Rabu, 19 Ogos 2015

Dah Menjadi Jadi Gila Dia Yer..!


UMNO yang mereka tentang tak pernah bersumpah menolak hudud..! Mereka tergamak mengatakan UMNO kafir hanya kerana UMNO belum mampu melaksanakan hukum hudud..! Tapi sekarang???

Parti Amanah Rakyat Bersumpah Menolak Hudud

PAS_HIMPUNAN_JASAMU_DIKENANG_170615_TMINAZIRSUFARI_04
Parti Amanah Rakyat (Amanah) yang ditubuhkan untuk mengganti Pas dalam Pakatan Rakyat, telah memberikan komitmen tidak berbelah bagi untuk menolak perlaksanaan hudud di negara ini tidak kira apa.
Sekalipun mempunyai latar belakang sebagai parti Islam tapi Amanah tidak terikat untuk melaksanakan hudud kerana hudud bukanlah sebahagian dari rukun Islam yang wajib dilaksanakan.
Presiden Amanah, Haji Mohamad Sabu (Mat Sabu) dipetik media sebagai berkata, Amanah akan mengisi asas Islam dalam Pakatan Rakyat setakat mana yang dipersetujui secara bersama dengan PKR dan DAP – terutama sekali DAP.
Ini penting kerana tanpa sokongan DAP, Amanah tidak akan dapat pergi jauh atau mendapat kerusi parlimen/DUN lebih banyak dari yang diperolehi Pas dalam PRU13 yang lepas.
Lagipun DAP telah berikrar untuk membantu Amanah mendapatkan dana bagi membiayai operasi politiknya, sebagai sebuah parti baru, apa yang lebih penting dari wang?  Maka itu kehendak DAP perlu diutamakan.
Amanah akan menjadi pencabar kepada BN dan Pas dalam PRU14 yang akan datang.  Lebih separuh ahli-ahli Pas akan meninggalkan parti tersebut unutk menyertai Amanah.
Penyertaan mereka secara beramai-ramai dipercayai boleh mengurangkan kekuatan Pas sehingga lebih dari separuh.  Jika lebih masa diberikan, 90% ahli Pas sedia ada akan menyertai Amanah, seterusnya menenggelamkan langsung Pas dalam PRU14 yang akan datang.  sumber
Sekadar hamba sahya..! tentu lah menurut kata dan perintah 'tuhan' politiknya..!
Tak gitu?
Lu FIkir La Sendiri!!!

5 ulasan:

  1. Selera yang besar. Hypocrites, a dime a dozen.

    BalasPadam
  2. hahahahaha

    -smh-

    BalasPadam
  3. Bukan apa..ALLAH MAHA BERKUASA DAN MAHA MENGETAHUI HATI MANUSIA YANG BERTOPENGKAN ISLAM..LIHAT SENDIRI KEKUASAAN ALLAH. SIAPA YANG TERKENA.

    BalasPadam
  4. Err.... Zahid ada kata bukti Grade A si mat sabu nih syiah! Oh its just the drum beating on his head?

    BalasPadam
  5. ahli pas berjuang dalam pas kerana mereka perjuangkan islam dan hudud..rasanya mustahil 90% ahli fanatik kepada islam pas keluar san masuk atau sertai parti baru yg mungkin namanya "amanah"...lagipun parti amanah dah istiharkan menolak hukum hudud secara terang terangan...jikalau UMNO pun dituduhnya menjadi kafir kerana menolak hudud atas faktor tertentu...apakah pula hukum kepada parti amanah ini yg secara terang terangan menolak hukum hudud.. atas alasan hukum hudud bukan sebahagian dari rukun islam

    BalasPadam