Isnin, 31 Ogos 2015

Ucapan Terbaik Merdeka Untuk Rakyat..!


Kenapa takut sangat kepada Tun M?

Tak sokong Bersih, tapi sokong tindakan rakyat tolak Najib-Tun M

 | August 30, 2015 
Kehadirannya bagi memberikan sokongan kepada rakyat atas tindakan mereka yang serius menolak kepimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak. 
tunm
KUALA LUMPUR: Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad menjelaskan kehadirannya di sekitar Dataran Merdeka pada Sabtu bukan untuk memberikan sokongan kepada penganjur demonstrasi Bersih 4.0.
Sebaliknya, memberikan sokongan kepada rakyat atas tindakan mereka yang serius menolak kepimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.
Jelasnya lagi, rakyat yang datang berdemonstrasi ini juga tidak semuanya membencikan UMNO dan Barisan Nasional (BN), tetapi kerana mereka tidak boleh menerima lagi pemimpin seperti Najib.
“Najib telah menyalahgunakan institusi kerajaan, dengan menyingkirkan Peguam Negara, mengugut Gabenor Bank Negara Malaysia (BNM) dan juga menggunakan polis untuk menakutkan orang ramai bagi menghormati beliau.
“Dia (Najib) juga telah menyalahgunakan ahli jawatankuasa PAC dengan menawarkan mereka jawatan di dalam kabinet. Ini juga boleh dikatakan seperti rasuah,” katanya yang ditemui pemberita di Pasar Seni, petang Ahad.
Tambah Mahathir lagi, beliau juga langsung tidak mempercayai bahawa derma yang memasukkan wang sebanyak RM2.6 bilion ke dalam akaun Najib adalah penderma dari negara Arab.
“Tidak ada Arab yang akan memberikan amaun sebanyak itu kepada sesiapa. Ia tidak masuk akal,” katanya lagi.
Mengulas lanjut, beliau juga mengajak agar Ahli Parlimen membuat satu usul undi tidak percaya dan menolak Najib.
“Saya juga maklum, bahawa beliau telah merasuah semua ahli parlimen UMNO, Ketua Bahagian UMNO. Bahkan Najib juga pernah memberitahu bahawa duit adalah raja.
“Dalam erti kata lain, anda membeli orang. Anda berikan wang kepada orang, dengan harapan orang itu akan menyokong anda,” katanya lagi.
Kata Mahathir lagi, tindakan Najib yang merasuah setiap Ahli Parlimen juga tidak masuk akal kerana jika dilihat dari gaji beliau adalah tidak mencukupi.
“Sudah tentu dia akan dapat duit dari sumber lain,” katanya lagi.
Sebab Tun M berkata benar..! Berani kerana benar..!
Lu Fikir La Sendiri!!!

11 ulasan:

  1. Orang umno tak takut, yang takutnya geng umnoputra pengampu. Tahniah tun.

    BalasPadam
  2. Kepada orang2 bangang haramjadah dan bangsat yang lupa pilihanraya 2013 dulu Tun M sokong PM Hang Pi Mana teloq setengah. Tahun 2015 ni bila banyak sangat isu2 berat selepas Tun M tak dapat jawapan barulah beliau mula menarik sokongan dan mintak mamat tu belah

    ..tonga tonggek

    BalasPadam
  3. Najib Bacul pernah kata sekalian tragedy buruk seperti MH370 dan MH 17 telah menyatukan rakyat Malaysia. Hari ini pula disebabkan kebobrokan dan salah guna kuasa Najib sendiri telah menyatukan rakyat Malaysia tanpa mengira bangsa dan agama. Keberanian dan sikap telus Tun Mahathir telah transform satu perhimpunan yang digembar gemburkan sebagai ulangan 13 mei menjadi satu medan penyatuan rakyat malah menarik Bangsa Cina untuk memikirkan masa depan mereka yang lebih terjamin di tangan BN berbanding DAP yang akan mengundang perselesihan kaum yang tanpa noktah. Itu pun hebatnya pemikiran seorang khalifah Allah yang tidak pernah kenal penat untuk berkorban untuk Tanah air tercinta. Semoga Tun Mahathir sekeluarga sentiasa dalam perlindungan dan rahmat Allah s.w.t. ... Amin.

    BalasPadam
  4. Mahathir nyanyuk agaknya..yang demo tu majoriti orang2 cina dap laknat..kau pergi sembah buat ..ngarut konon until rakyat..sudah2 lah tu negasawan..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yg konfem nyanyuk tu bapak ko yg sebesar kuman pun takder sumbangan kat negara ni..

      Padam
  5. 22 TAHUN....SEMUA MELAYU KAYA RAYA....CINA SEMUA JADI MISKIN....22 TAHUN TAK PUAS MEROYAN.

    BalasPadam
  6. Malu kalau digelar UMNOputra. Kelab syok sendiri Wang tu Raja.

    Nak harapkan Negarawan yang telah bersara utk selamatkan Malaysia.

    BalasPadam
    Balasan
    1. selamatkan malaysia dari cina dap. yang dah bersara tu....tak lama lagi dah.....

      Padam
    2. selamatkan malaysia dari cina dap dan lanun bapok bugis.yang pegang jawatan tu.. tak lama lagi dah..

      Padam
  7. Kenapa asyik mau menyalahkan cina bila diri sendiri yang bangsat apatah lagi dengan menyokong pulak PM yang bertaraf "Bangsat Kelas Pertama". Dah tak ada idea lain ke selain dari hanya tahu nak menyalahkan kaum cina ?

    BalasPadam
  8. Baguslah selindungi kelemahan diri kita dgn menyalahkan orang lain. Islam apa kita ikuti. Cina, india pun byk berjasa dlm kemajuan negara. Pemimpin melayu kita membangsatkan kita ok kot.

    BalasPadam