Selasa, 5 April 2016

PANAS ~ Menteri Akui 1MDB Bermasaalah Dari Awal..!


Patut la bukan main kuat lagi angin lintang pukang bertiup mengatakan yang Menteri ni dah bosan..! Khabarnya Menteri ni tak mahu lagi khidmatnya di sambung..! Menteri ni tak nak letak jawatan tapi kalau boleh nak 'terbang' dari barisan dungu yang duduk dalam kabinet..!

Mungkin kenyataan ini juga helah untuk 'membenarkan bosnya' membuang beliau..!

Tak gitu? layan...

Menteri akui model 1MDB tak mapan dari awal

Dengan modal yang rendah dan hutang yang tinggi, Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Abdul Wahid Omar dilaporkan mengakui bahawa model 1MDB tidak mapan dari awal-awal lagi.
"Model yang mereka ambil adalah modal rendah dan pinjaman yang besar, dan saya fikir kerana mereka tahu, ia bukan satu model mampan.
"Dengan itu datang kesedaran hutang, di mana ahli lembaga kini telah memulakan pelan rasionalisasi," beliau dilaporkan memberitahu penyiar Amerika CNBC pada Isnin.
Wahid merujuk kepada pelan rasionalisasi hutang 1MDB dilancarkan pada Mei tahun lepas.
Antara lain, ia melibatkan penjualan aset 1MDB kepada China General Nuclear Power Corporation, dan kepentingan 1MDB di Bandar Malaysia kepada China Railway Engineering Corporation.
Menurut presiden 1MDB Arul Kanda Kandasamy pada 31 Disember tahun lalu, ini mengurangkan hutang syarikat sebanyak RM39 bilion kepada RM42 bilion.
Sementara itu, Abdul Wahid dilaporkan memberitahu CNBC bahawa 1MDB juga luar biasa dalam fakta bahawa ia dimiliki sepenuhnya oleh Kementerian Kewangan, dan bukannya syarikat yang disenaraikan.
Lu Fikir La Sendiri!!!

55 ulasan:

  1. Model perniagaan 1MDB adalah model perniagaan buluh kasap, modal hilang, untung lesap.

    Model perniagaan 1MDB ini adalah model untuk menyonglap wang syarikat sahajalah, sangat tidak munasabah, modal RM 1 juta, tetapi hutang RM 42 bilion, 42 ribu kali ganda dari jumlah modal, malahan nak bayar faedah bank pun antara RM 2.4 bilion hingga RM 2.7 bilion setahun, antara 2,400 kali ganda hingga 2,700 kali ganda dari modal asal, macam mana nak jana 'cash flow' kalau macam ni?

    Model perniagaan 1MDB ini bukanlah model perniagaan, tetapi model main judi, tanyalah mana-mana ahli ekonomi sekalipun, ini bukan model perniagaan, tetapi model main judi, berhutang untuk kaut untung jangka singkat, silap percaturan rugi lingkup habis harta, sebab itulah tak pasal-pasal tanah dan stesen janakuasa elektrik dikuasai oleh pihak asing.

    Selain 1MDB, TPPA juga model mangkuk yang indah khabar dari rupa, macam komunis, nampak cantik atas kertas, tapi dari segi pelaksanaan macam haram jadah sahajalah.

    Kita tengoklah sahajalah nanti, apa jadi dengan negara kita bila sertai TPPA ini.

    Jika negara sertai TPPA sebelum sistem gaji minimum sasau yang diperkenalkan oleh Najib, itu masih boleh diterima akal kerana produk Malaysia masih berdaya saing dari segi harga kerana kos operasi yang rendah menyebabkan harga jualan juga rendah, boleh bersaing dengan produk negara-negara peserta TPPA, tetapi kini kos operasi tinggi, harga barangan tinggi, macam mana nak bersaing, akhirnya Malaysia menjadi negara pengimport sahajalah, kilang dalam negara banyak yang dah tutup, rakyat makin ramai mengganggur, dasar kerajaan pula lebih suka banyak harta dikuasai oleh orang asing, macam Proton, syok sangat Mustapha Mohamed tu supaya Proton 'berkejasama' dengan pihak asing hingga pegangan kerajaan dalam Proton dikuasai oleh pihak asing.

    Bila barisan kabinet Najib jenis kuda kayu, jenis bebal, maka lingkuplah negara ini dengan dasar dan program syok sendiri oleh Najib, Zahid dan barisan kabinet kuda kayunya ini.

    Selamatkan Malaysia, tandatangani Deklarasi Rakyat.

    Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Ikhlas daripada,

    Abu Bakar

    BalasPadam
    Balasan
    1. arrr kaki kelentong sudah masuk...WSJ kitab suci korang dah habaq duit derma confirm dari saudi?

      Amacam nak pusing lagi ke? Abu Bakar bg pandangan sikit...jgn kornar baring ya..bagitak lebih 25 patah perkataan.

      Padam
    2. mangkok 910, tolong bagitau punca wang 2.6B, kenapa akun 1mdb masih tak boleh dikeluarkan penyatanya 3 tahun berturut2? kes 1mdb ni, bekas TPM pun kurang jelas, mcmana ko yang makan taik boleh jelas dan pandai dari bekas TPM?

      Padam
    3. Bila Najib nak saman WSJ, Tun Dr. Mahathir, Datuk Seri Khairuddin, Pn. Anina pasal isu derma RM 2.6 bilion itu? Surat dari 'Putera Arab' kan dah ada, silalah saman dan gunakan surat itu sebagai bukti, itu pun kalau betullah surat tu dari 'Putera Arab', panggil 'Putera Arab' tu sebagai saksi.

      Tapi pasal apa Najib tak saman lagi ye? Hari ni hari Selasa lagi, nak saman hari ni ke?

      Sila cybertrooper Najib ulas mengenai perkara ini.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    4. Tanpa Nama 5 April 2016 9:10 PG

      Hahaha… Anjing makan dedak otak jumud dah masuk. Masih simpan fakta lapok. Itu yg Mat Maslan kasi lecture tahun lepas, itu juga yg dipegangnya hingga hari ini. Dah tak tau nak fikir ikut perkembangan semasa. Apa pun menyalak je lah Jing, biar terus dapat dedak. Tak lama dah nak dapat resyen pun…
      Hahaha… Kesyiannn…Anjing otak jumud…

      Padam
    5. alamak anjing la plak....bagus teruskan akhlak yg baik harap jadi cth kpd yg lain2,
      p/s..atas ni DAP ni biasa anjing DAP la.

      Padam
    6. 10.01 apa citer? Alih topik ke? Mana kefahaman kamu tentang 1mdb? Ingat Najib tabur dedak hasil duit haram tu saja2 ke? Najib soh bersihkan nama dia...bukan alih topik, tabur berita palsu takde fakta, maki hamun, menipu bersumpah, ajak abu bakar bertumbuk....

      Padam
    7. Ini kefahaman saya tentang 1MDB, kerajaan jual tanah dengan harga dibawah harga pasaran kepada 1MDB dan kemudian 1MDB jual kepada Tabung Haji dengan harga lebih mahal...saya kecewa menabung dengan Tabung Haji, tapi apakan daya hanya dengan cara itu umat Islam Malaysia boleh mendaftar untuk mengerjakan haji..tanya mana-mana penabung Tabung Haji tentang perasaan mereka apabila duit tabungan mereka diperniaga sebegitu rupa..kalau lebih dari separuh rela dan setuju maka anda boleh berbangga tindakan IMDB, Tabung Haji dan kerajaan itu betul..

      Padam
  2. Wahid Omar patut blah segera dari kabinet kayu Najib dan kuncu-kuncu, kerana kalau lama sangat dengan kabinet kayu Najib dan kuncu-kuncu, Wahid Omar sendiri akan berhadapan dengan masalah kelak, kalau pun Wahid Omar tak sapu duit macam Najib, tetapi Wahid Omar akan didakwa bersubahat menyorokkan kegiatan jenayah, dengan Wahid Omar pun akan dihumban ke penjara kelak.

    Oleh itu, berambuslah segera dari kabinet kayu Najib dan dedahkan perkara yang sebenar.

    Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Ikhlas daripada,

    Abu Bakar

    BalasPadam
    Balasan
    1. abu bakar kau ni dah keluar UMNO ke belum? selama ni kau tahu maki hamun UMNO ja..takda menteri kau tak hina...

      Tolong bgtahu putramerdeka dan kawan2 engkau semua jgn sembang UMNO boleh tak?

      Ni zaman Najib ada faham? Zaman Tun M memang senada ja cakap kalau lebih ISA la jawabnya...ada faham tak?

      Ingat ya zaman Najib semua boleh bagi pandangan dan kritikan yg membina...Utk pengetahuan wahid itu la kaki buat GST dan hapuskan subsidi minyak...bodoh punya putramerdeka dan abu bakar....

      Korang tengok ja la ni nak bodek wahid sok maki wahid...Alahai pemakand dedak tegar ni jenis sembang berbelit-belit macam siput sedut...

      Padam
    2. Tanpa Nama5 April 2016 9:14 PG, apa masalah kamu ni?

      Zaman Najib ke, zaman siapa ke, saya peduli apa? Segala bentuk kemungkaran serta perbuatan yang menjahanamkan negara ini akan saya tentang habis-habisan.

      Walaupun di zaman Tun Dr. Mahathir jadi Perdana Menteri ada ISA, tetapi tidaklah pula sampai Timbalan Perdana Menteri, Menteri, serta Menteri Besar dipecat hanya kerana bertanya, malahan tak ada kes la pula seorang peguam negara disingkirkan secara tergesa-gesa kononnya sakit tak boleh buat kerja tetapi lepas tu dilantik pula jadi Pengerusi Sarawak Hydro seperti isu Tan Sri Gani Patail itu.

      Wahid Omar perlu segera tinggalkan jemaah kabinet kuda kayu Najib ini, kerana tak guna tak pasal-pasal kena dakwa di mahkamah dan dihumban ke penjara disebabkan masalah Najib dan kuncu-kuncunya itu.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    3. Abu bakar yg pertama aku harap kau faham yg engkau hanya sekadar ahli di blogputramerdeka.Maknanya memang kat sini kau sebagai peguam negara tetapi kita duduk di malaysia ok...

      Di malysia ada institusi yg bertauliah semenjak malaysia ditubuhkan...Antara institusi yg menjalankan amanah negara macam peguan menaga.PDRM dan SPRM..

      Ingat lagi tak Abu Bakar bila SPRM kata duit adalah derma saudi...kau plak bantak dgn alasan kuno.

      Bg geng kau memang la setuju dgn kau tapi ini malaysia..maknanya apa SPRM perlu dipertahanlkan...sebagai rakyat yg ikrar taat setia kpd negara Malaysia alhamdulillah ni lah kejayaan manis bilamana WSJ pun tahu dia menipu...

      Abu Bakar bukti 2.6B itu kau bawa la ke PDRM mana tahu betul..aku sokong PDRM..

      Padam
    4. 9.59

      "Ingat lagi tak Abu Bakar bila SPRM kata duit adalah derma saudi...kau plak bantak dgn alasan kuno."

      Ingat lagi tak bekas AG ghani patail nak dakwa Najib hasil siasatan SPRM?

      Padam
    5. 9.59

      "sebagai rakyat yg ikrar taat setia kpd negara Malaysia alhamdulillah ni lah kejayaan manis bilamana WSJ pun tahu dia menipu..."

      Sebagai rakyat kita juga wajib menentang pemimpin yang korup, bermewah mewah, zalim Dan menganaiya rakyat, ya betul, si Najib namanya.

      Sebagai rakyat kita hanya taat kepada pemimpin yang tidak menyusahkan rakyat, ambil contoh tunku, Abdul Razak, hussein onn Dan paling banyak berjasa Tun Mahathir.

      Kesemua bekas PM ini letak jawatan secara sukarela Dan bebas dari sifat menzalimi Dan menganaiya rakyat.

      Padam
  3. Berbillion tuu...macai mana percaya..fitnah katanya..lain ditanya lain dijawab..mamaklah..itulah..inilah..ProOO00ootTt

    BalasPadam
  4. Korang pakat doa agar siasatan antarabngsa berjaya bkn apa...nak tanya apa citer isu scorpene di perancis sonyap jo...dah kena makan dedak la kot...

    Nak tanya Ag SWISS apa kojonya? siasatan dah masuk dalam guni dedak ke?

    Hong kong? aku rsa hong kong tak payah la psal jackie chan kawan Najib confirm dedak..


    Sebelum aku blah duit 2.6 B itu WSJ dah confirm duit saudi..ada sapa2 yg tak tahu lagi? cuma nak bg satu soalan yg mudah?

    Siapa pemimpin yg mengatakan duit 2.6B dari Arab gila?

    a)Ahmad Maslan
    b)Tukang komen dedak Ahman Maslan.
    c)Putramerdeka yg tiba2 jadi ahmad maslan.
    d) Tun M yg baru sembang Ahmad Maslan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sila jelaskan, wang RM 137 juta yuran 'perundingan' yang dibayar oleh Thales kepada Razak Baginda tu untuk perundingan apa? Razak Baginda ni pakar ketenteraan ke? Pakar kapal selam ke? Pasal apa dia dibayar sampai RM 137 juta itu dalam pembelian kapal selam Scorpene itu?

      Tak payahlah kau nak merapu tak tentu hala, kerana makin korang merapu, makin hancur karektor Najib yang dah sedia hancur tu.

      Sila berikan ulasan mengenai perkara ini.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    2. Abu bakar isu ni dah masuk mahkamah kat peranchis ni...alamak kau lewat sikit ja...sepatutnya kau contact la AG perancis ni bg maklumat..kalau aku kata kau bodoh marah plak..dah terlewat..Mahkamah putuskan isu adalah bangang dan bongok..kes closed.

      Padam
    3. 9.52

      Jadi chai mengaku Najib sedang disiasat? Kenapa pula takut nak saman WSJ?

      Padam
  5. Minta Abu bakar jawab soalan mudah...

    Kalau Najib beli belah dijackel 14 juta berapa lamakan baju yg dibeli hanis dipakai?

    a) 10 hari 11 malam
    b) 1001 malam
    c) 14 hari ja psal ahmad maslan tolong sekali pakai...
    d) sebelum raya tahun ni psal putamerdeka habaq lepas tu Najib dah kena tangkap dgn kerajaan Swiss


    p/s kalau aku suka jawapan c psal abu bakar suka bebenor dgn Ahmad Maslan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bila tak reti jawab, terus jadi wayar putus tak tentu hala.

      Ahmad Maslan, apa dah jadi dengan cybertrooper Najib seliaan kau ni, makin sasau jadinya.

      Kau jawablah sendiri soalan bodoh kau tu.

      Selamatkan Malaysia demi perjuangan agama, bangsa, dan tanah air.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    2. Abu bakar kau ni jgn la jadi katak bawah tandas ada faham tak ni?

      Aku nak habaq mai noo....ambil kes terbaru ...apa dah jadi kes lim guan eng? isu no 1 brader ha ha ha..yg buat kerja geng korang ke?

      Aku nak tanya sikit lagi Zaman Tun M ada tak blogger pro UMNO? zaman bila blogger pro UMNO wujud? kau ingatselama ni UMNO tido la ya?

      yg kau susah2 nak main persepsi selama ni kerja sapa?

      Abu bakar-Abu bakar....jgn sembang UMNO boleh tak?

      kau ingat ahmad maslan makan gaji buta macam mukris la...habaq kat aku sapa blogger mukris dan TSMY?

      p/s....aku cabar korang dalam masa seminngu buat kejutan dan kuasai balik media massa? amacam ada berani ...ha ha ha ni ari kau attack tak sampai 10 minit bungkus...1000 cybertrooper UMNO hemtam kaw2 ha ha ha...

      cuma terus terang aku cakap la aku ketaq lutut kalau korang dibantu media antarabangsa terutama media tempo indonesi...psal tiap kali aku sembang depa jawab guna bahasa jawa...hmmm...makna nak menag tak adil la...

      Padam
    3. Kejora Liberal dah 'menurun' jadi orang utara. Pergi jalan daa.... mana jawapan kamu yg terus-terusan tak kunjung tiba macam saman malu Najib.

      Sorong papan tarik papan
      Papan berasal si pohon jati
      Suruh saman tak saman saman
      Bila ditanya dia cabut lari

      Sekejap lagi Ulang Tayang akan berkumandang atas permintaan orang ramai.

      Padam
    4. Kalau Mohd Najib tak bersalah, tak rasa bersalah, rasa dianiaya dan difitnah, tentu dah dia akan bela dirinya secara bersungguh2, perbetulkan keadaan dan mempertahankan maruah diri, parti, bangsa dan tanahairnya. Tunjukkan segala bukti yg dia ada utk menangkis fitnah2 itu. Orang hanya boleh menuduh tetapi BUKTI dan KEBENARAN ada pada Mohd Najib. Tetapi dia lebih suka mengalih isu dari memberi penerangan yg tulus dan telus. Dia lebih suka menyerang orang padahal penangkisnya yg sebenarnya boleh mematahkan serangan orang (jika benar dia dipihak yg benar).

      Sebagai seorang pemimpin yg beragama Islam dia tentu juga tak akan biarkan rakyat jelata bergaduh dan bermusuh sesama sendiri berpokok-pangkal dari dirinya, dia tak akan biarkan rakyat jelata tersesat dgn fitnah dan tohmah yg dilemparkan kepadanya. Sebagai PM dia punya segala kemudahan utk lakukan semua itu. Tapi dia tak buat. Dia lebih suka mengawal sokongan yg sedia ada (UMNO) dari menambah sokongan baru. 'Rakyat didahulukan' hanyalah kempen kosong utk kejar populariti. Mohd Najib tidak tahu dan tidak mahu ambil tahu apa yg terjadi kepada rakyat dalam situasi ini. Dia hanya tahu rakyat bodoh dan diperbodohkan. Dan rakyat MESTI dengar katanya, MESTI percaya dia tidak bersalah. Jika dia kata "MACC sudah siasat dan tiada apa2 kesalahan. Selesai!", maka MESTIlah selesai, tutup buku dan tak perlu ada pertanyaan lagi. Itu perintah Perdana Menteri Malaysia.

      Mohd Najib, muncullah di hadapan TV1, cerita, ulas dan tunjukkan bukti bahawa kamu tidak bersalah. Beri penerangan dgn jujur dan ikhlas, tulus dan telus. Aku percaya sebahagian besar rakyat akan ada bersama kamu jika penerangan kamu itu boleh masuk akal. Dan aku percaya dalam masa 24 jam, penerangan kamu itu akan tersebar di dunia ini lebih dari WSJ dan AB boleh buat. Keterangan dan bukti yg kamu kemukakan itu akan patahkan segala fitnah, akan hancur segala agenda tersembunyi, akan hilangkan sokongan dan kepercayaan kepada musuh2 kamu.

      Mereka hanya menuduh, menyerkap jarang, tetapi Mohd Najib saja yg tau sama ada semua tuduhan itu fitnah atau benar. Mohd Najib ada segala bukti dan keterangan utk menyatakan itu semua fitnah semata2?

      Mohd Najib orang yg paling femes di dunia sekarang ni. Semua orang nak dengar suara lemak merdunya, bercakap tentang derma tok arab dan 1MDB.

      Kalau setakat nak lepas anjing2 penjilat dedak lantai yg otak jumud ni memang tak jadi.

      Padam
    5. kelam kabut kau boleh blah tak...cakap anjibg kau ni belaan DAP ya?

      Padam
    6. ada anjing otak jumud terasa ke? Pelik jugak

      Padam
    7. cybertrooper umno mcm paria jalanan yg menagih air mandi brahman hindu ditepi longkang...apa yg selayak keluar dari bawah akan keluar dari atas semata2 dedak yg tak seberapa..malu la jenis yg meminta2 nie

      Padam
  6. Korang semua kena tipu la...sebenarnya Najib belanja 55 juta bkn 14 juta ..kan dah kena tipu

    BalasPadam
  7. Abu bakar maaf la ya...cara kau bincang ok sebenarnya cuma rakyat bkn minat sangat...yg rakyat nak tahu bersalah atau tidak..

    Msalah akaun bkn semua faham pun...bila Najib serahkan kpd Bank Negara dan Audit itu yg betul...bayangkanla kalau diserahkan kpd blog putramerdeka hancur negara...


    Ok La Abu Bakar...maaf banyak2...nila jawab komen ada masa guna bahsa kasar ya..PRU sarawak dah dekat insyallah BN menag..cuma aku hairan la korang faham tak pentingnya PRU SARAWAK ?

    Untuk pengetahuan semua zaman Najib memang la UMNO di semenangjung menang kerusi paling banyak malah kalau dicampur semua kerusi pakatan hanya lebihan 1 kerusi ja...korang faham tak sarawak dan sabah yg support BN?

    Kalau sarawak BN menang selesa abis la korang..Najib terus berkuasa faham tak ini?

    p/s Alhamdulillah berita terbaru DAP di sarawak dah kelam kabut isu LGE tak tahu nak letak muka kat mana...

    BalasPadam
    Balasan
    1. 10.30

      "bila Najib serahkan kpd Bank Negara dan Audit itu yg betul."

      Selepas Najib serahkan pada pihak berkuasa, tu yang pegawai penyiasat kena ugut, ditukar jawatan, dipaksa letak jawatan, TSMY yang
      hanya BERTANYA kena buang?

      apa punya PM Najib nih?

      Padam
    2. "zaman Najib memang la UMNO di semenangjung menang kerusi paling banyak..."

      Cer buat PRU mengejut seperti singapura lakukan? Najib ada telor tak?

      Padam
    3. 10.30

      "Kalau sarawak BN menang selesa abis la korang..Najib terus berkuasa faham tak ini?"

      Apa yang habis chai? Dedak kami tak makan, tu makanan binatang, dah la dedak, Najib tabur menabur tu dedak haram tau tak? Di pungut plak pencacainya dengan lahapnya, ada pencacai tak nak dipanggil dedak, paid professional atau imej consultant...yang ni OK pada depa, lain sebutan je tapi OK...la kalau dah haram tu haram lah, duit Najib hasil dari menyamun harta rakyat faham tak?

      Padam
    4. Jom kita tengok balik keputusan PRU yg lepas2 utk BN: (jumlah kerusi)
      Di bawah pemerintahan THO … PRU5: 1978 – 130 (154);
      Di bawah pemerintahan TDM … PRU6: 1982 – 132 (154); PRU7: 1986 – 148 (177); PRU8: 1990 – 127 (180); PRU9: 1995 – 162 (192); PRU10: 1999 – 148 (193); PRU11: 2004 – 198 (219);
      Di bawah pemerintahan TAAB … PRU12: 2008 – 140 (222);
      Di bawah pemerintahan DSN … PRU13: 2013 – 133 (222)

      Prestasi PakLah lebih baik dari Mohd Najib yg belanja 1.5 bilyon (dari derma Tok Arab) di PRU13

      PRU14? Entahlah… Gelap hingga tak boleh nak bayang. Ramai sangat yg sumpah tak akan pangkah BN jika Mohd Najib masih ada, termasuk kaum keluarga aku yg seramai 70+ pengundi (yg dah konfom).

      Padam
  8. Bila tak dapat jwb macai dungu mohd najib terus cerita LGE la DAP la...
    Satu dunia tngh siasat 1mdb, adik kandung sendiri pun tak percaya 1mdb, macai bodoh masih mati matian percaya, akibat tgk tv3suku dan baca utusan umno la ni...

    BalasPadam
  9. Rosmah ada ditapak tempat pengeboman mayat Altantuya.Selepas disiasat pada tarikh dan masa kejadian Rosmah sebenar berada dalam progeram anak yatim...fitnah.Najib ada hubungan dengan Altantunya,ada bukti gambar najib bersama razak baginda sedang makan dengan altantunya.Akhirnya gambar itu didapati sumperimpose dan diakui oleh orang yang membuatnya....fitnah.Najib akan disapina oleh mahkamah perancis dalam perbicaraan pembelian scorpene.Menteri luar perancis menafikan wujudnya perbicaraan itu....finah.Masuk pulak bab 1mdb dan 2.6billion.Sebanyak RM42billion wang 1mdb lesap.RM42 billion ialah perbelanjaan pelaburan 1mdb untuk membeli asset dan belanja pengurusan,jadi wang tidak lesap....fitnah.Najib akan ditangkap oleh FBI sikiranya ia keluar negara.Beberapa hari kemudian najib ke New York yang juga terletaknya ibu pejabat FBI,untuk berucap di UN.Selepas beberapa hari di US najib selamat pulang ke malaysia tanpa apa2 kejadian spt dikepung atau dikejar ole anjing FBI.Najib tidak mengalami apa-apa kecederaan....fitnah.WSJ melapurkan Najib merompak RM2.6 billion dari akaun 1mdb untuk tujuan dia berjoli bersama bini nya.RM2.6billion ialah derma politik dari kerabat Saudi yang dimasukkan kedalam akaun najib di Malaysia dengan pengetahuan dan kebenaran Bank Negara.Sumber derma disahkan oleh kerajaan saudi dan dilapurkan oleh BBC dan akhirnya diakui sendiri oleh WSJ....fitnah.Terbaru najib dan bini nya membelanjakan RM55juta dalam tepoh empat tahun membeli pakaian di gedung pakaian Jakel di Kuala Lummpur.....Sampai bila otak rakyat malaysia akan disumbat dengan jenaka2 bodoh seperti ini.Orang-orang seperti Bakar tidak pernah merasa berdosa apatah lagi untuk berasa bersalah untuk terus mereka cipta cerita2 seperti ini....sedar-sedar lah semua.

    BalasPadam
    Balasan
    1. 11.04 semua fitnah chai? Mana fakta chai? Takkan tabur je...?

      Baru kami sedar, tu pasal Najib takut saman WSJ, sebabnya WSJ ada bukti kukuh.

      Bukan macam Najib Dan pencacai main tabur air liur je...semua fitnah, senang betul kerja pencacai makan duit haram.

      Padam
  10. Waaah....suci betul najib rosmah ye...
    Aku pun nk tau sgt ni kenapa Tk pasal2 altantuya tu kena letup ye...
    Agaknya sirul tu hoby dia letupkan irg kot...tk pun atuya tu letupkan dirinya sendiri...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Suci Bro!!

      Pergi Mekah berkali2!!

      RM2.6 Billion banyak lagi untuk menyucikan diri!!

      Padam
    2. Orang kampung & orang biasa buat Umrah pakai duit simpanan hasil titik peluh sendiri. Najib, Rosmah, KJ & gerombolan dapat free of charge sambil jalan2 makan angin, makan tanggung berak cangkung.

      Padam
  11. Itu kau kena pergi tanya sirul sebab dia yang tahu atau pun kau pergi pasang lilin kat kubur Bala takut-takut dia boleh keluar dan beritahu engkau sebab-sebabnya.

    BalasPadam
  12. 1MDB = 1 Malaysia Dah Bosan!!!

    Dengan AhJibNgok!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. IMDB - Satu Malaysia Dalam Bahaya

      Padam
    2. Dunia mengenali Malaysia itu Mahathir, Mahathir itu Malaysia.
      Dunia mengenali Najib itu 1mdb, 1mdb itu Najib.
      1mdb itu apa ye, yang heboh diperkatakan satu dunia....????

      Padam
  13. Dari 1mdb ka sirul altantuya dsbnya... yg pasti kes altantuya sumpah laknat dah buat... yg aljuboori bab sumpah laknat trus telor masuk lam perut... mamak tu dah sumpah laknat ka pasal tuduhan yg dibuat.. bab sumpah. ..akuan sumpah dah banyak makan sumpah sendiri..... mamak bila lagi nak sumpah2 nih..?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sumpah dia!!!!

      Laknat Engkau!!!

      Padam
    2. Mamak tu Bijak Perintah Malaysia 22 tahun!!!

      Bangang Engkau Melayu di perintah selama 22 tahun!!!

      Ada faham tak Bahlol!!!

      Padam
    3. Betol kata Tun M

      Melayu mudah lupa.. Nasib baik Tun M bukan Melayu Bangang serupa Anon 1159pg

      Kahkahkahkahkah....

      Padam
    4. 11.59

      "Dari 1mdb ka sirul altantuya dsbnya... yg pasti kes altantuya sumpah laknat dah buat..."

      Sape yang dah buat sumpah tu chai? Cer citer? Pehhh Dari 1mdb ke altantuya dsbgnya...

      Tin kosong jer pencacai nih....

      Padam
  14. Sebenarnya 1 Malaysia dah lama bosan dengan isu 1mdb ni.Tapi kamu dengan geng kamu saja yang tak pernah bosan-bosan dengan isu 1mdb ni.Lepas satu cerita,satu cerita kamu reka supaya isu 1mdb sentiasa panas dan tidak dilupakan oleh rakyat malaysia,sampai orang lain naik muak dengan telatah geng2 kamu ni.Sekarang kalau kamu sendiri dah bosan elok-elok sangat lah tu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. 12.17

      Mudah je chai, jika Najib tak mencuri, menyamun,hidup bermewah mewah, korup Dan menganaiya rakyat...kami rakyat marhaen pun tak nak ambil tau hal Najib ni.

      Yang penting jalan kan tugas dengan bersih cekap Dan amanah.

      Padam
    2. Kelihatan Kejora Liberal hanya keseorangan. Let's intimidate, agitate him till the cow comes home.

      Padam
  15. Bila TDM letak jawatan ngan Proton semua cai tuduh yang TDM lah punjanya Proton rugi berbilion. 1MDB rugi 42 bilion sapa punya angkara? Setiap amalan dan perbuatan hendaklah nawaitunya kerana Allah SWT, baru selamat dunia akhirat.

    BalasPadam
  16. 11.59,Rosmah tidak ada ditempat pembunuhan altantuya adalah fakta.Gambar najib dengan altantunya adalah superimpose adalah fakta.Najib tidak disapina oleh makamah perancis adalah fakta.RM42 billion wang 1mdb tidak lesap adalah fakta.Najib tidak ditangkap oleh FBI adalah fakta.Wang RM2.6 billion derma dari kerabat saudi dan bukan rompakan akau 1mdb adalah fakta.Jadi mana yang air liurnya.Yang tabur air liur ni ialah kumpulan awak semua dan jangan pulak nak pusing pada orang lain.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pertama kali dalam sejarah dunia, mahkamah menjatuhkan keputusan hukuman mati kepada pesalah tanpa motif jelas pembunuhan itu. Hanya mahkamah Malaysia semasa pemerintahan Najib. Anehkan...???Sila ambil perhatian!

      Padam
  17. Lebih aneh lagi penyokong umno percaya bulat2...
    Hari2 tgk berita tv3 1/4 dan baca utusan berita harian toilet paper!!!

    BalasPadam