Khamis, 27 Ogos 2015

UMNO Memerlukan Muhyiddin & Shafie ~ Ketua Bahagian..!


Suara kebenaran semakin lantang..! Syabas..!

Datuk Seri Syed Ali Alhabshee meminta semua anggota Umno supaya menghormati peranan timbalan presiden, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan naib presiden, Datuk Seri Mohd Shafie Apdal untuk memperkuatkan perjuangan parti.
Ketua Umno Bahagian Cheras itu berkata, walaupun Muhyiddin dan Shafie tidak lagi berada dalam kabinet tetapi tidak bermakna mereka tidak boleh memberikan sumbangan kepada parti.
Menurutnya, semua pihak dalam parti perlu berganding bahu dan bergerak dalam satu pasukan yang jitu.
“Sebagaimana kita menghormati dan menyokong Datuk Seri Najib Tun Razak selaku Presiden Umno, maka Timbalan Presiden juga sepatutnya berada di tempat yang sama demi kepentingan parti.
“Sekarang bukan lagi masanya untuk kita saling curiga-mencurigai antara satu sama lain. Peranan mereka tidak boleh dihalang jika kita ingin menguatkan Umno terutama untuk berdepan dengan pilihan raya umum akan datang,” katanya dalam kenyataan di blog, umnobahagiancheras.blogspot.com.
Syed Ali mendakwa, pihak pembangkang sememangnya mahu melihat keretakan dan kriris kepimpinan berlaku dalam Umno.
Beliau bagaimanapun tidak menolak kemungkinan terdapat pihak di kalangan anggota parti yang sengaja mencetuskan suasana tidak tenteram dengan melaga-lagakan sesama pemimpin.
Menurut Syed Ali, peranan dan kedudukan dalam kepimpinan parti dan pentadbiran kerajaan merupakan dua perkara yang berbeza.
“Selagi seseorang itu masih memegang jawatan tertinggi dalam hierarki parti, maka menjadi kewajipan ahli-ahli Umno untuk menghormatinya,” tegas beliau.
Sehubungan itu katanya, Muhyiddin dan Shafie telah dipilih oleh perwakilan Umno menerusi perhimpunan agung parti dan mandat itu seharusnya dihormati.
Muhyiddin dan Shafie digugurkan dari rombakan Kabinet pada 28 Julai lalu.
Apa yang disuarakan oleh Muhyiddin dan Shafie adalah suara keluh kesah yang dibincangkan oleh rakyat dalam dan luar negara..! Apa yang salah?
Ahli MT kena ada akal yang waras..! Jangan cuma reti mencari beras dan menikmati keras..! 
Lu FIkir La Sendiri!!!

7 ulasan:

  1. Nek tempoyak KEPARAT pula hanya reti copy & paste maki hamun.. kehkehkehkeh!!

    BalasPadam
  2. bergaduh la.....berebut la.....DAP dalam korang sibuk berebut jawatan.....beratus ribu daftar pengundi muda. umno bn ada? berapa ramai dah daftar? umno bungkos. bn pun telungkup. itu jam....najib ke...tsmy ke...sapie ke...waima madey pun melopong...melongo...nyerongin jer la...tengok orang lain pulak. contoh dah ada. penang & selangor. sibukan diri ngan 1mdb... sibukan berebut jawatan.
    umpan dap mengena. konon pandai politik. hampeh.
    ingat perkataan ini... NYEROGIN JER LA...
    kalau korang bungkos nanti itulah akan aku katakan......

    BalasPadam
  3. 7:43 ptg

    Jangan kau nak kutuk nenek aku haramjaddah pukimak kau nie..apa dia nak tulis dia punya pasal lah.. yg kau puki masam nak kecoh2 aper hal.

    Muhyiddin yasin, seorang menteri yg gagal. Majoriti guru cikgu tak sokong kerajaan keranz sistem laporan yg menyusahkan guru cikgu..

    Apa muhyiddin buat? Nothing.... Sebab dia bodoh.

    Hampur 85% pelajar tak sokong kerajaan, hari2 pensyarah tabor pasir, apa muhyiddin buat... Dont know...muka bodoh macam biasa...

    Muhyiddin anak pakistan..harap mak saja Jawa...jawa totok konon pieee laaaaah

    Kg melayu majidee nasib masih ada... Tanyer muhyiddin aper dia buat...???

    Melayu johor...melayu bodoh melayu mudah lupa.

    JB pon dah habis semua projek kasi cina singapore beli....

    BalasPadam
  4. Hoii anon 8:29.. yg kau emo dan sentap apehal plak?!..sama lar dgn anon 743, dia punya passssalllarr nak tulis ape..huhuhuhhuhu!!

    BalasPadam
  5. betul kata 8.29 tu,memang bkn rahsia apa yg muyidin buat sbg menteri,tp gado2 rebut2 jawatan nak watpe..umno tgh lemah,lupakan sengketa..rapatkan barisan..besatu teguh becerai roboh..musuh seronok kita becakar sesama kita..strategi dorang da mengena..

    BalasPadam
    Balasan
    1. orang redha hilang jawatan rupanya masih terkilan. bergaduh la....bila hilang kuasa nanti....baru tau. najib kemana....tsmy kemana.....

      Padam
  6. Kalau muhyidin byk rahsia, muhyiddin bukan TPM tp anak boogees tu masih PM dan byk juga rahsia. Kenapa dia tak turun? Kalau putus nafas anak boogees tu, agak2 sapa nek tempoyak nk jilat lps tu?

    BalasPadam