Rabu, 19 Ogos 2015

Kuat Demam Shahrir Ni..!


Hilang kredibiliti seorang pemimpin..! Dari seorang yang dilihat berpendirian tegas kini Shahrir sudah menggadai kesemuanya hanya kerana 1MDB..! Dahsyat kesan 1MDB kepada pemimpin, rakyat dan negara..! itu sebab Shahrir pun tak mahu ketinggalan membuktikannya..!

Isu 1MDB ditambah dengan isu duit derma terbesar dalam sejarah telah membentuk pola fikir serta garis pemisah antara rakyat dan pemimpin..! Takkan kesemuanya rakyat Malaysia bodoh..! Takkan tiba tiba hari ini rakyat dan ahli UMNO tak faham, salah dan bangkit menolak pemimpin..! 


Majlis Ahli Parlimen Barisan Nasional (BNBBC) yakin orang ramai menerima baik penerangan kerajaan berhubung dana RM2.6 bilionyang didakwa dimasukkan ke dalam akaun peribadi Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.


Pengerusi BNBBC, Tan Sri Shahrir Samad berkata, maklum balas yang diterima di kalangan ahli parlimen Barisan Nasional (BN) menunjukkan rakyat menerima penjelasan itu dengan baik.

Katanya, sentimen rakyat berhubung isu yang diperjelaskan itu tidak berdepan dengan sebarang masalah.

"Berita kurang menyenangkan tentang isu itu sekadar gembar-gembur menerusi media sosial yang tidak betul.

"Nampaknya baik, tak sehebat yang digembar-gemburkan media sosial. Media sosial syok sendiri.

"Itu yang kita nak kena tegas dari segi media sosial - berita yang tak betul, kena ada penjelasan," kata Shahrir sewaktu ditanya tentang penerimaan orang ramai terhadap kempen kerajaan pada sidang media di Parlimen, di sini, pada Selasa.

Siapa yang sebenarnya syok sendiri?

Rakyat mahukan jawapan yang pasti dan tuntas..! bukannya pembohongan..! lebih lagi kata kata ampuan dan jilatan yang menjengkelkan..! Hina besi kerana karat..! hina manusia kerana melarat..! hina pemimpin kerana jadi musibat..!

Tau musibat?

Lu FIkir La Sendiri!!!

14 ulasan:

  1. DSAI ada 3b dalam akaun diSpore, Israel, USA, Indo yang sekarang di uruskan oleh rahim ghouse berpengkalan di Australia

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau begitu Aljuburi dan Ah Jib Gor serupanya. Duit di account masing masing berbillion.
      Lagi satu yang harus diingatkan. Kedua-duanya ada skandal besar tapi masih tidak mahu letak jawatan Gila kuasa kot.
      Kalau orang Jepun dah lama letak jawatan kerana mereka berintegriti.

      Padam
  2. Aku suka tang rumusan kamu dan kesimpulan "hina". Ake sangat bersetuju. Dah ramai pemimpin UMNO yang bersikap sedemikian.

    BalasPadam
  3. kalau ada orang derma 100 bilion dan dimasukkan dalam akaun aku, apa isunya. duit derma sipolan itu pulak telah disahkan oleh sprm bukan datang dari aktiviti menyakau duit rakyat atau duit syarikat sarat hutang wan emdibi. ada isu tak? ok ok. isunya kenapa aku sorang yang dapat duit bapak punya banyak dan tak difaraid bersama orang lain. itu je isunya sebenarnya....hehehehe
    ke ada isu lain. aku tak berapa tau sangat bab isu mengisu ni. yang aku tahu, orang sedekah, aku hambek ajelah. agaknya korang bising2 ni sebab korang nak jugak kot. lagipun korang dengki sebab aku boleh shopping dengan kad kredit je, sampai juta2....hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Komen budak tak sekolah

      Padam
    2. Inilah pandangan seorang senteng akal

      Padam
  4. Tak larat dah aku nak pertahan atau telan aksi dan statement bodoh, syok sendiri dan danial syndrome para pemimpin umno ni... sebualan dua lepas, ok lah jugak... tapi dua tiga hari lepas, dah jadi macam sarkas dah... ramai sangat menteri pak lawak ... apa nak jadi dgn kabinet malaysia skrg??? dipenuhi dgn sibodoh bebal dan bermuka tebal...

    BalasPadam
  5. memang kabinet kerajaan malaysia dh jd kayu api basah...

    BalasPadam
  6. Untuk anon 19 ogos 12.24 ptg,
    Ok la kita bersangka baik duit tu duit 'derma'.Yang heran nya kenapa akaun tu ditutup dan wang baki dipindahkan ke bank disingapore dan singapore membekukannya?Kalau duit tu bersih kenapa sangkut.

    BalasPadam
    Balasan
    1. ye tak ye jugak, kalau duit tu bersih kenapa sangkut. tapi yang patut buktikan duit tu tak bersih ialah ko, sebab ko yang curiga duit tu tak bersih. tuan punya duit buat apa sibuk2 cari bukti sebab ada jalan selamat duduk diam2. ko la tunjuk dan buktikan duit tu tak bersih supaya tuan punya duit tu terkantoi.... boleh macam tu?

      Padam
  7. Lama mana nak pertahankan umno. Umno dulu jual harta utk kebajikan parti, tapi sekarang dah terbalik.

    BalasPadam
  8. mabuk ketum kot si sharil samad ni kot..rakyat mana yg terima penjelasan 1mdb ni..statement syok sendiri sbb dia dh dpt bahagian dia!!!

    BalasPadam
  9. Yang bagi komen dan menghentam kat media sosial bkn rakyat ke...atau dia cuma baca blog penjilat yang menyekat komen tidak sehaluan.

    BalasPadam
  10. lagi teruk bapak melayu mudah lupa. dulu cakap lain...sekarang cakap lain.
    dulu...ahli dan rakyat perlu bersatu menghadapi ancaman luar dan dalam.
    sekarang jadi kepala memporak porandakan bangsa dan negara. ajak berdemo lagi.
    ini contoh taik kucing. phuiiii.....

    BalasPadam