Khamis, 27 Ogos 2015

Tun M Akan Di Penjara..?


Terdesak..! suasana terdesak akan menyebabkan manusia hilang kewarasan hingga sanggup melakukan sesuatu diluar norma kehidupan normal manusia..! 

Itu sebab mampu dan tergamak mengarah pegawai kerajaan membuat tuduhan palsu..akhirnya kerana tuntutan dan desakan tidak dipatuhi maka pegawai terbabit ditukarkan..! Itu la realiti politik hari ini..!

Namun kenyataan Tun M yang terbaru ni pasti membuatkan si terdesak tersedak sedak..!

Layan...

DERMA 2.6 BILION

1. Dato’ Sri Najib dan penyokong-penyokongnya perlu berhenti untuk cuba meyakinkan rakyat Malaysia bahawa 2.6 bilion Ringgit dalam akaun peribadinya adalah derma.

2. Tiada siapa percaya atau boleh percaya bahawa wang sejumlah besar itu boleh diderma oleh sesiapa kepada Dato’ Sri Najib atau kepada sesiapa sahaja atas apa jua sebab.

3. Menjelaskan bahawa ia telah diberi kerana pendirian Malaysia terhadap Islamic State (IS) adalah tidak munasabah kerana Islamic State mulai menunjukkan jenama keganasan mereka itu hanya pada tahun 2014 manakala wang itu masuk pada tahun 2013 atau sebelum.

4. Berkata ia adalah kerana sikap kesederhanaan Malaysia dalam Islam adalah juga tidak masuk akal kerana Malaysia tidak pernah berpendirian melampau dalam amalan Islam.

5. Mengapa 700 juta dolar? Sesungguhnya ini adalah terlalu besar untuk keperluan pilihan raya di Malaysia, kecuali ia adalah untuk merasuah pengundi Malaysia. Mengapa ada orang yang mahu merasuahkan pengundi Malaysia supaya Najib boleh menang. Rakyat Malaysia telah menyokong BN tanpa perlu dibayar rasuah besar oleh sesiapa sahaja, lebih-lebih lagi oleh orang-orang asing.

6. TPM baru mengatakan dia telah berjumpa Arab yang memberikan wang itu. Jikalau begitu hendaklah ia buktikan bahawa Arab ini mempunyai sejumlah wang yang banyak untuk diberikan kepada Malaysia dan negara-negara lain. Apakah sumber wang ini? Apa perniagaan yang dia buat? Apakah nama bank yang dia gunakan? Tunjukkan akaunnya di bank, cek-cek yang beliau keluarkan, terutamanya USD700 juta itu. Bank penerima mesti masih memegang cek-cek itu.

7. Semua maklumat ini mungkin telah pun disahkan oleh pasukan petugas yang empat itu. Tetapi Najib telah membongkarkan pasukan petugas dengan memecat Peguam Negara, menghantar ketua SPRM bercuti, dan menuduh Bank Negara membocorkan rahsia Kerajaan.

8. Sekarang SPRM dikatakan masih menyiasat 2.6 bilion itu. Ia adalah suatu SPRM yang telah dilumpuhkan. Jika Najib serius untuk menyiasat RM2.6 bilion kepunyaannya dalam Ambank, beliau perlu melantik semula pasukan tugas yang asal. Satu pasukan petugas baru yang penuh dengan orang-orangnya tidak mempunyai kredibiliti.

9. Bank perlu mengekalkan kerahsiaan perbankan. Tetapi bank-bank juga dikehendaki melaporkan pengubahan wang haram yang disyaki. Bank-bank Malaysia, bank-bank Singapura, bank-bank Switzerland dan bank-bank Amerika tidak patut merahsiakan perniagaan mereka yang melibatkan wang yang disyaki dicuri. Apa yang telah dilakukan mereka?

10. Apabila wang yang dicuri dimasukkan melalui bank-bank, objektifnya adalah untuk menjadikan ia halal, untuk menyucinya (launder). Namun wang itu telah lesap dari Ambank kerana akaun itu ditutup.

11. Apabila akaun ditutup, ini tidak bermakna bahawa jumlah wang yang besar itu dibawa keluar secara tunai. Ia semestinya telah dipindahkan kepada bank lain. Namun kita tidak mendengar mana-mana bank yang melaporkan wang ini ada pada mereka. Dua akaun dilaporkan dibekukan di Singapura. Itu sahajakah? Sesungguhnya pemegang akaun perlu disiasat. Tetapi setakat ini tiada apa yang kedengaran. Adakah bank-bank boleh ambil wang ini! Jika ini tidak dilaporkan kepada pihak berkuasa untuk tindakan yang perlu diambil, sudah jelas wang ini telah dicuci (laundered).

12. Jika ini adalah demikiannya, maka mengapa bank perlu meneliti sejumlah wang yang banyak yang didepositkan dengannya. Lebih baik mereka langsung tidak meneliti jika jumlah besar yang mencurigakan itu, yang menjadikan subjek penuh kontroversi ini, disimpan sahaja oleh mereka.

13. Orang ramai mempunyai hak untuk tahu kerana orang ramai tidak percaya bahawa RM2.6 bilion adalah hadiah peribadi kepada PM Malaysia untuk beliau memenangi pilihan raya. Rakyat Malaysia tidak mahu mempercayai bahawa calon mereka untuk pejabat tertinggi di negara ini merupakan penama seseorang dari negara lain. Apakah yang akan menjadi kewajipan beliau kepada penyokong-penyokong? Adakah beliau akan berkhidmat untuk rakyat Malaysia atau untuk negara asing?

14. Berhentilah berfikir bahawa rakyat Malaysia bodoh.


Setuju dengan Tun M...rakyat tak bodoh cuma penjenayah jer yang bodoh..!

Bodoh lagi membodohkan..!

Lu FIkir La Sendiri!!!

49 ulasan:

  1. Mamak ni suka fitnah wpun umur 90. Dia yg reka fitnah then dia reka masalah pastu dia reka Polis akan tangkap dia.. game plan pengecut dan banyak main sentimen.

    Mamak Madey lahanat ni elok lah kau duduk di masjid banyak ikuti majlis ilmu so ko takde banyak masa luang untuk BUSUK HATI pada manusia lain..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Maaf, sdra perlu khidmat psychiatrist untuk memulih cara anda berfikir. Kalau anda tak mengenali batu dari permata....dimaafkan. Kalau tak faham apa itu fitnah dan fakta.....bertaubatlah dan muhasabah diri.....wallahuaklam

      Padam
    2. Saya fikir sebalik nya saudara, si Ah Jib KangKong yang perlu khidmat psychiatrist kerana suka berBOHONG. Kata tak kenal JH Low tapi bergambar dengan nya. Kata tak ada duit masuk dlm akuan perbadi tapi satu Dunia nampak.

      alfie

      Padam
    3. Mcm ni punya otak pun ada? Dah pergi makan ubat. Fikir pun tak buleh mcm mana nak berhujah.....

      Padam
    4. Kesiannya,anon 11.59pg betul-betul da kronik.Sampai da tak boleh taruk nama untuk meberi komen.

      Padam
    5. Kesiannya,anon 11.59pg betul-betul da kronik.Sampai da tak boleh taruk nama untuk meberi komen.

      Padam
    6. hahaha,,bapak meroyan sdh keluar...

      Padam
    7. Ahaii
      Takkan ko tak tau siapa tu Adib...
      Dah tak laku, merayau kat laman org lain

      Syuh syuh mulut bau longkang

      Padam
  2. Najib sebenarya menghancurkan UMNO & BN....alangkah mulianya Jibby letak semua jawatan. Soalnya kalau dia letak jawatan sebagai PM, maknanya sudah tidak ada kuasa, senang je AG, Polis akan dakwa jibby...kah..kah..kah...

    BalasPadam
  3. Sebagai rakyaat Malaysia saya terus terang menyatakan buat masa sekarang ini hilang keyakinaan dengan perundangaan Malaysia.Yang mempunyai kedudukan duit yang masuk kapada mereka dikira sebagai derma,sebaliknya kapada orang bawah yang menerima pemberian dikira rasuah.Ada betulkah?.Kapada TDM ,jangan susah hati,kutub utara danselatan telah sampai,lepas itu dijemput Allah SWT masuk dalam Kahbah.Sekira ditahan pun satu rahmat kurnian Allah SWT untuk Tun beristrehat.Mungkin bertambah sihat.

    BalasPadam
  4. amboii Tun M nak bukti..tany ala dekat dia anak dia jadi bilionire mcm mana? kami rakyat biasa mana ade peluang jadi jutawan..semua anak dia millionaire..better SHUT UP.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kerana tun salah kena biarkan ketua -ketua umno semua buat salah sampai nak gadai negara. Patutlah melayu (umno) . dibangsatkan oleh ketuanya. Ingat, melayu bukan umno bukan bangsat. Kerana lama memerintahlah jadi gila duit.

      Padam
    2. Units...just units...eh...itu zaman siapa ek???

      Isu Duit 2 juta masuk dlm akaun suri rumah kak mah pun senyap jek...

      Mmg typical cai najeb...asal ada isu melibatkan puak2 dia, suruh senyap je wpun menjahanamkan negara... Kau tunggu next pru

      Padam
    3. Anon 12. 18 ptg,kita terima je la da ketentuan allah anak dia jadi billionaire dan kita jgn lah suka mata merah bila melihat kesenangan orang lain.Selama ini kau hidup tak cukup makan ke?Kalau tak cukup apa kata pergi kat DSN dan tunjukkan kau punya skill menggilap,confirm boleh dapat ribu-ribu bintang mari.hehehe..sebab dengar-dengar berita yang kononnya palsu DSN ni pun billionaire jugak.

      Padam
    4. Anon 12. 18 ptg,kita terima je la da ketentuan allah anak dia jadi billionaire dan kita jgn lah suka mata merah bila melihat kesenangan orang lain.Selama ini kau hidup tak cukup makan ke?Kalau tak cukup apa kata pergi kat DSN dan tunjukkan kau punya skill menggilap,confirm boleh dapat ribu-ribu bintang mari.hehehe..sebab dengar-dengar berita yang kononnya palsu DSN ni pun billionaire jugak.

      Padam
  5. Masuk duit ke akaun sendiri ke ke akaun proxy ke serupa salahnya.. jangan nak tunjuk cerdik sangatlah baik pencacai BN mahupun PR. Politik Malaysia sememangnya kotor..

    BalasPadam
  6. Bila masa nak Madey jadi PM ye...? aku cakap ko bengap kang, ko marah (Tanpa Nama 1218 yg bijak pandai..)

    BalasPadam
  7. Kalau nak penjara, penjarakan sebelum 'Bicara Negarawan' pada hari Sabtu ini.

    BalasPadam
  8. Apa ni, derma RM 2.3 bilion tu untuk UMNO ke untuk negara? Macam-macam kuncu-kuncu dan balaci Najib beri kelentong ni.

    Sebelum tu Ahmad Maslan kata adalah bodoh untuk Najib simpan wang yang begitu besar seperti RM 2.63 bilion itu ke dalam akaun peribadinya. Sekarang ni Najib ni bodohlah simpan wang RM 2.63 bilion itu di dalam akaun peribadinya seperti kata Ahmad Maslan itu.

    Tengku Adnan kata RM 2.63 bilion tu derma untuk UMNO, kononnya dia dah Ahmad Husni Bendahari UMNO tahu pasal hal ini, tapi tak tahulah apakah Ahmad Husni mencatatkan RM 2.63 bilion ini ke dalam Penyata Kewangan UMNO bagi tahun 2013 yang diedarkan kepada perwakilan UMNO bagi persidangan tahunan UMNO 2014 dan kepada Pendaftar Pertubuhan, kalau tak catat, maka Ahmad Husni dah lakukan penipuan maklumat dan boleh didakw di mahkamah.

    Kemudian Zahid Hamidi Timbalan Perdana Menteri merangkap Menteri Dalam Negeri dan Ahli Parlimen Bagan Datoh pula kata wang itu adalah derma dari Arab Saudi untuk negara kerana Malaysia mengamalkan ahli sunnah wal jamaah dan untuk melawan IS. Malahan Zahid sendiri mengaku kata dia dah jumpa dengan pemegang amanah dari Arab Saudi dan telah melihat semua dokumen derma tersebut.

    Lepas tu Aziz Kaprawi MP Sri Gading merangkap Timbalan Menteri Pengangkutan pula mengatakan bahawa wang itu didermakan oleh Arab Saudi kerana untuk melawan Yahudi dan DAP pula.

    Mana satu yang betul ni, derma kepada UMNO atau derma kepada kerajaan? Malahan kalau derma kepada kerajaan, mana satu yang betul, kerana mengamalkan ahli sunnah wal jamaah dan menentang IS ke atau kerana nak melawan Yahudi dan DAP?

    Apa yang betul pasal RM 2.63 bilion ni samada itu derma kepada UMNO atau derma kepada kerajaan adalah wang RM 2.63 bilion itu dimasukkan ke dalam akaun Najib.

    Malahan kalau derma kepada UMNO, tak tahulah Najib berikan kepada UMNO atau tidak.

    Malahan kalau derma kepada kerajaan, pasal apa masukkan wang derma itu ke dalam akaun Najib, mengapa tidak dimasukkan ke dalam akaun kerajaan Malaysia? Malahan ada ke mana-mana peruntukkan dalam undang-undang yang membenarkan wang negara disimpan di dalam akaun peribadi pemimpin? Dalam Arahan Perbendaharaan nombor berapa? Pekeliling Perbendahraan mana? Dalam Surat Pekeliling Perbendaharaan mana yang membenarkan menyimpan wang milik negara di dalam akaun perbadi pemimpin?

    Sila juak-juak Najib beri pencerahan mengenai perkara ni, menteri Najib dan balaci Najib dalam UMNO beri macam-macam alasan tak tentu hala pasal RM 2.63 bilion ini.

    Sedarlah semua.

    BalasPadam
  9. BUAT APE TAKUT. PEGI JER LA KALAU POLIS ANGKUT. BAGI JER LA SEGALA MAKLUMAT. ATAU TAKUT SEBAB FITNAH. YE LA.....INI ORANG KAN BAPAK MELAYU MUDAH LUPA. ATAU PELUPA KATA2NYA SENDIRI.....AHLI PARTI PERLU BERSATU.... RAKYAT PERLU BERSATU UNTUK MENENTANG ANCAMAN LUAR DAN DALAM. JANGAN SALAHKAN NAJIB SORANG JIKA UMNO BUNGKOS. MADEY JUGA SAH SATU PENYEBABNYA.
    DULU MADEY IDOLA AKU. SEKARANG SORRY....NAIK LORI......

    BalasPadam
    Balasan
    1. Anon 12.56 ptg,aku pun sanjung kat TUN tapi tak la sampai jadi idola,pelik aku tengok ramai yang mengatakan sanjung TUN dulu tapi tidak lagi kini.Kenapa eh?Adakah kerana TUN da pencen?Oh! kalau gitu sanjung ada makna la eh macam skarang ni ramai juga yang nak back up DSN.Jangan nanti bila DSN da turun tahta yang backup skarang semua bertempiaran lari menghilangkan diri.

      Padam
    2. Ini sorang lagi perlu berubat dan makan pill bagi orang yang ada psychiatric problem

      Padam
    3. Anon 12.56 ptg,aku pun sanjung kat TUN tapi tak la sampai jadi idola,pelik aku tengok ramai yang mengatakan sanjung TUN dulu tapi tidak lagi kini.Kenapa eh?Adakah kerana TUN da pencen?Oh! kalau gitu sanjung ada makna la eh macam skarang ni ramai juga yang nak back up DSN.Jangan nanti bila DSN da turun tahta yang backup skarang semua bertempiaran lari menghilangkan diri.

      Padam
    4. 1:15....
      masa madey berkuasa....dia beria ia mempertahankan jawatanya. dengan ku li....sampai masuk mahkamah. kalau tak ade 63 undi....jangan harap dapat lawan presiden. memang pun....dulu madey selalu ingatkan ahli perlu bersatu. sekarang apa sudah jadi? agak2nya kalau najib buat jambatan bengkok atau puaskan kehendaknya.....madey serang tak najib. ko rase macamane.....

      Padam
    5. Ada ke isu UMNO masuk mahkamah tu difailkan oleh Tun Dr. Mahathir atau oleh Team B yang menentang Dr. Mahathir ketika tu?

      Juak-juak Najib ni bukannya ada maklumat, hanya fikir CASH setiap hari, sebab mentaliti CASH IS KING sahajalah.

      Padam
    6. 1;35 ptg,kau tanya aku kalau najib buat jembatan bengkok TUN akan serang tak najib,ini jawapan ikhlas dari aku.Aku yakin TUN akan terus bersuara walaupun terbinanya jembatan bengkok itu kerana terang-terang TUN da nampak akan ada yang tak kena cara najib memerintah.Harus diingat TUN telah pun mengingatkan najib secara sulit akan apa yang TUN bimbangkan tapi sedih najib bukannya nak bermuhasabah diri malah dgn angkuh mengatakan cash is king kepada TUN dan selepas waktu itu terus mengelak dari bertemu dgn TUN secara berhadapan.

      Padam
  10. salam sprm dah kata duit tu bukan rasuah lantak pi lah najib nak buat ape, dia nak suruh bini dia belanja ke, dia sendiri nak pakai ke, dia nak bagi umno ke tak de kena mengena dengan rakyat pun. kecuali dia ambil duit rakyat songlap dan pakai sendiri. duit komisen kapal selam sekaili pun lantak pi lah, kecuali kalau dia makup harga itu salah. punya lah teruk rakyat malaysia ni dulu tun m punya geram kita kat dia tuhan aje yang tahu maha fiaraun betul. tapi sekarang suma wangi awat dia dah jadi baguih ke, kita kerja pun bila beli barang cari kedai yang boleh bagi komisen lebih kat kita ade kita cerita kat orang, bila masuk kat diri sendiri senyap je, bila masuk kat orang lain mula melalak, tun m pun mula melalak pasal komisen dah kurang lah tu, najib dah beli suma IPP milik kawan kawan dia, orang pencen kata kan kena bising bising kut ade orang bagi projek.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sdra......dah makan ubat? Kalau blom....cepat2 makan...takut kena sawa

      Padam
    2. Anon 1;05 ptg.Kau boleh confirm ke bila kau tulis TUN pun mula melalak pasal komisen da kurang.Kalau tak benar boleh jadi fitnah tau.Aku bukan apa sekadar nak mengingatkan kau aje supaya jgn menjadikan fitnah sebagai makanan harian kita. salam sehati untuk yang ada sakit jiwa.

      Padam
    3. nak sikit ke......

      Padam
    4. Kalau korang nak sokong madey mahabijak tu korang punya pasal. Tak ade yang larang. Jangan bila kita berbeza pandangan nak marah2 pulak.

      Padam
    5. SPRM tak pernah kata wang tu bukan duit rasuah pun, SPRM hanya kata derma, tapi derma ni pun kalau atas kuasa pada jawatan, boleh jadi rasuah juga.

      Malahan SPRM sendiri kata masih menyiasat kes itu, kalau tak dah tak salah, buat apa SPRM nak siasat lagi?

      Guna otak bila berhujah tu, jangan jadi macam Tengku Adnan, Zahid, Ahmad Maslan, dan Aziz Kaprawi, orang ni kata derma untuk UMNO, orang ni kata derma untuk kerajaan, orang ni kata derma untuk kerajaan sebab amalkan ahli sunnah wal jamaah dan untuk menentan IS, orang ni kata derma untuk kerajaan sebab nak melawan Yahudi dan DAP, ada pula yang kata bodo kalau masukkan wang itu dalam akaun Najib walaupun dah disahkan oleh SPRM wang itu dalam akaun Najib sendiri.

      Patutnya Najib sendiri yang jawab pasal semua isu tu, tapi dia takut nak jawab, dikerahkan segala kuncu dan balaci untuk jawab, itu yang jawapan macam-macam tu. Tapi pasal apa Najib takut nak jawab ye? Selalunya takut nak jawab tu sebab ada buat salah, pasal itulah takut nak jawab, sebab takut nak berhadapan dengan kebenaran.

      Apa lagi yang juak-juak Najib nak kelentong, makin nak kelentong, makin terdedah skandal jenayah Najib ni.

      Sedarlah semua.

      Padam
    6. ko lawan dap tu ngan tangan kosong dan poket kosong. agak2nya ko ni antu dap gak. walau sape pun ko.....pegi mampos la......

      Padam
    7. Kalau macam tu kalau nak lawan DAP kena guna RM 2.63 bilion lah ye? Kata derma untuk kerajaan, maka wang itu wang kerajaan, apahal pula nak digunakan untuk lawan DAP pula? Peraturan kewangan mana yang korang pakai untuk gunakan wang negara untuk perkelahian politik parti-parti politik? Wang negara untuk kepentingan semua rakyat Malaysia bukannya untuk digunakan bagi perkelahian parti-parti politik.

      Kau tu yang patut pergi mampos, sudahlah bodo, berlagak pandai konon, pergi melingkuplah kau dengan Najib, kuncu-kuncu serta barua dan balaci belaannya itu.

      Sedarlah semua.

      Padam
    8. yang belagak pandai semua tau orang yang macam ko. yakin semua tuduhan atas najib. walau cuma tau cerita atas cerita. aku tak kata najib bagus. cuma aku tak mau ahli parti dan rakyat berantakan. siapa untung? perangai manusia bermacan ragam. ada kemahuan masing2. batu api dan pengampu pun ada. gila jawatan ada. gila nak memerintah ada. gila nak isi tembolok pun ramai. kalau umno dan bn runtuh baru ko puas kan?

      Padam
    9. orang2 jenis ni la nak pelingkup bn.....tau cerita atas cerita. konon macam pandai. ngalah nujum pak belalang. itu pun nasib belalang ada......

      Padam
  11. mamu ni hanya akan senyap membisu bila malikat cabut nyawa nya saja....selagi tak di cabut, becok betul mulutnya cari kesalahan org lain....
    Najib pun silap jugak...patutnya kena bagi post menteri mentor...baru senyap sikit.....

    BalasPadam
  12. Anon 2.08 ptg,tu lagi baik dari ambil penahsihat dari luar yang entah apa-apa dinasihatkan pada najib.Bayaran dah la mahal giler,Malaysia pulak jadi porak peranda.Kalau ambil nasihat TUN percuma je.

    BalasPadam
  13. INI BARU DIA LAYAK TERIMA ANUGERAH MAHA FIRAUN.....FITNAH ....FITNAH DAN FITNAH. JANGAN TERIMA PENJELASAN ORANG LAIN BIARPUN ADA FAKTA.....ORANG MESTI TERIMA PENDAPAT DIA BIARPUN TANPA FAKTA TAPI AUTA.....TAHNIAH TUN KERANA BERJAYA MENANAMKAN RASA BENCI PADA ORANG LAIN SEAGAMA DENGAN KAMU BIARPUN TAK SEBANGSA.

    BalasPadam
  14. 1. Mereka yang kutuk mahathir dalam blog ini.... ingatlah Allah...dosa dan pahala.....melayu islam dan negara...... kalau kurang sihat jumpa doktor pakar yang bisa membantu pesakit.

    2. Mereka yang kutuk najib....jangan keterlaluan ... Allah skan turunkan najib dalam masa terdekat...insyallah

    3. Mereka yang mahu TSMY jadi PM ganti najib... sama2lah kita solat hajat dan berdoa agar Allah memakbulkan doa dan harapan kita.

    4. Pada Zahid.....cuba lihat ijazah Dr of Philosophy anda...... value it against what you have said in defence of najib. It is ok to err as you are human. BUT never lie through your teeth in malaysian public...you look ugly and unimpressed.

    BalasPadam
    Balasan
    1. AHLI PERLU BERSATU. RAKYAT PERLU BERSATU. BAGI MENENTANG MUSUH DALAM ATAU LUAR NEGARA. ini kata2 sape agaknya....

      Padam
  15. Aiya, anon-anon BANGKAI BABI BANGSAT, lu manyak sedap itu LAHAP JUBOQ BABI JIJIK kitSIAL/gong eng aaahhhh?!!

    TANGKAPkit-SIAL/gong eng BANGKAI BABI BANGSAT! Tau pula TAKUT bila kita minta SPRM/PDRM siasat PKRHOMO/DAPBANGKAI BABI-PERASUAH-no 1!

    Yg. akan diKUBURkan dan diTERAJANG adalah si PENYAMUN/PENGGANAS/LANUN-PENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKAI BABI-amat-BANGSAT-si EJEN/KULI YAHUDI ZIONIS-no-1!

    OI si puak KEPARAT BANGKAI BABI ANTI-ISLAM/MELAYU, jangan lu nak MENYAMAQlah oi si PENAKUT-PENAKUT! lu punya ekoq-ekoq BANGKAI BABI ni diBAYAQ si TERORIS-TERORIS PENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO utk.”copy paste” komen-BANGANG memanjang aahhh?! Lu manyak LAHAP itu KANGKANG BABI aaahhh?!!

    Apahal puak BABI lu asyik nak MENYIBUK psl. UMNO dan YAB PM BUMIPUTERA Islam/Melayu kami aahhhh - tapi TAK tak pula lu nak TERLOLONG psl. kitSIAL dpt. DERMA sampai BERATUS JUTA masuk akaun peribadi dia dr. PAPSingaPORK tu, serta DERMA utk. DAPBANGKAI BABI dari JUDI/PELACURAN HARAM dan si YAHUDI ZIONIS - di http://theunspinners.blogspot.com/2015/08/bila-dap-pkr-suaram-dan-bersih-nak-akui.html , Bila DAP, PKR, Suaram dan Bersih nak akui terima dana dari judi haram, PAP dan CIA?, Posted by The Unspinners at 8/02/2015!

    Mahupun NGO-NGO/media-media KERBAU-KERBAU ekoq-ekoq BANGKAI BABI yg.dok MEMBIAK kat JAMBAN TERORIS-TERORIS PENDATANG KAPIRDAJAL PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNORASIS-EJEN/KULI-CIA-NATO/ZIONIS-MOSSAD/FREEMASON-PEROMPAK/PENJENAYAH/PERASUAH- no 1 - yg. dpt. DERMA BERJUTA termasuk dr. REJIM-REJIM PENGGANAS Barat-Zionis/ISrael-CIA-Mossad - yg. sampai nak MENGGULINGkan YAB PM BUMIPUTERA Islam/Melayu, UMNO/mana-mana institusi BUMIPUTERA dan KERAJAAN kami di NEGARA ISLAM kami ni (di http://alamijiwaparadox.blogspot.com/2015/08/yahudi-laknaktullah-hulur-bantuan-untuk.html , YAHUDI LAKNAKTULLAH HULUR BANTUAN UNTUK JAHANAMKAN MALAYSIA!!, USAHA SEKUTU ISRAEL UNTUK PERALIHAN REGIM DI MALAYSIA DENGAN SALURAN DANA BERJUTA DOLLAR KEPADA PAKATAN RAKYAT?, August 03, 2015)!

    Jadi baik PI MAMPOS lu punya ekoq-ekoq BANGKAI BABI kat JAMBAN TERORIS-TERORIS PENDATANG KAPIRDAJAL PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNORASIS- EJEN/KULI- CIA-NATO/ZIONIS-MOSSAD/FREEMASON-PEROMPAK/PENJENAYAH/PERASUAH- no 1!TANGKAPkit-SIAL/gong eng BANGKAI BABI!

    BalasPadam
  16. DSN kata dirinya belum terbukti bersalah tapi 'mahkamah awam' dah buat kesimpulan. SPRM dah mengesahkan butiran akaun peribadi DSN dan wang tersebut dari sumber derma ....fullstop. Inilah puncanya orang marah, tak puashati, kecewa, memandang rendah terhadap institusi kehakiman dan terlalu banyak 'question mark'. Cara DSN melayan reaksi dan response orangramai itulah masalahnya. Adakah isu RM 2.6 biliun ini tiada pendakwaan dimahkamah???? Sebagai pencerahan terhadap bukti ianya bersalah atau tidak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. OI si anon BANGKAI BABI, tak pula lu bisingaahhh. pasai JAHATnya si PKRHOMO sampai ZAKAT pun disyaki sanggup nak TIPU! Lihat di -http://badutrakyat.blogspot.com/2015/08/kantoi-deig-azmindeig-penipuan-azminali.html , KANTOI !!! #DEIG #AZMINDEIG !!! PENIPUAN #AZMINALI DIDEDAHKAN !!! VIDEO INSIDE !!! August 24, 2015!

      Aku HERAN betullah SPRM ni! Asyik YAB PM/UMNO/1MDB kita diSIASAT! Lepas tu BISING bila diTUDUH tak buat kerja seolah SPRM ni KEBAL undang-undang pula - letakkan SPRM ni bawah SURUHANJAYA INTEGRITI Agensi Penguatkuasaan di bawah JPM - mcm. PDRM tu! SPRM juga haris diPANTAU - jgn. pula SPRM dibiaqkan BERMAHARAJALELA seolah dia PALING berkuasa di Malaysia ni!

      Dahlah ramai pekerja JPA menyokong PEMBANGKANG-KEPARAT dlm. diam, mcm. si DALANG-DUA-MUKA! Mcm-mcm SUBSIDI diberi K'jaan tapi TAK pernah berterimakasih puak DALANG ni!

      Aku AKAQ UMBI dari RAKYAT Malaysia ni juga sedang menunggu SPRM/PDRM utk. MENYIASAT RM7.56 billion duit rakyat Selangor yg. lesap dalam tempoh 12 bulan ni di bawah AzminBANGANG dan isu DEIG ni yang melibatkan wang rakyat bernilai RM 30 billion! SPRM – buat KERJA betul-betul!

      Lihat juga di -
      http://ibm-akusayangumno.blogspot.com/2015/08/apa-mahsiswa-ni-tahu-asyik-nak-protes.html, APA MAHSISWA NI TAHU. ASYIK NAK PROTES PASAL WANG DERMA RM2.6 BILLION, BAGAIMANA DENGAN ISU DEIG YANG MELIBATKAN WANG RM30 BILLION. ITU DUIT RAKYAT. JUMAAT, 21 OGOS 2015 ; dan di http://theunspinners.blogspot.com/2015/08/deig-ditubuh-supaya-rm765-billion-tak.html, DEIG ditubuh supaya RM7.65 billion tak dikesan, Posted by The Unspinners at 8/23/2015; dan di http://theflyingkick.blogspot.com/2015/08/pejabat-operasi-darul-ehsan-investment.html , PEJABAT OPERASI DARUL EHSAN INVESTMENT GROUP (DEIG) TIDAK WUJUD!!! , May, August 27, 2015!

      Nek Tempoyak.

      Padam
  17. Dan si PENGKHIANAT NYANYUK-no-1, JANGAN beranganlah anak/keturunan dia nak jadi PM/Presiden UMNO; PI BERAMBOS! Tak habis-habis puak PENYAMAQ ni nak MENGHASUT Rakyat supaya MEMBENCI YAB PM Bumiputera Islam/Melayu TERCINTA kita serta UMNO!

    Baru kita sedaq PERANCANGAN amat LICIK keturunan PENGKHIANAT tu disyaki nak MENGUASAI UMNO dan K'jaan melalui Kedah! Mcm. Kedah tu keturunan depa punya! Bukan main lagi di majlis dia baru-baru ini, dia dikelilingi si BETINA-BETINA-omputih-KEPARAT berkostum termasuk dgn. pakaian-ala-puak SYAITAN, serta TAUKEH-TAUKEH PENJILAT dia!

    Lihat PERMAINAN amat KEJI dan LICIK yg. tak habis-habis oleh si puak DALANG-DUA-MUKA amat MERBAHAYA ni serta penyokong PENDENDAM depa - di http://wargamarhaen.blogspot.com/2015/08/dana-asing-rm26-b-sebabkan-rakyat.html , Dana Asing RM2.6 b sebabkan rakyat pandang serong UMNO- Mukhriz, 20 Ogos 2015; dan di - http://www.bnbbc.my/mukhriz-cadang-pemilihan-umno-tahun-depan/ , Mukhriz cadang pemilihan UMNO tahun depan (MELUAT betul aku dgn. puak PENGKHIANAT/PENDENDAM ni)! Dan disyaki sedg. MENGUAT/MENGAMPU benteng sokongan puak depa dgn. menaikkan GAJI Adun pula masa krisis ni, dan melalui isu GST! Lihat di http://kedahkekl.blogspot.com/2015/08/kenapa-kedah-miskin-tapi-gaji-adun-naik.html, Kenapa Kedah Miskin Tapi Gaji Adun Naik? , 26.8.15!
    Org. KEDAH pilih UMNO utamanya, bukan pilih anak beranak PENGKHIANAT- yg. pandai BERPURA-PURA selama ni – maka ambil balik KEDAH dari keturunan PENGKHIANAT ni!

    Dan ingat tak PEMBUNUHAN KEJAM dlm peristiwa Memali tu - BUKA juga balik kes ni! Mungkin agaknya anak beranak PENGKHIANAT ni akan nak TUTUP mulut MEDIA! Dah tiba masanya MANGSA-MANGSA PEMBUNUHAN KEJAM ni dapat PEMBELAAN akhirnya!

    Nek Tempoyak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Woii Nek Tempoyak KEPARAT

      Lu Manyakk Lahap Najib Dugong Punya Telo Arrgghh!!.. Lu Manyakk Lahap Rismag Penguin Punya Kangkang Arrgghh!!.. Lu Memang Pelahap Biawak Keturunan Bangkai Babi Arrgghh!!..

      NEK TEMPOYAK SI BONGOK KEPARAT
      SIANG MALAM HEBAT MENJILAT
      CHAMPION MENYODOT NAJIB MUSIBAT
      KOMEN NEK LAHANAT CAM TAIK PALAT

      Padam
    2. PIGI MAMPOS LA LU.....

      Padam
    3. Alaa nek tempoyak KEPARAT..suda maraa kaa??..kehkehkehkehkeh

      Padam
  18. Patut la pro dan penjilat najib mcm ni berhujah....kosong sbb tu bos kau cakap haram jadah bangang dan bangsat. Rupanya dia tujukan kat kaorg! Miskin nya minda!

    BalasPadam