Isnin, 10 Oktober 2016

HOT ~ MP BN Gesa SPRM Siasat Najib & Rosmah..?


Jadi wakil rakyat ni biarlah kerja bermatlamatkan kepentingan rakyat dan negara..! Jangan kepentingan diri sendiri..! 

Elok elok dunia melihat yang wakil rakyat ni diam mungkin buat buat bodoh..! rupanya buka mulut..CONFIRM bodoh..!

'MP Tenom juga patut gesa SPRM siasat Najib, Rosmah'

Ahli Parlimen Tenom Datuk Raime Unggi patut menggesa Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) turut menyiasat pemimpin Umno dan tidak terkecuali Datuk Seri Najib Razak berikutan beberapa tangkapan dan dakwaan rasuah.
Ahli Parlimen Segambut, Lim Lip Eng berkata demikian susulan kenyataan Raime yang menggesa SPRM menyiasat Datuk Seri Mohd Shafie Apdal berikutan kes rasuah melibatkan infrastruktur bernilai RM3 bilion di Sabah baru-baru ini.
"Saya hairan. Dari mana munculnya Raime ini? Adakah beliau berada di planet lain sebelum kelmarin?
"Kenapa beliau tidak muncul mendesak tindakan SPRM supaya menyiasat Datuk Seri Ahmaad Shabery Cheek dan Khairy Jamaluddin, yang merupakan mantan dan menteri bagi Kementerian Belia dan Sukan (KBS), ekoran rasuah dan penggelapan dana berjumlah RM138.5 juta melibatkan bekas pegawai KBS yang didakwa melakukan kesalahan terbabit antara 2012 dan 2015?

"Berasaskan kebijaksanaan Raime ini, mustahil bagi pegawai KBS tersebut mengumpulkan kekayaan yang begitu besar tanpa pengetahuan kedua-dua bosnya itu," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Lim berkata, SPRM juga wajar menyiasat Menteri Wilayah Perseketuan, Tengku Adnan Mansor berikutan dakwaan rasuah seorang pegawai senior DBKL berpangkat Datuk Seri.
Pegawai berkenaan sebelum ini ditahan kerana disyaki mengumpul kekayaan berupa 31 unit kondominium dan pengubahan wang haram berjumlah RM10 juta.
"Kekayaan Ku Nan adalah jauh lebih perlu dipersoalkan memandangkan beliau mendakwa bahawa asetnya yang begitu banyak akan menarik minat penculik sekiranya diisytiharkan kepada umum," kata Lim.
Malah, katanya, Raime juga sepatutnya menggesa SPRM menyiasat anak tiri perdana menteri, Riza Aziz yang sebelum ini dikaitkan dengan skandal 1MDB.
Lim mempersoalkan bagaimana Riza yang mempunyai pengalaman kerja sebagai pegawai junior bank selama kurang empat tahun dapat mengumpul kekayaan berjumlah US$238 juta dalam syarikat Red Granite, malah memiliki hartanah mewah di Amerika Syarikat berjumlah lebih AS$50 juta.
"Bukankah sepatutnya Raime dan juga ahli-ahli parlimen Barisan Nasional yang lain turut menggesa SPRM supaya menyiasat ibu dan bapa (tiri) Riza Aziz, tidak lain Datuk Seri Najib Razak dan Datin Seri Rosmah Mansor," katanya.
Tak pasal pasal orang ingat awak betapa di planet lain sebelum ni..! Macam mana nak jalankan kewajipan sebagai wakil rakyat..?
Pusing lalu mana pun ikan dah rosak..! ikan rosak mula di kepala..!
Jadi...tak usah mengampu la..! berhenti la menjilat..!
Lu Fikir La Sendrii!!!

92 ulasan:

  1. umno sekarang penuh dengan penjilat.......ntah apa yang nak dijilat tu....lantaklah......

    ....abg2 semua.....lain kali kalau nak simpan duit derma jangan simpan kat rumah ya....nanti kena tangkap....macam kat sabah tuuu........simpan kat bank je.....tak salah......macam kat kl tuuuuu.....

    -anti jub-

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tapi yg kat sabah tu kat rumah ada, kat bank pun ada jugak.

      Padam
    2. mungkin pengalaman kurang tu.....belajar la dari yang expert.....buat2 bodo n dungu je........siap dengan muka jugak kena muka bodoh2.........org tanya lain, nanti jawap la lain...........attorney general cakap ok, tak ada salah.....

      -anti jub-

      Padam
    3. Pantun pusaka bangsa buat Kejora:

      Hendak gugur gugurlah nangka
      Jangan menimpa si batang pauh
      Hendak undur undurlah segera
      Rakyat jelata dah heboh suruh

      Harap Kejora sampaikan pesan ini pada Najib.

      Padam
    4. Waaah pak othman..

      Ini baru pantun Melayu sejati. Bagus pembayang dan maksudnya serta berkait.

      Dan yang paling penting ia, selamat dari kekotoran yang dibawa dari budaya orang2 luar yang meresap ke dalam bangsa Melayu
      (Seperti apa dan siapa tu pikirlah sendiri, hehe)

      Bangganya jadi Melayu yang mewarisi pusaka bangsanya yang benar bila membaca pantun2 pak Othman.

      Pantun yang cantik.Tanpa ayat sebaris di bawah pantun tu pun pantun tu akan kekal cantiknya. Malah lebih applicable dalam blog ini. Hahaha..


      Pinjam sikit pak Othman na. Saya pun nak berpantun sikit.

      Untuk Kejora:-

      Hendak gugur gugurlah cemara
      Jangan menimpa si batang cempedak
      Hendak undur undurlah segera
      Selamat dari carut dan dedak.

      Anak kedak dalam bubu
      Kalau makan dedak terpaksalah berterusan menipu


      Padam
    5. ha ha anak ketiga tuhan harun, 'ostat' john bodoe munafiq dah kembali...

      Padam
    6. Not bad, John. This is what I call real talent of anak jati bangsa... no need talent corp plagiarized by Najib, borrowed from Spore PAP. Worst still, import the damn punahsihat, the evil fake Zionist Jew.. APCO Worldwide & Goldman Sachs.

      Salam Perjuangan.

      Padam
    7. talent of the sons of Lord Harun

      kih kih kih kih kih kih kih

      Padam
    8. Othaman bapok cuba berlagak riak tunjuk pantun pusaka
      Tapi apa yng terhasil oleh si tua bengap ini pantun puaka
      Memang bijak Kejora berpantun dia tiidak pernah sangka
      Siindiran, pukulan, lawak, lucu marah ada terselit belaka

      Padam
    9. Such a bigotry demeanour you are....!!!

      Padam
  2. Yang paling bagos jadi Menteri UMNO...

    Berbillion2 Dolar masok akaun peribadi pon diishtiharkan Halal dan bukan menipu. 1MDB jadi Lubok emasnya..

    Ahli2 UMNO yang lain mengaku dapat dedak berjuta RM pon tak perlu disiasat.

    BalasPadam
  3. cucu tok selampit10 Oktober 2016 1:53 PTG

    HIDUP NAJIB!! MATI UMNO!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cacat Otak!!

      Kahkahkahkah...

      Padam
  4. Apa masalahnya Tn Admin?
    Kalau MP Tenom tu nak suruh siasat, biarlah. Kalau nanti ada orang nak suruh polis atau SPRM siasat Tn Admin, biar lah, kalau tak salah nak takut apa.
    Tak gitu?

    BalasPadam
  5. Semenjak dua menjak ini banyak tohmahan dan provokasi yg dibuat oleh puak2 kaki Matdey bertujuan nak meramaikan baju kuning Bershit kominis.

    Orang2 Melayu diharap jgn terpedaya!

    Mari kita turun berhimpun ramai2 pakai baju merah, kita lanyak puak pengganas baju dan otak kuning itu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tun Mahataik barua memang seorang yg dendam dengki
      Dlm agensi kerajaan mamak dajal ni banyak pasang kaki
      Dia menghasut supaya kerajaan dan PM dihina caci maki
      Ayuh Melayu, kita turun dgn baju merah jadii anak lelaki

      Padam
    2. Itu pantun budaya buat baju merah ker...bunyi sumbang jer.. langsung tak berseni.

      Nampak kenalah ulang tayang & tunjuk ajar agar rakyat tahu siapa si Baju Merah.

      Bangla bersepah kerja si Zaid
      Bangla marah tak tentu arah
      Baju merah dah datang haid
      Baju merah cekik darah

      Bangla bersepah merata jalan
      Merata jalan tak tentu arah
      Baju merah berdatang bulan
      Datang bulan berkotoran darah

      Marah bukan sebarang marah
      Marah menyala bagai nak telan
      Merah bukan sebarang merah
      Merah sebab tak ikut bulan

      BERSATU TEGUH...UMNO RUNTUH..!!!

      Padam
    3. 2.51 anak sulong tuhan harun, pantun serupa kartun, melantun lantun ha ha

      Padam
    4. 3.31, dah banyak berubah tu, ada improvement sejak
      kejora dah kasi sekolah dia teruk kelmarin pasal pantun nih

      walau pun si tua bapok ni keras kepala, bila kejora torture dia, mahu dia menurut orang tua ni...

      Padam
  6. YA AYUH MELAYU KITA TURUN DGN BERBAJU MERAH JADI ANAK LELAKI!!

    BERBAJU MERAH BERLAMBANGKAN BERSATU!!!

    BUKAN BERBAJU MERAH BERLAMBANGKAN UMNO DAN MENJADI ANAK BACOL DAN PENCACAI!!!

    BalasPadam
  7. BERSATU Tegoh!!!

    Becerai Berai UMNO!!!

    BalasPadam
  8. Bagus!biar sinajib terus hidup supaya dia dpt rasakan balasan yg bakal diterimanya..fuuuhh pueh hati

    BalasPadam
  9. Boboi medey kitty lebam di PP
    Lagak ngeri berani mati
    Minta rakan parti berikan kerusi
    Cawangan BERSATU pun tak wujud lagi
    Ada ati nak jadi Perdana Menteri
    Lu fikir la sendiri.... kikikikikiki

    BalasPadam

  10. MP BN Gesa SPRM Siasat Najib.......


    Bukan saja MP BN gesa SPRM siasat Najib bahkan MP BN juga gesa Bank Negara, Polis, Jabatan Audit Negara , PAC untuk siasat Najib...
    (MP BN yang di maksudkan iti ialah Najib sendiri ,

    "Tenom" ko dah dua tahun ketinggalann zaman)





    BalasPadam
  11. Dua ekor dari anak tuhan harun Nampak sepakat hari ini

    yg sulong, si bapok dari Singapore dgn lawak pak kadoknya
    yg kedua, 'ostat' munafiq, si boDoe dgn umpat cacinya

    kita sedang menunggu anak kedua, si tukang jampi tak ada telor, yg hanya berani gertak orang...padan ler dia dapat anugerah dari 'sultan Melaka'

    dan juga yg bongsu, anjing sewel si tukang carut

    BalasPadam
  12. Kejora, syair keluarga Tuhan Harun ada lagi ke?

    BalasPadam
    Balasan
    1. ada bro, jap lagi yer..

      Padam
    2. Tersebut le kisah akan keluarga tuhan harun punya cerita
      Mereka semuanya ni berada dalam kesesatan yang nyata
      Dalam alQuran disebut orang fasiq yang membawa berita
      Bukan le kelentong, tapi surah al-Hujurat Allah yang kata

      Anak sulong tuhan harun dari Singapore sangat kuat aota
      Kerja diia bawa copy-paste bahan, selongkar blog merata
      Dengan PM & isterii, iblis inilah yang paling kuat mengata
      Banyak kalii diia tertangkap kerana berbohong dan dusta

      Anak sulong ini dah lama jadi Matdey punya anjing kurap
      Bongkak megah angkat diri publisiti murah dia nak garap
      Budaya munafiiq pluralism si Matdey dia cuba bnak serap
      Tapi kerapkalinya pak kadok ni Kejora kasi tibai tertiarap

      Inii pulak kiisah seorang ‘datok’, anak kedua tuhan harun
      Dia inii memang lah pakar dalam jampi serapah menurun
      Dah banyak diugut gempar dgn jampi nak kasi kita gerun
      Nyata ‘datok’ sultan Melaka inii sesat fasiq turun temurun

      Anak kedua inii paling bingai bengap bahalol tak ada otak
      Tapii kalau pasal dedak Matdey, dia paling kuat melantak
      Bila kalah berhujah, mau report MMC dia cuba nak gertak
      Jenis muka tak malu angkat diri, entah2 hanya kuli batak

      Anak ketiga tuhan harun pula banyak buat komen semak
      Diia berlakon berlapiik agama menyamar ‘ostad’ pukimak
      Dia mengkhusus buat tesis mau menghiina kaum mamak
      Menyalahgunakan ayat alQuran pun si fasiq inii tergamak

      Anak kedua tuhan harun ini pandai berlakon watak ‘ostat’
      Namun dia fasiq suka buat fitnah seperti munafiq murtad
      Semakin lama makin nampak dia ini rupa kaki memantat
      Miinat si iblis inii intai burit perempuan pakai seluar ketat

      Inii pulak cerita pasal anak biol tuhan harun yang bongsu
      Kerja memaki caci carut orang bagai hindu mabok samsu
      Buat citer hal mungkar-nangkiir miirip seorang nabi palsu
      Kerap kali si sewel ni ditibai Kejora hingga diam membisu

      Anak bongsu tuhan harun yg Kejora paling seronok layan
      Sebelum ni dia jadi awak-awak kerja dengan bot nelayan
      Dulu dekat dusun, kepala diia kener hempap buah durian
      Sebab itu ler dia jadi sewel membebel meraban meroyan

      Suku sakat tuhan harun ni keturunan dayus tiada jati diri
      Selalu saja mereka gunakan tektik bapok main pukul curi
      Malam kelmarin biila Kejora mengamuk mereka habis lari
      Setakat empat ekor ituu kita pukul hanya dgn tangan kiri

      Padam
    3. Di atas ini bukan syair tapi sihir kejora al 'hush start' yg berimankan tuhan, bukan Allah swt. Dia juga mengajar doa dgn mula sebut 'Ya Allah' dan menutup doa dgn serapah 'SIAL, SIAL, SIAL, SIAL Lu'.

      Padam
    4. anak sulong tuhan harun (Along) meroyan ha ha

      Padam
  13. Kasihan budak Kejora ni..

    Sakit tenat sungguh jiwanya..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jiwa siapa yg tenat, 'ostat' munafiq?

      Cuba kamu selak balik ikut jam (scroll back by the clock), ada kejora ganggu korang?

      2.33 & 3.17 tu, bukan Along & Alang dok mengata kat Kejora?

      Padam
    2. Along? Alang?

      kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

      Padam
    3. Yer ler

      1. pak kadok bapok : Along
      2. jampi pak colok (jpc) : Angah
      3. 'ostad' boDoe munafiq : Alang
      4. anjing sewel tukang carut : Acu

      benih peninggalan pak harun

      Padam
    4. Memang sah kamu sakit tenat Kejora..

      Orang nasihat kamu baik2 tinggalkan kerja dedak ni yang merosakkan jiwa kamu, rosakkan lidah kamu, dan rosakkan segala2 kemurnian Melayu dan Islam, dan kami gunakan bahasa yang lunak dalam bangsa kami, tanpa caci dan carut, siap dengan pembayang yamg murni, kamu anggap sebagai kacau ke atas kamu?

      Yang kamu maki hamun caci carut berjela dan ambik olok2an kalimah Tuhan (astaghfirullah Wal ayazubillah) kamu anggap dakwah ka?

      Apabila kami berbicara sesama sendiri tak sebur pun nama kamu, kamu masukkan cacian kamu tu kamu tu apa pulak?

      انا لله وانا اليه راجعون

      Kamu memang sakit tenat Kejora. Kekadang aku rasa marah kat kamu (terutama bila kamu petik ayat quran dengan cara hina), tapi hari ini aku rasa sedih pulak tengok kamu ni.


      Padam
    5. Anak sulong tuhan harun darii S’pore biol punya pak turut
      Anak kedua pulak si “datok” dukun kerja jampii mengarut
      Anak ketiga ialah ‘ostad’ boDoe kaki sex pelir asyik diurut
      Anak ketiganya anjing sewel lucah tukang maki mencarut

      Padam
    6. ‘Ostad’ John Bodoe jenis keras kepala tak mau mengalah
      Kini dibuat tesis ‘Kejora tak ngaku mamak’ sebagai helah
      Kejora cabar dia suruh tulis:’Kejora ni mamak demi Allah’
      Apa lagi si bahalol munafiq ni lintang pukang cabut belah

      Padam
    7. Dah makin gelabah ‘ostad’ John Bodoe bengap tiiga suku
      Diia udah berhentii tesis ttg mamak, ini ‘ostad’ kera duku
      Bila orang tau ‘ostat’ John ini munafiq, hujah dia tak laku
      Yennadey thamby…birinti la buat tesis, baiik jual maruku

      Padam
    8. ‘Ostat’ john bodoe awal tunjuk alim, akhir nya jadii setan
      Terpengaruh dgn adik bongsunya, dia mula maki carutan
      Tapi jelas sangat dia ni pondan bapok dayus buka jantan
      Kejora cabar guna nama Allah, ‘ostad’ ni lari masuk utan

      Padam
    9. وَإِذَا رَأَيۡتَهُمۡ تُعۡجِبُكَ أَجۡسَامُهُمۡ‌ۖ وَإِن يَقُولُواْ تَسۡمَعۡ لِقَوۡلِهِمۡ‌ۖ كَأَنَّہُمۡ خُشُبٌ۬ مُّسَنَّدَةٌ۬‌ۖ يَحۡسَبُونَ كُلَّ صَيۡحَةٍ عَلَيۡہِمۡ‌ۚ هُمُ ٱلۡعَدُوُّ فَٱحۡذَرۡهُمۡ‌ۚ قَـٰتَلَهُمُ ٱللَّهُ‌ۖ أَنَّىٰ يُؤۡفَكُونَ (٤)

      Dan apabila engkau melihat mereka, engkau tertarik hati oleh tubuh badan mereka (dan kelakuannya) dan apabila mereka berkata-kata, engkau juga (tertarik hati) mendengar tutur katanya (kerana manis dan petah sekalipun kosong). (Dalam pada itu) mereka adalah seperti batang-batang kayu yang tersandar (tidak terpakai kerana tidak ada padanya kekuatan yang dikehendaki). Mereka (kerana merasai bersalah, sentiasa dalam keadaan cemas sehingga) menyangka tiap-tiap jeritan (atau riuh rendah yang mereka dengar) adalah untuk membahayakan mereka. Mereka itulah musuh yang sebenar-benarnya maka berjaga-jagalah engkau terhadap mereka. Semoga Allah membinasa dan menyingkirkan mereka dari rahmatNya. (Pelik sungguh!) Bagaimana mereka dipalingkan (oleh hawa nafsunya dari kebenaran)?
      (Al-Munafiqun, ayat 4)

      Mereka berlakon seperti orang alim.

      Mereka memperlihatkan tutur kata lembut gigi dari lidah.

      Tapi kadangkala mereka terleka dan tak dapat sembunyikan sifat asal mereka seperti ikut mengeji dan mencaci bila ada sahabat sejenis mereka memulakan perbuatan itu.

      Padam
    10. Betul tu.

      Contohnya, 'ostat' boDoe munsafiq ini membuat tulisan komen panjang menghina kaum mamak.

      Adik bongsu dia menjadi sangat taksub dgn tulisannya itu, sehinggakan setiap kali menentang hujah geng pro Najib, dia akan panggil mamak tongkang.

      Orang lain berusaha nak meninggalkan harta atau ilmu yg bermanafaat kpd orang lain, tapi 'ostat' munafiq ni berusaha meninggalkan tohmahan untuk digunakakan bagi mengeji orang lain.

      Cakap tak serupa bikin ini menjadi sebahagian ciri perlakuan orang munafiq.

      Aku kasihan ngko, 'ostat' john boDoe. Belum lambat untuk ngko insaf dan bertobat!

      Padam
    11. Kasihan budak Kejora ni. Sakit sungguh jiwanya..

      Padam
    12. diri sendiri tak kasihan ke, john munafiq?

      Padam
    13. Sudahlah John Doe. Tembelang kamu dah pecah. Lakonan kamu hanya boleh memperdaya geng kamu yang pro Tun M.

      Padam
    14. Sdr John Doe, antara sifat orang beriman ialah mengakui kesilapan dan menerima teguran.

      Padam
    15. John bodo, simpan bodo awak tu untuk anak cucu sama.

      Padam
    16. Terima kasih Kejora di atas nasihatmu itu.

      Cuma aku ingin bertanya:-

      Bukankah orang yang mula2 menggunakan mamak tongkang dalam ini adalah kamu? Mamak kutty juga kamu? Mamak Kerala juga kamu? Mamak munafiq, mamak murtad dan segala macam mamak2 lain semua asal dari kamu. Malah 1001 gelaran2 fasiq dalam ni semua datang dari kamu. Kenapa bila orang lain memanggil kamu mamak tongkang kamu marah? Bukankah gelaran itu kamu yang mulakan?

      Itu juga bererti orang yang memulakan sunnah memanggil mamak tongkang dalam ni adalah kamu Kejora, bukan aku. Malah lebih dahsyat dari itu kamu turut memberi petua kalau bertemu ular dan mamak pukul mamak dulu baru pukul ular.

      Kalau ada orang lain panggil kamu mamak tongkang kamu tidak patut berasa marah pun. Ia kan sunnah kamu. Kenapa marahkan dan salahkan aku untuk sunnah yang kamu mulakan?

      Malah aku lihat orang itu hanya memanggil mamak tongkang ke atas kamu sahaja dan bukan ke atas mamak2 lain yang tidak berkaitan. Malah Tun Mahathir pun disebut namanya dengan penuh mulia. Dia hanya meneruskan tradisi yang kamu mulakan. Mengapa berasa?

      Adakah memanggil orang mamak tongkang itu salah? Kalau salah kenapa kamu mulakan?

      Kejora,

      Beza kamu dan aku ialah kamu menggunakan semua perkataan dan gelaran mamak itu dengan niat menghina dan merendah2kan, demi sesuap dedak pulak tu.

      Ada pula aku telah buat penjelasan mengenai mamak dan sifat2nya dan bahawa kamu bersifat mamak adalah supaya fiil kamu lebih dikenali agar saudara2ku tahu cara berurusan dengan kamu.

      Mengapa bila kamu panggil orang lain dgn 1001 gelaran fasiq kami cool saja? Sebab kami tahu gelaran kamu itu tak betul. Kalau kamu bukan mamak spt dakwaanmu itu, mengapa berasa?

      Tak apalah kalau kamu tak mengaku mamak, kerana bagiku pendedahanku itu telah menyelamatkan saudara2ku daripada sikap2 biadap kamu itu. (Maaf aku cuba cari perkataan yang lebih lunak dari biadab tapi tak ada satu pun yang sesuai, aku cuma harap perkataan ini lunak di telinga kamu sebab kamu berfiil mamak).

      Sejak penjelasanku itu ku lihat saudara Islamku pak Othman tidak lagi diperlakukan dengan biadab oleh kamu, walaupun kamu melolong2 mengumpan dia.

      Ia juga menjadi jawapan kenapa apabila kami membiarkan kamu sepeti si luncai kamu terus menerus memaki kami dan anggap kami mengaku kalah. Seperti kataku dulu ini satu sifat lemah lembut bagi Melayu sedangkan bagi mamak ini tanda mengaku kalah.

      Tanpa penjelasan aku ini sudah tentu akan ada lagi orang2 lain yang terus diperkotak-katikkan oleh kamu yang berfiil mamak.

      Salahkah cuba mengenali mamak dan fiilnya untuk lebih tahu cara berurusan dengan mereka. Bukankah manusia diciptakan dari berbagai bangsa dan suku supaya kita saling mengenali (لتعارفوا).

      Bukankah Nabi pernah berpesan mengetahui bahasa sesuatu kaum akan menyelamatkan kita daripada tipudaya kaum itu.

      من عرف لغة قوم امن من كيلهم
      Barangsiapa mengetahui bahasa sesuatu kaum selamat dari tipudaya mereka.

      Jika fiil diqiaskan kepada bahasa, maka mengetahui fiil sesuatu kaum juga boleh menyelamatkan dari tipudaya kaum itu. Sepertimana pak Othman telah selamat dari tipudaya kamu.

      Maaf aku cakap ini, tapi cuba kamu cari Hadith tentang Nabi mengatakan bahawa orang2 Ulu (misal dan maksud) adalah lebih kasar sifat mereka. Adakah Nabi menghina mereka?

      Perkataan Tuhan dalam kalimah tiada Tuhan selain Allah, bukankah ia perkataan Maha Mulia tiada bandingnya (Allah,tuhan yang tunggal dan esa lafzul-jalalah), tetapi perkataan Tuhan dalam kalimah Tuhan Harun yang menjadi syair harianmu adalah satu penghinaan? Kenapa kedua2nya disebut 'Tuhan' tapi satunya perkataan Maha Mulia dan satu lagi hina?

      Apakah beza di antara faraj dan **kimak padahal keduanya merujuk kepada anggota yang sama. Biar aku beritahu kamu.

      Bezanya ialah satu ialah keterangan organ dan satu lagi adalah mencarut. Sama tapi tak serupa.

      Kamu boleh spin apa saja, atau kata aku pula yang spin tapi itulah hakikat bezanya kamu dan aku.

      Apa pun, aku sangat kasihan melihat kamu.

      انا لله وانا اليه راجعون


      Padam
    17. aku juga kasihan kamu, john, terpaksa keluarkan karangan 'spin' yg panjang untuk membela diri.

      orang munafiq tidak akan mahu mengaku kesilapan mereka!

      Padam
    18. Sdr John Doe 6.01 ptg

      Mempersoalkan siapa lebih dahulu menghina mamak menunjukkan sifat kebudak-budakan dan tidak matang anda.

      Anda tampil dgn perwatakan diri seorang yg ingin berdakwah, tidak sepatutnya mengeluarkan hujah yg sebegitu. Ianya adalah ibarat tindakan ini:
      'kamu yg dulu rogol adik aku, kini giliran aku pula merogol adik kamu'.

      Padam
    19. kih kih kih

      john disekolahkan...

      Padam
    20. Sdr Tanpa Nama 9:39

      Hujahmu itu begitu dangkal. Adakah anda percaya bahawa kalimah Tuhan dalam shahadah dan kalimah Tuhan dalam syair ciptaan Kejora adalah sama nilainya?

      Adakah anda ingin katakan kalimah faraj dalam kitab2 fiqah sama nilainya dengan kalimah **kimak yang menjadi zikir harian sahabatmu Kejora?

      Tentang siapa mula menghina mamak, mgkn anda tak pernah dengar tentang 'man sanna sunnatan saiyiah' yang bermaksud 'barangsiapa yang memulakan sunnah yang jahat' yang sesuai sekali dengan Kejora.

      Mgkn anda juga tidak mengetahui apabila Allah melarang orang Muslim memaki Tuhan orang kafir alasannya ialah supaya 'kelak mereka akan memaki Allah' rujuk al-an'am : 108.

      Jadi kalau seseorang itu mulakan maki dan caci dan kemudian apa yang mereka maki caci dan hina itu terkelepek atas muka sendiri siapa yang bersalah?

      Apa pun seperti yang saya cakap kalian boleh spin atau cakap saya pulak yang spin tetapi hakikatnya kalian juga tahu ada beza di antara gelaran mamak buruk yang dimulakan sunnahnya oleh Kejora di dalam ini dengan kalimah mamak yang saya gunakan bila menceritakan fiil Kejora.

      Kasihan sungguh kepada anda kerana tidak dapat membezakan keduanya. Adakah dedak faktor anda tidak dapat bezakan keduanya?

      Mengapa lemas atas daratan?

      Anda telah gunakan misalan rogol. Secara mantik anda bersetuju dan mengatakan Kejora ini orangnya jahat.. Bab itu saya tak nak nafikan, tapi bab anda kat saya rogol balik itu telah saya jawab.




      Padam
    21. spin 'ostat' jgn tak spin

      Padam
  14. BERITA TERKINI...

    Two more former senior bankers charged in Singapore court in 1MDB probe

    SINGAPORE - Two former employees of Swiss bank BSI were charged in the ongoing money-laundering probe in the scandal-hit 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

    Senior private bankers Yak Yew Chee, 57, and Yvonne Seah Yew Foong, 45, were each charged with three charges of forgery and four charges of failing to report suspicious transactions to authorities, on Monday.

    Both have posted bail of S$35,000 each and surrendered their passport.


    This brings to four, the number of individuals who have been charged to date for their involvement in the scandal-hit fund, which is now subject to probes by Swiss, Singaporean and United States prosecutors.

    The probes centre on how more than US$3.5 billion (S$4.81 billion) in funds intended to finance development projects across Malaysia were misappropriated.

    The trial of former Singaporean BSI banker Yeo Jiawei, who is alleged to have played a key role in the money-laundering operation, on four of 11 charges against him, starts Oct 31 and is scheduled to go on till Nov 11. The four charges are for obstruction of justice. He has also been charged with money laundering, cheating and forgery.

    Yeo, 33, is accused of facilitating illicit transactions involving 1MDB that led to the shutdown of Swiss private bank BSI's operations here.

    Another Singaporean, Kelvin Ang Wee Keng, who was charged on April 20 with corrupt transactions, was released from remand in May on bail of S$100,000. Mr Ang, believed to be a former remisier at Maybank Kim Eng Securities, was charged with paying former research analyst Lee Chee Waiy S$3,000 to speed up a favorable valuation report on a 1MDB asset held in the Cayman Islands.

    Malaysia has been rocked for more than a year by allegations of a massive campaign of fraud and embezzlement surrounding 1MDB. The scandal has prompted calls for the ouster of Malaysian Prime Minister Najib Razak, who set up 1MDB in 2009.

    The US Justice Department has filed lawsuits in the United States in July to recover billions in assets it said were purchased by Mr Najib's relatives and associates with money stolen from 1MDB.

    "Investigations into 1MDB-related fund flows through Singapore are ongoing," the Attorney General's chamber said in a statement. "Other individuals, including the other BSI Singapore employees named by MAS, are being questioned or investigated,"it added.

    StraitsTimes Singapore

    http://www.straitstimes.com/business/two-more-former-senior-bankers-charged-in-singapore-court-in-1mdb-probe

    BalasPadam
  15. Walau beribu pantun yang ditulis yang pentingnya ialah saya tak termasuk dalam golongan yang menjilat ludahnya sendiri dan yang bersengkokol dengan pihak kafir

    BalasPadam
    Balasan
    1. Najib yg bersetongkol dan melantik Zionist Yahudi APCO Worldwide & Goldman Sachs sebagai Konsultan, bersahabat dan bersekutu dgn USA itu...macam mana....???? Last2 kena main/tikam dari belakang, padan muka..!!

      Kamu kejora, cakap tak agak-agak......!!!

      Padam
  16. Berita terkini dari Singapura...

    "Two former BSI Senior Bankers cahrged in Singapore Court in 1MDB probe"

    Two previously convicted.. Brings up to 4 persons cahrged so far.

    News continue...

    "The probe centre on how more than US$3.5 Billion in funds intended to finance development projects across Malaysia was misappropriated"

    Kita tunggu apa UMNO/Jibo dan pencacainya Spin ya!!!

    Apalagi Jibo?? samanlah Singapura cepat kerana menfitnah!!!

    Kahkahkahkah....

    BalasPadam
    Balasan
    1. yg nak dakwa le saman, anjing biol oii

      Padam
    2. Anon 437 Anjig bodoh bin Bahlol!!!

      Selalu kata fitnah.. Singapura dah fitnah saman la!!!

      Padam
    3. Anon 4:37 Anjing Hamblau!!!

      Kahkahkahkah

      Padam
    4. Apa pulak nak saman Singapura, biarlah dia dakwa cina yg menipu tu. Apalah bodoh sangat sekolah tak habis.

      Padam
    5. Sdra2 tolan saya datang dari USA, London, Belgium, Australia, Afrika Selatan, Kampuchea, Tanah Jawa, Brunei, Azerbaijan, Mekah semua menggeleng-geleng kepala dan rasa malu di atas tindak tanduk Najib & Rosmah. Mereka juga merasa tempias dek ulah Najib/Rosmah kerana mereka semua anak rumpun Melayu. MEMALUKANNNN.....!!!!

      Padam
    6. Anon 448 memang besar punyer Bahlol!!!

      Pegawai itu diheret ka mahkamah sebab menyembunyikan fakta penyelewengan 1MDB dan dapat dedak!!

      Kecik2 tak nak mampos dah besar menyusahkan orang!!!

      Padam
    7. anak sulong tuhan harun makin merapu ha ha

      Padam
    8. Anon 457 Anak haram Tuhan Harun kepanasan Juboh!!

      Padam
  17. Hidop Najib!!!

    Mampos Rakyat kena Tanggong!!!

    Hehehehehe

    BalasPadam
  18. Hidop Baju Merah!!!

    HIDOP BERSATU!!!

    BalasPadam
  19. BERSATU TEGOH!!!

    UMNO RUNTOH!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. BERSATUN BERSHIT!!!

      MAHATAIK BUNCIT!!!!

      Padam
    2. LUMUT: Former prime minister Dr Mahathir Mohamad has admitted that it would be difficult for the Opposition pact to overthrow the Barisan Nasional (BN) government which comprises 14 political parties.
      He said the 14 component parties would help each other during the general election (GE) by voting for candidates fielded in specific areas.
      “When a BN candidate is fielded, the other 14 parties (components) will support the candidate and the Opposition will always lose.
      “This is because Opposition parties only think about their respective parties instead of thinking of how to unite as a party, that is why it cannot achieve victory,” he said at the launch of the Perak state level Parti Pribumi Bersatu Malaysia here today.

      http://www.msn.com/en-my/news/national/mahathir-admits-difficulty-in-toppling-bn/ar-BBxcKwc?li=AAaD62f&ocid=spartandhp

      Padam
    3. Matdey pun dah surrender, cai bunga raya Din Pagoh yg masih dok syok sendiri.

      Padam
    4. Sebenarnya Tun Mahataik frust dan bengang bila Dogs And Pigs (DAp) dan Pelir Kuat Rodok (PKR) tolak proposal dia nak bagi Muydin pipi lebam jadp PM puppet (sementara nak naikkan Boboi). Mereka nak Pak Sheikh Al-Jubori, tak mau Boboi.

      Mahataik nak kencing kominis dan peliwat, dia kena kencing awal lagi.

      Padam
    5. Klentong tak habis2 si al 'ush start' kejora nie...maklum2lah sejak-semenjak bersetongkol dgn Raja Putar Klentong (RPK).

      Sendrik kena ingat, Tun M adalah bekas Pengerusi BN selama 22 tahun & pemegang rekod satu2nya pemimpin yg dapat meraih 2/3 majoriti selama pentadbirannya. Beliau mahu berkongsi pengalaman dan mengingatkan selama ini pihak pembangkang gagal kerana mereka tidak bersatu padu untuk mengalahkan BN. Justru, beliau menganjurkan semua parti2 di pihak pembangkang bersatu (satu lawan satu) di PRU 14, tidak seperti yg sudah2.

      BERSATU KITA TEGOH,
      BN/UMNO PASTI ROBOH.....!!

      Padam
  20. UMNO dah kehabisan talian hayat!!!

    Tunggu nak dikebumikan tak perlu disembahyangkan!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bersatu terus berada dalam keadaan gayat
      Menunggu harii saja lah nak tamat riiwayat
      Muydin dan boboi dah di penghujung hayat
      Matdey pun sehari dua lagii nak jadi mayat

      Padam
    2. Bila mana.......BERSATU TEGUH.
      Kesudahannya....UMNO RUNTUH

      Hendak gugur gugurlah nangka
      Batang pauh usah ditimpa
      Hendak berkubur kuburlah segera
      UMNO dah lusuh mengira masa

      BERSATU TEGUH...UMNO RUNTUH..!!!

      Padam
    3. ka = pa = ra = sa ???

      syair, pantun, kartun?

      kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh...

      Padam
    4. Pity him, this bloody damn dull dumb stupid old idiot Othaman tried as hard as he can to show off...

      However hard he struggled, he must admit that he will never be better than or as superb as Kejora is.

      kah kah kah...a graduate? Grab duit ada ler...

      Padam
    5. Kejora the carutman is a better man than pak Othman? Wiser man too?

      Kah kah kah.. U r really funny man. Syok sendiri betul.

      Anyway thanx for making me lough early in the morning. Hope its gonna be a day filled with lough and joy.

      Kah kah kah
      Kah kah kah.

      Padam
    6. Good morning John...

      He has to assert & self praise (talking to himself) due to the fACT that till to-date, he is yet to gain due recognition from others. His bigotry demeanour all this while is obviously ad hominem fallacy.

      Poor chap...what a sucked bigot he is......!!!

      Padam
  21. Ayuh le baju merah, kita ganyang puak Bershit pelampau
    Yg Melayu jadi bingai hanya dek kominis DAP kasi angpau
    Kasi hancur puak penderhaka tajaan Muydin pipi kuih pau
    Mari kita turun ramai2, puak pemberontak kita kasi tapau

    BalasPadam
  22. 4:56 yg kantoi melancap depan laptop dlm pejabat pkr dulu tu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. dia anak sedara tuhan harun ha ha

      Padam
  23. InsyaAllah walau apa pun perkara yang melanda, UMNO tetap utoh dan terus utoh

    BalasPadam
  24. Utoh dalam pandangan ahli UMNO je. Kami rakyat marhein belum tentu lagi. Kenapa pihak UMNO tak ada bagi penerangan dan penjelasan berkenaan 1MDB?Cer cirte cer cirte.

    BalasPadam
  25. UMNO kalau utoh cer tanya soalan berkenaan 1MDB masa PAU nanti. Persoalkan kenapa kerajaan tidak ambil tindakan keatas tuduhan negara asing terhadap 1MDB. Kenapa menteri UMNO buat tak kisah dengan hal2 1MDB?.

    BalasPadam
  26. umno butuh.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pak hang kaa??

      Padam
    2. Pak hang kaa??

      Padam
  27. 10.14
    dah brambus dari UMNO bela ajer BERSATU murtad ko tuhhhh..... berambusssss....!!!!

    BalasPadam
  28. Walau apapun kata nista dan tohmahan yang dilontar hanya pihak yang melontar sahaja yang boleh jawab kerana jawapan benar pun akan menjadi tohmahan dan menjadi putar belit walhal kita semua dah tau.
    Sebenarnya rakyat marhaein sudah tahu kebenarannya hanya puak pembangkang sahaja yang cuba untuk membuat provokasi.

    Dalam keadaan ini pihak pembangkang janganlah risau dan gundah kerana UMNO tetap akan menjadi pilihan sebagai kerajaan terpilih insyaAllah...

    BalasPadam