Sabtu, 29 Oktober 2016

PANAS ~ Apabila Fitnah Menjawab Hujah..!


Itu sebab agama menggesa agar umat Islam menyelidiki sesuatu berita sebelum mempercayainya lebih lagi menyebarkannya pula..!

Dikhuatiri sumber berita tersebut tidak sahih yang akan menyebabkan manusia sesal sesudahnya..!

Rakyat masih ingat lagi cerita KD Altantuya tu...! Malah negara tergamam dengan berita yang disebutkan ini..


Siapa sumbernya? Raja Petra Kamarudin@RPK..!

Hari ini penabur fitnah ini masih lagi bermaharajalela..! masih lagi menjalankan kerjanya..! cuma sasarannya sahaja berbeza..! kerana 'tokey' nya pun sudah berbeza..!

Soalnya, apakah pemakan dedak dan penjilat@balaci Najib dan Rosmah percaya  dan beriman dengan berita yang dibawa oleh RPK diatas ni???

Kalau tak percaya, masakan mereka boleh beriman pula kepada fitnah terbaru yang dinyanyikan oleh RPK ini?

Nampaknya siapa juga yang menentang Najib dan Rosmah terutama menentang dan mendedahkan skandal rompakan 1MDB akan difitnah oleh Raja Petra..!

Muhyiddin dan Shafie telah dipalitkan dengan fitnah betina..kini Husni juga turut terpalit sama..! 

Soalnya kenapa mesti fitnah yang berkaitan dengan betina? Apakah kerana mahu menyamatarafkan 'fitnah' yang pernah dibawanya keatas Najib? Atau jika ada berita betina yang berkaitan dengan Najib maka mudah lah para macai menepis dengan mengatakan bahawa musuh Najib 'sama atau lebih teruk' apabila gemar menepuk ponggong dan meraba tetek betina???

Apakah jawapan sama atau lebih teruk itu menjawab persoalan dan membersihkan Najib dari fitnah tersebut?

Apabila Husni membangkit isu 1MDB di parlimen maka anaknya turut sama difitnah. Sedangkan NPE adalah milik PNB, Tabung Haji dan KWSP. Anak Husni hanya bekerja didalam NPE dan tidak memegang 1 sen saham pun didalamnya..! 

Kalau mengikut teori Rahman Dahlan tentu anak Husni selepas ini boleh digantung dan NPE akan diberhentikan dari mendapat projek kerajaan..! Sebut sahaja skandal 1MDB maka akan dikait dan disalahkan dalam apa jua cara..!

Nampaknya siapa jua yang membela rakyat dan mempertahankan hak negara dari dirompak oleh 1MDB akan mendapat serangan 'berpadu' dari RPK dan sekutunya..!

Isu utamanya ialah skandal wang rakyat..! penyelewengan wang negara..! Sehingga kini skandal yang menggemparkan dunia ini masih tidak dijawab dengan hujah yang tuntas dan nyata..!

Semua hujah dan dokumen yang membuktikan kesalahan demi keslaahan yang berlaku didalam 1MDB sekadar dijawab denga fitnah dan penafian semata mata..!

Muhyiddin, Shafie atau Husni hanya menyampaikan suara rakyat dan dunia..! Rakyat menanti kebertanggungjawaban atas skandal yang telah berlaku..!

Rakyat mahukan jawapan..! Rakyat mahukan keadilan..! Rakyat mahukan hak mereka dikembalikan semula..!

Bukan mereka cipta fitnah semata mata..!

Kalau sekarang boleh beriman dengan fitnah RPK terhadap Muhyiddin, Shafie dan Husni apakah fitnah terhadap Najib dan Rosmah diatas tu juga mereka percaya?

Akal ada ker?

Lu Fikir La Sendiri!!!


92 ulasan:

  1. Raja Petra Kamaruddin nampak nya orang yang ikut angin. Atau ikut wang. Mana ada angin bertiup atau wang di bayangkan, ke situ lah dia pergi.

    Ini manusia separuh omputih (bapak dia omputih) gamak nya tak di ajar bapak dia pasal perinsip atau principle, kot bapak dia pun orang yang serupa tabiat dengan si anak - bapak borek, anak rintik.

    Aku suka baca Surat Sumpah dia tuh, tapi sebab pendirian dia di atas isu isu mustahak bertukar beberapa kali, pada umum nya sudah susah nak percaya dia.

    Pahal pun, kalau Rozy betul bersama Kolonel dan isteri nya di masa meletupkan C4 ke mayat Altantuya tuh, Rozy mesti di heret ke mahkamah selepas Jibo tak lagi pegang kuasa dan Pandi dah gugur dari jawatan Peguam Negara yang Jibo kasi itu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apalah kau ni
      Main kalau... Kalau je
      Sapina dari kerajaan Perancis dah sampai ke belum?

      Tahulah kau tu anjing pengesan tuhan harun

      Padam
    2. Ooo kawan baik tuhan harun ayam jantan tak bertaji...salah bawah undeng2 mana2 suka hati bro tulah nak guna kulau2..ada kena mengena dengan ko ato sedara ko ato sepupu sepapat ko ke2yg ko menyibuk per hal? Pi tangkap cina jho lo dulu..

      Padam
    3. Ni dah nyata Jing Jibo yang jugak menulis pantun pendek pendek di bawah itu - tukar gaya lagi si anjing tu menyalak. CB nya dah di beri di bawah ini jugak.

      "Pengesan", kata dia. Sebab di mana dan bila masa pun dia masuk, dia di kesan sebagai Anjing Jibo.

      Padam
    4. Sepina tu kan dihantar kpd ko ko buang kat mana?..kalo tak ada sepina samanlah..kenapa takut?sembang kencang ayam jantan umnongok tapi pengecut

      Padam
  2. RPK takut nak kbuat citer sex rekaan mengenai madey..dia diupah oleh najib untuk mengawasi gerak geri SR dilondon..RAja Putaq Kebangsaan..dia juga reka citer madey nak guling najib dengan huru hara dan komplot dengan 3 tan sri..azwan bro baru nak jadi hero Najib dapat kemaluan besar bila laporan polis azwan tidak dilayan oleh khalid..meratap kesihan azwan bro di pC...rpK dapat dedak azwan dapat bahana...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Siapa azwan tu, Bang? Saya baca laju pos Putra M tu, sori kalau miss nama azwan di situ.

      Padam
    2. Naib ketua pemuda hingusan umnongok

      Padam
    3. Azwan bro nak jadi hero lagi..azwan saman rafizi kes pembelian aset oleh Mara..nasib azwan memang suwey..harap menang tapi hakim perintah azwanbayar kos saman 70k...azwan nak tunjuk dia ayam jantan bertelor tak macam najib, kawan baik tuhan harun dan cai2 umnongok

      Padam
  3. Wah, garang nampak Rosmah di gambar di atas tu. Nampak meradang dengan Najib entah pasal apa.

    Tu le, bila pegang kuasa, buat tak betul, jadi unpopular, kena senyum nampak girang selalu. Nak masam muka pun, di bilik tidur aje le.

    Tapi kita paham. Kalu dah jenis asyik nak itu ini, tak boleh terima sesiapa kata "No" ("Never takes no for an answer," kata orang), mana tak selalu di gambar muka menyinga.

    Jadi, lebih ramai lah orang percaya apa RPK kata di Surat Sumpah dia tu.

    BalasPadam
  4. Hitam-hitam arang,
    Dibakar unggun api,
    Sebelum mengata orang,
    Cerminlah diri sendiri

    Kalau memegang bilah parang,
    Jangan senjata makan tuan.
    Jangan asyik mengata orang,
    Takut nanti ditimpa balasan.

    Kalau di neraka dikerat lidah,
    Itulah dosa mulut mengata,
    Anak orang diumpat fitnah,
    Anak sendiri apa kurangnya.

    Dongeng Pak Pandir jangan dilupa,
    “Menang sorak kampung tergadai”,
    Si kaya angkuh boleh diterima,
    Si miskin sombong buruknya perangai.

    Suruh beli parang,
    Tapi dibelinya kain,
    Sendiri berat tulang,
    Salahkan orang lain.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kot pantun pendek pendek di atas ini pun di tulis dek Jing Jibo yang selalu tukar gaya dan mode dia menulis di sini.

      Bagi siapa yg belom tahu Jing Jibo, dia ia lah NAJIB-PAID RESIDENT BLOGGER yang di tugaskan ke blog ini sebab pelawat nya dah hampir 8 juta, popular dan berpengaruh kpd pengundi.

      CV nya -

      Anjng Jibo

      Anjing Jibo di blog ini sekor saja. Tapi coba membayangkan dia ramai, konon. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

      Bola yang kecut sebab Jing Jibo ni dah tua. Masuk sini pagi petang siang malam, walau pun pukul 2-3-4 pagi. Menipu, membohong, memfitnah. Dah tua baka tapi otak budak kecik. Itu pasal apa yg dia cakap selalu nya mcm bebudak.

      Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, puiiii, terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak. Terakhir lagi, banyak pantun memantun macam kartun. Di salin C&P nya pulak, selalu ulang rangkap yang sama. Lagi terakhir: dia salin komen2 Nek Tempoyak atau tulis atas nama itu.

      Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang – Jing Jibo itu mengarut, mengata Go Fly Kite, maki hamun dan mencarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

      Anjing Jibo ini ia lah contoh penyokong yang Jibo kata di kempen PRU13 ada lah “bangang, hamjadah”, sebab tak membantu dia sikit pun dengan mengeluarkan fakta dan hujah yang munasabah untuk menaikkan imej dia yang merudum.

      Kita teruskan balas, bidas, sebat, belasah, hentam, tibai, kritik, kutuk, ketuk, sekel, pelangkong, kentot dan tahikan dia. Itu saja cara nak deal dengan dia.

      Pada masa masa nya, jangan pedulikan dia, pulaukan dia.

      Padam
    2. ini mentera ato jampi ayam jantan umnongok pengecut ?

      Padam
  5. Rahman dahalan budak sepilok pun nak jadi hero najib..tunjuk bukti tanah taman manggis tapi AG buang dlm tong sampah kerana tak boleh pakai dimahkamah dlm kes Guan End..cai2 umnongok melompat2 gembira sangat dengan bukti taman manggis yg rahman tunjukkan...cabar LGE ajak debat tapi menikus bila LGE sambut cabaran..memalukan melayu..ayam jantan kokok jer kuat...ini lah jenis pemimpin umnongok...

    BalasPadam
  6. Tak dapat cakap banyak si Jing Jibo. Se ayat dua aje komen dia. Tiap kali masuk, kena tendang terajang. Anjing lah, katakan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bro ..orang bodoo tunjuk bodoo nak tegak benang basah...cai2 umnongok langsung tak takut dosa..tak tahu halal haram..

      Padam
    2. Macam mana nak tegakkan benang basah. Dah di lendir dek Najib.

      Isu seleweng 1MDB dan songlap berbilion Ringgit tak akan hilang di negara ini walau selepas Najib di gulingkan di PRU14, walau selepas Najib kiok pun - masuk sejarah selama lama nya.

      Gila, bukan sesikit duit, berbilion US dollars x 4 = Ringgit, beb. Kes "misappropriation of 1MDB funds and money-laundering" yang terbesar, kata Dept of Justice yang sekarang merampas harta anak tiri Najib dan kroni nya di US.

      Padam
    3. jijik dan hinanya fitnah2 pembangkang..kesiannya beginilah jadinya bila dah bersekongkol dengan dapigs dan yahudi2..tak tahu beza benar dgn fitnah..

      Padam
  7. ROK - anjing Najib sekor lagi di London itu - bukan saja kejor duit. Dulu dari Anwar, dah masuk penjara, paling tadah. Jadi anjing Najib dia.

    Sekarang nih, yg paling di kejar nya ia lah nak dapat balik Malaysia tanpa di buru dek Polis.

    Dia ada waran tangkap di atas kepala nya. Sebab cabut lari dari di panggil "interbiu" dek Plis ke, tuduhan di mahkamah ke, beberapa lama dulu.

    Mana boleh lari dari waran tangkap? Menyerah, tak mahu, malu konon, tak bermaruah konon, dia separuh omputih, konon, tak boleh masuk lokap untuk beberapa hari di interrogated pun, konon.

    Nampak aje bebas di London, tapi betapa "homesick" dia nak makan rojak, mee goreng dsb nya di gerai2, restoran2 mamak dsb nya di Malaysia. Padan muka.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bukan rojak dan mee goreng, tapi dimsum, dan banyak lagi yang dim dari pandangan agama Islam - bini dia Cina, tak tau Islam ke tak, RPK "liberal", konon.

      Padam
  8. Wooi anjing pengesan tuhan harun. Pergilah cari kat mana sapina dari mahkamah Perancis utk najib tu tercicir.

    Tiga ekor anjing pengesan tuhan harun kat atas tu tak buat kerja ke? Deposit dah ambik, kerja tak buat.
    Najib dah beruban tunggu sapina tu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kau cakap aje le, Jing Jibo. Jibo menggeletar lutut kau tak tau.

      Kau anjing dia, tapi masa dia tidur tak di kasi nya kau masuk bilik dia. Gigil lutut dlm bilik lah, bersama Rozy. Apa lain yg gigil, tak payah cakap lah.

      Padam
    2. Bila ko bayar deposit?...tak ada puun...ko salah akaun kot sebab ko ni bodoo sekarang...kalo najib beruban apesal plak ko yg susah2..biarkan dia mampos..abis tu bila ko nak saman...jangan tunggu sampai najib mampoos..mati kempunan.. selasa mana satu?...takkan takut jugak...kalotak de duit nak. bayar loyar aku boleh dermakan..ha31 kpd kawan baik tuhan harun..

      Padam
    3. Wahai si member tuhan harun..bila ko nak tangkap cina kapir jho lo perompak..takkan ko nak malukan melayu kalo takut cina kapir

      Padam
    4. Mana pegi kawan tuhan harun ni?..gi hospital ambik sakit telinga dan hati? Ato gi jumpa loyar nak saman sepina? Jangan gi jumpa loyar buruk negara Apandir nanti dia kata tak ada kesalahan plak..sian kawan tuhan harun..

      Padam
    5. Tulah..
      Penat dh rasul tuhan najis mencari

      Padam
  9. "masakan mereka boleh beriman pula kepada fitnah terbaru yang dinyanyikan oleh RPK ini?"

    Pembodek2 Najib mesti percaya punya. Dah takda shades of colour kpd depa, silap silap yang nyata hitam di kata depa putih. Anjing Najib RPK itu pulak separuh putih, hehe

    Got to accept, he writes well, that wily old omputih separuh celup. Tapi, rasa nya, majority pembaca nya percaya dari tulisan nya bahawa Jibo dan Rozy terlibat dlm kes Altantuya, bahawa Jibo seleweng dan songlap berbilion Ringgit, walau pun gamak nya (saya tak baca pun lagi blog dia) RPK tak tulis banyak arah ke situ.

    BalasPadam
  10. Ape2 dari raja putaq kebangsaan memang cai percaya giler2..ha3

    BalasPadam
  11. UMNO's struggle then and now different - kata Najib. (Berita Astro Awani)

    Tentulah berlain. Sekarang struggling nak lari dari maki hamun rakyat sebab dia seleweng 1MDB dan songlap berbilion Ringgit.

    Struggling nak menang PRU14. Dah kalah popular votes di PRU13, dapat keputusan yang paling teruk dalam sejarah.

    BalasPadam
  12. Blog butoh penabur fitnah..taubat la

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jaga jaga, Jing. Nanti kau di buang dek Jibo, tak dapat makan, shoru dedak pun tak dapat.

      "Anjing Jibo ini ia lah contoh penyokong yang Jibo kata di kempen PRU13 ada lah “bangang, hamjadah”, sebab tak membantu dia sikit pun dengan mengeluarkan fakta dan hujah yang munasabah untuk menaikkan imej dia yang merudum."

      Padam
    2. Ko yg kena tobat dulu sebab bela perompak..perompak cina kapir pon ko takut nak tangkap..tak ke bodooh ..malukan melayu takut cina

      Padam
    3. Setahu aku SR dan WSJ yg tabor fitnahm.tapi heran kenapa najib ko sangat nak saman..loyar boleh upah di london dan AS..katanye selasa nak saman..tapi ni dah brapa puluh kali selasla daa..saman tak muncul2..kotak tolong cuci nama najib?yg fitnah tu pempuan jer..blog yg kuat putarbelit blog Cucu Tok Selampit

      Padam
    4. Tunjukkanlah fitnah aper?..jangan ikut sedap mulut jer tuduh fitnah..kalo fitnah saman aje..aku boleh bagi duit pasang loyar..jangan plak ko yg pengecut..trademark cai2 umnongok bongok..

      Padam
    5. ini blog sampah hanya untuk puak2 melepas nafsu politik..caci cerca hina fitnah macam agama tolak tepi..dengan syaitan boleh kawan ..sungguh hina dan jijik perbuatan kau orang..

      Padam
  13. KASIHAN GRADUAN MELAYU & PENJAWAT AWAM DIHINA 'BERAT MATI' !
    Negara kita telah merdeka selama 59 tahun tetapi isu ini tentu membimbangkan kita.



    Ianya tentang kajian ilmiah punca sebenar graduan Melayu sukar dapat kerja, berdasarkan kajian bertajuk ‘Discrimination in high degrees: Race and graduate hiring in Malaysia‘ yang diterbitkan dalam Journal of Asia Pacific Economy oleh penyelidik UM dan UKM.
    Our results indicate high levels of racial discrimination, with racial identity exerting a much greater impact on than applicant quality.
    Malay job applicants are significantly less likely than Chinese applicants to be called for interview, after controlling for applicants‟ academic achievements and positive attributes, job requirements, and firms characteristics.
    Kita boleh baca perincian kajian tersebut di link di atas dan isu ini perlu diketengahkan dan diperbaiki sebelum ianya memudaratkan.

    Dan sekarang, sudahlah graduan Melayu berdepan dengan diskrimasi kaum dalam sektor swasta, jumlah pekerja mahu dikurangkan di sektor awam oleh DAP dan sekutunya!

    Tetapi amat hairan, kenapa puak DAP ini tidak dikutuk keras kerana cadangan mereka untuk mengurangkan jumlah pejawat awam daripada 1.6 juta orang kepada hanya 430,000 ocrang sahaja.

    Malah DAP dengan kurang ajarnya menggelar penjawat awam ini ‘berat mati’ yang perlu ditanggung, satu sindiran biadap yang tidak boleh dimaafkan.

    Lebih memualkan lagi ialah kenyataan ini bukannnya yang pertama tetapi telah disebut oleh DAP pada tahun 2011.

    DAP dilaporkan berkata jika Pakatan Rakyat memerintah negara, DAP akan mencadangkankan “Projek Khas Mengurangkan Kakitangan Awam” untuk mengurangkan jumlah kakitangan awam setiap tahun!

    Sepatutnya, 1.6 juta penjawat awam dan keluarga mereka membantah keras cadangan DAP dan juga menolak sekutu parti cauvinis itu.

    Cuba bayangkan jika UMNO/BN yang mencadangkan 'projek' tidak masuk akal ini.

    Puak pembangkang sudah pasti akan peralatkan isu ini sehabis mungkin untuk memburuk-burukkan UMNO/BN. Mereka mungkin juga akan mengadakan sessi ceramah setiap minggu, boikot dan demonstrasi besar-besaran. Malah, mereka akan bangkitkan isu ini semasa sidang parlimen dan dewan undangan negeri.

    Segalanya ini adalah matlamat besar mereka kerana mereka tahu majoriti penjawat awam adalah kaum Melayu dan menyokong UMNO/BN. Dengan isu ini diperbesar-besarkan, impaknya sangat teruk dan UMNO/BN akan tersepit serta akan ditolak semasa Pilihanraya Umum nanti.

    Tetapi isu ini tidak dieksploitasikan sepenuhnya oleh UMNO/BN. Ada tapi tidak menggigit pun.

    MiM berkata 'tidak menggigit pun' kerana puak DAP masih terus menyuarakan cadangan 'mengurangkan jumlah penjawat awam' ini sejak tahun 2011! Jika berkesan strategi UMNO/BN, puak DAP tidak mungkin akan berani dengan cadangan itu.

    MiM amat berharap agar kepimpinan UMNO/BN tidak memberi ruang untuk DAP terlepas sekali lagi dalam isu rakyat ini. DAP dan sekutunya patut dikutuk habis-habisan sehingga mereka tersungkur jatuh, malu besar dan tidak disokong langsung oleh rakyat terutamanya 1.6 juta penjawat awam dan keluarga mereka.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kerajaan umnongok buat aper?..kan menteri2 ramai melayu..kata nak bela melayu..bajet najib kan bagus banyak duit tentu boleh sediakan peluang kerja..madey buat proton dan produa bagi peluang kerja kpd melayu dlm industri kete ribu2 pun cai marah2..

      Padam
    2. Aku pun sian jugak melayu2 B40 dikg2..hari2 kena tipu dengan umnongok..bajet sejahtera rakyat,nak bela rakyat..melayunilah hidup miskin ...bagi Brim tapi tarik balik dengan bayar gst..banyak rumah kayu burok..pakai moto kapcai buruk...ketua2 bahagian dan wakil rakyat hidup mewah...

      Padam
    3. Apa punca gejolak ini sampai terjadi..siapa punya angkara hingga maruah Melayu dihinjak..??? Semua terjadi ketika Tun Mahathir meninggalkan pentabiran negara dan diambil alih oleh pengganti2 beliau yg lembab & lemah.

      Itulah padahnya bila pemimpin2 Melayu tidak mengendahkan DEB dan mengamalkan meritokrasi mengikut program tranformasi Najib ala 1Malaysia. Maruah status keistimewaan Bumiputera langsung tidak dihormati di sektor swasta. Sebab itu kalau anda periksa carta organisasi syarikat di seluruh tanah air, hampir 90% jawatan pengurusan dimonopoli oleh kaum cina. Siapa nak disalahkan jika tidak Pak Lah & Najib sebagai pemimpin negara ketika itu dan kini. Pengiklanan jawatan-jawatan terpenting & pengurusan tanpa segan silu lagi diletakkan sebagai "Untuk Cina Sahaja" atau "Keutamaan Untuk Cina". Tun Musa Hitam sebagai Pengerusi Pembangunan Wilayah Selatan Iskandar juga penyebab utama bila beliau menghapuskan DEB dan mengamalkan meritokrasi konon beliau percaya sudah sampai masa Melayu tidak dimanjakan dan berdaya saing dengan etnik Cina & India.

      Padam
  14. DAH FITNAH SUMA TAK JALAN
    SUMA ISU LAMA DIKITAR SI GAMPANG
    APA LAGI YANG NAK DIBOHONGKAN
    ASAL MASYUK KAUT AJER CITER BANGANG

    YG SEBENONYEE BERSATU DAH GELABAH
    BELUM BERSATU AHLI DAH HANCUR LEBOR
    YG MASUK BERSATU SUMA DINOSOUR LEMAH
    MENGAUM KUAT BILA GIGIT GIGI DAH LAMA GUGUR


    KIKIKIKIKI.... bole tak blogger batuapi putramerdeka ni buat seuvey berapa jota ahli bersatu skg nih..? Kikikikikiki... elok suluh jubo tu dulu sebelum nak fitnah orang lain...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pepasal plak ayam jantan ni merapu..lebih baik ko pi tangkap cina kapir yg rompak billion2..jangan tunjuk melayu takut cina kapir..malu muka melayu kalo jho lo kata ko melayu pengecut..tapi telor ko dah cina ni pulas?

      Padam
    2. Ahli bersatu dah hancur lebor? Hingga anuar musang panglima umnongok tak berteloq merayu ahli2 bersatu supaya kembali kepada umnongok termasuk mukhriz

      Padam
    3. BILO DISURUH SURVEY DIKATO MERAPU
      KALAU FITNAH TERKINJA TAK TERKATO
      SAPO YG TAKUT DONGAN CINO
      ISU TOKONG ..PLURALISMA MURTAD DIAM SAJO


      KIKIKIKIKIKI ..... bab cemar kesucian islam dng pluralism murtad..lgbt gay tokong banglo lajak laris ko diammm sajo.... ale utoh sungguhhh

      Padam
    4. Ko lah patutnye gi kira kalo ko nak tahu sangat...kalo admin cakap 0.5 juta ko tak percaya plak..ko kata tipu..

      Padam
    5. Kalo tak takut kenapa ko tak desak zahid tangkapcina jho lo ni..repot polis 4 bulan lepas daa

      Padam
    6. Isu murtad ni keje menteri ugama islam jamil khir ngook..dia sibuk gi luar negara guna duit YAPEIM..ko. patut buang dia

      Padam
    7. Isu rumah Lge kan dah masuk mahkamah..ko ni bodoh betul..dlm dlm umno tak ada plural?..pondan2 umnongok biarkan..kuasa sape banteras?

      Padam
    8. Isu yg lebih besar rompakan 1mdb billion2..ko diam bisu biarkan perompak bebas dan ko bela plak..kenape?

      Padam
    9. WHAT THEY SAY

      WEDNESDAY, NOVEMBER 25, 2009

      MAHATHIR - FATHER OF ALL CORRUPTIONS
      Mahathir squandered RM100 bil, says new book
      From Malaysiakini

      Malaysia has squandered an estimated RM100 billion on financial scandals under the 22-year rule of Dr Mahathir Mohamad, according to a new book about the former prime minister.

      According to Barry Wain, author of the soon-to-be launched ‘Malaysian Maverick: Mahathir Mohamad in Turbulent Times’, direct financial losses amounted to about RM50 billion.

      This doubled once the invisible costs, such as unrecorded write-offs, were taken into account. The RM100 billion total loss was equivalent to US$40 billion at then prevailing exchange rates.

      Barry, who is a former editor of the Asian Wall Street Journal, says most of the scams, which included a government attempt to manipulate the international tin price and gambling by Bank Negara on global currency markets, occurred in the 1980s.

      ‘Malaysian Maverick’ is the first independent, full-length study of Mahathir, who retired in 2003 after more than two decades as premier. The book will be published globally next week by Palgrave Macmillan.


      Wain writes that the Mahathir administration, which took office in 1981 with the slogan, “clean, efficient, trustworthy”, was almost immediately embroiled in financial scandals that “exploded with startling regularity”.

      By the early 1990s, he says, cynics remarked that it had been “a good decade for bad behaviour, or a bad decade for good behaviour”.

      Secret military deal with US

      The book also reveals that:

      Mahathir, despite his nationalistic rants, signed a secret security agreement with the United States in 1984 that gave the Americans access to a jungle warfare training school in Johor and allowed them to set up a small-ship repair facility at Lumut and a plant in Kuala Lumpur to repair C-130 Hercules transport aircraft.
      Mahathir used a secret fund of his ruling Umno to turn the party into a vast conglomerate with investments that spanned almost the entire economy.
      Mahathir’s Umno financed its new Putra World Trade Centre headquarters in Kuala Lumpur partly with taxpayers money, by forcing state-owned banks to write off at least RM140 million in interest on Umno loans.
      Wain, who is now a writer-in-residence at the Institute of Southeast Asian Studies in Singapore, however credits Mahathir with engineering the country’s economic transformation, deepening industrialisation and expanding Malaysia’s middle class.

      But Mahathir had undermined state institutions, permitted the spread of corruption and failed to provide for Malaysia’s future leadership, he says.

      Padam
    10. Pasal dia koraplah diabuat pwtc tempat ko dan perompak2 nak buat perhimpunan agong perompak2..kalo tak ada pwtc kat mana ko nak bersidang2?..kat stadium bukit jalil?..madey korap jugak buat..harap najib?..dia pandai. romppak jeer...yg miskin pegi perhimpunan naik proton dan produa...najib buat?proton pun najib nak jual...naik plak lrt dikl...najib jugak buat?selepas meeting gi rehat. langkawi...najib jugak majukan langkawi?UEM pemegang saham lebuh raya PlUS milik umno..jadi najib?brim brom pas tu kutip balik dengan gst lebih banyak dari diberi...jahat2 madey ingat. jugak naknaikkan mertabat negara..jahat kodannajib rompak negara...hampir terlungkup 1mdb..hutang2 rakyat kenatanggong..subsidi minyak masak kena hapus..seludup?..senang ker nak lepas PGA dan unit cegah seludup?

      Padam
    11. Kepala hotak lah Mamat 10:36 PG keluarkan kisah Wain Barry, orang asing yang tak tahu banyak pasai Tun Dr Mahathir, ha nya baca dan tanya sana sini, tak dapat interbiu depa yang betui betui tahu.

      Tapi ada bagus nya dia "credits Mahathir with engineering the country’s economic transformation, deepening industrialisation and expanding Malaysia’s middle class."
      Itu semua boleh nampak dengan mata sendiri, tak payah interbiu itu ini pasai pembangunan negara ini di zaman TDM.

      Padam
    12. Good bro..cai baca tulisan omputih tapi otak jumud akal dangkal..bangkali banyak sangat makan dedak haram duit 1mdb

      Padam
    13. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    14. Kpd Semua pembaca blog budiman...

      Hihihi..kikiki..hehehe..ini trademark siapa...????

      Tak habis2 Kejora mencerca Tun Mahathir..last2 dia copy paste tulisan Barry Wain yg dah kojol di Spura pada tahun 2012 ketika baru berusia 69 tahun.

      Nampak sangat Kejora tidak ikhlas bila dia sengaja TIDAK memaparkan pujian Barry Wain terhadap Tun Mahathir yg mengaku....

      "However credits Mahathir with engineering the country’s economic transformation, deepening industrialisation and expanding Malaysia’s middle class."

      Nah...saya nak cabar Kejora ker.. Unknown ker.. untuk gunakan bahan yg Barry Wain tulis mengajukan saman bagi mengheret Tun Mahathir ke muka pengadilan di mahkamah mana2 pun. Janganlah cakap berdegar-degar saja tapi no action. Kami dah bosan & muak...!!! Ada berani kejora....???

      Padam
    15. hehe, kenapa double standard - mengapa Tun Dr Mahathir tidak menyaman si Barry wain semasa dia masih hidup ?? ..

      kenapa Anwar bin Ibrahim tidak menyaman Trio Datuk T atas penyebaran video aksi China Doll -

      "muka macam saya tapi bukan saya"- hujah penafian Anwar Bin Ibrahim.

      Jam Omega yg tidak pernah lagi dipakai selepas didakwa tertinggal di bilik China Doll selepas beraksi - "jam Omega ada disimpan bersama saya" - hujah pembelaan Wan Azizah, hehe.

      Padam
  15. OI si GoBLOG/TERORIS2 PENYAMAQ PENIPU-no-1 si GILA BABI si HOMO2 JIJIK JUBOQ BABI KURAP si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH ZioNAZI PARASIT/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD, tak habis2 dgn. MENGULANG komen2 MENCARUT HARAM JADAH "copy-paste" TERORIS PENDATANG ZIONIS KAFIR HARBI DAPJUBOQ BABI lu!

    OI si TERORIS2 PARASIT PENYAMAQ si GILA BABI DAPJUBOQ BABI , lu manyak sedap aahhh... itu LAHAP TAIK dan JILAT LENDIR HANYIR si JUBOQ2 BABI JIJIK kit SIAL KANIBAL/TONGGENG eng JUBOQ BABI/kok-chin GILA BABI BETINA SUNDAL-PELACUR/gobing-jagdippyANJING KURAP-rayerHANYIR CILAKA/TODI puaKA JUBOQ BABI/KENCING NGAnga ming KANGKANG BABI BERLENDIR/ BABIga SUNDAL KURAP!!

    Si ANJING2 CASH-is-KING DAPJUBOQ BABI-KULI2 si rejim PENGGANAS KANIBAL ISrael/ZIONIS HARAM JADAH ni - TAK pula TERLOLONG mcm. PUAKA psl. dpt. RASUAH HARAM JADAH yg. berBILLION dr. rejim TERORIS KANIBAL IS(IS)rael/ZIONIS aaahhh??!! Dan TAK juga si PENJAJAH TERORIS DAPJUBOQ BABI nak SAMAN Razali kalau berita ni TAK benaq?! Dasar si PENAKUT HARAM JADAH! Di - http://www.pisau.net/terima-dana-1-2billion-dari-israel-dap-perlu-segera-kemuka-saman/ , Terima Dana 1.2Billion Dari Israel, DAP Perlu Segera Kemuka Saman, Published on 17/08/2016 in DAP by pisau!

    Itulah, bilalah juga si SPRM tu nak MENYIASAT si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH ZioNAZI PARASIT PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD ni yg. boleh dapat DERMA USD 300 JUTA (RM 1.2 BILLION) dari rejim TERORIS KANIBAL IS(IS)rael tu - begitu juga PDRM untuk siasat bawah AKTA TERORISMA kerana 17 pakar strategi DAPJUBOQ ANJING yg. diKETUAI si TODI-puaKA, di LATIH oleh TERORIS MOSSAD dan si KM spt. TONGGENG eng BANGKAI BABI boleh pula asyik jumpa DUTA IS(IS)rael, serta IS(IS)rael nak tubuhkan MARKAS TENTERA PENGGANAS dia di Port Dickson – utk. MENAKLUK Selat Melaka; sbg. laluan UTAMA Submarin2 NUKLEAR HARAM JADAH IS(IS)rael/NA*O (yg. berPUSAT di Diego Garcia), serta sbg. laluan UTAMA perkapalan MINYAK/GAS (“oil/gas CHOKEPOINT”) yg. MENYAMBUNGkan Lautan PASIFIK-HINDI hingga ke Laut MERAH/MEDITERRANEAN (utk. ke ISrael/Barat)!! Kami RAKYAT tengah TUNGGU ni! SPRM/PDRM bah. TERORISMA – hang buatlah KERJA betul-betul oi!

    Lihat di - http://semuthitam80.blogspot.my/2016/03/12-billion-dana-israel-masuk-akaun.html , 1.2 BILLION DANA ISRAEL MASUK AKAUN PROKSI??? , Posted by Semut Hitam ; dan di - http://wakeupmalaya.com/2016/01/dap-terima-latihan-dari-mossad/ :

    DAP Terima Latihan Dari Mossad?

    January 4, 2016 By WakeUp Malaya

    Bekas Pengarah Strategik Hal Ehwal Orang Melayu-Islam DAP, Mohamad Razali Abdul Rahman menegaskan beberapa kali bahawa DAP mempunyai hubungan istimewa dengan Israel.

    Pada 2012, Razali telah mendedahkan hubungan DAP-Israel ketika berceramah di Putrajaya:
    —–
    Tapi apakah hubungan istimewa Israel dengan DAP? Kalau tak istimewa, tidak kami dilatih hampir 3 tahun oleh Israel. Dilatih oleh pihak Mossad. Saya terima latihan daripada Mossad.

    Untuk pengetahuan Tuan-tuan dan Puan-puan, tiap bulan Lim Guan Eng akan pergi ke Singapura. Saya biasa mengikuti banyak kali rombongan beliau ke Singapura. Dia akan pergi hari Sabtu petang dan akan balik hari Ahad petang.

    Di Singapura, kita akan jumpa dua orang saja. Satu bekas pemimpin atau bekas Perdana Menteri Singapura, Lee Kuan Yew dan lagi satu wakil Duta Israel di sana. Dua ni yang akan kita jumpa.

    Sewaktu kita jumpa dengan Duta Israel atau wakil Israel, Tuan-tuan tahu tak, pihak Israel telah bersetuju memberi dana sebanyak 300 juta USD untuk PRU yang ke 13 ni. USD ya bukan RM ya. Duit tu sekarang berada di Singapura ya. Benda ni antara projek Isreal-Singapura dan DAP....... (teruskan membaca)

    Jadi, Go LAHAP TAIK & JILAT LENDIR HANYIR JUBOQ2 BABI KURAP si TERORIS KAFIR HARBI PENJAJAH/PARASIT ZioNAZI DAPJUBOQ BABI KURAP lu tu!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jing Jibo dah mula mengarut sebelom tengah hari dengan maki hamun carutan atas nama tempyak basi, menggambarkan fikiran sewel dan gila.

      Padam
  16. OI si GoBLOG/TERORIS2 PENYAMAQ HOMO KANGKANG BABI si GILA BABI DAPJUBOQ BABI , lu manyak sedap aahhh... itu LAHAP TAIK dan JILAT LENDIR HANYIR si JUBOQ2 BABI JIJIK kit SIAL KANIBAL/TONGGENG eng JUBOQ BABI/kok-chin GILA BABI BETINA SUNDAL-PELACUR/gobing-jagdippyANJING KURAP-rayerHANYIR CILAKA/TODI puaKA JUBOQ BABI/KENCING NGAnga ming KANGKANG BABI BERLENDIR/BABIga SUNDAL KURAP!!

    Nak KUTUK RPK pula, tapi TAK ke KELAKAQnya si media2 SETAN ZIONIS PENIPU WSJ dan NYT amat dajal boleh pula diJILAT lu si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH ZioNAZI PARASIT/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI/PKRHOMO KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD!Di - http://www.ifamericansknew.org/media/halsell.html :

    What Christians Don’t Know About Israel

    Grace Halsell: Grace Halsell was an award-winning journalist and author. Her books include Journey to Jerusalem and Prophecy and Politics. She passed away in 2000.
    Washington Report on Middle East Affairs

    May/June 1998

    ....that The New York Times, The Wall Street Journal, The Washington Post—and most of our nation’s print media—are owned and/or controlled by Jews supportive of Israel. It was for this reason, I deduced, that they sent so many reporters to cover Israel—and to do so largely from the Israeli point of view……

    …..the “mother” of The New York Times, Mrs. Arthur Hays Sulzberger.

    ….felt that what happened in Nazi Germany to Jews several decades earlier should silence any criticism of the Jewish state. She could focus on a holocaust of Jews while negating a modern day holocaust of Palestinians.

    I realized, quite painfully, that our friendship was ending. Iphigene Sulzberger had not only invited me to her home to meet her famous friends but, also at her suggestion, The Times had requested articles. I wrote op-ed articles on various subjects including American blacks, American Indians as well as undocumented workers. Since Mrs. Sulzberger and other Jewish officials at the Times highly praised my efforts to help these groups of oppressed peoples, the dichotomy became apparent: most “liberal” U.S. Jews stand on the side of all poor and oppressed peoples save one—the Palestinians.

    How handily these liberal Jewish opinion-molders tend to diminish the Palestinians, to make them invisible, or to categorize them all as “terrorists.”…….

    …. increasingly, American Jews have fallen victim to Zionism, a nationalistic movement that passes for many as a religion……

    Over five decades now, Zionists have killed Palestinians with impunity. And in the 1996 shelling of a U.N. base in Qana, Lebanon, the Israelis killed more than 100 civilians sheltered there. As an Israeli journalist, Arieh Shavit, explains of the massacre, “We believe with absolute certitude that right now, with the White House in our hands, the Senate in our hands and The New York Times in our hands, the lives of others do not count the same way as our own.”

    Israelis today, explains the anti-Zionist Jew Israel Shahak, “are not basing their religion on the ethics of justice. They do not accept the Old Testament as it is written. Rather, religious Jews turn to the Talmud. For them, the Talmudic Jewish laws become ‘the Bible.’ And the Talmud teaches that a Jew can kill a non-Jew with impunity.”……

    The danger, of course, for U.S. Christians is that having made an icon of Israel, we fall into a trap of condoning whatever Israel does—even wanton murder—as orchestrated by God.....

    .....said one delegate, “The Israelis have a policy to discourage us from visiting the Holy Land except under their sponsorship. They don’t want Christians to start learning all they have never known about Israel.”………

    Jadi, PI MAMPOS LAHAP TAIK & JILAT LENDIR HANYIR JUBOQ2 BABI KURAP si TERORIS KAFIR HARBI PENJAJAH/PARASIT ZioNAZI DAPJUBOQ BABI KURAP lu tu!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hooi ejen yahudi pi mampooslaa

      Padam
  17. Bila berkawan janganlah bergàduh,
    Tiada gunà bermusuh-musuh,
    Jauhilah sesekali sikap àngkuh,
    Tersisih hidup semàkin keruh.

    Selama hidup hendaklah setià,
    Supaya orang akan sentiasa percayà,
    Buat baik sesama manusià,

    Jahat durhaka jauhkan diri.
    Harap semua dapat memahàmi ,
    Nasihat baik tulus dàn suci,
    Ingat selalu jangàn dipinggiri.

    Walaupun kaya jangan menghinà,
    Kaya dan miskin sama sahajà,
    Yang hina jangan ditambah hinà ,
    Kerana hidup seperti rodà.

    Jika memerintah lemah dàn lembut,
    kepada tempat barang yàng patut
    orang pun banyak sukà mengikut
    Apa kehendak tidàk tersangkut.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ooi ejen yahudi bila nak mampos malukan muka melayu

      Padam
    2. Kalo kawan dgn perompak hari2 kena rompak
      Kalo kawan dengan pencuri hari2 kena curi
      Kalo kawan dengan penipu
      hari2 kena tipoo daa
      K

      Padam
    3. Jing Jibo kepala hotak dia mangkin naik biul nya mengikut matahari naik dan turun. Tengah hari nanti, lagi mengarut, kotor maki hamun dan mencarut nya macam di komen komen nya di bawah nama tempoyak basi. .

      Padam
  18. KADIR CKP JGN BERGANTUNG DNG CHINA
    PAKATAN "BRICS" SUDAH BERJAYA
    BARUA YAHUDI IMF SAJA YG TERKINJA KINJA
    MOLEK RASA MESIA JOIN 'BRICS' YG KAYA RAYA

    PAKATAN " BRICS" ( BRAZIL RUSSIA CHINA INDIA SOUTH AFRICA) SUDAH TIDAK MENGGUNAKAN DOLLAR USD SEBAGAI TUKARAN PERNIAGAAN.. MEREKA TIDAK BERHUTANG LAGI DNG IMF DAN WB (WORLD BANK) ... EKONOMI RUSSIA NAIK 300%DAN BEBAS IMF DAN WB... PETRODOLLAR TIDAK DIGUNAKAN SBGI TUKARAN... VLADIMIR PUTIN DAH LAMA SUPAYA GORGE SOROS DAN DYNASTY ROTHCHILD DITANGKAP DAN DI BUNUH...

    TERKINI FILIPINA DUARTETE MENGUBAH DASAR PANDANG KE CHINA.. PANGKALAN MARIN USA TUNGGU MASA DITUTUP...

    HANYA BARUA YAHUDI IMF WB...WSJ..SWISS..SPORK YG MASIH MELUTUT FNG YAHUDI IMF DAN ROTHCHILD. ...

    LU FIKIR LA SRNDIRI...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kenapa ko biarkan najib pakai USD?anak tiri beli harta mewah di AS

      Padam
    2. ABila bapak ko bayar gaji sama aku untuk jadi org suruhan ko nak cakap pada Najib
      No Way Mannnnnnnn pi la sendiri cakap

      Padam
  19. Ternyata si Raja Petra Kamarudin ni adslah spesis Haram Jadah Bangsat saoerti Kejorak Nonok Tempoyak dan Kris Berayon Hishamudin!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul2..spesis pengecut..cakap jer pandai...malukan melayu

      Padam
  20. NAJIB KAYA!!! RAKYAT KAYAP!!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cai2 umnongok kat sini pon ramai kayap

      Padam
  21. Mcamana plak razak baginda dpat 39 juta komisen 3o juta. Altantuya gi rumah dia buat kecoh buat apa...jual kapal selam punya halkan...razak baginga tu hari keja dgan sape....najisb masa tu apa peranan plak....raja petra ni siapa kenapa dia selalu sokong dipihak yg salah perangai sebijik mc najisb bacul komen mcam tahu jr macam telus jer fitnah dia macam berani tapi duduk kt australia biasala orang dayus siapa ygcaya apa dia cakap ternyata orang tu bengap .dunggu dan bongok sama mcam orang umno

    BalasPadam
    Balasan
    1. Razak baginda tu kan kroni najib..cai kata najib tak ada kroni..goerge kent?

      Padam
    2. Kalo kotolong beli kapcai untuk kawan ko dengan hanga RM3400 , patut dak agak2 ko dapat komisyen sebanyak RM30 .
      Ko tau dak harga kapal selam tu RM3400J
      (3.4B = 3400J )

      Padam
    3. Najib beli submarine second hand teknoloji lama lebih mahal dari yg baru lebih moden buatan negara lain..itu cakap najib terbaik..bodoo cai

      Padam
    4. Tak payah cakap la , Honda Accord second hand lagi mahal pada SAGA baru

      Padam
  22. onne
    rende
    monre
    nalle
    anje
    arre
    yelle
    yetthe
    ompathe

    ellethu ceytu, padi ceytu, soll ceytu,pese ceytu,ippo ceytu (bukan hippo)...

    HAPPI DEEPAVALI KEJORA!!! MERRY DEEPAVALI KEJORA!!! TANNI KUDINGGE DONT FORGET US MACHHAAA!!!

    BalasPadam
  23. Unta menjadi hakim

    Pada zaman Rasulullah s.a.w, ada seorang Yahudi yang menuduh orang Muslim mencuri untanya. Maka dia datangkan empat orang saksi palsu dari golongan munafik. Nabi s.a.w lalu memutuskan hukum unta itu milik orang Yahudi dan memotong tangan Muslim itu sehingga orang Muslim itu kebingungan. Maka ia pun mengangkatkan kepalanya menengadah ke langit seraya berkata, "Tuhanku, Engkau Maha Mengetahui bahwa sesungguhnya aku tidak mencuri unta itu."

    Selanjutnya orang Muslim itu berkata kepada Nabi s.a.w, "Wahai Rasulullah, sungguh keputusanmu itu adalah benar, akan tetapi mintalah keterangan dari unta ini."

    Kemudian Nabi s.a.w bertanya kepada unta itu, "Hai unta, milik siapakah engkau ini ?"

    Unta itu menjawab dengan kata-kata yang fasih dan terang, "Wahai Rasulullah, aku adalah milik orang Muslim ini dan sesungguhnya para saksi itu adalah dusta."

    Akhirnya Rasulullah s.a.w berkata kepada orang Muslim itu, "Hai orang Muslim, beritahukan kepadaku, apakah yang engkau perbuat, sehingga Allah Taala menjadikan unta ini dapat bercakap perkara yang benar."



    Jawapannya jangan kemana-mana minggu hadapan, jika diizinkan NYA

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jawab sekarang lah ... nanti lupa susah pula


      Jawab orang Muslim itu, "Wahai Rasulullah, aku tidak tidur di waktu malam sehingga lebih dahulu aku membaca selawat ke atas engkau sepuluh kali."

      Rasulullah s.a.w bersabda,

      "Engkau telah selamat dari hukum potong tanganmu di dunia dan selamat juga dari seksaan di akhirat nantinya dengan sebab berkatnya engkau membaca selawat untukku."

      Memang membaca selawat itu sangat digalakkan oleh agama sebab pahala-pahalanya sangat tinggi di sisi Allah. Lagi pula boleh melindungi diri dari segala macam bencana yang menimpa, baik di dunia dan di akhirat nanti. Sebagaimana dalam kisah tadi, orang Muslim yang dituduh mencuri itu mendapat perlindungan daripada Allah melalui seekor unta yang menghakimkannya.

      Padam
    2. Dakyah Kejora menjaja agama untuk melindungi kemungkaran Najib & Rosmah.

      The proper methodology was not applied by Kejora. He merely quoted a single verse in isolation to come into conclusion without narrating the whole picture. Furthermore, only hadith that in harmony with Quran should be accepted.

      Sorry Kejora...again you failed miserably....!!!

      Padam
  24. Celaru rkyat marhein semakin celaru...Adakah pimpinan kerajaan sekarang ini bersikap amanah? Setiap apa yang dilakukan nawaitunya kerana Allah SWT? Termasuk 'alim 'ulamak? Ya Allah selamatkan ugamaku, negara ku dan bangsa ku. Aamiiin...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang Allah dah selamatkan Malayssia ni, ko baca berita dak, Mekkah pun diaorang dak tembak dg peluru berpandu, tetapi pertahanan Arab Saudi dapat menangkisnya dg Anti Missile.

      Padam
    2. Nah baca ni




      Houthi missile shot down near Makkah - Saudi Gazette
      saudigazette.com.sa › Saudi Arabia
      Saudi Gazette
      1 day ago - RIYADH — The Arab coalition fighting in Yemen intercepted and destroyed a ballistic missile fired by the Houthi rebels 65 kilometers away from ...
      Houthi ballistic missile shot down near Makkah | Arab News
      www.arabnews.com/node/1003366/saudi-arabia
      Arab News
      1 day ago - JEDDAH: Saudi ground defenses intercepted late on Thursday a ballistic missile launched by Houthi militias targeting the holy city of Makkah. The Arab coalition said in a statement that the missile was downed 65 km from Makkah, adding that the coalition jet fighters attacked the ...
      Yemen rebel missile shot down near Makkah | World | thenews.com.pk
      https://www.thenews.com.pk › World
      The News International
      14 hours ago - RIYADH: Yemeni rebels have launched one of their longest-range strikes against Saudi Arabia, firing a ballistic missile that was shot down ...
      Ballistic missile intercepted 65 km from Makkah - Al Arabiya English
      english.alarabiya.net/.../Coaltition-destroys-missile-fired-from-Yemen-towa...
      Al Arabiya
      14 hours ago - The Arab Coalition fighting in Yemen said on Thursday that it has intercepted a ballistic missile that hit 65 km away from Saudi Arabias holy city ...
      Yemen's Houthis accused of firing missile at Mecca - News from Al ...
      www.aljazeera.com/.../yemens-houthis-accused-firing-missile-mecca-16102...
      Al Jazeera
      11 hours ago - Yemen's Houthis accused of firing missile at Mecca ... The Houthi-affiliated SABA news agency reported that the missile hit the international ...

      Padam
    3. Kejora..

      Setiap apa yang dilakukan nawaitunya kerana Allah SWT....Iyer ker? Termasuk menipu..membohong..menyonglap berbilyon-bilyon..bersikap dayus membiarkan isteri melakukan perbuatan melampau..???

      Padam
  25. Walau apapun terima kasih Ds najib atas pimpinan terbaik..tranformasi yg berjaya.teruskn perjuangan sucimu perdulikan tohmahan musuhmu.semoga negaraku terus dirahmati olehNya

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kejora..

      7 tahun mentadbir negara...longokan hutang KERA-jaan menimbun-nimbun tanpa manfaat bermakna (significant contrubtion) kpd rakyat, negara & dunia Islam kecuali penipuan, penyamunan, persekongkolan dgn zionis yahudi/amerika & MALU BESAR MARUAH NEGARA.

      Where are Khazanah and the other Government Losing Concerns? So many natural disasters and the latest catastrophe befell to the nation as though it is not in Najib's favour. Finally, the truth of Najib's true self is unveiled when he lied and cheated the nation of his big borrowings (RM42 billion) from the evil Zionist Banker Goldman Sachs who uphold the slogan, ‘to conquer and enslave a nation by giving debt’.

      Padam
  26. Air mana.. aku blm mandi ni..mandi rumah ko blh azmin..bodoh pnya mb sama bingai mcm penyokongnya yg 2 kerat dlm blog ni

    BalasPadam
  27. DAP BUAT LAPORAN SPRM, TUN DR. MAHATHIR ADA KEKAYAAN RM1.194 TRILLION!
    Friday, 11 December 2015


    Ada satu perkembangan yang menarik....

    Chong Zhemin, Ketua Biro Pembangunan Ekonomi DAP Perak dan Setiausaha Politik Ahli Parlimen Taiping, Nga Kor Ming segera menggunakan isu yang dibangkitkan itu dengan segera membawanya ke pengetahuan SPRM menerusi laporan yang dibuat.

    Dalam kenyataan medianya, Chong Zhemin berkata laporan SPRM itu dibuat kerana dakwaan terbaru oleh Abdul Hamid bahawa Mahathir menyerang Najib kerana Najib telah menghalang Mahathir daripada membawa masuk dana berjumlah RM1.194 trilion ke Malaysia, sekaligus menjadikan Mahathir secara tidak rasminya merupakan orang terkaya di dunia.

    "Bekas rakan Tun Mahathir, Abdul Hamid mendakwa, antara alasan yang menyebabkan Mahathir menyerang Najib adalah kerana Mahathir gagal memindahkan wang berjumlah RM1.194 trilion ke Malaysia. Abdul Hamid juga mendakwa, Najib sebagai Menteri Kewangan enggan menandatangani dokumen yang membolehkan dana tersebut dibawa masuk.

    "Seandainya pendedahan tersebut adalah benar, ianya amat memeranjatkan dan telah memecahkan tiga rekod dunia.

    "Pertama, dengan RM1.194 trilion (USD279 bilion), akan menjadikan Mahathir sebagai orang terkaya di dunia, di mana nilai kekayaan bersihnya akan menjadi lebih 3.5 kali ganda lebih tinggi daripada orang terkaya di dunia menurut Forbes 2015 yang hanya memiliki USD79.2 bilion.

    "Kedua, dengan RM1.194 trilion dana yang dimiliki oleh Mahathir, akan menjadikan dia satu-satunya bekas Perdana Menteri di dunia yang mempunyai kekayaan terkumpulan bersamaan dengan 4.47 kali ganda berbanding belanjawan negara. Jumlah perbelanjaan Malaysia sebagai dinyatakan di dalam belanjawan 2016 adalah RM267 bilion.

    "Ketiga, Mahathir juga merupakan satu-satunya bekas Perdana Menteri di dunia yang mempunyai kekyaan luar biasa yang boleh membayar keseluruhan hutang luar negara. Hutang luar negara sekarang ini adalah berjumlah RM740.7 bilion.

    "Mahathir perlu menjelaskan bagaimana dia memperolehi kekayaan luar biasa itu yang merupakan 3.5 kali ganda berbanding kekayaan bersih Bill Gates, 4.47 kali ganda berbanding belanjawan negara dan 1.6 kali ganda berbanding hutang luar negara. Dia perlu menjelaskan dari mana sumber kewangannya dan juga jumlah cukai yang telah dibayarnya daripada kekayaan luar biasa itu.

    "DAP Perak hari ini telah membuat laporan di SKMM Ipoh ke atas Tun Mahathir berdasarkan dakwaan oleh Abdul Hamid. Saya menggesa, SKMM untuk melakukan siasatan sekiranya RM1.194 trilion dana yang dimiliki oleh Mahathir adalah secara haram dan mengambil tindakan segera sekiranya terdapat sebarang salah laku." - Chong Zhemin.



    NAH... Ni apa cwta nihhh. Apasal TAK SAMAN DAP

    BalasPadam
  28. 12:34 Syabas! Memang betul tuuuu...Bulan November minyak masak dalam botol 2 kilo keastas tak ada sabsidi dan akan naik harga. Saranan saya....jangan masak goreng-goreng kerana minyak masak mahal, kita rebus aje. Jika tak ada air kerana ampangan air kering, kita bakar aje makanan . Apa masalahnya? Rakyat mahein memang syang dan suka pimpinan kerajaan sekarang ni. Semuanya bijak dan otak begeliga....untuk menipu!!!

    BalasPadam
  29. Kalu percaya rpk, kena la percaya semua yg dia tulis. Jgn tulisan yg menentang dipercayai, yg menyokong diragui. Percaya belaka maka jibo pembunuh, husni, tsmy ada kes sex dgn bini orang, dan lain2 perkara. So, yg mana datang dulu, kena ambil tindakan dulu. Jadi yg datang dulu, jibo pembunuh. Itu kata rpk.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bro 3:05

      Komen yang mudah tapi bernas. Syabas.

      Padam
  30. Jangan layan blogger kaki mabok tu. buang duit dan masa saja. biar dia merempat..

    BalasPadam