Rabu, 9 Mac 2016

Apa Masaalah..!


Apa pasal nak tunggu Pilihanraya? masa desak Paklah dulu boleh pulak sokong..! Tak pulak berdosa..!

Bekas Timbalan Perdana MenteriTtan Sri Muhyiddin Yassin hari ini mempertahankan Deklarasi Rakyat yang antara lain menuntut supaya Datuk Seri Najib Razak dilucutkan sebagai perdana menteri dengan berkata bahawa tiga perdana menteri sebelum ini ditukarkan dengan cara yang sama.
“Desakan supaya perdana menteri berundur tanpa menunggu pilihanraya dengan tidak mengubah kerajaan sedia ada bukan perkara baharu sebagaimana yang pernah berlaku di zaman pimpinan Tunku Abdul Rahman, Tun Hussein Onn dan terakhir Tun Abdullah Ahmad Badawi yang berundur untuk memberi laluan kepada Najib.
“Dalam semua keadaan kerajaan BN pada waktu itu tidak terjejas,” katanya dalam satu kenyataan media hari ini.
Oleh itu, Muhyiddin berkata usaha menyingkirkan Najib seperti yang dinyatakan dalam Deklarasi Rakyat yang dimeterainya pada Jumaat lalu, adalah tidak berbeza daripada apa yang berlaku ke atas beberapa perdana menteri sebelum ini.
“Cuma yang berbeza ialah latar belakang tuntutan berundur adalah atas sebab politik bukan atas isu skandal yang berkait dengan persoalan moral dan integriti sebagaimana yang berlaku terhadap pimpinan Najib sekarang.
“Ia bukan lagi isu kepimpinan Umno, tetapi sudah melimpah menjadi isu negara,” katanya.
Muhyiddin berkata mereka yang beranggapan bahawa sebarang usaha untuk menjatuhkan Najib sebagai perdana menteri hanya boleh dilakukan semasa pilihan raya umum membuat kesilapan besar.
Menurut timbalan presiden Umno yang digantung jawatannya itu, jika sebahagian besar rakyat menolak kepimpinan Najib, maka sewajarnyalah beliau berundur sekarang.
“Jangan tunggu sampai pilihanraya. Jika rakyat menolak Najib dalam pilihanraya bermakna mereka akan menolak BN secara total.
“Ini akan menyebabkan BN kalah dalam pilihanraya,” katanya.
Muhyiddin berkata jika pemimpin-pemimpin Umno dan BN terus terperangkap dalam sindrom penafian dan terus mempertahankan seorang individu yang tidak dapat dipertahankan dari segi neraca undang-undang, moral dan agama, maka rakyat akan menolak Umno dan BN secara total.
“Penolakan rakyat bukanlah disebabkan oleh Deklarasi Rakyat, tetapi kerana kegagalan pemimpin Umno untuk mengemudi bahtera Umno sehaluan dengan nilai-nilai yang dipegang oleh rakyat, iaitu kejujuran, kebertanggungjawaban, ketelusan dan keadilan dalam memikul amanah kepimpinan.
“Ada pihak yang sengaja menggunakan sentimen kaum dan agama untuk menutup kelemahan mereka.
“Kononnya saya dan rakan-rakan yang lain telah menggadai perjuangan untuk agama, bangsa dan negara setelah menandatangani Deklarasi Rakyat.
“Ini adalah satu tuduhan yang amat tidak berasas,” katanya.
Dulu berair nak dapat..! nak tempat..! tentu halal..!
Kini, nampak jalan nak mendapat..! nak merempat..! haram ler jadinya..!
Tak gitu?
Lu Fikir La Sendiri!!!

17 ulasan:

  1. masa Mahathir berkuasa 22 tahun tak pulak kau melalak suruh turun, walaupun Mahathir banyak membuat tidak elok pada rakyat...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bg bikti la chai.. mcm 2.6B dan 42 juta dlm akaun..
      Najis pun ade mase tu. Tp dia diam je. Maknanya najis adlh pemimpin sampah lg haprak kerana membiarkan "mahathir bnyk membuat tidak elok pada rakyat..."

      Kahkahkah..
      Cacai najis punya komen.. bodoh2 belaka

      Padam
    2. What a stupid 3 liners......Tun Mahathir...

      - did not LIE to cover any money that went into his PERSONAL-PRIVATE ACCOUNT but, Najib did!

      - did not get CAUGHT with MONEY which indeed went into his PERSONAL-PRIVATE ACCOUNT, but Najib did!

      - did not let loose his RABID-DOGS to churned out all SILLY EXCUSES about the money but Najib-Lanun did!

      - did not finally ADMITTED 2.6 Billion were DONATION (or CORRUPTION?) but Najib with stoned-cold face did! Over national television TV3 lagi!

      - were not investigated, but Chief-Pirate were!

      - were not PROVEN to have...but 2.6 Billion & 42 Million from SRC found their way into Bugis-Pirate's account!

      - did not use money obtained in dubious way to pay Credit Card payments like Chief-Pirate did! Spending way too much beyond his PM's pittance salary!

      - were not subjected to INTERNATIONAL allegation but Najib did and WORST, no balls to SUE?

      The list are too long for pigsty-lickers to counter except only to damn Tun M without slightest guilt but, do you see Tun M waiver from his assaults? He even up the ante by loudly saying NAJIB IS A THIEF!!!

      What say you Pirate-Arse-Lickers?

      Now Tim Leisner has been subpoenaed in the America, we'll see him spilling the beans only to save his own arse......PANAS LAGI BONTOT penjilat Lanun-Bugis!

      MLN

      Padam
    3. Bodoh punya 12.24pg

      Kau ada bukti ke?

      Ok aku bagi 1 contoh, Kau balik tanya bapak kau...waktu dia kerja cari duit dulu... kemudian dia buat dan besarkan kau, dia kena gst tak? Itu contoh je okay...hehe

      Padam
    4. Ko ada melalak sekali tak?

      Padam
  2. Maksud tersirat Ah Jib Gor ia lah jika rakyat mahu dia berundur dari jawatan PM hanya cara melalui pilihraya saja kita boleh membuang dia dari jawatan PM!! Until then dia akan mengguna undang2,kuasa polis,wang derma utk menghalang rakyat dari membuang dia!!!!

    alfie

    BalasPadam
  3. Masa Tun M takde la menyusahkan rakyat...yg melalak suruh turun cuma geng2 PKR/PAS/DAP yg tak pasal2 suruh semata2 agenda parti masing2 yg kalah PRU banyak kali. Yg MP2 UMNO rebel pulak ada agenda2 peribadi + politik wang + tikam belakang walhal tang kebolehan mentadbir tu belum terbukti pon. Jgn sedap2 je la fitnah Tun M menganiaya rakyat sebab rata2 kemakmuran negara berlaku semasa 22 tahun pemerintahan Tun M...cuma yg hati busuk je cuba menafikan sebab parti2 korang takde sambutan masa tu.

    BalasPadam
  4. Cai najib dah takde modal salahkan tun m.

    Dulu tun m juga yg suruh paklah letak jawatan. Kemudian tsmy beri laluan pada najib utk jadi pm. Kalau bukan sebab tun m, pm sekarang ni bukan najib pun.

    Cai najib jangan nak bongkak sangat. Lagipun tun m dah keluar umno. Sukahati apa dia nak buat.

    Cara umno sekarang ni nampak gerun sangat dgn tun m.

    BalasPadam
    Balasan
    1. konspirasi nak jatuhkan orang lah tu..

      Padam
  5. Adakah cai2 Najib itu setuju dengan isu2 1MDB dan berasa bangga dengan pencapaian 1MDB yang menjual harta negara semata2 untuk bayar hutang ? 
    Apakah cai2 Najib merasakan Najib harus diadili dengan satu set undang2 yang diwujudkan khas untuk dirinya seorang yang mana undang2 negara sedia ada tidak boleh digunapakai untuk mengadili kes yang membabitkan Najib ?
    Kalau penjawat awam lain akan dihadapkan ke mahkamah jika menerima wang derma yang tidak diisytiharkan tapi bila Najib yang buat, undang2 sama tidak boleh digunakan ?
    Apa hebatnya Jho Low di mata cai2 Najib bilamana Tun Mahathir duduk bersama Lim Kit Siang di satu majlis dikecam hebat tapi bila Najib sekeluarga bercuti beberapa hari di kapal mewah Tatooish bersama Jho Low tidak pula ada yang nak komen ?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pegawai2 SRC yang menghilangkan diri tu bujang ke? Mereka pasti ada keluarga di Malaysia ni kan? Jika benar mereka diperlukan..sudah pasti kerajaan akan siasat keluarga mereka juga. Ada tak mana2 agensi siasat semua tu?

      Jika mereka langsung takde berita aka benar2 hilang, sudah pasti keluarga mereka akan hebohkan kepada rakyat.

      Nampak tak? Ini semua ikut logik je...cover up semua ni..kalau itu pun tak boleh fikir...mmg bangang la

      Padam
  6. Moga Putra Merdeka tidak membuat fitnah lagi


    KUALA LUMPUR: Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC) berkata laporan akhir audit berkaitan 1Malaysia Development Berhad (1MDB) bukan lagi di bawah Akta Rahsia Rasmi (OSA) selepas dibentangkan di Parlimen.

    Dalam satu kenyataan pada Isnin, Pengerusi PAC, Datuk Hasan Arifin berkata laporan itu akan kekal dibawah OSA hanya sehingga ia dibentangkan di Parlimen.

    "Laporan akhir audit mengenai pengurusan dana 1MDB bukan lagi dibawah akta tersebut.



    Kenapa OSA.

    Gabungan Tun M dan Pakatan akan menggunakan laporan tersebut utk dirosakkan kredibilitinya sbm dibentang di parlimen tetapi atas kebijaksanaan UMNO ianya perlu dibawah OSA agar memberi ancaman keras kpd penfitnah.

    BalasPadam
  7. KUALA LUMPUR -

    Kerajaan tidak akan memberi sebarang amaran kepada mana-mana pihak yang bercadang mahu mencetuskan huru-hara sebaliknya akan terus bertindak secara tegas.

    Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, tiada sebarang kompromi dengan pihak tertentu khususnya pemimpin pembangkang yang sedang menghasut rakyat turun ke jalanan bagi mencetus rusuhan sekali gus menjayakan hasrat menggulingkan kerajaan Barisan Nasional (BN).

    "Saya tidak akan memberi amaran tetapi tunggulah tindakan tegas," katanya ringkas ketika dihubungi Utusan Malaysia bagi mengulas tindakan yang bakal diambil ke atas pemimpin pembangkang dan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang merancang mencetuskan huru-hara.



    BalasPadam
  8. Screen Shot 2016-03-08 at 4.42.45 PM
    Saya tidak tahu mengapa anda perlu menggunakan huruf besar mengandaikan anda sudah berjaya. Kita tidak mempunyai maklumat syarat derma itu. Jika ia digunakan untuk pilihanraya dan tidak semua wang itu digunakan sebaik pilihanraya selesai dan dimenangi, tentu sekali wang lebihan perlu dipulangkan dan anda sepatutnya bangga dengan Perdana Menteri di atas kejujurannya.

    Jika ia bukan derma, apa dia?

    Jika anda menyatakan wang itu bukan daripada penderma Arab, kenapa anda sebut menteri Arab Saudi ”mencadangkan” wang itu untuk ‘pelaburan’, bermakna ia bukan daripada 1MDB?

    Seperti saya katakan sebelum ini, anda sering bercanggah dengan kenyataan anda sendiri.

    http://www.mynation.news/syed-saddiq-an-asia-disgrace-as-a-debater-syed-saddiq-keaiban-asia-sebagai-pendebat/

    BalasPadam
  9. 7.41,

    Jika najib, 1mdb, punahsihat dan pencacai sudah mempunyai semua jawapan dan persoalan telah tersedia, bawa perkara ini ke mahkamah?

    Bukankah mahkamah adalah tempat untuk menyelesaikan semua permasaalahan?

    Dan juga jangan gunakan alasan teknikal untuk menafikan perkara yang dibangkitkan seterusnya bentangkanlah semua perkara tentang permasalahan 1mdb ini?

    Hakim perlu adil dan saksama, sepertimana bukti yang terlalu banyak membuktikan kesalahan anwar ibrahim, seterusnya anwar ibrahim boleh dibebaskan?

    BalasPadam
  10. Cakap macam mana pun rakyat Malaysia malah Antarabangsa pun langsung tak percaya kepada Najib Bugis Dogol (YAB BAdigol). BErhenti jee lah , kurang sikit dosa .

    BalasPadam
  11. Apa pasal nak tunggu Pilihanraya? masa desak Paklah dulu boleh pulak sokong......

    Berapa kali mamak itu nak tipu Melayu ...sekali cukuplah...Orang Islam tak sepatutnya jatuh dalam lubang biawak 2 kali (ditipu dua kali)

    BalasPadam