Isnin, 17 Ogos 2015

HOT ~ Duit Derma Di Bawa Keluar Ke Singapura..?


Baca, faham dan nilaikan...


Najib pindahkan RM2 bilion kepada Tanore Finance Corporation, kata Sarawak Report


sarawakk-repo-1
BANGI, Ahad – Portal berita kontroversi yang banyak mendedahkan skandal 1Malaysia Development Berhad (1MDB) dan wang RM2.6 bilion yang masuk ke akaun peribadi Perdana Menteri, Sarawak Report, kali ini mendedahkan butiran pemindahan semula wang dari akaun Perdana Menteri ke akaun sumber asalnya.
Portal berkenaan mendakwa dimaklumkan bahawa AS$650 juta (RM2 bilion) dipindahkan dari akaun peribadi Datuk Seri Najib Razak di AmPrivate Bank di Kuala Lumpur ke akaun Tanore Finance Corporation (BVI) di Falcon Bank Singapura pada hari akaun di AmPrivate Bank ditutup 30 Ogos 2013.
Tanore Finance Corporation adalah syarikat yang memindahkan AS$681 juta ke dalam akaun Najib di AmPrivate Bank bernombor 2112022009694 pada awal Mac 2013, kata Sarawak Report.
Bulan lalu, Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) menyekat portal Sarawak Report mengikut Seksyen 263(2) Akta Komunikasi Dan Multimedia 1998 kerana dianggap boleh mengganggu-gugat dan memudaratkan keselamatan negara.
Tindakan itu diambil kerana portal yang kerap memdedahkan maklumat sulit mengenai kes 1Malaysia Development Berhaad (1MDB) didakwa melanggar peruntukan Seksyen 211/233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998.
Dalam laporan yang disiarkan semalam, Sarawak Report berkata, penjelasan ini sekali gus menjawab isu yang dibangkitkan oleh bekas Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin, mengenai baki wang RM2.6 bilion yang Najib dakwa sebagai derma untuk dana politik diberikan oleh penderma dari Timur Tengah.
“Bagaimanapun, ia menimbulkan banyak persoalan serius kepada Perdana Menteri, termasuk apakah hak beliau untuk memindahkan wang itu yang didakwanya sebagai dana parti, ke luar negara dan kenapa wang ini didapati dicampur dengan jutaan ringgit lain yang ada di dalam akaun peribadi Najib bernombor 2112022009694 itu,” kata laporan itu.
Untuk ini, tiada penjelasan diberikan bagi menjustifikiasikan bagaimana sejumlah besar wang ‘rahsia’ boleh didermakan secara sah mengikut undang-undang, dengan kaedah apa dan untuk tujuan apa.
2 Julai lalu, Sarawak Report dan akhbar kewangan antarabangsa The Wall Street Journal (WSJ) mendedahkan siasatan Pasukan Petugas Khas mendapati Tanore Finance Corporation melakukan dua pemindahan wang ke dalam akaun peribadi Najib di AmPrivate Bank berjumlah AS$681 juta pada 21 dan 25 Mac 2013.
Akaun Tanore Finance Corporation yang digunakan dalam urusan ini adalah di Falcon Private Bank di Singapura, yang mana bank ini dimiliki oleh syarikat Abu Dhabi, Aabar, yang menandatangani kerjasama strategik dengan 1MDB berjumlah RM18 bilion, sehari sebelumnya.
Najib kemudian mengancam untuk menyaman WSJ berhubung pendedahan itu. Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) kemudian mengesahkan mengenai pemindahan wang itu, tetapi menyatakan bahawa wang berkenaan adalah ‘derma’ dari individu tidak dikenali di Timur Tengah.
Sarawak Report yang menganggap ‘penderma rahsia’ itu adalah pemilik Tanore Finance Corporation berkata, agak menghairankan kenapa Najib mesti mengosongkan akaunnya dan memasukkan semula ‘derma’ itu ke akaun Tanore Finance Corporation selepas pilihan raya.
Pihak berkuasa kewangan Singapura telah mengesahkan mereka membekukan dua akaun dipercayai di Falcon Private Bank, dalam usaha menyiasat kes 1MDB.
Bank berkenaan mengumumkan mereka memberi kerjasama berhubung siasatan itu, Sementara itu, beberapa akaun bank yang tidak dinyatakan di Kuala Lumpur juga dibekukan berkaitan siasatan itu.
Portal lain mengesahkan bahawa Perdana Menteri berada di Singapura pada pertengahan Julai lalu dalam rangka lawatan empat hari di Singapura, yang mana ketika berada di sana beliau dikatakan berusaha supaya pembekuan akaun berkenaan dibatalkan, tetapi gagal.
Menurut Sarawak Report, rakyat Malaysia dan ahli Umno kini boleh bertanya bagaimana Perdana Menteri dibenarkan untuk memindahkan sejumlah wang yang besar dari akaun peribadi, selain perbelanjaan dalam pilihan raya.
Adakah beliau menerima lebih banyak lagi derma rahsia atau adakah Perdana Menteri memiliki wang peribadi yang dicampur aduk dengan ‘derma’ itu?
Dalam kes lain, bagaimana Perdana Menteri memperoleh wang tunai berjumlah jutaan ringgit dan bagaimana semua wang itu boleh dimasukkan ke akaun peribadi atau akaun rahsia dan sekarang ini telah dinyatakan sebagai wang ‘derma’ untuk dana parti.
Sumber memberitahu Sarawak Report bahawa selain akaun di AmPrivate bank, ada sekurang-kurangnya dua lagi ‘bantuan’ membabitkan sejumlah wang dalam tempoh 2013 – satu melalui Arab Saudi dan satu lagi melalui Dubai.
Sarawak Report mendakwa mereka diberitahu bahawa sejumlah wang yang dimasukkan dalam tempoh sebelum pilihan raya itu sesuatu yang mengejutkan iaitu melebihi satu bilion dolar Amerika.
Di mana dalam kes ini ianya adalah sesuatu yang luar biasa dan tidak sesuai apabila Peguam Negara yang baru dilantik mengumumkan bahawa Pasukan Penyiasat Khas menyiasat kes 1MDB, dibubarkan.
Sementara itu, Sarawak Report juga melaporkan bahawa bukti mula muncul menunjukkan wang itu diserahkan secara peribadi oleh Najib kepada pemimpin Umno, bukan saja sebelum pilihan raya malah selepas itu, termasuk sejumlah bayaran yang besar kepada Ahli Parlimen.
Wang dalam bentuk cek itu diserahkan kepada penyelaras parti oleh Najib, yang diambil dari akaun AmPrivate bernombor 2112022009694.
Kebanyakan penerima sudah membuktikan bahawa mereka adalah antara penyokong kuat Najib dalam krisis yang berlaku sekarang.
Mereka termasuk Pengerusi Kelab Penyokong Umno, Datuk Shahril Abdul Samad, yang menerima RM1 juta selepas pilihan raya dan Timbalan Menteri Kewangan, Datuk Ahmad Maslah yang menerima RM2 juta dalam bentuk cek.
Ini mengesahkan bahawa wang ‘derma’ yang diterima itu telah digunakan, tetapi menimbulkan banyak persoalan mengenai bagaimana Perdana Menteri menggunakan kebanyakan wang itu selepas pilihan raya.
Sarawak Repot juga mendakwa siasatan ke atas dokumen Tanore Finance Corporation di Kepulauan British Virgin mengesahkan syarikat itu telah ditutup pada April tahun lalu.
Apakah kenyataan ini membawa maksud duit lebih dari 2.6 bilion???
Banyaknya..! dari siapa? dari mana? untuk apa?
Lu FIkir La Sendiri!!!

22 ulasan:

  1. Kena kencing lagi dengan Sarawak Report. Ada juga yang percaya. Kesian

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak dapat dipastikan ,siapa yang kenching dan siapa yang dikenchingkan .
      Semua penyiasatan sudah tergendala ,atau dengan lebih tepat digendalakan dan tidak diketahwai akan ada penhujongnya.

      Yang jelas yang menyasiat pulak dipersalahkan ,atau dikatakan bersalah..

      Tampa disedari kita semua akan lupa .

      Padam
    2. Yup aku percaya dan mmg percaya SELAGI..Najib tidak membentangkan bukti2 cash flow, serahan cek etc dari akaun 'dermanya'.
      Rakyat juga tengah tunggu akan pembentangan penyata kewangan Umno bagi 2013 yang cuba dikaitkan dgn derma akaun peribadi
      Najib jgn lagi nak berklise, nak berbelit cakap suruh pembangkang istihar sama dana yg mereka terima
      Rakyat dah tau. Memang dah lama tau, dana politik puak pembangkang, terutama PKR dan DAP, banyak dari Yahudi dan tangan2 yg nak lunyaikan negara dan Islam.
      Tu sebab kita takut, derma berbilion ni benarkah dari sumber yg baik. Asia Barat diketahui adalah pengkalan aktif CIA, KGB,MOSSAD,M16 dan terbaru IS.
      Siapa tahu agenda puak2 ni, tambahan ada yg mengaitkan Najib ni cenderung ke arah Barat dan Barat sentiasa mencari peluang utk 'menjajah' rantau Asia Tenggara dlm persaingan demografi ekonomi dan politik antarabangsa. Tambahan lagi, China , Korea dan Jepun memang telah bangkit dan punya hubungan sangat baik di rantau ini.

      Selama ni aku skeptikal dan prejudis dgn laporan dan berita dari pembangkang. Cerita ttg keborosan family PM, komisen2, cincin jutaan rm Rosmah, juga kaitan kes Altantuya.

      Bila SPRM sahkan mmg ada 2.6b masuk dlm acc Najib, Allah sahaja yg tahu, dan aku sentiasa berdoa Allah selamatkan Malaysia
      Paling penting, segala lsporan dan berita ini biarlah cuma jadi penglipurlara ,dan tiada kaitan dgn 2.6b pun
      Kalau ada, Naau zubillah min zalik

      Padam
  2. assalam. ADAKAH NAJIB YG BERMASALAH ATAU MEREKA YG MENCIPTA MASALAH...berhati2 dgn ajen dajal. Gunakan kekuatan iman & minda anda utk menghadapi ujian keimanan ini..teringat kisah aisyah rha difitnah sampaikan sahabat nabi pun terkesan dgnnya.

    BalasPadam
  3. Ramainya orang dengki bila ada orang dari parti Melayu dapat banyak duit derma. Bila tiada duit kena hina pula kononnya kalau tiada duit macam mana nak berkhidmat untuk rakyat dan berangan nak jadi pemimpin tapi duit pun tak dak. Itulah sikap orang Melayu apabila banyak duit dipersoalkan puncanya tapi bila tiada duit atau duit tak berapa nak cukup dihinanya pula.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
  4. bugis mne ada keturunan pahlawan... keturunan lanun ade laaa..... nie tgh melanun la nie...sejarah x pernah menipu, bugis mmg lanun....

    BalasPadam
    Balasan
    1. JILAKA punya MULUT-MULUT JUBOQ BABI RASIS DAPBANGKAI/PKRHOMO!

      TANGKAPkit-SIAL/gong eng BANGKAI BABI!

      Yg. akan diKUBURkan dan diTERAJANG adalah si PENYAMUN/PENGGANAS/LANUN-pENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKAI BABI-amat-SIAL-si EJEN/KULI YAHUDI ZIONIS-no-1!

      OI si puak KEPARAT BANGKAI BABI ANTI-ISLAM/MELAYU, jangan lu nak MENYAMAQlah oi si PENAKUT-PENAKUT! lu punya ekoq-ekoq BANGKAI BABI ni diBAYAQ si TERORIS-TERORIS PENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO utk.”copy paste” komen-BANGANG memanjang aahhh?! Lu manyak LAHAP itu KANGKANG BABI aaahhh?!!

      Apahal puak BABI lu asyik nak MENYIBUK psl. UMNO dan YAB PM BUMIPUTERA Islam/Melayu kami aahhhh - tapi TAK tak pula lu nak TERLOLONG psl. kitSIAL dpt. habuan BERATUS JUTA masuk akaun peribadi dia dr. PAPSingaPORK tu serta dana DAPBANGKAI BABI dari JUDI/PELACURAN HARAM dan si YAHUDI ZIONIS - di http://theunspinners.blogspot.com/2015/08/bila-dap-pkr-suaram-dan-bersih-nak-akui.html , Bila DAP, PKR, Suaram dan Bersih nak akui terima dana dari judi haram, PAP dan CIA?, Posted by The Unspinners at 8/02/2015!

      Mahupun NGO-NGO/media-media KERBAU-KERBAU ekoq-ekoq BANGKAI BABI yg.dok MEMBIAK kat JAMBAN TERORIS-TERORIS PENDATANG KAPIRDAJAL PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNORASIS-EJEN/KULI-CIA-NATO/ZIONIS-MOSSAD/FREEMASON-PEROMPAK/PENJENAYAH/PERASUAH- no 1 - yg. dpt. DANA BERJUTA termasuk dr. REJIM-REJIM PENGGANAS Barat-Zionis/ISrael-CIA-Mossad - yg. sampai nak MENGGULINGkan YAB PM BUMIPUTERA Islam/Melayu, UMNO/mana-mana institusi BUMIPUTERA dan KERAJAAN kami di NEGARA ISLAM kami ni (di http://alamijiwaparadox.blogspot.com/2015/08/yahudi-laknaktullah-hulur-bantuan-untuk.html , YAHUDI LAKNAKTULLAH HULUR BANTUAN UNTUK JAHANAMKAN MALAYSIA!!, USAHA SEKUTU ISRAEL UNTUK PERALIHAN REGIM DI MALAYSIA DENGAN SALURAN DANA BERJUTA DOLLAR KEPADA PAKATAN RAKYAT?, August 03, 2015)!

      Jadi baik PI MAMPOS lu punya ekoq-ekoq BANGKAI BABI kat JAMBAN TERORIS-TERORIS PENDATANG KAPIRDAJAL PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNORASIS- EJEN/KULI- CIA-NATO/ZIONIS-MOSSAD/FREEMASON-PEROMPAK/PENJENAYAH/PERASUAH- no 1!

      Padam
  5. Kenapa Singapura terbabit dalam kes ni..tak Indon ,thailand atau filipina..rasanya ada yg tak kena lebih2 lagi pemimpin kita ni lemah peribadi...sebab tu musuh galak nak hancurkan negara. Pemipin yg tiada integriti perlu di singkirkan...

    BalasPadam
  6. Soalan - betul ke RM2.6B masuk ke akaun peribadi Najib?
    Jawapan - terlalu banyak versi ... nak pilih pun tak tahu....

    BalasPadam
    Balasan
    1. kan najib dah bagitau ia dana

      Padam
  7. Pahlawan bugis tampa isa,inilah jadinya..

    BalasPadam
  8. Si BETINA omputih-KEPARAT S.Repot (yvg. patutnya diHARAMkan selamanya masuk M'sia kita ni) disyaki DALANG belakang kumpulan PENGGANAS-PENGGANAS ANTI-BUMIPUTERA Islam/Melayu dari puak PENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO ini, yg. termasuk puak PENGGANAS PEMISAH Sabah/Sarawak - yg. adalah si EJEN/KULI-rejim-rejim PENGGANAS Barat/NATO-ISrael/Zionis, yang memang nak MEMISAHkan Sabah/Sarawak yg- kaya minyak/gas, dari Malaysia dan diGABUNGkan dgn. SingaPORK-pusat-CIA-MI6/Mossad/NATO di Asia Tenggara (lihat di http://rainbowoftruth.blogspot.com/2009/09/singapore-israel-love-affair.html, THE SINGAPORE ISRAEL LOVE AFFAIR, September 2, 2009)!

    Dan BETINA ni juga sebenaqnya adalah adik ipar kpd. bekas PM UK yg. amat pro-ISrael/Zionis, Gordon Brown yg. terlibat bersama Blair utk. melancarkan perang Iraq yg. telah menyebabkan BERJUTA Bumiputera Arab Islam Iraq diBUNUH/diROMPAK/diPERKOSA dgn. amat KEJAM dlm. GENOSID oleh tentera PENGGANAS US/UK – lihat di http://www.whale.to/b/bollyn.html , How Mossad Controls Our Political Parties, by Christopher Bollyn, 25 October 2008:

    lihat di http://www.whale.to/b/bollyn.html , How Mossad Controls Our Political Parties, by Christopher Bollyn, 25 October 2008:

    ……MOSSAD CONTROLS BRITAIN

    The evidence indicates that Israeli intelligence has near complete control of the leading political parties in Britain and the United States. While the Zionist political controllers in London and Washington are well known to the owners of the mass media, discussion of the subject of Zionist or Israeli control of the parties is censored in the media outlets they control. This censorship illustrates how Zionist control of the media serves to deceive the people and cause extreme harm to the nations.

    Specific examples of the current pro-Israel bias in the mass media would include the media's unquestioning support of the 9-11 cover-up, the costly and disastrous wars in Iraq and Afghanistan, and the trillion dollar "bail-out." The complete lack of transparency in U.S. elections and discussion of the secretive private companies that run our elections are also censored subjects.

    The utterly fraudulent Zionist construct called the "War on Terror" and the illegal wars in Iraq and Afghanistan have all been designed and forced onto the American and British nations by Zionists who control the political systems of London, New York, and Washington.

    In Britain, the two political leaders who have promoted and supported the Zionist agenda and wars of aggression are Tony Blair and Gordon Brown. Their Zionist paymasters and handlers are not hard to discern, although they are never discussed in the media in such terms……

    Nek Tempoyak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nek Keparat ni pun agen Yahudi kerana membela Pemimpin yang telah dibeli dan dibela Yahudi laknatullah...jilake punya Nen Keparat Haramjadah

      Padam
    2. JILAKA punya MULUT-MULUT PELAHAP JUBOQ BABI-si EJEN/KULI YAHUDI ZIONIS-no-1!!

      TANGKAPkit-SIAL/gong eng BANGKAI BABI!

      Yg. akan diKUBURkan dan diTERAJANG adalah DAPBANGKAI BABI-amat-SIAL-si EJEN/KULI YAHUDI ZIONIS-no-1!
      Oh si TERORIS-TERORIS BABI HOMO SIAL DAPBANGKAI BABI/PKRHOMO asyik GERTAK nak BUNUH & PERKOSA Nek Tempoyak dan juga mak serta bapak dia yg bekas ASKAR; serta asyik HINA YAB PM BUMIPUTERA Islam/Melayu kami dgn. penuh KEJI – ya, inilah MENTALITI si PENYOKONG DAPBANGKAI BABI/PKRHOMO!

      Dan si puak HOMO BABI ni MAKI dgn. LUCAH, mak nek Tempoyak apasal - mak lu yg. LAHIRkan si amat-KEPARAT- BANGKAI BABI-PORNO HOMO-PEROGOL-PEMBUNUH mcm. lu apahal pula?!Lu manyak LAHAP itu JUBOQ BABI aaahhhh?!!

      Jadi baik lu PI MAMPOS lu punya ekoq-ekoq BANGKAI BABI kat JAMBAN TERORIS-TERORIS PENDATANG KAPIRDAJAL PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNORASIS-EJEN/KULI-Barat/Yahudi ZIONIS/FREEMASON-PEROMPAK/PENJENAYAH/PERASUAH-no-1!

      Padam
  9. S.Repot-BANGKAI BABI ni juga sedg. PANIK, nak MENGALIH perhatian dr. . SPRM/PDRM utk. menyiasat kitSIAL dpt. habuan BERATUS JUTA yg. masuk akaun peribadi dia dr. PAPSingaPORK serta puak DAPBANGKAI BABI yg. mendpt dana dr. JUDI/PELACURAN HARAM dan si YAHUDI ZIONIS!

    MahupunNGO-NGO/media-media KERBAU-KERBAU ekoq-ekoq BANGKAI BABI yg.dok MEMBIAK kat JAMBAN PENDATANG KAPIRDAJAL TERORIS-TERORIS PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNORASIS-EJEN/KULI-CIA-NATO/ZIONIS-MOSSAD/FREEMASON-PEROMPAK/PENJENAYAH/PERASUAH- no 1 - yg. dpt. DANA BERJUTA termasuk dr. REJIM-REJIM PENGGANAS Barat-Zionis/ISrael-CIA-Mossad; yg. sampai nak MENGGULINGkan YAB PM BUMIPUTERA Islam/Melayu, UMNO/mana-mana institusi BUMIPUTERA dan KERAJAAN kita di NEGARA ISLAM kita ni!
    Lihat artikel amat BERNAS ini dr. blog The Unspinners, di - http://theunspinners.blogspot.com/2015/08/bila-dap-pkr-suaram-dan-bersih-nak-akui.html:

    Bila DAP, PKR, Suaram dan Bersih nak akui terima dana dari judi haram, PAP dan CIA?

    Posted by The Unspinners at 8/02/2015

    Satu cadangan Dato Najib yang baik.

    DAP beranikah dedahkan jumlah yang Pap Spore beri.

    Pernah kami dedahkan Kit Siang "cuti" duit sumbangan Pap masuk akaun sendiri sejumlaj RM150 juta yang disimpan dalam akaun bank di luar negara.

    Kini DAP membina dana perang untuk pilihanraya dari kegiatan judi haram. Maka inilah sebab Dato Zahid mahu dibenteras kegiatan haram DAP yang merosakkan masyarakat serta alif ba ta.

    PKR pula memang diketahui ramai duìt dari Soros dan US Covert Op.

    ……BERSIH Chairperson Maria Chin Abdullah, denied yesterday (pic) that they are being funded by NED - only by the NDI and the OSI.

    The NED, the overt arm of the CIA, is widely suspected of "regime change" activities and protecting USA interests overseas - hence the virulent denial by BERSIH that it is NED funded.

    Who wants to be accused of receiving funds from a group known to subvert democracy and cause (many times, violent) regime change, right?

    Ukraine, China and all the Arab Spring countries can tell you all about the NED,

    Unfortunately, what BERSIH did not tell you is that the funds from NDI comes from NED! NED itself says (http://www.ned.org/about/faqs/) it has a "special relationship with four core U.S. grantees that represent the building blocks of a democratic society" - one of it is the "NATIONAL DEMOCRATIC INSTITUTE FOR INTERNATIONAL AFFAIRS (NDI)" "

    "Each of these four grantees receives an equal portion of NED’s grant budget – and each program is carefully developed with NED program staff and approved by NED’s board of directors, just like any other grantee.".

    This means that 25% of NED's annual grant budget given by the USA govt is given to the NDI, which then funds BERSIH.

    As for the OSI (Open Society Institute) mentioned by BERSIH, it is now known as the Open Society Foundation (OSF). https://en.wikipedia.org/wiki/Open_Society_Foundations It was founded by George Soros in 1993 and was reported to have spent USD11 billion (RM41b) so far on the same goals as NED.

    (George Soros' foundations also owns 29% of MalaysiaKini)

    In fact, both organizations are closely linked and normally works together. There is much information and proof about their close collaboration……

    Nek Tempoyak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. dan YAHUDI juga sudah pegang telor Bapok Boogeese Tadaqteloq...tu pun Nek Keparat tak taw ker...

      Padam
    2. JILAKA punya MULUT-MULUT PELAHAP JUBOQ BABI-si EJEN/KULI YAHUDI ZIONIS-no-1!!

      TANGKAPkit-SIAL/gong eng BANGKAI BABI!

      Yg. akan diKUBURkan dan diTERAJANG adalah DAPBANGKAI BABI-amat-SIAL-si EJEN/KULI YAHUDI ZIONIS-no-1!

      OI si PENDATANG TERORIS-TERORIS amat-KEPARAT-ANTI Islam/Melayu (punya PENAKUT jadi PENYAMAQ pula tu) memang puak KEPARAT GILABABI! lu punya ekoq BABI ni diBAYAQ si TERORIS PENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO utk.”copy paste” komen-BANGANG memanjang aahhh?!

      Apahal lu si PENAKUT-nak-MAMPOS, asyik nak TUTUP mulut Nek Tempoyak aaahhhh?! lu punyak otak PENGGANAS aaahh...., itu mcm-si ANJING KURAP-manyak-NANAH si puak PENDATANG PENGGANAS-PENGGANAS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO-EJEN Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH- no 1!!

      Lu manyak LAHAP itu KANGKANG BABI aaahhh??! Apa yg. si TERORIS-TERORIS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI BABI/PKRHOMO-PENGECUT ni TAKUT sgt. apa yg. Nek Tempoyak TULIS, sampai mcm. si TERORIS BABI HOMO SIAL, GERTAK nak BUNUH & PERKOSA dia dan mak serta bapak dia yg bekas ASKAR? Dan yg . lu nak MAKI dgn. LUCAH, mak nek Tempoyak apasal - mak lu yg. LAHIRkan si amat-KEPARAT- BANGKAI BABI-PORNO HOMO-PEROGOL-PEMBUNUH mcm. lu apahal pula?!Lu manyak LAHAP itu JUBOQ BABI aaahhhh?!!

      Yg. lu si puak TERORIS-TERORIS nak paksa YAB PM BUMIPUTERA ISLAM/Melayu kami letak jawatan sewenangnya apasal dan TUMBANGkan KERAJAAN kat NEGARA ISLAM kami ni - lu ingat kami MAJORITI dari BUMIPUTERA Islam/Melayu yang pilih YAB PM dan KERAJAAN kami ni, KULI-KULI lu, oi si KEPARAT PENGGANAS-PENGGANAS PENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO!!

      PI MAMPOS lu punya ekoq-ekoq BANGKAI BABI kat JAMBAN TERORIS-TERORIS PENDATANG KAPIRDAJAL PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNORASIS-EJEN/KULI-Barat/ZIONIS/FREEMASON-PEROMPAK/PENJENAYAH/PERASUAH-no-1!

      Padam
    3. Tk inilah bahasa bumiputra melayu islam. Amat canggih, teruskan, siapa boleh tutup bau bangkai busuk. Kasihan kepada guru dan kedua orang tuanya. Hari- himpun pahala dengan bahasa yang yang diredhai allah. Hahaha

      Padam
  10. Woiii Nek Tempoyak Ma Ka Hai

    Lu Manyakk Lahap Najib Punya Telo Arrgghh!!.. Lu Manyakk Lahap Rosmah Punya Kangkang Arrgghh..Lu Memang Pelahap.Bangang Arghhh..


    NEK TEMPOYAK SI BONGOK KEPARAT
    SIANG MALAM MULUT RABAK CAM LAHANAT
    CHAMPION MENJILAT JIBBY MUSIBAT
    KOMEN NEK CIBAI CAM TAIK PALAT

    BalasPadam
    Balasan
    1. sudah tukar nama lho...bukan Nek Tempoyak lg...tapi Nek Keparat...

      Padam
  11. nampak mcm singapore dah pegang telor Jibby..ha.ha..

    BalasPadam