Ahad, 18 Januari 2015

Jurucakap Kuil Ajer..!


Nak diapakan..! kuasa kat tangan dia la katakan..! Sejak bila pula kita pertikai kuil boleh merosak akidah..! Yang kita pertikai ialah bagaimana sebuah pusat pentadbiran Islam moden mesti berkongsi anutan agama dengan orang lain..! Kita bina masjid kerana Islam sebagai Agama Persekutuan yang termaktub didalam Perlembagaan...!

Sementara agama lain bebas untuk diamalkan oleh penganut agama mereka selagi tidak mengembang dan menyebarkan kepada umat Islam..! Jadi buat apa terhegeh hegeh nak bina dalam lingkungan rasmi pentadbiran dan kerajaan kita..!

Tak cukup lagi ke pokok besar, busut, corner, simpang dan banyak lagi tempat yang mereka pacak untuk dijadikan tempat penyembahan mereka..! Tapi kalau Menteri dah suka..! dah  meleleh leleh air liur nak jadi pelindung dan penglima kepada mereka kita nak buat macam mana..! 

Sekadar jadi jurucakap ajer laa..!

Lu Fikir La Sendiri!!!

Menteri Wilayah Persekutuan Datuk Seri Tengku Adnan Mansor hari ini membidas kumpulan pendesak Melayu Perkasa yang sebelum ini mempersoalkan pembinaan kuil Hindu di Putrajaya dengan menegaskan ia tidak akan memesongkan akidah umat Islam di sana.
Beliau menggesa Perkasa untuk tidak lagi membangkitkan isu mengenai pembinaan kuil Sri Lalitambikai Alayama kerana projek tersebut sudah lama diluluskan Putrajaya.
"Kita banyak membina kuil sebelum ini, dan sebuah lagi di Putrajaya tidak akan mengubah keseluruhan populasi penduduk Hindu," kata Tengku Adnan selepas melancarkan projek pembangunan rumah baru di Sungai Besi pagi tadi.

9 ulasan:

  1. TAK PA LER DIA JAWAB DEPAN ALLAH NANTI KERANA MEMBIARKAN TEMPAT MELAKUKAN SYIRIK DI BINA DIKAWASAN UMAT ISLAM

    BalasPadam
  2. kalau isunya adalah pemesongan:

    1. antara hiburan terus, TV, sains, ekonomi, politik, pelancongan, yang mana satu lebih kuat kuasa pemesongannya?

    2. antara kuil, candi, gereja, tugu, piramid dan busut, yang mana satu lebih kuat kuasa pemesongannya.

    kalau 1 dan 2 dapat dikenal pasti secara saintifik akan kebenarannya.

    selebihnya, dalam era dan teknologi sekarang ini, elemen pemesongan berada di mana-mana justeru penumpuan usaha bukanlah terhadap elemen pemesongan tetapi peningkatan daya tahan terhadap pemesongan.

    BalasPadam
  3. Ni satu lagi menteri yg aku tak suka..

    BalasPadam
  4. bina la kuil di satu kwsan yg penghuni majoriti nya adalah penganut agama hindu..

    itu baru lah sesuai dgn tempatnya..

    ini tidak.. dikawasan yg majoriti nya adalh melayu yg beragama islam.. didirikan pulak kuil sebesar itu..

    menteri harus fikirkan kembali keputusan yg tlh dibuat sebelum ini..

    BalasPadam
  5. masjid x pulak buat dewan yg muat 10 000 org...
    masih ada keraguan pembinaan kuil yg mega... x lojik akal...

    BalasPadam
  6. Gereja mega dah ada, kuil mega pun ada. Kenapa menteri Melayu begitu bangga dengan adanya tempat ibadat orang kafirni ?

    BalasPadam
  7. Nipis sungguih iman kita orang melayu, sampaikan kuil dan gereja depa buat dekat ngan tempat kita pun kita risau terpesong akidah. Kalau iman kita kepada Allah Yang Maha Esa tebal dan kukuh, buatlah tempat ibadah sebesar manapun, takkan goyah. Jangan jadi bodoh.

    BalasPadam
  8. Ku nan nk bawa pembesar2 asing yg dtg melawat besok ke kuil tuu...dgn harapan lagi ramai pelancong keling dtg ke putrajaya...

    BalasPadam