Isnin, 19 Januari 2015

Belang Johan Jaafar Semakin Terdedah..!


Bukan main galak lagi TV3 menyerang Tun Daim..! rancangan yang tersusun sejak Shamsul Akin Ahli Parlimen PKR diberikan ruang seluas luasnya menghentam bekas pemimpin negara 2 minggu lalu, TV3 nampaknya tak berhenti setakat itu..! Kenapa tak ulas isu PAS vs DAP yang panas sekarang ni?

Semalam TV3 meneruskan agenda jahatnya apabila memetik Anwar bersedia menjadi saksi untuk merungkai salah laku Daim..! Anwar bersedia mendedahkan kepada SPRM..! Sejak bila Anwar jadi kawan baik TV3 untuk merosakkan kepimpinan Melayu/UMNO? Sejak bila Anwar berwibawa? Sejak bila Anwar boleh didengar dan dipercayai cakapnya?

Apa sebenarnya yang sedang dirancang oleh Pengerusi Media Prima Tan Sri Johan Jaafar..! Satu alam tahu hubungan rapat dan baik antara Johan dan Anwar..! Sebelum ni kita semua di kejutkan dengan isu anak Johan yang juga seorang peguam bersekongkol dengan Ambiga dan pembangkang untuk menghanyutkan Akta Hasutan..! Baca di sini bagaimana bidapnya anak Johan..!

Kenapa dibiarkan usaha jahat ini dijalankan di station TV kerajaan..! Najib sedar atau tidak ni..! Ini ajer ke kerja yang mampu para punahsihat@punaisihat di PMO buat..! 

Mereka tahu tak bahawa kerja kerja sebegini tidak membantu Najib..! malah mereka sebenarnya semakin membuka jurang dan ruang untuk Najib dihentam depan dan belakang..!

Ingat lagi bagaimana kita dikejutkan dengan berita yang mengatakan Najib mahu bertemu Anwar yang diatur oleh Jusuf Kalla..! Apakah ini kerja mereka yang sama yang berada disekeliling Najib???

Kalau macam ini la kualiti punahsihat@punaisihat Najib...! Bukan mempertahankan malah boleh jadi lagi cepat melingkup..!

Lu Fikir La Sendiri!!!

12 ulasan:

  1. cukup cukuplah tun-tun hantam najib govt mcm pembangkang.....bagi chance org to mentadbir negara secara sah....

    tapi tidak memeranjatkan pun...melayu memang ada elemen self destruct and self sabotage...

    ada lee kuan yew hantam govt dia? PMs after him? walaupun byk problems, temasek sampai rugi lingkup dulu? takde kan? malah, aib disembunyikan lagi, for the sake of bigger picture...

    melayu tak mcm tu...lagi dapat dijatuhkan sesama sendiri, lagi nampak power....



    BalasPadam
  2. Mungkin dah deal ... rasanya lepas mamat ni kat Mahkamah. ...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya rasa pun begitu jugak.... mungkin ada deal antara PM dan Aljubb... kau lepas aku, aku serang Daim dan TDM... kita tengoklah beberapa hari lagi, keputusan Liwat... Jika Anwar bebas, aku akan secara total menjadi lawan kpd UMNO dibawah Najib... tiada lagi sebarang simpati walaupun DAP bakal menang dan perintah malaysia... lantaklah... aku dah nekad.

      Padam
  3. Kita akan selalu slahkan orang2 yang kononnya bertanggung jawab menghina, melondeh, mencerca, memfitnah Najib... kalau tak pun kita salahkan dan serang para penasihat beliau jika terdapat sebarang benda pelik, janggal, tak kena dari segi ekonomi, politik dsb. tak pernahkah kita fikir dan timbang, kita sedang "mengasuh" siapa? apakah PM kita baru berumur 9 tahun dan perlu kita serang sesiapa sahaja yang memperkotak katik PM? apakah PM kita tunggul atau batu? apakah beliau sendiri tak boleh berfikir dan mengetahui apa yg sedang berlaku di sekeliling beliau? perlukah para rakyat bingkas membela dan mengasuh PM mereka?... Makhluk apakah PM kita ni?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Inilah akibat kurang membaca bahan bahan yg baik.. Sesuka hati berkomen perkara yg sendiri kurang arif.. Ini Era DS... dia seorang kelulusan Eco.. berilah dia peluang secukupnya.. Pm 1.. lawyer..Pm 2..lawyer Pm 3..doktor Pm 4 pgajian Islam Pm 5 .. ekonomi.. Jadi yg pasti cara mestilah berbeza.... Biar adil dalam analisa kita sendiri.. Jgan terkelentong dgn mereka yg hilang kemudahan lampau... zaman bertukar.. main player pun bertukar.. ini semua kena rai kan.. Yg sedih rakyat diajak untuk jaga kepenting manusia lama yg zaman anak mas telah berakhir..

      Padam
  4. MAI KITA RAMAI RAMAI BOIKOT MEDIA PRIMA.........BARUA PUNYA JOHAN JAAFAR......RUPANYA HANG PELAKON BESAR NO......HANG EJEN ANWAR RUPANYA.....TOK NAJIB DOK LENA APA LAGI.......KASIAN KAT HANG NAJIB OII....KIRI KANAN DEPA HENTAM HANG.......TUM M PUN AGAK AGAK LAH...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak guna marahkan TDM.... tengoklah kelaku pm kita tu... sapa yang tak meluat, marah dan berasa diperbodohkan?.. agaknya betul lah barua aljubb tu ada deal baik punya dgn Najib.... kalau betul, akan meletup perang...

      Padam
    2. Tolong detail kan perkara yg meluat..marah...dan rasa diperbodohkan..Bab deal tu hanya spin untuk naikkan mileage al...yg merundum.. Kalangan PR semua dah pasti al tak akan jadi Pm sbb mereka pun tak mau nanti..

      Padam
  5. Patutnya PM Najib membuat tindakan menghalang penyusutan nilai ringgit dan mencari kaedah untuk meningkatkan semula index composite bursa Malaysia yg tengah menurun tu. Bukanya bermain politik untuk memperbodohkan rakyat dgn tindakanya memperburukan bekas pemimpin UMNO yg telah banyak berjasa.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wahai peminta susidi... cukup cukuplah... dgn idea subsidi... Dulu RM dgn Sing sama nilai... Malaysia nak jaga rakyat tapi sebenarnya malaysia yg amat rugi setiap tahun berbilion dibelanjakan untuk apungkan... Ramai rakyat berbelanja diSingapura dan Thailand... duit keluar negara macam air pancut derasnya..Tapi bila tiada apungan Ringgit menurun..Rakyat ketika tu bising ya amat... tapi Malaysia..khusus Jb jadi tempat Singapura berbelanja pulak..eko tempatan merangsang.. marah bukan kepalang Singapore dan adeknya diMalysia..Malaysia akan makmur sekiranya 100 tanpa subsidi...sebab subsidilah... mengkayakan tokey besar dgn teknik curang mereka... dan dgn kekayaan mudah merekalah... diguna memporak kan politik Melayu dan eko melayu..sehingga skrg... Mana mana pihak yg mau subsidi ada lah agen mereka secara sedar atau tidak.. Pertanyaan saya..Bilakah kita sanggup berhentikan ini semua... DS telah mengorak langkah... mereka pulak gunakan melayu utuk gagalkan... Kesian dan meluat saya pada bangsa Melayu yg cetek akal.. walaupun bertahun diMenara Gading...

      Padam
  6. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  7. Cerite deal antara DS tu spin semata mata.. nak naik kan politik mileage dia yg kini merundum... Semua tau termasuk PR.. dia tak akan jadi PM.. Statusnya terkini hanya bahan sensasi meraih undi lalui emosi.. Itu saja..Taraf dia dgn Mat sSabu sama jadi ayam laga.. hasil jauh sekali.. Kepada gulongan yg nak spin isu ni... tak payah lah.. Jangan menghina inteligen DS... Bahkan ahli politik hamprak pun lari jauh apatah lagi nak deal.. Kaki kelentong dan bomerang..Inilah lah realiti Politik dia..yg viral nya semua Pemimpin dan ahli PR amat maklum dan menjadikan di sebagai alat saja...macam tukang karut Boria..

    BalasPadam