Selasa, 13 Januari 2015

Sasauan Negara Berkhutbah Pula..!


Makin kronik sakit sasauan negara ni..! Kenyataan tua nyanyuk ni pun dah boleh menentang fitnah yang tua kutuk ni bawa..! Dia dah setahun tak dengar khutbah bahasa Melayu kerana khutbah di Masjid India dibaca dalam bahasa tamil jadi maknanya dah lebih setahun dia tidak mendengar fitnah yang dia ungkapkan..! Macam mana dia boleh dakwa berat sebelah..!

Selama kita merdeka dan memerintah Jakim dan pihak Jabatan Agama Islam Negeri Negeri yang diperintah oleh kerajaan UMNO dan Barisan Nasional tak pernah sekali pun berpolitik..! Itu sebab lahirnya manusia macam sasauan negara dan yang sewaktu dengannya yang bangkit bangun menentang kerajaan UMNO/BN kerana tidak terdakyah dan terdakwah lalu sesat dan salah seperti mana yang dilakukan oleh sekutu pembangkang yang sejak dari penubuhannya sudah memperalatkan agama..!

Dek kerana UMNO/BN tidak pernah sekali pun memperalatkan khutbah maka banyak negeri yang diperintah kalah dan jatuh ditangan pembangkang yang jelas menjadikan khutbah sebagai platform untuk menanam ideologi dan menyebarluas propaganda..! Pergi le ke Kelantan waima Terengganu, Penang dan beberapa kawasan di Selangor hari ini..! Dengar la khutbah mereka..!

Agaknya kalau sasauan negara dan puak mereka dibenarkan merekacipta teks khutbah pasti unsur politik mereka perlu menjadi asas khutbah dan keduanya mungkin ada khutbah ala ala sajak dimasukkan..! mungkin masa tu baru dikira tidak berat sebelah dan tidak mengungguli Putrajaya..!

Alamat sasauan tua ni berat bodek dan tunggul menunggul ajer la.. Setakat tu paria mabuk pun boleh buat..! Disaat agama dan umat diserang oleh musuh, boleh tergamak dia mengeluarkan kenyataan yang mengiyakan hujah musuh..! nazak sangat nampaknya..!

Suruh dia bertaubat dan sembahyang jumaat dengan mendengar khutbah yang dia faham jer la..! Tak payah lagi terus merelakan diri menjadi anjing jinak komunis bangsat yang memang sengaja mahu menghina kesucian agama dan memecah umat rasul yang mulia..! 

Itu pun kalau betul dia pergi sembahyang jumaat dan dapat jelas mendengar khutbah ler..! Kalau tak???

Lu FIkir La Sendiri!!!

12 ulasan:

  1. Khutbah suruh ikut perintah pemimpin. Tak sebut plak kalau pemimpin buat haram, nak ikut atau tidak.

    Rakyat tak semua ikut. Sebab ramai yang dah cerdik. Itu yang penyokong bee end frust tue... he..he..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tu la masuk sekolah ko sekodeng cikgu kan dah bodoh hahaha. Takpe ko pun layak jadi macai kaki jubor Shikh Anuwar Al Juburi ya macai hak hak hak. Ostat 3 pagi kan ado hak hak hak.

      Padam
    2. Betul tu kalau Pemerintah macam Nicky Ajis suruh DOA pecah Perut takkan kita nak ikut..... laaa ni pun dah kena BALA dengan Balak.. he he he
      ORANG BN memang Cerdik tak macam PAs yg sanggup jadi anjing penjilat Kafiir.

      Padam
  2. kalau dah tak suka, yg wangi pun busuk...

    BalasPadam
  3. sayang.............sasawan negara otak berat sebelah. berat sebelah kerana sudah tidak setabil terima dakyaah dan racun ciptaan pembangkang. manusia yg tak kenal diri sendiri wajar ke rumah bahgia ditanjung rambutan untuk setabilkan jiwa rosak agar pulih dan normal, nanti dia akan tahu rumah kata pegi kubur sedang nanti..

    BalasPadam
  4. anon 12:07
    tak payah jadi burung kakaktua mengulang apa yang idola ko cakapkan ...
    dari 52 khutbah jumaat sepanjang 2014 ... yang mana ikut perintah bee end ?
    sunah nabi yg nak potongan rambut untuk bezakan lelaki dengan perempuan pun idola ko tak boleh ikut ...
    ... ko tau apa yang dia biasa buat di CM awal 80an dulu ....??? hehehehehehehe

    .... budak Bas SriJaya No2....

    BalasPadam
  5. Khutbah jumaat yang ikut teks.... sah ramai tido. Apa kebaikannya?

    Waktu dia top dulu.. kasi tittle. Semua puja. Bila dia dah sedor buruknye bee end dan mula mengkritk. Habis kelamkabut pemerintah sekali dengan cai.

    BalasPadam
  6. Orang tua bangka macam ni jangan sebut nama dia lagi lah.Dah tenggelam. Selagi orang sebut nama dia, selagi itulan dia syok sendiri. Otaknya dah tak ada nilai comersel lagi. Kosong.

    BalasPadam
  7. SEJAK JOIN GANG GANG LUBANG JUBUR NI DIA GI SOLAT JUMAAT KE TIDAK WALLAHUAKLAM,

    BalasPadam
  8. abdul salam. bahasa lu serupa orang tak gi solat Jumaat lar..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ulamak pukimak tak tetap pendirian

      Padam
    2. abis tu bapak gay yg lepas tibai buntot jantan kemudian jadi imam lu tak kisah ... ?

      Padam