Ahad, 11 Januari 2015

Heret Binatang Ni Ke Muka Pengadilan..!


Syabas IGP..! pihak PDRM perlu teruskan siasatan dan heret komunis bangsat ni ke muka pengadilan..! cuma pihak AG sahaja kita tunggu dan lihat selepas ini..!

Pengarah Eksekutif Lawyers for Liberty (LFL), Eric Paulsen hari ini memilih untuk berdiam diri, ekoran tindakan Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar yang membuat kenyataan terbuka di akaun Twitter beliau untuk tuduhan Paulsen di laman Twitter di bawah Akta Hasutan.
“Tiada komen buat masa ini – akan keluarkan kenyataan kemudian.” kata Paulsen melalui mesej kepada The Post Rakyat yang cuba menghubungi beliau bagi mendapatkan penjelasan berhubung tuduhan bahawa Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) mempromosikan ekstremisme pada setiap Jumaat.
“Jakim sedang mempromosikan ekstremisme setiap hari Jumaat. Kerajaan perlu menanganinya jika serius tentang ekstremisme di Msia,” tulis Paulsen semalam di akaun Twitternya @EricPaullsen101 yang mencetuskan kontroversi di laman sosial.
Tindakan Paulsen menarik perhatian Khalid yang menulis satu mesej sebagai reaksi dalam Twitter beliau hari ini.
“Statement sebegini memang wajar kita siasat di bawah Akta Hasutan. @PDRMsia akan siasat di bawah Akta Hasutan,” tulis Khalid di Twitter beliau yang turut memuatkan grafik gambar Paulsen serta Ahli Parlimen DAP Kampar, Dr Ko Chung Sen, yang sebelum ini turut membuat kenyataan berbaur hasutan.
Ko sebelum ini mengeluarkan kenyataan agar subjek Tamadun Islam yang diajar di Institusi Pengajian swasta (IPTS) dihapuskan.
“Hati2 lah dalam memperkatakan sesuatu. Jgn ‘berkata kata’ yg akan mengundang @PDRMsia mengambil tindakan. Berani cakap berani lah tanggung,” tegas Khalid selanjutnya memberi amaran melalui Twitter beliau, @KBAB51.
Dalam mesej melalui aplikasi WhatsApp kepada The Rakyat Post, Ketua Polis Negara itu menegaskan siasatan “harus dijalankan sekarang”.
Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom pula menyifatkan kenyataan Paulsen di Twitter  itu sebagai satu provokasi yang sengaja mahu menggugat keharmonian negara ini yang mempunyai rakyat berbilang kaum serta agama.
Lu Fikir La Sendiri!!!

3 ulasan:

  1. Gua mintak maap...baya lende saje lo rm5000.....tu je la

    BalasPadam
  2. Kat USA kalau tulis/cakap mcm apa yg cinabeng haramjadah ni buat, silap haribulan dapatlah hadiah PENJARA SEUMUR HIDUP.

    BalasPadam
  3. Gani setahil akn pastikn cina pukimak ni dilepaskn tanpa dakwaan.....xbegitu tuan AG yg arif lg bijaksana?

    BalasPadam