KUALA LUMPUR, 10 Januari:

Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (PERKASA) akan menyerahkan surat menuntut penjelasan kepada tiga individu yang telah menuduh pertubuhan badan bukan kerajaan (NGO) itu sebagai sangat ekstremis (pelampau), malah tindakan saman turut dipertimbangkan terhadap ketiga-tiga individu terbabit.
Presidennya, Datuk Ibrahim Ali hari ini berkata, mereka yang akan diberi surat itu ialah jurucakap kumpulan 25 tokoh Melayu profesional (G25) Datuk Noor Farida Ariffin, Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Tan Sri Joseph Kurup dan Tan Sri Robert Phang dari sebuah NGO Cina.
“Saya sudah minta peguam saya keluarkan tiga notis kepada mereka.
“Bila notis itu keluar, saya mahu tengok jawapan mereka, apa peguam mereka akan jawab.
“Dari situ saya akan putuskan (sama ada) untuk failkan ke mahkamah seterusnya,” katanya.
Menurut Ibrahim, tiga individu terbabit telah membuat kenyataan mengatakan PERKASA ekstremis menerusi sebuah akhbar.
“Apa asas mereka mahu menuduh PERKASA ekstremis? Mengapa mereka tak tuduh NGO lain bukan Melayu dan bukan Islam yang selantang PERKASA? Kenapa tak sebut?
“Saya mahu mereka ke mahkamah buktikan PERKASA ekstremis. Apa buktinya sehingga Perkasa lekat dengan label itu?” tegas beliau pada satu sidang media di Kuala Lumpur, Sabtu.
Biar kurap dan sekutunya menggaru garu..! biarkan..!
Lu Fikri La Sendiri!!!