Isnin, 17 Ogos 2015

Apa Yang Kalut?


Dulu masa desakan menurunkan Pak Lah tak pula para penjilat@pengampu sebut sebagai usaha KUDETA..! usaha menggulingkan kerajaan..! Bagi mereka dan kita semua rakyat Malaysia usaha tersebut hanya usaha untuk menukar seorang Perdana Menteri..! Usaha menukar jawatan Perdana Menteri dari Ahli Parlimen Kepala Batas kepada Ahli Parlimen Pekan..! Apa yang terguling guling macam tenggiling?

Akhirnya Pak  Lah mengalah...demi kelangsungan Agama, Bangsa dan Negara Pak Lah mengambil keputusan berat tetapi mulia dengan mengenepikan kepentingan diri...


Pak lah turun dengan melepaskan jawatan Perdana Menteri tidak pulak kedengaran menggulingkan kerajaan..! tak pulak dipanggil menjatuhkan kerajaan melalui pintu belakang, depan, atas, bawah dan keliling..! Kerajaan BN tetap kekal memerintah..! Kekal berkuasa..!

Walhal Pak Lah sebagai Perdana Menteri boleh mengambil 2 langkah..! 

1. Bersedia dengan undi tak percaya dari Ahli Dewan dengan menghadapinya di Parlimen.

ATAU

2. Pak Lah mengadap dan menasihati DYMM Yang Di Pertuan Agong untuk membubarkan majlis..! membubarkan Dewan..! Adakan pilihanraya..!

Tapi Pak Lah lebih mengutamakan parti dan kerajaan..! Pak Lah sayang kan rakyat..! Pak Lah mengambil keputusan dengan turun secara terhormat..!


Kenapa BN kekal memerintah? kerana Barisan Nasional memegang majoriti kerusi Dewan Rakyat..! Bukan pembangkang..! Itu sebab yang turun UMNO manakala yang naik menjadi Perdana Menteri juga dari kalangan UMNO yang mewakili komponen Barisan nasional..!

Sekarang pun suasannya begitu..! BN tetap mewakili suara majoriti didalam Dewan Rakyat maka apa yang tersampok sampai nak menggulingkan kerajaan pulak..! Malah diberitakan dah ada yang insaf dan mahu bertemu Najib semalam petang..! tapi tak muncul pun..!

APa para penjilat@pengampu ingat rakyat Malaysia ni bodoh boleh di gula gulakan dengan sandiwara sedemikian rupa..! Isu menggulingkan kerajaan bukan isu kecil..! Tapi di wayangkan seolah olah ada pasukan budak budak yang semalam digertak kerana mahu menggulingkan kerajaan lalu hari ni insaf dan bertaubat dan mahu berjumpa Najib..! Kucing pun ketawa tergolek golek tau..!

Cukup cukup la mengaburi rakyat dengan wayang pekji yang menggelikan..! Ahli UMNO seluruh negara juga sudah berterus terang..! rakyat juga sudah lama sedar mereka di temberang..!

Tunggu apa lagi?


Lu Fikir La Sendiri!!!

28 ulasan:

  1. Nek tempoyak kt mana nek tempoyak kt mana dasar barua Najib...

    BalasPadam
    Balasan
    1. nek tempoyak dah jadi nek barai macam perut Rosmah

      Padam
    2. nek tempoyok menjilat lerr si rosmah n najib loh

      Padam
    3. inilah kerja2 batuapi sikitol tua n gang3 n rba dapig

      Padam
  2. Satgi kuar la Nek Tempoyak tu maki hamun. Tak dapat nak jawab soalan dituduhnya Yahudi pulak. Orang yang dia jilat tu tah-tah jadi barua bangsa lain takde pulak dia fikir.

    BalasPadam
  3. http://chedet.cc/?p=1831
    http://webcache.googleusercontent.com/search?hl=en&q=cache%3Ahttp%3A%2F%2Fchedet.cc%2F%3Fp%3D1831

    BalasPadam
  4. ya ALLAH.....ampunkanlah manusia2 ini...

    BalasPadam
  5. Untung sabut timbul, untung Najib dapat RM2.6 Billion. Tengelam Ringgit lansung tak beruntung, untung nasi jadi bubur, boleh buat makan si pesakit tenat. MOhon ampun dan maaf buat lagenda Perawan Bugis nan seorang, biar nasib padi sekadar jadi bubur, janganlah sampai basi membusuk. Jika anda seorang anak kepada Tun Razak yang berjiwa mulia, teruskan kemulian keturunan Tun Razak agar siap sedia berkorban untuk Negara tercinta, Tanah air tumpah darah kami, demi agama Islam yang menjadi penyuluh kehidupan sepanjang zaman. MOga nanti seorang pahlawan akan dikenang bukan sekadar oleh bangsa bugis, malah seluruh tamadun manusia kerana sikap rendah diri, beriman tinggi hidup dan matinya segala-galanya berserah mutlak kepada Allah yang Maha Esa.. INsya Allah ramai lagi boleh menjadi Perdana Menteri kerana jawatan ini hanyalah sekadar amanah berat yang dipikul penuh hormat dan tawaduk kepada Allah s.w.t. Syabas Najib kerana jiwa besar anda akan terus dikenang setanding dengan Perdana Menteri yang terdahulu. Mungkin ini juga ketentuan Allah, yang mana segala niat baik dan perancangan mulia DS Najib untuk umat Islam dan Negara Malaysia tidak menjadi kenyataan.

    Tuk Panglima Harimau.

    BalasPadam
  6. Nak gulingkan najib mcmana paklah digulingkan dulu (sebenarnya paklah lebih awal letak jawatan sebelum digulingkan) bukanlah melanggar perlembagaan. Ada pelbagai strategi sah perlembagaan namun dari satu sudut ia dikira satu komplot kotor oleh ahli politik. Cara paklah dipaksa turun dulu oleh tun mahathir adalah melalui komplot. Buruk2kan nama paklah, high lightkan pasal budak tingkat 4 akhirnya berjaya memanaskan ponggong paklah dan akhirnya turun. Kini tun mahathir beraksi lagi dgn cerita2 buruk pasal 1mdb, pasal 2.6 bilion dll agar najib juga kepanasan dan akhirnya turun. Ini bukan bermakna soalan2 (tuduhan?) tun mahathir tidak berasas, tinggal lagi segalanya boleh diterjemahkan sebagai KOMPLOT terancang menukar PM. Semuanya hasil tangan tun mahathir.

    BalasPadam
  7. Anon 17 Ogos 8.17pm

    Nasib baik ada TUN kerana suara TUN lah satu dunia tahu apa dah jadi dgn malaysia ni.[dgn rakyat sendiri boleh lah najib kelentong tapi dgn orang luar tolong sikit]

    BalasPadam
  8. Anon 17 Ogos 8.17pm

    Nasib baik ada TUN kerana suara TUN lah satu dunia tahu apa dah jadi dgn malaysia ni.[dgn rakyat sendiri boleh lah najib kelentong tapi dgn orang luar tolong sikit]

    BalasPadam
  9. Masa Mahadhir keadaan ekonomi tidak pernah lebih baik daripada Masa Najib. Saya pernah mengalaminya, nak cari rm50 pun payah. Kalau nak tau macam mana keadaan ekonomi masa Mahadhir, Huruharakanlan negara ni lagi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. rm50 zaman tun M besar nilainya dari rm50 zaman ahjibgo. kau ada paham ka?
      takpun kau yg pemalas kerja cari rezeki.

      Padam
    2. Aku sedih dan simpat sangat dgn cerita kau sampai gelak guling2
      Agak2 la nak banding hidup tahun 80 - 90an dgn zaman Najib, ramai saksi hidup bro

      Padam
    3. Kah kah kah ... betul tu, Boss Anon 10.54ptg dan Boss Adzzam,
      Zaman tu kerja kontrek binaan pun tak sampai $20(yg baru masuk kerja), $5 belanja kat kedai boleh beli lauk untuk masak bagi makan seisi rumah. Saya biasa hidup dengan belanja $0.50sen/hari masa tu; $0.30sen nasi + kuah dan $0.20sen untuk sepotong betik. Saya masih hidup sihat lagi sampai sekarang ... Alhamdulillah

      Padam
    4. RASE2NYA DALAM DUNIA NI.....HANYA KAT MALAYSIA JE BARANG NAIK.....

      Padam
  10. Mengapa pembangkang nak Najib turun. Kalau Najib x bagus biarkanlah Najib hancurkan UMNO. Apa pembangkan takutkan?

    BalasPadam
  11. Sbb mereka takut kebangkitan Islam. Just wait and see.

    BalasPadam
  12. Nek tempoyak mulut loyak dah kehabisan modal maki hamun...
    Nak ulang copy paste yg lama dah rasa malu...
    Siaaann...

    BalasPadam
  13. SALAM BRO,AKU LEBIH SAYANGKAN UMNO ! NAJIB TU BIARLAH TERJUN KEPARIT BERSAMA RM2.6 BILLION TU.

    BalasPadam
  14. Ahaiii...Datuk Sharir mengaku terima RM 1 juta daripada Najib utk majlis ahli parlimen.

    Pengakuan yg menambah perisa dlm isu 2.6 b....tapi kalau kat mahkamah, kena tuduh mengaku pun kena siasat dan bicara jugak.

    Ini pendedahan Sarawak Report, yg menamakn beliau, Ahmad Maslan dan Si Mas puteri kita sebagai antara penerima duit dari 2.6 b

    Ahaiii... Bila tgk line up baru Najib ni mcm2 yg terlintas...eee

    Bagus Shahrir, cepat betul capai pelampung.....tapi pelampung pun ada jangka hayat datuk.
    Lepas ni SPRM boleh buat checklist, akaun mana duit tu masuk.
    'Kembara' 1 juta pun kena teliti jugak tu, ye la ahli2 majlis tu VVIP belaka beb

    Ehem,... Ada jugak berita yg benar dari Sarawak report ni ye
    Semalam dlm Thestar, brader kita tergagap jugak bila kena tanya ttg waran trhadap Najib.
    Ada jugak terkait nama portal ni.

    Hairan jugak aku, Harakah, SuaraKeadilan,Roket dah berpuluh tahun tabur fitnah dan mnghasut...KDN jeling2 manja je
    Tapi Sarawak Report, The Edge, WSJ kena kaw2 beb


    BalasPadam
  15. Si kalut bangang guna kad kredit sopping miliong2 d Kota London
    Mai mana wang miliong2 Njis ooii???
    Ko dan mama Rosie yg tak tido n tak boleh lena sebantal krna kncing rakyat
    InsyALLAH bekas MB Pahang akan tersungkur n rebah wktu terdekat ni

    BalasPadam
  16. Kerana madey habis jadi huru hara semua orang. MADEY MELAYU MUDAH LUPA.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sebab itu la Si Lanun tu fikir dia bole tipu semua orang sebab dia ingat MELAYU MUDAH LUPA. Sorry ye lanun-lanun semua, gene pelupa tu takde dalam semua Melayu. Ada yang akan ingat sampai bila-bila.

      Padam
    2. Anon 18 ogos 8.34pg,

      Kalau MAHATHIR MELAYU MUDAH LUPA kalau najib pulak melayu mudah dibeli kerana cash is king.Cuma satu perkara je aku takkan lupa.Walau setinggi gunung pun duit yang kita ada bila dah sampai masa nak kepintu kubur tu semua kena tinggal.

      Padam
  17. CIBAI punya MULUT-MULUT PELAHAP JUBOQ BABI-si EJEN/KULI YAHUDI ZIONIS-no-1!!

    TANGKAPkit-SIAL/gong eng BANGKAI BABI!

    Yg. akan diKUBURkan dan diTERAJANG adalah DAPBANGKAI BABI-amat-SIAL-si EJEN/KULI YAHUDI ZIONIS-no-1!

    OI si PENDATANG TERORIS-TERORIS amat-KEPARAT-ANTI Islam/Melayu (punya PENAKUT jadi PENYAMAQ pula tu) memang puak KEPARAT GILABABI! lu punya ekoq BABI ni diBAYAQ si TERORIS PENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO utk.”copy paste” komen-BANGANG memanjang aahhh?! 

    Apahal lu si BARUA LEMBU PENAKUT-nak-MAMPOS, asyik nak TUTUP mulut Nek Tempoyak aaahhhh?! lu punyak otak PENGGANAS aaahh...., itu mcm-si ANJING KURAP-manyak-NANAH si puak PENDATANG PENGGANAS-PENGGANAS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO-EJEN Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH- no 1!! 

    Lu manyak LAHAP itu KANGKANG BABI aaahhh??! Apa yg. si TERORIS-TERORIS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI BABI/PKRHOMO-PENGECUT ni TAKUT sgt. apa yg. Nek Tempoyak TULIS, sampai mcm. si TERORIS BABI HOMO SIAL, GERTAK nak BUNUH & PERKOSA dia dan mak serta bapak dia yg bekas ASKAR? Dan yg . lu nak MAKI dgn. LUCAH, mak nek Tempoyak apasal - mak lu yg. LAHIRkan si amat-KEPARAT- BANGKAI BABI-PORNO HOMO-PEROGOL-PEMBUNUH mcm. lu apahal pula?!Lu manyak LAHAP itu JUBOQ BABI aaahhhh?!!

    Yg. lu si puak TERORIS-TERORIS nak paksa YAB PM BUMIPUTERA ISLAM/Melayu kami letak jawatan sewenangnya apasal dan TUMBANGkan KERAJAAN kat NEGARA ISLAM kami ni - lu ingat kami MAJORITI dari BUMIPUTERA Islam/Melayu yang pilih YAB PM dan KERAJAAN kami ni, KULI-KULI lu, oi si KEPARAT PENGGANAS-PENGGANAS PENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO!! 

    PI MAMPOS lu punya ekoq-ekoq BANGKAI BABI kat JAMBAN TERORIS-TERORIS PENDATANG KAPIRDAJAL PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNORASIS-EJEN/KULI-Barat/ZIONIS/FREEMASON-PEROMPAK/PENJENAYAH/PERASUAH-no-1!

    PENJILAT JUBOR semua bodoh nak MAMPOS.

    Nek Tempoyak.

    BalasPadam
  18. CIBAI punya MULUT-MULUT PELAHAP JUBOQ NAJIB-si EJEN/KULI ROSMAH TAMAK-no-1!!

    TANGKAPkit-SIAL/gong eng BANGKAI BABI!

    Yg. akan diKUBURkan dan diTERAJANG adalah DAPBANGKAI BABI-amat-SIAL-si EJEN/ROSMAH TAMAK-no-1!

    OI si PENDATANG TERORIS-TERORIS amat-KEPARAT-ANTI Islam/Melayu (punya PENAKUT jadi PENYAMAQ pula tu) memang puak KEPARAT GILABABI! lu punya ekoq BABI ni diBAYAQ si PAHLAWAN LANUN BUGIS KAKIPENIPU SAMA JE DENGAN DAPBANGKAI/PKRHOMO utk.”copy paste” komen-BANGANG memanjang aahhh?!

    Apahal lu si NENEK TEMPOYAK-nak-MAMPOS, asyik nak JILAT JUBOQ LANUN BUGIS aaahhhh?! lu punyak otak BOWDOW aaahh...., itu mcm-si ANJING KURAP-manyak-NANAH si puak PENDATANG PENGGANAS-PENGGANAS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO-EJEN Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH- no 1!!

    Lu manyak LAHAP itu KANGKANG ROSMAH aaahhh??! Apa yg. si LANUN BUGIS SAMA JE DENGAN DAPBANGKAI BABI/PKRHOMO-PENGECUT ni TAKUT sgt. apa yg. Nek Tempoyak TULIS, sampai mcm. si TERORIS BABI HOMO SIAL, GERTAK nak BUNUH & PERKOSA dia dan mak serta bapak dia yg bekas ASKAR? Dan yg . lu nak MAKI dgn. LUCAH, ORANG LAIN apasal - mak lu yg. LAHIRkan si amat-KEPARAT- BANGKAI BABI-PORNO HOMO-PEROGOL-PEMBUNUH mcm. lu apahal pula?!Lu manyak LAHAP itu JUBOQ NAJIB aaahhhh?!!

    Yg. lu si puak TERORIS-TERORIS nak paksa YAB PM PELANUN PEROSAK NEGARA kami letak jawatan sewenangnya apasal dan TUMBANGkan KERAJAAN kat NEGARA kami ni - lu ingat kami MAJORITI dari BUMIPUTERA Islam/Melayu yang pilih DIRI SENDIRI dan KERAJAAN, KULI-KULI lu, oi si KEPARAT PENGGANAS-PENGGANAS PENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO!!

    PI MAMPOS lu punya ekoq-ekoq BANGKAI BABI kat JAMBAN TERORIS-TERORIS PENDATANG KAPIRDAJAL PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNORASIS-EJEN/KULI-Barat/ZIONIS/FREEMASON-PEROMPAK/PENJENAYAH/PERASUAH-no-1!

    PENJILAT JUBOR NAJIB semua bodoh nak MAMPOS.

    Moyang Budu.

    BalasPadam
  19. Ahaiiiii... Tempoyak ngan budu dah bergomol sat gi masuk pulak cencaluk

    Ngan budu je nak khabo ni
    Udah2 la tu, klu kita pun ikut sumpah seranah, maknenya kita pun seropa dia gamaknya

    BalasPadam