Khamis, 6 Ogos 2015

Suara Keramat Ahli & Pemimpin UMNO Semakin Lantang..!


Asal 151 Ketua Bahagian menyokong sudah ler..! peduli apa..! Tak gitu?

Umno Pontian: pelihara martabat Muhyiddin

Tindakan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak memecat timbalannya mencalarkan kredibiliti Tan Sri Muhyiddin Yassin, kata Ketua Umno Pontian Datuk Ir Hasni Mohammad.

Bagaimanapun katanya, status Muhyiddin selaku Timbalan Presiden Umno harus tetap dipertahankan kerana beliau dipilih oleh suara akar umbi.

“Tindakan perdana menteri mencalarkan kredibiliti Tan Sri Muhhiddin.

“Kita akan terus angkat martabat dia dan pelihara martabat dia supaya dia jadi pemimpin yang dihormati dan disegani,” katanya ketika dihubungi Malaysiakini.

Dalam rombakan kabinet pada 28 Julai lalu Najib menggugurkan Muhyiddin daripada jawatan timbalan perdana menteri dan menggantikannya dengan Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi.

Ahli Parlimen Pontian, Datuk Seri Ahmad Maslan ditukarkan ke Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri dari Kementerian Kewangan.

Kata Hasni lagi, Najib sebelum ini berkata sebagai pemimpin, mereka harus memahami budaya yang berlaku dalam negara dan masyarakat boleh melihat apa yang terjadi serta bertindak pantas.

Ahli rasa kecewa

Mengulas lanjut, Hasni berkata, apa yang disuarakan Muhyiddin sebelum pemecatannya bukanlah kesalahan kerana setiap orang berhak menyatakan pendapat masing-masing.

Ia, katanya, tidak boleh dilihat sebagai cara menggugat Najib dan Umno.

Ketika ditanya mengapa Najib bertindak mengetepikan timbalannya, Hasni berkata, mungkin perdana menteri melihat tidak ada persefahaman.

Sementara itu Ketua Umno Simpang Renggam, Datuk Abd Hamid Abd Rahman berkata beliau harus menunggu bermesyuarat terlebih dahulu bagi mengetahui suara akar umbi.

Katanya lagi, terdapat ahli Umno kawasan itu yang melahirkan rasa kecewa dengan keputusan Najib namun beliau selaku ketua kawasan itu harus mendengar suara majoriti.

“Kita akur pada keputusan parti dan berpegang pada pemimpin sahaja. Keputusan perhubungan untuk buat rombakan itu kuasa mereka. Kita harap masalah boleh diselesaikan.

“Ada sebahagian ahli yang kecewa namun kita ambil kira suara majoriti. Kita perlu buat mesyuarat agung dan selepas itu kita tahu suara akar umbi,” katanya.

Semalam Menteri Besar Johor Datuk Seri Khaled Nordin tampil dengan gesaan supaya pembaharuan dibuat dalam Umno, termasuk meminta ahl parti bersuara terhadap amalan rasuah.

Beliau menegaskan bahawa perjuangan Umno untuk bangsa dan parti dan bukan kepentingan peribadi.

Khaled antara pemimpin Umno Johor yang dilihat berani bersuara selepas Muhyiddin digugurkan.

Sementara itu, Bekas Ketua Umno Kluang Datuk Gapar Gurrohu mengulas lanjut kenyataan Khaled yang dilihat menjurus kepada Najib yang menyingkirkan Muhyiddin berkata: "Johor berasa kecewa dan terkilan dengan keputusan yang dibuat oleh Najib. Apa yang dikatakan menteri besar (Khaled) itu, faham sendirilah. Siapa yang makan cili terasa pedasnya,” katanya.


Lu Fikir La Sendiri!!!

10 ulasan:

  1. Malaysia today RPK coup d'etat that almost succeeded.

    BalasPadam
  2. mat sembab pengkhianat

    BalasPadam
  3. Tak habis-habsi blogBANGANG ni nak MEMECAHBELAHkan BUMIPUTERA Islam/Melayu dan UMNO melalui UMNO Johor! Dan dari mana, PENGKHIANATAN utk. MENYOKONG Malayan Union dulu - dr. JOHOR juga!

    Maka, PI MAMPOS POLITIK-'bangsa' Johor yg. sebenaqnya juga adalah legasi MALAYAN UNION-KEPARAT Penjajah British/ZIONIS-FREEMASON-PEROMPAK/PEMBUNUH yg. sebenaqnya mahu MEMECAHBELAHkan BANGSA BUMIPUTERA Islam/Melayu dan UMNO keseluruhannya!
    Itulah, patut diNYAHkan mana-mana si DALANG DUA MUKA PENGKHIANAT - esok mungkin si puak PENGKHIANAT yg. bukan main LANTANG lagi tu (tapi berpura-pura 'cool' dan setia) MELAGAkan pula YAB PM dan TPM baru kita! Tengoklah Um.kluang-BANGANG yg. bukan main ANGKUH lagi!

    Tengoklah masa video terbaru tu yg. mana GENG dia sewenangnya SERANG reputasi YAB PM kita, dan video ni GANJILnya boleh dibiaqkan BERLELUASA, tanpa sebarang BANTAHAN dari si PENGKHIANAT ni - seolah tak habis-habis MENIKAM pula YAB PM dari BELAKANG! Sedangkan lihat KEBENARAN ini – di http://panggungopera.blogspot.com/2015/07/perkara-272-tsmy-jangan-buat-buat-tak.html , Perkara 27.2 ! TSMY jangan buat-buat tak tau dan lupa! GANJILnya "link" ini tak boleh buka di Google mahupun Yahoo - tapi pergi ke blog Anak Seberang di http://panggungopera.blogspot.com/ - dan lihat bawah tajuk “ Perkara 27.2 ! TSMY jangan buat-buat tak tau dan lupa!”

    Tengok juga cara MY asyik cuba mengaitkan penggugurannya dgn. kritikan dia pd. IMDB kononnya - LICIK betul! Dan PENIPUANnya berterusan mengenai isu IMDB tu – lihat di http://riziqin.blogspot.com/2015/07/rahman-dahlan-dakwa-muhyiddin-yassin.html , Rahman Dahlan Dakwa Muhyiddin Yassin Berbohong Mengenai Buku Factsheet #FactCheck @mpkotabelud, Thursday, July 30, 2015!

    Itulah si puak DALANG-DUA-MUKA PENGKHIANAT dan GENGnya takkan boleh dipercayai! Bukan main berlagak puak ni BERUNDUR secara terhormat; tetapi tak habis-habis nak SERANG YAB PM kita!

    Aku syak ramai pemimipin Islam/Melayu yg. jadi PENGKHIANAT telah di"BLACKMAIL" - samada ke atas dirinya atau keluarganya oleh si PENDATANG KAPIRDAJAL PENGGANAS-PENGGANAS DAPBANGKAI/PKRHOMO-EJEN Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH- no 1!! Maka, SPRM/PDRM - tolong SIASAT!

    Kerana HASUTAN si PENGKHIANAT ni lah, anak-anak MUDA amat BIADAP/BONGKAK PU Johor tu (apahal si mamat-kari-LIBERAL boleh DIAM aja?!) makin terlalu BERMEGAH dgn. sentimen keNEGERIan yg. MELAMPAU sampai identiti 'bangsa' Johor , dibiaqkan MEMIJAK identiti dan hak BANGSA Bumiputera Islam/Melayu serta UMNO keseluruhannya; yg. lebih penting diPERTAHANkan! Kat Barat pun, takkan ada politik-JAHANAM mcm. ni - pernahkan kita dengaq ada bangsa berdasarkan negeri cthnya 'bangsa' New York ("New Yorker" bermakna PENDUDUK New York; BUKAN bermakna 'bangsa' New York), mahupun adakah wujud 'bangsa' Washington, bangsa 'Queensland', bangsa 'New South Wales' dsbnya?!! Bahkan walaupun kononnya ada SATU bangsa Amerika (tapi selalunya utk. bangsa PENDATANG/PENJAJAH “White“ Americans), tapi yg. masih dipertahankan dgn. LANTANG adalah identiti dan hak BANGSA Bumiputera Amerika ("Native Americans") dan BANGSA-BANGSA lain yg. PENDATANG, yg. memang sebenaqnya semua masih mengikut KAUM iaitu African Americans, Arab Americans, Chinese Americans dsbnya!

    Nek Tempoyak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. memang jilat habis ni...hahahah...mesti dapat habuan dpd 2.6 bilion ni....phuiiiii

      Padam
    2. Dah nama dia TEMPEK KOYAK....memanglah suka menjilat dan mengulum Najib.

      Padam
  4. Um.Johor terus nak KUTUK YAB PM kita kononnya tak dengaq cakap “akar umbi“ (akar umbi terutamanya anak MUDA KURANG AJAQ dari PU adalah!); baca ni lagi!

    Apahal ni pula - DASYATnya?!! Lihat di - http://www.malaysia-today.net/tmj-a-drowning-man-will-try-to-reach-and-hold-on-to-anything-even-faeces/ , TMJ: A Drowning Man Will Try To Reach And Hold On To Anything, Even ‘Faeces’, July 29, 2015, by admin-s: dan di http://www.malaysia-today.net/johor-crown-prince-posts-cryptic-message-on-facebook/, Johor Crown prince posts cryptic message on Facebook, July 29, 2015!

    Ingat tak kisah bekas ASKAR kita, Prebet Adam dan adiknya, yg. sungguh malang itu dan sekarang Adam ini hidup MEREMPAT - lihat di https://www.facebook.com/kamalhisham.jaafar/posts/557888294318182?! Buka balik kes ni - kita nak tahu apa KEADILAN dan PAMPASAN keluarga Prebet Adam ni dapat utk. adiknya yg. sungguh MALANG itu!

    Politik 'bangsa' Johor memang sebenaqnya adalah legasi MALAYAN UNION-KEPARAT Penjajah British/ZIONIS-FREEMASON-PEROMPAK/PEMBUNUH yg. sebenaqnya mahu MENGHAPUSkan HAK dan IDENTITI BANGSA BUMIPUTERA Islam/Melayu - dengan SATU identiti `BANGSA` Malayan (bangsa 'Malaysia' di zaman ini) - lihat di - http://www.khazanahbendaharaserimaharaja.com/sejarah-perjuangan-kemerdekaan-v.html , Sejarah Perjuangan Kemerdekaan V: Protes Melayu, UMNO & Pembentukan Persekutuan Tanah Melayu!

    Jadi baik RAKYAT Johor pikiaq betul-betul dgn. MATANG!!

    Dan memang puak PENDATANG KAPIRDAJAL TERORIS-TERORIS PKRHOMO/DAPBANGKAI si EJEN/KULI-Barat/ZIONIS-FREEMASON-PEROMPAK/PENJENAYAH/PERASUAH-no-1 sekarang tengah nak bangkitkan sentimen keNEGERIan untuk MEMECAHBELAHkan BANGSA Bumiputera Islam/Melayu serta UMNO; terutamanya di Johor (yg. malangnya ada pemimpin-pemimpin tak SEDAQ DIRI/amat-BIADAP/BONGKAK-PEMUJA BUDAYA LUCAH OMPUTIH - dipengaruhi SingaPORK) dan Kedah!

    Si PENDATANG KAPIRDAJAL TERRORIS-TERRORIS DAPBANGKAI/PKRHOMO ini yang termasuk puak PENGGANAS PEMISAH Sabah/Sarawak, iaitu si KULI/EJEN-rejim-rejim PENGGANAS Barat/NATO-ISrael/Zionis, juga sedg. menggunakan strategi sentimen keNEGERIan MELAMPAU ini utk. MEMISAHkan Sabah/Sarawak yg- kaya minyak/gas, dari Malaysia dan diGABUNGkan dgn. SingaPORK-pusat-CIA-MI6/Mossad/NATO di Asia Tenggara - lihat di -http://rainbowoftruth.blogspot.com/2009/09/singapore-israel-love-affair.html, THE SINGAPORE ISRAEL LOVE AFFAIR, September 2, 2009!

    Nek Tempoyak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aduhai Nenaek Tempek Koyak... tak usahlah nak merepek berjela-jela, satu dunia dah tahu Najib dah masuk perangkap Yahudi bila dia begitu giur untuk buat hutang berpuluh bilion dgn bersekongkol dgn Goldman Sachs dan mengambil 3 penasihat Yahudi-Inggeris di Putra Jaya. Awal-awal lagi Tun Mahathir dah nasihat jauhi Yahudi tapi Najib degil malah jemput Presiden Amenrika ke negara kita yg mengundang musibah tak berkesudahan.

      Padam
  5. Nek tempoyak pukimak meroyan tak tentu pasal fakta ko habuk pun tarak wakakaka

    BalasPadam
  6. nek tempoyak ni tulis panjang2.. tp ayat berterabur..

    kenyataan syiok sndiri..

    kata blogger bangang.. padahal diri dia sndiri pun dah nmpak bangang..

    BalasPadam
  7. - perlantikan kabinet ala 1MDB
    - pecat Peguam Negara secara tidak sah (tanpa penubuhan tribunal)
    - lumpuhnya PAC
    - serbuan keatas SPRM dan menggangu siasatan tuduhan melibatkn 1MDB & SRC

    Rakyat Nak Harapkn Siapa klu semuanya diganggu ?

    Tindakan kuasa eksekutif untuk menjaga kepentingan individu. Memberi persipsi buruk rakyat pada Kuasa Eksekutif Negara.

    Jelas Kuasa Eksekutif telah mengganggu Sistem Demokrasi Berparlimen.

    Gangguan pada badan perundangan & Suruhanjaya yang melaksana siasatan tentang isu harus dikecam oleh rakyat.

    Siasatan bagai tiada berpenghujung. Sedangkan rakyat ingin semua ini diselesaikan dengan kadar segera.

    YDPA sebagai Ketua Negara seharusnya turut sama membantu menyelesaikan isu ini kadar seberapa segera.

    Kerana jelas terdapat gangguan kuasa eksekutif pada pasukan penyiasat yang dipertanggungjawabkan.

    BalasPadam