Selasa, 25 Ogos 2015

Siapa Yahudi Siapa..!


Baik diam la..! rakyat muak dengan pelbagai jawapan yang karut marut..! Tapi tugas sebagai budak suruhan mesti diteruskan..itu yang sanggup dibawa ke muka pengadilan..!

Takkan nak minta maaf..! Kalau minta maaf sama DAPIg tentu kena letak jawatan Ahli parlimen dan Ketua Bahagian..! sebab? dah memalukan parti..! tak gitu?
DAP Ahli Parlimen Rasah, Teo Kok Seong (gambar), disertai oleh Ahli Parlimen Bukit Gelugor Ramkarpal Singh dan Ketua Pemuda DAP Subang Edry Faizal Eddy Yusof, membuat laporan itu di ibu pejabat Polis Dang Wangi tengah hari tadi.
Sabtu lalu, Abdul Aziz Kaprawi yang juga Ketua Umno Sri Gading, dilaporkan mendakwa RM2.6 bilion yang disumbangkan oleh orang Arab kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak, adalah untuk melawan DAP yang "dibiayai Yahudi".
Teo menafikan DAP telah menerima sebarang dana politik dari luar negeri dan mahu Abdul Aziz memohon maaf.
Teo yang juga Ketua Pemuda DAP, juga mengarahkan ahli Pemuda DAP di semua negeri supaya membuat laporan yang sama terhadap ahli parlimen Sri Gading. itu. sumber
Hakikatnya cerita sebenar disebalik cerita Yahudi ni boleh kita fahami dibawah...layan..!

Apabila Pemimpin Sayang Yahudi

Kekawan semua sila lihat gambar dua orang tua ini.  Agaknya siapa dua orang tua  ini?  Handsome juga. Sudah tentu bukan atok bebudak  IQ 3.85 itu. 

Orang tua dalam gambar ini adalah Marcus Goldman dan Samuel Sachs (kiri atau kanan saya tak pasti, sebab depa semua "look alike" kan?)


Mereka berdua ini adalah orang Yahudi dan pengasas bank Goldman Sachs yang telah membolot US$500 Juta (RM2 BELIYON)  duit kita.  

Bank Goldman Sachs telah dilantik oleh Najib Razak (sebagai Penasihat ulung 1MDB) untuk bantu 1MDB meminjam duit US Dollar berbeliyon-beliyon untuk entah apa sebab. 

Atas bantuan bank Yahudi Goldman Sachs ini entah untuk apa sebab, Najib Razak sebagai Penasihat ulung 1MDB telah membayar bank Yahudi Goldman Sachs yuran US$500 Juta atau RM2 BELIYON.  Kita masih kurang jelas untuk apa sebab. 

Lelaki dalam gambar di bawah ini pula adalah seorang lagi Yahudi warganegara Israel.  Nama dia Avivi Nevo atau Vivi Nevo, usia 43 tahun. Girlpren dia itu adalah pelakon 'megawatt' Cina Miss Zhang Zhiyi (filem "Fried Tiger Roasted Dragon")

Avivi Nevo, warganegara Israel adalah pemegang saham terbesar bank Yahudi Goldman Sachs yang telah dibayar yuran RM2 BELIYON oleh Najib Razak  _ _ _ _ _ _   _ _  _  _ _ .

OK, lelaki dalam gambar di bawah ini pula adalah buaya yang terbesar.  Nama dia Lloyd Blankfein. Juga seorang Yahudi. Dia adalah CEO bank Yahudi Goldman Sachs. Lloyd adalah antara manusia yang paling berpengaruh di Amerika, United Kingdom dan Israel. 


Di bawah sini kita boleh melihat Lloyd Blankfeim CEO bank Yahudi Goldman Sachs sedang 'control' Hillary Clinton. Tanpa 'duit derma' bank Yahudi Goldman Sachs, kerjaya politik Hillary boleh jadi amat  singkat. Hillary mempunyai cita-cita besar menjadi presiden wanita yang pertama bagi Amerika Syarikat.


Dalam gambar berikut pula kita melihat Lloyd Blankfein CEO bank Yahudi  Goldman Sachs 'control' John Kerry, Setiausaha Negara Amerika Syarikat.  Goldman Sachs amat berpengaruh dalam pentadbiran Barack Obama. 


Satu lagi syarikat Yahudi yang amat disayangi oleh pemimpin kita adalah APCO. APCO adalah sebuah syarikat  PR yang menjejak sejarahnya dari Israel. Pada tahun 1990an, APCO telah ciptakan kempen '1 Israel' bagi sebuah parti politik di Israel. 

Apabila APCO dilantik menjadi penasihat PR kepada pemimpin negara kita, maka jadilah kempen "1 Malaysia" ini, "1 Malaysia itu", sana, sini dan sebagainya. 

Syarikat Yahudi ini terlibat juga dalam mencetuskan idea "1 Malaysia".  Tidak beza sangat daripada kempen "1 Israel" yang terawal sikit.


Maka inilah sedikit al kisah berkenaan pemimpin negara kita yang amat menghargai dan menyayangi sumbangan orang Yahudi.  

Semoga usaha mereka bersama akan memberkati kita semua.
Amacam? Siapa Yahudi siapa?

Lu Fikir La Sendiri!!!

23 ulasan:

  1. Chai upahan jibby juga lah berdegar degar berapi api menyembur segala jenis cacian makian hamun di segala ruangan forum internet memberi komen di ruangan anti zionist anti yahudi mereka.

    Tetapi najib ni juga lah yang berkawan dengan yahudi!

    BalasPadam
    Balasan
    1. tue cm nek tempoyak tue....huhuhu... upenye boss nye kamcing ngn yahudi mabok...hahaha nek tempoyak oooitt

      Padam
    2. tue cm nek tempoyak tue....huhuhu... upenye boss nye kamcing ngn yahudi mabok...hahaha nek tempoyak oooitt

      Padam
    3. Kawan kita boleh bercerita orang itu orang ini berpengaruh di Bank Yahudi, orang itu orang ini ada contact dengan Najib dan berbagai bagai lagi. tolong tunjuk bukti (documentary proof). baru lah terang dan boleh dipercayai, kalau setakat cerita saja samalah dengan fitnah, dah ada bukti buatlah laporan SPRM..

      Padam
  2. Najib tu bukan yahudi ke???

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sedih seorang rakyat Malaysia bangsa Melayu menyamakan pemimpin Melayu bangsa dan agama sendiri dengan Yahudi, kerana membaca blog-blog pemfitnah. Ya Allah ampun dosaku kerana terbaca berbagai fitnah yang dilemparkan keatas pemimpin negara hanya dengan membaca blog yang tidak bertanggungjawab. Masyaallah. apalah nak jadi.

      Padam
    2. 4.18pm

      Jangan salah faham....Nabi ada yang berbangsa yahudi, ada yang lebih baik dari yang beragama islam, yang dibenci pegangan zionist mereka, jadi jangan berlagak baik sambil berdoa dan berdoa, takut ludah ke langit jatuh balik ke muka, ayam berkokok ekor penuh taik, tuding 1 jari di hadapan 4 jari lagi tunjuk balik ke arah kamu.

      Harga diri dan maruah mesti ada, niat perlu ikhlas tak dibayar najib tu.

      Padam
  3. ko yahudi....aku yahudi.....gasak koranglah.... hantamlah.....najib ke...tsmy ke...zahid ke....madey ke....jatuhkan mereka....jatuh umno. jatuh bn. seronok...memang perangai melayu. hasad dengki no 1. ko dapat....aku tak dapat....hancurkan semua....puas hati aku.
    memang celaka pemimpin macam ni. asyik jaga tembolok sendiri. yang jadi mangsa orang macam aku....rakyat bawahan....
    macam ni la....aku syorkan....korang bergaduh la....berebut la....sampai hancur. biar semua nganga......

    BalasPadam
  4. Bank yahudi ruthchild sudah beroperasi di mslaysia di UBB tower Kuala Lumpur....goldman sach sudah bertapak di Malaysia. ....agenda yahudi menjatuhkan nilai ringgit..malaysia patut contohi russia dan pakatan BRICS...pakatan russia..china..indus..colombia dan brazil...mengunakan emas sebagai tukaran asing...melenyapkan dollar US dalam pakatan BRICS...malah arahan presiden russia Putin tangkap george soros dan bunuh semua keluarga dynasti bankers ruthchild masih berjalan....najib klon aljuboori anjing yahudi.....

    BalasPadam
  5. sebab tu tulis biar fikir dahulu. cakap pun biar berfakta. camna jadi menteri cakap tanpa fakta. asyik nak kelentong dan kencing, rupanya pi kencing atas kepala mak bapak sendiri. tak payah cakap buruk la kat dap tu, dari dulu lagi kita tahu memang dap tu cakap tak serupa bikin. tapi yang umno pun pi ikut cara dap, cakap tak serupa bikin, so kalu undi dap dan umno tak ada bezanya. yang beza bangsa, tapi perangai serupa sahaja.

    BalasPadam
  6. Kisah Benar 'Dana Politik $633 juta kepada Malaysia' - Rahsia


    Bismillahirohmanirohim, segala pujian bagi Allah S.W.T, Selawat dan Salam ke atas Rasulnya Muhammad S.A.W. Setiap orang akan diuji oleh Allah, tidak kira kedudukan atau darjat, ujian tetap akan diberi, Nabi Adam yakni Nabi pertama dan Hawa yang berada di syurga juga diuji Allah apatah lagi manusia yang berada dibumi Allah ini.

    Ulasan ini amat berat dan sensitif untuk diceritakan, malah akan menyentuh soal rahsia dan imej negara. Tetapi kita harus istiqamah dan kebenaran harus diceritakan, insyallah umat Islam dan Melayu di Malaysia boleh menerima dengan hati terbuka, yang diminta adalah supaya mereka faham, soal sokong atau tidak pula hak individu.

    Memang benar $633 juta diberi kepada Perdana Menteri Malaysia oleh pihak Arab Saudi, nilai ini agak kecil bagi mereka kerana setiap hari mereka mengeluarkan 12 juta tong minyak berbanding Malaysia yang hanya 600 ribu tong sehari. Kerajaan Arab Saudi dari dulu lagi memberi dana sumbangan kepada beberapa pemimpin dan negara islam untuk 1) Memerangi perkembangan Syiah 2) Benteras kumpulan 'penganas' yang memerangi mereka 3) sumbangan kemanusian 4) sumbangan sulit kepada negara islam yang teranaiya 5) Umat Islam yang berada dalam negara yang majoritinya bukan Islam yang ditindas 6) bantuan politik 7) biasiswa bagi perkembangan ajaran Islam ala Wahabi 8) Pertahankan Sunnah wal jamaah Sunni sebagai pegangan utama umat Islam dunia

    Pemberian dana seperti ini dilihat pelik malah akan dikritik oleh mereka yang bukan Islam. Perspektif orang Islam dan bukan Islam berbeza dalam konteks mempertahankan kesucian Islam dengan pegangan kita sebagai Sunnah wal jamaah. Kerajaan Arab Saudi dan Iran walau dilihat oleh kaca mata orang bukan Islam sebagai negara Islam tetapi ideologi mereka amat berbeza dan Orang Islam cukup faham akan perbezaan ini.

    Malaysia dilihat sebagai rakan strategik bagi kerajaan Arab Saudi, kita perlu faham hubungan dengan Arab Saudi bukan hanya untuk menentukan jumlah jemaaah Haji atau pembelian minyak malah perbincangan tentang kebimbangan ancaman terhadap Islam di rantau Asia dan perkembangan Syiah merupakan antara agenda utama perbincangan tanpa diketahui oleh rakyat umum.

    Memang ada pihak terkejut, marah dan tertanya-tanya tentang dana $633 juta yang diberi oleh pihak Arab Saudi kepada Najib Razak dan bukan terus disalurkan kepada akaun UMNO, sudah pasti bukan semua pihak boleh menerima ulasan ini tetapi apa yang diminta supaya orang Islam dan Melayu berbuka hati untuk menilai realiti ini. Pihak Arab Saudi telah menggenakan beberapa syarat kepada beliau untuk kegunaan Dana tersebut.

    1) Benteras pengaruh Syiah dirantau Asia -

    Secara sulit pihak Iran sedang bergerak aktif dalam mengembangkan pengajaran Syiah di Indonesia, Malaysia, Selatan Thailand, Singapura, Selatan Filipina dan Brunei. Mereka menggunakan beberapa pendakwah secara sulit dan pelajar untuk memasuki institusi seperti jabatan kerajaan, kolej dan Universiti. Kita dapat melihat beberapa kes di Selangor dan beberapa negeri lain dimana jabatan agama telah mengenal pasti cuma atas arahan pihak berkuasa media kurang mewawarkan sahaja.

    bersambung

    BalasPadam
  7. 2) Selesaikan isu penindasan umat islam di Selatan Filipina dan Selatan Thailand -

    Pada tahun 2014 Najib Razak telahpun mengadakan proses pendamaian antara pihak kerajaan Filipina dan Selatan Filipina yang majoriti penduduknya adalah orang Islam sama juga dengan keadaan dengan kerajaan Thailand dan Selatan Thailand yang majoritinya penduduknya orang Islam. Proses pendamaian ini dapat diadakan bukan kerana Najib Razak begitu pintar untuk berunding tetapi realitinya sebahagian $633juta yang diberi oleh pihak Arab Saudi diamanahkan untuk memastikan pihak Muslim di Selatan Filipina dan Selatan Thailand bersedia dengan kuasa autonomi yang bakal diberi. Umat Islam tahu penindasan dari pihak kerajaan yang bukan Islam kepada penduduk Islam sememangnya berlaku. Malaysia ditugaskan untuk memastikan barangan kesihatan, bantuan kemanusiaan dan kelengkapan sekolah diberi dan bukan melatih dalam aspek peperangan.

    Kenapa Pihak Arab Saudi begitu Kisah tentang pendamaian dirantau ini? Ini kerana Iran telahpun mengambil kesempatan dengan keadaan konflik dengan memberi sumbangan kepada mereka dengan syarat ajaran Syiah dibiarkan berkembang di rantau Asia. Peperangan antara pihak Arab Saudi dan Iran ini memang payah untuk orang bukan islam memahami tetapi hingga kini di Timur Tengah juga peperangan di Yemen merupakan peperangan proksi dan ada yang katakan Malaysia terlibat secara sulit dalam hal ini atas nama kesetian Islam Sunnah wal Jamaah Sunni.

    Selain dari ideologi agama, pihak Arab Saudi juga tahu di kawasan konflik ini terdapat hasil minyak dan gas yang banyak, perjanjian eksploitasi minyak antara Malaysia dan Thailand juga berlaku diperairan kawasan konflik begitu juga di Selatan Filipina.

    Malaysia juga tidak terkecuali dari jenayah penculikan di Selatan Filipina oleh segelintir kumpulan yang mahu merosakkan usaha Malaysia mencapai proses pendamaian. Kisah Lahad Datu mengingatkan kita bahawa proses pendamaian rantau amat penting dan Malaysia mengambil inisiatif untuk memastikan keadaan disitu diketatkan. Ada pelbagai pihak yang ingin mengagalkan proses ini dengan membuat aktiviti penculikan.

    3) Memerangi kumpulan IS dan kumpulan yang tidak menyokong kerajaan Arab Saudi -

    Pihak Arab Saudi dan Malaysia sering membincangkan masalah ini dan mereka tahu kumpulan IS telahpun mendapat sambutan oleh sesetengah pihak walau rakyat tidak tahu. Konflik di rantau ini juga merupakan resepi bagi IS mendapat rekruit untuk terlibat dalam ideologi ekstrem mereka.

    Oleh itu pihak Arab Saudi mahu kepimpinan Malaysia untuk memerangi IS dengan pelbagai cara dan antaranya mengadakan proses pendamaian dan memberi kelengkapan keselamatan dan melatih pendakwah-pendakwah yang boleh digunakan untuk memberitahu ummah tentang bahayanya kumpulan tersebut. Ini adalah realiti sebenar keadaan.

    bersambung

    BalasPadam
  8. 4) Pastikan UMNO memerintah Malaysia -

    Ini adalah yang diwawarkan oleh pihak media sebagai alasan utama dana diberi hakikatnya jika mereka mahu Najib Razak melaksanakan amanah tersebut maka dana ini seharusnya digunakan untuk memastikan UMNO menang di PRU-13.

    Inilah persoalan yang sering ditanya kenapa bukan terus ke akaun UMNO, ini kerana amanah sebagai pemimpin Islam kini bukan hanya tertakluk kepada wilayah dipertanggungjawabkan tetapi ke rantau. Malaysia sebagai negara Islam yang maju dan dihormati di rantau Asia pasti dapat menjalankan proses pendamaian ini.

    Ada yang tanya apa habuan disebalik pemberian ini, jawabnya pelaksanaan atas permintaan syarat tersebut kerana Pihak Arab Saudi lebih kaya dari segi hasil bumi dari Malaysia. Oleh itu logiknya tiada apa yang Malaysia boleh beri Pihak Arab Saudi tidak boleh beli sebelum dana diberi.

    Ada yang tertanya juga kenapa dana sebegini tidak diberi kepada pemimpin terdahulu. Ada diberikan namun konflik kini makin terjadi-jadi dan pengaruh pihak Iran dan barat makin tersebar. Kali ini tugas spesifik diberi untuk memastikan keamanan rautau Asia dijamin.

    Apabila cerita mengenai dana ini disebarkan di Wall Street Journal iaitu sebuah akhbar dari New York, kita agak janggal tetapi sebenarnya pihak barat tahu dimana selebih dana itu disalurkan dan mereka menunggu sahaja pemimpin disoal untuk beri penjelasan. Mereka tahu penjelasan ini bakal memalukan Malaysia kerana kita dianggap menyokong pihak Muslim di Selatan Thailand dan Filipina yang negara jiran anggap sebagai musuh dalaman.

    Sekarang ini pihak pembangkang ingin mengadakan demonstrasi, adakah kita pernah tertanya bagaimana sesetengah NGO dan parti politik mendapat dana mereka? hak mereka untuk berdemonstrasi harus dihormati tetapi sebagai umat Islam kita harus waras dan istiqamah samada semua yang dilakukan oleh mereka benar ikhlas dan tidak ada agenda yang atau tangan luar yang masuk campur

    Najib Razak sudah menjadi menteri begitu lama, beliau dan keluarga tidak memerlukan dana sebanyak ini untuk hidup bahagia tetapi apa yang beliau lakukan adalah amat berat dan sukar untuk orang bukan islam bahkan orang Islam memahaminya. Sokong atau tidak itu hak individu tetapi apa yang mahu disampaikan adalah kebenaran yang ditidak disebut-sebut.

    Semua pihak terbabit akan membantah dan tidak akan mengaku ada saluran dana ini, kerana sememangnya rahsia. Seharusnya dana seperti ini dijadikan rahsia tanpa umum tahu, tapi demi kebenaran dan sangka fitnah ia terpaksa diluahkan walau pahit.

    Penulis berdoa agar Allah S.W.T membuka hati kepada para pembaca dan menilai secara rasional dan logik tentang kegunaan dana tersebut. Akhirnya Allah S.W.T akan menilai segala yang dilakukan. Walllahwalam.


    Salam

    BalasPadam
    Balasan
    1. wah cerita kau panjang lebar dimulakan denga bismillah lagi. tunjuk lah bukti kalau bercakap berjabu-jabu hanya tandatangan "Tanpa Nama" macam surat layang lah maknanya fitnah.

      Padam
    2. Ahaiii

      Terkejutnya aku
      Nak pitam pun ada
      Tapi lebih kpd nak gelak guling2 sampai pitam

      Usah la sedara nak berhikayat seloka pelbagai
      Rakyat nak bukti bukan taip hikayat melelong2
      Mana bukti duit tu dah guna utk pembiayaan itu ini.
      Penyata kewangan ke, resit2, bukti serahan cek dsb.
      Rakyat juga nak tahu macamana Najib dan Rosmah berbelanja begitu mewah sedangkan gaji yg diterima mmg tidak berpadanan dgn perbelanjaan.

      Dana politik pembangkang tu kau tutup buku ajelah. Memang dah diketahui mereka ini terutama Dap dan Pkr, agen2 asing sentiasa hantar dana utk tujuan menjatuhkan kerajaan dan Islam.

      Nampaknya Najib sangat menghargai kesusasteraan lama.
      Minggu2 lepas kita ada Tok Dalang Zahid.
      Hari ni, Awang Batil pulak timbul berhikayat berjela

      Deiii , Tok Awang kau boleh joint buskers kat Sogo, Pasar Seni etc.
      Kat sini tak payah nanti banyak yang muntah.

      Kepada Tok Selampit, Tok Ketampi, Tok2 Wan Two Zum yg belum keluo, siap2 dulu diri sebelum masuk bermadah.

      Rakyat nak bukti, kalau bab duit ni dia ada bukti flow dan numbers, nama, acc no, tarikh etc.

      Cerita pakai air liur....pooooraaaaah!!!!

      Padam
    3. Terbaik ar bro,tersedak aku dibuatnya,silap-silap boleh mati tercekik dgn air liur mereka sendiri bro.

      Padam
  9. Tak payah nak bagi byk alasan... mcm2 alasan boleh bagi... rakyat tetap tengok dan perhati... sekejap masuk akaun sendiri... pas tu transfer ke akaun di luar negeri pulak... ape ke jadah buat mcm tu... klu betul sumbangan kerajaan Saudi kerana khidmat Malaysia kpd dunia Islam... kenapa tak terus simpan dalam akaun terbabit dan pertahankan nya sampai mati... kalau betul ikhlas dan jujur... kalau dah bangsat haramjadah tu memang segala tindakan akan jadi bangsat haramjadah juga...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Banyak dosa bertebangan di angkasaraya maya kalau diharamkan bagus juga kerana seorang pencipta fitnah ramai blogger bodoh-bodoh akan sahut.Kau zikir nafas lagi bagus daripada mencerca memfitnah.

      Padam
    2. Pemfitnah lagi BANGSAT dapat dosa kering besar.

      Padam
    3. Ahaii
      Kalau mata masih terang melihat, telinga masih boleh mendengar, otak masih waras berfikir.....adakah fitnah namanya
      Dulu lain sekarang lain, si A kata Y , si B dari group yg sama, cerits yg sama kata N, C yg duk fiam dr td tambah pulak kata dia lebih tahu cerita, dia kata itu T.

      Masalahnya tuan punya cerita tak bagitau betul2 buku mana nak ikut, suruh org keliling yg lapar duit jawab.
      Jadi siapa punca merebaknya fitnah.

      Aku mohon pencerahan zikir nafas sikit, adakah amalan baginda Rasullullah, tarikat, imam2 etc.
      Kut ada tolong bagi rujukan kitab.
      Mohon juga jika ada pencerahan utk solat daim.

      Padam
  10. http://dinturtle.blogspot.com/2015/07/misteri-kehilangan-billionair-yahudi.html

    BalasPadam
  11. Ni ha, lagi satu. Yahudi tunggang arak member Najib. Bekas pengarah APCO dan penasihat di Jabatan Perdana Menteri, Paul Stadlen.

    http://wargamarhaen.blogspot.com/2015/02/too-much-partying-by-najibs-pr-guru.html?m=1

    BalasPadam
  12. PAUL STADLEN

    BalasPadam