan sekiranya kerajaan baru yang bukan ditunjangi oleh UMNO dan BN yang mengambil alihnya.

      Sekiranya terus di bawah BN, boleh saja dibayangkan bahawa bukan saja Najib dan Rosmah masih ada seperti biasa dan mungkin lebih luar biasa, malah kita akan terus melihat kelibat Salleh Said Keruak, Nazri Aziz, Rahman Dahlan, Jamal Md Yunus dah mereka yang sepertinya terus mewarnai caca-marba negara.

      Tidak mustahil juga, GST turut dinaikkan lagi kadarnya, menteri-menteri bertambah kaya dan kleptokrasi lagi mega angkanya.

      Gagal menyingkirkan Najib dalam PRU 14 juga bermakna berakhirlah perjuangan Tun Mahathir untuk menyelamatkan negara ini. Rasuah, penyelewengan, mencuri wang negara dan aktiviti kleptokrasi tidak mustahil akan terus berleluasa.

      Sekiranya berjaya menyingkirkan Najib, diikuti langkah-langkah memulihkan semula imej negara, Tun Mahathir akan lebih dikenang sebagai pemimpin yang hebat dalam sejarah negara, sama ada ketika berkuasa mahu pun setelah tiada kuasa.

      Padam
    3. APAKAH GST ITU ISLAMIK?

      Zakat adalah cara Allah lengkapi para khalifahNya tentang kekuatan ekonomi rakyat pimpinanan mereka. Jika zakat tinggi dan tumbuh baik, maka ekonomi ummah kian baik. Zakat adalah wajib dan voluntary.

      GST sebenarnya ubahsuaian kpd zakat. Namun zakat cuma 2.5% dari yg wajib. GST 6%. Di atas GST sudah ada cukai Koprat dan Individu bernilai 25-28%. Dgn GST bebanan ini melata dan jadi sangat berat.

      Soalnya, jika zakat cuma 2.5%, dan GST adalah ubahsuaian zakat, maka (1) jika Maqasid adalah tujuan Najib MO1, maka kenapa GST tidak mendekati zakat dari segi perlaksaan dan pengurusannya? (2) Yg lebih penting, dikatakan tanpa GST 20-24% kebocoran Cukai Koprat dan Individu berlaku, maka setelah GST dilaksanakan, apakah kutipan Cukai Koprat n Individu kian lebih baik? Jika itu benar, maka GST harus turun kadarnya menghampiri zakat dan tidak terus bertahan dan atau naik ….

      22 tahun Tun Mahathir memerintah, beliau tidak mengendahkan tekanan luar (khusnya negara barat) untuk menarik balik sabsidi kpd rakyat & mengenakan cukai GST. Tapi Najib, kerana lembik tak ada jati diri, dia telah menderhaka kpd Tun Mahathir & khianat kpd bangsa & negara bila dia mengikut kehendak dunia luar yg kini mencengkam kehidupan rakyat.

      Berjiwa Islam kah Najib nie.....?????

      Padam
    4. Tahukah Anda kedai apek lari dari cukai SST ITU 10%.

      Tahukah Anda kedai untung 5000ribu cukai sst 10%,lari cukai mereka
      hanya menbanyar cukai 4ribu je selebih 26ribu lebih mana pergi cukai SST yg kau sokong itu sila jawab Othaman Ahmad?.

      Melalu gst 6% riset jual beli kita akan ketahui keuntungan syarikat mereka patut bayar cukai koperat,rakyat ketahui syarikat ini menbanyar cukai gst 6%

      Syarikat menipu SST mereka tak ada simpan resit jual beli Dan mereka ambil remih tentang, ada menipu akaun syarikat tentang keuntungan syarikat mereka, mereka menbanyar cukai ikut koperat ikut suka mereka je, dulu ada setegah kedai pun menbanyar SST tapi rakyat tak ketahuinya sebab tak ada di catankan penjual resit 6%.

      Gst hanya hanya menbanyar zakat 2.5 je selebih untuk pembanggunan Negara Dan pertahanan.


      Tahukah Anda Arab suadi akan melaksanakan gst pada tahun 2018 disebab penurunan cukai minyak dia

      SST tak ada untungan Negara sebab mereka tak menbanyar cukai patut bayar oleh kedai untung 500ribu ITU ,malah cukai koporat menipu.

      Dizaman era tun m hanya menbiarkan mereka ini bermahajara rela kedai besar dibiarkan tak menbanyar cukai SST ITU. Hanya syarikat tahu hormati undang2 Negara menbanyar cukai SST itu

      Cukai dengan zakat Dan jizyah adalah berbeza, zakat untuk pembangguan sosial Islam Dan jizyah pula pembangunan bukan islam, ,cukai untuk pertahanan Dan pembangunan negara.

      Othaman Ahmad setiap cukai mesti bayar zakat. cukai gst talah menbanyar zakat Dan jizyah melalui brim dan sumbsidi ITU untuk zakat Dan jizyah 2.5%

      Tak kan nak 100% cukai gst nak bagi zakat ada faham tak

      Padam
  15. Pengikut tuhan harun mlm ni nampak bengkeng dan makin nyaring menyalak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Masih tak lepas berkomat kamit dgn kalimat tuhan....???

      Padam
  16. Geng peliwat, geng kutty, geng kuali serta geng komunis bertarung dlm acara kemuncak kencing berdiri.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Satu luahan yg langsung tak berciri ilmuan.

      Padam
    2. Geng carca marba...

      Madey memang perosak kepada pakatan pembangknag...

      Elok lah tu...lepas ni madey dan parti dia akan dikuburkan oleh PKR/DAP/Amanah...

      Sebab terlalu bongkak!!!...Tubuh parti pun atas dasar dendam dan nak guling Najib yg dipilih oleh rakyat.(memang tak berkat pun)..Tak sabar langsung....Tunggu ajerlah PRU 14 nanti....

      Padam
  17. Memang amat cantiik gabungan UMNO-PAS Melayu/Islam
    Kpd kesinambungan bangsa agama beri kesan mendalam
    Marii kita hancurkan cacai Matdey dua muka punya talam
    Puak kafir komiinis dan cacai si peliwat kita kasi tengelam

    BalasPadam
    Balasan
    1. .....................????????

      Padam
    2. Setuju.....Amat cantiik gabungan UMNO-PAS Melayu/Islam

      Hanya munafik ajer yg tak suka

      Padam
    3. Iyer ker....??? Cuba renungkan ini.....

      PAS - Parti Ajaran Sesat.
      UMNO- Untuk Macai Najib Only.

      Dah elok ler tu dua2 bergabung....

      Parti Ajaran Sesat Untuk Macai Najib Only. Betul tak....???

      Padam
  18. PAS dan UMNO memang awal lagi sepatut nya bergabong
    Kita Melayu/Islam perlu berjuang di bawah satu bumbong
    Puak kominis dan pengikut peliwat kita sepak melambong
    Kita ganyang puak pencacai Matdey yang bodoh sombong

    BalasPadam
  19. 9.19,

    Setuju sangat, raja rasuah dengan PAS isle (bukan islam) bergabung....malaysia going yo the dogs

    Kesinambungan bamgsa korup dan rasuah di dokong melayu isle beri kedan mendalam.

    InsyaAllah mahathir masih dirindui rakyat untuk selamat dari bamgsa lorup dan melayu isle sebab hanya ada satu muka talam

    Sesungguhnya kafir komunis dan peliwat memang dilaknat Allah seprti juga bamgsa korup dan melayu isle.

    BERSATU...... insyaAllah bakal menerajui bangda yang tidak korup dan mengembangkan agama islam yang betul. Nyshlah penyamun dsn isle yang menyesatkan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Geng pembangkang memang carca marba...

      Madey memang perosak kepada pakatan pembangknag...

      Elok lah tu...lepas ni madey dan parti dia akan dikuburkan oleh PKR/DAP/Amanah...

      Sebab terlalu bongkak!!!...Tubuh parti pun atas dasar dendam dan nak guling Najib yg dipilih oleh rakyat.(memang tak berkat pun)..Tak sabar langsung....Tunggu ajerlah PRU 14 nanti....

      Padam
  20. Memang terbaiik betul UMNO dan PAS dalam satu barisan
    Baru le dikatakan partii Melayu & Islam yang berwawasan
    Bukan seperti perjuangan untuk peribadi punya kepuasan
    Meroyan raban tidak dapat terima anak punya ketewasan

    BalasPadam
  21. Bahayanya Ulamak Su'u.

    Diriwayatkan dari Anas bin Malik Ra. sebuah hadis:

    ﻭَﻳْﻞٌ ِﻷُﻣَّﺘِﻲْ ﻣِﻦْ ﻋُﻠَﻤَﺎﺀِ ﺍﻟﺴُّﻮْﺀِ ﻳَِﺘَّﺨِﺬُﻭْﻥَ ﻫَﺬَﺍ ﺍﻟْﻌِﻠْﻢَ ﺗِﺠَﺎﺭَﺓً ﻳَﺒِﻴْﻌُﻮْﻧَﻬَﺎ ﻣِﻦْ ﺃُﻣَﺮَﺍﺀِ ﺯَﻣَﺎﻧِﻬِﻢْ ﺭِﺑْﺤﺎً ِﻟﻸَﻧْﻔُﺴِﻬِﻢْ ﻻَ ﺃَﺭْﺑَﺢَ ﺍﻟﻠﻪُ ﺗِﺠَﺎﺭَﺗَﻬُﻢْ

    Kebinasaan bagi umatku (datang) dari Ulama Su’u, mereka menjadikan ilmu sebagai barang dagangan yang mereka jual kepada para penguasa ketika mereka hendak mendapatkan keuntungan bagi diri mereka sendiri. Allah tidak akan memberikan keuntungan dalam perniagaan mereka itu. (HR al-Hakim)

    Sayidina Anas Ra juga meriwayatkan:

    ﺍﻟْﻌُﻠَﻤَﺎﺀُ ﺃَﻣَﻨَﺎﺀُ ﺍﻟﺮُّﺳُﻞِ ﻣَﺎ ﻟَﻢْ ﻳُﺨَﺎﻟِﻄُﻮْﺍ ﺍﻟﺴُّﻠْﻄَﺎﻥَ ﻭَ ﻳُﺪَﺍﺧِﻠُﻮْﺍ ﺍﻟﺪُّﻧْﻴَﺎ ﻓَﺎِﺫَﺍ ﺧَﺎﻟَﻄُﻮْﺍ ﺍﻟﺴُّﻠْﻄَﺎﻥَ ﻭَ ﺩَﺍﺧَﻠُﻮْﺍ ﺍﻟﺪُّﻧْﻴَﺎ ﻓَﻘَﺪْ ﺧَﺎﻧُﻮْﺍ ﺍﻟﺮُّﺳُﻞَ ﻓَﺎﺣْﺬَﺭُﻭْﻫُﻢْ ﻭَﻓِﻲْ ﺭِﻭَﺍﻳَﺔٍ ﻟِﻠْﺤَﺎﻛِﻢِ ﻓَﺎﻋْﺘَﺰِﻟُﻮْﻫُﻢْ

    Ulama adalah kepercayaan para rasul selagi mereka tidak bergaul dengan penguasa dan tidak asyik dengan dunia. Jika mereka bergaul dengan penguasa dan asyik dengan dunia maka mereka telah mengkhianati para rasul. Karana itu jauhilah mereka. (HR al-Hakim)

    ﻗﺎﻝ ﻋﻤﺮ ﺭﺿﻲ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻨﻪ: ﺇﻥ ﺃﺧﻮﻑ ﻣﺎ ﺃﺧﺎﻑ ﻋﻠﻰ ﻫﺬﻩ ﺍﻷﻣﺔ ﺍﻟﻤﻨﺎﻓﻖ ﺍﻟﻌﻠﻴﻢ. ﻗﺎﻟﻮﺍ: ﻭﻛﻴﻒ ﻳﻜﻮﻥ ﻣﻨﺎﻓﻘﺎً ﻋﻠﻴﻤﺎً؟ ﻗﺎﻝ : ﻋﻠﻴﻢ ﺍﻟﻠﺴﺎﻥ ﺟﺎﻫﻞ ﺍﻟﻘﻠﺐ ﻭﺍﻟﻌﻤﻞ .

    Sayyidina Umar Bin Khatthab Ra. berkata “Sesungguhnya kekhawatiran yang paling aku khawatirkan dari umat ini adalah para munafiq yang berilmu”

    Para sahabat bertanya “Bagaimana orang munafiq tapi ia alim?”

    Sayyidina Umar Ra. menjawab “Mereka alim dalam lisannya tapi tidak dalam hati dan amalnya”

    BalasPadam
    Balasan
    1. "Sayyidina Umar Ra. menjawab “Mereka alim dalam lisannya tapi tidak dalam hati dan amalnya”

      Persoalannya,

      Sanggupkah PAS bersekongkol, bersyubha dengan chif penyamun dan lanun2nya?

      Padam
    2. Pas tidak sanggup bersekongkol dgn monyet gila

      Padam
    3. PKR dan AMANAH sanggup bersekongkol dengan DAP yg terang menentang Raja melayu dan Islam sebagai agama rasmi serta parti yg palin rasis...

      Padam
  22. PAS piilih BN sebab tiidak mau berada di pihak yang salah
    Mereka tak rela jadi tali barut Yahudi dan kafir laknatullah
    Perjuangan puak babi nak selamat negara hanyalah helah
    Sebaliknya si tua kutok tu buat Melayu/Islam pecah belah

    BalasPadam
    Balasan
    1. 9.42

      Hidup PAS sentiasa beristigomah perjuangan islamnya,
      Sanggupkah mereka bersetongkol dengan chif penyamun dan lanun2nya,
      Perjuangan kami tiada berkepentingan hanya,
      Kerana alifbata bukanlah hakmilik chif penyamun punya.

      Padam
    2. Siapa penyamun??

      Mana dia yg kata nak saman atau dakwa di mahkahmah??

      Cuma berita ajer yg lebih...auta dan penipu..

      Masih tak ada bukti dan memang tak akan ada bukti pun..

      Syok kat media yahudi ajer...habuk pun tak ada.

      PAS cerdik...PKR,PBPM dan AMANAH, bodoh sebab otak dah korup dan jadikan media yahudi sebagai kitab rujukan....bodoh!!!

      Padam
  23. بَشِّرِ ٱلۡمُنَـٰفِقِينَ بِأَنَّ لَهُمۡ عَذَابًا أَلِيمًا (١٣٨) ٱلَّذِينَ يَتَّخِذُونَ ٱلۡكَـٰفِرِينَ أَوۡلِيَآءَ مِن دُونِ ٱلۡمُؤۡمِنِينَ‌ۚ أَيَبۡتَغُونَ عِندَهُمُ ٱلۡعِزَّةَ فَإِنَّ ٱلۡعِزَّةَ لِلَّهِ جَمِيعً۬ا (١٣٩)

    Sampaikanlah khabar berita kepada orang-orang munafik: Bahawa sesungguhnya disediakan untuk mereka azab seksa yang tidak terperi sakitnya.
    (An_Nisak, ayat 138)
    (Iaitu) orang-orang yang mengambil orang-orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Tidaklah patut mereka (orang-orang munafik) mencari kekuatan dan kemuliaan di sisi orang-orang kafir itu, kerana sesungguhnya kekuatan dan kemuliaan itu semuanya ialah milik Allah, (diberikannya kepada sesiapa yang dikehendakiNya).
    (An-Nisak, ayat 139)
    ____________________________________________

    Kalau nak dibandingkan dgn suasana politik di Malaysia sekarang, puak munafiq ini dulu sangat membenci dan bermusuhan dgn puak kafir kominis yg sangat memusuhi orang Islam/Melayu.

    Tetapi kini, bagi puak2 munafiq ini, apabila mereka terdesak dan mendapati kekuatan mereka tidak cukup untuk menumbangkan kerajaan yg ada, mereka dengan menggadai maruah pergi mendampingi puak kafir harbi ini untuk meminta pertolongan. Puak kafir yang dulu mereka labelkan sebagai kominis, musuh negara, musuh Melayu dan musuh Islam ini, sanggup mereka jadikan kawan untuk bersandar kekuatan
    Tindakan puak munafiq ini adalah semata-mata untuk mencari/menumpang kekuatan. Dan mereka berharap akan mendapat kemuliaan jika berjaya menumbang kuasa Islam/Melayu yang ada sekarang. Namu Allah tegaskan mereka tidak mulia di sisiNya sebab Allah katakan tidak patut mereka berbuat begitu. Mereka melanggar larangan Allah, sedangkan mereka sendiri tahu akan kejahatan puak kafir itu.

    Mereka, puak munafiq ini lebih yakin dengan pertolongan kafir kominis berbanding dengan pertolongan Allah…

    PAS dah menyedari akan seruan ayat Allah ini dan mereka tidak mahu lagi mencari kekuatan dengan bersandar kepada puak kafir itu. Mereka lebih yakin dengan perjuangan yang suci dan terpisah dari pengaruh atau mengikut telunjuk puak kafir harbi laknatullah itu.

    Syabbas PAS!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apa salahnya berkawan dgn orang kafir. Nabi pun berbuat baik dgn orang kafir dan yahudi.
      Orang yg paling Munafik sekarang ialah orang menyokong kleptrokasi.

      P/s ko hanya dpt duit geli2 je dari bugis.

      Padam
    2. Begini le sikap dan sifat cai-cai babi Matdey punya belaan
      Cai-cai babi ni akan menolak walaupun dalil dari Al-Quran
      Mereka sudah sampai ke tahap bingai biol tidak ketahuan
      Sebab, bagi cai babi ni, Matdey ler nabi Matdey lah tuhan

      Padam
    3. بَشِّرِ ٱلۡمُنَـٰفِقِينَ بِأَنَّ لَهُمۡ عَذَابًا أَلِيمًا (١٣٨) ٱلَّذِينَ يَتَّخِذُونَ ٱلۡكَـٰفِرِينَ أَوۡلِيَآءَ مِن دُونِ ٱلۡمُؤۡمِنِينَ‌ۚ أَيَبۡتَغُونَ عِندَهُمُ ٱلۡعِزَّةَ فَإِنَّ ٱلۡعِزَّةَ لِلَّهِ جَمِيعً۬ا (١٣٩)

      Sampaikanlah khabar berita kepada orang-orang munafik: Bahawa sesungguhnya disediakan untuk mereka azab seksa yang tidak terperi sakitnya.
      (An_Nisak, ayat 138)
      (Iaitu) orang-orang yang mengambil orang-orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Tidaklah patut mereka (orang-orang munafik) mencari kekuatan dan kemuliaan di sisi orang-orang kafir itu, kerana sesungguhnya kekuatan dan kemuliaan itu semuanya ialah milik Allah, (diberikannya kepada sesiapa yang dikehendakiNya).
      (An-Nisak, ayat 139)

      ...................

      Bahagian pertama (maksud munafik atau hipokrit)

      Munafik atau Munāfiq (kata nama, daripada bahasa Arab: منافق, jamak munāfiqūn) adalah terminologi dalam Islam yang merujuk kepada mereka yang berpura-pura mengikuti ajaran agama namun sebenarnya tidak mengakuinya dalam hatinya.

      Berdasarkan Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim, Nabi Muhammad s.a.w mengatakan :

      "Tanda orang-orang munafik itu ada tiga keadaan.
      Pertama, apabila berkata-kata, dia berdusta.
      Kedua, apabila berjanji, dia ingkari.
      Ketiga, apabila diberikan amanah (kepercayaan), dia khianati".

      #Ketiga tiga ciri ini terdapat dalam diri chif penyamun dan lanun2nya.


      Berikut adalah ciri-ciri orang munafik menurut Islam.

      Dusta
      Khianat
      Fujur dalam pertikaian
      Ingkar janji
      Malas beribadah
      Riya'
      Sedikit berzikir
      Mempercepat solat
      Mencela orang-orang yang taat dan soleh
      Mengolok-olok al-Quran, as-Sunnah, dan Rasulullah s.a.w.
      Bersumpah palsu
      Enggan berinfak
      Tidak menghiraukan nasib sesama kaum Muslimin
      Suka menyebarkan khabar dusta, senang memperbesar peristiwa atau kejadian
      Mengingkari takdir, selalu membantah dan tidak redha akan takdir Allah s.w.t.
      Mencaci maki kehormatan orang-orang soleh
      Sering meninggalkan solat berjamaah
      Membuat kerusakan di muka bumi dengan dalih mengadakan perbaikan
      'Tidak sesuai antara zahir dengan batin secara zahir
      Takut terhadap kejadian apa saja
      Beruzur dengan dalih dusta
      Menyuruh kemungkaran dan mencegah kemakrufan
      Bakhil dalam masalah kebajikan
      Lupa kepada Allah s.w.t.
      Mendustakan janji Allah s.w.t. dan RasulNya
      Lebih memperhatikan zahir, mengabaikan batin
      Sombong dalam berbicara
      Tidak memahami masalah-masalah agama
      Bersembunyi dari manusia dan menentang Allah dengan perbuatan dosa
      Senang melihat orang lain susah, susah bila melihat orang lain senang

      #amat jelas sekali mudah difahami siapakah digambarkan dan ciri2 manusia ini.




      Padam
    4. Bahagian kedua;

      Siapakah manusia yg digambarkan munafik atau hipokrit ini?

      .............


      Pasni letak komen pantun kartun, seterusnya komen maki hamun, cacian kata2 kesat lucah, seterusnya komen copy paste ayat alquran hadis, diserikan dengan cacian kata2 kesat dan lucah, seterusnya komen cakap omputih, tukar mode, letak komen nek tempoyak, masuk lagi komen cacian kata2 kesat dan lucah, tukar mode lagi jadi ostat, lagi komen cacian kata2 kesat lucah, seterusnya tukar loghat utara,pantai timur, nogori, sabah sarawak, pastu diserikan lagi dengan komen cacian kata2 kesat lucah.

      Tu pasal dia suka angkat bakul sendiri kemudian menghebahkan beliau berkemahiran.

      Anjing tetap anjing la, sekadar menyalak bukit, tin kosong, hanya sekadar berdengong telinga.

      Takder isi, takder fakta, kemahiran yg ada pada anjing ni, alih topik, alih tiang gol, alih pembaca dari beri tumpuan.

      P.s

      Komen copy paste nek tempoyak, anjing najib letak ni dah lengkap maki hamun, cacian, kata2 kesat, lucah....jadi, anjing najib ni tak perlu lagi beri tambahan kata2 kesat, setiap satu komen diberikan.

      Padam
    5. itu jer ler yg babi biol sewel Matdey 10.29 ni tahu...
      kesian, dulu mak bapak babi biol ni tak hantar sekolah tinggi...

      Padam
    6. Itu ler saja yg babi biol Matdey 10.29 tahu dan asyik ulas
      Bodoh bengap tolol sebab masa sekolah dulu dia pemalas
      Mesti babi ini selalu kena berdirii atas kerusii dalam kelas
      Perut & telinga pula mestii habis lebam sering cikgu pulas

      Padam
    7. Bahagian ketiga (maksud munafik atau hipokrit)

      Suatu ketika dahulu taktik umno adalah untuk menakut nakutkan orang melayu dengan propaganda komunis, dap dan cina. Tujuannya hanyalah untuk mendapat simpati, pengaruh dan undi org melayu, ditambah
      pula org melayu (termasuklah bumiputra iban/kadazan dll) memerangi puak komunis yg dianggotai majoritinya kaum cina.

      Tetapi hari ini rakyat lebih mementingkan bagaimana untuk mencari sumber pendapatan menampung keperluan keluarga dengan beban kian meningkat dan kos harga harga barang naik menggila setiap hari.

      Adalah tidak menghairankan apabila parti PAS menyertai gabungan pakatan rakyat dimana mereka
      hampir2 menumbangkan parti najib.

      Adakah parti PAS sudah lupa terhadap segala tohmahan yg dilemparkan dan juga batuapi terhadap nereka oleh parti najib ini?

      Atau adakah parti PAS sudah lupa provokasi yg dlakukan oleh parti umno sehingga menyebabkan PAS tumbang di kelantan juga di terengganu?

      Jika arwah tuan guru hj nik aziz masih hidup hari ini, pasti tuan guru tidak akan memaafkan tindakan pemimpin2 PAS hari ini dengan bersekutu parti umno yg sudah terlalu korup !!!

      Fikir2kan lah wahai ahli parti PAS sekalian.

      Padam
    8. UNTUK AHLI-AHLI PKR:

      Bagai mana boleh tertubuh PKR?

      Tahun 1998 berlaku reformasi yang besar, para penyokong Anwar Ibrahim berdemontrasi besar-besaran menentang Mahathir. Mereka mendakwa Mahathir merancang konspirasi fitnah liwat dan zina ke atas Anwar untuk membunuh terus karier politik Anwar. Mereka juga mendakwa Mahathir telah menyalahgunakan jentera kerajaan seperti polis dan mahkamah untuk tujuan jahat dan kotornya itu.
      Mereka menuntut keadilan ke atas ‘penganiayaan’ terhadap Anwar.

      Adakah mereka, penyokong Anwar @ PKR ini di pihak yg benar?

      Jika mereka di pihak yg benar, maka Mahathir harus ditentang habis-habisan hingga ke akhir hayat. Bagaimana boleh dibiarkan seorang fasiq yang menganiaya ketua kita, dibiarkan dgn senang lenang bebas, sedangkan ketua kita yang tidak bersalah menderita malu sekeluarga dan merengkok dalam penjara! Jangan dibiarkan langsung manusia yang sebegitu durjana dan tidak beragama ini mendekati kita, parti kita atau ketua kita.Dan Anwar pula, bolehkah dengan senang mengampunkan dan melupakan semua penganiayaan terhadapnya itu dengan begitu mudah?

      Ambil andaian kedua, iaitu Anwar memang bersalah, dia meliwat beberapa orang lelaki dan berzina dengan isteri orang. Selepas Anwar dipenjara, Mahathir dengan tegasnya berkata, ‘seorang yang tidak bermoral tidak layak menjadi pemimpin’. Sekarang Mahathir bersetuju dan mahu pula menerima cadangan PKR dan DAP untuk melantik Anwar menjadi PM (selepas cadangannya melantik Muhiyidin ditolak PKR dan DAP) sekiranya pembangkang berjaya menumbangkan BN pada PRU14 nanti. Manusia jenis apakah Mahathir ini? Binatang, dalam politik, bukan manusia, itu kata Zainudin Mydin (Zamkata) dalam rencananya.

      Dan sekirannya kamu orang-orang PKR bersetuju bahawa memang Anwar bersalah dalam kes liwat dan zina itu, apa asas perjuangan kamu sekarang? Berhentilah melalak dan menyalak, bubarkan saja parti PKR yang tak ada asas perjuangan lagi. Lupakan saja mimpi lama untuk melihat Anwar, si raja peliwat itu menyandang jawatan perdana menteri Malaysia.

      Tapi, jika kamu masih rasa diri kamu pejuang yang menuntut keadilan ke atas Anwar, yang kamu kata telah difitnahkan oleh Mahathir, apakah kamu mahu bersama manusia bedebah durjana yang tak berperi kemanusiaan ini? Jika kamu merasa diri pejuang jantan yang masih bangga dengan nama Parti Keadilan Rakyat, maha sediakan penumbok dan penerajang untuk Mahathir puaka itu.

      Fikir2kan lah wahai ahli parti PAS sekalian.

      Padam
    9. Fikir2kan lah wahai ahli parti PKR sekalian.

      Padam
    10. Kita bergaul dgn puak kafirun dgn harapan & doa agar perlakuan kita sebagai Muslim sejati menjadi contoh & teladan bagi puak kafirun tertarik dgn Agama Islam...sekali gus kita berdakwah & berjihad demi yg haq. Ini tidak..di pihak yg sana malah mengkafir & memurtadkan saudara sesama Islam. Tak faham lnagsung....????

      Padam
    11. Bergaul dgn puak DAP kominis tu, jgn harap ler korang nak tarik mereka kpd Islam...silap gaya korang yg tertarik jadi kominis.
      Tengok ler mereka bantah laungan azan dan syarahan agama guna pembesar suara, mereka tak mahu lihat tulisan jawi pada papan tanda jalan...mereka bantah anak perempuan mereka pakai baju kurong di sekolah kebangsaan dll...itu belum lagi mereka berkuasa...

      Sudahlah Othaman bapok mubaligh Hindu, ngko memang ada agenda sendiri untuk murtadkan lebih ramai lagi umat Islam...

      Padam
    12. Syabas PAS....ulasan 11.22 PTG memang terbaik..

      Gunalah akal sikit wahai orang melayu dan Islam..

      Carilah kebenaran....tapi jgn jadikan media antarabanga yg dikuasai oleh yahudi sebagai bahan rujukan....

      Ya Allah ...berilah mereka hidayah

      Hidup BN dan UMNO

      Terima Kasih PAS

      Hancur pembangknag yg lain!!

      Padam
    13. Othaman tu info dah outdated!!!

      Sama ajer mcm madey, berita yg diulang ulang...

      Sibuk pasal kafir mengkafir....yg lepas lepaslah...

      Ada ke lagi Hadi buat mcm tu sekarang???

      Padam
    14. Nope...you got it wrong, punk. Tun Mahathir & me are vintage. Though getting older and older, but we always think ahead and adapt well to changes. If I'm not mistaken, both of us have been computer literate since the early 80s when most of you guys were still in pampers or shorts. We certainly are not outdated, be we outshone, as the old saying says, 'getting older means getting wiser'.

      Padam
  24. Parti Najib dan parti Hadi memang layak bersatu. Orang umno dah tinggalkan parti Najib. Lepas ni orang pas pula tinggalkan parti Hadi.
    Jika orang umno sejati dah masuk Bersatu, tak mustahil orang pas tinggalkan parti Hadi dan masuk Amanah. Tunggu masa je.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kasihan ler sungguh dengan cai babi biol Matdey Malabari
      Dia berangan-angan bermimpi dan berkhayal syok sendiri
      Begitu lah cara cakap menyedapkan hatii puak haluan kiri
      Sedangkan Bersatu nantii ditalkin, hanya membiilang hari

      Padam
    2. Apa ilmu & manfaat yg dapat diraih dari pantun sampah Kejora?

      Padam
    3. citer sikit...sekarang brapa ahli BERSATU???

      ciput ajer....

      Yg masuk PBPM pun semua yg desperado dan memang musuh dlm selimut atau telah ditunggang oleh madey...

      Bodoh punya pemimpin...tak ada prinsip perjuagan!!

      Padam
  25. Dibanding Al Quran dgn Hadis, Al-Quran lah yg lebih kuat, sbb Allah tegaskan tiada syak wasangka padanya, tiada kelemahan dan tiada kepalsuan. Sedangkan Hadis ada yg lemah, bahkan ada juga yg palsuan.

    BalasPadam
  26. PAS dan UMNO bergabung kita Melayu/Islam rasa syukor
    Puak pembangkang kini jadi seperti anjing yg cawat ekor
    Kekuatan puak2 babi ni sekarang senang kita mahu ukor
    Tak sabar menunggu PRU14 nak lihat puak ni tersungkor

    BalasPadam
    Balasan
    1. Gang babi makan rasuah
      Gang pas ameno mahasuci

      Padam
    2. Apa ilmu & manfaat yg dapat diraih dari pantun sampah Kejora, kecuali maki hamun keji?

      Padam
    3. Manfaat hanya bagi orang yg boleh berfikir dan diberi hidayah oleh Allah...

      Padam
  27. PAS umpama alami mimpi ngeri dan kini terjaga dari lena
    Mereka dah serik dgn pembangkang tak mau lagi terkena
    Tak rela lagi mereka nak ikut telunjuk kafir kominis China
    Ditambah lagii bila melihat kejahatan Matdey kepala bana

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ayat tahap orang jual obat di belakang lorong2.

      Padam
    2. Hehe...tak terjawab oleh Othaman semua serangan kepada pembangkang...terkedu dan hanya sempat keluarkan beberapa perkataan ajer...

      Itulah...PAS dah serik dengan DAP (parti tak boleh dipercayai)...PKR dan AMANAH memang pemakan dedak DAP...sebab tu dah jadi lembu dicucuk hidung...ikut ajer apa DAP cakap..



      Padam
    3. Kalau dikaji sejarah PRU negara, PAS memang selalu Lebai Malang jadi keldai tunggangan UMNO, Semangat 46, PKR, DAP dan kini balik semula kpd UMNO. Macam dialog filem 'Madu Tiga'...kesiannnnn...kesiannnn.....!!!

      Padam
  28. Geng peliwat
    Geng kutty malabari
    Geng kuali
    Geng komunis

    Pertandingan kencing sambil berlari empat penjuru piala tuhan harun.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Geng kutty tak berguna
      Gang najib rosemah hebat seantero dunia

      Padam
    2. Gang najib rosemah hebat seantero dunia.......????????????????

      Padam
    3. bukan geng najib/rosmah...TAPI geng BN dan UMNO

      Syabas BN & UMNO

      Terima Kasih PAS

      Hancur binasa pebangkang yg lain yg memang PONDAN !!

      Padam
    4. PAS - Parti Ajaran Sesat.
      BN - Baruah Najib

      Dah elok ler tu dua2 bergabung....

      Parti Ajaran Sesat jadi Barruah Najib. Betul tak....???

      Padam
    5. DAP - Dogs And Pigs
      PKR - Parti Kencing Rakyat
      PPBM - Parti Pukimak Barua Matdey

      Dah elok ler tiga2 ni bungkus PRU14 nanti...

      Ketiga2 parti yg tiada ideology bersama, masing2 dgn kepentingan tersendiri...Betul tak...???

      Padam
  29. PAS tidak mau lagii bersama pembangkang babi dan kera
    Mereka tak mahu lagii tertipu puak babi punya sandiwara
    Tak rela le mereka menang sorak tapi tergadai ini negara
    Kehancuran yg akan timbul dari si Matdey punya angkara

    BalasPadam
    Balasan
    1. Najibah tiada angkara 1mdb....

      Padam
  30. Mahathir kutty
    Najib suci....
    Mahathir xde jasa...
    Najib byk jasa.....
    Mahathir bodoh....
    Najib cerdik....
    Isteri tun tak canteek...
    Isteri najib canteek
    Sebab tu parti pas sokong ameno

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hehehe....bodoh nya punya alasan.

      Padam
    2. Laungan perjuangan suci BN/UMNO Najib & Rosmah yg terus meletakkan Nama Negara terkenal & diperkatakan orang seantero dunia.

      Padam
  31. PAS tak mau bersama pembangkang yg tiiada arah kiiblat
    Dengan puak babi inii mereka tidak mahu le lagi diperalat
    Tidak sanggup jadi penderhaka menentang raja berdaulat
    Jubor kafir DAP & pelir Anuat peliwat mereka tak rela jilat

    BalasPadam
    Balasan
    1. .......................????????????????

      Padam
  32. Dengan puak pembangkang babi PAS sangat tidak selesa
    Lagi pun PAS sedar perjuangan babi2 hanya buang masa
    PAS tak mahu terus ikut babi2 itu dan menanggong dosa
    Lebiih lagii kasii Melayu/Islam pecah belah hancor binasa

    BalasPadam
    Balasan
    1. ..................????????????????????

      Padam
  33. PAS AKAN PASTIKAN LAWAN TIGA PENJURU....JADINYA AMENO BOLE MENANG.....PADAN MUKA DAP SEBAB BERSIKAP TAK ADIL DGN ORG MELAYU....NAJIB BOSSMAH TIADA KES 1MDB BERBILION NILION...

    BalasPadam
  34. Hehehe......kenapa nak sbuk pasal PAS?? Dia nak join BN ke atau tak join ke, Apa korang kisah...!!!

    Heheh...

    Kan PKR + DAP + AMANAH + PBPM dah kuat!!!!

    Memang akan mampus pembangknag ni nanti..

    PRN Sarawak , Kuala kangsar dan Sg Besar dah jadi bukti...

    Mereka akan kalah ....undi penentu ialah PAS...

    BalasPadam
  35. Alhamdulillah syukur le bila parti PAS pandangan terbuka
    Mereka tidak mahu lagi jadi keldai kepada kominis puaka
    Tak ingin dampingi Nuat peliwat yg tak malu punya muka
    Juga, mereka tidak rela menentang raja jadii penderhaka

    BalasPadam
    Balasan
    1. ....................??????????????????????

      Padam
  36. Bersatu Matdey pasti kena kencing dgn kominis & peliwat
    Sebaliknya BN yg disokong PAS akan jadii betambah kuat
    PAS dah matang dan mereka tahu apa yang mereka buat
    Sebab utama sokong BN ialah dgn Madey mereka meluat

    BalasPadam
    Balasan
    1. .....................???????????????????????

      Padam
  37. PM shows the national budget with full of mission & vision
    The government’s capability makes the opposition tension
    They turned ill tempered and cannot control their emotion
    So shameful their idiot MPs walked away from the session

    BalasPadam
    Balasan
    1. What talking you, haaaaaa.............???????????????

      Padam
    2. Dengki ke ?? wahai Othaman...

      Good comment by Tanpa Nama23 Oktober 2016 12:02 PG

      Syabas Najib

      Padam
    3. Another play acting by same person, uhh...???

      Padam
    4. Seman pedih hatii biila Kejora berpantun bahasa Inggeris
      Begiitu cantik tersusun sama je semua rangkap dan baris
      Bengang resah riisau cemburu hatinya rasa bagai terhiris
      Betapa seronok jika kemahiran Kejora ini dapat dia waris

      Padam
    5. YESTERYEARS BUDGET VS TODAY'S BUDGET:

      During my working days, whenever the budgets were to be tabled there will be a lot of real excitement from everybody from all walks of life be it the corporate, private/public sectors, even the normal peasants on the streets & the kampung folks..

      The normal peasants concern will only be whether there will be an increase of cigarette and liquor prices.

      The corporate and private sectors main concern will be on tax reliefs, tax reductions, tax incentives, tax exemptions and various tax allowances.

      The public sectors concentrate on 2 important matters bonuses and salaries increment.

      The opposition will check on the government expenditures and whether enough provisions were given for basic infrastructure needs, education, healthcare and social development for the rakyat.

      But today, everybody have to think about their own monthly budget as fuel prices fluctuates, tol hikes, GST’s, electric tarifs, children educations without scholarship and high cost of living under MO1 and FLOM.

      Padam
  38. PM shows the national budget with full of mission & vision
    The government’s capability makes the opposition tension
    They turned ill tempered and cannot control their emotion
    So shameful their idiot MPs walked away from the session

    Idiot MP's walked away!!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. tindakan keluar dewan sambil menuntut pengakuan tentang MO1 daripada Najib memang sesuatu yang wajar untuk menunjukkan kepada rakyat bahawa kes melibatkan beliau dan keluarganya belum lagi berakhir dan jauh sekali untuk terus dilupakan. Tambahan lagi, semua hal berkaitan 1MDB langsung tidak dibenar untuk dibincangkan di Parlimen. Selain itu, Najib juga sebelum ini telah dinobatkan sebagai Menteri Kewangan Terburuk Asia 2016 oleh sebuah portal kewangan antarabangsa, AsiaFinance. Bermakna, Bajet 2017 semalam dibentangkan oleh seseorang yang terburuk, bukan terbaik.

      Padam
    2. Hanya dengan meninggalkan dewan, Najib dapat diberitahu bahawa tindakannya membuat dakwaan semberono, adalah sesuatu yang salah. Sebelum mahu mengusik atau menyindir pembangkang, Najib sepatutnya banyak belajar daripada Tun Mahathir dan Anwar atau mengambil sedikit masa menonton kembali video pembentangan bajet oleh kedua-dua tokoh tersebut yang pernah menjadi menteri kewangan cemerlang sebelum ini. Lagi pula, wakil-wakil pembangkang juga hanya keluar dewan setelah "dihalau" oleh Speaker, Pandikar Amin Haji Mulia yang meminta mereka berbuat demikian jika tidak sedia mendengar pembentangan oleh Najib itu. Jadi, siapa yang salah? Nombor satu paling salah ialah Najib dan kedua, Pandikar yang gatal mulut menghalau mereka, sama seperti gatalnya mulut beliau suatu ketika dahulu mengadu kepada Tun Mahathir mahu meletakkan jawatannya, tapi kemudian tidak cukup kekuatan dengan sendiri punya pendirian. Dalam aspek yang lain, sebelum mahu mencela dan menghentam orang lain, Najib juga seharusnya sedar siapa dirinya yang sebenar. Beliau mesti selalu melihat-lihat cermin menonton wajahnya sendiri. Hakikatnya, Najib bukan saja sedang terperosok dengan pelbagai isu melibatkan diri, isteri dan keluarganya, malah skandal kewangan yang terkait dirinya adalah yang terbesar dalam dunia ketika ini.

      Padam
  39. MP pembangkang memang Idiot...makan elaun buta..

    Rakyat pilih dia utk duduk dlm perlimen, tapi dia duduk kat luar dean parlimen...

    PRU 14 nnt rakyat akan letak mereka ni diluar dewan...memang pasti kalah kalau bertanding lagi..

    BalasPadam
  40. Othaman...terimalah hakikat yang kamu tak berupaya menangis serangan padu dari penyokong kerajaan...

    Apa yg termampu hanyalak sekadar beberapa perkataan yg diulang ulang....nak tiru style madey la ni...

    You are useless!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. I leave it to the blog readers to judge. As for me, so far what you wrote are utterly rubbish & trash...nothing to gain for value added. Got it....???

      Padam
    2. Agreed! You leave it to the blog readers and to be much better, you yourself leave the blog...kah kah kah...

      Padam
  41. Tun m Cuba memusnahkan segala usaha menjadikan trx sebagai pusat kowangan Islam kenal di dunia ini tun m adalah pengkhianat dunia dunia Islam bersama2 dengan yahudi dia tun m Dan rostchild cuba musnahkan usaha yg sedang di buat oleh najib itu. Cuba bayang akan rostchild tak lagi mengkuasai kowangan di Asian tergara ini lagi dah tentu angak marah, Singapore pun ada agenda nya juga untuk menhalangnya. Tun m hanya berjaya menaik Malaysia ini sebagai kuasa minyak pemeroses minyak dunia je. Tun m gagal menjadikan Malaysia sebagai negara teknologi seperti dalam wawasan dia

    Lihat sikap tun m
    tun m sekarang cium mulut dengan Soros
    Tun m sekarang cium mulut dengan anwar
    Tun m sekarang cium mulut dengan ngo media icij milik Soros

    BalasPadam
    Balasan
    1. Matdey memang tidak ada maruah jenis muka tidak malu
      Sanggup dia kutiip jiilat semua kahak hijau dia ludah dulu
      Melutut sembah kominis & Anuat peliwat tanpa segan silu
      Ungkapan sesuai untuk si Matdey ialah: ‘boleh belah la lu’

      Padam
  42. Othaman Kadok penjilat tegar si Matdey kini terdiam bisu
    Udah mati akal putus modal, tiada apa lagi nak dibuat isu
    Tak berjaya si tua munafiq ini dgn membawa berita palsu
    Jadi meroyan raban ler dia bagai Hindu tua mabok samsu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Luahan kosong tak berisi kecuali dakyah sampah tak berilmiah.

      Padam
  43. Nak kata Raya, Raya dah berlalu,
    Dentum sini sana satu pun tak laku,
    Gegar satu negara konon nak Melayu bersatu,
    Bukan kerana bangsa tapi kerana kocek saku..

    Orang Melayu ini tahu tentang budi bahasa,
    Pantang datuk nenek jadi beban pengkhianat negara,
    Lagi pulak kalau suka sangat guna agama,
    Bukan semua Melayu kerana wang gelap mata..

    Sorang hamba Allah sanggup berbuat apa saja,
    Walau maki hamun penuh carut cerca nista,
    Sikap gemar mencarut bukan budaya agama kita,
    Apa anaknya rasa kalau dia turut terbaca..

    Berjuang untuk bangsa bukan untuk songlap harta,
    Bukan juga janji tapi tidak dapat kota,
    Jangan guna yahudi untuk takut takutkan bangsa,
    Tapi ambil yahudi untuk urusan harta benda...

    Carut mencarut bukannya cara Melayu atau Islam,
    Kata sayangkan bangsa agama dari zaman silam,
    Allah beri akal supaya berfikir dalam dalam,
    Pengkhianat mesti disokong kerana dia Melayu Islam?

    Jangan anggap bangkang tidak
    patriotik pada negara,
    Ramai yang dulu sanggup korban apa saja,
    Apalah jawatan jika banding dosa pahala,
    Yang kekal menyokong sebab dia ada agenda..

    Jangan sedap mulut maki hamun carut marut,
    Juga jangan takbur dua PRK menang berturut,
    Rakyat sedang pendam perasaan marah simpan perut,
    Jangan sampai ahli tiga juta tinggal ciput..










    BalasPadam
  44. apa nak buat lagi... PAS dah berpatah arang dgn DAP ... King Maker opposition ;-)

    tak guna serang PAS dan UMNO... buang tenaga jer ;-)

    pegi serang DAP tu biar sedar siapa PAS ? jgn taiko sgt !!

    yg pasti UMNO kekal stabil dan bersedia utk menang lagi di PRU14 dan PAS kekal relevant ... hanya DAP dan PKR akan hilang banyak kerusi tampa PAS... PPBM rasanya bungkus kalau DAP tak approve join pakatan harapan ;-)

    Go fly kite !!!

    BalasPadam
  45. PAS memilih untuk bersama BN demii bangsa dan agama
    Prinsip & dasar perjuangan BN itu PAS udah boleh terima
    Puak babi kasii pecah Melayu di sebalik laungan bergema
    Mereka tau idea babi2 nak selamat negara lakonan cuma

    BalasPadam
  46. Puak pembangkang babi kini merasa seperti sesak napas
    BN udah tentu akan bertambah kuat dengan adanya PAS
    Puak barua babii penderhaka udah mula rasa terhempas
    PRU14 nantii akan makin teruklah pengganas ini tumpas

    BalasPadam
  47. Dengan tiadanya PAS, pembangkang jadi cacat tempang
    Takkan tambah kuat mereka dgn Bersatu anak gampang
    Sebab Bersatu hanyalah bangsat yg mohon menumpang
    PRU14 nanti puak2 babi ini akan tumbang bergelimpang

    BalasPadam
  48. PAS akan bersama BN, jadii suatu khabar yang gembiira
    Kesedaran PAS dah timbul untuk pertahankan ini negara
    Tak rela negara kita jatuh ke tangan puak babi dan kera
    Semoga rakyat tiidak tertipu puak babi punya sandiwara

    BalasPadam
  49. Pas dah bercerai dgn pakatan haram. Suka hati dialah nak kawin dgn sapa pon.
    Yang admin dok meroyan buat apa?

    Gila talak lah tu, menyalak buat apa lagi? Dah bercerai dah...pi lah kawin dgn atok kebayan nun. Apek pun ada.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Admin PutraM punya perangai pun kita rasa nak tergelak
      Dah tiada kerja sangat ke, kain orang dia suka nak selak
      Apa ke hal PAS sokong BN admin bagai anjiing menyalak
      Betul lah spt kata 6.45, dia udah jadi spt orang gila talak

      Padam
  50. PAS ingin bersama BN, dgn sorakan gembira kita sambut
    Inii lah perpaduan Melayu/Islam yg kiita harap dan sebut
    Dah pastii puak pembangkang babi jadii kalut berserabut
    PRU14 nanti kita tumbangkan mereka dgn lemah lembut

    BalasPadam
  51. Memang satu langkah bijak, apa tindakan PAS udah buat
    Ia tentu menjadikan kita Melayu & Islam bertambah kuat
    Manakala puak2 pembangkang babi akan semakin gawat
    Lebih lagi cara Matdey pecah belah Melayu ramai meluat

    BalasPadam
  52. Mmg cantik, kini UMNO & PAS udah ada ideologi bersama
    Priinsip perjuangan berteras membela bangsa dan agama
    Ibarat seperti udah bertemu jodoh antara lagu dan irama
    Pastii nantii laungan “hidup Melayu/Islam” akan bergema

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah

      Quran says....

      O you who believe! Fear Allah (by doing all that He has ordered and by abstaining from all that He has forbidden) as He should be feared. [Obey Him, be thankful to Him, and remember Him always], and die not except in a state of Islam (as Muslims) with complete submission to Allah. And hold fast, all of you together, to the Rope of Allah (i.e. this Quran), and be not divided among yourselves, and remember Allah’s Favour on you, for you were enemies one to another but He joined your hearts together, so that, by His Grace, you became brethren (in Islamic Faith), and you were on the brink of a pit of Fire, and He saved you from it. Thus Allah makes His Ayat (proofs, evidences, verses, lessons, signs, revelations, etc.,) clear to you, that you may be guided.
      Surat Ali Imran verses 102-103 / Muhsin Khan Translation


      Āli `Imrān:28 - Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang-orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian MAKA tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali.

      Al-Mumtaĥanah:13 - Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu jadikan teman rapat mana-mana kaum yang dimurkai Allah, mereka telah berputus asa daripada mendapat kebaikan akhirat, sebagaimana berputus asanya orang-orang kafir yang ada di dalam kubur.

      Padam