Jumaat, 16 Januari 2015

Menteri Shabery Cheek Boleh Senyap Sekejap Tak..!


Masaalah hari ini ialah semua orang nak bercakap, boleh bercakap dan asyik bercakap..! Bercakap bukan kerana mahu menyampaikan sesuatu tetapi lebih kepada suka bercakap cakap..!

Dalam isu komunis bangsat si paul tu biarlah Mahkamah memutuskan..! pihak polis sudah membuat siasatan, akan disusuli dengan pendakwaan dan kemudian pasti Mahkamah akan membuat keputusan..! 

Shabby Cheek tak payah gundah gulana, tak payah menyembur nyembur air liur untuk mencadangkan debat..! 

Komunis bangsat ni dah la biadap dengan agama dan umat Islam..! Menteri kita pulak terhegeh hegeh nak bagi dia liputan dan populariti serta peluang menegakkan benang basah..! Nak buat apa???

Lagi pun Shabery lupa ke yang Najib tak suka bab debat debat ni..! karang Najib jeling tak tentu pasal meleleh lagi air liur..! 

Baik diam, senyap dan buat kerja sendiri..! kerja banjir hari tu pun banyak tak selesai lagi..!

Lu Fikir La Sendiri!!!

Debat: Selesaikan Dahulu Kes Eric Paulsen Di Mahkamah - Jakim


Othman Mustapha
PETALING JAYA: Kes membabitkan Pengarah Eksekutif Lawyers for Liberty, Eric Paulsen perlu diselesaikan di mahkamah sebelum membuat cadangan untuk berdebat dengan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) di televisyen.
Ketua Pengarah Jakim, Datuk Othman Mustapha berkata, kes Paulsen ketika ini masih dalam siasatan polis.
Sehubungan itu, beliau meminta supaya kes peguam berkenaan diselesaikan dahulu di mahkamah.
"Kes Eric sedang dalam siasatan polis, soal debat ini bukan soal isu, bukan soal pokok.
"Selesai dahulu kes dia di mahkamah. Dia tak boleh mengelak daripada siasatan ini dan beralih kepada usaha untuk mempertahankan diri melalui debat pula," katanya kepada mStar Online pada Khamis.
Menteri Komunikasi dan Multimedia Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek pada Khamis berkata, kerajaan membuka peluang kepada peguam itu  untuk berdebat dengan Jakim di televisyen berhubung kenyataannya di Twitter mendakwa jabatan itu mempromosi ekstremisme.
Ahmad Shabery menganggap ruang tersebut perlu kerana lelaki itu bertanggungjawab memberi penjelasan mengenai kenyataannya itu supaya masyarakat lebih jelas dan dapat membuat penilaian.
Paulsen menerusi catatan di laman Twitter pada Jumaat lepas: "Jakim sedang menggalakkan ekstremisme pada setiap Jumaat dan kerajaan perlu menanganinya jika serius mahu membanteras ekstremisme di Malaysia".
Dia ditahan polis di Brickfields pada Isnin lalu, dilepaskan selepas ditahan reman dua hari.
Kertas siasatan berhubung kes itu akan diserahkan kepada Jabatan Peguam Negara tidak lama lagi, kata Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman Datuk Seri Mohmad Salleh.

7 ulasan:

  1. Dia ni masalah besar mungkin dia perasan yang dia dulu dah Berjaya naikkan imej dia bila berdebat dengan nuar dulu. wakakaka!!!!

    BalasPadam
  2. Debat laaa... Lama tak tengok crita live lawak bee end nie.

    Gagagappp....

    BalasPadam
    Balasan
    1. aku tak pasti ko agama apa. tapi dalam bab agama islam ni, tak sesuai langsung didebatkan dengan orang yang bukan seagama. agama islam ada hujah2 berserta dalil dan nas untuk menyokong apa yang ingin disampaikan, contohnya dalam khutbah jumaat. bagi bukan penganut islam, mestilah dia rasa tidak tertakluk kepada dalil dan nas itu sebab dia tidak beriman dengan Allah dan al-quran! kalau ko bukan muslim, aku boleh terima, tapi kalau ko muslim, cukup bebal sangat. teruk bertingkat2 hanya kerana membenci bn. ko lebih mengangkat martabat bukan islam yang membenci bn berbanding meletakkan islam itu paling atas.

      Padam
  3. Awatlah nak BERDEBAT pula dgn. PENGGANAS/EKTREMIS KAPIRDAJAL mcm. kat Barat-KEPARAT pasal KHUTBAH suci kita – di mana MUSUH-MUSUH Islam/umatnya ini sewenangnya mempermainkan KHUTBAH, tak sedaq diri kat NEGARA ISLAM; pusaka nenek moyang berzaman kami ini!

    Adakah umat Islam/Melayu pi dok selidik ceramah agama lain - jadi yg. kita nak jaga hati depa si PENGGANAS KAPIRDAJAL ni apasal?!

    Kita sbg. NEGARA ISLAM tak patut asyik APOLOGETIK & TUNDUK-mcm-KULI pd. si puak EKTREMIS/PENGGANAS KAPIRDAJAL ANTI-ISLAM termasuk yg. mcm. PENGGANAS loyar LONGKANG BANGKAI BABI PORKsen dan kit-SIAL KANGKANG BABI! Sampai begitu kurang ajaq asyik MENGHINA ISLAM, Al-Quran dan Hukum HUDUD, serta para ULAMA dan MUFTI kita yg. digelar si PORKsen sbg. 'ANJING' yg. "BARKING mad" - dan juga KPN yg. diFITNAH tindakannya berkaitan UMNO kononnya, harus SAMAN PENGGANAS PORKsen ni BERJUTA!

    Jadi bagaimana pula si PENGGANAS-PENGANAS ANTI-ISLAM/umatnya mcm. ni nak dilayan BERDEBAT?! Masukkan saja dlm. PENJARA!

    Nek Tempoyak.

    BalasPadam
  4. Kan Dunia Islam dan ramai pemimpin Islam-LIBERAL-SOTONG/DAYUS dok asyik TERUJA mcm. si PEMBODEK-BANGANG memanjang - dok SEMBAH-mcm-si-KULI, "hak asasi kesamaan-kebebasan tanpa-batasan/demokrasi"-SAMPAH si MUSUH ISLAM dari Barat-ZIONIS dan ejen-ejen mereka dari si DAPBANGKAI/PKRSODOM; sedgkan si Barat-ISrael boleh asyik MENJAJAH/MEROMPAK Dunia Islam dan MEMBUNUH umat Islam dlm. GENOSID yg. berterusan, termasuk di Palestin, Iraq, Libya, Syria, Afghanistan, Nigeria, Mali, Afrika Tengah, Guinea, Kenya, Somalia dsbnya! Dasar si HIPOKRIT-puak-syaitan termasuk UN/ICC-ICJ-INTERPOL dsbnya yg. disyaki diKUASAI si PENGGANAS Barat/NATO- ZIONIS!!

    Nek Tempoyak.

    BalasPadam
  5. Charlie Hebodo tak pernah dicadangkan untuk menjelaskan kebiadabannya kepada ummah kerana terang-terang apa yang Charlie buat bukanlah amalan yang direstui seantero dunia. Apapun demi wang, Charlie sanggup buat apa saja. Bagi Charlie wang adalah segala-galanya. Sampai kesudah tiada keinsafan datang menerusi beliau atas perbuatan dan keterlanjuran. Dalam kes lokal (peguam liberti), ia bukan tentang bisnes dan wang tetapi "serangan" BERTERUSAN terhadap sebuah entiti pada skala yang boleh menimbulkan persepsi DAN syakwasangka iaitu: pihak yang menyerang ada sentimen dan agenda tersorok.

    BalasPadam
  6. TAK SANGKA PULAK RUPA RUPA NUA MEN, PEN,NI ADA MENTALITI BENGAP CAMPUR PENAKUT.SERONOK CINA BANGSAT PERASAN OMPUTIH NI DAPAT PROMOTE DIRI SECARA PERCUMA

    BalasPadam