Isnin, 10 Ogos 2015

AJK UMNO Pasir Gudang Serah Memorandum Minta Najib Berehat..!


Sepatah kata Khaled Nordin semalam...

'Menurut Mesti Berakal, Menentang Mesti Beradab'..!
Memorandum minta PM rehat diserah

NASIONAL

OLEH HAMDAN OTHMAN DI PASIR GUDANG 

Norwati Abdul Manaf menunjukkan memorandum yang diserahkan kepada Najib Razak selepas mesyuarat UMNO Bahagian Pasir Gudang. 
Ingatkan selepas ucapan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak hati ahli-ahli UMNO Bahagian Pasir Gudang berubah tidak jadi hantar memorandum.
Rupa-rupanya niat itu diteruskan juga dan berwakilkan Ahli Jawatankuasa Bahagian, Norwati Abdul Manaf, memorandum yang mengandungi 12 perkara itu diserahkan ke tangan Najib sendiri selepas perasmian Persidangan UMNO Bahagian Pasir Gudang pagi tadi.
"Kami terima apa juga yang diucapkan Najib tetapi kami dari 107 cawangan dah bulat hati untuk tetap menghantar memorandum ini.
"Dua perkara yang penting adalah meminta Najib berehat dari jawatannya dan membatalkan penangguhan pemilihan parti yang diumumkan selama 18 bulan itu," katanya kepada wartawan MalaysiaGazette.
Norwati yang juga Ketua Wanita cawangan Mawar selanjutnya berkata, pemilihan kepimpinan parti perlu disegerakan.
"Kalau Najib kata ada tiga juta ahli yang menyokongnya, kami harap dia adakan pemilihan secepat mungkin. Tak payah tangguh.
"Kami adalah ahli UMNO yang juga mempunyai hak untuk bersuara demi kebaikan parti," katanya.
Norwati berharap Najib selaku Presiden UMNO dapat mempertimbangkan memorandum yang diserahkan sebaik mungkin.
"Kami buat bukan suka-suka sendiri. Sebelum diserah kepada Najib, kami tunjuk dulu kepada 'bos' kami, Datuk Seri Khaled Nordin.
"Bila dah dapat lampu hijau, kami tak ragu-ragu lagi untuk serah," ujarnya. - 
Suara kebenaran semakin kuat dan lantang..! Syabas ahli ahli UMNO yang bukan YES BOSSS..!!!
Patut ler serabut jer muka Najib semasa di Singapore semalam..!
psst..- Najib baca ker? kalau baca faham ke? kalau faham terima ker?
Lu Fikir La Sendiri!!!

14 ulasan:

  1. Kapal hilang lagi....sabah kena ceroboh...yg meletup dan hilang tak settel lagi...apa sebenarnya sumbangan najib pada negara....ketua bahagian kenyang perut duit masyukk tiap2 bulan....rakyat dapat apa sebenarnya. ....elok berehat tgk badak di afrika. ...

    BalasPadam
  2. Syabas !, yang lain-lain cawangan bagimana ?, masa untuk cawangan-cawangan bangkit mengatakan pendirian ,kerana cawangan-cawangan adalah akar umbi sebenar UMNO.

    BalasPadam
  3. Haaa haaa haaa

    Kalau seluruh Pasir Gudang sokong pembangkang pon tak der masalah...pasir gudang bukannya kuat sangat, kawasan sendiri pon pembangkang menang.

    Khalid ingat ada raja kat blakang, dia kuat sangat ket?

    Pemimpin umno nie, kena londeh sikit ajer senyap laa nanti.

    BalasPadam
    Balasan
    1. pasal awak terasa pulok... pandai dia orang la nak memorendum tu....salah ke ?

      Padam
    2. OI si anon-KEPARAT 9.23pg, jangan lu nak MENYAMAQlah! lu punya ekoq BANGKAI BABI ni diBAYAQ si TERORIS-TERORIS PENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO utk.”copy paste” komen-BANGANG memanjang aahhh?! Lu manyak LAHAP itu KANGKANG BABI aaahhh?!

      Padam
  4. TANGKAPkit-SIAL/gong eng DAPBANGKAI BABI!

    Yg. akan diKUBURkan dan diTERAJANG adalah DAPBANGKAI BABI-amat-SIAL!!

    OI si PENDATANG TERORIS-TERORIS amat-KEPARAT-ANTI Islam/Melayu (punya PENAKUT jadi PENYAMAQ pula tu) memang puak KEPARAT GILABABI! lu punyak otak PENGGANAS aaahh...., itu mcm-si ANJING KURAP-manyak-NANAH si puak PENDATANG PENGGANAS-PENGGANAS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO-EJEN/KULI- CIA-NATO/ZIONIS-MOSSAD/FREEMASON-PEROMPAK/PENJENAYAH/PERASUAH- no 1!!

    Lu manyak LAHAP itu KANGKANG BABI aaahhh??!

    Yg. si puak TERORIS-TERORIS si PENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO nak paksa YAB PM BUMIPUTERA ISLAM/Melayu kami letak jawatan sewenangnya apasal dan TUMBANGkan KERAJAAN kat NEGARA ISLAM kami ni - lu ingat kami MAJORITI dari BUMIPUTERA Islam/Melayu yang pilih YAB PM dan KERAJAAN kami ni, KULI-KULI lu, oi si KEPARAT PENGGANAS-PENGGANAS PENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO!!

    PI MAMPOS lu punya ekoq-ekoq BANGKAI BABI kat JAMBAN PENDATANG KAPIRDAJAL TERORIS-TERORIS PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNORASIS- EJEN/KULI- CIA-NATO/ZIONIS-MOSSAD/FREEMASON-PEROMPAK/PENJENAYAH/PERASUAH- no 1!

    BalasPadam
    Balasan
    1. LOL- Apa sibuk2 gaduh2 tulis bolih tulis tapi jgn tulis seperti PM kamu
      gaduh dlm blog-m kira GOBLOG

      Padam
  5. BILA RAMAI PENULIS BLOG RED BEAN ARMY TAJAAN DAP MENGGUNAKAN NAMA MELAYU MENDESAK MELAYU UNTUK MENENTANG MELAYU, RAMAI MELAYU TERIKUT RENTAK TANPA SEDAR BAHAWA TAKTIK DAP UNTUK MEMUSNAHKAN MELAYU SEPERTI DILAKUKAN DISINGAPURA OLEH PAP. PAP MENIPU MELAYU DENGAN MELANTIK PRESIDEN PERTAMA SINGAPURA DARI KELOMPOK MELAYU SEMATAX UNTUK MENGGULA-GULA KAN MELAYU. AKHIRNYA MELAYU TERUS HILANG SEGALANYA DI SINGAPURA. SEJARAH TIDAK PERNAH MENIPU DAN MELAYU AKAN TERTIPU LAGI SEPERTIMANA SEJARAH MELAKA DAN SINGAPURA.

    BalasPadam
  6. APA KEJADAHNya ni; tak HABIS-HABIS dgn. karenah-BUDAK-BUDAK KECIK-tak MATANG ni; yg. makin jadi BATU-BATU API ni! Aku sebenaqnya dah makin MELUAT dgn. POLITIK-keNEGERIan EKSTREMIS-'bangsa' Johor yg. makin ANGKUH-tak-SEDAQ-DIRI!

    Politik JAHANAM sebenaqnya juga adalah legasi MALAYAN UNION-KEPARAT Penjajah British/ZIONIS-FREEMASON-PEROMPAK/PEMBUNUH yg. sebenaqnya mahu MEMECAHBELAHkan BANGSA Bumiputera Islam/Melayu dan UMNO keseluruhannya, serta mahu MENGHAPUSkan HAK dan IDENTITI BANGSA BUMIPUTERA Islam/Melayu - dengan SATU identiti `BANGSA` Malayan (bangsa 'Malaysia' di zaman ini) - lihat di - http://www.khazanahbendaharaserimaharaja.com/sejarah-perjuangan-kemerdekaan-v.html , Sejarah Perjuangan Kemerdekaan V: Protes Melayu, UMNO & Pembentukan Persekutuan Tanah Melayu!

    Si budak-budak-KECIK ni pikiaq seolah hanya ‘bangsa’ Johor yg. menubuhkan UMNO – mai belajaq SEJARAH penubuhan UMNO oi! Lihat di - http://www.penaminang.com/2015/07/umno-bukan-untuk-bangsa-johor-sahaja.html#axzz3iN1JAu79 :

    UMNO BUKAN UNTUK BANGSA JOHOR SAHAJA

    Oleh : Jebat

    1. Sejurus penguguran Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin dari kabinet, maka wujudlah suara-suara yang membangkitkan semangat kenegerian.

    2. Ini merupakan satu langkah kebelakang dalam usaha memperkuat dan menyatukan bangsa Melayu.

    3. Memang benar Johor merupakan tanah kelahiran UMNO, malah Dato' Onn Jaafar yang menjadi Yang Dipertua Pertama UMNO adalah orang Johor dan bekas Menteri Besar Johor.

    4. Namun perlu diingatkan bahawa, selain Dato' Onn Jaafar, ada individu lain dari negeri lain yang turut sama menubuhkan UMNO.

    5. Nama-nama seperti Abdul Wahab bin Toh Muda Abdul Aziz (Dato' Panglima Bukit Gantang : Perak), Dato’ Nik Ahmad Kamil (Kelantan), Dato’ Hamzah Abdullah (Selangor) dan Encik Zainal Abidin Ahmad (Zaaba : Negeri Sembilan) adalah individu yang turut sama terlibat bersama-sama Dato' Onn tatkala menubuhkan UMNO. Mereka ini adalah individu yang terlibat secara langsung dalam merangka, menyediakan draf Piagam atau Perlembagaan UMNO untuk dibentangkan dan diterima oleh Kongres Melayu Se-Malaya.

    6. Melihat pada sejarah, inilah jiwa UMNO yang sebenar. Inilah harapan Dato' Onn dan rakan-rakannya kepada bangsa Melayu. Agar BERSATU setelah selama ini terkongkong dengan sifat kenegerian.

    7. Oleh itu, usahlah kita menghancurkan asas yang dicipta oleh Dato' Onn Jaafar dan sahabatnya dengan membangkitkan sentimen kenegerian hanya disebabkan seorang mantan Timbalan Perdana Menteri dari negeri Johor digugurkan.

    8. Akhir kalam jadilah Melayu Johor sepertimana bait-bait Sajak nukilan Sasterawan Negara, Dato' Usman Awang;

    Dalam kekeruhan ini carilah kejernihan,
    Dalam sengketa ini sambutlah perdamaian,
    Sifat terpuji setiap insan,
    Bermuafakat supaya berkat,
    Bersaudara dunia akhirat,
    Berikhtiar dengan tabah,


    Nek Tempoyak.

    BalasPadam
  7. Hak diaorang la nak hantar memorandum...samalah ngan hak hang untu merapu...bezanya langkah diaorang bijaksana, langkah hang hmm, otak kat lutut..

    BalasPadam
  8. sikitol madey bakar api umno 1988,,,mana telor bangsa johor..jgnlah kenegerian sgt sekarang.,nanti hancur bangsa semua dtipu mamak Dapig n the gang bro.

    BalasPadam
  9. Suruh si kuty ini balik India lagi baik.

    BalasPadam