Rabu, 26 Ogos 2015

Bekas Ketua Polis Negara Bimbang..!


Benda pelik memang menarik perhatian..! maknanya semuanya serba tak kena..! kenapa?
Keadaan menyelubungi perpindahan bekas Timbalan Pengarah Cawangan‎ Khas I Bukit Aman, Datuk Abdul Hamid Bador "amat membimbangkan", kata bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Rahim Noor.
Rahim berkata sudah ada kebimbangan apabila Ketua Cawangan Khas, Datuk Akhil Bulat yang digantikan pada Julai, seminggu sebelum kontraknya tamat.
"Orang No.1 sudah tiada lagi di sana dan kini No.2 dipindahkan.
"Orang yang waras akan berfikir adalah lebih baik untuk tidak menukar dua individu tersebut serentak," katanya.
Rahim berkata beliau tidak menyebelahi mana-mana pihak tetapi merasakan terpanggil untuk menyatakan rasa tidak puas hati terhadap cara perpindahan itu dibuat.
Abdul Hamid bekerja di bawah Rahim semasa beliau menjadi Pengarah Cawangan Khas selama hampir empat tahun (dari Januari 1986 hingga Disember 1989).
"Dia sangat bijak dan berdedikasi. Beliau adalah seorang pegawai perisikan seratus peratus. Ia ada di dalam darahnya.
"Sebagai bos, saya tidak pernah meragui beliau dan keselamatan negara sentiasa menjadi keutamaannya.
"Beliau amat dedikasi dengan unit Cawangan Khas. Beliau akan melakukan apa sahaja untuk melindungi integriti, imej dan maruah Cawangan Khas," katanya apabila merujuk kepada perpindahan Abdul Hamid dari Bukit Aman ke Jabatan Perdana Menteri, Khamis lalu.
Pada sidang media Ahad lalu, Abdul Hamid mendakwa terdapat 'tangan ghaib' yang tidak senang dengan beliau sebagai orang No.2 dalam unit tersebut.
Beliau mendakwa ia mungkin ada kaitan dengan tindakannya yang ingin menyiasat kes 1Malaysia Development Berhad (1MDB) secara telus.
Pada masa sama, Rahim turut bersimpati terhadap Abdul Hamid.
"Ia seolah-olah usaha untuk menutup mulut sesiapa yang menentang kepentingan pihak tertentu dalam isu 1MDB," kata Rahim.
Beliau juga memuji tindakan Abdul Hamid yang menyatakan rasa tidak puas hati mengenai perpindahan tersebut.
"Hakikatnya beliau berani mengeluarkan kenyataan semasa masih dalam perkhidmatan kerajaan, itu menunjukkan warna sebenarnya. Beliau berani kerana benar," kata Rahim.
Lu Fikir La Sendiri!!!

2 ulasan:

  1. Kes tutup 2.6 dan 1mbd lah. Semua rakyat nampak, yg tak nampak tu pengampu shj. Sedihlah dgn nilai RM kita. Ampulah terus.

    BalasPadam
  2. RM memang bangsat ngan pasangannya...SOCHAI lagi SOHAI

    BalasPadam