Khamis, 6 Ogos 2015

Teruk Tu..!


Apa nak tunggu..!

ALOR SETAR - Populariti Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak sebagai pemimpin nombor satu negara semakin merosot.

Penganalisis politik Universiti Utara Malaysia (UUM), Md Shukri Shuib berkata, ia bermula selepas kemelut 1MDB dan rombakan Kabinet yang menggugurkan bekas Timbalannya, Tan Sri Muhiyddin Yassin.

“Orang Umno akan kekal Umno, tetapi protes mereka terhadap tindakan Najib dilihat secara ilmiah akan beri kesan besar kepada pola persepsi akar umbi dan mengurangkan pengaruh positif Umno dalam masyarakat.

“Umno juga berada di tahap dilema protes dalam senyap atau protes sambil senyum. Walaupun Najib sebagai presiden parti boleh menamatkan hayat kerjaya seseorang ahli politik di bawahnya tetapi hayat cemuhan rakyat dan minda pengundi akan kekal berterusan,” katanya.

Menurutnya, Najib mungkin hanya melihat kepada sokongan ketua bahagian dan ahli jawatankuasa bahagian, perwakilan di persidangan jarang sekali akan bersikap biadab kepada tetamu terutama pemimpin utama parti.

“Tetapi di peringkat cawangan, saya melihat sudah ada seolah-olah gejala protes dalam senyap. Kita perlu lihat senario protes senyap dalam kalangan ahli Umno peringkat cawangan kerana inilah paling bahaya.

“Lemahnya Najib akan membawa bersama kegoncangan Umno dari dalam apabila keluhan peringkat cawangan sering tidak mendapat perhatian pembesar negara menjadi faktor penentu kedudukan jentera Umno bawahan,” katanya.

Beliau berkata, protes dalam senyap itu akan memberi kejutan besar kepada Umno dan BN menjelang PRU14 apabila situasi semasa masih gagal dibendung.

“Saya dapati sudah ada cawangan Umno yang berani mengusulkan dalam persidangan mengenai ketidakyakinan mereka terhadap kepimpinan Najib.

“Bayangkan apa kesannya pada parti jika sayap cawangan yang juga jentera politik Umno peringkat komuniti menzahirkan keluhan mereka kepada pihak atasan,” katanya.
Beliau menjelaskan, Najib tidak harus melihat sokongan kumpulan ketua bahagian sudah memadai.

“Ribuan cawangan Umno peringkat komuniti bawahan ini ada kuasa dan pengaruh utama dalam meruntuh atau menjayakan Umno perlu ditambat hati mereka,” katanya

sumber

Lu Fikir La Sendiri!!!


9 ulasan:

  1. Ish ish isshhh Teruknya geraf. Takkan le razak dan tukar jadi nazak?

    Takpe takpe cuba makan nasi goreng resepi OM(Ohmod Moslon) terlebih dulu ...
    Ummm ... menurut ilham yg diperolehi setelah mencekik nasi goreng tersebut ... kita tidak boleh melihat sesuatu perkara hanya dari satu sudut sahaja. Kita mesti berupaya melihat dan menilai dari pelbagai sudut. Terbalikkan rajah geraf ... dari sudut/arah ini, maka akan kelihatan kadar yg merosot akan meningkat. Problem solved - QED

    Nota: Dimaklumkan bahawa nasi goreng resipi OM mempunyai CR(Cekik Rating) 24PG(Political Guidance). Dengan itu, para pelajar yg berumur 24thn ke bawah mestilah berada dalam bimbingan dan pengaruh politik ketika mengamalkan resipi tersebut. Ini akan memastikan supaya para pelajar memperolehi CGPA TIDAK MELEBIHI dari had 3.85.

    EVLee

    BalasPadam
    Balasan
    1. BOLEH MAMPOS kit-SIAL/gong eng DAPBANGKAI BABI dan PENJILAT-PENJILAT KASUT depa!

      Yg. akan diKUBURkan dan diTERAJANG adalah DAPBANGKAI BABI-amat-SIAL!!

      Oi si anon-KEPARAT BANGKAI BABI, jangan lu nak MENYAMAQlah! lu punya ekoq BABI ni diBAYAQ si TERORIS PENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO utk.”copy paste” komen-BANGANG memanjang aahhh?! Lu manyak LAHAP itu KANGKANG BABI aaahhh?!

      Dan yg. si puak TERORIS-TERORIS si PENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO nak paksa YAB PM BUMIPUTERA ISLAM/Melayu kami letak jawatan sewenangnya apasal dan TUMBANGkan KERAJAAN kat NEGARA ISLAM kami ni - lu ingat kami MAJORITI dari BUMIPUTERA Islam/Melayu yang pilih YAB PM dan KERAJAAN kami ni, KULI-KULI lu, oi si KEPARAT PENGGANAS-PENGGANAS PENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO!!

      PI MAMPOS lu punya ekoq-ekoq BANGKAI BABI kat JAMBAN PENDATANG KAPIRDAJAL TERORIS-TERORIS PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNORASIS-EJEN/KULI-Barat/ZIONIS/FREEMASON-PEROMPAK/PENJENAYAH-no-1!

      Padam
    2. Ish ishh issshhh Sapa yg menyamaq? Sapa yg dibayaq? Sapa yg kerap ulang dan copypaste?
      Nenek Terkoyak ... nenek terkoyak fuyoo, langsung tak rasa ngeri.

      EVLee

      Padam
  2. Dan KELAKAQnya si blogBANGANG ni yg. pikiaq 'pakar' uni.yg. BANGANG-nak MAMPOS ni mewakili suara 'akar umbi' ahli UMNO yg. BERJUTA - yg. sebenaqnya lebih CERDIK dari dia, dan akan bermatian MENGHALANG puak PENDATANG KAPIRDAJAL TERORIS-TERORIS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO-EJEN Barat/ZIONIS-FREEMASON-PEROMPAK/PENJENAYAH/PERASUAH- no 1 - dari terus bermaharajalela, nak MENJATUHkan ISLAM; NEGARA ISLAM pusaka nenek moyang berzaman kita ini, HAK dan IDENTITI Bumiputera Islam/Melayu kita, IMDB/MARA/UMNO dll., YAB PM Islam/Melayu, DS Mohd. Najib Tun Razak kita serta isteri, DS Rosmah Mansor; dan LEGASI-amat-GEMILANG Ayahanda YAB PM, iaitu BAPA KEMERDEKAAN/BAPA PEMBANGUNAN BUMIPUTERA-no-1, Allahyarham YAB PM Tun Abdul Razak Hussein TERCINTA kami!!

    IMDB, MARA, TABUNG HAJI, FELDA, UMNO dan mana-mana insitusi-instusi/pemimipin yg. menjaga HAK dan KEBAJIKAN Bumiputera terutamanya Bumiputera Islam/Melayu memang mahu di JAHANAMkan PENGGANAS-PENGGANAS ANTI-BUMIPUTERA Islam/Melayu dari si PENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO ini yang termasuk puak PENGGANAS PEMISAH Sabah/Sarawak, iaitu si KULI/EJEN-rejim-rejim PENGGANAS Barat/NATO-ISrael/Zionis, yang memang nak MEMISAHkan Sabah/Sarawak yg- kaya minyak/gas, dari Malaysia dan diGABUNGkan dgn. SingaPORK-pusat-CIA-MI6/Mossad/NATO di Asia Tenggara - lihat di - http://rainbowoftruth.blogspot.com/2009/09/singapore-israel-love-affair.html, THE SINGAPORE ISRAEL LOVE AFFAIR, September 2, 2009!

    Nek Tempoyak.

    BalasPadam
  3. Kalau hari hari difitnah, lama lama org akan terpengaruh juga..

    Tapi percayalah kepada kuasa Allah...

    Walaupun seluruh dunia kutuk kita, tapi kalau Allah bersama kita, pasti akan selamat.

    Kalau seluruh dunia sokong kita, tapi kalau Allah tak bersama kita, pasti hancur juga..

    Semoga Allah sentiasa merahmati negara Malaysia yg dipimpin oleh kerajaan islam BN/UMNO

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bagi saya....kalau SEMUA org org kafir bersatu bertungkus lumus, mcm nak mati, nak JATUH kan kerajaan...nak jatuhkan najib....then...maknanya, ada lah benda sgt baik yg telah dibuat sehingga org kafir membenci.....

      Kita ukur siapa kita dgn melihat siapa musuh kita...

      I hereby declare, me and my family, akan terus bersama umno an ketajaan sedia ada, 1000% lebih passionate dan komited berbanding ever before! ALLAHU AKBAR!

      Padam
  4.  If indeed the mind-boggling RM2.6-billion donations were used to fund Umno/BN and for the 2013 election campaign, would this be legal?

    If the RM2.6 billion was distributed evenly among the 222 parliamentary seats, each should have received RM11.72 million.

    Setiap Calon Parlimen atau Ketua Bahagian telah menerima sejumlah wang yang begitu banyak ... tentulah mereka akan menyokong penderma tersebut ... money is king ... pandailah ketua bahagian kelentong ketua cawangan agar kekal undi bn dalam pru akan datang nih ....

    BalasPadam
  5. Jelas pro ahjibgor dah tak ada modal untuk menepis apa yang dinyatakan oleh Putra Merdeka, bermaksud mereka bersetuju dengan artikel ini.

    Apa yang chai ahjibgor boleh lakukan hari ini adalah alih topik, alih tiang gol, maki hamun, menfitnah dan tiada fakta. Kalau ada pun separuh masak!

    Mereka tidak dapat lari dari kebenaran yang semakin hampir menerangi segala penyelewengan dan salahgunakuasa pentadbiran Najib.

    Apabila diminta najib letak jawatan sebaliknya dia mencemuh mengutuk dan mengeji rakyat marhaen!

    Nasihat rakyat marhaen tidak diendahkan...

    Maka najib perlu bersedia untuk di dakwa, diheret ke mahkamah dan seterusnya merengkok di penjara, inilah yang di idam idamkan oleh pakatan rakyat!

    BalasPadam
  6. Saya sokong pendapat politikputramerdeka, amat tepat dan lojik. Najib bergerak sokongan dari Bahamian, tapi inreality Najib tidak di sokong oleh akar umbi, banyak ketua Bahamian yang bermuka 2 kerana survival (Tak payah lah berdusta)!. So at the end of the day Najib should be removed and take a rest!. Kebanyakan raayat dah fedup....percaya lah... UMNO WILL SINK!..

    BalasPadam