Sabtu, 10 Januari 2015

Pemimpin UMNO Perlu Berani..!

terharu..- mangsa banjir di Tanjung Pasir, Temerloh memeluk Timbalan Perdana Menteri.
Dah jadi pemimpin kena la berani..! Bacul bukan sifat seorang pemimpin..!

Timbalan Presiden Umno Tan Sri Muhyiddin Yassin mengingatkan barisan kepimpinan Umno agar lebih berani dan lantang dalam memperjuangkan hak keistimewaan dan kedaulatan orang Melayu.

Muhyiddin, yang juga Timbalan Perdana Menteri, berkata isu kepimpinan dalam parti harus dititikberatkan bagi menghadapi politik masa kini yang mencabar.

"Sebab itu dalam soal ini, kepimpinan, ketegasan, keberanian dan kesanggupan kita untuk tampil ke hadapan tanpa rasa takut, kerana kita berada di pihak yang benar," kata Muhyiddin dalam ucapannya di Majlis Makan Malam Jasamu DiKenang anjuran Umno Bahagian Pagoh di Kompleks Sukan Pagoh, di Muar Jumaat malam.

Muhyiddin, yang juga anggota Parlimen Pagoh berkata dengan kepercayaan dan keyakinan bahawa perjuangan parti berada di pihak yang benar, barisan kepimpinan tidak akan gentar dalam menghadapi cabaran politik masa kini.

"Berapa ramaikah pemimpin Umno yang berani ke depan untuk mempertahankan hak dan kedaulatan orang Melayu, sama ada kita berjaya atau tidak, ia bergantung kepada usaha kita untuk terus berjuang," kata beliau.

Dalam masa yang sama, Muhyiddin juga menolak tanggapan sesetengah pihak yang menganggap Umno kini tidak lantang untuk berjuang mempertahankan isu-isu orang Melayu berbanding beberapa pertubuhan bukan kerajaan yang juga dipimpin orang Melayu.

Muhyiddin, yang ditemani isteri Puan Sri Noorainee Abdul Rahman menyertai kira-kira 500 anggota Umno meraikan veteran-veteran Umno Bahagian Pagoh yang telah berjasa selama ini.

Sebanyak 14 anggota veteran Umno turut menerima anugerah khas sebagai tanda penghargaan ke atas jasa dan perjuangan mereka dalam parti khususnya Umno Bahagian Pagoh selama ini.

Program yang bertemakan 'Retro 60an' itu turut diserikan dengan pelbagai acara menarik termasuk persembahan nyanyian beberapa artis jemputan.

Turut hadir Pengerusi Jawatankuasa Pertanian dan Industri Asas Tani Johor yang juga anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bukit Serampang Ismail Mohamed dan ADUN Jorak, Datuk Dr Shahruddin Md Salleh.AgendaDaily

Lu Fikir La Sendiri!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan