Ahad, 4 Januari 2015

6 Hari Kutip 2.4 Juta..!

Eloknya jangan bermusim..! biar sepanjang masa..! Banyak duit negara yang berada didalam kocek rakyat asing ni..! Ligan laa..!

Apapun tahniah PDRM..!

Lu Fikir La Sendiri!!!

POLIS JOHOR KUTIP RM2.4 JUTA SAMAN TRAFIK WARGA ASING DALAM TEMPOH ENAM HARI

Polis Johor Kutip RM2.4 Juta Saman Trafik Warga Asing Dalam Tempoh Enam Hari
JOHOR BAHARU, 4 Jan (Bernama) — Polis Johor berjaya mengutip kira-kira RM2.4 juta hasil pembayaran saman pesalah trafik warga asing dalam tempoh enam hari sejak 27 Dis lepas menerusi ‘Ops Saman Tertunggak Warga Asing’.
saman-trafik
Ketua Polis Johor, Datuk Mohd Mokhtar Mohd Shariff berkata jumlah kutipan tersebut adalah menerusi 15,470 saman tertunggak warga asing dalam operasi khas bersama pasukan trafik Bukit Aman yang berakhir 1 Jan lepas.

“Sejumlah RM1.3 juta dikutip menerusi bayaran tunai dan RM1.1 juta menerusi kad kredit,” katanya pada sidang media di Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Johor, di sini Ahad.

Beliau berkata sebanyak 13,529 kenderaan asing diperiksa semasa operasi berkenaan di sekitar bandaraya Johor Baharu dan Lebuhraya Link Kedua, Gelang Patah, bagi mengesan pesalah trafik warga asing yang belum menjelaskan saman.

Katanya operasi saman tertunggak warga asing itu akan diteruskan dari masa ke semasa.
Dalam perkembangan lain, Mohd Mokhtar berkata seramai tujuh pelajar sekolah berusia 14 hingga 15 tahun ditahan sepasukan polis Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Seri Alam pada 28 Dis lalu kerana dipercayai terlibat dengan kegiatan mencuri motosikal.

Katanya polis turut merampas dua buah motosikal dan menemui sejumlah komponen motosikal yang dipercayai dileraikan daripada motosikal curi.

Susulan penahanan itu, kita percaya dapat menyelesaikan sekurang-kurangnya 10 kes curi motosikal di bawah IPD Seri Alam, katanya.
– BERNAMA

Lu FIkir La Sendiri!!!

1 ulasan:

  1. Mohon Blogger Pro Kerajaan supaya memberikan Penekanan, Pendedahan serupa 999, mengenai kemusnahan Hutan yang berlaku di Kelantan..

    Blogger Pro Kerajaan dapatkan DANA drp pihak yg terbabit pergi sendiri ke kawasan tadahan hujan yg digondolkan dengan kejam oleh Regim DAP Bersaudara akibat kelulusan membabi buta oleh Pemerintah Kelantan iaitu Nik Aziz dan Husam Musa dan keseluruhan Exco terlibat perlu mengambil tanggungjawab di atas keputusan mereka.

    Mohon dapatkan gambar, interview dgn penduduk kampung, organisasi kerajaan pusat dan tempatan mengenai pembalakkan Halal dan Haram.

    Pembersihan Hutan yang berleluasa menyebabkan Air Menjadi Ombak Tsunami memusnahkan ratusan rumah, jalan dan jambatan..

    Serang Kelantan..

    Operasi Tsunami Kuning.

    Blogger Pembangkang gunakan isu Jet Kerajaan untuk alih isu Banjir Tsunami apalagi nak menyentuh Pembalakkan di Kelantan??

    BalasPadam