Ahad, 2 Ogos 2015

Jazlan Akui Perlu Tutup Mulut..!



Bukan kita kata..! dia yang cakap..!


JOHOR BAHRU – “Saya perlu tutup mulut kerana simpan rahsia kerajaan,” itu ucapan spontan Ahli Parlimen Pulai, Datuk Nur Jazlan Mohamed mengenai pelantikannya sebagai Timbalan Menteri Dalam Negeri pada 29 Julai lalu.

Beliau sebelum ini menjadi tumpuan ketika menjadi Pengerusi Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara yang menjalankan prosiding 1MDB.


sumber

4 orang dalam PAC menerima habuan diberi tanggungjawab sebagai Menteri dan Timbalan Menteri, AG sudah dipencenkan atas sebab kesihatan walaupun yang didakwa 'sakit' tu tak pernah minta berhenti..!

Najib pula semalam di Melaka mengaku perlukan masa 6 bulan lagi untuk mengatasi masaalah yang membelenggu 1MDB..!

Husni bercakap di Parlimen 'bunga' hutang 1MDB sahaja perlu dibayar antara 6-7 juta sehari..! bukan hutang...bunga..!

Tapi siapa sahaja yang bercakap mengenai 1MDB dilihat dan digambarkan seperti penjenayah..! Penjenayah sebenar sehingga sekarang bebas lepas tanpa berita..!

Ini rupanya Transfomasi tu..!

Lu FIkir La Sendiri!!!

5 ulasan:

  1. Transformasi taik kucing macam nek tempoyak pencacai meroyan gila meraban wakakaka

    BalasPadam
  2. Upahnya jawatan menteri bukan rasuah terang-terangan. Itulah kebodohan UMNO, dimana ketelusan, cakap tak serupa bikin.

    BalasPadam
  3. nek tempoyakkk kua laa ....hahaha komen ckit

    BalasPadam
  4. Habuan ke satu tanggungjawab besar? Mungkin nur jazlan yg dilantik telah tahu tujuan sebenar 'musuh2 negara' yg mencipta 1mdb sebagai skandal. Bila dilihat senarai awal yg di siasat (rata2 bukan melayu)
    .. seolah2 ade konspirasi. Dan lebih malang mereka gunakan isteri pm senagai senjata utama utk kaitkan duit 1mdb yg kebetulan di benci rakyat kerana gaya hidup mewah. Hati2 jika ia benar satu konspirasi, dibimbangi kerajaan yg di pimpin melayu tumbang kerana kita sendiri terpedaya dan bersama2 terlibat menjayakan konspirasi ini.
    Perlantikan baru spt nur jazlan dgn itu mudah untuk kerajaan hadapkan mereka2 ini ke muka pengadilan? Sbb itu kita kena sabar.. kan bila di mahkamah pastilah mereka2 ini boleh membela diri jika tiada konspirasi. Isu 1mdb ini mungkin melibatkan mereka yg licik nk jatuhkan malaysia dan islam. Mungkin pemerintah telah nampak.musuh sebenar negara kita yg memanipulasikan 1mdb utk jatuhkan kerajaan. Mudah bila melantik mereka2 yg terlibat secara langsung dlm penyiasatan kerana yg telah paham apa sebenarnya berlaku yg mungkin akan mengacam keselamatan negara.

    Mungkin juga tsmy pula selama ini keliru dan sikap tutup mulut pm juga telah membuka ruang untuk rakyat terus menghentam kerajaan. Ini pandangan peribadi saya.

    Jadi bagilah ruang pada pihak berkuasa menyiasat.. kalau mereka yg terlibat didakwa...kita pon boleh ikut perkembangan kes ini dengan bukti dan pembelaan peguam mereka.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kerajaan Melayu ni akan tumbang bukan sebab "pengkhianat" kat luar ni, tapi malaun kat dalam tu lagi besar dan buat orang menyampah. Buang Najib, Mat Maslan, Zahid, etc, aku syak ramai Melayu atas pagar akan kembali sokong Umno macam dulu.

      Padam