Sabtu, 5 Mac 2016

Langkah Seorang Negawaran..!


Seorang negarawan dan pejuang Agama, Bangsa dan Negara pasti akan berjiwa besar..! Tidak akan gentar berhadapan dengan sebarang cabaran jauh sekali lari dari berdepan dengan kawan dan lawan..!

pelukan manja..!

11 soalan yang Mahathir jawab dan tidak jawab

Majlis pemeteraian Deklarasi Rakyat hari ini yang menuntut penyingkiran Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menyaksikan pemimpin dan individu yang sebelum ini tidak boleh bertentangan mata selama beberapa dekad mampu duduk di dewan yang sama.
Aktivis dan ahli politik yang memperjuangkan hak asasi manusia sanggup bersama Tun Dr Mahathir Mohamad yang dituduh mereka sebagai pemimpin kuku besi ketika menjadi perdana menteri.
Semua perbalahan, perbezaan pendapat dan ideologi sanggup diketepikan semata-mata untuk bersatu bagi menyingkirkan Najib yang kini memperkuatkan cengkamannya terhadap kuasa.
Pejuang hak asasi manusia yang hadir pada majlis menandatangani perisytiharan itu disoal mengenai kerjasama yang janggal ini.
Ia menjadi lebih janggal apabila soalan ini dikemukakan di hadapan Mahathir.
Ikuti kata-kata mereka:
Ketua Parlimen DAP Lim Kit Siang
S: Adakah anda mempercayai Mahathir?
selfie..! 
Kit Siang: Negara ini kini di persimpangan sejarah yang penting ... Apa yang kita lihat hari ini bukan penjajaran politik kuasa-kuasa politik tetapi penjajaran kuasa rakyat untuk kepentingan negara.
Saya fikir bahawa kita mesti gesa semua 30 juta rakyat Malaysia, tanpa mengira bangsa, agama, politik dan individu, untuk datang bersama-sama menyelamatkan Malaysia daripada menjadi sebuah negara gagal dan dikuasai oleh penyangak.
"Saya fikir bahawa ini amat penting dan kita tidak sepatutnya terkunci dalam persoalan yang tidak berkaiatan pada masa ini.
S: Tetapi bagaimana anda boleh berdamai dan bekerja dengan Mahathir yang pernah anda tuduh menjahanamkan negara ini?
Kit Siang: Saya fikir kami alu-alukan semua rakyat Malaysia yang bersedia pada masa ini untuk bangkit dan meletakkan negara di atas segala-galanya.
Dan ini termasuk semua kamu dalam media. Adakah kamu bersedia? Saya cabar kamu.
mengambil berat..! 
Pengerusi BERSIH, Maria Chin Abdullah
S: Bagaimana anda boleh bekerja dengan Mahathir?
Maria: Kami mahu singkirkan Najib kerana kami telah memberinya banyak peluang untuk memulihkan sistem yang teruk ini tetapi dia tidak melakukannya.
Oleh itu adalah penting dan tidak boleh dirunding mengenai penyingkirannya. Tetapi pada masa yang sama, kita juga mahu menilai sistem sekarang kerana yang ada ini tidak berfungsi.
Untuk bergerak ke depan ke arah demokrasi dan pembaharuan institusi - seperti yang Tun (Mahathir) sebut - sangat penting.
S: Adakah anda juga mengketepikan kesilapan lalu oleh Mahathir?
Maria: Dengan membawa pembaharuan institusi kita sudah membetulkan kesilapan masa lalu.
Kita telah membuat kesilapan sepanjang jalan dan kita berada di sini hari ini, dan masa depan, untuk memperbetulkan kesilapan.
Kita tidak mahu bercakap dalam masa 10 tahun akan datang nanti tentang rasuah, mengenai undang-undang yang menindas. Kita ingin katakan kami berada di sini untuk masa depan yang lebih baik.
dakapan mesra..!
Presiden Persatuan Hak asasi Kebangsaan (Hakam) Datuk Ambiga Sreenevasan
S: Bagaimana anda boleh bekerja dengan Mahathir?
Ambiga: Bagi masyarakat sivil, setakat yang saya tahu, ia bukan sahaja tentang memecat seorang lelaki.
Ia adalah mengenai mewujudkan agenda reformasi tulen untuk mengembalikan negara kepada demokrasi yang tulen.
Kita telah menyimpang jauh tetapi agenda pembaharuan kami adalah memperkukuh institusi kebebasan bersuara, pilihan raya yang adil dan bebas serta menegakan kedaulatan undang-undang.
Saya hadir di sini kerana mahukan Malaysia menjadi lebih baik. Kami percaya rakyat berhak mendapat sesuatu yang lebih baik.
Dan desakan untuk penyingkiran Perdana Menteri, ini adalah mengikut konvensyen dan prinsip demokrasi. Ini bukan perkara peribadi. Ini adalah bagaimana demokrasi berfungsi.
Dalam mana-mana demokrasi yang tulen, seorang pemimpin dalam kedudukan seperti beliau (Najib) akan meletak jawatan dalam keadaan yang sama.
Saya rasa membenaskan Anwar Ibrahim juga perlu menjadi agenda reformasi kami, termasuk mereka yang dipenjarakan secara tidak sah.
tahniah..!
Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad
S: Adakah anda mempercayai pembangkang?
Mahathir: Itu tidak mengapa. Apa yang penting ialah bahawa kita adalah rakyat Malaysia.
Kenyataan di atas tu bersumber sementara gambar yang di selitkan di atas tu hanya sebagai penyegar minda macai yang beriya iya marah dan kecewa melihat Tun M dan pemimpin pembangkang duduk semeja..!
Takde pulak gambar Tun M berpeluk sakan atau berselfie yer..!
Ada ker?
Hakikatnya pengiktirafan kawan dan lawan kepada Tun M sentiasa meletakkan Tun M sebagai negarawan yang di sanjung tinggi, menjadi contoh dan  ikutan..!
Ianya merupakan satu manifestasi kebangkitan rakyat yang menolak kerosakan dan kemungkaran yang dilakukan ke atas negara Malaysia yang tercinta..!
#SaveMalaysia..!
Lu Fikir La Sendiri!!!

38 ulasan:

  1. Steady lahh Admin.. mau tercekik pemakan pemakan dedak bace artikel lu!! Salute bro..keep on tarok penyamun dan balaci balacinya..

    BalasPadam
    Balasan
    1. xcrewborcostegas5 Mac 2016 4:51 PTG

      hahaaahaa... melambung puji.. mana gelaran yang dulu dulu... mahafiraun mahazalim entah apa apa maha lagi ...sudah di bankul sampah kah..??? nampak sangat..kroni nepo macam macam tuduhan nape hilang macam buih ...hahaaa ... melayu tidak mudah lupa...

      Padam
    2. saya berharap pemakan dedak mati tercekik@setidak tidak nyee kene strok ketika tgh menjilat ketika membaca nukilan admin...

      Padam
  2. Saya sangat suka artikel ni tuan admin. Terbaik

    BalasPadam
  3. Si madey NYANYUK ni dah pi MEKAH tak - asyik TERLOLONG mcm. PUAKA apahal; dah TUA BANGKA sgt.! Patutnya bila dah TUA BANGKA sgt. ni, buatlah lu IBADAH banyak-banyak dari asyik nak buat FITNAH, PENIPUAN dan menGGULINGkan-ala EJEN ZIONIS pemimpin-pemimpin/institusi-institusi BUMIPUTERA Islam/Melayu dan NEGARA ISLAM tercinta kami ni OI!!

    Duit BERLAMBAK berBILLION, pi lah lu ke MEKAH setiap tahun dari asyik BERPESTA harijadi ya (ala EJEN PEMBUNUH British/ZIONIS-no 1,“ James Bond“ – TAK ke KELAKAQnya ni!!!) dgn. TOKEY-TOKEY PENYAMUN BANGKAI BABI PENJILAT lu - sambil dikelilingi BETINA-BETINA PUAKA omputih/FREEMASON pakai-ala puak ZIONIS/SETAN tempoh hari!! Tapi si NYANYUK PENYAMAQ madey ANAK BERANAK ni dan NGO-NGO "footsoldiers" depa, spt. PerkasaKEPARAT dan IsmaBANGANG, selama ni telah memperBODOHkan umat Islam/Melayu dgn. memPERGUNAkan ISLAM sbg. alat POLITIK DAJAL oleh para pPENYANGAK/PENIPU/PENYAMAQ ni semua!

    Apa KEJADAHnya ni sanggup si DIKTATOR PENYAMAQ/PENYAMUN/PEMBUNUH/PERASUAH/LANUN-madey ANAK BERANAK berIJAZAH KEPARAT & si SEMBAP KITUL PENJILAT depa – yg. seterusnya MENJILAT si MAFIA ZIONIS DAPBANGKAI BABI yg. penuh dgn. LOYAR-LOYAR LONGKANG berIJAZAH tu yg. dapat 'DERMA' HARAM JADAH dr. rejim PENGGANAS ISrael, kerana depa semua ni memang nak MERAMPAS KUASA kat seluruh Malaysia kita ni, pusaka nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kita (tapi boleh pula si PENGGANAS/PENIPU DAPBANGKAI BABI ni nak kutuk UMNO kerana penggulingan yg sudah lama PATUT berlaku pun, ke atas si BOTAK-anak madey KEPARAT ni, - HANCOQlah jadi mcm. rejim PENGGANAS KANIBAL ISrael , kan puak PENGGANAS DAPBANGKAI ni KULI Rejim PENGGANAS Kanibal ISrael/MOSSAD!

    Dan OI si PENGGANAS DAPBANGKAI BABI, awat lu TAK juga buat REPOT POLIS serta SAMAN Razali ni kalau TAK betul aaahhh?!Lihat di - http://wakeupmalaya.com/2016/01/dap-terima-latihan-dari-mossad/ , DAP Terima Latihan Dari Mossad?, January 4, 2016 By WakeUp Malaya !

    Akhirnya dah terbuka PEKUNG berNANAH JIJIK si DIKTATOR PENYAMAQ/PENYAMUN/PEMBUNUH/PERASUAH/LANUN-madey berIJAZAH KEPARAT tu! Sekrg. puak madey KEPARAT ni dgn. BEBAS boleh MENJILAT dgn. TERANGAN, si PUAKA-PUAKA JUBOQ BABI PORNO/HOMO/RASIS kat JAMBAN TERORIS-TERORIS PENDATANG RASIS PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNO/HOMO/RASIS- EJEN/KULI- "ZIONIST NWO"-CIA-NATO/ SOROS-ISrael-MOSSAD/FREEMASON/ILLUMINATI-PEROMPAK/PENJENAYAH/PERASUAH/LANUN-no 1 - kononnya atas alasan 'deklarasi 'rakyat'/‘demokrasi' lah! Deklarasi 'rakyat'-PETUALANG-EJEN ZIONIS dan 'demokrasi'-ala ZIONIS BANGKAI BABI adalah -oleh si para PENYANGAK KEPARAT ni semua!

    Sedangkan dulu si puak PENYAMAQ-EJEN ZIONIS madey SIAL ni kena SEMBUNYI - buat diam-diam; hanya dgn. MENJILAT tokey-tokey PENDATANG RASIS depa spt. vincentKEPARAT dan YTLBANGKAI BABI PENDATANG PENYAMUN/LANUN/PEROMPAK tu! Semua Tokey-Tokey ni sebenaqnya pemuja-pemuja JAMBAN TERORIS-TERORIS PENDATANG RASIS DAPBANGKAI-SIAL tu!

    PETUALANG si KITUL madey KEPARAT ni hanya akan terus menJAHANAMKan serta mengGERTAK UMN*, serta HAK dan IDENTITI bangsa BUMIPUTERA Islam/Melayú - selagi kita TAK diJAJAH Tuan PENGGANAS KANIBAL ZIONIS Soros/ISrael dia (JGN. lupa - kan dia MENYOKONG BerSHIT DAPBANGKAI BABI tempoh hari yg. dibiayai si SOROS/CIA (yg. sudah diKUASAI Mossad/ISrael) yg. akan meletakkan ANAK BOTAK SIAL dia sbg. pmPUPPET!

    Nek Tempoyak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nek Tempoyak KEPARAT = Pengulum Telo Najib Dugong = Penjilat Kangkang Rosmah Penguin = Haramjadah Pemakan Segala Kahak Dan Dedak = Keturunan PUAKA LAHANAT BANGKAI BABI BANGSAT PEMBAWAK SIAL = Nek Tempoyak KEPARAT

      ..meleleh leleh air liur basi bau cibai nek tempoyak KEPARAT menengok telo najib..

      Padam
    2. OI si anon 411 KETURUNAN GILA JUBOQ BABI PORNO/HOMO/RASIS HARAM JADAH, lu jgn. nak MENYAMAQlah si PENAKUT oi! Bila lu dan puak lu mau MAMPOS-mcm-ANJING KURAP si BANGKAI BABI oi?!!

      lu manyak sedap aahhh itu JILAT JUBOQ BABI JIJIK kit SIAL/TONGGENG eng/kok SUNDAL/TODI puaKA/BABIga aaahhhh?!!
      Lu manyak sedap aahh itu JILAT sama LENDIR kitSIAL/TONGGENG eng; sampai muka lu yg. mcm. BANGKAI BABI pun penuh berLENDIAQ aaahhhh?! Dasar lu si KETURUNAN JIJIK-nak-MAMPOS-si-PENJILAT JUBOQ BANGKAI BABI!

      OI si puak KEPARAT BANGKAI BABI ANTI-ISLAM/MELAYU, jangan lu nak MENYAMAQlah oi si PENAKUT-PENAKUT! lu punya ekoq-ekoq BANGKAI BABI ni diBAYAQ si TERORIS-TERORIS DAPBANGKAI/PKRHOMO utk.”copy paste” komen-BANGANG memanjang aahhh?! Lu manyak LAHAP itu KANGKANG BABI aaahhh?!!

      Apahal lu si PENAKUT-nak-MAMPOS, asyik nak TUTUP mulut Nek Tempoyak aaahhhh?! Apa yg. si TERORIS-TERORIS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI BABI/PKRHOMO-PENGECUT ni TAKUT sgt. apa yg. Nek Tempoyak TULIS, sampai mcm. si TERORIS BABI HOMO SIAL, GERTAK nak BUNUH & PERKOSA dia dan mak serta bapak dia yg bekas ASKAR? Dan yg . lu nak MAKI dgn. LUCAH, mak nek Tempoyak apasal - mak lu yg. LAHIRkan si amat-KEPARAT- BANGKAI BABI-PORNO HOMO-PEROGOL-PEMBUNUH mcm. lu apahal pula?!Lu manyak LAHAP itu KANGKANG BABI aaahhhh?!! Lepas tu si PEMBUNUH/PEROGOL ni semua pula nak suruh kita berhemah kononnya – apa KEJADAHnya ni?!

      Jadi baik PI MAMPOS lu punya ekoq JUBOQ BABI RASIS kat JAMBAN TERORIS-TERORIS PENDATANG RASIS PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNO/HOMO/RASIS- EJEN/KULI- "ZIONIST NWO"-CIA-NATO/ SOROS-ISrael-MOSSAD/FREEMASON/ILLUMINATI-PEROMPAK/PENJENAYAH/PERASUAH/LANUN-no 1!

      Padam
    3. Nek Tempoyak KEPARAT = Pengulum Telo Najib Dugong = Penjilat Kangkang Rosmah Penguin = Haramjadah Pemakan Segala Kahak Dedak Dan Biawak = Keturunan PUAKA LAHANAT BANGKAI BABI BANGSAT PEMBAWAK SIAL = Nek Tempoyak KEPARAT

      ..meleleh leleh air liur basi bau cibai nek tempoyak keparat menengok telo najib..

      Padam
    4. Nek tempoyak basi ko dah daftar diri kat tanjung rambutan ke Belum. Kalau Belum baik cepat2 gi daftar!

      Padam
  4. Baca kemudian gelak..kikikik

    BalasPadam
  5. Apasal tak letak sekali gambar najip bermesraan dengan pm israel? Hehe

    BalasPadam
  6. Sampai sekarang Adnan Mansor yang perasan tengku tu tak nafikan kenyataan Tan Sri Muhyiddin yang menyatakan bahawa Adnan Mansor salah seorang yang datang berjumpa dan mendesak supaya Tan Sri Muhyiddin mengambil tindakan membangkitkan isu 1MDB yang telah timbulkan macam-macam masalah kepada kerajaan dan parti.

    Pasal apa Adnan Mansor tak nafikan? Pasal apa Adnan Mansor tak bersuara langsung pasal kenyataan oleh Tan Sri Muhyiddin itu? Apa yang Adnan Mansor takutkan? Sila beri penjelasan.

    Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Ikhlas daripada,

    Abu Bakar

    BalasPadam
    Balasan
    1. xcrewborcostegas5 Mac 2016 6:40 PTG

      hahaaha... setakat cakap dgn air liur sapa pun boleh...tunjuk bukti ..rakam smarphone ker....

      Padam
    2. kesian abu bakar. agaknya tersedak tengok gambar mahathir (title tun dah terjatuh dalam lubang jamban) bercomolot dengan kebanyakan hardcore pembangkang. nampak sangat desparadonya mahathir, hanya kerana sebatang tubuh najib, sampai begitu tindakannya. berpuluh tahun bercakap, bergerak dan bertindak untuk menidakkan semua operasi pembangkang menguasai politik malaysia, tiba2 bertukar arah. hanya kerana manusia najib, semua yang dibuatnya sebelum menjadi pm, semasa menjadi pm dan selepas menjadi pm seolah terbanam ke dalam lubuk najis. dah sakit agaknya mahathir, sampai lupa sejarah perjuangan sendiri. ohhh....melayu mudah lupa. mamak?

      Padam
  7. Apasal pac cakap hasil siasatan 1mdb dirahsiakan? Nak sembunyikan apa pulak tu?

    Jika 1mdb di pihak yg benar..segeralah bersihkan nama. Tunjukkan bukti. Makin dirahsiakan..makin percaya rakyat bahawa 1mdb memang bersalah.

    Jd jangan salahkan rakyat jika itu persepsinya.

    lagipun..kononnya difitnah..jadi apakejadahnya nak berahsia lagi? Tunjukkanlah kebenaran. Nampaknya sia2 sahaja tunggu setahun pac buat siasatam...tunggu audit...tunggu audit...last2 dirahsiakan. Nampak sangat saja je nak buy time...

    BalasPadam
    Balasan
    1. xcrewborcostegas5 Mac 2016 6:37 PTG

      laa ahli pac dari bn saja ker... tony yg kut melalak pasal 1mdb buat apa??

      Padam
  8. Kah Kah Kah..

    Blogger Banggang Bodoh Bebal kini semakin Terserlah jadi peminum tegar Air Ledir Kulup Berkedut Mamakkutty Pukimak Haramjaddah Wal Lanun Makhathir yang babi pon lebih mulia drpnya.

    Boleh lah Declare diri kau blogger lendir kucing kurap sebagai sealiran dengan peliwat kote bengkok pujaan hati kau.

    Tak payah nak berselindung lagi kesukaan kau kote bengkok dan berkedut.

    akhirnya Tahniah..Anda sudah pon berjaya menjadi sebahagian drp mereka.

    BalasPadam
  9. Mader FAIL bila dia pinjam duit dengan ROTHSCHILD MERCHANT BANK masa peristiwa subuh untuk dapatkan GUHTRIE dan Sime Darby. Kenal tak sape Rothschild? For rekod aku pon nyampah ngan Najib!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Gagal kepala otak kau berjambul sahajalah, bila masa Tun Dr. Mahathir pinjam duit Rothschild untuk dapatkan Guthrie?

      Tun Dr. Mahathir dan menteri serta pegawai kerajaan yang bijak dalam kerajaan ketika itu tubuhkan ASN, ASB, yang diuruskan oleh PNB dan menggunakan wang negara untuk dapatkan saham-saham Guthrie, sedangkan di pihak Rothschild hanya bertindak sebagai penasihat pelaburan dan perantara untuk dapatkan saham Guthrie tanpa disedari oleh kerajaan British, itulah hebatnya Tun Dr. Mahathir bersama menteri dan pegawai kerajaan yang bijak pada zamannya itu.

      Berbeza dengan Najib, buat pinjaman dengan pelbagai bank antarabangsa sampai RM 42 bilion, lepas tu sekurang-kurangnya RM 27 bilion wang itu lesap, sila Najib terangkan apa dah jadi dengan RM 15.4 bilion pelaburan dalam Brazaen Sky, GIL Fund, dan Aabar deposit, lepas tu hutang warisan stesen janakuasa elektrik berjumlah RM 6 bilion yang kata dah bayar guna wang yang dihutang oleh 1MDB itu dah bayar ke belum? Bukan apa, masa China General Nuclear Power beli Edra dan stesen janakuasa di bawah tanggungjawab Edra, ada hutang sebanyak RM 7.43 bilion yang sedang ditanggung Edra, hutang apa tu? Takkan dalam beberapa tahun Edra ditubuhkan dah tanggung hutang sampai banyak tu, diyakini hutang itu adalah hutang yang dah kata dibayar oleh Arul Kanda, tapi Arul tipu, hutang itu tak dibayar, malahan RM 6 bilion yang kata guna bayar hutang itu tak tahulah ke mana lesapnya.

      Bukan itu sahaja, USD 1.83 bilion wang yang kononnya pinjaman murabahah oleh 1MDB kepada Petrosaudi yang kononnya dah dibayar semula oleh Petrosaudi dengan tambahan untung USD 488 juta, tetapi sampai sekarang arahan oleh Bank Negara Malaysia supaya wang itu dipulangkan ke Malaysia gagal dipatuhi oleh 1MDB, pasal apa? Mana wang itu? Jumlahnya sekali dengan untung yang kononnya itu berjumlah USD 2.318 bilion, mana wang itu?

      Jadi jangan nak putar cerita tak tentu hala pula ye.

      Pengambilalihan Guthrie adalah kejayaan kepada nehara ini, tetapi 1MDB adalah bukti kegagalan dan penyelewengan Najib dan kuncu-kuncu terhadap negara ini.

      Bersikap jujurlah, baru hidup aman.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  10. mamak mudah lupa... itu jer.

    BalasPadam
  11. Laporan audit berkaitan jabatan kerajaan, kementerian kerajaan dan syarikat berkaitan kerajaan yang selain 1MDB dan berkaitan 1MDB laprporam mereka boleh di akses oleh rakyat.

    Tindakan merahsiakan laporan mengenai 1MDB yang bukannya rahsia besar negara pula dikategorikan sebagai OSA pula, pasal apa?

    1MDB bukannya berkaitan dasar keselamatan negara, malahan tak ada kaitan dengan rahsia perancangan ekonomi negara, tetapi peliklah ia dikategorikan sebagai OSA pula.

    Tindakan Tan Sri Ambrin Buang dan didalangi oleh Hasan 'Cari Makan' Arifin adalah amat memalukan dan perbuatan mereka ini adalah mdnghinz hak rakyat dan menghina pemikiran rakyat Malaysia yang mereka anggap sebagai bodoh untuk diperbodohkan dengan kebodohan bahawa laporan mengenai 1MDB adalah rahsia rasmi negara sedangkan rakyat negara ini, malahan masyarakat antarabangsa pun tahu laporan 1MDB itu diOSAkan kerana nak merahsiakan salahlaku dan jenayah yang dibuat oleh Najib dan kuncu-kuncu.

    Kepada Najib dan kuncu-kuncu, sudah-sudahlah nak bodohkan kami, kami bukan bodoh! Najib dan kuncu-kuncu yang bukan setakat bodoh, malahan bangang tak reti malu!

    Ayuh rakyat Malaysia sekalian, bangkitlah pertahankan negara kita, pertahan maruah kita, usah biar diri kita diperkotak katikkan, pertahankan hak kita sebaga warganegara Malaysia yang tercinta ini.

    Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Ikhlas daripada,

    Abu Bakar

    BalasPadam
    Balasan
    1. Abu Bakar tawaran debat masih lagi dibuka..aku akn realisasikn impian anda.

      Padam
  12. xcrewborcostegas5 Mac 2016 6:33 PTG

    laa.. ahli pac tu dari bn saja ker... tony buat apa?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Screwhausss 633..tony tak bole buat apa apa.. pasal hassan cari makan.. huhuhuhu!!

      Padam
    2. xcrewborcostegas5 Mac 2016 8:10 PTG

      hahaaa.. jawapan maharaja lawak .. tak boleh buat apa apa ...agak agak lah kalu nak buat lawak.. tu tony lah....

      Padam
    3. Screwhausss 810

      .. jawapan maharaja lawak itu masih lagi di pegang najib penyamun dan pemakan pemakan dedak yg sewaktu denganya..42 jawapan berbeza beza untuk satu soalan...

      p/s:.. kalo gelak mmg kena tulis yer.. alaaaahaiii pemakan dedak

      Padam
    4. xcrewborcostegas5 Mac 2016 9:35 PTG

      hahaahaa... 42 billion disappear in the thin air..cuba explain macam mana boleh hilang... hahahaa.. tercirit lah nak explain.. bohong yang pertama...

      Padam
  13. Kesian, hujah punyalah bangang hanya tony.

    BalasPadam
  14. Tuan admin

    Sy pun ada satu deklarasi.

    Iaitu tolong kansel semua copy paste nek tempoyak yg memaki mencarut dan meloyakan.

    Pemakan durian basi ni bukan mahu berhujah pun. Apa yg dicopy paste adalah benda sama yg berulang ulang dari dulu.

    Sekian.

    BalasPadam
    Balasan
    1. xcrewborcostegas5 Mac 2016 8:21 PTG

      hahaaha ... berapa banyak deklarasi pun takde sapa yang heran pun.... hanya konspirasai sajer.... 42billion disappear inthe thin air.. hahahaa... nampak sangat bohong... tuduhan dulu dulu...

      Padam
    2. Screwhausss 821..

      .. yg berbohong, gantung, pinda, bersarakan, transfer, berhentikan, tukar sana sini itu penabur dedak ngko.. najib penyamun!!..

      p/s:.. kalo gelak pun kena tulis yer.. siannnn..

      Padam
  15. xcrewborcostegas5 Mac 2016 9:27 PTG

    hahaahaa... yang kena tranfer ..gantung tak bertali ... berhenti. .. tukar sana sini tuu semua geng konspirasi nak jatuhkan najib... well..indeed najib have polital power not only polital position.. understands....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Screwhausss 927..

      .. alaahaiiii.. kalo da bodo english tu tak pays lar mengomen pakai english ..komen jer la bahasa melayu.. berterabur english ngko...paham!!!

      Padam
    2. Skripnya konspirasi...stail anuar.pemakan dedak pun org pr yg diupah oleh jebon serta macai2 umnok bodoh.bila jibon tumbang pemakan dedak ni lah yg akan mengaku ini semua hasil kerja keras diorang.konapirasi kepala bana.

      Padam
  16. Assalam....saya rasa apa yg berlaku d msia sekarang adalah satu masaalah di mana rakyat harus sedar yg kita sedang menuju kepada sebuah negara yg gagal. Matawang kita jatuh ke paras paling rendah rakyat di berhentikan kerja MAS 6000 org Petronas 1000 org tak termasuk pekerja kontrak yg tak d sambung kilang2 yg d tutup kemasukan pekerja bangla 1.5juta. Apa yg Tun M cuba buat ialah selamatkan Msia dari terus menuju sebuah negara gagal. Umpama kita naik sebuah bas perjalan dari KL ke seremban kalau ikut hway hanya 45 minit tapi pemandu ni nak ikut jalan kampung memgambil masa 1jam 30minit dalam perjalanan kena berhenti ada lampu isyarat kena berhenti ada lembu melintas kena perlahan lalu anak sungai jadi penumpang tak selesa jadi kita kena tukar kepada pemandu yang baru mungkin pemandu yg lama ni ada masaalah tak pandai pilih jalan alternatif atau di pengaruhi oleh dadah. Msia ni d pandu oleh seorg PM kalau dia tak bijak memandu kita kena tukar kpd pemandu yg lebih bijak itu sahaja yg Tun M cuba buat..fikir2 kan lah sebagai rakyat..wasaalam...

    BalasPadam
  17. Betul Dan sokong 100% 9.42!

    BalasPadam
  18. Berikan dan listkan senarai semak yg Tun M..menjahanamkan ekonomi negara.Mata wang RM Tun.M bole jaga.
    Saloute Tun.Mbiar usia dh lanjut tapi dpt satukan Malaysia kearah sejahteta Aman Makmur ekknomi...Rakyat bebas tekanan.Moga Tun M sehat dan menjadi idola dan ingatan sepanjang zaman.

    BalasPadam
  19. Berikan dan listkan senarai semak yg Tun M..menjahanamkan ekonomi negara.Mata wang RM Tun.M bole jaga.
    Saloute Tun.Mbiar usia dh lanjut tapi dpt satukan Malaysia kearah sejahteta Aman Makmur ekknomi...Rakyat bebas tekanan.Moga Tun M sehat dan menjadi idola dan ingatan sepanjang zaman.

    BalasPadam