Ahad, 27 Mac 2016

Bakal Menteri Tu..!


Hari tu kata hanya Bahagian Pagoh tidak menyokong..! hari tu kata 190 bahagian menyokong berbanding 1 tidak menyokong..! Jadi nak buat apa lagi nak menunjukkan sokongan..??? kenapa? tak percaya ke..!

Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi berkata terpulang kepada negeri-negeri lain sekira mahu mengikut jejak langkah Kelantan menandatangani deklarasi menyokong Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.
Beliau menegaskan demikian ketika ditanya sama ada beliau berpendapat negeri-negeri lain juga perlu menandatangani deklarasi sokongan yang sama.
Bercakap dalam satu sidang akhbar di Kuala Lumpur hari ini, Zahid berkata Deklarasi Kelantan itu pada dasarnya untuk menekankan sokongan kepada perdana menteri, bukan sahaja sebagai perdana menteri tetapi juga sebagai pengerusi BN.
Pada hari Khamis, Ahli Parlimen Gua Musang Tengku Razaleigh Hamzah bersama dengan wakil rakyat BN negeri itu menandatangani deklarasi itu untuk menyatakan sokongan tidak berbelah bagi kepada Najib dalam berdepan dengan desakan supaya berundur.
Ketua Penerangan Tan Sri Annuar Musa yang mengumumkan perkara itu berkata, deklarasi tersebut ditandatangani semasa perjumpaan antara Najib dengan pemimpin BN Kelantan.
Ada diberitahu oleh yang ampunya cerita bagaimana para pengampu didalam menyuarat tertinggi apabila mahu memulakan ucapan akan mengatakan 'Sir...i love u sir..! We love u'. Ada juga yang berkata 'Kami semua ada untuk mempertahankan you sir - buang semua yang tidak menyokong'..! 
Ada yang konon bersongkok pulak dengan hadis dan ayat quran. Tak cukup dengan itu merintih merayu dengan nada sedih malah ada ketika mengesat air mata..!
Terbaru kata yang ampunya cerita.. Sir..! We die for you..! perrgh..! Memang terangkat beb..! meleleh..!
Memang boleh terlanggar dinding 'tuan' mereka dibuatnya..! Berayun jer mendengar nyanyian syurga para pengampu..! Terlanggar tiang..!
Macam ni punya ampu..Memang Menteri gamaknya..!
Siapa?
Lu Fikir La Sendiri!!!

26 ulasan:

  1. Tahniah.... satu deklarasi, satu pakej lengkap pun dapat. Pertama jatuhkan najib, kedua bebaskan peliwat dari penjara walaupun tak cukup 5 tahun hukuman... jangan tak sokong pulak


    KUALA LUMPUR – Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail tetap bertegas bahawa perjuangan rakyat menerusi Deklarasi Rakyat bukan untuk menjatuhkan Datuk Seri Najib Tun Razak semata-mata.

    Sebaliknya, kata Ketua Pembangkang itu, pembebasan suaminya, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan reformasi pentadbiran perlu dirangkumkan dalam perjuangan rakyat yang diketuai Tun Dr Mahathir Mohamad.

    “Kita semua mahu ada satu matlamat seperti reformasi dan bebaskan Anwar. Perkara ini kena masuk satu rangkuman dan kita sedia bekerjasama,” katanya selepas menyambut ketibaan 16 peserta berjalan kaki menentang pencemaran bauksit, hari ini.

    Wan Azizah berkata, berjumpa dengan Dr Mahathir bukan menjadi keutamaan kepadanya kerana paling utama ialah perjuangan itu bukanlah untuk menjatuhkan Najib sahaja.

    “Bukan soal itu (berjumpa), soalnya ialah kita perlu ada agenda untuk betulkan kepincangan yang berlaku dalam negara.

    “Jumpa atau tidak jumpa, itu adalah tidak berkenaan,” katanya.

    Semalam,Dr Mahathir berkata beliau secara terbuka bersedia untuk bertemu dengan Wan Azizah bagi membincangkan tentang cara untuk menyingkirkan Najib.

    Mengulas lanjut, Wan Azizah berkata walaupun beliau tidak berjumpa Dr Mahathir secara rasmi, namun beberapa pimpinan pembangkang seperti Timbalan Presiden PKR, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali dan Naib Presiden, Rafizi Ramli sudah pun berjumpa dengan mantan Perdana Menteri.

    “Memang sekarang daripada parti,Timbalan sudah jumpa dan apa isu kita adalah untuk reformasi institusi bebas Anwar bukan saja menukar atau mengubah seorang saja,” tegasnya.

    BalasPadam
  2. Klu deklarasi rakyat utk jatuhkan panglima bugis..aku sokong..tp klu utk nak bebaskan aljub..maaf aku tarik diri..bye2

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kenapa bodoh begitu... kalau sokong ..sokonglah dgn packagenya sekali... sejak bila Azizah dan Mahathir dengaq cakap org lain.. Orang ramai dan PM Malaysialah mesti dengaq cakap depa ni... jadi kamu dah rela sokong mika ni.. kenalah hidup bermotto..Bebaskan Al Jub...dan Perkasakan Koperate regim lama..agar terus membangunkan Negara dgn perjanjian yg mencekik rakyat dan pemerintah.. suka kan kan kan!

      Padam
    2. Woii bingai 11:36

      Ko ingat Tun M tu bodoh mcm Najib di cucuk hidung dek bini.

      Sampai beliau mati pun Tun M takkan menyokong pembebasan Anwar.

      Anak2 ikan ko boleh la buat main.

      Padam
    3. adzzam.. maha bongok.. yg boleh duduk semeja dgn kit sial, azmin, itu apa? apa agenda mereka? ko nk bodohkan org lain nk tnjuk kunun tak sokong bebas Aljub apanya mmg agenda Pakatan Haprak ialah bebaskan Aljub.

      Adzzam kau ni iblis laknat yg cuba hasut bohong konon ini semua utk jatuhkan Najib..sbnya terang2 ini utk tumbangkan UMNO dan naikkan pakatan Aljub!

      bodoh oii nk ajar kt sekolah mana kalau bgok mcm kau Addzam ahjing oii!

      Padam
    4. adzzam adzzam sy sokong anda
      tun m x pernah sebut pon nak bebaskn anwar

      Padam
    5. Deklarasi rakyat hanya untuk mahukan Najib letak jawatan, takder kena mengena dengan parti umno ataupun aljub.

      Kenapa nak babitkan kepentingan Dan agenda yang lain?

      Padam
    6. Lahabau ko tarik diri wape..alang alang biar lah sampai lengan...jatjh najib. Anwar lah pm kita lak..

      Padam
  3. ini huru hara sbb najib tak tau malu,nyusahkan rakyat...semakin parah jadinya...pembangkang memang nak tumpang twi...semua rakyat tau...najib kuat makan duit pun rakyat tau jugak...

    BalasPadam
  4. Anwar mmg didapati bersalah dan skrng sedang menjalani hukuman. Kalau satu hari nanti agong nak ampunkan dia, itu rezeki dia. Setiap tahun hari agong ada banduan yg diampunkan, perkara normal.

    Yg penting sekarang lanun bugis dinyahkan dulu...

    BalasPadam
  5. siapa yg lebih bahaya pd negara? Gay atau lanun?

    Duduk dan fikir sambil minum kopi!

    BalasPadam
  6. Aku yakin deklarasi ni.. sebab Ibrahim Ali tiada dan Org Kelantan dah masak dgn muslihat Mahathir..Aku ingat Mahathir perasan lebih... bila dia menunjulkan nama Ku Li..yg jadi dalang dan dia ikut arahan Ku Li..ini jenaka diabad ini..kalah lawak Jozan.. Sedarlah.. Kelantan dah masak..Johor dah serik..Perak dah meluat...Terengganu... tak ambil pot..Pahang pulak ..tak ambil pusing... Penang sibut pasal LGE dan kesnya..Melaka..berdiri sendiri ..tak makan hasutan..N9..Khairy nunggu nak lompang ajer.. Sabah ..Serawak menunggu dgn sumpit.. Yg bersamanya semua burung kakak tua yg betul betul tua dan masih mengharap dedak dari sponsor gelap.. Kesian.. Malaysia harus terus kehadapan..bersih dari politician buy out.. dan kepentingan Rakyat diutamakan.. dari disuap pemodenan yg terjebat muslihat terjual.. tanpa disedari.. olih regim lama.. banyak contoh.. kita bangga pada sesuatu atas nama ajer..sedangkan merugikan yg berterusan ada yg dah jadi hak orang lain.. pikir pikir lah..cari maklumat yg benar..baru tau dan sedar... burung bok bok..ikut org masuk lubok.. tidak perlu simpati sbb perangai buruk..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Og Kedah lagi meluat dgn Mahataik.. sbb dia ajar anak dia jd MB part time.. pelok bini punye hal..rumah macam istana di KL tak boleh lepas.. lepas tu rakyat jadi balaci utk save politik dia..

      Si botak anak mahadey jd penderhaka, dia ajar anakd ia kurang ajar dengan UMNO dan Pemimpin. Padan muka lah kena sepak keluar dr Kedah.. Deklarasi Mamak campur Cinapek ada sambutan berapa juta nyamuk atau lalat?

      hehehee.. kasihan lorr!!

      penat cacai mamak mengipas.. zaman dh berlalu lah! Zaman merompak sambil menuding jari salah org lain sudah berlalu. Penyamun nak berlakun mcm malaikat untuk rakyat.. mcm bodoh lah sgt rakyat zaman ini nk follow dedak expired?

      Padam
    2. Kalau awak yakin dengan Deklarasi Kelantan nih, soheh awak bukan orang yg tinggal di Kelantan.

      Dan dengan deklarasi yg dikarang oleh Annuar Musa ni, nampaknya jangan harap Kelantan akan dapat ditawan BN.

      UMNO pusat rupa2nya memang masih tak nak tahu sebab sebenar kami menolak Umno dari Kelantan... aduhai...

      Padam
  7. blog cacai mahataik bebel pot pet2..

    masyuk dedak keluar tahik... dedak mamak expired taburkan..

    kah..kah..kah... menyalak lagi!

    BalasPadam
    Balasan
    1. 12.10 ITU jer ker chai? Dah puas,copy paste, maki hamun pastu ajak bertumbuk?

      Padam
    2. penyokong Najib nih hanya tahu menghina orang, mencaci dan mencarut.

      Kenapa tak bela Najib dgn bagi fakta atau jawab KENAPA NAJIB BENARKAN 1MDB BUAT HUTANG 42 RIBU KALI NILAI MODAL?

      penyokong Najib nih dari jenis yg tak cerdik belaka ke?

      Padam
  8. weiihh jap2.. mana die 'HIMPUNAN DEKLARASI TAIK..MAMAK+KOMUNIS' 27 MAC??

    aku rase byk lagi tahik burung gagak atas bumbung pudusentral dr pemakan dedak taik aka 'rakyat desak najib turun'..

    kah..kah.. basii oh ohh basi...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mmg bingai penjilat2 Najib ni.

      Masih tak belajar analisa keputusan PRU12 dan PRU13.

      Cerita yg sama, sebelum PRU pongpang2 dabik dada.

      Tengok result, pecah rekod poitt.

      Pertama kali dlm sejarah PRU, BN gagal meraih majoriti mudah 2/3 di parlimen.

      2 taiko beso BN negeri, ALi Rustam, Melaka dan Noh Mohd, Selangor, tersungkur di kaki pembangkang...pengerusi BN negeri tu poiittt..

      Pertama kali dlm sejarah Tsunami undi Cina berlaku.
      Najib himpun berpuluh ribu Cina di Penang, siap bawak Psy, di Selangor pun mcm tu...apajadi, melingkup poiitt.

      Majoriti undi calon2 BN kebanyakkannya merosot teruk.

      Teresa Kok berada di tangga teratas, undi paling banyak diraih.

      Najib?...kat nombor 9 je poiiitttt.

      22 tahun Tun M perintah, pernah ke Penang, Selangor, Kedah atau Perak jatuh ke tangan pembangkang poiit...

      Sembang beso la lagi poiit..

      PRU14, kalau Najib tak berambus jugak, Umno dan BN dah boleh catat rekod baru poiitt..jadi pembangkang la pulak.

      Ketika itu jangan salahkah rakyat bila satu demi satu harta Melayu tergadai seperti yg berlaku di Penang sekarang.

      Padam
    2. Tun mahataik perintah rasuah berkepol dan meloyakini xde dalam internet setiap smart fon rakyat. jd bolehlah kencing banyak sambil merompak.

      Ehh apakah kau lupa tragedi 1999 kelantan& terengganu jatuh ke PAS. Zaman Pak Lah baru uMNO pulih semula tp Mahataik dengki dan buat gerak saraf burukkan Pak lah supaya jatuh sokongan dalaman.

      Insya Allah Sokongan PRU14 pada Najib akain naik. Sebab isu besar dalam negara sudah lapuk utk dimainkan oleh pemakan dedak expired.

      Deklari mahataik+dapig pun gagal.. hanya pakat2 tangkap gambar ucapan memualkan.. nothing NEW.. hahaha.. kasihannn!

      Padam
  9. Nak buat deklarasi sokong najib boleh...tapi dedaknya mana.. kahkahkah
    Tak perlu kecoh2 dengan pro najib.. ingat.. 5% lari pun dah cukup untuk buat najib tersungkur..
    Saya adalah sebahagian dari mereka.. insyaallah dari cakap2 di tempat awam, ramai yang bersedia berpaling tadah sekiranya najib terus kekal sebagai pm. Kalau menteri dah bersedia "mati" bersama najib, itu pilihan mereka.. redha je lah

    BalasPadam
    Balasan
    1. owhh so adzzam ko sokong mahataik sbb dedak laa? dedak expired tp agak lumayan maka ko pilih dedak la dr BR1M utk kasi rakyat jelata?

      org mcm kau ni pencacai penyangak namanya. Takde nak heran lah mmg dlm perjuangan sebenar byk parasit mcm kau.

      Insya Allah dgr2 dr cakap2 bahagian, lagi kuat serangan Mahataik join Pakatan Haprak.. lagi naik sokongan Bahagian pada najib.. paling mengejutkan di Pagoh sudah mula BERPALING TADAH dari Moheden Ngok tu..

      Alhamdulillah DS Najib terus kukuh bersama Rakyat Malaysia.

      Silent protest mamak akan keluar PRU14 nanti. rakyat tkmau dh retorik2 tahik mcm pro Anwar buat semasa reformasi dulu.

      Rakyat mahu pembelaan dan penambahbaikan taraf hidup.. bukan cerita bohong utk takut2kan rakyat pasal derma dan imdb.

      Itu hanya fitnah terancang. Yg pasti USD-MYR telah melonjak naik lebih dr 11% dalam masa 3 bulan pemulihan ekonomi ini.

      Itu tanda DS Najib berkerja keras dan tidak peduli dengan geng bongok ini utk pancing fokus beliau pada soal rakyat.

      Padam
    2. 1210, 1212,1227, 105,109.. bila Kepala Taik mengomen..mmg bau busuk belaka!!
      'DS Najib bekerja keras'??!!.. abah kau!!

      Padam
  10. Muahaha makin bodoh bangak pendedak Najib ni. Tak yah tengok Astro lagi untuk hiburan, mai baca komen-komen depa je. Teruk la Mat Maslan punya KPI kalu macam ni. Quality, bodo, bukan quantity. Balik New Zealand pi score CGPA semula la. Bengong. Mwahahaha.

    BalasPadam
  11. Sungguh JELIK dan BURUK tingkah laku Moheden dan Mokeris. Apatah lagi si Tua Bangka Mahathir!

    Pemulihan UMNO apakah yang mereka harapkan dengan menyertai kelompok syaitan dan perosak?

    Kita amat heram macam mana Mohedin ni yg terkenal agak tahu ilmu Agama boleh terus berbohong dalam deklrasi madey dapig tu?
    Siapa yang takut sebenarnya sehingga buat fitnah macam2?
    Dgn ilmu dan pengalaman poltik sebelum ini bagaimana Moheden boleh terlalu BODOH atau sebenarnya MUNAFIK selama ini bila tanpa segan silu berada bersama DAPig dan PGayR yang diketahui niat dan agenda mereka ialah menjatuhkan UMNO BN.. tak kira soal Najib itu bersih atau tidak..itu hanya gimik pembohongan.

    sekarang moheden patut menyesal bila lihat gelagatnya yang begitu KOTOR tak selari dengan latar belakangnya seorang yang berpengalaman dalam perjuangan Agama dan Bangsa.. bagaimana ketidak logikan sifat ini boleh berlaku bila sepentas bersama musuh sebenar?

    Semoga Allah SWT beri beliau Hidayah..kalau tiada Hidayah maka terima hukuman Allah atas sifat Munafiknya! Mahazalim Mahathir sudha tidka boleh diharap lagi.. ia ibarat Firaun yang sering mencabar Tuhan!

    BalasPadam
  12. semoga Allah bagi hidayah pada manusia yang mencerca, menghina Tun M tanpa jemu, semoga Allah memberkati perjuangan Tun M

    BalasPadam