Isnin, 14 Mac 2016

Malaysia Meriah..!


Asal BR1M ada ok ler..!

Zeid Ra’ad Al Hussein issued the following statement of concern at the UN Human Rights Council’s 31st session on 10 March 2016. 

In Malaysia, democratic space continues to be limited, with the government applying “sedition” and other charges to an ever-widening circle of journalists, human rights defenders, political opponents and critical voices. 
The enactment of the Prevention of Terrorist Act and the National Security Council Act, without proper human rights safeguards, and without transparent and consultative process, is also a matter of concern. 
The imprisonment of a former opposition leader, Anwar Ibrahim – whose detention has been ruled arbitrary by the Working Group on Arbitrary Detention – is emblematic of a broader democratic malaise.

Zeid Ra’ad Al Hussein is the United Nations High Commissioner for Human Rights.
Cemburu tak dapat BR1M dan derma la tu..!
Lu Fikir La Sendiri!!!

154 ulasan:

  1. Sejak akhir2 ni ramai orang luar negara mat salleh kepoh kepoh pasal malaysia... nnpk ssgt ada sesuatu yg mereka x puashati pasal negara ini...talibarut mereka mungkin dah mati akal caana nak tundikkan mesia...

    BalasPadam
  2. Ini menUnjukan bertapa lemahnya dan koropnya kerajaan sekarang...jawablah sesuatu isu Yg dibawa dgn jawapan Yg bernas bukan mengelak n menudoh Yg bukan3... Senangnya anda menangani sesuatu isu dgn penafian n fitnah fitnah fitnah


    Unjukan

    BalasPadam
  3. Apabila orang yang membuat laporan polis ditangkap,dilokapkan dan diheret ke mahkamah, sedangkan orang yang dilapor kepada polis berhubung kes jenayah kewangan pula dibiarkan bebas dan 'dicuci' segala jenayahnya oleh Peguam Negara, ini menunjukkan tahap Hak Asasi Manusia di negara ini telah dicabuli dengan begitu teruk.

    Esok adalah hari Selasa, sama-samalah kita lihat apakah esok adalah hari Najib akan saman WSJ?

    Kepada Najib, jika tak mau saman WSJ itu, mengaku sahajalah, tak payah nak main wayanglah.

    Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Ikhlas daripada,

    Abu Bakar

    BalasPadam
    Balasan
    1. Clare Rewcastle campaign to oust the Malaysian PM using stolen and edited documents suffered further humiliation today after her claims were proved wrong by both the Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) and the Swiss Attorney General.

       A spiral of lies

      What does a person do when she is caught for dishonesty: apologizes, and acknowledges the mistake; pretends that nothing happened; or lies even more, trying to cover a lie with another lie? It seems that Clare Rewcastle is the third kind of person.

      On 26th of January 2016, based on MACC investigation, Malaysia’s Attorney General,Mohamed Apandi Ali, cleared Prime Minister Najib Razak of any wrongdoing in the 1MDB scandal. There was no amount of money channelled from 1MDB’s funds into bank accounts linked to the Prime Minister. In 2013, Najib Razak received a donation from the Saudi royal family. The fact was corroborated by the donor himself during witness testimony. The donation was given to Najib Razak “without any consideration” and did not involve any money from 1MDB. Most of the sum was returned to the Saudi royal family in August 2013, about five months after the transfer „because the sum was not utilised”.

      There was nothing unusual about that donation to Malaysia. Egypt, Jordan, Sudan and Morocco have also been beneficiaries of multi hundred million dollar donations from the Saudi royal family.

      http://www.bbc.co.uk/

      The Saudis fund moderate Muslim leaders in an effort to curb the growth of Islamist-inspired terrorism and Najib Razak has been targeted by ISIS.

      http://www.telegraph.co.uk/

      http://edition.cnn.com/

      The case was closed and the campaign to oust Najib proved false. But Clare Rewcastle, whose company was rescued from the brink of insolvency after she agreed to campaign against Malaysia’s democratically elected Prime Minister, decided not to apologize or to pretend that nothing happened. She decided to make more false allegations, fantasizing about MACC wanting a review of the Attorney General’s decision, the Swiss Attorney General’s Office investigating Najib and the authorities in Switzerland being frustrated with Malaysia’s handling of the issue.

      Rewcastle exposed again

      Referring to MACC’s investigations, Malaysian Government Minister Datuk Seri Azalina Othman told the country’s Parliament today: “On the RM2.6 billion case, based on the witness and supporting documents submitted, the MACC has confirmed that the donation had come personally from the Saudi royals”.

      MACC’s investigation began last July and concluded in December, when papers on the case were submitted to the Malaysian Attorney General. The contents of those papers were private, so today’s statement by the Minister is the clearest indication so far of MACC’s views.

      On 1 February the Swiss Office of Attorney General (OAG) said that Najib Razak was not a suspect in their wider investigation of 1MDB: “In the ongoing criminal proceeding of the OAG, Najib Razak is not one of the public officials under accusation”.

      In separate developments today, the Swiss Attorney General said Malaysia was co-operating well with his investigation into 1MDB: “The OAG took note with satisfaction of the reaction of its Malaysian counterpart and of its commitment to fully support Switzerland’s request for mutual assistance”.

      Today’s disclosure of MACC’s findings and announcement of the Swiss Attorney General are the latest demolitions of Clare Rewcastle’s false allegation used as the support for the plot to oust Najib Razak.

      The revelations offer further proof that Clare Rewcastle is not an independent journalist, but rather someone prepared to ignore the facts to suit her own ends.

      OPENSOURCEINVESTIGATIONS.COM

      Padam
    2. aku malas nak bersoal jawab secara ilmiah dengan abudedaktaik ni

      dia bukan nk soal jawab..dia nk main2 je

      dia ni mcm yahudi israel.. bkn nk cari jwpn tp nk pusing dn belit kepala kita.. then cari kelemahan. lepas tu dia akan tikam ckup2


      ini barua paling kotor aku pernah jumpa. selepas Mat sabon penjilat dapig.

      cuma abudedaktaik ni dia barua 'HYBRID' mamakpariah+dapig cinababie!

      so tahap barua dia mesti lbh power dr org2 lain!

      so xguna bersoal jwb sbb dia akan kilas bg kita sakit hati jer..

      so elok bls pengkhianat najis ini dgn bahasa2 yg sesuai dgn tarafnya sebagai barua dan najis pengkhianat!

      Padam
  4. Pemimpin-pemimpin dan ahli-ahli dalam UMNO yang bertanya soalan mengenai isu RM 2.6 bilion dan RM 42 juta dalam akaun peribadi Najib telah dipecat dari jawatan, dipecat dari parti, digantung jawatan, digantung hak keahlian dari parti, ini membuktikan bahawa Hak Asasi Manusia telah dicabuli dengan dahsyatnya oleh Najib dan kuncu-kuncu, tanya soalan pun kena hukum sebegitu dahsyat ke? Tanya soalan tu jenayah ke? Ambik duit berbilion-bilion masuk akaun sendiri kononnya wang derma untuk parti tak pula dihukum, malahah 'dicuci'kasi bersih, guna Daia, Softlan, Clorox dan bagai lagi, tapi tak cuci-cuci juga, 'bau busuk' jenayah itu masih sermerbak busuknya bukan setakat di seluruh negara, malahan dah merebak di seluruh dunia, itu pun si suspek penjenayah itu masih tak tahu malu.

    Rakyat sekalian, bangkitlah, pertahankan hak kita, negara ini negara kita, hak kita, marilah kita bangkit pertahankan hak kita.

    Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Iklas daripada,

    Abu Bakar

    BalasPadam
    Balasan
    1. Clare Rewcastle campaign to oust the Malaysian PM using stolen and edited documents suffered further humiliation today after her claims were proved wrong by both the Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) and the Swiss Attorney General.

       A spiral of lies

      What does a person do when she is caught for dishonesty: apologizes, and acknowledges the mistake; pretends that nothing happened; or lies even more, trying to cover a lie with another lie? It seems that Clare Rewcastle is the third kind of person.

      On 26th of January 2016, based on MACC investigation, Malaysia’s Attorney General,Mohamed Apandi Ali, cleared Prime Minister Najib Razak of any wrongdoing in the 1MDB scandal. There was no amount of money channelled from 1MDB’s funds into bank accounts linked to the Prime Minister. In 2013, Najib Razak received a donation from the Saudi royal family. The fact was corroborated by the donor himself during witness testimony. The donation was given to Najib Razak “without any consideration” and did not involve any money from 1MDB. Most of the sum was returned to the Saudi royal family in August 2013, about five months after the transfer „because the sum was not utilised”.

      There was nothing unusual about that donation to Malaysia. Egypt, Jordan, Sudan and Morocco have also been beneficiaries of multi hundred million dollar donations from the Saudi royal family.

      http://www.bbc.co.uk/

      The Saudis fund moderate Muslim leaders in an effort to curb the growth of Islamist-inspired terrorism and Najib Razak has been targeted by ISIS.

      http://www.telegraph.co.uk/

      http://edition.cnn.com/

      The case was closed and the campaign to oust Najib proved false. But Clare Rewcastle, whose company was rescued from the brink of insolvency after she agreed to campaign against Malaysia’s democratically elected Prime Minister, decided not to apologize or to pretend that nothing happened. She decided to make more false allegations, fantasizing about MACC wanting a review of the Attorney General’s decision, the Swiss Attorney General’s Office investigating Najib and the authorities in Switzerland being frustrated with Malaysia’s handling of the issue.

      Rewcastle exposed again

      Referring to MACC’s investigations, Malaysian Government Minister Datuk Seri Azalina Othman told the country’s Parliament today: “On the RM2.6 billion case, based on the witness and supporting documents submitted, the MACC has confirmed that the donation had come personally from the Saudi royals”.

      MACC’s investigation began last July and concluded in December, when papers on the case were submitted to the Malaysian Attorney General. The contents of those papers were private, so today’s statement by the Minister is the clearest indication so far of MACC’s views.

      On 1 February the Swiss Office of Attorney General (OAG) said that Najib Razak was not a suspect in their wider investigation of 1MDB: “In the ongoing criminal proceeding of the OAG, Najib Razak is not one of the public officials under accusation”.

      In separate developments today, the Swiss Attorney General said Malaysia was co-operating well with his investigation into 1MDB: “The OAG took note with satisfaction of the reaction of its Malaysian counterpart and of its commitment to fully support Switzerland’s request for mutual assistance”.

      Today’s disclosure of MACC’s findings and announcement of the Swiss Attorney General are the latest demolitions of Clare Rewcastle’s false allegation used as the support for the plot to oust Najib Razak.

      The revelations offer further proof that Clare Rewcastle is not an independent journalist, but rather someone prepared to ignore the facts to suit her own ends.

      OPENSOURCEINVESTIGATIONS.COM

      Padam
  5. Malahan Peguam Negara kini pun sedang berhempas pulas untuk memastikan kegiatan jenayah oleh orang-orang politik korup yang berjawatan dalam kerajaan disorokkan habis-habisan, sebab sekarang ni Peguam Negara nak buat undang-undang untuk sekat mana-mana pihak daripada membocorkan salah laku orang-orang politik atau pegawai besar yang korup mencuri wang negara dengan membuat undang-undang baharu bahawa sesiapa yang membocorkan maklumat sebegitu, maka akan dipenjarakan selama seumur hidup dan dirotan sebanyak 20 kali sebatan, inilah 'perjuangan' Peguam Negara Apandi Ali, iaitu untuk membela kemungkaran dan maksiat serta jenayah jijik.

    Orang macam Apandi Ali itu sangat tidak sesuai jadi Peguam Negara, kerana dia membela perbuatan jenayah, lebih baik letak penjenayah jadi Peguam Negara kalau macam tu sekali perangai Apandi Ali itu.

    Negara ini akan rosak sekiranya golongan-golongan perosak seperti Perdana Menteri, Timbalan Perdana Menteri, Menteri-Menteri, Timbalan-Timbalan Menteri, Pegawai Kanan Kerajaan, serta orang-orang politik dan orang-orang korup menguasai pentadbiran negara ini, harta negara dijadikan seperti harta peribadi mereka, bermesyuarat sana sini bukannya untuk kepentingan rakyat, tapi macam mana nak songlap lebih banyak harta negara dengan alasan pembangunan bagi, inilah jenis manusia tak guna jenis penyamun yang tak cukup dengan apa yang ada, kalau dilonggokkan 10 gunung emas pun kepada manusia serakah begini, tak akan cukup pada nafsu mereka yang liar itu.

    Rakyat berhempas pulas bekerja siang dan malam, bayar cukai kepada negara, dengan harapan wang cukai rakyat digunakan untuk kepentingan rakyat, tapi disonglap dengan penuh khianat oleh orang-orang besar dalam kerajaan pula.

    Inilah harga kesetiaan yang dibayar oleh para pemimpin korup terhadap kesetiaan rakyat kepada negara ini.

    Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Ikhlas daripada,

    Abu Bakar

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak payahlah nak menipu lelebih bakar. Jom ke fb. Tengok lu kena kitai ke tidak. Masuk le...takkan hilang telur kot? Kasi hadam ni yea....

      Clare Rewcastle campaign to oust the Malaysian PM using stolen and edited documents suffered further humiliation today after her claims were proved wrong by both the Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) and the Swiss Attorney General.

       A spiral of lies

      What does a person do when she is caught for dishonesty: apologizes, and acknowledges the mistake; pretends that nothing happened; or lies even more, trying to cover a lie with another lie? It seems that Clare Rewcastle is the third kind of person.

      On 26th of January 2016, based on MACC investigation, Malaysia’s Attorney General,Mohamed Apandi Ali, cleared Prime Minister Najib Razak of any wrongdoing in the 1MDB scandal. There was no amount of money channelled from 1MDB’s funds into bank accounts linked to the Prime Minister. In 2013, Najib Razak received a donation from the Saudi royal family. The fact was corroborated by the donor himself during witness testimony. The donation was given to Najib Razak “without any consideration” and did not involve any money from 1MDB. Most of the sum was returned to the Saudi royal family in August 2013, about five months after the transfer „because the sum was not utilised”.

      There was nothing unusual about that donation to Malaysia. Egypt, Jordan, Sudan and Morocco have also been beneficiaries of multi hundred million dollar donations from the Saudi royal family.

      http://www.bbc.co.uk/

      The Saudis fund moderate Muslim leaders in an effort to curb the growth of Islamist-inspired terrorism and Najib Razak has been targeted by ISIS.

      http://www.telegraph.co.uk/

      http://edition.cnn.com/

      The case was closed and the campaign to oust Najib proved false. But Clare Rewcastle, whose company was rescued from the brink of insolvency after she agreed to campaign against Malaysia’s democratically elected Prime Minister, decided not to apologize or to pretend that nothing happened. She decided to make more false allegations, fantasizing about MACC wanting a review of the Attorney General’s decision, the Swiss Attorney General’s Office investigating Najib and the authorities in Switzerland being frustrated with Malaysia’s handling of the issue.

      Rewcastle exposed again

      Referring to MACC’s investigations, Malaysian Government Minister Datuk Seri Azalina Othman told the country’s Parliament today: “On the RM2.6 billion case, based on the witness and supporting documents submitted, the MACC has confirmed that the donation had come personally from the Saudi royals”.

      MACC’s investigation began last July and concluded in December, when papers on the case were submitted to the Malaysian Attorney General. The contents of those papers were private, so today’s statement by the Minister is the clearest indication so far of MACC’s views.

      On 1 February the Swiss Office of Attorney General (OAG) said that Najib Razak was not a suspect in their wider investigation of 1MDB: “In the ongoing criminal proceeding of the OAG, Najib Razak is not one of the public officials under accusation”.

      In separate developments today, the Swiss Attorney General said Malaysia was co-operating well with his investigation into 1MDB: “The OAG took note with satisfaction of the reaction of its Malaysian counterpart and of its commitment to fully support Switzerland’s request for mutual assistance”.

      Today’s disclosure of MACC’s findings and announcement of the Swiss Attorney General are the latest demolitions of Clare Rewcastle’s false allegation used as the support for the plot to oust Najib Razak.

      The revelations offer further proof that Clare Rewcastle is not an independent journalist, but rather someone prepared to ignore the facts to suit her own ends.

      OPENSOURCEINVESTIGATIONS.COM

      Padam
    2. 2.6b tu hal personal, peribadi.

      Apahal Azalina dan kuncu2 taik Najib yg jawab.

      Apahal AG dah ugut2 nak guna OSA, kononnya utk tutup kebocoran maklumat kerajaan.

      Apa kena mengena duit tu dgn kerajaan.

      Boleh ke kerajaan tunjuk bukti,yg kerajaan dah terima bantuan sebahagian drpd 2.6b tu?
      Tak de kan?
      Kalau tak de, duduk diam2 jangan nak mengarut.

      Kalau Najib dah mengaku duit tu duit peribadi, jawab la pertanyaan rakyat.
      Kata ada darah pahlawan.

      Yg ko keris mangkuk berayun kepoh2 nak jadi tukang jawab apahal?

      Padam
  6. Abu Bakar aku dah lama bangkit lah!
    Ko tu aja yang baru tersedar sekarang...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau sekadar sedar, tapi tak ambil tindakan, hanya biarkan berleluasa dengan niat nak ambil kesempatan masa kempen pilihanraya sahaja tak guna, macam Hadi Awang dan PAS, mereka biarkan Najib berterusan berleluasa menyalahgunakan kuasa bukannya kerana mereka menyokong Najib, tetapi mereka nak gunakan isu itu dalam PRU 14, Hadi dan PAS sanggup biarkan rakyat sengsara menanggung segala perbuatan Najib hanya kerana nafsu politik, mengatasi kepentingan rakyat, bagi Hadi dan PAS, lantaklah rakyat sengsara dua tiga tahun lagi, yang penting PAS boleh gunakan isu ini untuk burukkan Barisan Nasional dalam PRU 14 kelak.

      Orang politik seperti Hadi dan PAS ini memang tak guna, sanggup biarkan rakyat menderita kerana pentingkan politik, golongan macam ni susahlah orang nak percaya, bila ada peluang dan kesempatan untuk kepentingan diri baru nak terhegeh-hegeh ke depan, bila tak ada kepentingan diri, dibiarkan rakyat menderita sendirian.

      Pertahankan negara ini demi perjuangan agama, bangsa, dan tanah air.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    2. Blog ni cukup banyak mengeji dan menghasut benci Najib.
      Asas apa tak habis2 nak fitnah. Kalau lah Najib jatuh dgn cara fitnah, apakah berkat dan selamat org2 yg berbuat begitu?

      Cukup2lah. ingat pada Allah SWT sama!

      Padam
    3. Terbalik ni. Najib yg patut ingat pd Allah. Esok dia nak jawab pada 30 juta rakyat!

      Disana pemimpin yg akan ditanya dulu...adakah dia telah jalankan dan sampaikan 'amanah' pada rakyat??

      Bro...sanggup tanggung dosa subahat??

      Padam
    4. Ini bukan mengeji, tetapi rasa tidak puas hati rakyat yang menyalahgunakan kedudukan oleh Najib untuk menjadikan negara ini dan harta negara ini seperti harta peribadinya serta tindakan kuku besi Najib menjadikan rakyat negara ini sebagai hamba abdinya yang boleh diperbuat sesuka hati, itu isunya.

      Kamu pun sama, cukup-cukuplah bersubahat dengan penjenayah seperti Najib itu, ingatlah pada Allah sama, jangan jadi manusia pengampu yang membela segala kemungkaran pemimpin sampai menindas orang lain pula.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    5. Pembetulan :

      Ini bukan mengeji, tetapi rasa tidak puas hati rakyat terhadap perbuatan menyalahgunakan kedudukan oleh Najib untuk menjadikan negara ini dan harta negara ini seperti harta peribadinya serta tindakan kuku besi Najib menjadikan rakyat negara ini sebagai hamba abdinya yang boleh diperbuat sesuka hati, itu isunya.

      Kamu pun sama, cukup-cukuplah bersubahat dengan penjenayah seperti Najib itu, ingatlah pada Allah sama, jangan jadi manusia pengampu yang membela segala kemungkaran pemimpin sampai menindas orang lain pula.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    6. woii AbuTaik, liciknya bahsa2 ko menipu!

      jgn pandai2 nk guna perkataann 'rakyat' kalau setakat 58 ekor ++ puak meroyan tu ok.


      Owhh ingat Allah?? fitnah Najib , Allah letak mana?

      Maki hamun org lain Allah SWT letak mana?

      Bergabung dgn kafir, nak jatuhkan pemimpin Islam, Allah SWT kat mana?

      woiii munafik.. jgn hina nama Allah SWT utk pujuk2 org supy makan fitnah kau..

      kau mmg bapak munafik!

      Padam
    7. Ko nak tahu siapa bapak munafik sebenar,

      Sila layari Youtube, bawah tajuk, Salur Derma Politik KeAkaun Peribadi, Apa Kata Najib.

      Tengok sendiri betapa munafiknya Najib.
      Cakap lain, buat lain.

      Tak serupa bikin.

      Padam
  7. Abu Bakar aku dah lama bangkit lah!
    Ko tu aja yang baru tersedar sekarang...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dah sedar Mt umno semua penipuan?

      Padam
    2. penipuan MAHATHAIK masa jd kepala UMNO dlu!

      Padam
    3. Penipuan apa wahai Tanpa Nama14 Mac 2016 12:26 PTG? Tun Dr. Mahathir tidak pernah berkelakuan seperti Najib macam isu RM 2.6 bilion itu, mula-mula tak mengaku, kemudian bila dah terbukti ada, kata itu derma untuk UMNO, bila ditanya ke mana wang itu dibelanjakan, kata pulang balik ke Arab pula, Najib memang pembohong.

      Sudah-sudahlah bersubahat dengan penjenayah dan pembohong seperti Najib itu, insaflah, bersikap jujurlah.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    4. Mamakdey takkan pernah mengaku. Walaupun kejadian berlaku depan mata....kihkihkih....lagi mau sembang apa bakar? Ada berani? Jom ke fb. Click je nama aku keris berayon.

      Padam
    5. Nak jadi macam Najib lah... Mula tak mengaku lps tu apa jadi? Tolong jawab...akal mana tak tau siapa bankin duit 44m...tak jujur rupanya Najib... Pulangkanlah duit tu.
      ...Adnan satin pun permainkan Najib... Apalah najib malaysia pm dipermainkan km... Malunya... Tapi ada ke perasaan malunya?


      Padam
    6. mana bukti 44m?

      bukti 2billion mamaktaik rompak petronas mmg ada.

      so sah perompak marah pd Najib lah. Najib xsalah tp sbb perompak saki hati.. Najib cut off line!

      Padam
    7. Mana bukti Madey rompak 2b.

      Padam
  8. Subhanallah.. satu kisah diceritakan jemaah petugas Haji Program IMDB yang diserang musuh2 DS Najib.

    Biar mereka menghina tapi Allah SWT memuliakannya dan memeliharanya. Insya Allah;


    “Kami tidak kenal ini orang nama Najib, tapi dia hantar kami pergi kerja kan haji , keluar kampung sendiri pun tidak pernah terus Najib hantar kami naik pesawat ke Putrajaya ambil surat dan terus kami ke Mekah kerja kan haji” tambah nya.

    “Jadi kami telah doakan kepada Allah supaya ini orang nama Najib di lindungi nya dan di sejahterakan”

    “Kamu nanti kirimkan salam kami kepada dia dan katakan kami sudah doa kepada Allah didepan kaabah untuk dia” begitu lah habis cerita.

    Saya kemudian bercerita kepada urusetia yang lain,namun saya di tegur kerana tidak kenalpasti siapa mereka dan di Jandriah mana mereka berada untuk diambilkan gambar.

    Begitulah agak nya cerita kebaikan yang disampaikan oleh seorang urusetia Haji Program Perdana Menteri bawah 1MDB kepada TV14 kenapa walaupun DS Najib diserang oleh pelbagai pihak dari pelbagai penjuru tetapi masih kukuh dan kuat di situ.

    Agak nya doa mereka yang mengerjakan haji mereka mereka yang di hantar ke haji dibwah kota khas Program haji DS Najib memohon kepada Allah menyebabkan Allah melindungi Ds Najib.

    Didepan Allah di kira kesemua nya, bukan keburukan sahaja.


    dipetik dari : http://thekl-chronicle.blogspot.my/2016/03/cerita-tentang-pm-najibrazak-yang-ramai.html

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yang ni mesti najib lain, bukan bugis, sebab tu orang kg tu tak kenal dia. Kg mana tak kenal bugis? Cer cita!

      Yg kedua, guna duit sapa bawa haji ramai2 tu??

      Kalau nak jilat pun, carilah cerita logik sikit.

      Kuang kuang kuang!

      Padam
    2. ye la bab nk bencikan seseorang semua benda baik dia kita tolak. Takpa lah Allah SWT yang menilai.

      Nk tuduh Najib rompak ke curi ke rasuah ke bukti sampai skrg reka mcm2 tak jadi.. so skdr benci sbb syaitan hasut suruh benci?

      so ko mmg geng syaitan lah kot?

      kui..kui..kui..kui!

      Padam
    3. Matlamat tidak menghalalkan cara, macam mencuri duit untuk beri sedekah, beri sedakah itu bagus, tetapi mencuri itu berdosa, jangan berkelakuan seperti orang yang tak ada agama pula.

      Bukti apa lagi? RM 2.6 bilion memang dah terbukti ada dalam akaun peribadi Najib, malahan duit SRC International RM 42 juta pun dah terbukti dalam akaun peribadi Najib, bukti apa lagi ni?

      Sudah-sudahlah membohong, insaflah, bersikap jujurlah.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    4. Senangnya pergi haji...sebut sahaja nama Najib dapat g haji...duit siapa tu?

      Padam
    5. matlamat tak halal cara apa?
      matlamat tak halal cara join dgn dapig utk jatuhkan Najib..ya itu betul

      pergi Haji org sebut nama Najib itu tanda najib di hormati.. dn meroyan lah barua2 mahataik.

      abutaik ko nk paksa org lain telah taik yg kau telan.. fitnah 2.6billion tu. Derma takkan masuk ke kocek penyamun mcm mahataik

      Arab takkan kais pd Mahataik. Araba GILA shj akan kasi pd mamakpenyamun.

      Sbb itu Najib yg dpt. Dia nak belanja ke mana penderma tu tak kisah apehal mahataik kisah? dapig kisah sgt?

      itu tanda syetan naik kepala!

      Padam
    6. senangnya anak mamaktaik

      goyang kaki je jd billionaire. bisness bodoh takpandai manapn.

      jd anak mamaktaik je 2 billion cash boleh tapau dr Petronas

      anak2 org kampung lain terlopong laa kena bayar tol mahal!

      Padam
    7. Najib siap main golf dan selfie2 lagi dgn Obama, bapak setan Yahudi pembunuh rakyat Palestine dan umat Islam sedunia.

      Padam
  9. Aku tak salahkan AhJib Go!. Memang banyak lagi undang2 yg perlu diperbetul dan perketatkan, penjara diperbesar dan banyakkan. Mana ada Perdana Menteri lain di dunia ni yg perlu hadapi 15 juta lebih pemberontak...

    BalasPadam
    Balasan
    1. menipu lebih dr geng Reformasi Ketum lagi... mana dia 15 juta pemberontak tu? atau 57 macai + 1 kepala dedak expired itu dikatakan 15 juta?

      jgn rogol minda rakyat demi utk kepuasan 58 penyangak.

      Padam
    2. Kalau aku tunjuk pun korang tak akan percaya. Bila dah bodoh memang tak tau nak fikir siapa yg timbulkan konfrantasi sesama kita ni. Cuba fikir balik bila semua ni terjadi? Pasal apa? Apa tajuk perselisih faham ni? Bagitau aku. Aku tunggu.

      Padam
    3. nama pun qalamqabut.. bodo posting xde poiint lepas tu suruh tunggu.. tunggu apa? tunggu ko berak ke cai?

      15 juta dedak kasi tunjuk la kt mana?

      Padam
    4. Malas aku nak layan. Banyak sgt anjing kat sini. Cakap apa pun mesti x dengar nye. Nyalak tak abis2 Tuan bagi makan tlebih kot.

      Tuan dah hangat ponggong le tu, kasi makan banyak2, biar salak kuat2....

      Adushhh... Kesiannnnnn.....

      Padam
    5. malas aku nk layan anjing2 mahataik xde hujah bernas

      asyik2 ulanh modal abutaikdedak

      mintak upload bukti 1.75 meter tu xde satu habuk pon

      stkt bising2 itu ini mana dia penyata akaun SRC masuk akaun Najib.. lepas tu Najib belaja??

      mana? mana??

      kesiannn menyalak dlm jamban je la!

      Padam
  10. antara Menifesto PRU11 Pakatan Haram dan DApig ialah sebaik sahaja Pakatan Haram masuk Putrajaya, MAHATHIR akan di tangkap dan didakwa atas bermacam jenis salah salu dan RASUAH!

    Aikk.. tiba2 hari ini Mat Sabon ckp penentang tunmadey ialah pengecut? ayoyoy.. manyak pusing...

    dosa mamak sudah 'diampun' pakatakan haprak..

    shit politics by mamaktun n puckatan haramjadah! rakyat kena tipu idup2

    Najib sibuk buat rumah mampu milik kedai utk rakyat, utc rtc, lebuhraya tanpa tol.. etc puak PRngok +mamaktun haram jadah ini sedang rogol minda rakyat!

    baguih le sgt...

    BalasPadam
  11. Kamu semuo yg hanya baco dan percayo ckap MAT SALLEH BODO DAN BANGANG NI...serupa cam die gak...hahahahha

    BalasPadam
  12. Kalau sekadar turunkan najib lepas tu ganti dengan parti Haramjadah UMNO pun tak guna juga,pi mai pi mai tang tu...
    Buang Najib dengan UMNO taik haramjadah sekali...
    Dah nak mampoos dtg minta nyawa, bg nyawa dah hidup balik
    tendang orang yang bagi nyawa, UMNO parti penipu sejak sebelum merdeka lagi...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Penyamun bugis ni ikut perangai mentor dia mahazalim,mahataik...

      Padam

    2. tp skrg Pakatan Haprak jilat penyamun kerala tu.. mahathaik jd idola Asimin asikerim dlm tandas? Lik Kit Sial terpinga2 nk jilat ke tak.. mau takmau nk jatuhkan Najib punye psl

      Padam
    3. Kau tuduh Tun Dr. Mahathir penyamun, tetapi tak pernah ada bukti pun, lainlah macam Najib, wang RM 2.6 bilion dan RM 42 juta ada dalam akaun dia, dari mana wang itu, derma ke UMNO konon, tapi satu sen haram pun tak pernah diberikan ke UMNO, semua Najib rembat sesuka hatinya, itu barulah penyamun namanya.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    4. Mahathaik menyamun bukti meleret ko ckp xde?
      yg kes Najib bukti korek sana sini stau dunia assist pun xnampak2 mana.

      bapak ko rembat duit kedai runcit kt umah ko tu dulu tu dh settle ke kes tu?

      woii bongok kasi print screen la stau bukti yg kunun hebat sgt tu tunjuklah kt sini aliran wang akaun najib tu dr transaksi SRC-ImDB

      tunjuk yg tu je cukup

      tp bukn carta alir budak2 tadikan hingus tk kering tu ekk yg tu void la.. mana aci.. itu aku pun boleh buat utk tuduh mahathaik rompak 110 billion dulu tu..

      akudedaktaik.. ko keje xsungguh2 jilat.

      kalo setakat 'sedarla...sedarla..sedarla'.. hampeh mcm pondan.. mcm barua xckup dedak. tirulah mcm rba dapig yg jd kawan ko tu skrg nicmne diorg main strategi.. ok


      caiii

      Padam
    5. Masa tun memerintah bro masih hingusan lagi
      ...tak payahlah sembang lebih...berjaya ke tidak TDM memerintah tanya mak bapak bro...dia akan jujur menjawab n Tanyalah perbezaan antara TDM n najib

      Padam
  13. Sdra A Bakar...

    Hari esok hari Selasa.
    Lusa hari bertukar Rabu.
    Bila esok hilang kuasa.
    Siapa benar siapa palsu.

    Bukan setakat di negara kita saja, malah Melayu Spura & Indonesia juga amat keciwa & malu atas kebiadapan & kedurjanaan tingkah laku Najib. Saya juga dapat makluman Melayu di Afrika Selatan yg kagum dgn kehebatan Tun Mahathir amat marah bila Negarawan Ulung itu diperlecehkan oleh Najib & pengikut2nya.

    Salam Perjuangan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. ikut le dedak pencacai mcm abudedaktaik tu.. dn ko sekali otamak, jd penipu..

      yg pasti mamaktaik habis kad utk bermain.

      lepas join dapig.. then dia nk buat apa lg lepas ni kalau Najib kekal sbg PM?

      dia nk terjum KLCC ke?
      atau nk upah pembunuh upahan?

      Padam
    2. 1253.. ikut ler bugis penyamun layar di kembang sauh di labuh tuh..

      Yg pasti najib ditolak rakyat terbanyak.. hanya pemakan dedak yg dok keliling si penyamun tu..

      Lepas pergi umrah.. dia ingat rakyat akan buat buat lupa ttg 1mdb!!..smpi bila dia akam kekal PM?

      dia nk lari maner?..cukup ker tanah?
      atau nk upah lebih ramai pemakan pemakan dedak yg bodo bodo belaka?

      Padam
    3. "Yg pasti najib ditolak rakyat terbanyak.. hanya pemakan dedak yg dok keliling si penyamun tu.."

      ditolak oleh 58 geng penyamun tu ko kate banyak ye?

      cer buktikan sikit.. sekurang2 1 juta buat demo kt KL..aku yakin lah ko punye auta tu bukn auta.

      kalau takat jelir lidah jilat lendir atas tanah..pastu ckp bijak.. mmg ko setaraf air longkang je la bro..


      nak lari mane? lari lah ke kedutaan Turki ke mcm Ketom lari dulu.. mahathaik skrg kwn ketom. dedak lendir sama rata sama rasa..depan belakang jgn kira..

      so sapa yg tipu sapa?

      Ketom di pecat krn rasuah dan liwat. Skrg Mahathaik jilat air liwat ketom lah gitu? ye lah dulu lawan tetap lawan..

      skrg mcm mana?

      gila lorr ikut rentak puak2 gila ni. Pon masih tk sedar2 diri.. perasan mcm bagus!

      Padam
  14. Himpunan skrip basi 27MAC.. siri penipuan dan perogolan minda rakyat yang kurang cerdik buat sekian kali lagi!


    Skrg ni sebelum nak heret rakyat join segala bana rusuhan bershit atau himpunan shits semua ini.. APA RELEVENNYA SEMUA INI PADA RAKYAT? APA BENEFITS YANG RETURN BACK KPD RAKYAT?

    ATAU INI PUN HANYA SATU DARI PADA SIRI HIMPUNAN MEMBAHLOLKAN RAKYAT YANG KURANG CERDIK, sebagai kuda pelahap2 politik.. yang bila mereka ada kuasa tidak langsung pedulikan nasib rakyat.

    Akhir sekali pergi cari dan mengadu pada UMNO BN jugak? Damn lah u all PR!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak payah nak damn damn pr. Aku ni ahli umbo pun marah.

      Ko tanya diri sendiri...kenapa ahli marah? Kenapa ahli sanggup sokong deklarasi rakyat?

      Atau, ko memang dah ada jawapan tapi sebab ko playing god, ko fikir ko berkuasa menjajah minda rakyat. WTF!

      Padam
    2. damn u cacai dedak.. ahli umbo tu parti kt uganda ke?
      nampak ko ni penipu..meroyan sgt posting sikit pon kantoi.

      ahli mana yg marah? 191-3 ketua2 bahagian UMNO support penuh Najib. Rakyat mana yg dtg join 58 ekor penyamun2 tua buat deklarasi?

      bg aku istilah rakyat ialah org2 biasa yg xde apa2 kepentingan bab politik merompak ini. Kalau anak mamak botak tu lain kira lah dia anak lord.

      So.. aku nk tgk 27 mac ni betul ke Najib akan berhadapan dgn jutaan rakyat? aku tk sabar nk tgk
      Kalau betul jutaan aku solute lah mamakthaik sbb ketom pon gagal dulu.

      Ok? prove it cai!

      Padam
    3. Fitnah fitnah fitnah...

      27 mac ni perjumpaan tertutup dalam dewan melalui jemputan.

      Kata2 ko pun dah nampak nak mendewa2kan bugis. Konon mesti ada jutaan rakyat nak berhadapan dgn bugis. Apa sebenarnya tujuan ko??? Busuk hati?? Sombong?

      Playing god lg...tradisi umno kan! WTF!

      Padam
    4. Rakyat Yg cerdik adalah Yg tau mana satu intan dan kaca...Pemakan dedak adalah Yg paling bangang...Cuba menegakan benang Yg basah...kan bangang tu

      Padam
  15. blog nkmampos lendir hanyir dapig-mamathaik ni hari ini naik sikitlah hits..tu pon sbb geng anti mahathaik masuk kasi 'warm-up'

    kalau tk kompom le dedak ditabur tak laku.. lendir bertakung..

    hanyir tu..

    jap lg kite tgk admin haramjadah ni akan buka entry baru.. ye lah kantoi ttup buka baru.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tun Dr. Mahathir dipecat dari jawatan Penasihat Petronas, tetapi Universiti Muhammadiyah Yogyakarta pula memberikan anugerah Ijazah Doktor Kehormat dalam bidang perdamaian kepada Tun Dr. Mahathir. Berkibar megah banting majlis penganugerahan itu di sekitar Yogyakarta, malahan terdapat skrin besar memamparkan imej Tun Dr. Mahathir dan majlis penganugerahan tersebut di Yogyakarta.

      Orang luar negara pun tahu menilai permata berharga seperti Tun Dr. Mahathir, bukannya macam Tanpa Nama14 Mac 2016 1:27 PTG, tak reti menilai, tunggul macam Najib pun dianggap seperti berlian.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    2. eleeh.. Universiti mana pon dh tetapkan utk pilih Ijazah Kehormat, Lim Kit Sial pun dpt di Taiwan.. apa ko nk menyalak abudedaktaik??

      ko ni mcm pengikut ajaran sesat mahataik.. ko mcm sembah die ke?

      woii ngok.. Najib pun dpt Ijazah kehormat. Ketom pun dpt Ijazah kehormat..

      ko meroyan menangis pemecatan Mahataik dr Pengerusi Petronas yg dia pernah rompak utk kasi kat anak2 dia dulu tu ekk?

      kau tau tak org2 Petronas buat kenduri syukur byk2 sbb raja perompak telah di pecat!

      kontrak Sapura Kenchana dlm Petronas juga patut disenaraihitamkan

      keluara puaka celaka ini sama shj dgn ketom. perompak dan penipu rakyat! tangkap kurung dgn ketom sama2 baru betul!

      Padam
    3. AbudedakTaik.

      ketol taik tua membusuk mcm di katakan Prof Shahnon Ahmad tu pon ko kulum jilat mcm ketulan emas.

      ko tk sedar diri anjing hina mcm ko pengkhianat bangsa amat jelas bila kepala taik@mahataik tu join musuh.

      Dlm sejarah tamadun yg baik2..xde yg join bangsa musuh tuk jatuhkan sesama kaum! kecuali kaum sial mcm Mahataik dan Pakatan Haprak!

      Padam
    4. Tanpa Nama14 Mac 2016 1:44 PTG, itu maknanya Tun Dr. Mahathir diakui sumbangannya kepada masyarakat dunia.

      Nanti kau bolehlah minta supaya PERMATA Rosmah tu beri kau ijazah tadika dalam bidang carut dan maki hamun dan bidang menjadi bangsat, dianugerahkan oleh Rosmah kepada kau.

      Itulah dengki, sebab katua kau tu penyamun, tetapi Tun Dr. Mahathir adalah wira masyarakat antarabangsa, diiktiraf di dalam dan di luar negara.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhals daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    5. AbuTaikdedak

      ko lari sembunyi telor ke?

      telor ko simpang dlm uncang kasi nenek hasmah simpan?

      27 mac turun la..apesal takut nk turun..

      menyalak sakan.. buktikan lah di luar!

      atau anak haram yg just tunjuk samseng dlm blog dedak? itu je upah ko sbg BARUA penjatuh PM?

      Padam
  16. admin blog cacaaii putramerdeka haramjadah ni nama ape ek??
    aku teringin la nk tgk muka anjing upahan sekor ni.

    harap2 satu hari nnt admin haramjadah ni muka dia kuar tv la..
    tp kuar tv bkn mcm 'hero' ala ketom masa reformasi dulu tu

    tp kuar tv dgn tgn bergari..kahkah...kahkah.. cacai mahataik. acah sikit je mengelabah kua entry meroyan2.. tkbrani dh letak muka najib..

    kah..kah..kah!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Daripada mencarut memaki hamun tak tentu hala, lebih baik jawab soalan yang ditanyakan itu, inilah mentaliti rendah para cybertrooper Najib, bila tak reti jawab soalan hanya tahu mencarut, maki hamun sahajalah.

      Bersikap jujurlah, jadilah orang yang tahu harga diri.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    2. ehh itu bukan mencarut, itu debate dgn cacai.

      bg spesis taik dpengkhianat haramjadah mcm ko

      bahasa itulah paling sesuai

      kalau dgn komunis pon boleh korang join

      ko rase layak ke ckp elok?

      ko rase bagus ke di layan bahasa spt manusia lain?

      nasib tunmahataik tu umur 90 je

      kalau die umur mcm ko

      aku ludah muka dia

      muka jahanam. sial. anak sendiri pun separah kufur.. sokong gereja. hina Islam. spesis mcm ni layak ke idup atas bumi Malaysia ni??

      buang dlm laut je.. ktrunan kerala haram jadah ni!

      Padam
    3. Tengoklah kebodohan macai Najib, dah mencarut pun tak mengaku juga, ini belajar dengan Najiblah, ada duit dalam akaun peribadi RM 2.6 bilion tak mau mengaku pula, lepas dah terdedah, tak pasal-pasal seret UMNO dalam masalah peribadi Najib pula.

      Teruskan jadi barua yang bangsat wahai macai Najib, jual maruah korang tu, korang tu mana ada maruah, habis dilelong kerana kemaruk dedak yang ditabur oleh Najib.

      Sedarlah diri, insaflah.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    4. tengok kebangangan dan kemunafikan anjing mahataik

      org lain semua dosa..
      mereka xde dosa.. mereka rompak ke bunuh org ke.. maki hamun semua xde dosa.. KUNUN2 lah mcm suci..


      taik penuh muka lagak suci.. woii abutaik.. ko tu hanya barua pengkhianat!

      ko xselamat lah dunia akhirat!!

      semoga hidup kau tak akan tenteram, anak bini kau akan menderita dgn sikap khianat kau!! ko pengkhianat!

      Padam
    5. Abu Bakar

      Abaikan saja si biol penjilat Najib ni.

      Tapi bagi aku, ada kelebihan, rakyat lebih mudah mengenali spesis2 yg menjunjung Najib.

      Kalau kepala dah meong, ekor pun dah lintang pukang mcm mabuk todi.

      Padam
  17. haramjadah yg sebut perkataan yg menghina TunM mmg sah pemakan dedak,sesuai lah maki hamun yg kau guna sebab banyak telan duit haram untuk bela penyamun pujaan

    BalasPadam
    Balasan
    1. mahataik haramjadah yg sedang menipu dan merogol otak rakyat dgn deklarasi dgn babi2dapig itu lah makhluk paling celaka.. paling kotor jijik sebusuk2 sejijik2 makhluk atas bumi Malaya ini!

      Mahathaik@Mahazalim@Mahathir-taik haramjadah inilah punca segala2 kerosakan Malaysia, bangsa Melayu perompak paling jahat dlm sejarah malaya!

      Padam
    2. Kalau Tun Dr. Mahathir punca kerosakan di Malaysia, tentu kau dan keluarga kau dah mampus kebulur sejak dahulu lagilah.

      Sedarlah yang Tun Dr. Mahahtir yang kau hina itulah yang membangunkan negara ini selama 22 tahun, rakyat berasa selesa sepanjang Tun Dr. Mahathir menjadi Perdana Menteri, sebab itulah dalam setiap kali pilihanraya yang Tun Dr. Mahathir jadi Perdana Menteri, Barisan Nasional menang 2/3 kerusi di parlimen.

      Najib pula, buat 1MDB lepas tu pelingkupkan harta negara jual kepada kuasa asing, kemudian cekik rakyat dengan GST bagai.

      Tak payahlah nak membohong lagi, zaman Tun Dr. Mahathir Malaysia adalah gemilang, tapi zaman Najib pula, Malaysia dipandang serong kerana wartawan luar negara tanya soalan Najib pun ditangkap dan dituduh melanggar arahan polis, tanya soalan pun kena sampai macam tu sekali, inilah zaman Diktator Najib penyamun.

      Bersikap jujurlah.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    3. Woi AbuDedakTAIk.. GEMILANG kepala hotak kau kalau duk merompak wang GLC lepas tu bina monumen2.. rakyat KEBULUR pun xpe.. letak tol byk2.. berpuluh2 tahun.. jalan sikit kena bayar.. projek2 GLC kasi anak beranak dia samun... woii jgn bodohkan rakyatlah..yg bru lahi skrg bolehlah ko bohong!!

      kalau najib itu punca kerosakan dlm negara..
      dh lama kebulur dah ko tu.. ko xde masa nk taip menipu memanjang dlm blog ni sbb nk kena pergi cari dedak utk dipatuk atas tanah

      tp ye sbb najib bagus lah ko boleh berana di sini utk maki hamun dan hasut jatuhkan Najib sbil perut ko melantak hasil haram makan lendir upahan


      Zaman mahataik rakyat ditindas. Rakyat tk mampu nk berbelaja mewah spt skrg. nk beli sebuah keta kena pikir bertahun2

      sbb apa? sbb ekonomi di ROMPAK. DEB hnya utk anak beranak kaum kerabat mahataik

      manakala selebihnya utk vincen tan dan cinapek2 yg skrg ejen2 dapig

      kau nk bohong apa?

      cuba jawba dulu kes Rm110 billion WSJ ckp tu.. ada berani saman WSJ?? itu tudh LESAPKAN@ROMPAK tu bukan tuduh mcm IMDB!

      Padam
    4. Berapa banyak wang GLC yang Tun Dr. Mahathir rompak? Sila nyatakan nombor akaun bank tempat Tun Dr. Mahathir simpan 'wang rompakan' itu?

      Tak ada bukti pun, bukannya macam Najib, dah sah terbentang ada slip bank, ada bukti nombor akaun, ada bukti duit dalam bank, malahan disahkan oleh Apandi Ali bahawa wang RM 2.6 bilion itu ada dalam akaun Najib, cuma Apandi menipu sahajalah pasal itu derma dari tok arab, sebab sampai sekarang tak diketahui pun siapakah tok arab itu, mula-mula raja arab yang dah mati, lepas tu anak raja arab tu pula, kemudian bila disiasat anak kepada raja arab yang mati tu pun, tak ada harta sampai RM 2.6 bilion pun.

      Teruskan jadi barua, kerana itulah taraf kau, sebagai barua kepada Najib.

      Insaflah.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    5. woii anjing dapig mahataik.. barua mcm ko tu boleh le maki org ye?

      tak malu duk alif baa ta.. sedar diri ko tu woii pengkhianat!

      Padam
    6. Tanpa Nama14 Mac 2016 2:06 PTG, apahal kau tak jawab soalan aku? Apahal kau melalak mencarut maki hamun tak tentu hala?

      Itulah saya dah kata, macai Najib ni bukan reti apa, bodo piang belaka, mereka hanya tau maki hamun, mencarut dan menyumpah seranah tak tentu hala sahajalah, lepas tu kutip habuan yang ditabur oleh Najib.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  18. Mari kita muhasabah...

    TAHUN 1998- Ketom di pecat di tangkap dan mahathaik umumkan Ketom bersalah (mahkamah geng patail belum ready dan belum tuduh lg.. Mahataik dah ckp Ketom mmg SALAH)

    UTK masuk umah ketom tangkap KETOM yg xde senjata apa2.. satu Malaya Mahataik bagitau KETOM amat merbahaya pada negara.. Ketom ada link dengn SOROS, ada salah guna kuasa.. bla2..


    celaru haru biru 1998 bertahun2 dek tragedi ini, dan Mahataik memaksa semua ahli UMNO mesti patuh.. tolak KETOM!

    Ketom di pecat krn rasuah dan liwat. Skrg Mahathaik join group ketom....jilat air liwat ketom lah gitu?

    HABIS tu kes 1998 tu main2 je ke?

    Kes Jenalik Al Maunah itu pun senasib dgn kes KEtom jugak??

    what da hell cacai mahataik oiii.... hangpa nk bohong dgn taik berapa tan berapa lori lagi haaa????


    beratus ribu rakyat jd mangsa demo rusuhan.. ditipu dua2 dajjal ini.. skrg Najib jd mangsa pula???

    gila lorr ikut rentak puak2 gila ni. Pon masih tk sedar2 diri.. perasan mcm bagus!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hahahaha....

      Hot nampak

      Sakit hati dengan deklarasi rakyat...

      Ish....baling kaca kan tak pecah...

      Hahahahaha....

      Padam
    2. Hahahahah

      tak boleh nak counter attack nampak???

      Sakit ati ke deklarsi mahatahik xde sambutan rakyat?

      cer tunjuk sket kat mana yg kate 'rakyat berjuta' sokong deklarasi Mhataik-Dapig??

      alaa malu2 plak....

      citer la skeett!

      Padam
    3. Apa kejadahnya tak ada sambutan pula? Baru beberapa hati dilancarkan dah dapat lebih dari 30,000 sokongan dari rakyat yang menandatangani deklarasi itu.

      Lainlah macam Najib, kononnya PM yang hebat sangat, buat program di Johor, kerusi lebih banyak dari orang, itulah buat jahat orang akan benci.

      Bertaubatlah.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    4. Abudedak Anak Haram

      kau bertaubat sbb kau tu byk gila fitnah!

      kau pengkhianat. deklarasi mamaktaik dgn dapig itu ko sbg anjing je.. apa ko bangga sgt ke?

      30 ribu.. 30ribu dedak hantu?

      tunjuklah 27 mac ni betul2.
      kalau ko bukan anak haram ko turun sekali

      kat mana ko nk start port demo ko ckp.. jgn jd anak haram pengecut..

      berkobar2 hasut org dlm blog.. tp pengecut.. tak berani turun..simpan telor kasi nenek hasma usap ke?

      Padam
  19. AbuDedakTaik

    27 mac ni ko turun tak?

    aku ingat nak join ko jugak..

    amacam ko nk tak?

    anu teringn nak tengok muke ko..

    camne.. rupa anjing belaan.. muda ke atau tua repot mcm mahataik.

    jom la.. set time..

    ada mau ka?

    ke pengecut macam mahataik jugak?

    sandar kt badan org lain.. then menyalak2.. pengecut la kan..

    dulu ada ISA.. senang la hamburkan dgn water canon lepas tu kurung dalam lokap.. siksa sikit sbyk..



    BalasPadam
    Balasan
    1. Abu bakar tak hingin jumpa umno bongkak mcm ko!

      Perasan God! Phui!

      Padam
    2. Tengoklah perangai para macai Najib, mereka hanya tau mencarut, maki hamun, lepas tu ugut orang, itulah sahajalah yang mereka reti, jawab soalan tak reti-reti sampai sekarang ni.

      Lepas Najib tumbang nanti, kemudian diheret ke penjara, kau bolehlah sehati sejiwa dengan Najib dalam penjara, itu pun kalau betul kau ni pembela Najib yang tulenlah, tapi pemakan dedak macam mangkuk ni mana nak sehati sejiwa, Najib tumbang dia terhegeh-hegeh nak jadi barua kepada pihak lain pula, inilah perangai barua, macam bangsat sahajalah.

      Bersikap jujurlah semua, semoga hidup aman sejahtera.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    3. tgk tu abudedaktaik

      dia cover 2-3 posting tu

      trolled

      pengecut

      kalau berani turun lah ramai2

      kita tgk hebat tak

      deklarasi taik mamak+dapig

      stkt menyalak kt blog nak mampos ni

      xde effect pon

      cuma saje suke jentik sket telor2 anjing cacai2 dedak ni


      melatah sakan.. asal sebut nama najib..

      kah..kah...kah..kah taik tetap taik la..xpyh nk ckp wangi!

      Mahataik tu tgh kecewa skrg.. unexpected.. hambar.. dull

      cinapek pon xtentu lagi nk join sbb weird odd join dgn mamak.

      see 27 mac.. xsabo nk tgh!

      berani turun la bhai..! ckp sini je xguna..

      confirm ko ni anak haram. kalau anak sah taraf ko mesti berani sahut cabaran turun..bos ko mahataik yg anjur tu....

      Padam
    4. Tanpa Nama14 Mac 2016 2:01 PTG, apa yang kau komen tu, sebijik kena kepada diri kau sendiri, kaulah manusia jenis 'anjing' yang hanya diperanjingkan untuk menjadi barua belaan Najib.

      Tak payahlah nak tuduh ke saya macam tu pula, kerana apa yang kau tulis tu sebijik kena ke diri kau sendiri.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    5. "Bersikap jujurlah semua, semoga hidup aman sejahtera. "


      hakkkk ptuikkkkk... kroohhhhh... hakkk tuihhhh....

      mahataik tu jujur ke bile citer pasal kes 2 billion duit Petronas bail out anak dia jahanamkan MISC tu?

      Dapig jujur ke yg mahataik boleh join sekaki??

      syetan nasihat manusia suruh 'aman sejahtera'.. syetan ajak manusia bertetak lepas tu syetan yg sama suruh aman?

      woii abudedaksial.. ko minum beer ke pagi ni??



      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar


      woii tak malu duk alif baa ta..

      suruh ko mengeja jawi kot terkecing ko.. ko tu dedak belaan je..

      mana tau apa itu aoif baaa taa.. tau menyamun makan duit haram je.. menjelikkan suruh org lain sedar.. alif baa taa... ptuihhh...

      ludah atas muka kau sebijik2.. ludah kahak hijau.. itulah diri kau sbrnya abutaik!

      org yg join dgn dapig ini musuh segala musuh!

      Padam
    6. Najib bergelak ketawa dengan Lim Guan Eng, berpeluk sakan dengan Lim Guan Eng tu apa cerita? Kau tu dah bengong, bila Najib buat tak apa, Tun Dr. Mahathir tak ada pun sampai berpeluk sakan dengan Lim Kit Siang macam Najib berpeluk sakan dengan Lim Guan Eng itu, malahan Najib dan Lim Guan Eng berselfie dengan penuh gembira tu apa kejadahnya, apahal kau tak hentam Najib sebab bergembira dengan puak DAP?


      Bila tak reti jawab soalan maki hamun tak tentu hala pula.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    7. Abudedaktaik Anak Haram
      itu aku ckp kau aank haram

      kalau kau anak halal ko akan ckp benar

      terang2 mahataik join dapig pengkhianat utk JATUHKAN Melayu dan UMNO ko boleh nk spin lagi

      ko fitnah citer lain

      ko mmg anak haram

      org lain jumpa gelak2 tp skdr ahli parlimen atau politician. xde nak sign2 declare jatuhkan rakan dgn musuh

      Abutaik Anak Haram

      mmg aku yakin kau mmg benih anak haram

      sbb itu kau tk serik2 posting menipu, fitnah

      org macam kau layak di maki hamun. pengkhianat pasti akan dihukum!

      Padam
    8. Tanpa Nama14 Mac 2016 2:14 PTG, kau tu yang anak haram, sebab orang jenis anak haram sahaja yang suka tuduh orang anak haram sebab dia dengki yang dia tu anak haram.

      Kau tanya dengan mak kau tengok, kau tu anak haram yang dipungut di tepi jamban ke anak mak dan bapak kau, sila tanya.

      Perangai buruk tak terhingga, orang tanya soalan dia pula sibuk maki hamun dan mencarut macam orang tak ada akal.

      Inilah cacai Najib, biar bodo piang, asalkan sokong Najib, manusia macam Tanpa Nama14 Mac 2016 2:14 PTG ni adalah salah satu contohnya.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    9. Abudedak Anak Haram

      sebb kaki rasuah mcm mahataik shj suka tuudh org lain rasuah dn seleweng mcm dia?

      kau memang anak haram sbb anak halal takkan gamak khianat pd bangsa sendiri wpun nyawa di hujung tanduk

      ini makan kenyang2 jd anak haram khianat pd kaum sendiri

      lepas tu letak slogan alif baa taa

      mmg kau ni taraf NAJIS berulat je AbuTaik Anak Haram

      org mcm kau tk layak di layan dgn bahasa Melayu biasa sbb kau ialah NAJIBS pengkhianat!

      kau lebih hina dar anak zina yg dibuang ditepi jalan

      anak zina lain belum tentu jadi khianat mcm ko. mungkin ada yg jd pendakwah

      tp kau confirm anak haram yg hina dr najis!!

      muka kau muka pengecut!

      berani menyalak dlm blog

      27 mac kau takkan turun sbb ko anak haram itu je konklusinye

      so kalau dh xberani turun jgn tnjuk heor kt sini la.. bacul

      telor kasi nenek hasmah bini mahataik gosok2 simpan!!

      Padam
    10. Macai Najib tak reti jawab soalan, tapi mencarut maki hamun tak tentu hala, buat malu je booooo booooo, jenis bengong yang berlagak kononnya pandai, macam macai Najiblah.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  20. Tanpa Nama14 Mac 2016 2:01 PTG, kau tuduh aku anak haram, entah-entah kau tu yang anak haram, mak bapak yang kau ingat mak kau tu entah-entah mak bapak angkat sahaja, mereka kutip kau di tepi jamban, kau dilempar seperti sampah sahajalah, sebab tu perangai huduh maki hamun dan mencarut tak tentu hala.

    Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Ikhlas daripada,

    Abu Bakar

    BalasPadam
    Balasan
    1. Woi abudedak anak haram perangai ko tu yg huduh.. bukan setakt carut..kalau jumpa kau kt luar mau lempar taik je kt muka kau lepas tu ludah banyak2..

      makhluk hina mcm ko tk sedar diri.. taraf anak haram je!

      pengkhianat klu zaman dulu raja hukum pancung!

      kalau betul ko anak halal

      mak bapak ko xberzina..

      ko turun 27 mac ni

      aku nk tgk anak haram ni berani ke tak

      atau pengecut macam mahataik duduk dlm selimut.. acah2 mcm pondan!

      alang2 mcm ketom dia berani turun lawan mahataik dulu!

      Padam
    2. Perangai cacai Najib ni macam orang tak ada akhlak, kau ni lebih teruk dari anak haram, sebab anak haram pun walaupun anak haram ada yang berperangai baik, tapi perangai kau ni buruk dan huduh macam iblis.

      Kalau zaman Kesultanan Melayu dulu, manusia macam kau ni akan diheret bersama dengan penyamun seperti Najib tu dipancung sahajalah, biar rupa kurang cantik, tapi jangan perangai huduh macam Iblis.

      Kau tanyalah mak bapak kau pernah berzina dengan mana-mana negro, bangla, nepal ke?

      Tun Dr. Mahathir pengecut apanya? Siapa yang lari masa program Nothing To Hide? Tun Dr. Mahathir datang sahut cabaran masa program Nothing to Hide, tapi Najib pula yang lari walaupun sebelum program mula berapi-api Najib cakap yang dia nak jawab semuanya, bila Tun Dr. Mahathir datang, Najib pun terus lari, buat alasan ancaman keselamatan sedangakan yang jadi barua masa tu hanyalah Ali Tinju yang meracau macam orang gila babi sahajalah.

      Jadi tak payahlah nak membohong ye, sedarlah diri tu sama, biar muka tak berapa cantik, tapi perangai ok, jangan muka sahaja cantik, tapi perangai macam iblis, malahan lebih teruk muka huduh perangai macam setan, tak guna sesen manusia macam tu.

      Insaflah.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    3. Abudedak Anak Haram..

      peranagi anjing2 mahataik ada akhlak tak??

      akhlak kt mana??

      tolong ckp?

      akhlakk kau ialah jd anjing dan hasut sbg barua pengkhianat??

      bohong fitnah.. satu habuk tkde..last2 jd pengkhianat!

      ko jwb dlu sapa dia kasi 2 billion Petronas utk anak mahataik? kenapa dia marah Nuar pasal kes 2 billion tu?


      AbuTaik, zaman Melaka dulu mamak lah yg khianat jatuhkan Melaka di tangan Portugis

      di zaman moden mamak kerala mahataik ni sanggup join cina komunis yg pernah bakar hidup2 Melayu... kotor jijik dan sgguh kejinya puak2 ini termasuk kau Abudedak anak haram!

      Padam
    4. Kalau betul Tun Dr. Mahathir ada buat salah guna kuasa pasal RM 2 bilion duit Petronas, Najib sebagai Perdana Menteri, Zahid sebagai Timalan Perdana Menteri merangkap Menteri Dalam Negeri apahal tak ambil tindakan?

      Korang ada kuasa tapi tak ambil tindakan, pasal apa? Kalau kata Tun Dr. Mahathir curi duit Petronas RM 2 bilion, tangkaplah, bicarakan di mahkamah, penjarakan, itu kalau korang ada buktilah, kalau setakat tuduh sedangkan bukti tak ada tak guna.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    5. Kalau betul Najib rasuah 2.6 billion kenapa pergi USA tak kena tangkap?
      sebb apa pergi Saudi setahun 2-3 kali tak kena halau?

      sebb apa kalau derma mahataik nk kelupor macam kena rasuk??

      Mahataik memang merompak tp Najib kesian sbb Mahataik umur dh reput 90

      Najib xbalas pun mengata pd Mahataik itu tanda Najib bagus dr geng mahataik

      mahataik skrg main kad dgn komunis.


      Aku nk tgk celah mana komunis nk 'bersihkan' Najib atau komunis akan sembelih deklarasi mahataik mcm PAS kena sembelih!


      anak haram mcm ko abutaik mana paham sbb ko najis!

      Padam
    6. Bodo punya Tanpa Nama14 Mac 2016 2:33 PTG, sedangkan Marcos bekas Presiden Filipina yang menyamun harta negara Filipina pun USA biarkan duduk di Hawaii, sebab Marcos adalah kuncu USA, Najib ni pun kuncu USA jugalah, Najib dah jadi balaci USA, tandatangan TPPA yang menguntungkan USA tetapi merugikan Malaysia, sebab itulah Amerika tak tangkap Najib, sebab boleh gunakan Najib untuk kepentingan Amerika.

      Itu pun macai Najib tak boleh fikir ke?

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  21. Abudedak Anak Haram


    27 mac ko tak turun ko mmg pengecut

    ko simpan telor ko kasi nenek hasmah gosok ke?

    geng pengkhianat mcm ko xlayak duduk di tanah melayu.. tak layak di dihormati sbb kalau ikutkan zaman dulu2 org mcm kau layak dipancung!

    bila join musuh yg pernah bunuh tragedi 13 mei..itu satu dosa khianat yg amat2 dhsyat!

    mau tipu apa lagi duduk semeja sign secara rasmni nk lancarkan 'gerakan subversif moden' oleh mahataik-dapig!!

    mau lawan la geng2 haram jadah ni.. aku yakin pua2 ni pengecut.. telor simpan dalam peti kasi nenek hasmah jaga!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Makilah sepuas hati kau, tak rugi apa-apa pun aku dengan maki hamu kau tu, sebab kalau jenis jahat tu jahat juga walaupun pakai jubah dan berserban sebesar bakul pun. Kalau orang baik ni, kalau pakai track dan hanya berbaju t-shirt pun tetap orang baik juga.

      Pakaian tidak mencerminkan peribadi seseorang.

      Pasal Lim Kit Siang yang dituduh bunuh masa 13 May 1969, pasal apa Zahid sebab Menteri Dalam Negeri tak ambil tindakan, telur pelir Zahid ada lagi ke dah tak ada?

      Korang ada kuasa tak ambil tindakan, lepas tu maki hamun orang tak tentu hala, korang tu yang bodoh sebenarnya.

      Orang tanya soalan tak dijawab, tapi sibuk maki hamun dan mencarut pula.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    2. makilah najib sepua hati dia tak rugi apa

      sbb dia tak khianat mcm ko dn mahataik.

      tapikan dlm duk ckp mcm ko tu baik sgt... sempat laki carut jugak

      "telur pelir Zahid ada lagi ke dah tak ada.."

      itu style anak haram


      mcm pelir bapak ko terjah mak ko dulu la

      terjah cara haram

      sbb tu dpt naak super haram jadah

      kotor jijik.. punye busuk hati.. hari2 ko ulang fitnah. utk jadi bala najis tentera dapig mahataik..

      entah apa ko lawan aku taktau..tp ko sbrnya pengecut


      apahal ko suruh Zahir pulak.?? pelir ko simpan mana?

      mahataik dulu jd Mneteri KDN pelir dia tak pacak keluar kasi lawan DApig ka??

      sapa yg join dapig skrg..????
      bongok abutaik.. mmg layak akau gelar ko anak haram

      ko sbrnya berlakon dgn watak 'sedarlah'.

      ko TAIK paling busuk . BARUA segala BARUA.


      Padam
    3. Zahidlah yang ada kuasa sebagai Menteri Dalam Negeri, pasal apa tak ambil tindakan, kalau suruh aku ambil tindakan, tindakan apa yang aku boleh ambil, aku tak ada kuasa eksekutif seperti Zahid itu.

      Itulah aku katakan yang macai Najib ni bebal-bebal belaka, jenis bodo, tapi itulah yang menjadi kesukaan Najib, biar bodo, asalkan taat setia kepada Najib.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    4. AbuTaik Barua 'akhlak'.

      asalkan cita2 mahataik firaun tua itu tertunai maka janji wang berkepol2 utk barua2 macam kau tetap jd impian

      Najib tk kasi apa2 kt aku..
      tp aku benci melihat barua2 dan anak haram2 mcm kau berlakong mcm lah 'suci'

      padahal sendiri kendong najis

      lihat barua2 yg diupah mahataik

      Khairuddin tu.. bapak penyangak Penang

      Saddiq Syed celop ... kaki clubbing.. penipu mahasewel

      Brahim Katak... kaki temberang.. dulu mcm nak tetap DAPig skrg jilat tapak kaki Lim Kit Sial dn Mamaktaik pun sama..

      apa ini semua rakyat buta kunun najib salah??


      NAJIB TAKPERLU MENGUPAH SESEN PUN PADA SESIAPA YANG JELAS NAMPAK WAYANG SYETAN MAHATAIK dan GENGNYA!!

      AMAT BENCINYA KONSPIRASI JAHAT gunakan IMDB dan DERMA utk halalkan PM di jatuhkan.. sorry aku takkan makan dedak lendir mamaktaik!

      Padam
    5. Tanpa Nama14 Mac 2016 3:13 PTG, apahal tak jawab soalan aku? Kalau betul Tun Dr. Mahathir menyamun wang negara sebanyak 110 bilion, pasal apa Najib dan Zahid tak ambil apa-apa tindakan sampai sekarang ni?

      Ke kau dah terbelit dengan soalan bodoh kau sampai tak tahu jawab lepas tu mencarut dan maki hamun tak tentu hala pula.

      Jawablah, apahal tak jawab, sila beri jawapannya.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  22. AbuTaik..

    telor ko simpan kasi nenek Hasmah laki Mahataik gosok ke?

    Barua anak haram mcm ko pengecut nk lawan Najib, menyalak macam anjing gila tanpa nama.

    barua makan dedak haram. Pelir org pandai ko sebut..

    pelir bapak ko terjah haram dpt anak sial pengkhianat mcm ko tk sebut ke???

    abutaik ko lebih hina dr najis terkumpul dlm tangki najis. pengkhianat mcm ko akan tersiksa hidup!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sudahlah tak reti jawab soalan, mencarut tak tentu hala pula, inilah taraf mentaliti tahap longkang para cybertrooper Najib, tak reti jawab soalan, maka maki hamun dan mencarut sahajalah kerja mereka.

      Ambillah teladan wahai anak muda sekalian, jauhilah Najib dan kuncu-kuncunya, kelak jadi macam para cybertrooper belaan Najib ni, syok sendiri mencarut dan maki hamun tak tentu hala sahajalah.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    2. AbuTaikdedak

      ko tak boleh jawab ke so ko pusing ckp org lain xleh jawab?

      kes 110billon WSJ tu bila nak saman?

      Mentor Perompak Tua ken atunjuk contoh dulu baru org lain ikut saman.. tp dia pun pengecut. So tanda mmg 110 billion lesap tu betul lah?


      telor ko simpan dlm uncang kasi nenek hasmah simpan?

      27 mac turun la..apesal takut nk turun..kite soal jawab laa!

      menyalak sakan.. buktikan lah di luar!

      atau anak haram yg just tunjuk samseng dlm blog dedak? itu je upah ko sbg BARUA penjatuh PM?

      Padam
    3. Nak lawan Najib... Lari Lintang pukang...wartawan bertanya pun telor dah masuk dalam...simpan sahajalah... Adnen satim pun mempermainkan Najib... Tiada dlm sejarah pm dipermainkan km...malu ba


      Padam
    4. Kes 110 bilion tu, ada bukti ke macam kes Najib ni? Malahan sila kau tanya Najib ketua kau tu, betul ke Tun Dr. Mahathir menyelewengkan wang berjumlah 110 bilion?

      Kalau Tun Dr. Mahathir menyelewengkan wang 110 bilion, pasal apa Najib tak ambil apa-apa tindakan terhadap Tun Dr. Mahathir sedangkan Najib adalah Perdana Menteri dan Menteri Kewangan ketika ini?

      Cuba cai Najib beri hujah sikit pasal hal ini, tak payah nak suruh Tun Dr. Mahathir saman WSJ, patutnya Najib ambillah tindakan jika benar Tun Dr. Mahathir menggelapkan wang 110 bilion itu.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    5. kes 2.6 billion ada bukti tak kalau tak masuk bukti barua2 mahataik ni reka tambah?

      kes 2.6 billion ni mula2 ckp duit imdb
      lepas tu reka2 tk menjadi
      ubah jd duit money laundering
      lepas tu reka xjadi ubah pulak derma ARAB 'GILA'

      aku rasa Arab tak Gila tapi Mahataik dn geng2 dedak shj yg gila sbb duit tu tk masuk kocek mahataik


      kalau tak betul saman je lah WSJ..apa menyalak suruh Najib saman

      mentor penyangak mahataik pun tak berani saman WSJ..

      WOI BONGOK ABUTAIK ANAK HARAM.. WSJ yang tuduh Mahataik.. leasp 110 billion, kenapa Najib nak dikaitkan?

      Mahataik paksa Najib saman WSJ.. sbb kalau tk saman Mahataik ckp betul lah tu WSJ tuduh..

      so berbalik ludah yg sama kelepok ken amuka Mhataik...

      SAMANLAH WSJ jika dia tak lesapkan 110 billion..tp MAHATAIK pengecut.. satu patah haram tak berani sebut!!

      lesap@merompak Rm110 billion di kala Malaysia tgh makmur.. Proton di tgn mahataik jual keta xde kualiti.. cekik darah..
      woow patutlah 7 ktrunan mahataik duduk goyang kaki dlm penjara pun xkesah.. duit byk sgt..

      mati eosk tanam duit dlm kubur.!

      Padam
    6. Tanpa Nama14 Mac 2016 3:05 PTG, siapa dia tok arab yang 'derma' duit itu? Pasal apa boleh bertukar-tukar orang pula? Mula kata raja arab yang dah mati, lepas tu kata anak kepada raja arab yang dah mati, siapa dia? Pasal apa tak cakap je nama anak kepada raja arab yang dah mati tu, apahal, takut kena saman ke?

      Pasal duit 110 bilion tu, pasal apa Najib tak ambil tindakan untuk tangkap dan penjarakan Tun Dr. Mahathir jika benar Tun Dr. Mahathir menyeleweng? Kalau Najib pun tak berani tangkap Tun Dr. Mahathir pasal itu itu, maka Tun Dr. Mahathir tak buat salahlah.

      Kau patut tanya kepada Najib, pasal apa Najib tak tangkap Tun Dr. Mahathir pasal isu 110 bilion itu, sila nyatakan apa sebabnya.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  23. UCAPAN 'BERAKHLAK' (MUNAFIK) ABUDEDAK@ Abutaik Ank Haram penjilat DEklarasi Mahataik-Dapig lahanat....

    dia ckp 'akhlak' die & geng baikk ler sgttt ..wohohhoho..... barua sekor ni tak sedar diri...pengecut... tgk posting dia.. triggered sikit inilah rupa anjing2 mahataik-dapig! berlakon mcm haram!

    >>>> " Perangai cacai Najib ni macam orang tak ada akhlak, kau ni lebih teruk dari anak haram, sebab anak haram pun walaupun anak haram"

    >>>> "Kau tanya dengan mak kau tengok, kau tu anak haram yang dipungut di tepi jamban ke anak mak dan bapak kau, sila tanya. "

    >>>> "kau tu yang anak haram, mak bapak yang kau ingat mak kau tu entah-entah mak bapak angkat sahaja, mereka kutip kau di tepi jamban,

    >>>> "jangan muka sahaja cantik, tapi perangai macam iblis, malahan lebih teruk muka huduh perangai macam setan, tak guna sesen manusia macam tu. "

    >>>> "telur pelir Zahid ada lagi ke dah tak ada.."

    >>>> "kaulah manusia jenis 'anjing' yang hanya diperanjingkan untuk menjadi barua belaan Najib. "



    ada banyak lagi komen abutaikdedak barua dapig ini mencarut makin hamun..


    tp2kan2... berlakon 'warok' syetan pulak celah2 tu...


    "ingatlah pada Allah sama, jangan jadi manusia pengampu yang membela segala kemungkaran pemimpin sampai menindas orang lain pula."


    syetan abudedaktaik suurh kita ingat Allah..ya kita ingat Allah SWT sbb itu kita tak ikut mahataik.. takmau tumbangkan pemimpin sbb dosa.

    fitnah dosa..


    tp abutaidedak tu ko ingt Allah ke? ko ingt Allah mcm cara marina mahataik tu ingat God dlm church tu ke??

    woi abutaik.. ko ni berlakong wayang mcm ko tu 'suci'.. ko suruh org lain ingt Allah utk cover fitnah ko..

    tp ko sndiri tk ingt Allah..ko fitnah maki Najib non stop setiap hari.. di merata2 blog.

    ko mmg anak haram. itu je nk ckp.

    anak sah taraf akan ada rasa insaf. sudah2 dgn kesilapan atau jd barua..

    tp anak haram macam kau tak sedar.. angkuh bohong dan terus fitnah brsamaan dgn didedak haram yg kau patuk!

    Najib tetap PM wajib aku taaat dia. Mahataik dan kau ialah pengkhianat bangsa wajib ditentang HABIS2an!!

    BalasPadam
  24. AbuTaikDedak.. ko pegi mana BARUA?

    ko roger barua2 sokongan ko ke? hello... macai??

    ko lari sembunyi telor ke?

    telor ko simpang dlm uncang kasi nenek hasmah simpan?

    27 mac turun la..apesal takut nk turun..

    menyalak sakan.. buktikan lah di luar!

    atau anak haram yg just tunjuk samseng dlm blog dedak? itu je upah ko sbg BARUA penjatuh PM?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pemakan dedak lg penakut kat 91 tahun...Taklama lg dedak tak dapat lah...tp takpa ada lg 44m...belum pulangkan lg tu

      Padam
    2. Anon Kejora Liberal...

      Bonda Tun Siti Hasmah bersih dari sebarang kontroversi tidak seperti si betina Minang yg rakus, boros, bongkak, egois, memperaga berlian, pakaian & tas tangan mewah di kaca TV... Juga sering nyoping dgn alasan lawatan luar negeri (konon) bagai seorang duta/menteri. Kerja2 meluat ini tidak pernah tercatat dalam sejarah oleh kelima isteri2 pm terdahulu, kecuali Rosmah Mansor yg wajib dimansuhkan. Fullstop...!!!

      Padam
    3. puihhh.. haktuihhh...
      bonda?? khrrookkkkkkk hakk tuihh...

      nenek tua yang tehegeh2 nak bersubahat dgn kerakusan laki dia.

      nenek tua ini senyum la sbb segala hasil rompakan dia ratah bersama.. apa nk suruh.. laki perompak terhormat..

      sampai tua pakai rambut palsu.. kena hujan pun tak basah...

      wooohh... pentaksub bonda marina mahataik!


      woii bongok.. ape hal nk suruh org lain full stop

      ini demokrasi.. lantak lah xmau stop.. barua mcm kau sje nk ckp ke?

      Padam
  25. Anjinglah yg menjagai 7 pemuda di dalam gua selama 300 tahun sepertimana di wahyukan oleh Allah SWT di dalam Surah Al Kahfi. Anjing setia pd tuannya tidak seoerti Najis.. Anjing juga salah satu hewan bakal menghuni syurga.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wahai anjing barua mahataikk, tkpyah la berlakon jd 'malaikat yang tdak dikenali'

      Mahataik kn ckp nak berkawan dgn syetan dikenali.. kau berlakong buat apa??

      kau jgn samakan anjing syurga Ashabul Kahfir dgn anjing2 barua pengkhianat mcm kau ada abutaik ok

      itu anjing yg mulia, bukan macam ko manusia yg ambil sifat anjing gila..menyalak2

      penuh hina.. sbg anjing barua pengkhianat!



      tk payah nk berlakon 'warok' yg aku tau marina mahataik itu anti Islam. Bapak dia dulu ckp Sekolah Pondok tempat lahir pengganas.

      aku takut esok dia nk suruh Pope dtg 'solat' dia kot? Dh Ustaz2 pondok dia tuduh pengganas?>


      elok kau pergi tarbiah Mahataik spy insaf umur dh nak mereput.. kenapa nk jadi JAHAT dan KHIANAT sgt?

      Padam
    2. En. Othaman, sebenarnya macai Najib syok sendiri sahajalah, mereka bukannya reti jawab soalan, tapi hanya tahu maki hamun, lepas tu mencarut tak tentu hala, itulah kerja mereka.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    3. eh ehh.. barua 'akhlak' ckp baik pulak

      ye lah barua yg sama.. berlakon mcm banyak

      Padam
  26. Ludah melantun ke muka Mahataik..

    ABUTAIK ANAK HARAM.. WSJ yang tuduh Mahataik.. lesapkan 110 billion, kenapa Najib pula nak dikaitkan? Pusing pariah tak menjadi lah!

    cerita asalnya..
    Mahataik paksa Najib saman WSJ.. sbb kalau tk saman Mahataik ckp betul lah tu WSJ tuduh pada Najib tu...

    ok fine

    so berbalik ludah yg sama kelepok ken amuka Mhataik...

    SAMANLAH WSJ jika dia tak lesapkan 110 billion..tp nape tak saman?? SAMAN LAH!! SAMANNN!! MAHATAIK pengecut.. pada Najib kemain dia menyalak suruh saman.. macam org tak tahu rahsia zaman dia merompak dulu.... tp satu patah haram tak berani sebut!!

    ini fair game ke Abutaik dedak 'akhlak' oii??

    BalasPadam
    Balasan
    1. Najib sebagai Perdana Menteri dan Menteri Kewangan, Zahid Hamidi sebagai Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Dalam Negeri, kalau Tun Dr. Mahathir menyelewengkan wang 110 bilion seperti yang dikatakan oleh juak-juak Najib, pasal apa tiada tindakan dikenakan terhadap Tun Dr. Mahathir? Pasal apa sampai sekarang Tun Dr. Mahathir tidak ditangkap dan dibawa ke mahkamah?

      Apa guna kuasa yang ada pada Najib dan Zahid tu?

      Sila jawablah.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    2. AbuTaikDedak 'akhlak' cuba membalas.. lemah longlainya pencacai mahataik..


      hahahahaa.... sila jawab la..sila jawab la... uweekkkkk...

      pondan taik!

      Padam
    3. Tanpa Nama14 Mac 2016 3:57 PTG, biasalah macai macam kau ni bodo piang, tak reti jawab soalan, lepas tu merapu mencarut yang bukan-bukan, itulah jenis manusia bodoh macam kau ni.

      Jawablah soalan kalau Tun Dr. Mahathir menyeleweng duit 110 bilion itu, tapi pasal apa sampai sekarang Najib, Zahid, dan kuncu-kuncu tak ambil tindakan? Pasal apa Tun Dr. Mahathir tidak ditangkap oleh polis? Pasal apa Tun Dr. Mahathir masih tidak ditangkap oleh SPRM untuk siasatan?

      Sila jawablah.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  27. " bonda tun siti hasmah@nenek ramput palsu @ BONDA kepada 2 ekor perompak kejam, sekor anak botak lembik & sekor anak betina gedik tak kenal bangsa dan agama... yeahhh bonda...wa tabik lah bonda nek hasemah laki perompak terhormat!!!"

    cayalah 'bondaaa'...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Macai Najib mana reti berfikir guna akal, mereka hanyalah tahu mencarut, maki hamun, dan mencerca orang sahajalah, inilah mentaliti tahap longkang para balaci Najib.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    2. Macai Mahataik AbuTaikDedak kau mmg berfikir ke?
      kau telan taik lepas tu kluarkan taik busuk tu utk busukkan org lain..

      sedar la kau tu hina.. mati kau sbg pengkhianat kalau kau tk bertaubat. Setakat maki carut pd kau.. berbanding dosa kau sebagai pengkhianat takkan di ampun org org2 yg tidak tahu kerja2 kau!

      Padam
    3. Saya tanya soalan, korang tu hanya tau maki sahaja, itulah sudahlah bodoh, berlagak pandai, makin bertambah bodohlah korang ni, tapi tak apa, manusia bodoh macam korang inilah yang menjadi kesukaan Najib, sebab bagi Najib biar bodo piang tahap gaban pun tak apa, yang penting setia kepada Najib.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  28. usah di layan cai telan duit haram bahasa maki hamun carut nya mmg world class, almaklum terpaksa hempas pulas membela tuannya sang penyamun bugis

    BalasPadam
    Balasan
    1. itulah bahasa yg layak di pakai untuk pengkhianat geng mahataik!!

      baru sedar kamu itu HINA seperti BANGKAI!

      pengkhianat amat jijik. Kalau tak suka najib setakat hentam najib ok

      tp pergi join komunis. join puak2 anti melayu.


      mmg SIAL. Anak Haram mcm kau abutaik wajar di ambil contoh di sekolah sebagai bentuk manusia bertopeng yg wujud sejak zaman Melayu melaka..demi sesuap taik-dedak!

      Padam
    2. Tanpa Nama14 Mac 2016 3:30 PTG, perangai macai Najib seperti Tanpa Nama14 Mac 2016 3:59 PTG dah sangat kronik, maki hamun tak tentu hala, teringat saya akan ceramah PAS, lebih kurang macam inilah, PAS sekarang dah berbaik dengan Najib, sokong Najiblah kononnya.

      Mentaliti cai Najib seperti Tanpa Nama14 Mac 2016 3:59 PTG sangat teruk, tak reti jawab soalan, tetapi maki hamun siang malam sahajalah kerjanya.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  29. Sebahagian dari 'jasa-jasa' negarawan ulung yang kini sahabat Lim Kit Sial :

    a) Menyekat penyiasatan atau pendakwaan ke atas kroni kanan BN seperti dalam kes:
    * Pemberian saham oleh Rafidah Aziz, ketika itu Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri kepada menantunya yang telah disiapkan kertas pertuduhan, tetapi tidak didakwa kerana ditutup failnya oleh Peguam Negara atas alasan kononnya kekurangan bukti;
    * Sekatan terhadap siasatan BPR dalam kes rasuah bekas Gabenor Bank Negara, Ali Abul Hassan Sulaiman yang didedahkan secara bersumpah oleh bekas Pengarah BPR, Datuk Shafie Yahya di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur;

    b) Kegagalan dan melambatkan proses penyiasatan ke atas dalam kes;
    * Penyiasatan lanjut ke atas kes Perwaja dan Eric Chia (apabila perbicaaan dilakukan secara olok-olok di mana akhirnya Eric Chia dibebaskan selepas meninggal dunia). Kes Eric Chia kini diulang tayang semula dengan pendakwaan ke atas bekas Menteri Pengangkutan, Ling Liong Sik atas tuduhan terlibat menipu kerajaan dalam skandal PKFZ (yang mana dijangkakan Ling juga akan turut dibebaskan);
    * Penyiasatan kes BMF dan kes pembunuhan saksi utama dalam skandal BMF di Hong Kong;
    * Siasatan kes pelaburan Tabung Haji yang bernilai RM200 juta yang diluluskan oleh bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Abdul Hamid Othman;
    * Kes penyelewengan saham MAIKA Holding oleh bekas Menteri Kerja Raya dan bekas Presiden MIC, S Samy Vellu;
    * Penyiasatan kes bekas Menteri Pembangunan Masyarakat dan Perpaduan Negara, Dr Siti Zaharah Sulaiman yang menyeludup kereta mewah Mercedes Benz S320;
    * Penyiasatan kes membaik-pulih rumah Menteri Besar Selangor, Khir Toyo dengan kos RM5 juta dan lain-lain kegiatan rasuahnya yang telah dilaporkan secara detail kepada SPRM.

    c) Menyelewengan dana-dana awam untuk membantu kroni BN
    * Merompak wang royalti minyak Terengganu dan ditukar menjadi wang ehsan untuk kegunaan politik UMNO ketika PAS memerintah Terangganu dari tahun 1999 hingga 2004;

    * Memaksa Kumpulan Wang Simpanan Guru-guru (KWSG) menyelamat (bail-out) 50.6% saham MAS milik Naluri Sdn Bhd pada harga RM8 sesaham ketika harga semasa cuma RM3.60 sesaham;
    * Pengambilalihan semula MAS oleh kerajaan daripada Tajuddin Ramli yang bernilai RM1.8b;
    * Pengambilalihan syarikat , Renong dan UEM oleh kerajaan melalui Danaharta;
    * Pelaburan Tabung Haji melalui TH Technologies Sdn Bhd dalam projek ERL dengan penguasaan 80% saham yang menguntungkan kroni Perdana Menteri yang menjadi rakan kongsi - YTL Corporation;


    more?

    @ bulitensengal.com

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apahal Najib tak ambil tindakan? Bukankah Najib sekarang i berkuasa sebagai Perdana Menteri? Pasal apa tak ambil tindakan terhadap tuduhan seperti yang disenaraikan oleh buletin sengal tu, dah nama pun sengal.

      Kita semua peliklah, apahal juak-juak Najib jaja tuduhan kononnya Tun Dr. Mahathir gelapkan wang 110 bilion, curi wang dari GLC, dan macam-macam tuduhan lagi macam dalam buletin sengal tu, tetapi pasal apa sampai sekarang tak ada apa-apa tindakan undang-undang diambil terhadap Tun Dr. Mahathir? Pasal apa ye?

      Tun Dr. Mahathir bukannya ada apa-apa jawatan dalam parti, malahan tak ada apa-apa jawatan juga dalam kerajaan, tapi pasal apa tiada sebarang tindakan undang-undang dikenakan terhadap Tun Dr. Mahathir walaupun cacai Najib menyenaraikan pelbagai tuduhan terhadap Tun Dr. Mahathir itu?

      Sila pecacai Najib berikan penjelasan pasal hal ini, tak payah maki hamun, tak payah tuduh itu dan ini, tetapi sila jelaskan walaupun korang senaraikan itu ini tuduh macam-macam terhadap Tun Dr. Mahathir, tetapi pasal apa tak ada sebarang tindakan dikenakan terhadap Tun Dr. Mahathir, pasal apa? Bila Najib dan Zahid nak ambil tindakan? Hari Selasa lagi ke?

      Sila jawab isu ini.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    2. Ape hal nak kaitkan najib pulak?
      Kite cakap pasal rejim mamak banyak buat penyelewengan.

      So sedar diri lah xpayah nk ajar Najib jalan betul kalau si mentor tempang, kotor, busuk dengan dosa pelbagai

      Padam
    3. Najib perlu jawablah, pasal apa dia tak ambil tindakan? Kalau betul Tun Dr. Mahathir ada curi wang negara sampai 110 bilion dan menyeleweng dalam GLC, menyalah guna kuasa bagai, maka Najib sebagai Perdana Menteri perlu ambil tindakan, pasal apa Najib biarkan sahaja dan tak ambil apa-apa tindakan terhadap Tun Dr. Mahathir, sedarlah yang Tun Dr. Mahathir bukannya ada jawatan apa-apa pun dalam kerajaan atau dalam parti, pasal apa tak ambil tindakan?

      Ini tentulah tak ada bukti, bila tak ada bukti, maka perkara yang dituduh itu tidak dibuat oleh Tun Dr. Mahathir, kalau Tun Dr. Mahathir tak buat jenayah, macam mana nak ambil tindakan terhadap beliau?

      Ini pun cacai Najib tak boleh nak fikir ke?

      Sila jawab isulah, buat apa mencarut, maki hamun tak tentu hala pula?

      Sila jawab.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    4. Macam isu penyelewengan Maika Holding oleh Samy Vellu, pasal apa Najib tak ambil tindakan sekarang ini? Pasal apa Najib lantik dan beri jawatan sebagai duta ke India dan Asia Selatan pula kepada Samy Vellu?

      Ini perlu dijelaskan oleh Najiblah, pecacai Najib tuduh Samy Vellu menyeleweng dalam Maika Holding iaitu syarikat milik MIC, tetapi sampai sekarang tak ambil tindakan pasal apa? Malahan diberikan jawatan pula kepada Samy Vellu, apahal ni?

      Sila jawab pasal isu ini.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    5. Sila Najib buka balik semua kes berkenaan, sekarang Najib ada kuasa, dia boleh arahkan Apandi Ali Peguam Negara baharu yang merupakan pecacai Najib untuk buka semua kes-kes melibatkan perkara yang disenaraikan oleh buletin sengal itu, pasal apa sampai sekarang kes-kes berkenaan tidak dibuka semula untuk disiasat dan diadili di mahkamah?

      Rafidah Aziz, Tun Dr. Mahathir bukan lagi ada apa-apa jawatan dalam kerajaan atau parti, rakyat biasa sahaja sekarang ni, pasal apa tak tangkap sahaja mereka kalau mereka dituduh melakukan salah laku jenayah?

      Pasal apa Najib biarkan sahaja?

      Pasal apa Najib tak ambil tindakan?

      Sila jawab pasal isu inilah.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    6. Salute Abu Bakar.

      Penjilat Najib ni sembang dan gebang besar je lebih.
      Tun M kaki sakau la, tipu la.

      Bila dicabar buat tindakan atas beliau, haram, takut.

      Kalau Tun M benar2 bersalah, merompak, menyamun duit negara dan rakyat,

      Takkan beliau berani bersuara menentang Najib.

      Takkan beliau berani berdiri paling depan mencabar Najib.

      Takkan beliau paling lantang mengkritik dan mencemuh Najib.

      Takkan beliau berani mencabar Najib dan kuncu2nya buat siasatan ke atas semua perkara dlm kepimpinannya yg lepas.

      Perkara besar macam ni pun pengampu2 Najib tak nampak.
      Mereka buta mata dan buta hati.

      Orang yg bersalah takkan berani dan mampu utk berdiri mengadap lawan yg mempunyai banyak bukti terhadap lawannya.

      Mereka akan guna proksi utk menjawab, menyorok belakang org lain drpd berdiri berhadapan dgn rakyat.

      Ini perangai Najib BUKAN perangai Tun M.

      Padam
  30. Tanpa Nama14 Mac 2016 3:30 PTG, perangai macai Najib seperti Tanpa Nama14 Mac 2016 3:59 PTG dah sangat kronik, maki hamun tak tentu hala, teringat saya akan ceramah PAS, lebih kurang macam inilah, PAS sekarang dah berbaik dengan Najib, sokong Najiblah kononnya.

    Mentaliti cai Najib seperti Tanpa Nama14 Mac 2016 3:59 PTG sangat teruk, tak reti jawab soalan, tetapi maki hamun siang malam sahajalah kerjanya.

    Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Ikhlas daripada,

    Abu Bakar

    BalasPadam
  31. Alo cai bugis and semah rambut semak...

    Apasal fitnah zaman tok kadok ko keluarkan...

    Kalau salah kenapa bugis masa tu tak bersuara?? Bugis pun dalam kabinet jugak.

    Buat mcm tsmy dam mukhris, bila salah bersuara, baru betul dan berani kerana benar.

    Kslau dulu diam dan sampai sekarang pun diam, makna ko mereka Fitnah!

    WTF!

    BalasPadam
  32. Bagai nak giler pemakan dedak bugis pemyamun ( sorang jer pun ) memaki hamun mencaci Admin, TDM dan Abu Bakar..

    Kepada 3 orang ni (Admin, TDM, Abu Bakar) aku ucapkankan TAHNIAH dan terusjan PERJUANGAN..

    Dengan hanya 3 orang ini pemakan pemakan dedak bugis penyamun PANAS BONTOT, Jari begitu pantas meng'key in'komen komen maki hamun, kata kata nista yg selayaknya di ucap oleh mereka yg sememangnya makanan ruji adalah DEDAK!!..

    Hujah hujah Bro Abu Bakar gagal di tangkis oleh pemakan pemakan dedak.. iadi carutan saja la mengisi komen standard longkang..

    Semakin Admin, TDM, Abu Bakar di nista si pemakan pemakan dedak.. semakin yakin lah rakyat yg najib itu BANGSAT!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aku baca dari mula sampai abis...pemakan2 dedak nie mcm dah kena rasuk syaitan laa...maki tahap iblis...Abu Bakar steady je aku nengok. Lama2 boleh jadi mereng kepala cyber pig najib nie..sampai nak tunggu masa 27hb ajak bertumbuk tu...hehehehehe...mcm keling laa

      Padam
  33. WTF

    Nak jilat bugis sampai tuduh orang anak haram.

    Hello Umno! Ini mana punya cai lu pungut?

    Macam ni nak tarik orang sokong??

    Hancus!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Eloklah satu sama2 memaki hamun. sana pun sama sini pun sama. Xkurang apa2.

      Tapi bagi yang suka memfitnah lebih buruk dan besar dosa.

      kalau kena maki hamun korang mengamuk marah. Tapi bila korang ejek Najib maki Rosmah dengan kebencian tiada asas, macam mana pula?

      Fitnah lebih dahsyat dari maki hamun. Fitnah dosa seperti membunuh.
      Malah tiada satu rekod pun kejayaan bagi golongan yg naik dengan fitnah. Pasti akn di balas jua.
      Ingat2lah kalian.

      Padam
    2. Apa yang fitnahnya? RM 2.6 bilion tu memang ada dalam akaun peribadi Najib, Najib kata itu derma dari tok arab, mula-mula kata raja arab yang dah mati derma kepada dia, lepas tu anak raja arab yang dah mati pula yang derma, yang mana satu yang derma? Kita tanya, bukannya fitnah, tolong bezakan antara tanya dan fitnah okay.

      Lagi satu, wang RM 42 juta milik SRC International memang ada dalam akaun peribadi Najib, kita tanya macam mana wang itu boleh ada dalam akaun peribadi Najib? Macam mana SRC International boleh ada butiran akaun peribadi Najib, itu bukan fitnah, itu tanya, anda faham ke tidak beza antara fitnah dan tanya ini.

      Sebenarnya anda tu yang fitnah, orang tanya anda tuduh fitnah pula, anda menuduh orang yang bertanya sebagai fitnah, itulah fitnah yang sebenarnya, anda yang fitnah orang lain.

      Insaflah diri, bertaubatlah, bersikap jujurlah.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  34. Katalah awak seorang PM sebuah negara dan awak dapat derma politik drp satu individu berjumlah RM1 billion.

    Pertamanya awak akan insist yg duit itu kena masuk akaun parti pasal seribu juta adalah wang yang terlampau banyak.

    Katalah penderma mahu awak masukkan kedalam akaun persendirian jugak.

    Ok, awak bersetuju TETAPI awak akan inform majlis tertinggi parti atau sekurang-kurangnya Timbalan President tentang duit itu supaya Timbalan Presiden selaku Timbalan Perdana Menteri tahu.

    Oleh kerana Malaysia bukan negara BAPAK awak, awak akan memaklumkan derma itu kepada Bank Negara dan SPRM supaya mereka tahu.

    Dan demi menjaga maruah dan integriti parti, surat kebenaran BN dan SPRM telah diperolehi sebelum awak menggunakan wang itu.

    Lepas itu perbelanjaan duit itu hendaklah diaudit Bendahari parti.

    Ini semua langkah kalau IKHLAS dan berniat baik.

    Tetapi apa yg berlaku pada duit so-called derma RM2.6 billion PM..??

    Pertamanya bukan dia yang memecahkan berita tetapi akhbar asing yg melaporkan tentang duit 2.6 billion itu.

    Keduanya, Timbalan Presiden Parti UMNO selaku TPM pun tak tahu langsung mengenai duit itu.

    ZERO KNOWLEDGE.

    Kalau PM tetiba meninggal dunia, macam mana..??

    Takkan balu PM mewarisi duit derma yg sebegitu banyak..?

    Lepas itu PM (saya ade video) menafikan yg dia mempunyai duit sebegitu banyak di dalam akaun peribadinya di Malaysia.

    Saya sukar mempercayai mana-mana pembesar UMNO tahu mengenai duit itu termasuk TPM sekarang kerana mereka semua bercanggah mengenai duit itu.

    TPM sekarang cakap duit adalah derma sekumpulan penderma, AG cakap seorang individu, ade cakap utk lawan ISIS dan ade cakap utk lawan DAP.

    Semua tak boleh pakai.

    Lepas itu kes dah meletop barulah SPRM nak menyiasat.

    Inilah di antara sebab-sebab saya TIDAK BOLEH menyangka baik Perdana Menteri saya.

    Sebab ia melanggar banyak check and balance yang wajib dilaksanakan dan terutamanya ia tak masuk akal fikiran orang yang berfikir.

    Sekian.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju.

      Aku juga cuba bersangk baik mcm ko.

      Cuma banyak kali terlintas di otak ini,

      SPRM bawah jabatan mana?
      BNM siapa yg kawal?

      Padam
  35. “KAMI TAK GENTAR DEKLARASI MAHATHIR”

    Tapi kalau tak gentar, kenapa cybertroopers (cytro) UMNO kini galak menggunakan angle (sudut) berikut:

    1. Tun Mahathir kononnya ‘bersetongkol’ (pinjam perkataan Azalina) dengan musuh musuh agama, pejuang LGBT, kumpulan menggalakkan murtad, anti Melayu dan sebagainya.

    2. Menampilkan ‘smear tactics’ dengan mengungkit kembali segala ‘kesalahan’ yang dilakukan Tun Mahathir ketika menjadi Perdana Menteri. Ini termasuk memperlecehkan pencapaian individu seperti Syed Saddiq yang kononnya “bukanlah pandai sangat pun”.

    3. Syed Saddiq dihalang memberi ceramah di universiti.

    4. UMNO mempertingkatkan operasi cytro di bawah kelolaan Dato’ Ahmad Maslan yang merupakan Ketua Biro IT UMNO.

    5. Memperbanyakkan serangan ‘ad hominem’ (menyerang individu dan bukannya argumen individu tersebut) terhadap Tun Mahathir, Tan Sri Muhyiddin, Dato Sri Mukhriz dan individu/organisasi yang menyokong seperti Syed Saddiq dan Challenger.

    6. Cytro memaki hamun dan penggunaan perkataan lucah. Kali terakhir saya lihat begini banyak maki hamun dan perkataan lucah oleh cytro UMNO ialah ketika Pakatan Rakyat (R.I.P) lantang bergerak dengan bantuan RBA dan seumpamanya.

    7. Bertindak agresif menggunakan sentimen melampau dan menghasut dalam rancangan menganjurkan demonstrasi ‘Baju Merah’. Cuba baca posting yang berkaitan. Perkataan ‘rusuhan’, ‘darah’, ‘belasah’ dan segalanya yang nak menunjuk ‘brawn over brains’ a’la ahli gusti WWE.

    8. Menggunakan ‘fear tactics’ seperti mendedahkan bagaimana PM hampir diculik, Melayu akan merempat di negara sendiri, ekonomi negara akan hancur, rusuhan kaum akan berlaku dan seumpamanya.

    9. Terkini 11/3/2016: Tun Mahathir ditamatkan perkhidmatan sebagai Penasihat Petronas

    Dalam kesembilan poin berkenaan, amat sedikit atau hampir tiada langsung disentuh KANDUNGAN Deklarasi Mahathir. Hanya segelintir saja blogger pro-UMNO yang saya nampak mengupasnya. Itupun tidak begitu diviralkan oleh cytro UMNO yang lebih gemar ‘lari topik’ dengan menggunakan poin poin di atas.

    Jadi betulkah hangpa tak gentar ni?

    #REJECTMYPM

    BalasPadam
  36. Mulut penyamun bugis tua botak kepala putih laki kepada betina minang sundal puaka gemok tu sanggup meng'haramjaddah' kan peneroka felda, inikan pula mulut macai bawahan lagi haprak...
    Marah sangat dengan kapir dap konon, tapi sanggup pijak2 gambar pemimpin melayu islam demi nk menangkan pemimpin india kapir di prk sebuah negeri...
    Buang najib buang umno sekali.

    BalasPadam
  37. Jika benar tun m ada songlap duit...sila buktikan. Skrg ni kuasa dan semua rahsia kerajaan di tangan siapa? Encik najib ke atau tun m? Sepatutnya encik najib boleh bawa ke mahkamah.

    Berbanding tun m...tidak ada skandal atau tuduhan wang billion2 masuk akaun peribadi dia. Mungkinkah itu sebabnya encik najib tidak mahu resign atau berehat sementara?

    Bayangkan jika orang lain yang berkuasa...

    Cuma bagi saya..tidak perlu takut jika encik najib langsung tidak melakukan kesalahan seperti yang diperkatakan. Lainlah jika memang beliau melakukannya...Sekian

    BalasPadam
  38. Dasyat sangat bahasa cerca yang majoritinya datang dari puak penyembah Najibul Al Bugishit. Aku pun taknak begitu, tapi tak tertahan hati dengan bahasa kotor yang mereka sanggup gunakan. Adakah ini sahaja golongan yang tinggal ada di pihak Mat Maslan yang jadi hulubalang si Taksub RM itu. (Ringgit ya, Rosmah pun Yaa.) Bahana dari kerakusan pemimpin menyapu dana haram melalui 1MDeBek yang diilhamkan sendiri. Habis satu Negara hilang barkah kehidupan... Caci cerca menjadi zikir harian... Laknat Allah menanti pasti... Selagi si Perdana Menteri di tampuk kuasa lagi. MOga manusia ini cepat pergi buat selama-lama yang abadi.

    BalasPadam
  39. Admin...bangun, tukar entry.
    Cerita lg best sekarang ni. Jgn ketinggalan.

    Tun ajak bugis buat sokongan secara undian. Tun sampai ckp, kalau dia kalah, dia takkan kacau bugis lg.

    Tp, semua tahu bugis mana ada telor bab ni semua. Nothing to hide pun bugis cabut...takuuuuuuuuuuuuuuuut!!!

    RejectPM

    BalasPadam
  40. Alhamdulillah, anjing2 Mat Maslan dah keletihan, buat seketika. Anjing makan dedak ke?

    Jadi anjing ni sebenarnya bodoh. Anjing ingat dia kenal tuannya tapi tak tau muslihat dan musibat tuannya. Lihat sajalah bila polis nak tangkap penyamun yg bela anjing. Dia tau menyalak saja. Tak tau yg jahat tu tuan dia, bukan polis.

    Anjing jugak tak kenal siapa yg dihadapi, engkau polis ke, posmen ke, sama aja. Bahasanya tetap menyalak. Camne nak dapat kesedaran kalau asyik menyalak aje pagi petang siang malam.

    Anjing memang bodoh dan gelojoh. Kalau tuan kasi makan dedak dia sebat, kalau bini tuan dia kasi dedak pun dia sebat. Tak kesah siapa kasi, asalkan perut kenyang. Kalau pencuri nak kasi dedak pun dia sebat jugak. Inilah masa dan ketika nak kenyangkan perut, nak bela anak bini.

    Anjing yg makan dedak memang senang diperbodohkan, maknanya double bodoh. Kalau dah jadi pemakan dedak tegar, kasi apa saja yg dihiasi dgn dedak sahih dikebasnya tanpa usul periksa. Kalau tuan salutkan tahi dia dgn dedak pun sahih disebat tanpa usul periksa. Walaupun dah terbutang mata bila merasa sensasi baru tapi masih mau makan jugak lagi. Sebab dah double bodoh.

    Kesimpulannya yg aku dapat buat: Aku tak tau macam mana nak tackle anjing2 yg macam ni. Aku takut dgn salak dema. Dan kalau boleh aku tak mau sentuh, bukan saja haram tetapi haramjadah jugak.

    Itulah sebabnya aku hanya berani jenguk ke sini bila anjing2 tak ada. So aku harap Abu Bakar, dan kawan2 yg lain jgn kecik hati pulak dgn aku.

    BalasPadam