Khamis, 27 Oktober 2016

Kerajaan Sempit Wang ~ Pemimpin Terus Di Julang...Rakyat Terus Terbuang..!



Sudah djangka..! Bukan main lagi berbelit belit..! dengan mengatakan itu dan ini..


Hakikatnya...

Harga minyak masak berkuat kuasa 1 November ini akan mengikut harga pasaran.
Bagaimanapun bagi memastikan golongan sasar yang memerlukan dapat menikmati subsidi kerajaan, kerajaan mengekalkan harga minyak masak yang dijual dalam paket 1 kilogram pada harga sekarang iaitu RM2.50 setiap satu.
"Bagi menentukan rakyat sentiasa menikmati kehidupan yang selesa, kerajaan sentiasa berusaha mengekalkan subsidi bekalan minyak masak untuk dinikmati oleh golongan sasaran.
"Saya nak umumkan harga minyak masak (1kg) dikekalkan sebanyak RM2.50 sekilogram," kata Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK), Datuk Seri Hamzah Zainuddin di Putrajaya pagi ini.
Antara kategori minyak masak yang terjejas itu termasuk 2kg, 3kg dan 5kg produk minyak campuran serta produk minyak sawit tulen yang dijual dalam botol lebih besar.
Katanya, susulan penstrukturan semula Skim Penstabilan Harga Minyak Masak, harga akan mengikut harga pasaran bagi mengelak kerajaan menanggung kos subsidi hampir RM100 juta sebulan susulan kenaikan harga minyak olien (minyak sawit diproses).
"Pada Januari tahun lalu, harga olien adalah RM2,341 setiap tan, namun pada September lalu ia mencecah RM3,000, peningkatan RM600 bagi setiap tan.
"Langkah ini juga bertujuan mengurangkan pengeluaran minyak masak di sempadan susulan pembelian minyak masak bersubsidi oleh warga negara jiran," katanya.
Betul ke kerajaan merasa denyut nadi rakyat? 
Rakyat disuruh beli minyak masak ke beli botol?
Kalau beli 1kg berapa kali nak kena GST?
Mengurangkan pengeluaran minyak di sempadan yang dibeli warga asing..! itu kerja rakyat jelata ke? Sudah tidak ada lagi akal fikiran ke? mana pergi penguatkuasa?
Apa yang pihak kerajaan buat? kenapa tidak ada sekatan dan sukatan macam pembelian minyak kereta bagi kenderaan Singapura?
Harga minyak masak naik tentu berantai kepada harga makanan..! Kerajaan cuma reti goyang telur ajer ke?
Yang terus meraja ialah kerajaan..! yang terus binasa dan merana ialah rakyat jelata..!
Tunggu apa lagi?
Lu Fikir La Sendiri!!!

105 ulasan:

  1. Butakah melayu muslim umno?
    Bisukah melayu muslim umno?
    Pekakkah melsyu muslim umno?

    Hendak lagikah dedak najib......sila jawab

    Doa rakyat dizalimi mustajob, insyaAllah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Naik sikit pun kata dizalimi..cuba ko hidup kat singapork negara kiblat parti pujaan ko tu..baru menggelupur

      Padam
    2. Lg byk komen kat blog ngok ni lg byk payment dpt..masyukkkkkk

      Padam
    3. Berapa ramai dah lari ato mampos disingapork?

      Padam
    4. 1 barang naik sikit..10 barang banyak mana? Ngook ngeek

      Padam
    5. Bukan kata kerajaan je takde duit..umno pun dah jentai. Gaji kakitangan ibu pejabat umno pun tangguh nak bayar..jilake punya najib

      Padam
    6. Bank di AS dah kena sita..bank di singapork dah kena tutup...jho lo pun dah lari lintang pukang ke hongkong...mana nak dapat cash lagi..

      Padam
    7. Bodoh bangang punya Mamat 1:43 PTG mlas nak cari fakta dan hujah untuk jawab, cakap pasal Singapore. Kepala hotak dia.

      Padam

    8. "Apa yang pihak kerajaan buat? kenapa tidak ada sekatan dan sukatan macam pembelian minyak kereta bagi kenderaan Singapura?"

      Ini menunjukkan Singapura sangat bimbang yang ekonomi tak stabil.

      Padam
    9. Semua negara bimbang...singapor lebih cedik..sebab tu negara dia tanpa hasil lebih maju..

      Padam
  2. Najib rasa denyut nadi dia,jho lo,semah dan geng2 dia jer..cakap tak serupa bikin..rakyat dihulukan....pencapaian rembat dan rampok diutamakan

    BalasPadam
  3. Nak brg kekal harga sampai mampos buat kerajaan sendiri

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bodoo ko ni..baik ko yg mampus...baru ni ko kata subsidi tak ditarik...harga tak naik..nipu kut benor ko ni..hari ni tukar statement dah kena batang idung..ha3

      Padam
    2. Nak sokong umno sampai mampus jangan merapu kat sini. Layan twitter/fb najib. Puji dia sampai dia mati.

      Padam
    3. Kalo kerajaan ko tak reti nak sejahterakan rakyat bagilah kerajaan aku plak..ngook..asik rampok dan songlap jer pandai..

      Padam
    4. Ko ni layak diludah jer......jhughhhhhhhh ptuih........

      Padam
    5. Hoi bangang 1.22 , kalau tak pandai urus negara, bagi lah peluang orang lain urus.

      Padam

    6. Barang orang susah berusaha memerah keringat untuk menanamnya ko nak free.... banyak cantik ko punya muka,,,, ko ingat nenek ko ke yg punya pokok sawit tu.


      Padam
    7. Ko ni pandai belit plak...sape cakap nak free?..makin lama makin bodoo..tak payah laah tunjuk bodoo..orang dah tau ko bodoo..

      Padam
  4. Sejahteranya rakyat pp n sel..semua kaya raya..hidup senang lenang..senyum pg smp pg

    BalasPadam
    Balasan
    1. Umnongok boleh menang pru14 diselangor dan penang?2 kali dah terperosok..

      Padam
    2. Selangor ada bas free..ko ade ape?

      Padam
    3. Kami tak ada ape, cuma air saja banyak tak larat nak mandi sejam sekali mandi

      Padam
    4. Wah bestnya selgr..dpt mandi sejam sekali..mewah dgn air.pandai kerajaan sel megurus negeri...huhuhuhuhuhuhuhuhu

      Padam
    5. Padan muka

      Padam
    6. Noh omar dan konconya jamal hanya perabis duit umno..pru 14 ko tgk la lebih teruk dari zin badak. Orang tg karang, sg besar, sabak bernam boleh la ko tipu..masuk kawasan bandar, nak mengaku umno pun segan.

      Padam
    7. Brg semua nk murah naik harga bising..perkhidmatan gov pd rkyt byr guna daun ke..cth hosp n sbgnya..semua tu perlu duit..bila khidmat xbgus melalak..jln berlubg melalak..

      Padam
    8. 2.08 org bndr mcm ko kena tipu dgn dap plk..kesian

      Padam
    9. Umnongok yg kuat tipu..hasil negara mana pegi?cukai pendapatan,gst,eksais,hasil minyak dan gas buat aper?songlap,rembat dan rompak..ini sebab perkhidmatan naik..tiris

      Padam
    10. Korang ni dah kena brainwash dgn dap..semua brg xblh naik harga.. kena murah..padahal dap perintah p.pinang n selgr takda yg murah pun..

      Padam
    11. Harga barang2. Dibawah kawalan menteri ko ngook..menteri pengguna ko la bodoo sangat..pandai2 plak tuduh dap..umnongok yg pelok dap..tanya Nazri samseng..

      Padam
    12. Yang hasil cukai gst Dan lain2 tu guna untuk bsyar gaji bapa ko ,erti

      Padam
    13. Kepala bapak ko..kaloo bodoo berambus laa..

      Padam
  5. Dah rampok,rembat dan songlap,kenakan cukai gst,naikkan harga macam2 benda...lepas tu cakap agenda Dap..pemimpin umno berpelukan dengan DAPiG...khorje ko dan umnongok menipu melayu...

    BalasPadam
  6. Malaysia selalu letak beban pada pengguna..selaku pengeluar ke 2 terbesar dunia, kerajaan patut takde masalah wajibkan pengeluar minyak masak berasaskan sawit letak kuota utk pasaran tempatan pada harga yg dikawal. Habis cerita. Bodoh punya menteri kewangan, menteri kpdnkk, epu. Lagi 1, kalau harga brg naik, tak payah la bandingkan dgn negara jiran. Taktik lapuk.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Umnongok tak bandingkan negara yg murah harganye..nak bodohkan melayu

      Padam
    2. Ko yg seludupkan minyak ke negara jiran, nak pura2 marahkan kerajaan pulak

      Padam
    3. Banyak mana kena seludup?..ko tengok?kastam dan pga termasuk unit cegah seludup bersepah2..alasan kerajaan nak tarik subsidi..bodohnye ko cai umnongok..

      Padam
    4. Biasanye yg buat kerja haram orang umnongok..tuduh orang lain..

      Padam
  7. Penguatkuasaan yang penting, gerenti pek 1kg kena seludup pula.

    BalasPadam


  8. Bergembiralah kamu wahai Umah2 PAS, org yang paling ko TAK suka telah berambus keluar, dan mereput bersama2 dg DAP.
    kami semua mengucapkan
    ترحيب يا أيها الذين آمنوا


    BalasPadam
    Balasan
    1. Pas pun bodoo kena kincin dengan umnongok..hadi dah merajuk dengan umnongok..hari bajet dia ponteng..

      Padam
  9. Cai bodoo kata baru2 ni kalo nak minyak masah murah tanam sendiri sawit...dia ingat tanah ni bapak dia yg punye..boleh main tanam jer...memang bangang dan bodoh ikut keturunan boodoo mcm lembu..

    BalasPadam
    Balasan

    1. kalau ko nak free, pergi KFC mintah minyak yang sudah terpakai


      Padam
    2. KFC tu bapak ko yg punyer? Main2 plak..lawak bodoo?

      Padam
  10. APA kata macaii.. 💎💍👜👜💰💰

    BalasPadam
  11. Sempit wang tu maknanye hampir nak bankrap laa

    BalasPadam
  12. Sudah tiada lagii kelibat Othaman, ketua puak haluan kiri
    Di atas katil wad hospital dia kinii mengalami mimpi ngeri
    Pada mulanya dia ingat diia kat syurga dikelilingi bidadari
    Rupa2nya jururawat belaka di hujung katil dan kanan kiri

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bila tau kerajaan tak bankrap, Othaman resah tak senang
      Kalu debat lawan geng pro-gomen diia sering tak menang
      Kinii menahan sebak kat wad hospital, air mata berliinang
      Agak nya, keluar nantii, dia terjun jambatan Pulau Pinang

      Padam
    2. Keadaan fiziikal dan mental Othaman dah semakiin gawat
      Tak daya buat apa-apa terlentang kat hospital punya wad
      Disangka di syurga dikelilingi bidadarii rupanya jururawat
      Kiita tunggu dengar berita jer, nak sedekah tahlil selawat

      Padam
    3. Terus dah tiada lagi kelibat Othaman cai babi penderhaka
      Tigaa empat posting berlalu, tak nampak dia punya muka
      Kesan mental pukulan Kejora memang kiita sudah jangka
      Malaikat dah reserve satu kawah dekat diia dalam neraka

      Padam
    4. Othaman ikut buta Matdey nak gadaikan ini bumi bertuah
      Namun kini terlantar menunggu maut, tak boleh lagi juah
      Tentu dia dgn Matdey nanti akan direbus dlm satu kawah
      Puak munafiiq ini dalam neraka, tempat yg paliing bawah

      Padam
    5. Sape yg dah jual harta negara kpd china kerana nak bayar utang 1mdb? Buat2 tak tau plak sibodoo sekor ni..

      Padam
    6. Biar si Kejora merapu kerana dirinya telah terserlah manusia paling haramjadah..24 jam berpaut di blog INI menyebar dakyah jahanam bagi pihak pemerintahan KERAjaan Najib.

      Saya kini mendekati anak muda yg dah cukup umur untuk mendaftarkan mereka sebagai pengundi..satu gerak kerja yg gagal dilaksanakan oleh UMNO.

      Saya harap teman2 seperjuangan juga akan turut berbuat sedemikian kerana inilah tujuan kita..menumbangkan BN/UMNO led by Najib.

      Padam
    7. Tahniah usaha murni..bagi penerangan penyelewengan dan kemungkaran umnongok kpd anak2 muda..

      Padam
    8. Sdra 7:13 ptg..

      Insya Allah..yg pasti saya & teman2 telah mendapatkan 307 pengundi baru & 189 dari mereka dah didaftarkan sebagai ahli PBBM. Selebihnya akan menyertai parti pembangkang lain, tapi tentunya bukan BN-UMNO & sekutu-sekutunya.

      It's time for action..unlike Kejora who endlessly talk cock...!!!

      Padam
    9. Pak Othman.

      Satu tabik spring drpd saya di atas semangat dan usaha. Cakap dan buat apa yang dicakap.

      ☺☺☺

      Padam
  13. Apa apa pun..Kamu akan terdiam nanti bila sengsara terkena pada diri kamu dan keluarga kamu..susahnya kamu akan rasa sendiri..tiada siapa yg peduli..politik bertahan 1 ke 2 tahun je..bila habisnya madu tiada lagi apa untuk mu..Maka kamu tahu apa yg kamu katakan ini akan berlaku pada diri kamu..Allah maha adil...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak mungkin..cai umnongokkan dan family dia kaye2 hasil songlap,rembat dan rompak..ha3

      Padam
    2. Betul la tu sebab itu pas nak joint dg umno hendak belasah puak yg bersekonkol dg dap

      Padam
    3. Pas yg kena kincin..

      Padam
  14. Ini semua cakap pakai sedap mulut.Kiri kanan tibai entah apa-apa

    BalasPadam
  15. OI si GoBLOG/TERORIS2 GILA BABI si HOMO2 JIJIK PENJILAT JUBOQ BABI KURAP si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH ZioNAZI PARASIT/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD, lu manyak sedap aahhh... itu LAHAP TAIK dan JILAT LENDIR HANYIR si JUBOQ2 BABI JIJIK kit SIAL KANIBAL/TONGGENG eng JUBOQ BABI/kok-chin GILA BABI BETINA SUNDAL-PELACUR/gobing-jagdippyANJING KURAP-rayerHANYIR CILAKA/TODI puaKA JUBOQ BABI/KENCING NGAnga ming KANGKANG BABI BERLENDIR/ BABIga SUNDAL KURAP!!

    Si ANJING2 CASH-is-KING DAPJUBOQ BABI-KULI2 si rejim PENGGANAS KANIBAL ISrael/ZIONIS HARAM JADAH ni - TAK pula TERLOLONG mcm. PUAKA psl. dpt. RASUAH HARAM JADAH yg. berBILLION selepas dok lahap TAIK rejim TERORIS KANIBAL IS-rael/ZIONIS aaahhh??!! Dan TAK juga si PENJAJAH TERORIS DAPJUBOQ BABI nak SAMAN Razali kalau berita ni TAK benaq?! Dasar si PENAKUT HARAM JADAH! Di - http://www.pisau.net/terima-dana-1-2billion-dari-israel-dap-perlu-segera-kemuka-saman/ , Terima Dana 1.2Billion Dari Israel, DAP Perlu Segera Kemuka Saman, Published on 17/08/2016 in DAP by pisau!

    Itulah, bilalah juga si SPRM tu nak MENYIASAT si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH ZioNAZI PARASIT/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD ni yg. boleh dapat DERMA USD 300 JUTA (RM 1.2 BILLION) dari rejim TERORIS KANIBAL IS(IS)rael tu - begitu juga PDRM untuk siasat bawah AKTA TERORISMA kerana 17 pakar strategi DAPJUBOQ ANJING yg. diKETUAI si TODI-puaKA, di LATIH oleh TERORIS MOSSAD dan si KM spt. TONGGENG eng BANGKAI BABI boleh pula asyik jumpa DUTA IS(IS)rael, serta IS(IS)rael nak tubuhkan MARKAS TENTERA PENGGANAS dia di Port Dickson – utk. MENAKLUK Selat Melaka; sbg. laluan UTAMA Submarin2 NUKLEAR HARAM JADAH IS(IS)rael/NA*O (yg. berPUSAT di Diego Garcia), serta sbg. laluan UTAMA perkapalan MINYAK/GAS (“oil/gas CHOKEPOINT”) yg. MENYAMBUNGkan Lautan PASIFIK-HINDI hingga ke Laut MERAH/MEDITERRANEAN (utk. ke ISrael/Barat)!! Kami RAKYAT tengah TUNGGU ni! SPRM/PDRM bah. TERORISMA – hang buatlah KERJA betul-betul oi!

    Lihat di - http://semuthitam80.blogspot.my/2016/03/12-billion-dana-israel-masuk-akaun.html , 1.2 BILLION DANA ISRAEL MASUK AKAUN PROKSI??? , Posted by Semut Hitam ; dan di - http://wakeupmalaya.com/2016/01/dap-terima-latihan-dari-mossad/ :

    DAP Terima Latihan Dari Mossad?

    January 4, 2016 By WakeUp Malaya

    Bekas Pengarah Strategik Hal Ehwal Orang Melayu-Islam DAP, Mohamad Razali Abdul Rahman menegaskan beberapa kali bahawa DAP mempunyai hubungan istimewa dengan Israel.

    Pada 2012, Razali telah mendedahkan hubungan DAP-Israel ketika berceramah di Putrajaya:
    —–
    Tapi apakah hubungan istimewa Israel dengan DAP? Kalau tak istimewa, tidak kami dilatih hampir 3 tahun oleh Israel. Dilatih oleh pihak Mossad. Saya terima latihan daripada Mossad.

    Untuk pengetahuan Tuan-tuan dan Puan-puan, tiap bulan Lim Guan Eng akan pergi ke Singapura. Saya biasa mengikuti banyak kali rombongan beliau ke Singapura. Dia akan pergi hari Sabtu petang dan akan balik hari Ahad petang.

    Di Singapura, kita akan jumpa dua orang saja. Satu bekas pemimpin atau bekas Perdana Menteri Singapura, Lee Kuan Yew dan lagi satu wakil Duta Israel di sana. Dua ni yang akan kita jumpa.

    Sewaktu kita jumpa dengan Duta Israel atau wakil Israel, Tuan-tuan tahu tak, pihak Israel telah bersetuju memberi dana sebanyak 300 juta USD untuk PRU yang ke 13 ni. USD ya bukan RM ya. Duit tu sekarang berada di Singapura ya. ....... (teruskan membaca)


    Jadi, PI MAMPOS lu LAHAP TAIK & JILAT LENDIR HANYIR JUBOQ2 BABI KURAP si TERORIS KAFIR HARBI PENJAJAH/PARASIT ZioNAZI DAPJUBOQ BABI KURAP lu tu!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terrorist yahudi pembela perompak tak berteloq dah masuk..awas..

      Padam

  16. Korang kena fikirlah sikit dg otak yg waras. Minyak sawit tu bukan kerajaan yg punya, minyak tersebut dipunyai oleh individu2.
    Takkanlah kerajaan boleh memaksa mereka menjual kpd korang dg harga murah. Itu pun kerajaan dah bagi subsidi RM1.20 bagi setiap paket 1Kg
    Wang sabsidi keraan ambil dp cukai jugalah. Bila harga murah penyeludupan akan berlaku,
    Jadi apa yang sebenarnya berlaku ialah cukai yg korang bayar tu adalah juga untuk membiayai subsidi minyak2 yang di seludup. Ini satu kerugian kpd korang jaga kerana terpaksa mengsabsidikan barangan yg digunakan oleh org luar.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ko faham tak isunye..ini bukan soal jual murah atau mahal..isunye subsidi dihapuskan jadikan harga naik...soal seludup tak dinafikan tapi bersepah dah pga dan pegawai cegah seludup..seludup bukan isu besar...kerajaan terpaksa tarik subsidi kerana kesempitan wang nak elak dari bankrap..pengurusan kewangan negara yg tak cekap..tarik subsidi boleh bayar utang negara yg bertimbun2..jadi utang ni dibuat aper?hospital pakar,lebuh raya,sekolah anak orang2 kaye dibina oleh swasta..walhasilnye songlap dan rembat jadikan negara tak cukup duit..

      Padam
    2. Setuju dan sokong apa 4:03 PTG kata.

      Banyak fakta dan hujah munasabah di keluarkan nya.

      Dah lah kenakan rakyat GST, tarik subsidi pulak, jadi, harga barangan melambong naik, rakyat yang merana.

      Jangan undi Najib dan UMNO/BN di PRU14.

      Padam
    3. Alhamdullilah

      Padam
  17. Korang kena fikirlah sikit dg otak yg waras. Minyak sawit tu bukan kerajaan yg punya, minyak tersebut dipunyai oleh individu2.

    Takkanlah kerajaan boleh memaksa mereka menjual kpd korang dg harga murah. Itu pun kerajaan dah bagi subsidi RM1.20 bagi setiap paket 1Kg

    Wang sabsidi kerajaan ambil dp cukai jugalah.

    Bila harga murah mulalah penyeludupan berlaku,

    Jadi apa yang sebenarnya berlaku ialah cukai yg korang bayar tu adalah juga untuk membiayai subsidi minyak2 yang di seludup. Ini satu kerugian kpd rakyat kerana terpaksa pula mengsabsidikan barangan yg digunakan oleh org luar.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Beras siam tak boleh bawa masuk kerana nak jaga kepentingan pesawah..sebenarnye nak jaga kepentingan kroni pemilik BERNAS...kerana ramai pga dan pegawai cegah seludup beras siam susah nak dapat lagi..begitu juga minyak sawit, petrol,diesel gula dan gandum bukan mudah lagi nak seludup ke siam...masih ada seludup tapi kuantitinye kecil..

      Padam


    2. BERNAS itu di tubhkan sebelum Najib jadi PM, so bossnya ialah kroni kepada PM dulu
      2. Tak semistinya pegawai pencegah penyeludupan itu penyokong , dia boleh saja mengundi parti apa2 yg dia suka.




      Padam
  18. Mana pihak penguat kuasa nak kuatkan kuasa bila yang pegang kuasa dah salah guna kuasa, seleweng dan songlap berbilion Ringgit, yang lain ada kuasa sikit pun dah menjangkit.

    Pelayan pejabat yang angkat dokumen pun boleh gunakan kuasa - letak yang dia dapat duit korapsi di bahagian atas supaya Pegawai ambik tindakan dulu.

    Bahana nya bila yang nombor 1 begitu korap. Mesti buang dia secepat mungkin.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bukan buang MO1 saja bro..bungkus sekali umnongok dlm pru14 yg dah tak berguna lagi kpd majoriti melayu dan negara..

      Padam

    2. Sembang saja kuat korang, habuk pun tarak.

      Padam
    3. Yg bodooh2 dan tongong saje tak nampak habuk..otak dah jumud,akal pendek...perompak sahaja bela kepala perompak..teloq tarak..lagak samseng..

      Padam

    4. Kalau korang dah pandai sangat mengapa dah 13 kali PRU tak menang2. Duk kalah memanjang. CUBA JAWAB MAI

      Padam
    5. 5.17 najib Pru13 hari tu dah kalah, majoriti rakyat undi pembangkang, najib bodoh tau songlap je, untungla ada pemimpin terdahulu dah fikir strategi persempadan kawasan undi.

      Padam
    6. hehe, bodoh betul kau ni .. kau ingat PRU ke 13 tu org yg bebal macam kau ke yg handle ??

      kalau BN menang sebab menipu tu hari .. ketua2 kau boleh diiktiraf sebagai lawan politik paling dungu dalam dunia - cakap dah kena tipu tapi tak boleh bawak bukti.

      Mana 40k bangla yg GayBoy tua tu kata ?? -

      Black out lah, pengundi hantu lah,
      Dakwat hitam lah, undi rahsia lah,

      Paling kelakar org bodoh cam kau boleh percaya keputusan awal PRU sebelah petang dah kira Pakatan Rakyat Bahalol menang kerajaan pusat hehe ..

      Setiap proses pengiraan undi ada wakil dari pihak yg bertanding mengikuti secara langsung,pegawai SPR, pemerhati luar pun ada jugak.

      Sistem Pengurusan PRU negara ni diiktiraf menepati standard demokrasi negara maju. Org tolol macam kau jer yg tak tahu. hehe

      Padam


    7. Ko baru balik Amerika ke?, Malaysia ni mengikut sistem British , ikut berapa banyak kawasan sesuatu parti itu menang.
      Kalau tak ikut strategi sempadan, puak DAP tu menang tau dak, tengok la anak mereka ada berapa orang, org kedah kata mengerut=ngurut.

      Aku dulu pun penyokong Tun, tapi dah tengok satu macam dah jadi, lompat keluar la tunggu apa lagi

      Padam
    8. Biar cai bodoo khayal denganpru13..2 kali pru gagal dapat majoriti 2/3..selangor dan penang BN menang jugak?

      Padam
    9. British pon negara maju itulah maksud aku..

      TUN bila dok berkawan ngn DAP n PKR n PAN dll .. tapi tak daftar sebagai satu gabungan, tak lantik ketua @ Presiden maknanya gabungan tu mengikut hukum rimba -

      diorang sendiri yg akui - jatuhkan UMNO dan BN dulu lepas tu baru kita fikir soal nak mentadbir negara (lantik PM, barisan kabinet, bla bla bla).. mengikut jumlah kerusi yg dimenangi.

      Sebab tu ngn geng sendiri pon boleh lawan bertanding, sifir hukum rimba ni senang jer - lebih banyak kerusi ditandingi,lebih ada peluang.

      Kalau kau berak pastu balik kat muka diorang pon tak kisah asalkan niat biar sama nak tumbangkan UMNO dan Barisan Nasional.

      PKR seperti biseksual - depan belakang boleh pakai (ikut mentor dialah tu di ehem-ehem kat sungai buloh). Pakatan Rakyat - pun dia ada, Pakatan Harapan pon muka dia.

      Boleh tubuh kerajaan negeri Selangor dengan dua group yg dah jadi musuh - PKR kata takpe asalkan secara rela, DAP kata PAS yg kena keluar dari kerajaan negeri, PAS kata DAP yg kena keluar. last2 tiga ekor ni "kekal" bersama demi kuasa. Betul2 kemaruk, hilang akal, ilmu dan iman..hehe

      Org bawahan otak kecik tak fikir sampai ke atas. yg diorang tahu kalau rasa susah semuanya sebab kerajaan zalim. Sebab tu senang diperbodohkan ngn org politik belah sana. Hehe

      Padam
    10. Menyibok plak..pegi betulkan umnongok dulu..

      Padam
  19. Dulu cerdik pandai Melayu marahkan kerajaan kerana byk beri subsidi kpd org kampung termasuklah beruk subsidi. Mereka tak mahu orang Melayu bermentaliti subsidi. Sekali shj dr M umumkan nak kurangkan subsidi minyak petrol dan diesel, habis segala bentuk cemuhan, cercaan dan penghinaan ditujukan kpd dr. M. Bertempiklah semua cerdik pandai Melayu dan ahli ekonomi kononnya dr. M nak terapkan dasar ekonomi kapitalis di malaya nih.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sebab org kampung susah, Tiada bantuan BRIM, subsidi minyak nelayan, subsidi baja, dan banyak lagi subsidi yang tidak ada pada masa Tun M.

      Padam
    2. 5.27 Tun tak beri subsidi kepada rakyat? Patutlah zaman najib rakyat tak bising dan tak mengeluh. Semuanya aman damai bahagia dan tenteram zaman najib ni.

      Padam
    3. Zaman tun ada huru hara besar?hutang negara kecik..banyak benda yg dibuat ko pakai sekarang..

      Padam

    4. Najib sebagai PM adalah betanggong jawab kpd 27J rakyat Malaysia, bukannya kepada berapa kerat kelompok korang saja.

      Padam
  20. Antara sifat golongan yang jahil dan menyombong diri -.
    1) marahnya ibarat membakar jambatan.
    2) sukanya bagai biri2 yang digembala.
    3) lisannya setajam belati,sehitam air dilimbah.
    4) perilakunya keras mengikut nafsu.

    Berikan mereka secupak emas, kemudian mereka dengan sombong berkata "dimana kamu (pemerintah) menyembunyikan segunung emas yang lain?"

    Tarik dari tangan mereka satu dirham emas maka dengan amarah yang membakar jambatan, lisan setajam belati sehitam air dilimbah disertai perilaku keras mengikut nafsu - mereka berkata "celakalah si pemerintah kerana menzalimi kami".

    Nilai subsidi itulah "sedirham" dari "secupak" emas yg masih di tangan golongan yg jahil lagi menyombong diri itu.

    Kemudian golongan ini akan mengikut kepada pemimpin yang akan benar-benar menzalimi mereka kelak -. Tandanya begitu jelas seusai PRU tahun 2008 yg lalu.

    Tiada seorang dari kalangan manusia yang jahil itu mampu berkata - si polan itu adalah pemegang kuasa pemutus (Presiden Pakatan Harapan) kepada kami, kerana setiap dari ketua2 puak yg sedang "bersama" itu hanyalah umpama serigala yg sedang mengigit kepingan daging. Dan mereka benar-benar mengigit sebanyak mungkin kepingan daging itu.

    Sebelum kamu bermimpi untuk menumbangkan UMNO dan Barisan Nasional - pi teriak kat ketua2 puak belah sana lantik Presiden Pakatan Harapan dan ikatlah ia kepada undang-undang dengan mendaftarkan.

    Bukan dengan sifat yang cacat seperti ini - satu tubuh tetapi banyak kepala.

    Bukan juga dengan bersifat hukum rimba - siapa kuat dan berpakat maka kuasa miliknya - paling tak masuk akal bila ditanya apa keputusan - "bersetuju untuk tidak bersetuju" ?? - yang si jahil pon tercengang tapi mengangguk jugak.. hehe .

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yg sombong maki hamun dan mencarut tu cai2 umnongok..zaman internet ni tak boleh sorok ape2 lagi...najib rompak 1mdb diluar negara ingat orang malaysia tak tahu..dalih derma arab..konco2 beli aset meewah di AS..fbi siasat gubah wang haram salah ikut undeng2 AS..jumpa wang dipindahkan keakaun najib..akhirnye orang malaysia tahu jugak...bahkan 1 dunia tahu..busuk nama malaysia..

      Padam
    2. Yang ko kata rompak tu belakau pada tahun 2011 kan?
      Sekarang bukti ada menunjukan bahawa Tun M ada membantu Najib berkempen utk pru13 , kebetulan diada pada thn 2013, Persoalannya mengapa Tun mendiamkan diri Dan tidak menghebahkan perkara itu sehingga tahun 2014 baru Tun hebahkan.
      .
      Jika Tun jujur , Tun sepatutnya menghebahkan kes ini awal2 lagi.
      Jadi aku melihat ada sesuatu yg tak kena, Dan Tun bersalah kerana telah menyembunyikan sesuatu 'kesalahan'

      Padam
    3. Ko ingat masa tu keedudukan rompakan ni dah jelas?..najib tubuh 1mdb maklum kpd tun?cerita rompakan jelas pada tahun 2016 bila DOJ umumkan keseluruh dunia rompakan 1mdb selepas fbi selesai siasat..sebelum ni diketahui kerugian dan hutang 1mdb sahaja yg najib tak mau jelaskan..bila jumpa tun dia lari lintang pukang pi nyorok dlm kain semah..

      Padam

    4. Ok Siapa g bagi tau Tun cerita ini?

      Padam
  21. "Sebelum kamu bermimpi untuk menumbangkan UMNO dan Barisan Nasional - pi teriak kat ketua2 puak belah sana lantik Presiden Pakatan Harapan dan ikatlah ia kepada undang-undang dengan mendaftarkan."

    Terdapat persamaan apabila mencabar Tun saman najib, dah saman, keluar umno dah keluar, tubuh parti dah adakan,....lagi apa chai?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Per hal plak ko sibok2 pasal ketua pakatan..tak ada kena mengena aper2 pun dengan ko..sukahati dia oranglah nak pilih ato tak pilih..pegi tangkap jho lo dulu kalo ada teloq

      Padam
    2. faham ke maksud tulisan tu ??

      Buat ikatan yg didaftar - syarat nya senang - DAP,PAN,PKR,PPBM (ada empat jer kan group musang berjanggut ni kan ??) Lantik ketuanya @ Presiden - Pakatan Harapan, masukkan PPBM terlebih dahulu.

      Nanti senang takde lah perangai korang macam beruk takde tuan macam dalam Pakatan Rakyat tu dulu.

      Apa2 isu yg melibatkan Pakatan Harapan ada kuasa pemutusnya, ada batas undang-undangnya sebab dah didaftarkan.

      Bukan buat majlis Presiden (bongok) setiap Presiden parti bawak geng bila meeting pastu lobi antara satu sama lain senyap-senyap -

      sebab takde ketua. tu yang boleh keluar statement "bersetuju untuk tidak bersetuju".

      Dulu masa kat sekolah cikgu tak ajar ke betapa pentingnya melantik kuasa pemutus yakni ketua ?.. dalam kelas menengah atau rendah ada ketua kelas ke atau majlis ketua-ketua kelas ??

      Dalam sebuah syarikat sdn.bhd ada satu CEO ke atau majlis CEO-CEO ?

      dalam sebuah badan Amanah ada satu Chairman ke atau majlis Chairman ?

      Dalam sistem komunis (contohnya DAP) ada satu Setiausaha Agung atau majlis Setiausaha Agung ??

      Maknanya Majlis Presiden Pakatan Harapan boleh daftar kat Guiness World Record. .. first time in the history. hehe

      Padam
    3. Saudara unknown

      Sebenanya saya segan nak komen balas sebab isu saudara ini sangat remeh dan didasarkan kpd fakta yg salah dan tanpa ilmu, tapi disebabkan saya melihat saudara sudah syok sendiri dengan isu ini saya jawab secara ringkas sahaja:-

      1. BN bukanlah sebuah pertubuhan yg didaftarkan. Pertubuhan yang didaftarkan ialah parti2 yg membentuk gabungannya.

      2. Disebabkan itulah BN tidak ada presiden, yg ada hanya pengerusi yg dilantik secara konsensus dan tradisi kepada presiden UMNO, salah satu parti di bawah gabungannya. Pernah dengar, baca atau jumpa Perlembagaan BN? Manifesto adalah.

      3. Apa yg lawaknya tentang Majlis Presiden Pakatan Harapan nak daftar ke Guiness. Majlis sebeginilah yang membentuk core-group BN. Sila buat research dulu sebelum gelak, nanti malu saja dok syok sendiri gelakkan perkara yang menjadi amalan kita sendiri.

      4. Lawan untuk lihat siapa dapat sokongan banyak dan membentuk Kerajaan campuran oleh parti-parti yang tidak mempunyai majoriti tunggal adalah sifat demokrasi biasa. Ia malah pernah berlaku di India, demokrasi terbesar dunia. Sila buat research sebelum gelak.

      5. Kerajaan BN sendiri secara fakta dan secara undang-undang adalah Kerajaan campuran. Cuma bezanya dengan Kerajaan campuran di negara lain di dunia ialah BN gabung dulu baru lawan pilihanraya sedangkan di tempat lain lawan dulu baru gabung. Apa yang Guinessnya?

      6. UMNO ditubuhkan pada 1946 dan gabungan BN yang ada hari ini hanya tubuh pada 1969. Lebih 20 tahun kemudiannya. Mana boleh dibuat bandingan dengan PPBM yg belum pun setahun.

      7. Walaubagaimanapun keghairan kepada PPBM adalah yang kedua terhebat dalam sejarah selepas keghairan kepada UMNO pada 1946. Fikirkan sebabnya. Nak pwrikai pun tak apa, tapi kalau tak ada ghairah sudah tentu saudara pun tak komen tentang ini kan?

      8. Kenapa pakatan tidak menggunakan satu logo? Kerana ia masih baru. BN sendiri ambil masa berapa lama?
      Dan sebab yang paling kukuh ialah terdapat syarat pada rules pertubuhan politik di Malaysia ini kalau nak pakai satu simbol kena ada sekurang-kurangnya 7 gabungan parti politik yang berdaftar. Kenapa DSSA tidak join PPBM sebaliknya tubuh (ambik alih) Warisan? Cuba fikirkan dengan ilmu dan fakta. Sebab inilah, untuk dapatkan sebanyak mungkin parti2 gabungan agar mencukupi syaratnya.

      9. PPBM tidak cuba mengubah undang-undang yang sedia ada sebaliknya cuba memenuhi keperluan yang sedia ada.

      Setakat itulah jawapan saya. Apa pun jangan syok sendiri dengan perkara remeh apatah lagi dibuat tanpa pengetahuan tentang info yang betul, baik factual ataupun legal.

      Nak gelakkan orang sedangkan itu dah jadi amalan kita puluhan tahun dah pun.

      Salam

      Padam
  22. "Bukan dengan sifat yang cacat seperti ini - satu tubuh tetapi banyak kepala."

    Jangan pandang parti pembangkang siapa pemimpin, lihat umno dah uzur, nak tenggelam dek perbuatan najib.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kita org tiada masalah langsung
      Kalau Najib uzur Zahid ganti
      Kalau Zahid uzur Hisham ganti

      Korang bagaimana kalau si tua tu Kholu inna... siapa nak ganti

      Padam
  23. "Bukan juga dengan bersifat hukum rimba - siapa kuat dan berpakat maka kuasa miliknya"

    Ada skit daif ayat ni, sebenarnya ikut prinsip cash is king najib.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cash dah tak ada lagi..akaun bank di AS dah kena sita..bank disingapor dah bankrap..tutup..mana nak cari lagi cash..gaji pekerja umnongok pun blm bayar..mcmmana nak menang pru14 nanti..dedak tarak

      Padam
  24. Macha kejora, happy deepavali! jangan lupa aaa,tanni kudingge.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Haa2..kejora tak reti lagi nak berhujjah..kalo tegak benang basah cari penyakit..ha3

      Padam
  25. macai najib mati2 nak pertahankan lagi lanun bugis ni. siap cerita zaman tun la, zaman hang tuah la....

    isu sini yg patut korang jawab ni kenapa menteri2 ni menipu???? kenapa najib menipu????

    itu saja.!!! kalau memang takde subsidi, cakap terang2 takde subsidi......ni tak konar sana konar sini.........budget cerita lain, lepas budget buat lain..........ni najib punya stail la........lepas budget, cabut, menteri cakap suka hati....

    memang sarkas!!....ni la yang korang gila2 nak defend?? kalau salah ngaku jela salah....susah sangat ka?

    -anti jub-

    BalasPadam
    Balasan
    1. Umnongok kaki konar baring..ha3..asyik kona baring nanti terlungkup laa..no more cash to be king..

      Padam
  26. "Kalau beli 1kg berapa kali nak kena GST?"
    Admin dan penyokongnya bodoh tak sekolah. Minyak masak tak kena gst lah samdol.Tak fhm tp nk berpolitik...hahaha..low class.

    BalasPadam