Selasa, 18 Oktober 2016

HOT ~ Jenayah 1MDB Terus Terungkai..!


Biar disalut emas sekalipun..kalau dah hanyir dan membusuk tetap terhidu jua akhirnya..!

Laporan: 15 bank Swiss dalam 'zon merah' pengubahan wang haram

Kira-kira 15 bank Swiss diletakkan dalam 'zon merah' pemberi pinjaman terutamanya yang terdedah kepada risiko pengubahan wang haram, kata Ketua Pemantau Perbankan Swiss Finma dalam wawancara dengan sebuah akhbar yang diterbitkan pada hari Ahad.
Pendakwa raya persekutuan Swiss pada minggu lalu berkata, pihaknya telah membuka prosiding jenayah terhadap Falcon Private Bank yang berpangkalan di Zurich kerana didakwa gagal menghalang aktiviti pengubahan wang haram disyaki yang berkaitan dengan dana 1Malaysia Development Berhad (1MDB).
Falcon adalah bank Swiss kedua selepas BSI yang menghadapi siasatan jenayah oleh Pejabat Peguam Negara Switzerland ekoran terpalit dengan 1MDB, memetik laporan Reuters.
Langkah berkenaan sebahagiannya adalah bersandarkan siasatan Finma yang turut membuka prosiding terhadap beberapa peminjam lain.
"Kami telah memperkenalkan sistem amaran berhubung dengan risiko pengubahan wang haram," kata Ketua Eksekutif Finma, Mark Branson dalam temu bual bersama akhbar Swiss, SonntagsZeitung. "Kira-kira 15 bank berada dalam zon merah. Ini bermakna mereka khusysnya terdedah."
Branson tidak menamakan bank-bank berkenaan tetapi berkata, kebanyakan mereka terlibat dalam pengurusan aset dan sering mempunyai pelanggan dari pasaran membangun sambil menambah pemberi pinjaman ini melibatkan semua bidang dari negara tersebut dalam pelbagai saiz.
Ditanya sama ada terdapat bank utama Swiss di kalangan mereka, beliau menambah: "Saya tidak menggunakan majmuk, tetapi ya."
Bank-bank dalam senarai berkenaan dipantau dengan teliti dan harus menyediakan maklumat tambahan kepada Finma, namun, pemerhati mahu mereka memahami pasaran membangun di mana mereka beroperasi dan bukan menarik diri, kata Branson.
Boleh juga dibaca bahawa pihak berkuasa Swiss mengambil tindakan ke atas apa jua perlakuan jenayah yang berlaku..! bukan sahaja 1MDB..! cuma barangkali kes yang melibatkan pengubahan wang haram oleh bank dan 1MDB ini besar dan sedia terbukti maka ianya diambil tindakan terlebih dahulu..!
Maka kes kes yang lain akan mengambil giliran selepas ini..! Atau juga semuanya berkait dengan 1MDB sebab perkara yang melibatkan wang berbilion bilion ni bukan boleh di tutup sebelah mata malah tutup muka pun orang masih nampak..!
Lu Fikir La Sendiri!!!

67 ulasan:

  1. Rakyat pun rasa marah dan malu negara diperlekehkan dunia. Ni kerajaan buat muka biawak je. Macam @#&!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kenapa 2ekor batalkan saman 1mbd diamerika sila jawab?

      Padam
    2. Batal dan kemukakan saman pemula baru.

      Padam
    3. Giliran saya pulak nak tanya Kejora @ 4:14 ptg.

      Apa yg kamu merepek 'Kenapa 2ekor batalkan saman 1mdb di amerika.. kamu tahu fakta sebenar kes itu '?

      1. Siapa saman siapa?
      2. Apa yg disamankan?
      3. Siapa batalkan saman?
      4. Siapa tarik balik saman?
      Jawab, jangan tak jawab.

      Berapa kali dah dinasihatkan, cakap tu biarlah cerdik & berfakta supaya anda tidak memperlihatkan kebodohan kamu di khalayak ramai.

      Padam
    4. Jangan berlakon dan nak bodohkan orang othaman Ahmat He.he.he dua ekor, sekor Matthias Chang Dan sekor lagi kahruddin tarik balik saman 1mbd di amerika, Di Malaysia boleh tunjuk kuat sebab peguam macai protun berani, buat di amerika aku macai protun berani atau tak

      Padam
    5. shell company tafsiran jing jibo @ kejora otak kosong ialah syarikat shell yg jual minyak tu..
      dah bodoh nak gempak kat orang pandai hahaha

      Padam
  2. AG USA, AG SWITZERLAND, AG SINGAPORE MENGESAHKAN ADA PENGUBAHAN WANG HARAM DARI DANA 1MDB....AG MALAYSIA?

    BalasPadam
    Balasan
    1. AG malaysia teloq masuk dalam perut....setaaaannnn

      Padam
  3. Tak setuju. Bukan di salut emas. Di salut berlian.

    RM24 juta di jari. Tak tau di mana lagi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Najib budak baik2 jadi sewel & ganas gara2 bininya, boROSMAH yg dapat jolokan 'Rosemelda Rakus'.

      Padam
    2. Othaman Ahmad' rosmah ada ke gudang stor milik pribadi dimalaysia ini sila jawab sila bagi bukti sekali ,

      hanya Marcos ADA gudang stor simpan kasut di pilipina milik pribadinya.

      Padam
    3. Bodonya komen.tara tu sâja ka taraf pemikiran hang?

      Padam
    4. Tolong fahamkan dulu 'Gudang itu setor lah juga'. Macam orang sering buat kesilapan, 'cuba try', 'pintu gate', 'kasut but'. Harap jgn ulang kesilapan, ya...!!

      Setahu saya Rosmah tak ada setor/warehouse kepunyaannya. Akan tetapi.. tak mustahil, kasut2 & handbag2 berjenama mahal, pakaian butik/kain mahal yg dibawa balik berkotenna-kotenna dari lauar negeri disimpan di suatu gudang/setor tertentu.

      Sementara itu, Rosmah mana dapat sumber pendapatan membeli barang2 yg tersebut di atas termasuk jam tangan mahal berjenama berharga ratusan ribu..dan duit RM2 juta dalam akaun peribadinya di Ambank..?? Kita pun sedia maklum, isterinya Najib kan hanya bergaji RM22,000 sebulan saja..??

      Jawab, jangan tak jawab.

      Padam
  4. Yg mengubah pegawai bank Spork... Swiss ... yg korup pegawai bank asing... kes prngubahan bukan saja 1mdb yg dituduh fitnah... kes lain pun sama... mcm pegawai bank yg korup abis suma CEO...penisehat bank.. tukang bancuh kopi...bodoo bodoooo.... asal aje news dari WSJ..SR..Mkini maka trrkija kinja buat citer fitnah.... bodooo bodoo... minta bukti dan fakta ... hampehhh... DoJ dan FBI bila la nak tangkap nihhhhh... bila lagiii la....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bukti?

      “Bodoh sangat le kamu tak tahu apa itu bukti, tak mahu google makna nya, keras kepala asyik jeritkan takda bukti apekebenda.

      Ini dia makna bukti:

      Kamus DBP, Bukti: keterangan yang nyata, dalil, saksi, tanda

      bukti = evidence

      Oxford English Dictionary, Evidence:

      1. clearness, obviousness
      2. indication, sign, testimony, facts making for a conclusion
      3. information tending to establish fact, statements, proofs admissible as testimony in court
      4. serve to indicate, attest

      Dari apa yang dah keluar di berita di dalam dan di luar negara sejak meletup nya skandal Najib, dari Hansard atau rekod testimony kapada PAC di Parlimen, dan dari 136 pages of 1MDB DoJ report and lawsuits, kepala hotak kamu kempis kalau tak habis habis soalkan bukti. Bodoh, bangang, tongong, bahalul, baghal.

      Aku akan keluarkan komen ini setiap kali kamu keluarkan soal bukti.”

      Padam
    2. Habis kalau dah mahkamah amerika menbatal saman yg di buat protun pada 1mbd itu kau cakap APA

      APA bagal orang kamus dewah bahasa ini

      Padam
    3. Kata 10negara sedang siasat, kenapa pegawai 10negara itu tak datang ke Malaysia ini nampak sangat permain yahudi ini?

      Padam
    4. Termasik adalah syrikat paling nepostim dunia ini hanya keluarga milik oleh keluarga lee, tun m mahu petronas menjadi syrikat milik keluarga nya itu sikap tun m, bertapa nepostisma tun m itu

      Padam
  5. Mesti lah 1MDB yang kena dahulu. Dan last. Sebab ini kes amat besar, Beb. Gila, melibatkan berbilion US dollars. Misappropriation of funds and money laundeing. Jenayah serius tuh.

    Yang dapat di kesan setakat ini ia lah US3.5 billion. Ketua Audit Negara kata US&7 billion lesap dari akaun 1MDB. Mesti cari baki nya. Sekarang, besok ke, selepas PRU14 ke. Cari sampai ke lubang cacing.

    Najib tak akan jadi PM sampai mati. Dia tak pegang aje jawatan itu, Pandi pun takda, mesti heret dia ke Mahkamah.

    Bukti SPRM di pendam. Boleh di timbulkan nanti. Bukti yang di DoJ USA, AG Switzerland dan Monetary authority di Spore pun ada. Tak boleh lari punya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dah tangkap ke belum he.he.he
      Kata ADA bukti kalau ADA bukti tangkap lah
      Doj cakap ADA bukti tapi takut nak tangkap,
      America cakap macam tin kosong je

      Dulu doj dan wsj ini tuduh sadam ADA senjata biologi tak kaorang tak faham permainan amerika

      Bagi bukti pun palsu ,kami nak bukti sebenar ,bukan bukti palsu, ingat kami tak reti tengok bukti ke?

      Kalau setakat 139page campak je ke sampah, zaman sekarang ada bukti baru boleh cakap

      Padam
    2. Komen 2:35 PTG di buat dek Najib punya Paid Resident Blogger di sini, di gelar Jing Jibo. Ini dia CV nya -

      Anjing Jibo

      Anjing Jibo di blog ini sekor saja. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

      Bola yang kecut sebab Jing Jibo ni dah tua. Masuk sini pagi petang siang malam, walau pun pukul 2-3-4 pagi. Menipu, membohong, memfitnah. Dah tua baka tapi otak budak kecik. Itu pasal apa yg dia cakap selalu nya mcm bebudak.

      Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, puiiii, terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak. Terakhir lagi, banyak pantun memantun macam kartun. Di salin C&P nya pulak, selalu ulang rangkap yang sama. Lagi terakhir: dia salin komen2 Nek Tempoyak atau tulis atas nama itu.

      Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang – Jing Jibo itu mengarut, mengata Go Fly Kite, maki hamun dan mencarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

      Kita teruskan balas, bidas, sebat, belasah, hentam, tibai, kritik, kutuk, ketuk, sekel, pelangkong, kentot dan tahikan dia. Itu saja cara nak deal dengan dia.

      Pada masa masa nya, jangan pedulikan dia, pulaukan dia.

      Padam
    3. Types of evidence allowed in court
      http://www.inbrief.co.uk/court-proceedings/evidence.htm#
      There are a number of different types of evidence:
      • Testimony - the oral statement of a witness made on oath in open court and put forward as evidence of the truth of what he or she says.
      • Real evidence - this is usually a material object of some kind, which is produced for inspection, either to prove that it exists, or so that the court can make an inference as to its condition or value, for example ripped clothing, a knife or burnt document.
      • Hearsay evidence - when a witness, or someone else, makes a statement other than in the course of their testimony, this is referred to as an ‘out of court statement.’ Hearsay evidence is an out of court statement which is being relied upon to prove the truth of its contents.
      • Original evidence - this is an out of court statement offered for a relevant purpose other than proving the truth of its contents, for example to prove something was said at all.
      • Documentary evidence - this consists of documents which have been produced for inspection by the court. These may be items of real evidence, original evidence or hearsay.

      Apa yang US DoJ, Swiss AG dan Spoe MAS ada, dah lebih daripa bukti. Termasuk mother of all evidence - documentary evidence. Orang gila saja yang menafikan nya.

      Padam
    4. Bro... kupasan @ 2:48 cukup lengkap, mudah difahami & tahap sarjana.

      Amat malang ada 'spesi sekolah tak habis' masih ungkal & bengap tak mahu menerima kenyataan Najib masih bebas dari dakwaan mahkamah atas sebab2 diplomatik.

      Padam
    5. Kalau puak protun betul
      kenapa batalkan saman sila jawab?
      Dah tangkap ke belum he.he.he
      Kata ADA bukti ,kalau ADA bukti tangkap lah
      Doj cakap ADA bukti tapi takut nak tangkap,
      America cakap macam tin kosong je

      Padam
    6. Kejora @ 3:05 ptg..

      Kamu tahu fakta sebenar 2 kes berlainan itu tak?

      1. Siapa saman siapa?
      2. Apa yg disamankan?
      3. Siapa batalkan saman?
      4. Siapa tarik balik saman?
      5. Kenapa ada yg dah dihumban ke penjara & ada yg belum?

      Jawab, jangan tak jawab.

      Berapa kali dah dinasihatkan, cakap tu biarlah cerdik & berfakta supaya anda tidak memperlihatkan kebodohan kamu di khalayak ramai.

      Padam
  6. 136 pages of 1MDB DoJ report and lawsuits
    https://drive.google.com/file/d/0B7__2z7rvfoMQ2VzRHJ2YWFyN0FFZnF6X1R4NkZaR1c3THpB/view?pli=1

    1. On page 13, paragraph 39, the report says, “Upon its formation, MO1 i.e. Najib, assumed a position of authority with 1MDB. MO1 (Najib) had the authority to approve all appointments to, and removals from, 1MDB’s board of directors and 1MDB’s senior management team. In addition, any financial commitments by 1MDB, including investments, that were likely to affect a guarantee given by the government of Malaysia for the benefit of 1MDB or any policy of the Malaysian government required the approval of MO1 i.e. Najib.”

    Siapa kata Najib tak bertanggung jawab di atas skandal 1MDB, tak buat salah laku, kepala tengkorak punya citer.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Masalahnya kenapa 2ekor macai protun batalkan saman di amerika itu,

      Sila jawab
      Berani kerana benar.

      Padam
    2. Dengar jawapannya betul2.

      Saman batal? Hanya mahkamah yang boleh batalkan saman. Soalan ini pun dah tak betul. Megah sangat dnegan ijazah rupanya soalan pun tak betul.

      Saman ditarik balik? Itu hak pihak yang menyaman.
      Di dalam hal tertentu apabila terdapat keperluan untuk meminda pernyataan di dalam saman dan tunutan, maka penuntut mempunyai pilihan:-

      1. Buat permohonan untuk meminda kandungan saman. Ini banyak kerumitan. Tidak digemari, kecuali di dalam keadaan tiada pilihan kedua.

      2. Tarik sahaja saman itu dan failkan semula dengan kandungan pernyataan yang lebih memuaskan. Ini lebih mudah cuma kos sahaja kena bayar dulu.

      Apa yang dimaklumkan oleh kedua-duanya ialah mereka menarik balik saman itu sebab ada fakta baru yang perlu dimasukkan, dan disebabkan tidak mahu masukkan permohonan untuk pinda mereka memilih untuk tarik balik dan failkan semula.

      Mungkin betul atau mungkin tidak betul jawapan mereka itu. tapi mereka berani saman.

      Menarik balik sesuatu saman bukan indikasi tuntutan itu tak betul. Ada banyak sebab mengapa saman ditarik balik. Salah satu sebabnya ialah tak mampu tanggung kos peguam.

      Sekarang aku pulak nak soal?

      Bilakah tarikhnya hari Selasa yang dipilih oleh Pak Ajib untuk failkan saman.

      Sila jawab.

      Padam
    3. Giliran saya pulak nak tanya Kejora.

      Apa yg kamu merepek 'Kenapa 2ekor macai protun batalkan saman di amerika itu.. kamu tahu fakta sebenar kes itu '?

      1. Siapa saman siapa?
      2. Apa yg disamankan?
      3. Siapa batalkan saman?
      4. Siapa tarik balik saman?
      Jawab, jangan tak jawab.

      Berapa kali dah dinasihatkan, cakap tu biarlah cerdik & berfakta supaya anda tidak memperlihatkan kebodohan kamu di khalayak ramai.

      Padam
    4. Sdr john doe dan sdr othman maafkanlah Kojola.

      Kojola baca berita itu dalam bahasa Inggeris. Sebab tu dia baca lain tapi faham lain.

      Nanti sdr othman tolong bawa berita itu dan terjemah sekali untuk kojola ye.

      Padam
  7. Supaya kita tak terpedaya dan tak buang masa membaca apa Anjing Jibo tulis di sini, ingat lah:

    Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe ... banyak pantun memantun macam kartun. Di C&P nya pulak. Lagi terakhir: dia salin komen2 Nek Tempoyak atau tulis atas nama itu.

    .. bila dia dah tak tahu nak response atau meradang – Jing Jibo itu mengarut, memaki hamun dan mencarut. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tun m Cuba kuasai kerajaan mengunakan Cara singapore, lihat je keluarga tun m dah kaya raya kemudia dengan kroni dia tekan PM baru itu Cara tun m gunakan seperti keluarga Lee Singapore itu

      Cuba bagi kami fakta sebenar bagi bukti betul, bukan di palsukan, ingat kami bukan bodoh

      Padam
    2. Kewjora 3:21 ptg..

      Look....kamu yg gatal mulut kata "Tun m Cuba kuasai kerajaan mengunakan Cara singapore, lihat je keluarga tun m dah kaya raya kemudia dengan kroni dia tekan PM baru itu Cara tun m gunakan seperti keluarga Lee Singapore itu".. Apa bukti?

      Kenapa pulak kami kena buktikan! Itu ler... banyak kali kamu nie dah dinasihatkan, cakap tu biarlah cerdik & berfakta supaya anda tidak memperlihatkan kebodohan kamu di khalayak ramai.

      Padam
  8. Anon 2.18...budak Kelantan hok bengong seekor tu bila nak insaf dan percaya...asyik dok tanya bukti...bukti...terlajak bengong si mamat tolol ni.....itu saja yang dapat aku jawab.Cakap panjang2 pun bukan dia ni faham sebab otak dia dah beku dan mengecut...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pergi minta bantuan Othaman Ahmad
      Kenapa 2ekor macai Protun batal saman di amerika itu
      Sila jawab

      Padam
    2. Jangan jawab stail anak bongsu tuhan harun udah leee...

      Padam
    3. Salam sdra 3:39..

      Biarlah saya layan budak kejora ini dgn menanyakan dia..

      Apa yg kamu merepek 'Kenapa 2ekor batalkan saman 1mdb di amerika.. kamu tahu fakta sebenar kes itu '?

      1. Siapa saman siapa?
      2. Apa yg disamankan?
      3. Siapa batalkan saman?
      4. Siapa tarik balik saman?
      Jawab, jangan tak jawab.

      Berapa kali dah dinasihatkan, cakap tu biarlah cerdik & berfakta supaya anda tidak memperlihatkan kebodohan kamu di khalayak ramai.

      Padam
  9. Masalahnya kenapa dua macai protun batalkan saman di Amerika tu? Cuba kau jawab secara cerdik sbb salah sorang macai tu org Kelantan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kenapa batal saman 1mbd di amerika
      Pergi Tanya dua ekor macai protun m itu
      He.he.he.he

      Padam
    2. Matthias and hussam withdrew the first suit to realign it with latest DoJ position on red granite. Thiscwill give them both an opportunity to submit a revised suit. Kalau tak reti undang undang.....diam diam. Sila tengok video matthias chang menjawab isu ini dengan jelas....

      Saya tanya pula

      ● MENGAPA ZAHID MENIPU JUMPA DONOR/DOMORS?
      ● MENGAPA ZAHID DAN NAJIB TAK SANGGAH FINDINGS OF SWISS AG ON DONATION MONEY?
      ● MENGAPA AUDITOR GENERAL TAK TERIMA PAKAI SURAT PAK ARAB PASAL DUIT DERMA?

      Banyak lagi soalan.....nah jawab yang atas dulu. Jgn caci, maki......beri fakta. Air liur apandi jgn guna pakai sebab tak ada bukti berdokumen

      Padam
    3. Alamak bro 4:19..

      Saya baru nak test Kejora..tapi you dah pecah lubang plak. Tapi tak apa..ada hikmah terungkai..itu menunjukkan betapa bengapnya kejora dgn orang yg berilmu berkelayakan (qualified)..bagai setitik air dgn lautan luas bezanya,

      Padam
  10. Bo Dol 3:39 knp diam je? Jawablah, ramai yang nak tahu ni. Setakat menyalak mcm anjing pengesan tuhan harun tak guna Bo Dol, hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yang kuat menyalak tu anjing yg di bela oleh tuannya. Yang main senyum2 saja.

      Padam
  11. Sebenarnya, saya hairan dengan reaksi para macai dan balaci .... Apa yang mereka gembira sangat ? Tindakan tarik balik saman itu tidak ada kesan sedikit pun kepada tindakan saman DOJ. 
    Bukankah sudah disebut oleh AG Amerika yang DOJ akan memulangkan semula harta2 rampasan kepada rakyat Malaysia selepas semuanya selesai ?
    Makanya pada pendapat saya, kedua mereka saman ke, atau tarik balik saman ke, atau saman semula selepas tarik balik ke, atau kemudian tarik balik saman yang kedua untuk diubahsuai kepada saman yang ketiga pula .... semuanya tidak beri kesan kepada kes utama iaitu saman DOJ ke atas harta haram 1MDB.
    Dakwaan Najib selaku MO1 dan kuncu2nya terlibat makan duit haram dari 1MDB sebagaimana terkandung dalam saman DOJ itu masih tidak terusik. 

    Malah, selepas hampir dua berlalu MO1 atau Najib masih takut untuk komen mengenai segala dakwaan yang dilemparkan oleh DOJ itu. 
    Kalau itu boleh dilakukan, barulah layak para balaci dan macai bersorak gembira. Selain dari meraikan Kebenaran, mereka juga boleh meraikan pemimpin mereka yang terbukti bukannya seorang PENAKUT. 

    BalasPadam
    Balasan
    1. Berani kerana benar
      Kenapa 2ekor macai protun batalkan saman 1mbd diamerika
      Sila jawab?

      Padam
    2. Soalan 4:11 menunjukkan kefahaman tentang proses mahkamah apabila ia menggunakan terma menarik balik saman.
      Soalan 4:16 adalah dari orang yang tidak tahu proses dan sebab itulah ia gunakan perkataan batal saman.

      Bangga sangat dengan ijazah rupanya proses mahkamah pun belum faham lagi.

      Hanya mahkamah ja boleh batal sama dan bukan pihak2 yang berlitigasi.

      Ada pula jawapan soalan itu telah saya jawab di atas.

      Sekarang jom tunggu jawapannya hari Selasa manakah saman akan difailkan?

      Padam
  12. Jhon doe 4.23
    tak yah cakap banyak la ..... duit puluh juta dah bayar DoJ dan FBI tapi naoa tak saman saman lagi ni... bila lagi... bilaaaa...? Kitaorang pun tak sabau mak tahu apa yg terjadi ni....

    Blogger yg terbaik blogger yg dedah kes tokonh lajak laris.. suma bukti dan fakta ďitunjuk suma bukti didedah... suma surat surat.. dokumen..profile company...surat lulus ... dokumen hubungkait tokong dan amoi cina ditunjukkan ... smpi la ni tokong aja saman pun tak berani nak saman... tunjukkan bukti bukti dan surat2 sokongan kes 1mdb... bukan terkinja kinja DoJ FBI nk saman riuh rendah blogger bodo bodo medey sebar berita fitnah... bila DoJ kantoi suma bodo bodo medey kitty senyap bangang... kah kah bodooo bodo... rakyat Malaysia bole menilai blogger terbaik sng blogger bangang jafi batu api nih.....kikiki

    BalasPadam
  13. Siapa nak jawab Jing Jibo itu, silakan. Tapi sebenar nya, tak payah jawab soalan2 bodoh Jing Jibo tuh. Teruskan membedal bos nya Jibo, UMNO, Bn dsb nya.

    Jing Jibo tu orang tua tapi pemikiran budak kecik, mcm di kata di CV nya -

    Menipu, membohong, memfitnah. Dah tua baka tapi otak budak kecik. Itu pasal apa yg dia cakap selalu nya mcm bebudak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau ko tak mau jawab, aku tak akan undi PPBM dalam pru14 ini, ada faham ke

      Padam
    2. 5.25
      Ko jenis buta huruf, buta hati, tak faham bahasa, bodoh sombong serta jauh dari petunjuk dan hidayah.

      Padam
    3. Kalau komen ada sebut cv, dia adalah ketua bomoh tuhan harun.

      Padam
    4. Kami tak main bomoh2 punyer.. Itu kerja Rosmah, sampai Najib dipimpinnya. Pemimpin UMNO yg dipimpin oleh seorang wanita.

      Padam
    5. apa tak main bomoh pulak pak kadok

      sebelum ni kemain semangat dgn jampi 'datok' bagi, jampi pakai colok (jpc):

      'argh u get out no fotin kliaun'
      (u pass out cai matdey firaun)

      kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaahhhh

      Padam
    6. Kejora San, Bakayaro..
      Chikusho, yakamashi..li kagen ni shiro..fuzakeru na

      Padam
  14. Blogger terbilang dedah banglo tokong laris
    Perangai bangang ajer kaut citer fitnah orang
    Suma dokumen bukti dan fakta dibentang habis
    Jadi batuapi putramerdeka perangai mcm gampang

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dah diberi nasihat dlm BM & BI masih tak faham2..pantun kamu itu layak sampah yg merusakkan seni budaya Melayu. Kena cakap Jepunlah gamaknya...

      Kejora San, Bakayaro..
      Chikusho, yakamashi..li kagen ni shiro..fuzakeru na

      Padam
  15. http://www.bangkit.info/2016/10/gila-babi-farouk-peru-datang-lagi.html?m=1

    link...ari ni medey kitty...pp lebam sah sokong Bersih 5.... sah medey BERSATU cap bunga sokong pluralisma murtad.... sokong gerakan G25 ubah sembahyang jumaat diubah ari sabtu... anak beranak pendokong gerakan murtad... suman raman jpc ted berak cair...pomen bawah pokok disambar petir..dan jon doe (nama sebenar spana bin sputnik kikiki) juga pendokong gerakan pluralisma murtad...

    jihad lawan puak murtad insyallah syahid....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kejora San, Bakayaro..
      Chikusho, yakamashi..li kagen ni shiro..fuzakeru na

      Padam
    2. Othaman Ahmad sembahyang hari sabtu hanya kaum yahudi sembahyang hari sabtu pergi ikut yahudi ITU he.he.he

      Padam
  16. Biila Agong tolak petisyen Matdey jadi gelisah tidak aman
    DAP dan PKR tolak Muydin PM, Matdey makiin tak siuman
    Otak Mtdey jadi serabut serabai mcm kena serang kuman
    Dah ler serabut, Husam dan Ainina pula tarik balik saman

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kejora San, Bakayaro..
      Chikusho, yakamashi..li kagen ni shiro..fuzakeru na

      Padam
  17. Cara poliitik kotor yg diguna Matdey mmg tak boleh pakai
    Tak ada apa abok pun jenayah 1MDB yg diikata terungkai
    Sebalik nya Matdey ajak berguliing kat jalan serupa sakai
    Negara akan kembali tenteram kalau Matdey jadi bangkai

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kejora San, Bakayaro..
      Chikusho, yakamashi..li kagen ni shiro..fuzakeru na

      Padam
  18. Rakyat udah faham sangat dgn Madey raja penjiilat ludah
    Jika Kit Siang ajak terjun kubang babi pun dia mau redah
    Sanggup sembah miinta tolong Nuat peliwat haram jadah
    Entah kalu Nuat minta rasa jubor pun diia sanggup tadah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kejora San, Bakayaro..
      Chikusho, yakamashi..li kagen ni shiro..fuzakeru na

      Padam
  19. Rakyat boleh nampak perjuangan Matdey tiada hala arah
    Parti bunga Bersatu lahir darii dia punya perasaan marah
    Tak nampak potensii, rakyat berguliing di jalan dia kerah
    Makiin diia cuba burukkan kerajaan makin dia jadii parah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kejora San, Bakayaro..
      Chikusho, yakamashi..li kagen ni shiro..fuzakeru na

      Padam