Isnin, 1 Februari 2016

Ish..Ish..Ish..Cobaan..!


Dahsyat kesan skandal 1MDB dalam negara ni..! Ini bukan cobaan ni..! ini betul betul kejadian..!

Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Tan Sri Abu Kassim Mohamed berikrar bahawa beliau lebih rela meletakkan jawatan daripada mengambil tindakan terhadap pegawai-pegawainya yang hanya menjalankan kewajipan mereka di bawah undang-undang.
Abu Kassim berkata demikian dalam memo dalaman yang terbocor dan kini beredar di media sosial.
“Berdasarkan pengalaman saya lebih 30 tahun dalam bidang pencegahan rasuah, saya tahu yang pegawai-pegawai SPRM sentiasa menjalankan tugas dan tanggungjawab mereka dengan profesional.
“Saya ingin menegaskan bahawa saya rela bersara daripada mengambil tindakan ke atas pegawai yang selama ini mempertahankan kebebasan SPRM dan menegakkan keadilan, serta hanya menjalankan tanggungjawab yang diberikan mengikut undang-undang negara,” katanya dalam memo yang telah tersebar di Facebook.
Memo itu dipercayai dikeluarkan ekoran serangan bloger terhadap pegawai SPRM selepas pengarah operasi khas suruhanjaya itu, Datuk Bahri Mohd Zin membuat kenyataan baru-baru ini.
Terdahulu Bahri berkata SPRM berkemungkinan besar akan membuat rayuan terhadap keputusan Peguam Negara Tan Sri Mohamed Apandi Ali (gambar) menutup dua kes berkaitan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.
Sementara itu, Pengarah Komunikasi Strategik SPRM Rohaizad Yaakob mengesahkan bahawa kenyataan Abu Kassim hanya bertujuan untuk edaran dalaman saja.
"Kenyataan itu bertujuan hanya untuk kakitangan SPRM. Jika telah bocor di Facebook, orang yang bocor ia perlu bertanya kepada diri sendiri di mana integriti mereka,” kata Rohaizad kepada Malaysiakini.
Khamis lalu, Abu Kassim berkata pegawai SPRM mesti mendukung standard etika yang tinggi dan bertanggungjawab terhadap sumpah jawatan mereka.
Abu Kassim turut mengulangi bahawa SPRM tidak mempertikaikan atau mencabar keputusan Peguam Negara untuk membersihkan perdana menteri dengan isu ‘derma’ RM2.6 bilion dan wang RM42 juta SRC International.
Berapa ramai yang sudah menjadi mangsa skandal ni? nak berapa ramai lagi? Sedangkan Jho Low berjoli tak berenti diluar negeri..!
Berapa ramai Pemimpin Melayu dah jadi mangsa?
Lu Fikir La Sendiri!!!

104 ulasan:

  1. Pemerhati Ikhlas1 Februari 2016 8:28 PG

    Yang aku tau Abu Kassim tengah pening kepala Dato Bahri si penjilat bini kedua nya buat hal serta melawan arahan Dato Abu Kassim

    Itu juga punca JPA memindahkan Dato Bahri bebal ni ke Putrajaya seketika dengan 'restu' Abu KAssim jugak

    Malah Dato Abu Kassim mengarahkan pengawainya melaporkan kepada Polis tentang perlanggaran etika Dato Bahri memutarbelit statement SPRM...

    wah2.. blogger cai pemakan dedak expired.. bangun pagi ini mati akal dah spin pasal Mukriz.. masuk channel IMDB pulak.. main lagi fitnah..


    Kakitangan korap mcm Bahri Laknatullah tu kau nak angkat sebab dia ejen parasit yang nak jatuhkan PM.. itu aje justifikasi pemakan lendir dedak korup.. takde yang bijak dan benar melainkan sesuap wang HARAM dari geng korup untuk berterusan jatuhkan PM.

    baik kau declare kluar dr bloggers pro Krjn lah./. jadi musang berbulu babi buat apa.. tak berkat hidup.. join GreenBoc lagi jantan dr kau duduk berselimut menipu manusia lain..



    Bilalah SKMM nak block blogger haram jadah ni.. doa sgt2 bagi dia ni akan jatuh terguling.. melutut cari org2 yang dia fitnah tak henti skrg...


    Allah Maha Besar bro.. bukan penaja2 kau atau madey!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Naik pangkat lah kau. Dedak tu bagi2 lah sikit kat orang susah

      Padam
    2. aku tak rase org ini ada kaitan pangkat apa.. yg makin jijik makan dedak lendir expired dan naik pangkat sbg penjilat tegar ialah owner blog ini dgn rba2 upahan yg akan masuk sebentar lagi...

      tak ramai mana tp menjijikan..

      Padam
    3. Kalau bodoh janganlah tunjuk sangat kebodohan tu. Lepas ni ramailah yang makan rasuah tak dapat lagi didakwa oleh SPRM. Asal kena cekup, bagitau saja derma, sure lepas. Mungkin lepas ni kena ubah saja akta SPRM kena buang perkataan derma tu. Najib memang rasuah pun, tak payahlah nak cover-cover lagi. PRU14 nanti UMNO hanya tinggal kenangan sebab mereka sudah banyak memperbodohkan rakyat.

      Padam
  2. Taktik habis modal.. oleh blogger JILAKE makan dedak expired..

    Bila diletak gambar cina sekor tu untuk dikaitkan dengan PM dan IMDB tetapi menutup beratus ekor Cinapek penyamun yang menyamun rakyat dengan kejam memalui rakan2 penyamun Madey- YTL-Berjaya-Ekran-Maju Holding-Kuok Group-Binariang-.. wah2.. kira cai blogger dedak expired sudah bangga rasa boleh dpt 'gold' level sebagai cai?

    bodoh lah.. fitnah akan makan tuan kau..! tggu laa masa akan tentukan.. sama ada Najib jatuh atau kekal tuan kau tetap celaka dunia akhirat!

    BalasPadam
  3. Disebabkan blogger2 pemakan dedak expired lah kejahatan tun Madet semamin deketahui ramai.rakyatpun mulai menyampah.setelah selesai satu isu dibangkitkan pula satu isu baharu dan bagi orang yang ingin berfikir akan dapat mengagak ini hanyalah satu rekaan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. No problem bro..aku dh mula nak kumpul bukti, print screen, etc utk lapor pd SKMM tentang aktiviti pemakan dedak haram ni. makin lama makin menjadi sial mereka.. bukan kes penyelewengan pembangkang yg dikorek.. sebaliknya cuba menghina undang-undang dan keputusan mahkamah dengan ulang tayang hasutan fitnah..terhadap PM.. TAK SUDAH2!

      Muak dengan mainan isu yang bukan nk menyatukan masyarakat supaya berkerja keras tapi asyik ulang skrip fitnah..tenyeh dan tenyeh satu titik luka sampai bernanah.. ulang lagi.. ini kerja manusia2 GILA.. tpi GILA mereka kalau biar akan jahanamkan satu kampung..satu daerah.. satu negeri.. satu negara...

      Aku mintak doa spy org2 ini ditangkap..aku nk tgk muka sebijik2 owner2 bloggers ini dan siapa penaja mereka. Dari situ boleh tahu siapa mak bapak mereka yang lahirkan anak2 kurang ajar takde adab hidup ini.

      Padam
  4. Kes 'derma' RM 2.6 bilion dan wang SRC International melibatkan RM 42 juta menjadi bahan lawak jenaka di seluruh dunia.

    Masyarakat antarabangsa berasa sangat lawak dengan kenyataan oleh Apandi Ali bahawa Najib tak salah dalam itu itu dan tak benarkan kes itu dibicarakan di mahakamah sedangkan kes berkenaan terdapat unsur prima facie untuk didakwa di mahkamah.

    Para pecacai Najib berhempas pula nak mengalihkan isu, Mat Maslan yang dilantik menjadi panglima perang siber akan sekali lagi kena turun pangkat, sebab taktik serangan yang bodoh dan hanya menyerlahkan kebodohan para cybertrooper belaan Najib ini sahajalah.

    Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Ikhlas daripada,

    Abu Bakar

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aku tak rasa ia bahan lawak jenaka.. tapi aku rasa ia bahan sebaran fitnah berterusan orang yang berniat jahat dan berkepentingan jahat terhadap PM.

      Cyber trooper belaan Mahathir memang tidka dinafikan hebat.. ya hebat didunia ..tp awas di akhirat taktau lagi macam mana..

      itu sahaja rumusan aku.. takmau cerita panjang2 dgn puak munafik macam kau abu kabar!

      Padam
    2. Kalau sebarang fitnah, mengapakah:

      Peguam Negara tidak menjawab persoalan-persoalan di bawah ini sebelum membuat keputusan tidak mendakwa suspek dan menutup kes ini:

      Adakah Najib buat permohonan kepada bank negara untuk pulangkan wang RM 2.03 bilion itu kepada keluarga diraja Arab Saudi itu melalui Bank Negara?

      Adakah Bank Negara meluluskan permohonan Najib nak pulangkan balik wang RM 2.03 bilion itu kepada keluarga diraja Arab Saudi itu.

      Sebabnya sebarang transaksi wang melibatkan RM 50 juta perlu mendapatkan kebenaran dari Bank Negara terlebih dahulu.

      Malahan pasal apa Apandi Ali pandai-pandai nak tutup kes ini sedangkan kes RM 2.6 bilion itu tidak lagi dapat diselesaikan kerana saksi di luar negara tidak dapat ditemubual lagi, malahan dokumen di luar negara tidak dapat diperolehi untuk disiasat, sebab itulah SPRM minta Peguam Negara tolong aturkan Mutual Legal Assistance (MLA) untuk mendapatkan kebenaran negara-negara terlibat bagi menemubual saksi di luar negara dan mendapatkan dokumen di luar negara untuk tujuan siasatan, tapi pasal apa Apandi Ali tolak permohonan SPRM ini dan terus suruh SPRM tutup kes ini?

      Kemudian dalam isu SRC International melibatkan wang RM 42 juta milik SRC International yang dimasukkan ke akaun peribadi Najib, Peguam Negara mengabaikan proses kemasukan wang berkenaan dari SRC International ke dalam akaun peribadi Najib, apakah proses itu tidak melibatkan unsur-unsur jenayah?

      Siapakah yang mengarahkan wang itu dimasukkan ke dalam akaun peribadi Najib?

      Atas keputusan apakah wang itu diarahkan untuk dimasukkan ke dalam akaun peribadi Najib?

      Siapakah yang memasukkan wang itu ke dalam akaun peribadi Najib?

      Untuk tujuan apakah wang itu dimasukkan ke dalam akaun peribadi Najib?

      Apakah SRC International dan Kementerian Kewangan sebagai induk SRC International tidak pernah tahu pasal penyaluran RM 42 juta itu ke dalam akaun Najib? Apakah selama ini tak pernah ada audit terhadap pengurusan kewangan SRC International ke?

      Sila beri hujah untuk menjawab persoalan saya ini, tak payahlan nak tuduh saya fitnah dan itu serta ini, sila jawab persoalan saya ini untuk buktikan kononnya saya fitnah dalam komen-komen saya.

      Sila beri penjelasan.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    3. Aku rasa panjang sgt lah copy paste kau.. buat rugi memory server saje Abu Kabar. Setakt nak ulang fitnah akau rasa kau ulang tempahan ke neraka..

      ok lah kalau kau rasa umur kau boleh sampai mcm tun madey.. rasa sempat bertaubat.. tapi xtau la time tu boleh tak mintak ampun kt Ahmad Maslan..

      Padam
    4. Apahal tak jawab, kepala otak dah jem ke? Itulah tak reti jawab gatal juga nak beri komen, komen bodoh pula tu.

      Ahmad Maslan, sila ambil perhatian, ramai sangat cybertrooper belaan kau ni dah jadi bebal tak tentu hala, lepas ni jawatan Ketua Biro ICT yang kau sandang ni pula akan terancam, kau akan ditukarkan jadi Ketua Pencuci Tandas di Bagunan PWTC pula, jawatan terbaharu kau selepas rombakan yang akan datang.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    5. Ahmad Maslan dalam satu temuramah mengenai isu GST di TV 1 kata "Harga Barang Akan Turun Kerana GST, suatu pendedahan berani, Harga Barang Akan Turun Kerana GST", tapi hakikatnya harga barang mencanak naik kerana GST, malahan ramai peniaga yang terkontang kanting cashflow kerana nak bayar GST, kalau barang rosak tak terjual, tak boleh klaim balik GST.

      Tengoklah, ada pernah Ahmad Maslan minta maaf kepada rakyat Malaysia pasal pembohongan dia itu?

      Selamatkan Malaysia, Tumbangkan Najib, Selamatkan UMNO, Selamatkan Barisan Nasional.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  5. kah kah kah dah terlambat...sbb najib di bodohkan oleh JO LOK...aku tak sanggup jika pemimpin aku bodoh..tiada deria rasa...siapa JO LOk sebenarnya...agen yahudi ke??

    BalasPadam
  6. Tindakan terbaru Najib dan kuncu-kuncu untuk halang kebebasan bersuara di negara ini, Tan Sri Muhyiddin Yassin, Timbalan Presiden UMNO telah dihalang untuk berucap di sebuah program pertandingan bola sepak di Subang Jaya, walaupun program itu anjuran pihak komuniti di Subang Jaya, tetapi menggunakan pada sekolah, maka pihak sekolah telah memaklumkan bahawa pihak penganjur tidak boleh benarkan Tan Sri Muhyiddin berucap, ini adalah arahan dari kuncu Najib yang menjadi bos di Kementerian Pendidikan sekarang ini.

    Puak Najib dan kuncu-kuncu dah jadi tak tentu arah, mula-mula mereka nak pecat Menteri Besar yang tak ada apa-apa kesalahan atau skandal, sekarang menghalang pemimpin masyarakat untuk membuat ucapan di program sukan anjuran pihak komuniti masyarakat pula.

    Lepas ni apa lagi tak tahulah, Najib, bilalah kau nak melingkup keluar dari Barisan dan dari negara ini, kesian pada bapa kau, maruahnya dicemarkan oleh anak yang rakus seperti kau ini. Tun Razak berhempas pulas bangunkan negara, tapi anaknya si Najib bersuka ria mempelingkupkan negara.

    Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Ikhlas daripada,

    Abu Bakar

    BalasPadam
    Balasan
    1. Halang fitnah tak sama dengan halang bersuara.

      Atas dunia ni Allah SWT letak macam2 undang2 dna hukum supay ank pilih siapa manusia terbaik yang layak masuk syurga-NYA.

      tp kalau sekat fitnah pun dikatakan tak bebas. Macam mana dengan undang2 Allah SWT nak ikut? Fitnah hanyalah satu cabang dr benda yang Allah Haramkan.

      Takpa.. teruskanlah.. tak lama mana.. org jahat, kaki fitnah ni atas dunia pun Allah tak bagi seronok..tak berkat pun hidup..org yg kena fitnah mungkin nampak hina di mata manusia tp dia sedang menuai pahala.

      Padam
    2. Apa kena mengena dengan halang fitnah pula ni, saya cakap pasal halang hak bersuara oleh orang ramai di negara ini.

      Macam isu Tan Sri Muhyiddin, beliau dihalang untuk berucap di program sukan, program sukan itu bukannya perhimpunan agung UMNO pun, apa ini semua?

      Tan Sri Muhyiddin berucap di program sukan, bukannya program politik, apa yang fitnahnya berucap dalam program sukan?

      Kebodohan puak-puak CASH IS KING belaan Najib makin menjadi-jadi, makin hari makin merapu tak tentu hala.

      Ahmad Maslan, sila cari kaedah yang lebih hebat untuk pecacai di bawah seliaan kau ni untuk spin, spin perkara bodoh dengan tak tentu hala, hanya menambahkan perasan mual rakyat terhadap Najib dan kuncu-kuncunya.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    3. Abu Kabar org munafik mcm Muhyidin tu di halang berucap atas pentas jemaah kerana tebrukti dia munafik dan pemfitnah pemimpin. Sebab itu dia dihalang. Kalau dia nk berceramah di depan rumahnya silakan lah kot.

      CASH KING najib ialah untuk rakyat jelata..

      CASH KING mahadey ialah untuk kroni2 elit seperti YTL dan Goh Tong.. no doubt lah bila org mcm kau marah terlampau pada Najib sbb menghalang wang rakay dirampas kroni.

      Alhamdulillah semoga Najib terus diberkati Allah untuk rakyat malaysia yang baik2.

      Padam
    4. Apa yang dia fitnah? Pasal apa Najib tak cakap yang dia dah pulangkan duit pak arab tu pada tahun 2013 sedangkan Tan Sri Muhyiddin tanya Najib pasal RM 2.6 bilion itu pada tahun 2015?

      Auta dan terus auta, cybertrooper belaan Ahmad Maslan dah sewel, lain ditanya, lain dijawab, apa ni Ahmad Maslan, kalau beginilah level cybertrooper belaan kau ni, sekadar mempelingkup duit sahajalah bayar si bodo macam ni, lepas ni kau kena turun pangkat lagilah, jadi tukang cuci jamban di PWTC sahajalah, jawatan baharu.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    5. Zaman Tun Dr. Mahathir dulu banyak pembangunan negara, KLIA, KLCC, Putrajaya, Litar Sepang, Kompleks Stadium Nasional, dan bermacam-macam pembangunan untuk kesejahteraan rakyat.

      Bukan macam Najib, buat syarikat buluh kasap, hujung hilang pangkal lesap macam 1MDB, hutang berpuluh bilion, wang hutang diselewengkan, tak ada duit bayar hutang pelingkup harta negara jual kepada syarikat milik negara asing pula.

      Beza betul kehidupan di zaman pentadbiran bodoh Najib dengan pentadbiran cemerlang Tun Dr. Mahathir sebelum ini.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  7. Dalam isu RM 2.6 bilion, mengapakah Najib sampai perlu pecat Tan Sri Muhyiddin dan Datuk Seri Shafie Apdal dari jawatan kabinet? Malahan pasal apa perlu pecat Datuk Hamidah Osman dan Pn. Anina dari UMNO? Malahan pasal apa perlu gantung hak keahlian 9 orang ketua cawangan UMNO di bahagian Telok Kemang?

    Pasal apa tak cakap sahaja yang wang itu derma dari Raja Arab, dan dah pulangkan wang itu dah dipulangkan kepada Raja Arab berkenaan?

    Tak perlu nak pecat-pecat dan gantung keahlian ni semua, bukankan lebih bagus Najib beri penjelasan kepada mereka itu semua, tak pasal-pasal mereka dipecat dan digantungn hak keahlian kerana kebebalan Najib tak reti nak terangkan apa yang sebenarnya, itu pun kalau betullah apa yang dikatakan oleh Apandi Ali tu perkara yang benarlah.

    Pecacai Najib sekalian, teruskan spin isu, putarlah ke sana sini, modus operandi pandir korang ni dah diketahui ramai, tak payahlah nak pusing sana sini bagai, sedangkan isu sebenar korang sendiri tak pernah menjawabnya dengan maklumat yang betul pun.

    Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Ikhlas daripada,

    Abu Bakar

    BalasPadam
    Balasan
    1. Abu Kabar. kau tanya sbb kau nak teruskan fitnah. Dlm soalan kau terasnya ialah terus fitnah.

      Kenapa Mahathir pecat Anwar?

      Padam
    2. Dalam Islam jika pemimpin itu tahu ada pengkhianat atau munafik..mak awajib baginya halang kerana ia akan rosakkan jemaah.
      Bapa munafik sebagai contoh sempadan.. Abdullah bin Ubai. depan Nabi dia tnjuk patuh belakang Nabi dia lancarkan perang bersama puak Musyrikin Mekah..

      lebih kurang lah kan.. Muhyiddin pun

      Padam
    3. Tanpa Nama1 Februari 2016 10:02 PG kau ni baru umur bawah 20an kot, sebab itu kau tak tahu pasal isu Anwar ni.

      Anwar dipecat disebabkan Anwar terlibat dengan gejala salah laku seksual dan perbuatan rasuah.

      Malahan sebelum Anwar dipecat, beliau telah dibenarkan untuk membela diri di dalam perjumpaan dengan ahli majlis tertinggi, Anwar hanya nafikan tetapi tidak dapat membuktikan apa yang dinafikan itu.

      Ini berbeza dengan tindakan Najib dan kuncu-kuncu terhadap Datuk Seri Mukhriz, kerana Datuk Seri Mukhriz tak ada sebarang kes jenayah, beliau tiba-tiba sahaja hendak dipecat, alasan yang diberikan oleh Bashah Boboi kuncu Najib adalah Datuk Seri Mukhriz sudah nak jumpa di Kedah, sedangkan Datuk Seri Mukhriz selalu melawat kampung-kampung dan taman perumahan di Kedah, selalu bersama dengan para belia-dalam program-program anjuran masyarakat atau kerajaan negeri, yang sebenarnya Bashah Boboi tu yang pengundi dia payah nak jumpa, sebab dah bermukim di Putrajaya, itulah nak auta pun dengan penuh kebodohan, macam mana orang nak percaya dengan auta bodoh sedemikian.

      Datuk Seri Mukhriz hendak dipecat oleh Najib dan kuncu-kuncu, berbeza dengan Anwar, di mana Anwar diberikan ruang untuk bela diri di hadapan Ahli Majlis Tertinggi UMNO dan kepimpinan Barisan Nasional, tetapi Datuk Seri Mukhriz dihalau dari mesyuarat, tidak berikan ruang untuk bela diri, malahan ADUN Kedah dipaksa dan diugut untuk tandatangan surat yang menyatakan mereka tidak sokong Datuk Seri Mukhriz.

      Jadi tak payahlan nak putar sana sini pula, Najib memang pengkhianat negara dan pengkhianat rakyat.

      Sudah-sudahlah merapu, bertaubatlah, insaflah, jadilah orang yang jujur.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    4. Anwar dipecat buka kerana kes salah laku apa2.. tapi kerana menentang mahathir. Epik ciptaan Madey konon kes sexual itu hanya sebagai 'kosmetik'

      Masalah Anwan diketahui oleh madey lebih awal lagi. Sejak zaman MCKK lagi tabiat Anwar diketahui

      Tp itulah kaedah Madey 'membunuh' karaktor Anwar. kalau madey tak amik Anwar dan 'bunuh' karektor politiknya madey takut Anwar akan bersaing hebat dengannya


      Aku rasa budak ydarjah 6 pun boleh tahu kes ini untuk menjawab org upahan macam kau abu kabar.

      Padam
    5. Abu kabar.. kau maki najib ahmad maslan dan org lain tak perlu bertaubat ye?
      org lain kena bertaubat? sebb apa sebab tak sokong dewa kau? madey? Allah Swt tak lihat mcm tu bro.. taubatlah kerana Allah SWT byk mana fitnah dan cacian kau dh jalankan selama ini di merata2 tempat


      Padam
    6. Tanpa Nama1 Februari 2016 10:04 PG, kau nak pembohong apa lagi ni?

      Tan Sri Muhyiddin kau tuduh seperti Abdullah bin Ubai, bodoh benarlah Tanpa Nama1 Februari 2016 10:04 PG ni.

      Tan Sri Muhyiddin hanya bertanya, malahan Tan Sri Muhyiddin punya ilmu agama yang kuat, beliau menjadi imam, belia hafaz Al-Quran, apa punya merapu Tanpa Nama1 Februari 2016 10:04 PG ni nak samakan Tan Sri Muhyiddin dengan Abdullah bin Ubai pula.

      Isu utama kini adalah apa punya sasau puak Najib sampai arahkan pihak sekolah supaya menghalang pihak penganjur dari memberi peluang kepada Tan Sri Muhyiddin untuk berucap di program sukan tersebut, sampai begitu sekali puak Najib ni merapu.

      Ahmad Maslan, apa punya cybertrooper kau kutip ni, komen merapu tak tentu hala, memalukan Biro IT Najib sahajalah kalau macam ni. Carilah orang yang elok sikit pemikirannya, ini tidak, jenis tiga suku punya cybertrooper yang dikutip, ni CGPA berapa ni? 3.85 juga ke?

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    7. memang lah sifat orang munafi dia berpura2.. berpura2 tanya.. berpura2 tak tahu.. berpura2 jadi warak..

      sebb itulah org mcm Muhyidin dikatakan seperti itu.. takpa lah kau nk sokong dia.. itu hak kau..tp hak org lain yg suka kan najib kau janganlah skait hati sgt..

      dengan maki dan fitna najib aku rasa ia bertambah sayang dan simpati pada DS Najib.

      Aku semalam baru bersembng2 dgn beberapa org UMNo.. dr pd asalnya mereka percaya pada Tun Madey skrg mereka dh jadi benci sbb mereka kata zaman Madey pun byk masalah tp kenapa nk jatuhkan najib.

      aku tak reka..ni aku dpt semalam.. org kuat UMNO.. kalau bgtau nama kau mungkin kenal..tkpa lah simpan shj.

      Padam
    8. Cybertrooper belaan Ahmad Maslan dah jadi gila, isu tak dijawab tapi merapu sahajalah yang lebih.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    9. Tuan BAkar, makin kurang puak kita wujud dalam blog sembang nie. Saya rasa si Najibul tak jadi pulang balik derma yang dia kaut hari itu, sebab itu para pemakan dedak berbayar ini makin ramai dan banyak sekali komen2 sampah tanpa langsung kaji selidik berfakta. Brim pun aku tak ambil tahun ini saje pulang balik kat Najibul yang dah sengkak duit kerana makin banyak pemakan dedak Brand RM26B yang hendak diberi makan... uh....uh... apa nak jadi ngan Negara Malaysia yang lagi jauh daripada rahmat Allah. Teringat dulu puak Nuar Jubury sibuk suruh buat sembahyang hajat seluruh Malaysia mohon Allah tunjukkan kebenaran kepada sekalian manusia. Dr Mahathir masa itu pun dengan senang hati bersetuju dengan permintaan itu dan akhirnya Allah tunjukkan kepada dunia bagaimana kelaku dan sifat keji manusia yang bernama Nuar Brahim... Harap kali ini kita semua berserah juga kepada Allah dengan solat hajat dan doa2 supaya dapat kita petunjuk dan hidayah di samping melihat sendiri kebenaran atas setiap perkara yang telah merosakkan keamanan Malaysia.

      Padam
  8. Abu kabar.. aku rasa kau tak payah lah nk copy paste -template fitnah kau tu.. xde sapa nak baca pun bila tgk kau yg tulis.

    better kau hujah dengan taip sendiri.. baru nampak lelaki sikit. kalau mcm tu gay acyber trooper upahan geng madey, tak berkesan nak jatuhkan Najib. tengok typing 2.6 billion tu pun mungkin menyebabkan org yg teringin nak baca terus keluar dr blog ni.. muak dan meloyakan.

    skrip ulangan tp kosmetik berbeza hanya mungkin menarik orang2 yang akal cetek (bodoh dan bengap).

    Skrip terbaru melibatkan Attorney General Office of Swiss.. another WSJ in action.. lah bagi aku sbb xde pon official letter ke Wisma Putra untk dapatkan maklumat rasmi dari negara ini. hebat jugak wayang terbaru ni sbb magical world of laws.. prosecution judged without evidence.. terus2 AG Swiss 'cakap' ImDB.. hebat2... kalah FBI..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lantak sayalah nak buat apa pun, kau dengki apahal? Dah goyang ke?

      Selalunya orang yang dah goyang ni akan cuba buat reverse psychology untuk halang orang lain dari lawan dia.

      Blah la dengan cadangan bodoh kau tu, cadangan kau ditolak, kau boleh pergi melingkup ke mana yang kau suka.

      Tak payahlah nak merapu tak tentu hala, sila jawab isu, soalan saya pun kau tak terjawab ada hati nak mempertikaikan apa yang saya komen itu pula.

      Jawablah soalan saya itu kalau kau dan Najib serta kuncu dipihak yang benar. Kalau sekadar komen merapu tak tentu hala, tapi tak reti jawab soalan, pergi melingkuplah korang, kau nak baca, maka ikut suka kau, tak mau baca pun lantak kau sahajalah.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    2. amboi Abu Kabar.. hot nampak.

      takkan selama ini duk maki najib slamber tiba2 hari ni hot smcm..

      maki je lah kalau kau rasa itu sedap dan boleh bawak kau dapar dengan dewa Mahadey. Cuma setiap yg tak betul tu aku takut kau menderita dengan balasan di akhir nanti..

      bodoh itu jadi 'zikir' harian kau kan.. mase kau diarahkan oelh pakar 'strategi war lord cyber' kau tu takkan dia suruh kau guna maki bodoh je utk kalahkan hujah lawan?

      seem awkward lah.. belanja mahal2 utk jatuhkan Najib must be something high class cyber troopers

      kalau jenis maki camni better hire geng HARAKAH.. mereka lebih pakar bab ini..

      Padam
    3. Ehhh Abu Kabar.. Najib tak mengamok pun org maki hamun dia beribu2 dlm FB, Tweeters.. sbb apa? sbb dia org yg sabar.. jiwa bersih

      Mcm kau.. org takmau baca psoting kau yang penuh cacian tu pun kau dah touching... awww...awwh...

      cmne ni.. cyber war lord Madey.. please review balik lah position Ab Kabar ni.. not worth lah.. better kasi bekas editor Harakah yg pernah keluarkan mcm2 artikel MAHAZALIM ketika 1998 dlu..

      Padam
    4. Kau menghina Tun Dr. Mahathir dengan gelaran buruk sedemikian tu konfirm masuk syurga ke?

      Apa ni Ahmad Maslan, apahal cybertrooper kau kutip ni bangang belaka ni, merapu tak tentu hala, komen bodoh di sana sini.

      Nanti kau kena turun pangkat lagi Ahmad Maslan, sudahlah sebelum ini kena turun pangkat dari Timbalan Menteri di kementerian yang senior di Kementerian Kewangan kepada Timbalan Menteri di kementerian yang lebih rendah iaitu di MITI, kemudian baru-baru ni kau diturunkan pangkat lagi, dari Ketua Penerangan UMNO Malaysia, kini hanya sekadar Ketua Biro IT, nanti jangan kerana kebodohan cybertrooper belaan kau ni merapu tak tentu pasal, kau akan diturunkan kepada Ketua Biro Kebersihan Tandas PWTC pula lepas ni.

      Ingat tu Ahmad Maslan, jaga sikit cybertrooper belaan kau tu, komen bodoh tak tentu hala hanya mencerminkan kebodohan Najib dan kau sahajalah, kutip orang bodoh untuk jadi tukang jawab, tapi iyalahkan, Najib memang suka orang bodoh, sebab setia dengan dia dan mudah diperbodohkan, termasuklah yang kononnya CGPA 3.85 itu, rela diperbodohkan kerana habuan. Yang cerdik semua Najib cantas, sebab takut mereka maju menjadi pemimpin pelapis pula.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    5. Tanpa Nama1 Februari 2016 10:33 PG, itu sebabnya Najib muka tak tahu malu, sebab itu dia dengan selambanya buat tak reti, sebab dia tak tahu malu.

      Kalau kau tengok, ada dia jawab ke persoalan selama ini, dia hanya tau merapu tak tentu hala, masalah yang berlaku di zaman pentadbiran dia pun, maka disalahkan kepada Tun Dr. Mahathir pulam, apa punya bengap Najib ni.

      Sudah-sudahlah Najib, pergi melingkuplah, tak payahlah nak merosakkan negara ini, kau nak menlingkup, maka kau heretlah kuncu bebal kau ini, lepas ni korang melingkuplah ramai-ramai.

      Tumbangkan Najib, Selamatkan Malaysia, Selamatkan Barisan Nasional, Selamatkan UMNO.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    6. Panjangnya kau tulis?
      kalau org lain hina Madey takkan lah kau nk hina Najib kau boleh masuk syurga pulak?

      Agak2lah Abu Kabar pon..
      jgnlah bebal sgt.. payment ko tk terjejas pun dengan bertaubat. Allah Maha Menerima Taubat

      Cuma kalau berterusan kau maki caci Najib..aku yakin Najib akan terus kukuh Insya Allah

      tgk masa PAS asyik maki Mahazalim.. Madey tetap kukuh tak tumbang pun..

      kalau patut belajar banyak dari zaman Mahazalim dulu..

      ok.. do ur home work better.. not worth la upah org mcm u Abu Kabar.. some sort old school, low minded punya cyber troopers.

      Padam
    7. Sila jawab isu RM 2.6 bilion dan RM 42 juta itulah, pasal apa Peguam Negara tak bantu SPRM untuk buat MLA bagi menemuramah dan mendapat dokumen mengenai perkara itu di luar negara? Sebab dalam isu RM 2.6 bilion, ada dokumen penyata bank yang menyatakan wang itu dah diserahkan kepada akaun Raja Abdullah ke?

      Sudah-sudahlah spin, kepada Ahmad Maslan, sila berhati-hati, komen bodoh cybertrooper bebal belaan kau ni boleh menyebabkan kau diturunkan pangkat lagi, sila hati-hati.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    8. Tu dia, tengok perangai cybertrooper belaan Ahmad Maslan ni, tak pasal-pasal dia babitkan zaman Tun Dr. Mahathir pula, sedarlah dol, zaman Tun Dr. Mahathir tu dulu ekonomi negara berkembang pesat, sebab kepimpinan yang cerdik dan berkhidmat untuk negara, bukannya macam zaman Najib sekarang ini, daripada Perdana Menteri hinggalah kepada Timbalan Menteri, jenis bebal, melelong negara untuk keuntungan jangka singkat, lepas tu membohong rakyat dengan perkara-perkara bodoh tak tentu hala.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  9. Kan dah bersih...bila nak saman? Esok selasa dah...kah kah kahak ptuiiih!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lepas ni pasti cybetrooper tiga suku yang diketuai oleh Ahmad Maslan CGPA 3.85 akan merapu tak tentu hala tuduh fitnah bagai pula.

      Sokong kenyataan Tanpa Nama1 Februari 2016 10:22 PG, kalau betul Najib tak salah, dan Apandi Ali pun dah 'bersihkan' Najib dari pendakwaan mahkamah, maka patutnya Najib samanlah WSJ itu, apahal Najib takut sangat ni?

      Konon berjiwa besar, kononnya pahlawan bugis bagai, blah la, inilah jenis pemimpin yang jenis layar dikembang, sabuh dilabuh, lepas tu suruh anak buah melayarkan kapal, jenis bebal tak tentu hala.

      Kebenaran pasti akan menang, tumbangkan Najib petualang negara, petualang rakyat, petualang parti, selamatkan UMNO, selamatkan Barisan Nasional, selamatkan Malaysia.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    2. abu kabar ke?
      ok la tu.. bersih Alhamdulillah. Semoga Dato Seri Najib terus dalam peliharaan Allah SWT.

      Padam
    3. Cepat benar kau taip Abu Kabar..
      amboi kau ni marah betul kt Ahmad MAslan.. sia nanti aku takut kau ada anak tiba2 berpatah balik bodoh berganda2 akibat mengata kutuk ahmad maslan yg tak mengata kau pun.

      Padam
    4. Ye la. Klu ikut logik pun. Sepatutnya segeralah saman. Boleh menang juta2 atau billion2...dpt jugak cover byr hutang 1mdb.

      Tapi pelik...kononnya dah bersih. Apsal takut makin menjadi2?

      Padam
    5. Cover logik pulak.. jangan lah tiru point aku.. kau dibayar mahal.. generate lah point cara 'orang bersekolah' yg lebih cerdik dari Ahmad Maslan.

      Camnilah.. saman ni optional.. dlm Islam takde ckp saman tu wajib utk tangkis fitnah.

      Lagi pun saman akan makan masa.. taktau bila.. lepas tu teknikal undang2 manusia ni boleh pusing2.. dh bersih dr tuduhan pun melompat2 ckp AG Apandi kena beli bla2.. fitnah lagi..

      so skrg ni kalau najib layan puak2 'cerdik' ini dgn saman ibarat masuk perangkaplah.. duit habis byk.. saman jd bersepah2..akhirnya naik turun mahkamah je keje.. negara entah kemana.. so itulah modus operandi golongan munafik pro madey.

      Alhamdulillah Najib dlm peliharaan Allah SWT.. sbb itu dia abaikan.. org2 ini!

      Padam
    6. Sila jawab isu ini kalau isu RM 2.6 bilion yang kononnya derma tok arab dan RM 42 bilion wang SRC International itu.

      Peguam Negara tidak menjawab persoalan-persoalan di bawah ini sebelum membuat keputusan tidak mendakwa suspek dan menutup kes ini:

      Adakah Najib buat permohonan kepada bank negara untuk pulangkan wang RM 2.03 bilion itu kepada keluarga diraja Arab Saudi itu melalui Bank Negara?

      Adakah Bank Negara meluluskan permohonan Najib nak pulangkan balik wang RM 2.03 bilion itu kepada keluarga diraja Arab Saudi itu.

      Sebabnya sebarang transaksi wang melibatkan RM 50 juta perlu mendapatkan kebenaran dari Bank Negara terlebih dahulu.

      Malahan pasal apa Apandi Ali pandai-pandai nak tutup kes ini sedangkan kes RM 2.6 bilion itu tidak lagi dapat diselesaikan kerana saksi di luar negara tidak dapat ditemubual lagi, malahan dokumen di luar negara tidak dapat diperolehi untuk disiasat, sebab itulah SPRM minta Peguam Negara tolong aturkan Mutual Legal Assistance (MLA) untuk mendapatkan kebenaran negara-negara terlibat bagi menemubual saksi di luar negara dan mendapatkan dokumen di luar negara untuk tujuan siasatan, tapi pasal apa Apandi Ali tolak permohonan SPRM ini dan terus suruh SPRM tutup kes ini?

      Kemudian dalam isu SRC International melibatkan wang RM 42 juta milik SRC International yang dimasukkan ke akaun peribadi Najib, Peguam Negara mengabaikan proses kemasukan wang berkenaan dari SRC International ke dalam akaun peribadi Najib, apakah proses itu tidak melibatkan unsur-unsur jenayah?

      Siapakah yang mengarahkan wang itu dimasukkan ke dalam akaun peribadi Najib?

      Atas keputusan apakah wang itu diarahkan untuk dimasukkan ke dalam akaun peribadi Najib?

      Siapakah yang memasukkan wang itu ke dalam akaun peribadi Najib?

      Untuk tujuan apakah wang itu dimasukkan ke dalam akaun peribadi Najib?

      Apakah SRC International dan Kementerian Kewangan sebagai induk SRC International tidak pernah tahu pasal penyaluran RM 42 juta itu ke dalam akaun Najib? Apakah selama ini tak pernah ada audit terhadap pengurusan kewangan SRC International ke?

      Sila beri hujah untuk menjawab persoalan saya ini, tak payahlan nak tuduh saya fitnah dan itu serta ini, sila jawab persoalan saya ini untuk buktikan kononnya saya fitnah dalam komen-komen saya.

      Sila beri penjelasan.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    7. La tak habis lagi ke meroyan soalan copy paste.

      Soalan fitnah berulang kau tu tak bagi kesan pun untuk org percaya sebab trick tu org dh tahu.

      Aku rasa peguam mana lah sanggup jd pembela kau.. pening laa peguam tu kalau kau kena tangkap nak membela nanti

      Mungkin jugak mahkamah akan suruh kau diperiksa di Hospital Tampoi atau Tanjung Rambutan.

      Padam
    8. La tak habis lagi merapu sebab tak reti jawab soalan saya?

      Ahmad Maslan, apa ni, apa dah jadi dengan cybertrooper belaan kau ni? Apa dah jadi dengan Unit ICT Najib ni, soalan tak dapat dijawab, tapi merapu sahajalah yang lebih, lebih baik ubah ke Unit Merapu sahajalah.

      Ahmad Maslan, jawatan kau di Biro ICT tu sedang terancam, cybertrooper belaan kau makin bodoh, lepas ni kau akan turun pangkat lagi, jadi Ketua Pencuci Tandas di Bagunan PWTC pula, jawatan baharu yang akan diwujudkan selepas rombakan semula biro-biro Untuk Macai Najib Only selepas ini.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    9. Cakap je la takut nak saman...alasan punya panjang...tapi hampeh.

      Ok lah...kalau tak nak buang masa. Mubahalah la. Bawa isteri dia sekalu. Takkan dlm kes minah mongol berani...dlm kes ini takut? Kononnya difitnah kan?

      Ada bran? Jimat masa..tak perlu kos 1sen pun...

      Hehe

      Padam
  10. Ada duit masuk akaun..
    Eh. Takdelah. Itu semua pitnah. Saya akan saman pada hari selasa.
    Ini semua komplot mahathir la wei...
    Kalau saya nak curi...saya tak masukkan ke dalam akaun peribadi.
    Memang bodohla jika si polan masukkan dalam akaun peribadi.
    Untuk umno. Tapi takde pun dlm akaun.
    Eh bukan. Utk lawan isis. Time tu isis takde lagi.
    Eh bukan...utk lawan muslim bersodara. Tp time tu takde lagi.
    Oooh..itu derma politik la. Nak lawan dap. Duit tu dah habis guna.
    Ada ramai penderma. Saya dah jumpa penderma penderma itu.
    Duit tak habis..dah pulangkan kepada satu2nya penderma.
    Bla bla bla boleh blah!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Xpe lah rezeki dia.. najib kan org baik2.. Keluarga DI Raja Arab Saudi ni bukan mcm keluarga madey. mereka keluarga pewaris penjaga dua Masjidil Haram.

      Bayangkan keluarga mulia pewaris kota Suci Islam mempercayai DS Najib.. ia satu pengiktirafan dan rezeki dari Allah SWT

      Malang sekali fitnah golongan munafik gagal membuktikan derma ialah rasuah

      Sbb dlm Islam derma ini Sunat.. rasuah ini HARAM.. jauh benar tuuduhan..fitnah keluarga Saudi bagi rasuah pd najib?

      berat tu Abu kabar.. takut berat balasan Allah SWT nnt.. bertaubatlah Abu Kabar!

      Padam
    2. Negara ini ada undang-undang, maka kena ikut undang-undanglah, pasal apa penjawat awam pangkat rendah terima limau sekotak masa tahun baru cina ditangkap dan dipenjarakan atas tuduhan terima rasuah sedangkan cina yang bagi limau tu mungkin ikhlas macam tok arab yang beri derma RM 2.6 bilion kepada Najib itu?

      Apahal Najib tak ishtiharkan segala derma yang diterima, kerana berdasarkan Peraturan Tatatertib Penjawat Awam 1993, harta yang diperolehi hendaklah didermakan, Najib terima derma itu adalah harta, pasal apa Najib tak ishtiharkan, sebab wang itu masuk akaun peribadinya.

      Sila beri penjelasan.

      Kepada Ahmad Maslan, sila pastikan cybertrooper biul belaan kau jawab soalan ini dengan tersusun, kalau merapu lagi, alamatnya dalam rombakan biro-biro parti Untuk Macai Najib Only selepas ini, maka kau akan diturunkan pangkat menjadi Ketua Pencuci Jamban di Bagunan PWTC pula selepas ini.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    3. Pembetulan:

      Negara ini ada undang-undang, maka kena ikut undang-undanglah, pasal apa penjawat awam pangkat rendah terima limau sekotak masa tahun baru cina ditangkap dan dipenjarakan atas tuduhan terima rasuah sedangkan cina yang bagi limau tu mungkin ikhlas macam tok arab yang beri derma RM 2.6 bilion kepada Najib itu?

      Apahal Najib tak ishtiharkan segala derma yang diterima, kerana berdasarkan Peraturan Tatatertib Penjawat Awam 1993, harta yang diperolehi hendaklah diishtiharkan, Najib terima derma itu adalah harta, pasal apa Najib tak ishtiharkan, sebab wang itu masuk akaun peribadinya.

      Sila beri penjelasan.

      Kepada Ahmad Maslan, sila pastikan cybertrooper biul belaan kau jawab soalan ini dengan tersusun, kalau merapu lagi, alamatnya dalam rombakan biro-biro parti Untuk Macai Najib Only selepas ini, maka kau akan diturunkan pangkat menjadi Ketua Pencuci Jamban di Bagunan PWTC pula selepas ini.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  11. Pro najib bagi hujjah macam la semua rakyat malaysia ni tak sekolah. Kalau ya pun makan dedak, agak2 lah. Tau pula cakap fitnah, tapi bos kau tu kata nak saman tapi sampai sekarang tak saman2. Dah berapa ratus selasa dah. Kalau najib di pihak yang betul, jangan guna kuasa untuk ambik tindakan keatas penentang tapi biar siasatan di lakukan dan jawap dalam mahkamah. Semua rakyat boleh tahu apa yang sebenarnya terjadi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. ye lah semua rakyat malaysia ni ada yang bersekolah dan ada yang tidak. Kadang2 yang tak bersekolah tinggi tapi hatinya lebih jernih dan dekat dengan Allah SWT.. maka dia lebih mulia dr org2 yg bersekolah tinggi.. yang ke pasar pakai Jaguar.. high class gitww... tp syg jiwa rosak.. sakit.. akal terlalu pendek.. maka banyak kerosakan dtg dr org2 mcm ni..

      sorry lah bro.. saman ini bukan penangkis fitnah.. malah silap2 ia mencambah fitnah.. tengok situasi lah bro..

      kalau sampai WSJ pun fitnah boleh dijana tak payah buang masa lah main saman..sbb bila saman kes akan freeze macam2 benda.. lagi susah lah Najib nk buat kerja..

      serah pada Allah SWT la.. fitnah itu kerja Tuhan nak balas..

      Padam
    2. Kalau kata WSJ fitnah, pasal apa Najib takut nak saman WSJ? Kononnya nak saman WSJ pada hari Selasa, dah lebih 30 kali selasa sejak Julai 2015 tapi tak saman juga, esok hari selasa lagi, kita tunggu esok.

      Kalau tak saman juga, kita lihatlah macam mana Ahmad Maslan nak gerakkan cybertrooper bebalnya itu untuk spin isu ini pula.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  12. Pro najib bagi hujjah macam la semua rakyat malaysia ni tak sekolah. Kalau ya pun makan dedak, agak2 lah. Tau pula cakap fitnah, tapi bos kau tu kata nak saman tapi sampai sekarang tak saman2. Dah berapa ratus selasa dah. Kalau najib di pihak yang betul, jangan guna kuasa untuk ambik tindakan keatas penentang tapi biar siasatan di lakukan dan jawap dalam mahkamah. Semua rakyat boleh tahu apa yang sebenarnya terjadi.

    BalasPadam
  13. Memang da biol pemakan dedak ni..hahaha

    BalasPadam
  14. Duit masuk akaun peribadi fitnah ke?

    Ke ko yg bangang bertingkat2?

    Bila nak saman? Kah kah kah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mereka upahan cyber lord madey sgt marah taktau apa punca..

      kerana Keluarga DiRaja Saud- Pewaris Kota Suci Mekah Madinah bagi derma USD 681 juta.. tiada apa bukti pun ada rasuah atau balasan

      Dari segi moral pulak keluarga kaya raya Kota Suci Mekah Madinah pulak tu nak tuduh rasuah pd najib?

      amboi2 takkan lah kalau dah madey dulu anggap rasuah tu penjana ekonomi..maka semua org dalam dunia ini terima rasuah itu sbg amalan?

      Hormatlah sama keluarga Saud Kota Mekah Madinah tu.. jangan lah hina pewaris2 kota suci. Fitnah Najib dirasuah ibarat memfitnah keluarga Saud pemberi fitnah.. tak takut ke balasan Tuhan wahai tuan Joe dan Abu Kabar??

      Padam
    2. Wang RM 2.6 bilion tu wang derma untuk Najib ke atau derma untuk UMNO?

      Kalau wang derma untuk Najib, pasal apa Najib tak ishtiharkan hartanya kepada kerajaan pasal penerimaan derma itu? Ini kerana harta yang diperolehi perlu diishtiharkan kepada kerajaan mengikut Peraturan Tatatertib Penjawat Awam 1993, jawatan Najib tu jawatan perkhidmatan awam, tertakluk kepada peraturan perkhidmatan awam juga.

      Kalau wang derma itu katanya wang derma untuk UMNO, mengapakah Najib memandai-mandai pulangkan balik RM 2.03 bilion wang itu kepada Arab Saudi? Ada dibuat keputusan dalam mesyuarat Ahli Majlis Tertinggi UMNO dan mesyuarat agung UMNO ke? Lagi satu, pasal apa tak ada walau sesen pun wang itu diserahkan kepada akaun UMNO, mana perginya wang itu? Kalau setakat kata dah dibelanjakan untuk parti, siapa pun boleh cakap, burung tiung pun boleh cakap, mana buktinya? Mana resit perbelanjaan? Mana senarai perbelanjaan?

      Sila buktikan.

      Kepada Ahmad Maslan, sila pastikan cybertrooper biul belaan kau jawab soalan ini dengan tersusun, kalau merapu lagi, alamatnya dalam rombakan biro-biro parti Untuk Macai Najib Only selepas ini, maka kau akan diturunkan pangkat menjadi Ketua Pencuci Jamban di Bagunan PWTC pula selepas ini.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  15. Abu Kabar.. apun aku sbg pemerhati bersykur dan terima kasih kepada Muhyidin jugak sbb dia agak tak sabar dan gopoh, akhirnya belang munafiknya terserlah awal..jadi DS Najib cepat bertindak sebelum kapal di karamkan oleh Muhyiddin

    So anyway ucapan jutaan terima kasih kepada Muhyidin kerana 'ikhlas' menjatuhkan Najib.. at least tk la tunggu PRU14.. mmg confirmlah najib berjaya di benamkan!

    Thanks Muhyddin.. u a true 'hero'..

    BalasPadam
  16. Apakah pm sudah tidak percaya kepada sistem nahkamah di negara nya sendiri yang dia jadi pm. Bermacam halangan yang dibuat seperti keatas pac, polis, sprm, ag, bnm. Tangkap khairudin, pecat muhyidin dan sahfie. Kalau dia tak bersalah kenapa buat semua tu. Biar lah siasatan semua pihak berjalan dan bawa kemahkamah. Kalau mahkamah lepaskan najib itu baru dikatakan najib bersih dan layak dijulang. Tapi bila najib hanya cakap guna air liur basi berapa peratus rakyat malaysia yang nak percaya? Malah akan lebih ramai rakyat yang akan membuat berbagai spekulasi negatif. Siapa sebenarnya yang membuka ruang sedemekian? Tentunya najib sendiri..
    Pro najib boleh cakap apa saja tapi hakikatnya kepercayaan rakyat terhadap najib semakin jauh. Lepas satu kes ke satu kes.

    BalasPadam
  17. Apakah pm sudah tidak percaya kepada sistem nahkamah di negara nya sendiri yang dia jadi pm. Bermacam halangan yang dibuat seperti keatas pac, polis, sprm, ag, bnm. Tangkap khairudin, pecat muhyidin dan sahfie. Kalau dia tak bersalah kenapa buat semua tu. Biar lah siasatan semua pihak berjalan dan bawa kemahkamah. Kalau mahkamah lepaskan najib itu baru dikatakan najib bersih dan layak dijulang. Tapi bila najib hanya cakap guna air liur basi berapa peratus rakyat malaysia yang nak percaya? Malah akan lebih ramai rakyat yang akan membuat berbagai spekulasi negatif. Siapa sebenarnya yang membuka ruang sedemekian? Tentunya najib sendiri..
    Pro najib boleh cakap apa saja tapi hakikatnya kepercayaan rakyat terhadap najib semakin jauh. Lepas satu kes ke satu kes.

    BalasPadam
    Balasan
    1. amboi2..
      psiko nampak.

      rilek la Najib hanya bersihkan parasit je dr dalam.

      Kalau SPRM Pegawai Tertinggi pun boleh kasi isteri tolong buka fail Najib.. kemudia jual kepada musuh2 Najib.. takkan lah nk bendul sgt biar parasit makan diri dia..

      kalau aku pun akan cuci pejabat aku dari ejen2 laknatullah perosak mcm tu..

      so.. Najib cuba lakukan yang terbaik untuk negara.. sbb belajar dari mahadey jugak.. kena buang parasit dlm Kerajaan.

      Cuma bezanya Najib tak pakai ISA.. Mahadey dia akan gunakan ISA senjata ampuh tu..

      Adil kan?

      Padam
    2. Cuba ingat zaman Madey dulu,

      berapa ramai HAKIM MAHKAMAH yg kena pecat dan tukar bila tak sehaluan dgn dia?

      Itu cara org berkedudukan politik nak kukuhkan KUASA POLITIK mrk. Betul salah, itu lain cerita.
      Tapi kalau tak buat mcm tu barah parasit tu akan terus merebak dan tinggi mana kedudukan politik pun akan punah dibuatnya.

      Sebab tu Madey boleh bertahan 22 tahun memerintah negara. Kalau fahamlah ....

      Padam
    3. Ish2 bro.. nanti mengamuk lah Abu Kabar cybercelupan upahan Madey.

      Pantang mereka ungkit kisah gelap Madey..sb bgmereka Madey tu sesuci embun pagi.. setinggi para wali.. biarpun dia mementang Sunnah Nabi dan Hukum Islam..

      malahan Rayani Air buat airlines follow Syariah pun marah bukan main dia.. pelik sggguh 'tok wali' dari Kerala ni..

      Padam
    4. Berapa ramai hakim yang kena pecat zaman Tun Dr. Mahathir dulu?

      Zaman Najib ni, peguam negara dipecat dengan tuduhan sakit, sedangkan peguam negara dihalang untuk masuk ke pejabatnya.

      Lepas tu pecat Timbalan Perdana Menteri dan Menteri hanya kerana bertanya pasal RM 2.6 bilion yang kononnya dah di pulangkan kepada tok arab yang beri derma itu pada tahun 2013, sedangkan Timbalan Perdana Menteri dan Menteri tanya pada tahun 2015, pasal apa tak jawab kata dah dipulangkan dan tunjukkan buktinya?

      Sila beri penjelasanlah, bukannya merapu tak tentu hala.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  18. "Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Ikhlas daripada,

    Abu Bakar"


    dulu2 aku rasa terpengaruh juga dgn 'signature' Abu Kabar ni..

    bukan main 'ikhlas' fiitnahnya..tp lama2 aku pikir balik dia ni bukan baik pun.. intense giler2 kutuk najib..so tk boleh pakai dah org mcm ni.. automatik dia bkn org yg ikhlas..


    Abu Kabar.. better do ur home work better laa..
    gi library.. study balik kronologi kes Anwar.. ambil iktibar dr situ.

    Harakah laku giler time tu.. 2 kali seminggu published.. tp apa content harakah..? maki caci PM.. umno..

    tp skrg tgk apa jadi dgn PAS?


    Allah takkan beri kejayaan pd org munafik dan pengutuk mcm pas dan puak2 kau Abu kabar.. kau akan failed.. totally failed..

    Ameen!

    BalasPadam
  19. Ikut falsafah Raja Bontot fitnah yg diulang-ulang setiap hari lama-kelamaan akhirnya akan diterima menjadi 'kebenaran'. Itulah yg Fizi Auw-Auw Raja Gurau-Gurauan praktikkan sehingga kehari ni. Mengaji dgn dajjal agaknya diorang ni.

    Skrg geng anti-Najib (luar UMNO) dan blogger pemakan dedak pro-Tun gunakan taktik sama utk jatuhkan Najib sehingga org jadi muak baca dan dengar ZIKIR HARIAN mrk setiap hari.

    (Awal cerita fitnah bermula, bila ..)
    Mula-mula Madey tuduh Najib ambik RM2.6b dari IMDB.
    Madey mau Najib sahkan mmg betul dia songlap duit 1MDB.
    = kalau duit tu dari 1MDB, Najib salah, RASUAH dan kena undur.
    bermaksud, kalau bukan dari 1MDB, Najib tidak salahlah kan?

    Bila RM2.6b tu disahkan bukan dari 1MDB, bahkan derma dari Arab, geng pro-Tun tak boleh terima, Madey tabur dedak expired berlendir baru supaya "zikir harian RM2.6b" diteruskan dan tetap dianggap sbg rasuah.

    Skrg pemakan dedak expired berlendir sepakat terima fatwa Guru Rohaniah mrk Madey bahawa Najib terima rasuah dlm bentuk Derma RM2.6b tu dari Arab gila, dan tidak boleh terus diterima sbg derma, maknanya ikut hukum kitab mrk ada elemen rasuah didlmnya dan bermakna, RM2.6b = DERMA = RASUAH.
    (tengok disini, Madey boleh ubah tuduhan ikut suka dia saja ..)

    Skrg kita tahulah mcm mana Penabur Dedak Expired Berlendir ni jalankan jarum hasutannya hingga seluruh pemakan dedak expired berlendir keracunan minda dan fikiran, rosak total.

    Kes nak kaitkan RM2.6b tu dgn 1MDB bila dah tak menjadi, ubah pulak cerita, Arab gila pun takkan bagi derma sbnyk tu, maknanya ia bukan derma tapi rasuah. Pertikaikan pulak derma utk apa, mengapa, kenapa, mana pergi duitnya, mana bakinya, siap cerita Najib laki-bini anak-beranak raya shopping sakan dgn duit tu. Halus mainan Madey ye? Cerdik sungguh, patutlah boleh bertahan 22 thn jadi PM.

    Madey lupa makin banyak dia bukak mulut, makin banyak yg tak berapa elok mengenai dirinya terbongkar dgn sendirinya.
    Last-last politik anaknya pun sama berkubur dgn rancangannya nak memegang kuasa politik negara.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu bro..
      kalau tak silap dalam Malay Dilemma tulisan Mahadey.. antara falsafah yang mamak ini extract dari sikap melayu ialah ulangi2 fitnah.. fitnah bila ulang2 berterusan ia lama2 diterima..

      diterima dlm maksud 'psychologically' melekat dalam otak benda yg hari2 dilatih tubi masuk ke akal manusia..

      ini juga strategi iblis dalam merosakkan Anak Adam..bisik..buat la lagi.. alaaa buat laaa..

      Padam
    2. yang aku sgt2 tk boleh terima secara apa cara sekali pun ialah macam mana DERMA puak ni paksa kita semua cakap ia RASUAH

      Derma ialah ikhlas beri tanpa apa2 balasan..dan itu yang Najib terima..

      puak penentang Najib tak dapat kemukakan stau bukti pun DERMA Saudi ini mendatangkan habuan apa kepada pemberi?

      Asalnya mereka nak kaitkan duit 2.6billion tu najib curi dari ImDB.. berbelit2 angka..kejap 42 billion last2 jadi bape juta ntah.. lepas tu hilang kaitan imdb dgn 2.6 billion tu.. masuk pulak derma..

      isu yg dimainkan hari2 ialah persepsi tuduhan... Arab Gila mana nk bagi 2.6 billion.. just justifikasi tu je terus sahkan Najib rasuah?


      kau agak2lah mahkamah mana yg gila akan jatuhkan hukuman mcm ni?


      Padam
    3. Bila cybertrooper bebal belaan Ahmad Maslan mula membuat serangan, serangan merapu tak tentu hala ke sana ke mari.

      Dalam isu RM 2.6 bilion, pasal apa perlu pecat orang itu, pecat orang ini, gantung hak keahlian orang itu dan ini sebab tanya mana perginya RM 2.6 bilion itu? Pasal apa tak jawab sahaja dah pulangkan kepada tok arab dan tunjukkanlah buktinya, pasal apa perlu sampai caca marba begini?

      Kepada pecacai Najib, korang ingat dengan menyerang Tun Dr. Mahathir maka kau akan diam begitu sahaja, lantak koranglah nak serang pun, kerana korang tu yang bodoh, isu sekarang bukannya isu Tun Dr. Mahathir, tapi isu Najib.

      Kalau nak tuduh itu dan ini kepada Tun Dr. Mahathir, suruhlah siasatan dibuat terhadap Tun Dr. Mahathir mengenai tuduhan korang tu, kalau nak buat siasatan pun tak berani, apa gunanya? Tuduh semberono sahajalah.

      Sedangkan dalam kes Najib ini kes dah disiasat, ada prima facie bawa kes ke mahkamah, tapi sampai saja ke tangan Apandi Ali, kes dibuang begitu sahaja.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    4. Derma bukan rasuah kalau diisytiharkan...dibuat secara terang2...ada perjanjian dan masuk akaun yang bukan peribadi. Contohnya derma arab saudi kepada jordan...full openness...

      Nak lagi? Derma kepada magribi...diisytiharkan a-z...

      Tapi derma kepada najip? Jika bukan sebab SR dan WSJ...rakyat malaysia akan tahu tak? Mana ada sebab ia disembunyikan. Siap nafi dan ancam nak saman lagi tewww....

      Pencacai najip sekalian...itu pun tak boleh bezakan ke? Confirm bangang. Kahkahkah

      Padam
    5. The Saudi Foreign Ministry is correct:

      There has never been a secretive gift from the Saudi royal family directly into the private accounts of a foreign leader.

      When the Saudis donate on a G2G basis, they do so with full openness.

      This is how they give money to Jordan:

      http://www.jordantimes.com/news/local/jordan-secures-financial-assistance-saudi-arabia

      "Prime Minister Abdullah Ensour on Wednesday announced that Saudi Arabia has agreed to supply Jordan with $487 million, of which $125 million will be transferred soon.

      Speaking to reporters at a brief press conference at the Prime Ministry, Ensour explained that the funds would be used to finance development projects under a $5 billion fund the six-state Gulf Cooperation Council (GCC) has set to support Jordan.

      The premier added that the decision followed talks with the Saudi side earlier in the day, when the Saudi officials endorsed projects proposed by Jordan."

      Done. Next? Morocco?

      http://www.arabnews.com/saudi-arabia/ksa-finance-morocco-projects-worth-125-bn

      "Finance Minister Ibrahim Al-Assaf said Saudi Arabia would finance a number of development projects worth $ 1.25 billion in Morocco through Saudi Fund for Development (SFD), on the instructions of King Abdullah.

      He referred to the GCC decision to extend financial support to Morocco and Jordan, adding that four GCC countries including Saudi Arabia would take part in this program. According to the GCC decision, Morocco will receive a financial aid of $ 5 billion with the Kingdom’s share amounting to $ 1.25 billion, which will be extended through SFD."

      You see the point?

      If the mystery donor is Prince Turki and the "rep" is either one of the Obaids or some other penyamun sewaktu dengannya, they are ACCOMPLICES, NOT DONORS.

      Padam
  20. Abu kabar..kalau lah SKMM buat 'ambush' nanti.. then trace owner blog kaki fitnah ni.. trace IP/ MAC address aku rasa aku boleh tengok muka kau nanti Abu Kabar.


    aku teringin giler nk tengok WAJAH2 pembenci Najib ni.. wajah2 yg maki Ahmad Maslan tak hingat akhirat ni..

    ye lah nak tengok rupa macam mana.. segak ke tak.. atau setaraf wajah penagih dadah ke.. atau sudha tua kubur panggil dekat.. atau pun terlalu young wajah jambu..

    kasihan kan mak ayah korang.. didik besar2 jadi pemaki hamun PM..
    kecik2 bg minum susu..kalau tersedak susu time tu kau mati agaknya..

    tp Allah SWT bagi kau nyawa hidup sampai hari ini..
    tiba2 jadi mcm ni.. jadi kaki fitnah..pembenci.. pemaki carut..

    kasihan mak kau.. lahirkan manusia jenis ini..

    sepatutnya jd penguat negara..jadi pendakwah jadi pencetus ummah yg berwibawa.. akhir2 jd balaci cyber troopers..

    alahai.. kasihan2..

    Semoga Allah beri Hidayan dan pelihara aku dr jadi mcm kau Abu kabar.

    Semoga Najib dn kepimpinannya terus mendapat lindungan dan rahmat dari Allah SWt walaupun sejuta Abu Kabar akan muncul!

    Ameen!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tu dia, hari tu puak-puak Najib dan Bashah Boboi ugut para ADUN Kedah supaya menentang Datuk Seri Mukhriz, kini cybertrooper belaan Najib dan Ahmad Maslan ni pula ugut dengan menggunakan nama SKMM pula.

      Korang boleh ugut, aku tak peduli, aku tetap akan komen dan membongkarkan perbuatan buruk korang ni.

      Selamatkan Malaysia, tumbangkan Najib dan kuncu-kuncu pengkhianat negara, Selamatkan UMNO, selamatkan Barisan Nasional.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  21. KIHKIHKIH.....Cyber Trooper Maty Maslan dah mula bergerak.
    Sound so like Ahmad Maslan gpa 3.85.
    Tak kuasa nak baca.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yes secara automatik aku sudah jadi kawan Mat Maslan pulak..?
      alaa Abu Kabar.. come lah x best la hujah pendek2.

      takyah la kacau Ahmad Maslan.. dh byk kot pahala dia dpt korang duk caci maki dia dgn geng PR sekali..

      cari lah org len plak buat sedekah pahala..

      Padam
    2. Kau malas baca sbb kau tak berupaya nak counter-attack kebenaran yg diperkatakan,
      bermakna juga, fitnah puak kau dah tak jalan.

      Atau pembahagian dedak expired berlendir dah dicatu krn pemakan dedak expired dah tak releven dlm hidup Madey?

      Padam
    3. Ehh bukan cmtu Abu Kabar.
      Sebab awal dulu aku ade baca jugak..
      lepas tu kaji..cari fakta.. lepas tu buat keptusan lah bahawa ianya fitnah

      lagilah kukuh selepas SPRM dan Bank Negara mengumpul bukti seterusnya AG mengesahkan tiada jenayah dilakukan.

      Derma boleh jadi jenayah.. SRC tu pulak xde kaitan masuk akaun Najib..

      jd mmg xperlu baca lah postng copy paste..

      kau xboleh lah pksa org makan najis ygkau taburkan.

      Padam
    4. Dengan komen-komen bodoh lagi bebal dari cybertrooper dungu Mat Maslan ni, maka lepas ni Mat Maslan turun pangkat lagilah, sebelum ni dari Ketua Penerangan UMNO Malaysia diturunkan pangkat jadi Ketua Biro IT UMNO pula, lepas ni kerana gagal juga, maka kena turun pangkat jadi Ketua Pencuci Jamban di PWTC pula.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  22. Conclusion dari pedebatan budak 'sekolah tinggi' (dari Ahmad Maslan), bernama Abu Kabar..

    RASUAH = ialah derma sumbangan ikhlas sesiapa sahaja tanpa apa2 bukti balasan apabila ia masuk ke akaun Najib.

    DERMA = ialah wang suapan yang masuk ke akaun beneficiary syarikat, keluarga tertentu dengan alasan untuk kebaikan eknomi. Termasuka bail out, pindahan wang negara, direct award projects. Dan ia pula hanya kepada gologan tertentu yang 'berdaftar' sahaja.


    boleh tak rumusan ini Abu Kabar?

    kalau tak betul kau berikan pembetulan?

    boleh?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wang RM 2.6 bilion tu derma untuk siapa? Untuk Najib secara peribadi atau untuk UMNO?

      Kalau derma kepada Najib secara peribadi, maka Najib kena ishtihar kepada kerajaan, kerana Najib adalah penjawat awam, jawatan Perdana Menteri tu jawatan penjawat awam, bukannya harta warisan keluarga Najib secara persendirian tau.

      Pasal apa Najib tak ishtiharkan harta beliau bila terima derma itu ke dalam akaun peribadinya, kerana itu sudah menjadi harta, maka perlu diishtiharkan mengikut Peraturan Tatatertib Penjawat Awam 1993, pasal apa Najib tak ishtiharkan?

      Kalau derma tu kepada UMNO, pasal apa Najib pandai-pandai pulangkan RM 2.03 bilion kepada Arab tu semula, majoriti ahli UMNO setuju ke wang itu dipulangkan? Najib ambil keputusan daripada mana? Najib jangan ingat UMNO ni adalah harta milik peribadi seorang sahaja, ada 3 juta ahli UMNO, pasal apa hak mereka ini dinafikan?

      Sila jawab soalan ini.

      Tapi yang pastinya akan diberikan komen-komen bodoh lagi bebal dari cybertrooper dungu Mat Maslan ni, maka lepas ni Mat Maslan turun pangkat lagilah, sebelum ni dari Ketua Penerangan UMNO Malaysia diturunkan pangkat jadi Ketua Biro IT UMNO pula, lepas ni kerana gagal juga, maka kena turun pangkat jadi Ketua Pencuci Jamban di PWTC pula.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  23. Alaaaaa, sekejap lagi keluarlah artikel merapu baru, bila pemilik blog ni dah tak boleh terima kritikan dan kebenaran ...

    Dia ni pasti tamat belajar dgn guru rohaniahnya tu ...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Diorng slow skit bro sbb dgr kata SKMM sedang trace diorng sblm nak katup kedai

      Pastu dgr diter cyberwar lord mereka ada strategi baru..
      lagi 'hebat' katanya..

      tak main dh WSJ2 ni..main lagi besar..

      kita nk tggu lah betui ke tak

      SKMM pun liat sbb mybe ada kot parasit serupa dlm SPRM (dato bahri bini2).. ada seorng pun jadilah..rosak satu organisasi..

      Padam
    2. Biasalah, bila dah cuak tu, maka gunakan agensi kerajaan untuk diperkudakan bagi mengelakkan rakyat tahu lebih banyak maklumat mengenai salah laku Najib dan kuncu-kuncunya.

      Lepas ni Biro IT nak buat kerja apa pula? Merapu dalam facebook, dan twitter pulalah.

      Najib and The Wrong Gang dah cuak, gunakan taktik kotor untuk hapuskan isu.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  24. betul lahkan..
    mereka guna strategi ulang 'soalan' tp content tu contect fitnah yg sama yg telah dijelaskan oleh Arul Kanda, AG dan Najib. BERKALI2

    tp mereka tiru sebijik mcm kaedah Tun Madey.. iaitu buat PEKAK..then tanya lagi..ulang lagi..so sampai org tu bosan nak layan.. mereka kata mereka dh menang.. org itu mengaku kalah sbb tak saman...

    wow semua main psikologi..persepsi.. pakai tutuplah mahkamah.. takpayah ada AG lah sbb mereka dh jadi AG dan Ketua Hakim..


    Boleh baca dh wayang mereka.. not so much hard laa kalau betul2 nk counter..tp kita ni pelawat blog je.. suka2 je acah2 budak2 lendir ni... tak laa cerdik mana..

    Abu kabar.. call me ok.. we can talk further.. really want to see ur face laa.. hahahaa... tk lama lagi aku dapat lah jumpa kau abu kabar...

    Malaysia ni kecik je bro.. Insya Allah dapat aihh!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apa yang dijelaskan? Cuma kata Najib tak salah, macam mana tok arab tu terima derma tak diterangkan pun, malahan pasal apa Najib tak bagi tau sahaja kepada Tan Sri Muhyiddin dan Datuk Seri Shafie Apdal yang dia dah pulangkan balik wang tu kepada tok arab, tak pasal-pasal Tan Sri Muhyiddin dan Datuk Seri Shafie dipecat hanya kerana bertanya.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  25. Bila nak saman? Esok ke?

    Kah kah kah

    BalasPadam
  26. Caya lah saudara abu bakar. Saya sokong anda. Keep it up :)

    BalasPadam
  27. Ya la abu kabar.. suka hatikau lah..
    yg penting aku bukan dari golongan macam kau ..penjilat lendir dedak expired.

    Kau mendewakan seseorang sehingga kau menghina dan khianat pada seorng yng lain yg skrg Allah SWT amanahkan sebagai pemimpin.

    Zaman MAdey buat kerosakan pun UMNO tetap bela dia.. kerana tidak mahu musuh ambil kesempatan. Tapi bila dia tak jadi PM dia seru seluruh UMNO memberontak menjatuhkan Najib yg tak bersalah.

    Bila cakap Najib tak salah.. melompat2lah kau dan pendedek lendir lain mcm kera kena tembak senapang patah..

    Bila bagi hujah Najib tak rasuah.. melompat2 lah puak kau marah lepas tu ulang soalan yang dijawab awalnya.. bila dikatakan telah jawab.. kau dan puak kau buat pekak.. lepas tu bila jawab?

    ini cycle cyber trooper sakit jiwa.. try lah tanya org2 lain buat polling suruh baca blog ni.. suruh student kajian politik study plot korang..


    BalasPadam
    Balasan
    1. Itu sahajalah yang mampu dikomen oleh cybertrooper belaan Ahmad Maslan, merapu tak tentu hala, soalan saya tak pula korang jawab, merapu meraban tak tentu hala pula yang banyaknya, tuduh Tun Dr. Mahathir dengan gelaran buruk bagai.

      Sila jawab soalanlah, tak adanya saya nak melompat tak tentu hala jika jawapan yang diberikan itu munasabah dek akal.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  28. din mamak turtle dh kembali aktif menyerang Najib..
    di import banyak2 lagi 'tentera' yang seolah2 macam nak terkam makan Najib.. sikit lagi nak naik level mcm ISIS geng2 Din Mamak Trurtle dan kawan2nya
    sor skrg paham dh mcm mana ISIS boleh recruit mudah pentaksub2 di seluruh dunia..

    hanya gunakan jari taip.. tapi yg penting kena pandai menulis dan susunan bahan fitnah mesti menarik supaya tarik dan tanah kebencian pd satu2 objek sasaran (najib in this case) itu berterusan.. intensively..

    so jangan terkejut nanti 'pengikut' Din Mamak Turtle tu join pengasuh2 jahat luar lain demi merealisasi tindakan kebencian mereka..

    Dunia siber memberikan kelebihan kepada wajah2 munafik kerana awajah sebenar mereka terselindung dengan CPU dan LCd Screen,


    SKMM memang xboleh pakai dah.. talibarut musuh!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau kata fitnah, di manakah yang fitnahnya?

      Pasal apa Najib tak ishtiharkan wang yang kononnya didermakan oleh tok arab itu jika wang itu adalah derma peribadi kepada Najib, sebab sebagai pegawai awam, Najib patut ishtihar harta yang diperolehi berdasarkan Peraturan Tatatertib Penjawat Awam 1993.

      Malahan jika wang itu adalah derma kepada UMNO, apa kejadahnya Najib sesuka hati pulangkan wang itu kepada tok arab tu semula pula? Wang itu kalau derma kepada UMNO adalah hak kepada ahli UMNO seluruhnya, pasal apa Najib tak dapatkan persetujuan dari ahli UMNO sebelum buat begitu? Malahan pasal apa tak dimasukkan wang itu ke dalam akaun UMNO tapi masuk akaun peribadi Najib pula.

      Sekarang ni wahai cybertrooper belaan Ahmad Maslan dan Najib, sila terangkan kepada saya, di manakah yang saya fitnah di sini.

      Sila jawab soalan itu dan tak payah merapu tak tentu hala pula.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    2. Abu bakar....

      "Kalau kata fitnah, di manakah yang fitnahnya? "

      Chai dedakan,

      Berilah fakta dan bukti fitnah tu, takkan main tabur air liur je chai?

      Padam
  29. Sebelum diputus AG,-
    Wartawann tanya wang derma dan private acc.PM, dapat jawapan subjudices.
    Selepas AG putus,-
    Wartawan tak boleh tanya lagi kerana AG dah jawap bagi pihak PM,katanya "DSN didapati tidak melakukan apa-apa kesalahan".
    Lantaran itu jika ada yang bercakap pasal isu ni lagi akan dilabel sebagai pembawa fitnah..... dan tidak mustahil pihak "berkuasa" pulak akan bertindak atas kepentingan undang-undang keselamatan konon.....
    dan sekarang banyak laman sesawang kat lelangit dah kena sapu SKMM,,,mampuuiiih.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pelik sungguh, kalau wang itu wang derma kepada Najib secara persendirian dari Arab, pasal apa Najib tak ishtiharkan penerimaan wang itu kepada kerajaan? Ini kerana sebagai pegawai awam, Najib perlu ishtiharkan wang berkenaan berdasarkan Peraturan Tatatertib Penjawat Awam 1993.

      Malahan jika wang itu adalah derma kepada UMNO, apa kejadahnya Najib sesuka hati pulangkan wang itu kepada tok arab tu semula pula? Wang itu kalau derma kepada UMNO adalah hak kepada ahli UMNO seluruhnya, pasal apa Najib tak dapatkan persetujuan dari ahli UMNO sebelum buat begitu? Malahan pasal apa tak dimasukkan wang itu ke dalam akaun UMNO tapi masuk akaun peribadi Najib pula.


      Lepas ni cybertrooper belaan Najib dan Ahmad Maslan akan spin bertubi-tubi kononnya apa yang dinyatakan itu adalah fitnah bagai, tetapi mereka sendiri tidak menjawap pun apa yang ditanya, maka macam mana mereka boleh tuduh kata fitnah pula?

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  30. Hari ni adalah Hari Wilayah Persekutuan, kepada pembodek Najib, tak mau ke cadang kepada Najib supaya tambah nama Putrajaya kepada Putrajaya Darul Najib, dan umumkan Najib sebagai Maharaja Putrajaya.

    Kini Najib dah jadi Maharaja Barisan Nasioal dan Maharaja UMNO, UMNO dan Barisan Nasional kini dah dijadikan sebagai hak milik peribadi Najib dan kuncu-kuncu.

    Ahli-ahli UMNO dan ahli-ahli parti komponen Barisan Nasional masih tidur tak tentu hala, tak mau ambil peduli pasal parti mereka yang sedang dijahanamkan dan dijadikan harta persendirian Najib dan kuncu-kuncu.

    Kini Najib dan kuncu-kuncu telah berjaya menjadikan UMNO sebagai Unitd Mohd Najib Organizational atau Untuk Macai Najib Only.

    Barisan Nasional pun dah dijadikan sebagai Barisan Najib.

    Ahli-ahli UMNO dan ahli parti komponen Barisan Nasional, teruskan tidur, teruskan biarkan parti dijadikan harta persendirian Najib dan kuncu-kuncu sampai lingkup.

    Bila kalah PRU 14 baru padan muka ramai-ramai, masa tengah dipelingkup, tak mau diselamatkan, dah hancur lebur baru nak menangis teresak-esak, menangis apa lagi, ketawalah sesuka hati, sebab kebodohan membiarkan Najib dan kuncu-kuncu menjahanamkan UMNO dan Barisan Nasional kerana kepentingan peribadi mereka.

    Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Ikhlas daripada,

    Abu Bakar

    BalasPadam
  31. Kipidap abu bakar.. cam haram jer si pemakan dedak siap main ugut ugut nak cari la nak trace la, SKMM la..mcn mane penyamun cam tu la si pemakan dedak..tak bole jawab dia ugut..mcm orang goyang ugutan bangang sebangang najib tu.

    BalasPadam
  32. Saudara abu bakar,
    Pemakan dedak ni yang dok ampu najib pelbagai kat sini bukan lah ahli umno. Mereka sekadar makan upah untuk najib. Apa yang terjadi pada umno bukan masalah dia orang. Tak ada najib maka tak ada kerja dan tak ada duit. Orang ini kalau hidup dizaman komunis dah tentu akan jadi talubarut kominis, kalau hidup zaman jepun sudah tentu jadi talibarut jepun. Marah mereka pada dr.m sebab tak nak guna talibarut masa jadi pm dulu. Pak lah pun tak bayar. Cuma najib saja yang bayar, umno tak bayar apa2 pun. So buat apa nak jaga umno, jaga najib udah la.. busukacam mana pun jilat tetap jilat. Janji dapat upah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. "Mereka sekadar makan upah untuk najib. Apa yang terjadi pada umno bukan masalah dia orang."

      Betul apa Joe harry cakap!

      #sokong abu bakar!

      Padam
  33. Guru guru sekolah pun dah tak sokong NAJIB dan mengviralkan gambar NAJIB dgn bahan lawak,Najib lupa nak cerminkan diri atau percaya bulat-bulat kata pengampu bahawa Najib masih dapat sokongan rakyat.Betul yg dikatakan oleh TSMY jika diadakan pilihanraya hari esok ,belum tentu BN menang

    BalasPadam
  34. Walaupun aku bukan ahli UMNO,setiap kali pilihanraya aku pangkah BN kerana tak suka diperintah oleh DAP,.
    Najib bukan berjiwa besar tapi bernafsu besar tak boleh nak kritik untuk kebaikan parti UMNO

    BalasPadam