Ahad, 23 Ogos 2015

Ingat 5 K..!


Bermadah berhelah la semalam bahawa jika mahu kuat dan kekal berkuasa maka hendaknya para ahli cucuk hidung mesti mengamal dan berzikir dengan 5 K yang baru sahaja terjelma di depan mata setelah mendapat pandangan kelam para punahsihat...

K yang pertama tentu kebas..! kebas juga boleh di adik beradikkan dengan rembat, curi, rompak dan yang sewaktu dengannya..! derma juga sudah boleh dimasukkan dalam kategori K yang pertama tersebut..!

Setelah kebas dengan begitu lahap akhirnya ter Kantol@Kantoi...merupakan K yang ke2..! makanya K yang ke 3 perlu iaitu Kelentong amat amat diperlukan bagi menutup bangkai gajah dan badak yang bergelimpangan..! Kelentong atau Auta atau penipuan dan pembohongan perlu bagi menutup kekantoian yang semakin membusuk dan menusuk..!

Itu sebab K yang 4 dimestikan iaitu Komplot..! komplot perlu bagi menjernihkan segala kelentong yang dicipta..! Komplot tidak akan berjaya dimainkan oleh Mak limah dan Pak Ali di kampung ianya mesti dilaksanakan oleh para tok tok utama yang memegang tampuk kuasa..! 

Komplot bukan kerja halal..! Komplot kerja jahat..! Komplot diperlukan dalam membuang dan menyahbekukan segala kebaikkan yang menghalang..! Itu komplot..!

Semua ini dilakukan demi menutup segala penyelewengan@bangkai yang telah, sedang dan akan berlaku..! Hakikatnya Kebas, Kantol, Kelentong dan Komplot yang dilakukan tidak akan mampu menghalang K yang ke 5 iaitu Kehancuran dan Kejatuhan yang sedia menanti..!

Tunggu..! saatnya pasti tiba..! Buat lah dan rancang lah namun perancangan yang Maha Kuasa jua lah yang akan berjaya..! Itu pasti..!

Masa yang diberi sebenarnya kesempatan untuk bermuhasabah dan menginsafi segala kelemahan yang telah pun dilakukan NAMUN jika sebaliknya dilakukan nanti azab Allah..!

Rakyat terbanyak tiada kuasa..! rakyat terbanyak tiada wang berjuta juta..! Tapi rakyat terbanyak ada Allah yang MAHA BERKUASA..!

Jangan pernah sekali pun berputus asa berdoa kepadaNYA..!

Lu Fikir La Sendiri!!!

15 ulasan:

  1. sibuk jer la.....DAP BERATUS RIBU DAFTAR PENGUNDI MUDA. UMNO BN BUAT APA?

    BalasPadam
    Balasan
    1. ko tanya kepimpinan umno skrg la..

      kepimpinan yg lesu..

      Padam
    2. sibuk habis kn duit derma laa ape lg....huhuhu....byk tue bkn 10 @ 20k....2.6b tue

      Padam
  2. Dulu melayu glokal..apa cerita najib? Retorik semata2. Slogan kau ikut sedap jer nak tipu rakyat. Sejak pak lah dgn slogan gemilang terbilang, melayu Dan umno terus dijanjikan slogan Demi slogan tanpa hala tuju yang mantap. Kau senang2 jer petik formula 5 k Hari tu mcm nak muntah ahli2 umno dgr satira bangsawan buat lawak spontan.. Try lagi najib

    BalasPadam
  3. Najib hanya berbicara tentang najis..keting, kejahatan, kekacauan..

    Inilah bodohnya PM yg kurang Ilmu. Otak banyak tempoyak.

    PM tiada banyak Menteri yg baik dan bijak.
    Menteri pun berbicara topik 2 bodoh jgn beli prepaid, jgn balik kampong, jjgn dakwa Najib,

    Bukan berbicara kenajuan, kemenangan kekayaan, kejayaan rakyat..

    BalasPadam
  4. Terbaikkk...prOoOOooTttt di muka nek tempoyak

    BalasPadam
  5. Errrr..nek tempoyak KEPARAT pun 5K jugak...

    1. Kebulur Telo Najib
    2. Kangkung ( di makan 5 kali sehari )
    3. Keparat
    4. Ketuanan Bapok
    5. Kelaut

    BalasPadam
  6. Kaut
    Kebas
    Kikis
    Kelentong
    Kencing

    Kemelut
    Krisis
    Kecamuk
    Komplot
    Konspirasi

    Kroni
    Korupsi
    Kleptokrasi
    Kerbau
    Kangkung

    Keborosan
    Kebocoran
    Ketirisan
    Kekoyakan
    Kelupaan
    Ketamakan
    Kegopohan
    Kelahapan
    Kebuasan
    Kelaparan
    Kekenyangan
    Kehabisan
    Kehilangan
    Kekosongan
    Kecurian
    Kerugian
    Kemuflisan
    Kekempisan
    Kerosakan
    Kemusnahan
    Kehancuran
    Kecelakaan
    Kesengsaraan
    Kemiskinan
    Kedaifan
    Kekurangan
    Kesusahan
    Kebuluran
    Kecekungan
    Kecemasan
    Kecamuk
    Kekecamukan
    Kacau-bilau
    Kekacauan
    Kekecewaan
    Kesedihan
    Kemuraman
    Kesugulan
    Kegelisahan
    Kerisauan
    Kesesalan
    Kegilaan
    Keraguan
    Keganjilan
    Keanehan
    Kepelikan
    Kekalutan
    Kekelaman
    Kekusutan
    Ketidakjujuran
    Kepura-puraan
    Kemungkiran
    Kemunafiqan
    Keangkuhan
    Kesombongan
    Kemungkaran
    Kekejaman
    Kekejian
    Kedegilan
    Keras kepala
    Kepala kosong
    Kebodohan
    Kebangangan
    Kebengogan
    Kebebalan
    Kebengapan
    Kedunguan
    Keduniaan
    Kehinaan
    Keparat
    Kacang lupakan kulit
    Kemaruk kuasa
    Kekal kuasa
    Kecut
    Kenit

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ops, salah eja. Sepatutnya "Kebengongan".
      Alang2 nak tambah lagi sikit:

      Kesilapan
      Kesalahan
      Keterlanjuran
      Kejatuhan
      Kemaluan!

      :^)

      Padam
    2. Kemetot
      Kembang

      Padam
    3. Kekwat Nek Tempoyak

      Padam
    4. laaaa pjg2 gtue igt nek tempoyok td....hahaha

      Padam
  7. Kronoloji 5K yang baik. So dalam banyak K yang Bugis Lanun ada satu yang mungkin tidak ada.....sebab selamba badak Kesana, Kemari bagi 5 K macam tak ada KEMALUAN!

    BalasPadam
    Balasan
    1. kemaluan rosmah simpan hahaha

      Padam