Khamis, 6 Oktober 2016

Agong Akui Perjuangan Tun M & Rakyat Malaysia..!


Seorang negarawan tetap negarawan..! Walaupun usahanya belum berjaya namun ia tidak bermakna ianya gagal dan berputus asa..!

Tun Dr Mahathir Mohamad enggan mendedahkan butiran berhubung pertemuan empat matanya dengan Yang di-Pertuan Agong pada 15 September lalu tetapi mengakui bahawa beliau gagal untuk meyakinkan Seri Paduka.
Menjawab soalan mengenai pertemuan berkenaan, bekas perdana menteri itu berkata, Seri Paduka dan beliau berbincang panjang lebar apabila dirinya mengemukakan 1.2 juta tandatangan Deklarasi Rakyat yang menggesa tindakan terhadap Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.
"Baginda menyoal saya mengenai peruntukan undang-undang. Pada akhirnya, saya tidak berjaya meyakinkannya ... Baginda tidak berkata apa-apa, baginda cuma berkata bahawa baginda belum bersedia," katanya kepada pemberita.
Mahathir enggan mengulas lanjut mengenai apa yang dititahkan oleh Seri Paduka kerana pertemuan itu adalah sulit, tetapi mengulangi bahawa baginda tidak dapat memenuhi tuntutan mereka.
"Apa yang kita tuntut tidak dapat dilaksanakan ... mungkin baginda fikir dirinya tidak mempunyai kuasa," katanya.
Ditanya jika Yang di-Pertuan Agong ada menasihatkannys supaya menjaga tingkah-lakunya, Mahathir menjawab: "Tidak, tidak ada nasihat."
"Dia tidak beritahu saya untuk tutup mulut atau sesuatu seperti itu," katanya.
Mahathir juga mendakwa bahawa Seri Paduka tidak mempersoalkan kesahihan Deklarasi Rakyat itu dan tidak berkata bahawa ia adalah satu tindakan yang tidak mengikut perlembagaan.
Bekas perdana menteri itu juga menolak dakwaan Najib bahawa beliau bertindak di luar batasan undang-undang.
"Apa yang saya lakukan tidak salah, baginda tidak perlu hanya mendengar kepada PM sahaja. Tidak seperti apa yang Najib kata bahawa saya bertindak melampaui undang-undang ... Agong mempunyai hak untuk melantik PM... kuasa untuk melantik termasuklah kuasa untuk memecat.
"Apa yang saya lakukan bukan di luar perlembagaan (persekutuan). Adalah jelas bahawa raja-raja mempunyai kuasa, sebab itu kami merayu kepada mereka.
"Malangnya, kami gagal mendapatkan jawapan positif tetapi kita perlu teruskannya," katanya.
Sambil menekankan bahawa raja-raja bertanggungjawab terhadap nasib rakyat, Mahathir mendedahkan bahawa salinan surat juga dihantar kepada semua Raja-raja Melayu supaya mempertimbangkan rayuan mereka untuk bertindak terhadap Najib.
"Kami mahu tahu pendapat Raja-raja mengenai 1MDB dan saman DOJ (Jabatan Keadilan Amerika Syarikat),” katanya.
Lagi...
Tun Dr Mahathir Mohamad yang pernah dilabelkan sebagai rasis, kini mendakwa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak juga seorang rasis.
"Dia memecah belahkan umat Islam daripada Islam dan Islam daripada bukan Islam.
"Pada mulanya dia tidak peduli tentang orang Melayu, tetapi hari ini menjadi rasis dan juga Islami, itu ditulis dalam The Economist, bukan (kata) saya," kata Dr Mahathir pada sidang akhbar di Putrajaya hari ini.
Beliau mengulas kenyataan di blog Najib pada Jumaat lalu yang mendakwa seorang ‘pemimpin lama’ yang telah bersara memecah-belahkan umat Islam di negara ini.
Tidak jelas artikel Economist mana yang dirujuk oleh Mahathir, tetapi laporan April 2015 oleh majalah perniagaan itu berkata kerajaan menggalakkan PAS untuk melaksanakan hudud yang sekali gus "menyemarakkan perbezaan kaum dan agama."
Sementara itu, dalam perkembangan berkaitan, Dr Mahathir berkata pilihan raya akan datang akan berteraskan perkauman kerana "gerrymandering" beberapa kawasan pilihan raya.
Suruhanjaya Pilihan Raya telah menafikan tuduhan ini.
Ditanya sama ada helah sama digunakan semasa beliau adalah perdana menteri, Mahathir berkata ketika itu kawasan pilihan raya memberi perwakilan lebih besar kepada kawasan luar bandar.
"Pada masa saya, saya harus mengakui kami memberikan wajaran kepada kawasan luar bandar. Kawasan luar bandar tidak diwakili dengan sewajarnya.
"Kami terpaksa mengimbangkan antara pengaruh kawasan bandar dan luar bandar," katanya.
Mengenai persiapan Parti Pribumi Bersatu Malaysia untuk menghadapi pilihan raya akan datang, Dr Mahathir berkata: "Bukan BERSATU seorang diri, tapi kita akan bekerjasama dengan parti lain yang merasakan bahawa kerajaan sedia ada perlu diganti."
Mahathir bagaimanapun berkata, beliau tidak akan bertanding pada pilihan raya akan datang.
"Kamu tahu, saya sudah tua, ma... ma ..," katanya sambil berpura-pura gagap.
"Najib kata saya sudah lama. Dia tidak pernah memanggil saya Tun atau Dr M. Dia panggil saya orang tua," katanya.
Tun M pasti mempunyai jawapan bagi setiap persoalan..!
Tak macam orang tu..!
Lu Fikir La Sendiri!!!

72 ulasan:

  1. "... baginda cuma berkata bahawa baginda belum bersedia" -

    Saya yakin akan sampai masa nya dia bersedia. Bersama dengan Ahli Ahli Majlis Raja Raja yang lain.

    Dalam pada itu, peguam Tun M, Yang di-Pertuan Agong ada kuasa singkir PM.

    Mohammed Haniff Khatri Abdulla kata, undang-undang tertinggi negara iaitu Perlembagaan Persekutuan dengan jelasnya menyatakan, “kuasa melantik termasuk kuasa untuk menolak”

    “Ada pihak mempersoal kuasa Agong terhadap Perdana Menteri (Datuk Seri Najib Razak). Bagi saya, jawapannya ada dalam perlembagaan.

    “Perkara 40 (2) (a) menyatakan Agong boleh bertindak menurut budi bicara dalam pelantikan Perdana Menteri. Ia tidak menyentuh soal kuasa memecat Perdana Menteri.

    “Tetapi dalam Seksyen 29 Jadual ke-11, undang-undang bertulis menyatakan bagi individu atau pihak yang diberi kuasa membuat pelantikan ke mana-mana pejabat, kuasa yang sama hendaklah ditafsirkan sebagai termasuk kuasa untuk membuang kerja atau menggantung individu yang dilantik dan melantik orang lain buat sementara bagi menggantikan individu yang digantung sedemikian.

    “Lagipun, Perkara 43 (6) Jadual 6 memerlukan seorang Perdana Menteri mengangkat sumpah untuk menegakkan, melindungi dan mempertahankan perlembagaan,” katanya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. "Belum bersedia" tidak bermakna tak sanggup ambil tindakan. Kita rakyat tunggu. Sedetik demi sedetik.

      Padam
    2. Kita tunggu demikian terutama nya memandang kpd hal bahawa Majlis Raja Raja telah bermesyuarat "Pre-Council", antara mereka sendiri tanpa PM dan Menteri2 Besar hadir, pada 5 Oktober, 2016. Ia itu sebelom sidang Majlis Raja Raja yang resmi pada 6 Oktober 2016.

      Pre-Council Meeting Majlis Raja Raja itu telah mengeluarkan kenyataan akhbar yang, antara lain, mahukan kerajaan menyelesaikan secepat mungkin siasatan berkaitan dengan 1Malaysia Development Berhad (1MDB) dan mengambil tindakan tegas yang sewajarnya terhadap pihak-pihak yang terlibat.

      "Penemuan siasatan ini hendaklah dilaporkan secara lengkap dan telus supaya rakyat dapat diyakinkan akan keikhlasan kerajaan yang sama sekali tidak akan melindungkan fakta dan kebenaran."

      "Kegagalan memberikan penjelasan dan jawapan yang meyakinkan, dikhuatiri telah mengakibatkan berlakunya krisis keyakinan.

      "Akibatnya rakyat percaya, sama ada dengan realiti mahupun secara persepsi, bahawa ia turut menjadi antara sebab yang telah mempengaruhi kejatuhan nilai mata wang Ringgit Malaysia secara mendadak, sehingga memberi impak negatif ke atas pasaran kewangan dan iklim ekonomi negara dan sekali gus telah menjejaskan pandangan dunia terhadap Malaysia."

      Ia juga dikhuatiri berkemungkinan pula menjejaskan ketenteraman awam serta keselamatan negara.

      "Duli-duli Yang Maha Mulia Raja-raja Melayu ada tanggungjawab fardu kifayah untuk memastikan keamanan dan kemakmuran negara dapat berlangsung dalam suasana politik yang stabil dan rakyatnya hidup dalam harmoni," kata kenyataan itu. - Bernama

      Padam
    3. Tun M kata, "mungkin baginda fikir dirinya tidak mempunyai kuasa."

      Tapi peguam Tun M, Haniff, dah sebutkan kuasa YDP Agong dalam Perlembagaan itu. Mungkin YDP tidak ada Peguam menasihat nya selain dari Pandi Peguam Negara.

      Harap YDP dan Majlis Raja Raja mendapat nasihat dari Peguam Peguam yang berpendapat saperti di nyatakan Peguam Haniff Khatri yang di sebut di atas itu.

      Padam
  2. Dan sementara itu, kita perlu terus desakkan Najib letak jawatan atau di singkirkan. Kita tak perlu takut berbuat demikian -

    Appeals court: No one should be afraid of criticising govt / public officers conduct

    Federal Constitution allows people to exercise freedom of speech, court says in written judgment when setting aside defamation suit by Pahang MB against newspaper.

    PETALING JAYA: The public should not be afraid to talk about government and public officers’ conduct, says the Court of Appeal.

    In a 31-page written judgment by Court of Appeal Judge Justice Idrus Harun, in the case of Pahang Menteri Besar Adnan Yaacob suing Utusan Melayu for defamation, he noted the people should discuss their government and public officials’ conduct without being subjected to civil actions for their opinion

    The panel .. that the Derbyshire principle, which rules that those holding office in public bodies .. cannot sue in their official capacity, should be applied and be adopted in the country’s defamation laws.

    http://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2016/06/08/appeals-court-no-one-should-be-afraid-of-criticising-govt/

    BalasPadam
  3. Ahli UMNO ada Presiden nya. Kami rakyat marhein tk ada sapa yang nk kami harapkan. Terkonteng konteng lah kami sebanyak lebih kurang 30 juta tak ad sapa yang nak pedulikan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Satu2nya presiden yg tak pernah dipilih dalam pertandingan..takut dilawan bertanding..asyik2 tangguh pemilihan..presiden syok sendiri.

      Padam
  4. Bila parti Bersatu nampak tak laku, Matdey jadi meroyan
    Makin biol ler dia bila petisyen taik palat Agong tak layan
    Maka dihasut rakyat berontak & macai pasang semboyan
    Namun tidak mudah tertipu rakyat, walau petani nelayan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lu mimpi lah 7.54..sokongan kepada najib dan bn makin merundum..asal ada topik politik je kat kedai kopi, rata2 kutuk bn..dulu aku pantang kalau bn kena kutuk..tp sekarang aku tolak bn

      Padam
    2. Mangkok dari TV3 shj yg masih tergagap2 membodoh dan membodek najib..

      Hang pi mana2 selain kroni pak menteri dan MP..tak ada orang yg sokong najib..

      Facebook hari2 kena upah orang padam komen2..

      Anak najib pun kena maki dalam mempertahan maruah bapaknya..

      Padam
    3. Lu ini lagi kuat mimpi ler cai 8.20 otak kecil kepala besar
      Apa lu tidak tahu ker keputusan PRK dekat Sungai Besar
      Tidak ada baca paper ker berita hasil PRK Kuala Kangsar
      Kalau dungu bebal tak usah lah tunjuk lagak maiin kasar

      Padam
    4. Kejora Pukimak Mak Babi Bapak Anjing ni tak habis2 menghina orang lain!!

      Dasar Mak Pelacur Bapak Gigolo Sial!!!

      Babi Lu!!

      Padam
    5. 8.42 anak tuhan harun meroyan ha ha

      Padam
  5. Pada kesemua para pengampu najib pondan dan umno bongok.
    Kami hadiahkan Sepapan kain Puteh,batu nisan,pacai dan papan long. Inalillah....Good Riddance.

    BalasPadam
  6. Pada kesemua para pengampu najib pondan dan umno bongok.
    Kami hadiahkan Sepapan kain Puteh,batu nisan,pacai dan papan long. Inalillah....Good Riddance.

    BalasPadam
  7. Pada saya Persidangan Raja2 yang akan berlangsung pada 11/10-11/10/2016 ini tidak akan membawa apa2 perubahan.....kerana sejak dari awal lagi usaha murni Tun demi rakyat dan Negara tidak mendapat perkenan dari Agong!!...cuma sekarang ni hanya ada satu jalan iaitu kuasa kita semua sebagai rakyat.Ayoh marilah kita semua berganding bahu menentang segala kekufuran ini tidak mengira bangsa dan agama demi Negara yang kita cintai ini.Tak perlu lagi kita mengharapkan sesiapa sekali pun untuk membela nasib kita.....kerana ternyata hanya sia2.

    BalasPadam
  8. Apa ler punya tahap bebal ini blogger cacai PutraMerdeka
    Walau tiiada isu, masiih juga nak pertahan Matdey celaka
    Mau diapakan lagii biila tua kutok tu jelas Agong tak suka
    Buat perangai haram jadah pula nak ajak rakyat derhaka

    BalasPadam
    Balasan


    1. Budak taik layannya begini...

      Buaya batok harimau demam
      Kera terjerat terluncat-luncat
      Kejora lalok siang & malam
      Banyak khurafat dunia akhirat

      Padam
  9. Satu tempat meluahkan perasaan terhadap Najib ia lah di Bersih 5.0. Sekarang depa tengah ke sana sini seluruh negara nak promosikan himpunan mereka tak lama lagi itu.

    Benar, mereka asal nya berkaitan pilihanraya saja. Tapi siapa kata mereka ada tulis niat depa di atas batu (cast their intention in stone) dan tak boleh bertukar.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bershit 5.0 tu kumpulan haluan kiri ikut hati tak ikut otak
      Bila rasa cara demokrasi tak menang, mula nak berontak
      Puak kominis ni jadi gila bila rakyat tak dapat diperkotak
      Memang patut pun Jamal himpun geng, gii cincang tetak

      Padam
    2. Haluan Kanan Najib Lanun Penyamun 1MDB Haram Jadah macam Kau!!!

      Jamal geng perogol Mak/Bini Kau!!


      Fuck you!!!

      Padam
    3. 8.45 anak tuhan harun meroyan ha ha

      Padam
    4. 8:50 anak pelacur dan melacurkan bini dia haha

      Adios musibatos!!

      Padam
  10. Bila Agong tolak petisyen Matdey tak terdaya lagi bangkit
    Mahu karam pulak Bersatu yang taraf hanya sebuah rakit
    Caii-cai Matdey buat tohmahan kerajaan BN tak ada sakit
    Sebaliknya cai-cai yang jadi ibarat anjing menyalak bukit

    BalasPadam
    Balasan
    1. Budak taik layannya begini...

      Buaya batok harimau demam
      Kera terjerat terluncat-luncat
      Kejora lalok siang & malam
      Banyak khurafat dunia akhirat

      Padam
  11. Dah senyap terus si dayus Othaman pendekar taik kucing
    Terlupa pakai pampers kat atas tilam si tua ini terkencing
    Dengan Kejora, dia terus jadii mati kutu mulut terkancing
    Bila dengar Kejora batuk, larii menyorok ke lobang cacing

    BalasPadam
    Balasan
    1. Budak taik layannya begini...

      Buaya batok harimau demam
      Kera terjerat terluncat-luncat
      Kejora lalok siang & malam
      Banyak khurafat dunia akhirat

      Padam
  12. Tiada kelibat lagii Othaman dajal penyembah DAP tokong
    Serupa si Matdey fahaman pluralisma mereka inii dokong
    Udah benjol merata kepala si tua ni Kejora kasi pelakong
    Takut dia dekat Kejora, mengalah takut hantu jerankong

    BalasPadam
    Balasan
    1. Budak taik layannya begini...

      Buaya batok harimau demam
      Kera terjerat terluncat-luncat
      Kejora lalok siang & malam
      Banyak khurafat dunia akhirat

      Buang masa layan budak tak habis sekolah.

      Padam
  13. AGONG TOLAK DRKLÁRASI RAKYAT SBB TANDATANGAN PENIPU DARI AZAMUDDIN YG TELAH PALSUKAN TANDATANGAN ... BUAH NAGA GEDRMPOL JADI BALACI PALSUKAN TANDATANGAN... TAK KAN AGONG NAK TERIMA DEKLARASI PALSU... TU LA YG MEDEY KITTY KUAR ISTANS MUKA MCM CENCOROT TERTELAN CUKA GETAH.... BILA ISU 1MDB TAK JALAN... DUIT PULUH JUTA RASUAH DOJ ... FBI.. WSJ..SR..SPORK..TV KOREA UTK RAMPAS SITA ASSETS 1MFB TAK LAKU MAKA ISU AGONG PULAK DIMAINKAN.... SELAGI PENGKHIANAT YG MELACURKAN ISLAM DAN BSNGSANYE MASIH HIDUP.... MAKA FITNAH TERUS HIDUP... BUDAYA FITNAH BUDAYA PENGKHIANAT DAN ANJING BELAAN YAHUDI ROTHCHILD

    DOJ... FBI ... SPORK...SWISS BILA MAU TANGKAP.. SITA... BILA MAU SETTEL DAAAA......!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. PrOoTt.. Arghhh leganya..FfuUuCcKkk

      Padam
    2. krakk...krukk...krakk...krukk...$#@!d...*0@##...BERUK...%^&*@....kojolla...$%#N9!...BERUK...%%%%%...@@@@@@...##++L...Kejora...??g##...

      Apa 9:46 cakap tuu..tak faham ler...???

      Padam
  14. Terus lesap melingkup si barua bangsat Othaman malaun
    Hiba siksa darii bedilan Kejora lebih dari kesan sakit taun
    Mungkin di malam Jumaat sibuk meratib jampi jpc kliaun
    Miinta tuhan harun panjangkan umur Matdey mahafiraun

    BalasPadam
  15. Terbaik kejora .... tambah modal untuk merangkak nanti.

    BalasPadam
  16. Cai-cai otai Matdey mau lagak jaguh tapi dada tak berisi
    Othaman bapok kalau keluar pun hanya modal citer basi
    John Bodoe pula berlapik agama, ostad fasiq dia beraksi
    Yang sekor lagi megah dgn jampi sesat dia si raman jpc

    BalasPadam
    Balasan
    1. Budak taik layannya begini...

      Buaya batok harimau demam
      Kera terjerat terluncat-luncat
      Kejora lalok siang & malam
      Budak khurafat dah teruk sesat

      Buang masa cakap dgn budak terencat akal.

      Padam
  17. Matdey kutip tandatangan guling Najib, komiinis DAP taja
    Merata petiisyen diusung mengemiis, sambil fiitnah dijaja
    Kini keling dajal ini hasut rakyat derhaka menentang raja
    Tapi bagi cai-cai bingai, serupa tahap dewa Madey dipuja

    BalasPadam
    Balasan
    1. Budak hingusan layannya begini...

      Buaya batok harimau demam
      Kera terjerat terluncat-luncat
      Kejora lalok siang & malam
      Tak cukup sifat akal terencat

      Membazir masa layan orang tak sekolah.

      Padam
  18. Terbaik kejora .... tambah modal untuk merangkak nanti.

    BalasPadam
  19. Matdey ni, Sultan Johor udah label hilang akal sakit otak
    Tak reti kenyang 22 tahun harta kerajaan dajal ni lantak
    Kinii nak menderhaka lagi, dihasut rakyat memberontak
    Tujuan dia hanya lah nak naikkan jadi PM si boboi botak

    BalasPadam
    Balasan
    1. Budak hingusan layannya begini...

      Buaya batok harimau demam
      Kera terjerat terluncat-luncat
      Kejora lalok siang & malam
      Otak terencat tak cukup sifat

      Membazir masa layan budak terencat akal.

      Padam
    2. pantun?

      melantun-lantun!

      serupa kartun!

      kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh...

      pembayang & maksud tak sama bunyi
      mam = lam ???
      cat = fat ???

      kih kiihh kiiihhh kiiiihhhh kiiiiihhhhh kiiiiihhhhh

      For Pengajian Melayu undergraduate:

      Don't follow this lousy crazy dumb damn stupid old idiot...

      Padam
    3. Memang benar kata Saudara Othman.

      Apa la bangang Anon 10:41 PTG.... mengandaikan Dr.M mahu 'naikkan' anak dia ganti Najib sebagai PM.
      Kalau betul begitu... lebih baik buat macam Pak Lah, benarkan menantu dia masuk UMNO semasa jadi PM, sehingga menjadi KP UMNO, walaupun di boo & di Herdik oleh perwakilan dalam PWTC... KJ Rasuh, KJ Rasuah, KJ Rasuah pada 2009.
      Atau pun Dr.M & Mukhriz 'tutup-mulut' mengenai 1MDB & Jho Low. Jilat telor Najib hingga berkilat... lagi cerah peluang.

      Hanya budak hingusan bodoh yang layak jadi pembela penyamun.

      Padam
    4. RD biol bahalol ini sekor lagi anjing penderhaka kpd raja
      Nampaknya diia pun udah telan Matdey punya air gereja
      Sama taraf dengan tuhan harun Matdey inii mereka puja
      Dibagi komen pun bodoh lalok serupa mamat kaki ganja

      Padam
    5. Budak hingusan layannya begini...

      Buaya batok harimau demam
      Kera terjerat terluncat-luncat
      Kejora lalok siang & malam
      Otak terencat tak cukup sifat

      Membazir masa layan budak terencat akal.

      Padam
  20. Kih kih…dia keluar juga Othaman kepala besar otak nipis
    Kejora punya pukulan si bapok bacul ni tak mampu tepis
    Buat gila bagai anjiing tua marah perut kembong kempis
    Namun spt biiasa, pantun sampah dia buat copy & paste

    BalasPadam
    Balasan
    1. Budak hingusan layannya begini...

      Buaya batok harimau demam
      Kera terjerat terluncat-luncat
      Kejora lalok siang & malam
      Otak terencat tak cukup sifat

      Membazir masa layan budak terencat akal.

      Padam
  21. Rasanya kita tak payah dok layan budak bengong seekor tu,kalau jumpa kita pakat2 sekeh sampai mampus.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Malam ini malam Jumaat
      Esok sudah berganti Sabtu
      Malam ini aku dah nekat
      Melintang patah membujur lalu

      Padam
  22. Kah kah..udah ujung nyawa nampaknya si iblis Othaman
    Fikiran terlalu risau runsing, otak dia kena serang kuman
    Makin dia melawan Kejora makin dia nampak tak siuman
    Jap lagii keluar ler dia punya bebel raban bahasa Jerman

    BalasPadam
    Balasan
    1. Budak hingusan layannya begini...

      Buaya batok harimau demam
      Kera terjerat terluncat-luncat
      Kejora lalok siang & malam
      Otak terencat tak cukup sifat

      Membazir masa layan budak terencat akal.

      Padam
    2. pantun?

      melantun-lantun!

      serupa kartun!

      kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh...

      pembayang & maksud tak sama bunyi
      mam = lam ???
      cat = fat ???

      kih kiihh kiiihhh kiiiihhhh kiiiiihhhhh kiiiiihhhhh

      For those Pengajian Melayu undergraduate:

      Don't follow this bloody lousy crazy dumb damn stupid old moron...

      Padam
  23. Harini viral di media sosial di seluruh negara pasal SPRM mengira wang rampasan RM52 juta di Sabah selama 15 jam dengan 30 orang pegawai SPRM.

    Juga menjadi viral tentang soalan mathematik masa yang diperlukan SPRM untuk mengira wang sejumlah RM2.6 billion.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dah lebur dah....tapi dia cakap baki dia dah kembali pada Arab Dogol. Punyer ler baghal, si Pandir Raja Joget Ronggeng pula mengesahkannya. Ada bukti ker..kembali dgn kaedah apa.. kalau melalui transaksi bank, mana statemetnnya? Takkan guna karung berguni-guni duit cash hantar kpd Arab Dogol. Yg bijak pandai, lulusan tinggi dalam UMNO tak boleh berfikir ke..mana logiknya? Nak temberang cover line pun cerdik ler sikit?

      Aper citer Kojolla, cuba citer sikit....!!!

      Padam
    2. Haiyaa, inii apek Singapo masih lagi bawa cilita basi lama
      Belape kali mau cakap itu luit olang kaya Alab kasi dilima
      Itu bukan miniaga lor, mana ala guna statement lisit maa
      Ini Othaman gila wua punya olang kampong talak agama

      Padam
    3. Duit olang Alab kasi dilima?

      Kah kah kah.. Lawak paling kelakar abad ni..

      Kalau ikut undang-undang keterangan ada prinsip Best evidence rule. Ambik kira keadaan semasa, ia mestilah money trail dan bukan pengakuan suspek..

      But just like i said before anything is possible in Jibrostan.

      P/s saya masih hutang sambungan nak jawab tntg Kejora kata saya carutkan mamak. Nak tggu masa untuk taip, bizi.. Almaklumlah buat kerja sukarela, dan bukan pemakan dedak. Hehe

      Padam
  24. Tun kata dia di panggil "Orang tua" dek "Orang yang tak muda" tu. Tapi yang tak muda tu ganyut sebab banyak sangat makan duit yang dia songlap dari 1MDB.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Silap tulis tu - Perkataan "Orang yang tak muda" tu aku sendiri yang kata, bukan Tun kata.

      Kita kena bersopan, salah cakap, salah tulis, cakap.

      Padam
  25. Bnyak sangat korapsi di negara ini di bawah pemerintahan Najib. Berita semalam mengatakan Pengarah dan Timbalan Pengarah Air Sabah di tangkap bila Polis dapati berjuta wang tunai di simpan dek berok2 itu dalam almari, dalam robok, dalam boot kereta, jugak dalam lubang bontot depa kot. Cilaka punya kerja.

    Jugak Pengarah JKR Melaka di tangkap money laundering ke dlm akaun Amanah Saham dia hampir RM4 juta wang rasuah berkaitan projek2 di bawah kawalan dia di Melaka. Monyet punya jenis.

    Sekarang Ali Hamsa, Ketua Setiausaha Kerajaan, kata: A-G, MACC to monitor govt projects worth more than RM500m

    This is to reduce chances of corrupt practices, dia kata. Kupra worak punya citer.

    Semua Najib punya pasal. Dia seleweng 1MDB, songlap berbilion Ringgit dan buat money laundering, harta anak tiri dia dan kroni2 dia di US nak kena rampas dek DoJ.

    Tauladan tahik, yang lain pun ikut buat tahik. Malaysia dah penuh tahik sekarang. Najib mesti di nyahkan secepat mungkin. Kalau tak, Malaysia akan jadi Banana Republic macam di Bahamas atau di Afrika.

    BalasPadam
  26. Apa punya tahap biiol bahalol Matdey punya cai-cai berok
    Iman dan aqidah cai2 biingai inii ternyata dah rosak terok
    Semua diikatkan dgn Najib biila berlaku jer perkara burok
    Agaknya nanti akan dituduh Najib kalu Matdey kena strok

    BalasPadam
  27. Gambar "Keluarga 1MDB" tu, anak2 Najib dari bini lain ke?

    Terlintas di kepala, macam mana pulak masa bergambar, masuk anak2 Najib, masa dapat bertaus juta duit, anak Rosmah - anak tiri Najib.

    Wang yang masuk ke akaun anak2 lain belom di bongkar dek penyiasat dalam dan luar negara ke?

    Akaun2 di bank di Kazakhstan ada ke?

    BalasPadam
  28. Mereka hanya tau buat fiitnah Madey punya cai kera duku
    Biila mereka dah taksub fanatik, otak biol jadi makin beku
    Lebih teruk dari budak2 mereka punya cara fikir tiga suku
    Seolah-olah sebelum Najib PM, rasuah tak pernah berlaku

    BalasPadam
  29. Cai-cai Madey jadi bodoh sbb sekolah dulu lembam lengai
    Bila dewasa kena air gereja Madey, terus jadi bodo bingai
    Ditambah lagii dengan dengkii busuk hati punya perangai
    Pastii disalahkan Najib juga kalu lembu mati jatuh sungai

    BalasPadam
  30. Najib kata Tun M "bertindak di luar batasan undang-undang." Undang undang yang Peguam Negara Afandi interpretasi le. Yang kata apa saja Najib buat setakat ini tak salah. Bakad dah nah.

    Apa lagi yg Najib boleh kata. Dia mesti nak divert attention rakyat. Macam Anjing dia selalu coba buat di blog ini. Jadi, apa saja yang senang dia cakap, dia cakap lah.

    Entah dia tahu undang undang tertinggi di negara ini - Perlembagaan negara - tak tahu lah. Peguam Tun M, Haniff Khatri dah beri penerangan beberapa Perkara dalam Perlembagaan membolehkan YDP Agong memecat Najib.

    "Apa yang saya lakukan bukan di luar perlembagaan (persekutuan). Adalah jelas bahawa raja-raja mempunyai kuasa, sebab itu kami merayu kepada mereka. Betul kata Tun.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apa punya tahap dungu bebal cai 6.33 ini tak reti bahasa
      Kang aku carut bagi kang, ko nanti kata tak elok berdosa
      Biiar lah, apa yang nak dikisah Agong ada ke tiada kuasa
      Kalu Agong tak suka cara Matdey tu, kenapa nak dipaksa

      Padam
  31. Othaaman biol adalah satu contoh itu jenis punya kepala
    Bila ada helikopter jatuh dikatanya Najib yang bawa bala
    Sebab si tua murtad inii tiidak percaya kuasa Allah Ta’ala
    Kerana terlalu taksubkan Madey otak dia jadi mireng gila

    BalasPadam
  32. Tun M menekankan bahawa raja-raja bertanggungjawab terhadap nasib rakyat. Sebenar nya, Majlis Raja Raja di kenyataan akhbar yg di keluarkan salepas mesyuarat Pra-Council nya pada 5 Oktober 2015 dah kata,

    "Duli-duli Yang Maha Mulia Raja-raja Melayu ada tanggungjawab fardu kifayah untuk memastikan keamanan dan kemakmuran negara dapat berlangsung dalam suasana politik yang stabil dan rakyatnya hidup dalam harmoni." - Bernama

    Tun M mendedahkan bahawa salinan surat juga dihantar kepada semua Raja-raja Melayu supaya mempertimbangkan rayuan untuk bertindak terhadap Najib.

    "Kami mahu tahu pendapat Raja-raja mengenai 1MDB dan saman DOJ (Jabatan Keadilan Amerika Syarikat),” katanya.

    "ada tanggungjawab fardu kifayah", kata Raja Raja di kenyataan akhbar mereka di 5 Oktober 2015 - 1 tahun lalu.

    BalasPadam
  33. Raja Raja ada "Tanggungjawab fardhu kifayah," kata mereka di tahun 2015. Sekarang kita harap dan minta mereka laksanakan nya secepat mungkin.

    Kita mahu lihat nya di Mesyuarat Majlis Raja Raja beberapa hari lagi itu.

    Sekarang kita perlu selalu cakap pasal ini. Rayu, mohon, minta Raja Raja laksanakan tanggungjawab fardhu kifayah itu.

    BalasPadam
  34. Salam hari Juma'at semoga dipermudahkan segala urusan. Sasungguhnya Engkau yang Maha Mengetahui segala-galanya. Hanya kepada Mu kami berserah. Aamiin Ya Rabal 'Alamiiin.

    BalasPadam
  35. Othaman kera kongkang pastii tak dapat tidor tadi malam
    Pukulan darii Kejora dia rasa memberii kesan amat dalam
    Meracau mengiigau habis basah lencun kencing atas tilam
    Kini tonggeng jubor sembunyi kepala bagai burong gelam

    BalasPadam
  36. Othaman bahalol mana tahu buat kerja yg berii manafaat
    Dgn Allah tak percaya sebab dgn si Matdey diia lebih taat
    Kalau berwiirid jampii pun nama Matdey disebut tiap saat
    Minggu lepas Kejora tangkap tak pergi semayang Jumaat

    BalasPadam
  37. Ha haa…baru padan dgn muka dia Othaman haram jadah
    Akibat nak berlawan dgn Kejora, tua biol ni terima padah
    Terus tak beranii angkat kepala walau dicerca maki ludah
    Kini Othaman dungu unta ini tahu langit tinggi ke rendah

    BalasPadam