Sabtu, 31 Januari 2015

Dalang Di Sebalik Kudeta Dalam MIC..!


Politik seperti gambar di atas ni tidak wajar dibenarkan wujud dan berlaku didalam negara..! Ia mencerminkan politik ganas dan tidak bertamadun sedangkan kita hidup dengan rukun dan damai penuh dengan adab dan susila..!

Benar bahawa tiada kejadian yang tidak diingini berlaku dan Saravanan merupakan pemilik berlesen senjata api berkenaan namun tindakan dan perlakuan sedemikian amat bertentangan dengan budaya politik orang Malaysia..! Pemimpin jangan bersikap sedemikian..! Tak manis dan tak bersusila..!

Satu perkara yang boleh dilihat seminggu dua ni..seakan akan media massa dan media elektronik menghalakan senjata mereka kepada G Palanivel tanpa memberikannya peluang berhujah..!

Semua hujah dan desakan datang dari satu pihak dan dihidangkan ke khalayak melalui tv, radio dan suratkhabar..! Seakan ada satu gerakan menjatuhkan G Palanivel..! Seakan ada satu gerakan kudeta yang sedang dibuat..! benarkah?

Mujur PM dan TPM telah memberikan respond mereka...

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata beliau dan timbalannya, Tan Sri Muhyiddin Yassin akan mencari formula
terbaik dalam usaha menyelesaikan kemelut MIC.
    
Najib yang juga Pengerusi Barisan Nasional (BN) menarik perhatian bahawa MIC telah menerima saranannya supaya pihak bertelagah menghormati moratorium untuk sementara.
    
"MIC merupakan rakan kita yang penting dalam Barisan Nasional. Kita memerlukan sebuah MIC yang kukuh dan boleh bantu kita dalam semua aspek," katanya kepada pemberita hari ini.
    
Najib yang juga Presiden UMNO berkata demikian selepas mempengerusikan mesyuarat Majlis Tertinggi UMNO di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di Kuala Lumpur hari ini.
    
"Kita tengah tengok formula yang baik-baik," tegas Najib.

APa yang kita mahu ialah kesetabilan didalam MIC..! kalau G berundur boleh membantu menguatkan MIC..! sila..! kita alu alukan..! Jangan ada yang berkira kira mengaut laba dari kemelut yang berlaku didalam MIC..!

Jangan kita benarkan berlaku kudeta didalam parti komponen BN kerana tidak mustahil ianya boleh berjangkit kepada parti lain selain MIC..! Jangan sampai ada tangan hitam yang sedang mengatur barisan kepimpinan parti komponen yang akhirnya menghancurkan MIC dan seterusnya komponen dari dalam..! Masa itu kita tak perlukan pembangkang untuk menghuruharakan BN..!

Kena berhati hati..! Najib jangan sesekali benarkan kudeta berlaku didalam MIC kerana kalau Najib merestuinya...jangan heran kalau UMNO belajar dari MIC dan melakukan perkara yang sama keatas Najib apabila sampai masanya kelak..! Najib tentu tak suka dan tak gemar dengan keadaan begitu..!

Jadi...jangan terlebih lajak dari laju..kerana ada yang sedang memerhati..!

Lu Fikir La Sendiri!!!

4 ulasan:

  1. KECOH SUNGGUH......PRU PUN RAMAI TERBONGKANG......NAK TUMPANG SEMANGKOK JER TU......

    BalasPadam
  2. Anwar ibrahim pun sama bawa bodyguard siap acu pistol ancam mahu tembak orang

    BalasPadam
  3. Anwar ibrahim pun sama bawa bodyguard siap acu pistol ancam mahu tembak orang

    BalasPadam
  4. Anwar ibrahim pun sama bawa bodyguard siap acu pistol ancam mahu tembak orang

    BalasPadam