Sabtu, 1 Ogos 2015

Patut La Kurang Ajar..!


Kita boleh faham kenapa orang mengampu, menjilat..! Lebih lagi kalau yang diampu tu orang yang memberikannya tempat, kerusi, kuasa dan keseronokan hidup..! Ampu la..! kita pun tak heran..!

Tapi dalam mengampu pun jangan sampai biadap dan kurang ajar..! Hujah la dengan bernas..! hujah la dengan waras..! Kalau setakat berhujah macam budak tak sekolah...lebih baik diam..! 

Kes Saidin Thamby boleh dijadikan rujukan..! kenapa beliau dihukum penjara..! hanya kerana cek atas nama beliau dan masuk ke dalam akuan beliau..! Jerat tak pernah lupa pelandok..! Cuma sekarang ni jadi masaalah kerana jerat boleh ditukar tukar dan diubah ubah..!

Bercakap benar salah..! menyoal salah..! Mereka dituduh sebagai pengkhianat..! yang betul ialah mengampu dan menjilat walaupun terang terang salah..! Yang pandai membodek lah pembela rakyat bukannya pengkhianat..! Tak ke gila namanya..!

Cukup la rakyat diperbodoh dan di kelirukan..!

Ermm..yang khianat jantina nak panggil apa?

Lu FIkir La Sendiri!!!

3 ulasan:

  1. hahah saya pun keliru patutnya pepatung Barbie atau teddy bear kat belakang tu tapi patung aksi. Bruce Lee pun ada. Mungkin dah keliru dari zaman remaja ni.........

    BalasPadam
  2. Nampak sangat dah desperate takde modal! Korang jugak yg men jilat ambiga lgbt sekarang...imam korang berdemo nak jatuhkan kerajaan!

    Kau dah hilang penglihatan sbb taksub dgn firaun...

    BalasPadam
  3. Patut dia ni jadi menteri pertahanan...tengok gaya macam komando

    BalasPadam