Isnin, 1 Februari 2016

Menjunjung Kasih Tuanku..!


Raja dan rakyat berpisah tiada..!

Tunku Mahkota Johor, Tunku Ismail Sultan Ibrahim menyifatkan negara ini memerlukan menteri bijak yang boleh berkhidmat untuk rakyat bukannya untuk menampung poket sendiri.

Perkara itu disuarakan dalam satu kenyataan di Facebook Johor Southern Tigers, semalam yang ditegaskannya demi rakyat tanpa ada kepentingan peribadi dan nasihat itu dibuat kerana beliau mengambil berat terhadap keadaan politik negara.

“Dengan rendah diri, saya ingin memberi nasihat untuk kerajaan, langkah pertama dalam usaha menambah baik sistem adalah dengan mengeluarkan beberapa menteri yang dianggap sebagai bahan jenaka.

“Negara kita memerlukan menteri bijak yang boleh berkhidmat kepada rakyat, bukan berkhidmat untuk menampung poket mereka sendiri. Saya berdoa agar keadaan dan kesedaran politik di negara ini akan diperbaiki untuk manfaat rakyat,” katanya.

Dalam kenyataan sama, beliau berjanji akan terus bersuara untuk rakyat demi menjadikan negara ini tempat lebih baik bukan untuk mencetuskan ketegangan dengan Kerajaan Persekutuan.

“Kerana ia adalah tugas dan tanggungjawab saya sebagai Tunku Mahkota untuk berkhidmat kepada rakyat Johor. Saya amat menjaga kebajikan rakyat Johor dan juga rakyat Malaysia yang lain.

“Terdapat beberapa pihak yang cuba sedaya upaya untuk mendiamkan saya. Tetapi berada di kedudukan saya, adalah menjadi tanggungjawab saya untuk menyuarakan pendapat ikhlas saya untuk kebaikan negeri tercinta dan juga negara,” katanya.

Baginda menambah, baginda bukan seorang ahli politik dan tidak perlukan sebarang undi.
"Saya hanya seorang putera yang sayangkan rakyat dan apa yang saya katakan atau lakukan adalah untuk kesejahteraan mereka,” katanya.

Nampak?

Lu Fikir La Sendiri!!!

10 ulasan:

  1. bercakap guna akal fikiran yg sedar dan waras..sebaik baiknya bercakap ketika selesai solat fardhu atau selepas membaca alquran..tetapi lebih baik berckp ketika dlm khutbah jumaat..bukannya bercakap ketika baru nk mula mabuk atau masih dalam keadaan mabuk atau mabuk belum habis lagi..memerintah negara bukan seperti memerintah sebuah pasukan bolasepak..suka suka hati buang suka suka hati habiskan duit

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mabuk kaki kelab malam puak2 ni julang amik buat 'patwa'.. junjung kunun.. caiikhhh... lendir dedak expired!

      Padam
  2. Kita kena raikan saudara Abu Bakar. Mr Ashburn. Terbakar hangus makan dedak expired.

    Sebabnya dia adalah org yg paling banyak bersedekah percuma kpd Najib dan Ahmad Maslan.

    Taraf wali keyboard warrior dia ni. Pahala yg dikumpulnya melimpah ruah sampai boleh derma percuma pada org lain.

    Tengok aje dlm posting terdahulu dia jadi penggulung bahas bagi pihak anti-Najib. Sendiri komen kemudian sendiri balas komen ...

    Kuk kuk kuuuuuuuuuuukkk erkkk

    BalasPadam
  3. Dah takde modal nakdilibatkan raja negara Johor pulak.untuk pengentahuan tuan admin keluarga raja negara johor ni bolehlah cakap macam macam sebab dilindungi oleh undang lepas tu bersingkap ankuh pula.jika dah rase hebat sangat keluar dari kepompong dan ceburi politik baru mereka tahu cabaran yg akan mereka hadapi.

    BalasPadam
  4. Berita baik untuk bloggers geng JILAT LENDIR EXPIRED...

    din mamak turtle dh kembali aktif menyerang Najib.. SKMM dah lepaskan dia...
    di import banyak2 lagi 'tentera' yang seolah2 macam nak terkam makan Najib.. sikit lagi nak naik level mcm ISIS geng2 Din Mamak Trurtle dan kawan2nya
    sor skrg paham dh mcm mana ISIS boleh recruit mudah pentaksub2 di seluruh dunia..

    hanya gunakan jari taip.. tapi yg penting kena pandai menulis dan susunan bahan fitnah mesti menarik supaya tarik dan tanah kebencian pd satu2 objek sasaran (najib in this case) itu berterusan.. intensively..

    so jangan terkejut nanti 'pengikut' Din Mamak Turtle tu join pengasuh2 jahat luar lain demi merealisasi tindakan kebencian mereka..

    Dunia siber memberikan kelebihan kepada wajah2 munafik kerana awajah sebenar mereka terselindung dengan CPU dan LCd Screen,


    SKMM memang tak tegas.. jangan hairan kalau nanti puak2 pemberontak mcm DIn Mamak Turtle ini buat serangan fizikal ke atas Najib

    Kebencian meluap2 di garap setiap hari ke atas pentaksub2 mereka.


    cuma susahnya Din Mamak ni pengecut sbb dia full moderated posting.. so posting2 nak counter balik kejahatan mereka tk boleh keluar..

    mcm tu punya pengecut tapi nak suruh kerajaan benarkan bebas mengutuk maki sesiapa.. tp blog dia sendiri fully controll..

    pencacai lendir je boleh lepas posting.. dgn mengutuk subjek kebencian mereka bertalu2!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jadi, baik PI MAMPOS lu punya ekoq BANGKAI BABI kat JAMBAN TERORIS-TERORIS PENDATANG KAPIRDAJAL PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNO/HOMO/RASIS-EJEN/KULI-Barat/ZIONIS-SOROS/FREEMASON-PEROMPAK/PENJENAYAH/PERASUAH/LANUN-no-1!

      Padam
  5. Alahaiii..macai macai Penyapu Tetap Dan Berpencen najib mappadulung al dugong cukup ternanti nanti artikel terbaru admin putra merdeka..
    ..kesiannya macai pemakan dedak bersungguh sungguh bukan main awal lg bg komen cuba menidakkan perkara hakikat yg di malaysia ni drpd raja hinggalah ke rakyat biasa sebahagian besarnya cukup menyampah dengan si najib penyamun..
    ..yg sebahagian kecil itulah yg tak berenti membodek dan menjilat si penyamun..alaaa siannyerrr!!!huhuhuhuhu!!!

    BalasPadam
  6. INI je ke yang boleh dibuat oleh macai cyber trooper Mad Maslan....????
    Aku ingatkan mereka diarah oleh ketua mereka Mat Maslan supaya mempengaruhi fikiran rakyat marhaen untuk menyokong Najib. Kalau inilah saja yang mampo mereka buat, kira macam membazirkan dedak saja sebab orang bosan nak baca bebelan mengutuk oran gni mamak, oran gtu mamak, padahal si Azeez Tab ung Haji lebih pekat mamaknya.

    BalasPadam
  7. menteri dari negeri mana la gamaknya?

    BalasPadam
  8. Nampak jelas dr gaya penulisan, pengomen pro najib yg duk mengomen di blog ni sejak tadi ialah orang yang sama.
    Langsung tiada fakta utk menafikan atau utk menjawab segala persoalan berkaitan skandal pemimpin besar beliau.
    Beliau hanya mencarut aje.

    Klu begitulah gayanya, lagi laa rakyat akn menolak Najib.

    Kenapa tak mahu berhujah secara bijak dan terhormat?

    Susah sangat ke nak guna bahasa sopan seperti seorang melayu muslim?

    BalasPadam